Hei
Minulla on ollut varpaissa puutumista jo vuosia.
Noin vuositten tuli viiltävää kipua toisen lonkan koukistaja kohdalle ja samoihin aikoihin vatsan toiminta alkoi hidastua.
Keväällä iski jalkateräkipu, joka pahenee päivän mittaan. Se ei tunnu kun liikkuu mutta levossa vihloo ja liikkeellelähtö on kankeaa.
Kesällä näkökenttään tuli semmoinen "valopallo" joks ei varsinaisesti haittaa näköä mutta tuikkii ärsyttävästi varsinkin jos valaistus on kirkas tai teen jotain tarkkaa missä silmät ei paljoa liiku.. Ei ole migreeniä, se on nyt vastaavasti pysynyt poissa.
Toidta kuukautta sitten tyhjästä ilmestyi tennis+golfkyynärpää johon sain Noritreniä - ei mitään vaikutusta muuta kuin hikoilu.
Lääkäri passitti salille vaikka sanoin että rasitus pahentaa kipuja. Nauroi mulle että. Kivut lähtee lihaskunnnon paranemisen myötä. Olen liikunnallinen ja tykkään liikkua. Tää tilanne syö hermoja!
Ja lisää: minulla on välillä sanat hukassa, samoin keskittyminen - ihan outoja oikeita minulle. Olen ajatellut että oln vaan väsynyt.
Nyt kuitenkin mietin, pitäisikö mun asiakkaana ehdottaa lääkärille että pitäisikö tutkia ms?
Saisiko neuvoa kokeneilta?
1
179
Vastaukset
- Anonyymi
Oireesi ei kuulosta mslle vaan muille vaivoille, ikäviä varmana ovat. Puutuminen liitetää ms, mutta se on niin yleistä ja sen voi aiheuttaa niin moni muukin syy ettei sen perusteella ms lähetä tutkiin. Kuvailemasi kivut ja vihlomiset ei myöskään kuulu ms oireisiin. Ms vihlomiset on ihon tuntohäiriöitä, eli pinnallista ei ”syvällistä” kuten lonkassa sitä kuvailet. Ms liittyvä näköhäiriö on näköhermotulehdus. Siihen ei kuulu valoilmiöt tai tuikkimiset. Sen oireena on näön sumentuminen, näet kaiken sumun/usvan läpi, kuin silmän edessä olisi vaalea harso. Silmän liikuttelu saattaa aristaa. Värit näkyy kirkkaampina/ei normaalina, erityisesti punainen. Tämä yleensä vain toisessa silmässä ja sen kyllä huomaa jos nht iskee.
Ainoastaan kognitiiviset oireesi voisi liittyä, mutta nekin tulee yleensä vasta pitempään sairastaneena tai erittäin rajun alkuoireiden jälkeen. Ms oireet ovat outoja, ne kyllä tunnistaa. Sinun vaivasi kuulostavat melko ”normaaleille”, yhtään niitä väheksymättä. Mutta ms ei ole niiden aiheuttaja. Tsemppiä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1122715
- 1072082
Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee221887Marinin ahdistelija - "Lemmenkipeä huippuosaaja Lähi-idästä"
Olikin valtamedialle hankala paikka, kun kyseessä olikin "rikastaja" Vähän aikaa sitä voitiin piilotella, mutta pakko ol2171644Mietitkö tosissasi..
..että olisin tullut sinne jonkun muun vuoksi kuin sinun? Ei näinä vuosina tapahtuneet, myös tapahtumatta jääneet, ole41615Mitä ajattelit hänestä
Ensi kohtaamisesta alkaen? Itsellä pikkuhiljaa syventyi rakkaudeksi vaikka alusta asti ajattelin että hän on samallainen991517Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1131216- 621049
Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi126993- 64986