Japanissa vai euroopassa?Onko jostain vuosimallista lähtien tehty euroopassa. Mistä sen tietää (esim.valmistenumerosta?)missä auto on tehty.Itse olen D4D farkkua hankkimassa.
Missä Avensikset tehdään?
28
5865
Vastaukset
- ...
Avensis on aina tehty Euroopassa, Englannissa. Burnastonissa. Samoin Corolla HB.
Toyota UK kertoo:
The vehicle manufacturing plant is located at Burnaston in Derbyshire, the engine manufacturing plant is located at Deeside in North Wales.- myös Japanista
Niin Corolla HB voi tulla myös Japanista (kuten omani), jolloin valmistenumero alkaa kirjaimilla JTD. Avensista tuskin tehdään Japanissa. Japanissa tehdyssä tojossa lähes kaikki alihankintaosat ja laitteet ovat japanilaisia, joten laadussa saattaa olla eroa?
- saapas
Tuossa höyrykoneiden luvatussa maassa.
- avenist
aven korit tehdään briteissä tämä käy ilmi valmistusnumerosta joka alkaa kirjaimilla SB=Iso-Britannia.Moottorin alkuperästä ei ota pirukaan selville sillä tojo ei kerro miten kyseinen tieto selviäisi v-numerosta.Luulisi olevan yksinkertaista kertoa mistä tieto löytyy mutta ei vaan irtoa.Vahva epäilys on että osa koneista tulee jostain muualta kuin briteistä.Kenties Turkista ?
- Toyotalla
avenist kirjoitti:
aven korit tehdään briteissä tämä käy ilmi valmistusnumerosta joka alkaa kirjaimilla SB=Iso-Britannia.Moottorin alkuperästä ei ota pirukaan selville sillä tojo ei kerro miten kyseinen tieto selviäisi v-numerosta.Luulisi olevan yksinkertaista kertoa mistä tieto löytyy mutta ei vaan irtoa.Vahva epäilys on että osa koneista tulee jostain muualta kuin briteistä.Kenties Turkista ?
Ranskassa iso tehdas!
- masa
avenist kirjoitti:
aven korit tehdään briteissä tämä käy ilmi valmistusnumerosta joka alkaa kirjaimilla SB=Iso-Britannia.Moottorin alkuperästä ei ota pirukaan selville sillä tojo ei kerro miten kyseinen tieto selviäisi v-numerosta.Luulisi olevan yksinkertaista kertoa mistä tieto löytyy mutta ei vaan irtoa.Vahva epäilys on että osa koneista tulee jostain muualta kuin briteistä.Kenties Turkista ?
Avensiksen moottorit on valmistettu joko Walesissa tai Japanissa. Ranskassa valmistetaan vain Yariksen moottoreita ja Turkissa Toyotalla ei edes ole moottoritehdasta. Uudet dieselit tehdään Tsekissä.
http://www.toyota-europe.com/about_toyota/Toyota_euro_network/index.html - tojota
masa kirjoitti:
Avensiksen moottorit on valmistettu joko Walesissa tai Japanissa. Ranskassa valmistetaan vain Yariksen moottoreita ja Turkissa Toyotalla ei edes ole moottoritehdasta. Uudet dieselit tehdään Tsekissä.
http://www.toyota-europe.com/about_toyota/Toyota_euro_network/index.htmlTojolla on puolassa isot tehtaat missä tehdään muumuasa vaihdelaatikot ja uudet tehokkaat diiselit ties vaikka muitakin moottoreita.
- masa
tojota kirjoitti:
Tojolla on puolassa isot tehtaat missä tehdään muumuasa vaihdelaatikot ja uudet tehokkaat diiselit ties vaikka muitakin moottoreita.
Meni Puola ja Tsekki minulta sekaisin. Avensiksen uudet dieselit tulevat siis Puolasta.
- Ranskassa
masa kirjoitti:
Avensiksen moottorit on valmistettu joko Walesissa tai Japanissa. Ranskassa valmistetaan vain Yariksen moottoreita ja Turkissa Toyotalla ei edes ole moottoritehdasta. Uudet dieselit tehdään Tsekissä.
http://www.toyota-europe.com/about_toyota/Toyota_euro_network/index.htmltehään muutakin kun ollu joskus juttu, että on yksi euroopan isoimmista tehtaista!
- yarista
Ranskassa kirjoitti:
tehään muutakin kun ollu joskus juttu, että on yksi euroopan isoimmista tehtaista!
Rankassa tehdään vain Yarista.
- taavi
tojota kirjoitti:
Tojolla on puolassa isot tehtaat missä tehdään muumuasa vaihdelaatikot ja uudet tehokkaat diiselit ties vaikka muitakin moottoreita.
Vain manuaalilaatikot tehdään puolassa. Toyota ei vielä luota eurooppalaiseen laatuun automaattien kanssa joten ne tehdään Japanissa.
