Viime kuntavaalit:
Keskusta 2445 paikkaa
Kokoomus 1 552 paikkaa
SDP 1 451 paikkaa
Perussuomalaiset 1 351 paikkaa
VAI HUONOSTI KEPULLA. Mihin Kapi ja MPP perustaa näkemyksensä.
-
Vuosi 2022 . 1 379 paikkaa aluevaltuustoihin. Saadut paikat:
Keskusta 297
Kokoomus 289
SDP 277
Perussuomalaiset 155
Vaemmistoliitto 100
Vihreät 90
RKP 76
Kristillisdemokraatit 57
Liike Nyt 20
-
Tarkentakaapa toverit kun sanotte ettei kepu pärjää. Kapi et MPP
29
194
Vastaukset
- Anonyymi
Ideologian sokaisemat toverit. Vasemmistolla yhteensä 54 kansanedustajaa, ei sillä voi hallitusta tehdä. Vaikka kuin lakkoilevat, ei pääse hallitukseen.
- Anonyymi
Ideologian sokaisemat toverit.
- Anonyymi
Vasemmistolla yhteensä 54 kansanedustajaa, ei sillä voi hallitusta tehdä. Vaikka kuin lakkoilevat, ei pääse hallitukseen.
- Anonyymi
Ei nämä osaa tarkentaa, tyypillisiä vasemmistolaisia huutajia vain. Näkeehän kirjoituksistaankin liki vasureita ideologia. Ihmetteleen miten kummassa Kapi ollut Valiolla, kepuisäntien omistamassa firmassa. Nyt heitä haukkuu.
- Anonyymi
Laitan sähköpostin valiolle, kootusti kapin haukkumisia.
Kysymyksellä "miten noin katkeran teitte"
Pärjäämistä ei voi mitata koko maan paikkaluvuilla. Pienissä kunnissa valtuustopaikkoja on paljon enemmän suhteessa asukaslukuun kuin suurilla paikkakunnilla. Harhasi johtuu siitä. Oikea mittaustapa valtakunnan tasolla on koko maan äänimäärä ja sen jakautuminen. Siinä vertailussa Kepu on mennyt kohti auringonlaskua.
Tulevissa paikallisvaaleissa Kepulla on mahdollisuus saavuttaa pieni rekyyli parempaan, jos sen sisarpuolue persut kärsivät rökäletappion, mikä on tietysti toivottavaa. Kepussa pystytään kuitenkin monessa kohdin järkevämpään politiikkaan kuin laitaoikeistoon kuuluvassa persupöhlissä. Kepu ei juuri muualta kykene keräämään lisäkannatusta kuin pettyneiltä persuäänestäjiltä.
Vuoden 2021 kuntavaalit:
KOK 21,4 %
SDP 17,7 %
Kepu 14,9 %
PS 14,5 %- Anonyymi
Vasemmistolla yhteensä 54 paikkaa eduskunnassa, vaaditko hallitusta teille/heille.
Se ei ole demokratiassa mahdollista normaalisti, sitä kunnioittaen. Olette katkeria persuille, toisin kuin me keskustalaiset, vaikka ovat meistä eronneet. Kyllä meissäkin eroja on, mutta on samankaltaisuuttakin. En nyt teitä vasemmistolaisia ala syytteeen, sulle annan arvon kun tuot mielipiteesi esille. Kapia olen yrittänyt vastaamaan monestikin, mutta on vissi ettei vastaa kuin teille aatteellisille, sama aito-arskakin. Voihan vastata vaikka on erimieltäkin. Kepulaisena näen jotta aina voi puhua silti keskenään. Monesti asiat vain riitelee, ei meidän kaltasessa maassa henkilöt niinkään. Jokaisella on ihanteensa. Kuuluukin olla vapaassa maassa.
Olipa miten oli nyt käyn makuulle.
Hyvää yötä. Anonyymi kirjoitti:
Vasemmistolla yhteensä 54 paikkaa eduskunnassa, vaaditko hallitusta teille/heille.
Se ei ole demokratiassa mahdollista normaalisti, sitä kunnioittaen. Olette katkeria persuille, toisin kuin me keskustalaiset, vaikka ovat meistä eronneet. Kyllä meissäkin eroja on, mutta on samankaltaisuuttakin. En nyt teitä vasemmistolaisia ala syytteeen, sulle annan arvon kun tuot mielipiteesi esille. Kapia olen yrittänyt vastaamaan monestikin, mutta on vissi ettei vastaa kuin teille aatteellisille, sama aito-arskakin. Voihan vastata vaikka on erimieltäkin. Kepulaisena näen jotta aina voi puhua silti keskenään. Monesti asiat vain riitelee, ei meidän kaltasessa maassa henkilöt niinkään. Jokaisella on ihanteensa. Kuuluukin olla vapaassa maassa.
Olipa miten oli nyt käyn makuulle.
Hyvää yötä.Maailma on muuttunut. Ja siinä mukana Suomi. Ei meillä enää ole ainoana eikä minusta enää tärkeimpänäkään poliittisena jakolinjana vanhaa oikeisto-vasemmistojakoa. Sen rinnalle ja ohikin on mennyt konservatiivi-liberaali -jako. Minä kuulun jälkimmäisen suunnan kannattajiin eli olen sellainen antaa kaikkien kukkien kukkia -fani. Konservatiivit taas haluavat panna meidät kaikki samaan muottiin. Ei saisi olla väärän värisiä, väärää kieltä puhuvia, väärää uskontoa tunnustavia, vääräänlaista ruokaa syöviä, väärää seksualisuutta edustavia jne. Minun puolestani saa olla mitään, mikä ei vahingoita muita ihmisiä. Se on minusta sitä vapaata maata, mitä ei itä-naapurissa ole. Persut ovat etnonationalisteja, jotka haluvat pukea meidät samaan muottiin. Varmaan vaativat kohta kaikille yhtenäistä koulupukua, ettei kukaan erottuisi joukosta. Sellaista pakottamista yhdenmukaisuuteen minä inhoan ja vastustan.
