Wikipedian Ransu-artikkelissa lukee, että "Ransu sai Suomen itsenäisyyden 100. juhlavuotena 2017 kutsun Itsenäisyyspäivän vastaanottoon, eli Linnan juhliin. Se on ensimmäinen koskaan sinne kutsun saanut fiktiivinen hahmo.".
Minun mielestä tuo Wikipedian artikkelin väite on vähintään kyseenalainen. Kirjoitin kyseisen artikkelin keskusteluosioon viestin otsikolla "Saiko kutsun Linnan juhliin Ransu vai Pertti Nättilä" ja siinä lukee, että "Tässä artikkelissa lukee tällä hetkellä, että "Ransu sai Suomen itsenäisyyden 100. juhlavuotena 2017 kutsun Itsenäisyyspäivän vastaanottoon, eli Linnan juhliin. Se on ensimmäinen koskaan sinne kutsun saanut fiktiivinen hahmo.". Minä suoraan sanottuna kyseenalaistaisin tuon tiedon. Minun käsitykseni on, että kutsun sai näyttelijä Pertti Nättilä eikä suinkaan Ransu. Nättilää kyseisissä Linnan juhlissa kyllä haastateltiin Ransun hahmossa (oletan, että YLEn kuvausryhmä salakuljetti Ransu-nuken linnaan), mutta kättelyjonossa Nättilä kätteli presidenttiä ihan omana itsenään ja oletan, että kutsukortissa luki Pertti Nättilän nimi eikä suinkaan Ransu Karvakuono. Kutsu näyttelijälle taas ei ole kutsu näyttelijän hahmolle, koska näyttelijä pitää erottaa hahmoistaan. Toisaalta vaikka ottaisimmekin sen tulkinnan, että kutsu näyttelijälle on myös kutsu näyttelijän hahmoille, niin ei sekään tulkinta tekisi Ransusta ensimmäistä hahmoa, koska on Linnan juhlissa ollut ennenkin näyttelijöitä. Mahdollisesti tuo artikkelin kohta pitäisi muuttaa muotoon "Ransua haastateltiin Suomen itsenäisyyden 100. juhlavuotena 2017 Itsenäisyyspäivän vastaanotolla, eli Linnan juhlissa. Se on ensimmäinen koskaan Linnan juhlien televisiolähetyksessä haastateltu fiktiivinen hahmo.". Sekin on tosin vähän rajatapaus, koska muistelisin (olen tässä toki muistikuvieni varassa, en ole tarkistanut asiaa mistään), että Muumimamman näyttelijältä Ulla Tapaniselta olisi aiemmissa Linnan juhlissa kysytty jostakin asiasta, että mitä Muumimamma tähän sanoisi ja hän olisi vastannut Muumimammaa imitoiden. Mahdollisesti olisi selvintä poistaa tuo kohta artikkelista kokonaan.".
Tuon viestini jälkeen kyseisessä artikkelissa ei ole tapahtunut mitään. Kyseiseen viestiini ei ole vastattu ja mainittu kohta löytyy yhä varsinaisesta artikkelista.
Itse en uskalla tuota varsinaista artikkelia muokata, ettei minua syytettäisi Wikipedian vandalisoimisesta. Olen kuitenkin yhä sitä mieltä, että to Wikipedian väite on virheellinen. Pertti Nättilän kutsi ei muutu Ransun kutsuksi sillä, että YLEn kuvausryhmä vie Ransu-käsinuken presidentin linnaan ja haastattelee Nätilää Ransun hahmossa. Kysyn nyt kuitenkin teidän mielipiteitä. Voidaanko Ransua pitää Linnan juhlien kutsun saajana?
Saiko Ransu kutsun Linnan juhliin?
Anonyymi-ap
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 4711079
- 827489
- 755499
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon445464Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella764768Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme334153- 483016
- 362915
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per412475- 402430