Kukahan vastaa teiden kunnossapidosta? Oiskohan aihetta lähteä keskustaan töihin, on meinaan aika luokattomassa kunnossa. Tuollahan särkyy autot...
Siilinjärvellä ei hoideta teitä
10
557
Vastaukset
- Anonyymi
No huh huh kyllä meinasi paikat hampaista tippua
- Anonyymi
No mee kolaamaan.
- Anonyymi
Kyllä aloittaja asiasta kirjoitti !! Kalustokin muuttunut "tiekarhut" pitkillä talviunilla! Nykyisillä leveillä laitteilla vain tasoitellaan ja polanteet kertyy.
- Anonyymi
Tiekarhuja valmistaa Suomessa vain yksi yritys, eli kiteeläinen Veekmas :
https://www.veekmas.fi/
Tästä on joskus jotain juttuja tosiaan ollut, niin tilaukset menneet Ruotsiin käytännössä vaan tällä vuosituhannella. Länsinaapurissa siis tiekarhuilla on vielä käyttöä ollut.
Ja tiestön kunnossapidosta on kyllä noussut tietämäni ja kuulemani mukaan ihan tasaisin väliajoin älämölyjä viimekin vuosina. Nykyisin kun tiestön kunnospito on joka kerralla yleensä kilpailutettava eri alan toimijoiden kesken. Tuloskaan ei ole aina kuulema niin tasainen, jos paras tarjoaja tuleekin maan toiselta laidalta tietyllä aikataululla, ja toteuttaa sen siten.
TVH toimi maassa vuosina 1816-2000, ja järjesti valtion keskusviraston kautta kaiken sekä taajamien ulkopuolisen tieverkoston että myöskin vesitieverkoston kunnossapidon.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tie-_ja_vesirakennushallitus
Ei ole monenkaan muistissa että TVH:n aikaan olisi ollut tiestössä suuria ongelmia, ja jos oli niin ne hoitui järkevällä aikataululla tilanteen mukaan. Monen muistin mukaan ongelmat tieverkostossa alkoivat tuosta v2000 alkaen, kun joka tienpätkän kunnostaminen vaatii sen kilpailuttamisen. Sen ja muitten firmojen aikataulujen mukaan on koko maan tieverkosto mennyt yhä huonompaan kuntoon. Lukuunottamatta valtaväyliä joilla liikutaan paljon, ja joita on maineen takia kuitenkin pakko kunnossa eri toimijoitten yhä pitää. Mutta mitä syrjempään mennään alkaen seututeistä (3 nro:a) niin sitä epävarmmaksi niiden yleinen kunto on mennyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tiekarhuja valmistaa Suomessa vain yksi yritys, eli kiteeläinen Veekmas :
https://www.veekmas.fi/
Tästä on joskus jotain juttuja tosiaan ollut, niin tilaukset menneet Ruotsiin käytännössä vaan tällä vuosituhannella. Länsinaapurissa siis tiekarhuilla on vielä käyttöä ollut.
Ja tiestön kunnossapidosta on kyllä noussut tietämäni ja kuulemani mukaan ihan tasaisin väliajoin älämölyjä viimekin vuosina. Nykyisin kun tiestön kunnospito on joka kerralla yleensä kilpailutettava eri alan toimijoiden kesken. Tuloskaan ei ole aina kuulema niin tasainen, jos paras tarjoaja tuleekin maan toiselta laidalta tietyllä aikataululla, ja toteuttaa sen siten.