Taloudessa uskon vakaasti siihen, että on kaikkien etu, kun köyhyyttä poistetaan ja kaikille taataan kohtuullinen elintaso. Ilman sitä toivoa Suomessa olisi ollut vähemmän niitä, jotka olisivat halunneet puolustaa maata. Köyhälle on samantekevää, kuka hallitsee, jos leipää ei ole pöydässä. Ei mikään valtio ole isänmaa niille, jos se sallii syrjimisen.
En vaadi siis hallitusta kenelläkään, mutta toimin sen puolesta, että maata hallitsevat ne, joilla oikeudenmukaisuus ja vapaamielisyys on verissä.- Anonyymi
mielipidepankki kirjoitti:
Maailma on muuttunut. Ja siinä mukana Suomi. Ei meillä enää ole ainoana eikä minusta enää tärkeimpänäkään poliittisena jakolinjana vanhaa oikeisto-vasemmistojakoa. Sen rinnalle ja ohikin on mennyt konservatiivi-liberaali -jako. Minä kuulun jälkimmäisen suunnan kannattajiin eli olen sellainen antaa kaikkien kukkien kukkia -fani. Konservatiivit taas haluavat panna meidät kaikki samaan muottiin. Ei saisi olla väärän värisiä, väärää kieltä puhuvia, väärää uskontoa tunnustavia, vääräänlaista ruokaa syöviä, väärää seksualisuutta edustavia jne. Minun puolestani saa olla mitään, mikä ei vahingoita muita ihmisiä. Se on minusta sitä vapaata maata, mitä ei itä-naapurissa ole. Persut ovat etnonationalisteja, jotka haluvat pukea meidät samaan muottiin. Varmaan vaativat kohta kaikille yhtenäistä koulupukua, ettei kukaan erottuisi joukosta. Sellaista pakottamista yhdenmukaisuuteen minä inhoan ja vastustan.
Taloudessa uskon vakaasti siihen, että on kaikkien etu, kun köyhyyttä poistetaan ja kaikille taataan kohtuullinen elintaso. Ilman sitä toivoa Suomessa olisi ollut vähemmän niitä, jotka olisivat halunneet puolustaa maata. Köyhälle on samantekevää, kuka hallitsee, jos leipää ei ole pöydässä. Ei mikään valtio ole isänmaa niille, jos se sallii syrjimisen.
En vaadi siis hallitusta kenelläkään, mutta toimin sen puolesta, että maata hallitsevat ne, joilla oikeudenmukaisuus ja vapaamielisyys on verissä." olen sellainen antaa kaikkien kukkien kukkia -fani "
Kirjoitustesi perusteella et kuitenkaan ole. Mielestäsi ei saa olla maaseudulla (siis väärässä paikassa) asuvia, ei tiukkaa liharuokavaliota noudattavia (väärää ruokaa syöviä), väärää poliittista kantaa olevia (persut, kepu) jne jne. Vastustat köyhyyden poistoa suosimalla vasmmistolaista ankaraa verotusta jne.
Suvaitsemattomuutesi lista on pitkä, todella pitkä.
Kuulut siis mustimpaan koservatiivien joukkoon. Miksi näin? Miksi et käytännössä kuitenkaan tee sitä mitä sanot, vai onko se juuri sitä vasemmistolaisuutta jota edustat, valehtelu siis. - Anonyymi
Maailma on muuttunut. Ja siinä mukana Suomi. Ei meillä enää ole ainoana eikä minusta enää tärkeimpänäkään poliittisena jakolinjana vanhaa oikeisto-vasemmistojakoa. Sen rinnalle ja ohikin on mennyt konservatiivi-liberaali -jako. Minä kuulun jälkimmäisen suunnan kannattajiin eli olen sellainen antaa kaikkien kukkien kukkia -fani. Konservatiivit taas haluavat panna meidät kaikki samaan muottiin. Ei saisi olla väärän värisiä, väärää kieltä puhuvia, väärää uskontoa tunnustavia, vääräänlaista ruokaa syöviä, väärää seksualisuutta edustavia jne. Minun puolestani saa olla mitään, mikä ei vahingoita muita ihmisiä. Se on minusta sitä vapaata maata, mitä ei itä-naapurissa ole. Persut ovat etnonationalisteja, jotka haluvat pukea meidät samaan muottiin. Varmaan vaativat kohta kaikille yhtenäistä koulupukua, ettei kukaan erottuisi joukosta. Sellaista pakottamista yhdenmukaisuuteen minä inhoan ja vastustan.
En vaadi siis hallitusta kenelläkään, mutta toimin sen puolesta, että maata hallitsevat ne, joilla oikeudenmukaisuus ja vapaamielisyys on verissä."väärää seksualisuutta edustavia jne. Minun puolestani saa olla mitään, mikä ei vahingoita muita ihmisiä."
