Hei
Minulla on ollut varpaissa puutumista jo vuosia.
Noin vuositten tuli viiltävää kipua toisen lonkan koukistaja kohdalle ja samoihin aikoihin vatsan toiminta alkoi hidastua.
Keväällä iski jalkateräkipu, joka pahenee päivän mittaan. Se ei tunnu kun liikkuu mutta levossa vihloo ja liikkeellelähtö on kankeaa.
Kesällä näkökenttään tuli semmoinen "valopallo" joks ei varsinaisesti haittaa näköä mutta tuikkii ärsyttävästi varsinkin jos valaistus on kirkas tai teen jotain tarkkaa missä silmät ei paljoa liiku.. Ei ole migreeniä, se on nyt vastaavasti pysynyt poissa.
Toidta kuukautta sitten tyhjästä ilmestyi tennis+golfkyynärpää johon sain Noritreniä - ei mitään vaikutusta muuta kuin hikoilu.
Lääkäri passitti salille vaikka sanoin että rasitus pahentaa kipuja. Nauroi mulle että. Kivut lähtee lihaskunnnon paranemisen myötä. Olen liikunnallinen ja tykkään liikkua. Tää tilanne syö hermoja!
Ja lisää: minulla on välillä sanat hukassa, samoin keskittyminen - ihan outoja oikeita minulle. Olen ajatellut että oln vaan väsynyt.
Nyt kuitenkin mietin, pitäisikö mun asiakkaana ehdottaa lääkärille että pitäisikö tutkia ms?
Saisiko neuvoa kokeneilta?
1
288
Vastaukset
- Anonyymi
Oireesi ei kuulosta mslle vaan muille vaivoille, ikäviä varmana ovat. Puutuminen liitetää ms, mutta se on niin yleistä ja sen voi aiheuttaa niin moni muukin syy ettei sen perusteella ms lähetä tutkiin. Kuvailemasi kivut ja vihlomiset ei myöskään kuulu ms oireisiin. Ms vihlomiset on ihon tuntohäiriöitä, eli pinnallista ei ”syvällistä” kuten lonkassa sitä kuvailet. Ms liittyvä näköhäiriö on näköhermotulehdus. Siihen ei kuulu valoilmiöt tai tuikkimiset. Sen oireena on näön sumentuminen, näet kaiken sumun/usvan läpi, kuin silmän edessä olisi vaalea harso. Silmän liikuttelu saattaa aristaa. Värit näkyy kirkkaampina/ei normaalina, erityisesti punainen. Tämä yleensä vain toisessa silmässä ja sen kyllä huomaa jos nht iskee.
Ainoastaan kognitiiviset oireesi voisi liittyä, mutta nekin tulee yleensä vasta pitempään sairastaneena tai erittäin rajun alkuoireiden jälkeen. Ms oireet ovat outoja, ne kyllä tunnistaa. Sinun vaivasi kuulostavat melko ”normaaleille”, yhtään niitä väheksymättä. Mutta ms ei ole niiden aiheuttaja. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Moikka rakas
Oon miettinyt meidän välistä yhteyttä viime aikoina. En ihan osaa pukea sanoiksi, mitä kaikkea tunnen, mutta halusin vaa7017843Mitä tapahtunut
Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?465611HS: Kuka vielä uskaltaa mennä sairaalan ensiapuun?
https://www.hs.fi/mielipide/art-2000011212025.html Tässä on hyvin ajankohtainen mielipidekirjoitus koskien Malmin sairaa3043000Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa
Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki472809- 1812563
Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta
Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t92180- 252015
mahdollista, että olet ollut iltavuorossa
Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k121872Ökyrikas Kurkilahti mussuttaa veroistaan
Pakeni aikoinaan veroja Portugaliin mutta joutui palaamaan takaisin kun Suomi teki verotussopimuksen Portugalin kanssa.1411762Yhdysvalloissa työllisyys paranee, Suomessa työttömyys kasvaa, missä vika?
Miten tämä on mahdollista että 177 000 uutta työllistä tuli USAssa yhdessä kuukaudessa, vaikka Trump on ruorissa? Orpon4111658