Matalaprofiiliset renkaat

Anonyymi-ap

Nyt on tutkimuksessa selvinnyt että erittäin tai matalprofiiliset renkaan ovat vaurioherkemmät kuin korkeampiprofiiliset.
Koska matalaprofiilisen renkaan ilmatila ja siten jousto on pieni renkaaseen syntyy kudosvaurio kiven, kanttarin, kuopan tai pompun reurauksena.

Ylipäätään myytti ajettavuuden ja tarkkuuden parantumisesta matalaprofiilisella on pelkkää luuloa ja näennäisyyttä.
Jos korkeapefiilisella renkaalla ei pysy ajoradalla on kyse mielenterveysongelmasta.

Toinen mielenterveysongelmaan viittaava asia on suuten vannekokojen ihannointi.
Lännenelokuvien hevosvankkureiden pyörien kokoiset vanteet ovat naurettavan näköiset.

10

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Entä sitten, järkevä autoilija ei ajele reikiin ja ajaa maltilla kivetysten yli. Eipä ole koskaan hajonnut yhtään matalaprofiilirengasta, vaikka niitä on autoissani ollut viimeisen 25 vuotta ja ainoa hajonnut rengas oli maasturin rengas kun ruuvi meni läpi ja toinen vaimon 55-sarjan rengas sai pienen vuodon kulutuspintaan. Olen sentään ajellut reilut 40 vuotta.

    • Anonyymi

      Hauskoja nämä "opettavaiset" tarinat.
      Eihän sulle varmaan koskaan naureskella kun alat valistaa ja julistaa suurta viisauttasi?

    • Anonyymi

      Kesärenkaat on matalat ja talvirenkaat korkeammat. Talvirenkaat, kitkat, ovat selvästi miellyttävämmät ajaa, kuin kesärenkaat. Kilpaa en aja.

      • Anonyymi

        Riippuu autosta ja mieltymyksistä.
        Hauska tämä "en aja kilpaa", oikeastaan kovin nolo ja typerä lausahdus.


    • Anonyymi

      Asia on tiedetty jo vuosikymmeniä sitten. Vielä 80-luvulla matalaprofiiliset tarkoittivat yleensä leveyden ja korkeuden suhdetta 70. Näiden kanssa ei ollut ongelmia.

      • Anonyymi

        80-luvun autot olivat lillukoita ja heilureita.


    • Anonyymi

      Elämässä voi ottaa joskus noinkin ison riskin ja hankkia matalaprofiilirenkaat joista voi nauttia, mutta onhan se melkoista uhkapeliä.

    • Anonyymi

      Itsellä oli Mersussa edessä 225/50/17 ja takana 235/50/17...
      Ei kiitos ei ikinä enää.
      Siinä sai olla yli 3 barin paineet koska muuten 1 monttu ja vanne solmussa. Ajomukavuus? hah!

      • Anonyymi

        takana 255 sorge mutta tulos sama


    • Anonyymi

      Edessä 235/40R18, takana 275/35R18, laatuvanteilla. Alusta säädetty nopeaan ajoon, toimii loistavasti.
      En näe syytä ajaa routakuoppiin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä

      Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai
      Ikävä
      90
      8666
    2. Persut: haluamme lisää veroja!

      Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki
      Maailman menoa
      49
      4766
    3. Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.

      https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.
      Maailman menoa
      41
      4431
    4. Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?

      Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit
      Maailman menoa
      46
      2633
    5. Numero josta kaivattusi tulee mieleen

      Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.
      Ikävä
      99
      1510
    6. Miksi pitäisit enemmän

      Minusta kuin siitä toisesta?
      Ikävä
      40
      1306
    7. Tämmönen höpsö

      Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress
      Suhteet
      44
      1256
    8. Heräsin taas sinä mielessä

      Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?
      Ikävä
      64
      1172
    9. Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera

      Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota
      Lieksa
      39
      1160
    10. Kannattaa toimia yleisesti ottaen

      Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo
      Ikävä
      167
      1100
    Aihe