Woketus, perhe ja kristillisten arvojen hylkääminen vahingoittaa koko yhteiskuntaa erittäin pahasti.
Niitä sinun arvojasi ei suomalaiset sotilaat lähde puolustamaan, saat uskoa sen aivan varmasti. Anonyymi kirjoitti:
" olen sellainen antaa kaikkien kukkien kukkia -fani "
Kirjoitustesi perusteella et kuitenkaan ole. Mielestäsi ei saa olla maaseudulla (siis väärässä paikassa) asuvia, ei tiukkaa liharuokavaliota noudattavia (väärää ruokaa syöviä), väärää poliittista kantaa olevia (persut, kepu) jne jne. Vastustat köyhyyden poistoa suosimalla vasmmistolaista ankaraa verotusta jne.
Suvaitsemattomuutesi lista on pitkä, todella pitkä.
Kuulut siis mustimpaan koservatiivien joukkoon. Miksi näin? Miksi et käytännössä kuitenkaan tee sitä mitä sanot, vai onko se juuri sitä vasemmistolaisuutta jota edustat, valehtelu siis.En tiedä taudin latinankielistä nimeä, mutta kansankielellä sitä kutsutaan luulotaudiksi. Sinä kuvittelet ja tulkitset kirjoituksiani omalla tyylilläsi. Se tyyli ei vastaa kirjoitusteni sisältöä. Olen yrittänyt monta kertaa oikaista tyyliäsi, mutta ei se mene perille, koska kyse lienee siitä luulotaudista.
En ole koskaan kirjoittanut, ettei maaseudulla saisi asua. Sen sijaan olen kirjoittanut, että missä tahansa saa asua kunhan se tapahtuu pääosin omalla kustannuksella riippumatta siitä, asuuko maaseudulla vai kaupungissa. Suomessa on tuettu maaseutuasumista monella tavoin. Yksi keskeinen keino on ollut erilaisen siltarumpupolitiikan ohella kuntaverojen tasausjärjestelmä ja maatalouden tukeminen. Se kaikki tukeminen tapahtuu meidän kaupungeissa asuvien kustannuksella. Se ei ole minusta oikein. Kyse ei ole suvaitsemattomuudesta vaan oikeudenmukaisuudesta.
Liharuokavaliohöpinöitäsi en ymmärrä lainkaan. Itse olen kaikkiruokainen, lähinnä vain hernekeitto tökkii ja samasta syystä kuin monia muitakin. Ei siis sen vuoksi, etteikö olisi hyvää ja herkullista.
Jokainen saa olla mitä poliittista kantaa haluaa. Näillä keskustelupalstoilla puhutaan politiikasta. Itse tuon esille seikkoja, jonka vuoksi kepulainen ja persujen politiikka on vahingollista suomalaisille. Sinun mielestäsi vasemmistolainen politiikka on vahingollista. En minä syytä sinua sen vuoksi suvaitsemattomuudesta. Meitä voi varmaan erottaa lähinnä se, että minä kerron miksi jonkun puolueen vahingollista, sinä et niinkään perusteluista piittaa tuodessasi esiin omaa nkemystäsi.
Tässäkin väität, että vastustan köyhyyden poistamista suosimalla ankaraa vasemmistolaista verotusta. Verotuksen osalta olen todellakin suosinut sitä, että osinkoverotuksen huojennusjärjestelmästä listaamattomien yritysten osalta luovuttaisiin. Se on huono systeemi, koska se ohjaa rahaa pois investoinneista ja taloudellisesta aktiviteetista. Se on myös epäoikeudenmukainen järjestelmä, koska se kohtelee eri yrittäjiä epätasa-arvoisesti. Sen sijaan esim. alvin korotusta olen pitänyt kyseenalaisena, koska se leikkaa ostovoimaa eli kysyntää. Tuloverotuksen korottamista en kannata, mutta progression osalta sen kristäminen suurituloisempien osalta on vähemmän haitallista juuri kysyntävaikutusten vuoksi kuin pieni- ja keskituloisilla, koska näiden raha ruokkii aina uutta kysyntää ja virkistää taloutta. Toki suurituloistenkin verojen korottamisella on haittansa eli liika kiristäminen on siinäkin liikaa. Sijoittamista osakkeisiin pidän suotavana ja hyödyllisenä kansantaloudellisesti ja teen sitä itsekin, kun rahaa on.
Suvaitsemattomuuteni lista on todella pitkä lähinnä vain sinun ja niiden mielissä, jotka edustavat sitä kritisoimaani huonoa politiikkaa. Pääosin se on täyttä valetta kuten väitteesi maasutuvihastani. Minä en kritisoi maasedulla asumista vaan sellaisen asumisen tukemista. Ne ovat ihan eri asioita.Anonyymi kirjoitti:
"väärää seksualisuutta edustavia jne. Minun puolestani saa olla mitään, mikä ei vahingoita muita ihmisiä."
Woketus, perhe ja kristillisten arvojen hylkääminen vahingoittaa koko yhteiskuntaa erittäin pahasti.
Niitä sinun arvojasi ei suomalaiset sotilaat lähde puolustamaan, saat uskoa sen aivan varmasti.Hyvä että sinun puolestasi saa olla, mutta näiden konservatiivien mielestä ei saa olla. Venäjällä voidaan nähdä mitä tapahtuu, kun konservatiivinen ajattelu pääsee vallalla. Se johtaa mm. sukupuolivähemmistöjen vainoihin. Samaa tapahtuu uskonnollisissa fasistivaltioissa.