- K@lle
Minusta ainakin ohjaus on Toyotoissa melko olemattoman tuntunen oikeisiin eurooppalaisiin tottuneile. Muuten varmaan erittäin hyviä autoja. Voipi olla, että tuo dieselin hydraulisesti tehostettu on erilainen kuin sähköisesti tehostetut.
- Ihmettelen vaan
Maantieajon perusteellako valmistusmaa selviää. Millä lailla se ilmenee? Vasemmalle puoltavat tehty Englannissa ja oikealle puoltavat Japanissa?
- mitä helv...
sillä on tämän asian kanssa tekemistä
- K@lle
Siihen liittyen tuo ajettavuus- ja koeajo kommentti. Englannissa ne lienee tehty.
- AE111
K@lle kirjoitti:
Siihen liittyen tuo ajettavuus- ja koeajo kommentti. Englannissa ne lienee tehty.
Kaikki Avet on tehty Englannissa, kuten jo todettu. Sieltä niitä rahdataan jopa Japaniin. Kaksilitraiset bensa- ja dieselkoneet sekä 2,4-bensa ovat varustettu perinteisellä hydraulisella tehostimella. Ainakin tämä 2,0-bensa on ihan mukiinmenevä ajettava, taka-askeli tosin vaikuttaa uraisella ja liukkaalla tiellä vähän levottomalta. Olisikohan pyöräkulmissa säätämistä(?). 1,6- ja 1,8-Avea en ole kokeillut, joten en tiedä miltä niiden sähköinen tehostin tuntuu. Edellisessä autossani, joka oli 1,6-Corolla, oli sähkötehostin, mutta siitä sanottiin sen olevan parempi kuin Aven vastaava.
- 1,6Avensiksessa
AE111 kirjoitti:
Kaikki Avet on tehty Englannissa, kuten jo todettu. Sieltä niitä rahdataan jopa Japaniin. Kaksilitraiset bensa- ja dieselkoneet sekä 2,4-bensa ovat varustettu perinteisellä hydraulisella tehostimella. Ainakin tämä 2,0-bensa on ihan mukiinmenevä ajettava, taka-askeli tosin vaikuttaa uraisella ja liukkaalla tiellä vähän levottomalta. Olisikohan pyöräkulmissa säätämistä(?). 1,6- ja 1,8-Avea en ole kokeillut, joten en tiedä miltä niiden sähköinen tehostin tuntuu. Edellisessä autossani, joka oli 1,6-Corolla, oli sähkötehostin, mutta siitä sanottiin sen olevan parempi kuin Aven vastaava.
Koeajamassani 1,6Avensiksessa ohjaus tuntui, kuin olisi askemoottoria pyörittänyt ratilla. Jos joku ei tunne askelmoottorin rakennetta, niin voin kertoa, että se pyörii askeltamalla aina pienen kulmavälin kerrallaan. Hydraulinen tehostinkaan ei korjaa Avensiksen huonoa alustarakenneta, joka vaatii mm todella tarkasti tasapainoitetut etupyörät ja antaa velton ohjautuvuuden.
- 1.6 Sol
1,6Avensiksessa kirjoitti:
Koeajamassani 1,6Avensiksessa ohjaus tuntui, kuin olisi askemoottoria pyörittänyt ratilla. Jos joku ei tunne askelmoottorin rakennetta, niin voin kertoa, että se pyörii askeltamalla aina pienen kulmavälin kerrallaan. Hydraulinen tehostinkaan ei korjaa Avensiksen huonoa alustarakenneta, joka vaatii mm todella tarkasti tasapainoitetut etupyörät ja antaa velton ohjautuvuuden.
Minun Avessa rek 10/04, tuntuu ohjaus ihan mukavalta, on kokemusta sekä Volvosta että Saabista eikä Ave mielestäni huonompi ole.
- K@lle
1.6 Sol kirjoitti:
Minun Avessa rek 10/04, tuntuu ohjaus ihan mukavalta, on kokemusta sekä Volvosta että Saabista eikä Ave mielestäni huonompi ole.
Semmosen tuntuman siihen ainakin eurooppalaiseen tottunut saa - tai siis ei käytännössä saa oikein minkäänlaista.
- rattia
K@lle kirjoitti:
Semmosen tuntuman siihen ainakin eurooppalaiseen tottunut saa - tai siis ei käytännössä saa oikein minkäänlaista.
Auto kulkee suoraan jos unohdat vanhanaikaisen tapasi veivata rattia suoralla tiellä!
- K@lle
rattia kirjoitti:
Auto kulkee suoraan jos unohdat vanhanaikaisen tapasi veivata rattia suoralla tiellä!
Se vanhanaikainen tapa, jos ikää on kertynyt mittariin kaksikymmentäkahdeksan. Kyllä se näin on, että toisia "autoja" ajetaan ja toiset ne vaan menee suoraan.
- asia
K@lle kirjoitti:
Se vanhanaikainen tapa, jos ikää on kertynyt mittariin kaksikymmentäkahdeksan. Kyllä se näin on, että toisia "autoja" ajetaan ja toiset ne vaan menee suoraan.