TVH toimi maassa vuosina 1816-2000, ja järjesti valtion keskusviraston kautta kaiken sekä taajamien ulkopuolisen tieverkoston että myöskin vesitieverkoston kunnossapidon.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tie-_ja_vesirakennushallitus
Ei ole monenkaan muistissa että TVH:n aikaan olisi ollut tiestössä suuria ongelmia, ja jos oli niin ne hoitui järkevällä aikataululla tilanteen mukaan. Monen muistin mukaan ongelmat tieverkostossa alkoivat tuosta v2000 alkaen, kun joka tienpätkän kunnostaminen vaatii sen kilpailuttamisen. Sen ja muitten firmojen aikataulujen mukaan on koko maan tieverkosto mennyt yhä huonompaan kuntoon. Lukuunottamatta valtaväyliä joilla liikutaan paljon, ja joita on maineen takia kuitenkin pakko kunnossa eri toimijoitten yhä pitää. Mutta mitä syrjempään mennään alkaen seututeistä (3 nro:a) niin sitä epävarmmaksi niiden yleinen kunto on mennyt.Näin tässä on käynyt. Sanottiin, että tiekarhun käyttö on kallista. Maksaahan se tietenkin, mutta mikäpä ei maksaisi. Halvalla ei yleensä saa hyvää.
- Anonyymi
Siilinjärven "ulkoinen ilme" on rapistunut viime vuosina pahasti. Jopa keskusta on pusikoitunut, on huonokuntoisia puolityhjiä rakennuksia, talvikunnossapidosta säästetään tai se jätetään kokonaan väliin.
Tätä kai se tulevaisuus on. Lieveilmiöt pahenevat ja alamäki jyrkkenee. - Anonyymi
Ei sitä muuten suomen rumimmaksi pääsisikään. A.I.R
- Anonyymi
Ee Siilinjärvellä hoijeta teitä, eekä meitäkään.
- Anonyymi
Laittakaa suoraan kuntaan palautetta kunnan sivuilta. Sinne minäkin laitoin palautetta kotiristeyksen urista ja johan asialle tehtiin jotain. Täällä itkeminen ei auta.
- Anonyymi
Vastuullinen on joku joka ei osaa tai joku jota ei kiinnosta taikka sekä että
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nyt se on selvitetty: Sanna Marinin hallitus lisäsi menoja 41 miljardilla
”vasemmistohallitus oli katastrofaalisen huono”, sanoo kokoomus. Sanna Marinin (sd.) hallituksen tekemät menolisäykset26717522Purra sössi kaiken 2 vuodessa, itkee nyt Marinin perään
Nyt on taas sama vanha itkuvirsi, kun ei omat taidot riittänee. Kaikki on taas muiden syytä. No miten sen "Tunnin juna"18712454Eli persujen rääkyminen Marinin hallituksen velanotosta oli sitä itseään
"Valtiovarainministeriön mukaan Marinin hallitus lisäsi valtion pysyviä menoja 3 miljardia eikä 11 miljardia euroa." El736202MTV3 - Auerin poika todistaa videolla, miten Anneli pahoinpiteli lapsia!
Kello 10.04 – Ainakin kerran viikossa se löi. Löi muitakin sisaruksia, mutta ei isosiskoa. Nuorinta siskoa en ole nähny295088Orpon hallitus runnoi Tunnin junan ilman tarvetta
Näinkö valtiontaloutta hoidetaan? Siis asiantuntijoidenkin aikoja sitten kannattamattomaksi laskema Tunnin juna tehdään745020Orpon hallitus paskoi kaikki hommat
ja "yllätäen" ilmestyi raportti Marinin hallituksen tuhlailusta, raportti tuli kuin TILAUKSESTA.544162Kansa haluaa Marinin hallituksen takaisin ja Orpon pois
Suomen kansa on nyt ilmoittanut millaisen hallituksen Suomi tarvitsee. "Suomalaisten suosikki seuraavaksi hallituspohja513753Lindtman ylivoimainen suosikki pääministeriksi
Lindtmania kannattaa pääministeriksi peräti 50 prosenttia useampi kuin toiseksi suosituinta Kaikkosta. https://www.ilta1003692NO NIIN! Nyt on sitten prinsessa Sannan sädekehä lopullisesti rikottu
narsistia ei kannata enää kuin ne fanaattisimmat kulttilaiset, jotka ovat myös sitä Suomen heikkoälyisintä sakkia. Kun623286Sanna Marin - Maailman paras talousasiantuntija?
PersKeKoa pukkaa? https://www.hs.fi/politiikka/art-2000011636623.html1463149