Woketukseen en ota kantaa, koska en oikein ymmärrä sen logiikkaa. Olen törmännyt siihen kerran, kun joku nainen hyökkäsi ohjelmassa voimakkaasti toista keskustelijaa eli tähtititelijä Esko Valtaojaa vastaan. Sen perusteella sain todella huonon kuvan woketuksesta, joka lienee amerikkalainen ilmiö, joka liittyy tuon maan rasistiseen perinteeseen.
Millä tavoin kristillisten arvojen hylkääminen vahingoittaa koko yhteiskuntaa erittäin pahasti. Kristillisitä arvoista monet arvot ovat yleismaailmallisia ja kristillisyydestä riippumattomia. Kyllä aivan hyviä arvoja voi olla olemassa ilman kristillisyyttäkin. Paraikaa Venäjällä näitä kristillisiä arvoja sovelletaan heidän kirkkonsa avoimella tuella, jonka käsky ei kuulu, että älä tapa, vaan tapa niin paljon ukrainalaisia kuin mahdollista ja putler on Jumalan valitsema johtaja palauttamaan kristilliset arvot. Ne siis palautetaan silmittömälla tappamisella ja toisinajattelijoiden vainoamisella kristillisten arvojen nimissä. Minusta se näyttää enemmän siltä, että nimenomaan nämä kristilliset arvot vahingoittavat siellä yhteiskuntaa erittäin pahasti eikä päinvastoin. Uskontojen historia on hyvin verinen ja vainoava. Se näkyy nyt oikein hyvin islamissa, mutta venäläinen kristillisyys ja israelilainen juutalaisuus ovat ihan sitä samaa synkkyyttä. En minä tyrmää kristillisyyttä kokonaan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta minua ja muita haluttomia ei saa pakottaa samaan muottiin.
Perhearvot. En tiedä mitä niillä tarkoitat. Jos joku ei halua muodostaa perhettä, äläköön esim. yksinään tai satunnaissuhteissa. Mitä se minulle kuuluu. Ei se minua vahingoita, mitä naapuri puuhastelee omassa makuuhuoneessaan, jos ei vahingoita muita. Minulla itselläni on ollut lapsiperhe. En tiedä mikä on se perhearvo, joka on jäänyt noudattamatta. Kristillisyyttä en ole tuputtanut kuten en muitakaan uskontoja eikä perheeni ole kenenkään osalta erityisen uskovainen nytkään, kun lapseni ovat jo pitkällä aikuisuuden tiellä ja heillä on omia lapsiaan, joiden isoisä olen. Minä taas uskon, että suomalaiset lähtevät puolustamaan mielellään juuri vapautta kuin sitä, että joku toinen käskee elää jollakin itsensä suosimalla tavalla. Minä itse en lähtisi puolustamaan mitään pakollista yhtenäiskulttuuria. Venäjällähän juuri soditaan sellaisen puolesta.- Anonyymi
En vaadi siis hallitusta kenelläkään, mutta toimin sen puolesta, että maata hallitsevat ne, joilla oikeudenmukaisuus ja vapaamielisyys on verissä.Totatkai on kokomaa. Ei valtakunnallisia äänestyksiä tehdä alueittain toimiviksi.
Jokin Ayliittojen äänestykset on sitä joissa saa olla vain vasemmistolaisia edustajia.
Nämä -kunta -alue ja -eduskunta ääenstyksiin sallitaan kaikki kansalaiset. Oliskin jos niissäkin vain saisi olla ehdolla vasemmistolaisia, sellaisiakin maita kuin AYliittojen vaalit on.
mm AKT puheenjohtajat 1 ja 2 oltavava demareita, 3 -puheenjohtaja oltava vasemmistoliitosta. Teollisuusliitto, 1 -puheenjohtaja oltava demari 2 -puheenjohta vasemmsitooliitosta, näin menee kautta vasemsmitolaisen AY-kentän. Muiden turha vaivautua ehdokkaaksi, muista puolueista.- DEMOKRATIAA ? Sekin kuin Putinilla, Pohjoiskoreassa ym .. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Totatkai on kokomaa. Ei valtakunnallisia äänestyksiä tehdä alueittain toimiviksi.
Jokin Ayliittojen äänestykset on sitä joissa saa olla vain vasemmistolaisia edustajia.
Nämä -kunta -alue ja -eduskunta ääenstyksiin sallitaan kaikki kansalaiset. Oliskin jos niissäkin vain saisi olla ehdolla vasemmistolaisia, sellaisiakin maita kuin AYliittojen vaalit on.
mm AKT puheenjohtajat 1 ja 2 oltavava demareita, 3 -puheenjohtaja oltava vasemmistoliitosta. Teollisuusliitto, 1 -puheenjohtaja oltava demari 2 -puheenjohta vasemmsitooliitosta, näin menee kautta vasemsmitolaisen AY-kentän. Muiden turha vaivautua ehdokkaaksi, muista puolueista.- DEMOKRATIAA ? Sekin kuin Putinilla, Pohjoiskoreassa ym .."Totatkai, kokomaa, ääenstyksiin, 2 -puheenjohta vasemmsitooliitosta, vasemsmitolaisen"
Oikein hävettää, että joku kirjoittaa tuolla tavalla. - Anonyymi
Turhaan sinä MPP näille selvität mikä ero on kuntavaalien, euvaalien ja eduskuntavaalien välillä ja tarkasteltaessa puolueiden suosio-osuuksia kussakin vaalissa.