Minulla on Corolla sähkötehostimella. Rattiin ei tosiaan suoralla tiellä kosketa koska auto menee suoraan kuin juna. Aluksi oli itsellänikin vaivaa hydraulimalliin tottumisesta. Vanhasta muistista rattia tuli vähän liikuteltua.
- K@lle
asia kirjoitti:
Minulla on Corolla sähkötehostimella. Rattiin ei tosiaan suoralla tiellä kosketa koska auto menee suoraan kuin juna. Aluksi oli itsellänikin vaivaa hydraulimalliin tottumisesta. Vanhasta muistista rattia tuli vähän liikuteltua.
Lienee kysymys tottumuksesta sitten. Miten muuten mahtaa olla sellainen, että kierrokset ei ajamissani uusissa Toyotoissa ala laskea heti kun jalan nostaa kaasulta. Ainakin sellainen mielikuva on tullut. Jokaisen pykälän kohdalla tulee ikään kuin kierrosten hypähtäminen jälkikäteen, koska yleensähän kytkin painetaan pohjaan samalla, kun paasu päästetään.
- Lisää omituisuuksia euroopp...
K@lle kirjoitti:
Lienee kysymys tottumuksesta sitten. Miten muuten mahtaa olla sellainen, että kierrokset ei ajamissani uusissa Toyotoissa ala laskea heti kun jalan nostaa kaasulta. Ainakin sellainen mielikuva on tullut. Jokaisen pykälän kohdalla tulee ikään kuin kierrosten hypähtäminen jälkikäteen, koska yleensähän kytkin painetaan pohjaan samalla, kun paasu päästetään.
Lyhyt kytkimen liike on ominaisuus, josta en japseissa pidä - vähän liian ON/OFF. Pitkässä liikeradassa on enempi tuntumaa. No marinat marinoina:)
- AE111
K@lle kirjoitti:
Lienee kysymys tottumuksesta sitten. Miten muuten mahtaa olla sellainen, että kierrokset ei ajamissani uusissa Toyotoissa ala laskea heti kun jalan nostaa kaasulta. Ainakin sellainen mielikuva on tullut. Jokaisen pykälän kohdalla tulee ikään kuin kierrosten hypähtäminen jälkikäteen, koska yleensähän kytkin painetaan pohjaan samalla, kun paasu päästetään.
Tuo kaasun päälle jääminen on pakko olla joku suuressa viisaudessa harkittu ominaisuus. Omassa manuaalilaatikollisessa ja koeajamissani Avensiksissa ja Corolloissa on tuo sama ominaisuus. Se hieman harmittaa "vaihtotyötä" tehtäessä, vaikka pieni harmi onkin. Kaipa sillä on haluttu suojella kytkintä tai synkronointeja kovilla kierroksilla vaihdettaessa tai ehkäistä nykivää vaihtamista kenties. Näkyy tulleen ominaisuudeksi näiden vvt-i-koneiden kanssa. Aiemmissa autoissani, mm. -97 Corollassa, ei tuota ole ollut.
- K@lle
AE111 kirjoitti:
Tuo kaasun päälle jääminen on pakko olla joku suuressa viisaudessa harkittu ominaisuus. Omassa manuaalilaatikollisessa ja koeajamissani Avensiksissa ja Corolloissa on tuo sama ominaisuus. Se hieman harmittaa "vaihtotyötä" tehtäessä, vaikka pieni harmi onkin. Kaipa sillä on haluttu suojella kytkintä tai synkronointeja kovilla kierroksilla vaihdettaessa tai ehkäistä nykivää vaihtamista kenties. Näkyy tulleen ominaisuudeksi näiden vvt-i-koneiden kanssa. Aiemmissa autoissani, mm. -97 Corollassa, ei tuota ole ollut.
Sehän hidastaa vaihtamista oleellisesti, kun pitää ottaa jalka kaasulta, odotella että josko sitä kytkintä kohta painaisi, jonka jälkeen sitten tehdään vasta se varsinainen pykälän vaihto. Tykkään enempi semmosesta, missä kone "kuolee kerrasta", kun kaasu vapautetaan.
- vissiin
Venäjällä. Sinne valmistuu suuri tehdas. Aluksi tekevät Corollaa, sitten alkaa Avensis valmistus. Ensin vain Venäjän markkinoille, sitten ympäri maailmaa. Näin kertoo St.Petersburg times.
- taavi
Venäjällä aletaan tehdä Camryä paikallisille markkinoille. Toisaalta ei kai se valmistusmaa nykyään niin kovin paljon merkitse, alkaahan BMW:kin tehdä autoja etelä-Afrikassa josta niitä laivataan mm Eurooppaan. Tehdaskuvassa näytti olevan 500-sarjalainen.
Ostaako Günther Afrikkalaisen Biimerin?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta663342Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh433147Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1182546- 432528
- 311943
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘271840- 481636
Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä851455- 391320
- 821179