Eivät nämä joka paikassa kommunisteja näkevät ymmärrä sillä heidän korvien välinsä kapasiteetti ei siihen riitä. Kun tilastossa lukee, että Keskustalla on ylivoimaisesti eniten valtuustopaikkoja kunnissa ja kaupungeissa se tarkoittaa heidän mielestään, että Keskusta on suurin puolue eikä mitään hätää ole seuraavissa vaaleissa. - Anonyymi
Hyvä että sinun puolestasi saa olla, mutta näiden konservatiivien mielestä ei saa olla. Venäjällä voidaan nähdä mitä tapahtuu, kun konservatiivinen ajattelu pääsee vallalla. Se johtaa mm. sukupuolivähemmistöjen vainoihin. Samaa tapahtuu uskonnollisissa fasistivaltioissa.
Woketukseen en ota kantaa, koska en oikein ymmärrä sen logiikkaa. Olen törmännyt siihen kerran, kun joku nainen hyökkäsi ohjelmassa voimakkaasti toista keskustelijaa eli tähtititelijä Esko Valtaojaa vastaan. Sen perusteella sain todella huonon kuvan woketuksesta, joka lienee amerikkalainen ilmiö, joka liittyy tuon maan rasistiseen perinteeseen.
Millä tavoin kristillisten arvojen hylkääminen vahingoittaa koko yhteiskuntaa erittäin pahasti. Kristillisitä arvoista monet arvot ovat yleismaailmallisia ja kristillisyydestä riippumattomia. Kyllä aivan hyviä arvoja voi olla olemassa ilman kristillisyyttäkin. Paraikaa Venäjällä näitä kristillisiä arvoja sovelletaan heidän kirkkonsa avoimella tuella, jonka käsky ei kuulu, että älä tapa, vaan tapa niin paljon ukrainalaisia kuin mahdollista ja putler on Jumalan valitsema johtaja palauttamaan kristilliset arvot. Ne siis palautetaan silmittömälla tappamisella ja toisinajattelijoiden vainoamisella kristillisten arvojen nimissä. Minusta se näyttää enemmän siltä, että nimenomaan nämä kristilliset arvot vahingoittavat siellä yhteiskuntaa erittäin pahasti eikä päinvastoin. Uskontojen historia on hyvin verinen ja vainoava. Se näkyy nyt oikein hyvin islamissa, mutta venäläinen kristillisyys ja israelilainen juutalaisuus ovat ihan sitä samaa synkkyyttä. En minä tyrmää kristillisyyttä kokonaan. Jokainen saa uskoa mihin haluaa, mutta minua ja muita haluttomia ei saa pakottaa samaan muottiin.
Perhearvot. En tiedä mitä niillä tarkoitat. Jos joku ei halua muodostaa perhettä, äläköön esim. yksinään tai satunnaissuhteissa. Mitä se minulle kuuluu. Ei se minua vahingoita, mitä naapuri puuhastelee omassa makuuhuoneessaan, jos ei vahingoita muita. Minulla itselläni on ollut lapsiperhe. En tiedä mikä on se perhearvo, joka on jäänyt noudattamatta. Kristillisyyttä en ole tuputtanut kuten en muitakaan uskontoja eikä perheeni ole kenenkään osalta erityisen uskovainen nytkään, kun lapseni ovat jo pitkällä aikuisuuden tiellä ja heillä on omia lapsiaan, joiden isoisä olen. Minä taas uskon, että suomalaiset lähtevät puolustamaan mielellään juuri vapautta kuin sitä, että joku toinen käskee elää jollakin itsensä suosimalla tavalla. Minä itse en lähtisi puolustamaan mitään pakollista yhtenäiskulttuuria. Venäjällähän juuri soditaan sellaisen puolesta.Minä olen saanut henkien erottamisen armolahjan.
Ymmärrän sen, että vapautta ei ole se mitä glopalistinen kommunatsi aate ajaa, vaan se on pahinta totalitarismia / ihmisten orjuuttamista eliitin hyväksi. Anonyymi kirjoitti:
Totatkai on kokomaa. Ei valtakunnallisia äänestyksiä tehdä alueittain toimiviksi.
mm AKT puheenjohtajat 1 ja 2 oltavava demareita, 3 -puheenjohtaja oltava vasemmistoliitosta. Teollisuusliitto, 1 -puheenjohtaja oltava demari 2 -puheenjohta vasemmsitooliitosta, näin menee kautta vasemsmitolaisen AY-kentän. Muiden turha vaivautua ehdokkaaksi, muista puolueista.- DEMOKRATIAA ? Sekin kuin Putinilla, Pohjoiskoreassa ym ..On tietysti selvää, että porukka on jäsenistönsä näköinen. Jos jonkun ammattiliiton jäsenistö on vasemmistolaista ja muita ehdokkaita ei löydy, niin vaikea on sellaista valita. En tunne ay-kenttää, mutta en ole törmännyt sellaiseen, missä liikkeen sisällä pakotettaisiin johonkin muottiin. Uskon kyllä, että senkaltaista painostusta on voinut olla sotien jälkeisinä vuosikymmeninä, mutten usko, että asia olisi enää ollut näin pitkiin aikoihin.
Onhan meillä kirkkovaaleissakin rajoituksia. Ei sinne kirkkoon kuulumattomia päästetä äänestämään ja minusta se on ihan ok. En ole lainkaan pahoillani siitä, etten voi kirkkoon kuulumattomana äänestää noissa vaaleissa. Enemmän Suomessa ja muissa länsimaissa on ollut diskriminointia vasemmistoon kuulumisen kuin muihin puolueisiin kuulumisen osalta. Kommunistiset puolueet ovat olleet monessakin maassa kiellettyjä, niin myös Suomessa. Monissa maissa on ollut virkakieltojärjestelmiä, joissa vasemmistoon kuuluviksi epäillyiltä on evätty pääsy valtion virkoihin. Sodan edellä Kekkonen sisäministerinä halusi panna suuren määrän suomalaisia turvasäilöön sodan edellä. Tanner tukenaan Paasikivi ja Mannerheim pitivät Kekkosen toimintaa täytenä typeryytenä. Perusteena oli tietysti se, että Suomi tarvitsi sodan uhatessa koko kansan yhtenäisyyttä ja isänmaallisuutta ja jokaisen miehen aseisiin puolustamaan maataan. Kekkonen oli väärässä ja Tenner oikeassa. Näin syntyi sitten ns. talvisodan ihme.- Anonyymi
En tiedä taudin latinankielistä nimeä, mutta kansankielellä sitä kutsutaan luulotaudiksi. Sinä kuvittelet ja tulkitset kirjoituksiani omalla tyylilläsi. Se tyyli ei vastaa kirjoitusteni sisältöä. Olen yrittänyt monta kertaa oikaista tyyliäsi, mutta ei se mene perille, koska kyse lienee siitä luulotaudista.
En ole koskaan kirjoittanut, ettei maaseudulla saisi asua. Sen sijaan olen kirjoittanut, että missä tahansa saa asua kunhan se tapahtuu pääosin omalla kustannuksella riippumatta siitä, asuuko maaseudulla vai kaupungissa. Suomessa on tuettu maaseutuasumista monella tavoin. Yksi keskeinen keino on ollut erilaisen siltarumpupolitiikan ohella kuntaverojen tasausjärjestelmä ja maatalouden tukeminen. Se kaikki tukeminen tapahtuu meidän kaupungeissa asuvien kustannuksella. Se ei ole minusta oikein. Kyse ei ole suvaitsemattomuudesta vaan oikeudenmukaisuudesta.
Liharuokavaliohöpinöitäsi en ymmärrä lainkaan. Itse olen kaikkiruokainen, lähinnä vain hernekeitto tökkii ja samasta syystä kuin monia muitakin. Ei siis sen vuoksi, etteikö olisi hyvää ja herkullista.
Jokainen saa olla mitä poliittista kantaa haluaa. Näillä keskustelupalstoilla puhutaan politiikasta. Itse tuon esille seikkoja, jonka vuoksi kepulainen ja persujen politiikka on vahingollista suomalaisille. Sinun mielestäsi vasemmistolainen politiikka on vahingollista. En minä syytä sinua sen vuoksi suvaitsemattomuudesta. Meitä voi varmaan erottaa lähinnä se, että minä kerron miksi jonkun puolueen vahingollista, sinä et niinkään perusteluista piittaa tuodessasi esiin omaa nkemystäsi.
Tässäkin väität, että vastustan köyhyyden poistamista suosimalla ankaraa vasemmistolaista verotusta. Verotuksen osalta olen todellakin suosinut sitä, että osinkoverotuksen huojennusjärjestelmästä listaamattomien yritysten osalta luovuttaisiin. Se on huono systeemi, koska se ohjaa rahaa pois investoinneista ja taloudellisesta aktiviteetista. Se on myös epäoikeudenmukainen järjestelmä, koska se kohtelee eri yrittäjiä epätasa-arvoisesti. Sen sijaan esim. alvin korotusta olen pitänyt kyseenalaisena, koska se leikkaa ostovoimaa eli kysyntää. Tuloverotuksen korottamista en kannata, mutta progression osalta sen kristäminen suurituloisempien osalta on vähemmän haitallista juuri kysyntävaikutusten vuoksi kuin pieni- ja keskituloisilla, koska näiden raha ruokkii aina uutta kysyntää ja virkistää taloutta. Toki suurituloistenkin verojen korottamisella on haittansa eli liika kiristäminen on siinäkin liikaa. Sijoittamista osakkeisiin pidän suotavana ja hyödyllisenä kansantaloudellisesti ja teen sitä itsekin, kun rahaa on.
Suvaitsemattomuuteni lista on todella pitkä lähinnä vain sinun ja niiden mielissä, jotka edustavat sitä kritisoimaani huonoa politiikkaa. Pääosin se on täyttä valetta kuten väitteesi maasutuvihastani. Minä en kritisoi maasedulla asumista vaan sellaisen asumisen tukemista. Ne ovat ihan eri asioita.Tämäkin kirjoituksesi osoittaa sen patamustan konservatiivisuutesi, kaukana on liberaalisuus jota väität edustavasi.
Luulotauti on siis sillä suunnalla, saat tietysti luulla olevasi liberaali ja suvaitsevainen, mutta se tulisi myös osoittaa näillä kirjoituksillasi täällä. - Anonyymi
On tietysti selvää, että porukka on jäsenistönsä näköinen. Jos jonkun ammattiliiton jäsenistö on vasemmistolaista ja muita ehdokkaita ei löydy, niin vaikea on sellaista valita. En tunne ay-kenttää, mutta en ole törmännyt sellaiseen, missä liikkeen sisällä pakotettaisiin johonkin muottiin. Uskon kyllä, että senkaltaista painostusta on voinut olla sotien jälkeisinä vuosikymmeninä, mutten usko, että asia olisi enää ollut näin pitkiin aikoihin.
Onhan meillä kirkkovaaleissakin rajoituksia. Ei sinne kirkkoon kuulumattomia päästetä äänestämään ja minusta se on ihan ok. En ole lainkaan pahoillani siitä, etten voi kirkkoon kuulumattomana äänestää noissa vaaleissa. Enemmän Suomessa ja muissa länsimaissa on ollut diskriminointia vasemmistoon kuulumisen kuin muihin puolueisiin kuulumisen osalta. Kommunistiset puolueet ovat olleet monessakin maassa kiellettyjä, niin myös Suomessa. Monissa maissa on ollut virkakieltojärjestelmiä, joissa vasemmistoon kuuluviksi epäillyiltä on evätty pääsy valtion virkoihin. Sodan edellä Kekkonen sisäministerinä halusi panna suuren määrän suomalaisia turvasäilöön sodan edellä. Tanner tukenaan Paasikivi ja Mannerheim pitivät Kekkosen toimintaa täytenä typeryytenä. Perusteena oli tietysti se, että Suomi tarvitsi sodan uhatessa koko kansan yhtenäisyyttä ja isänmaallisuutta ja jokaisen miehen aseisiin puolustamaan maataan. Kekkonen oli väärässä ja Tenner oikeassa. Näin syntyi sitten ns. talvisodan ihme.Tunnetko edes alkeita historiasta.
Puhut turvasäilöön laitetuista. Jos tunnet edes historian alkeet, tiedät miten ryönäläiset käyttäytyivät kun he sitten Jatkosodassa rintamalle pääsivät. Tai mikä oli Helsingin työläiskortteleiden Ässä rykmentin käpykaartilaisten ja kieltäytyneiden määrä.
Nuo historialliset faktat kertovat aikalailla, mikä oli vasemmiston äärilaidan suhde Neuvostoliittoon, ja Suomen pulustamiseen. - Anonyymi
En tiedä taudin latinankielistä nimeä, mutta kansankielellä sitä kutsutaan luulotaudiksi. Sinä kuvittelet ja tulkitset kirjoituksiani omalla tyylilläsi. Se tyyli ei vastaa kirjoitusteni sisältöä. Olen yrittänyt monta kertaa oikaista tyyliäsi, mutta ei se mene perille, koska kyse lienee siitä luulotaudista.
Suvaitsemattomuuteni lista on todella pitkä lähinnä vain sinun ja niiden mielissä, jotka edustavat sitä kritisoimaani huonoa politiikkaa. Pääosin se on täyttä valetta kuten väitteesi maasutuvihastani. Minä en kritisoi maasedulla asumista vaan sellaisen asumisen tukemista. Ne ovat ihan eri asioita.MPP jännä tyyppi. Jokainen saa olla ja asua miten haluaa, kunhan on vasemmistolainen.
Kuin Ayjohtajien valinta, vain vasemsmitolaiset kelpaa ehdolle vasemmsitolaisissa lakkoilevissa liitoissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Totatkai, kokomaa, ääenstyksiin, 2 -puheenjohta vasemmsitooliitosta, vasemsmitolaisen"
Oikein hävettää, että joku kirjoittaa tuolla tavalla.Minua hävettää pensasneuvostoliittolaiset joita yhä meillä, lienet sinäkin Pankkolängvitsi. Antifa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Turhaan sinä MPP näille selvität mikä ero on kuntavaalien, euvaalien ja eduskuntavaalien välillä ja tarkasteltaessa puolueiden suosio-osuuksia kussakin vaalissa.
Eivät nämä joka paikassa kommunisteja näkevät ymmärrä sillä heidän korvien välinsä kapasiteetti ei siihen riitä. Kun tilastossa lukee, että Keskustalla on ylivoimaisesti eniten valtuustopaikkoja kunnissa ja kaupungeissa se tarkoittaa heidän mielestään, että Keskusta on suurin puolue eikä mitään hätää ole seuraavissa vaaleissa.Numerot kertoo, keskusta on suurin paikkaluvultaan, ei muuten voi mitata. Paikkamäärät ratkaisee kaikkissa vaaleissa. Alueittain on eroja mm kuntavaalissa. Ei suurinta voi edes SDP tai vasuri kokouksissa pienentää. Jokainenhan löytäsi itsensä suurimpana jos alueellisesti punnitaan. Siksipä pitääkin koko maata tarkastella. Edsukunnassa vasemmsitolla 54 kansanedustajaa, se on juuri niin etteivät saa hallitusta niillä määrillä. Vaikka kuin AYliike lakkoili hallituta vastaan. Vasemmistolaisilla demokratia hukassa, Neuvostoliitto perintöä.
Keskusta tukee hallitus niin monessa, yhteensä tällä blokilla yli 130 kansanedustajaa. miksei se saisi olla hallituksen käyttäjä. Vasurit, demarit ja vihreät ei ole kelvollisia hallituksiin noilla kannatusluvuilla. Eikö olekkin demokratia hankalaa ! Kun ette toverit pääse hallitukseen maata pilaamaan yltiöpäisillä tuilla. NYT KAIKKI VEROLLE Ayliittoja myöten. Mikä per**leen etu niillä muilla maksattaa veronsa. Lakkoilevat pa*kat.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nain-tienasivat-tyomarkkinapomot-ay-johtajalle-yli-25-000-kk/d7964909-4584-4c29-98db-4b4f9c29499a - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Numerot kertoo, keskusta on suurin paikkaluvultaan, ei muuten voi mitata. Paikkamäärät ratkaisee kaikkissa vaaleissa. Alueittain on eroja mm kuntavaalissa. Ei suurinta voi edes SDP tai vasuri kokouksissa pienentää. Jokainenhan löytäsi itsensä suurimpana jos alueellisesti punnitaan. Siksipä pitääkin koko maata tarkastella. Edsukunnassa vasemmsitolla 54 kansanedustajaa, se on juuri niin etteivät saa hallitusta niillä määrillä. Vaikka kuin AYliike lakkoili hallituta vastaan. Vasemmistolaisilla demokratia hukassa, Neuvostoliitto perintöä.
Keskusta tukee hallitus niin monessa, yhteensä tällä blokilla yli 130 kansanedustajaa. miksei se saisi olla hallituksen käyttäjä. Vasurit, demarit ja vihreät ei ole kelvollisia hallituksiin noilla kannatusluvuilla. Eikö olekkin demokratia hankalaa ! Kun ette toverit pääse hallitukseen maata pilaamaan yltiöpäisillä tuilla. NYT KAIKKI VEROLLE Ayliittoja myöten. Mikä per**leen etu niillä muilla maksattaa veronsa. Lakkoilevat pa*kat.
https://www.uusisuomi.fi/uutiset/nain-tienasivat-tyomarkkinapomot-ay-johtajalle-yli-25-000-kk/d7964909-4584-4c29-98db-4b4f9c29499aKyllä nämä tienaavat hirveesti:
Siis nämä työnantajaliittojen puheenjohtajat. Ay-liittojen johtajat ovat heihin verrattuna palkkakuopassa.
https://yle.fi/a/74-20059157
Ansiotulot: 401 077 €
Pääomatulot: 3 762 €
Image
2. Lehtomäki Paula (Metsäteollisuus): 346 074 €
Ansiotulot: 346 074 €
Pääomatulot: 0 €
Image
3. Hirvola Jaakko (Teknologiateollisuus): 314 966 €
Ansiotulot: 310 501 €
Pääomatulot: 4 464 €
Image
4. Aarto Tuomas (Palta): 300 060 €
Ansiotulot: 300 060 €
Pääomatulot: 0 € - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MPP jännä tyyppi. Jokainen saa olla ja asua miten haluaa, kunhan on vasemmistolainen.
Kuin Ayjohtajien valinta, vain vasemsmitolaiset kelpaa ehdolle vasemmsitolaisissa lakkoilevissa liitoissa.Oli todella vähäinen karkureiden ja kieltäytyjien määrä. Ongelmahan oli siinä, että 1920-30 luvuilla työläistaustan omaavia nuoria miehiä hylättiin kutsunnoissa sen vuoksi, että heidän pelättiin aloittavan uuden kapinan. No se pelko oli turha ja sodan alkaessa alettiin runsaasti heitä sitten kouluttaa. Työväestön vankka tuki todellakin sai aikaan talvisodan ihmeen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oli todella vähäinen karkureiden ja kieltäytyjien määrä. Ongelmahan oli siinä, että 1920-30 luvuilla työläistaustan omaavia nuoria miehiä hylättiin kutsunnoissa sen vuoksi, että heidän pelättiin aloittavan uuden kapinan. No se pelko oli turha ja sodan alkaessa alettiin runsaasti heitä sitten kouluttaa. Työväestön vankka tuki todellakin sai aikaan talvisodan ihmeen.
Ei työläistausta kelvannut perusteeksi olla määräämättä asepalvelukseen. Kyllä syy oli aina terveydellinen. Terveyssyyt olivat kyllä tuohon aikaan osin naurettavia, kuten pienikasvuisuus tai lättäjalat. Toki mahdollista, että työväestössä oli pienikokoisia lapsuuden huonosta ravitsemuksesta johtuen keskimääräistä enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
MPP jännä tyyppi. Jokainen saa olla ja asua miten haluaa, kunhan on vasemmistolainen.
Kuin Ayjohtajien valinta, vain vasemsmitolaiset kelpaa ehdolle vasemmsitolaisissa lakkoilevissa liitoissa.Juu, MPP antaa kaikkien vasemmistolaisten kukkien kukkia, tai vaikka kakkia, mutta kaikki muu on väärin.
MPP on samaa sakkia kuin muutkin fundamentalisti uskovaiset, varmaan saanut jo kotonaan opit vasemmistoon, eikä osaa muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei työläistausta kelvannut perusteeksi olla määräämättä asepalvelukseen. Kyllä syy oli aina terveydellinen. Terveyssyyt olivat kyllä tuohon aikaan osin naurettavia, kuten pienikasvuisuus tai lättäjalat. Toki mahdollista, että työväestössä oli pienikokoisia lapsuuden huonosta ravitsemuksesta johtuen keskimääräistä enemmän.
Todellakin kelpasi vasta talvisodan aikana ja sen jälkeen työläistaustaiset armeijaan.
- Anonyymi
Vasemmiston demokratia on valikoivaa. Kuin toveri Putinilla.
- Anonyymi
Sillä ei ole minkään valtakunnan merkitystä kuinka paljon valtuustoissa on edustajia milläkin puolueella. Kunnissa hoidetaan vain lakimääräiset velvoitteet ja niitä toteuttaa valtuutetut ylhäältä tulevia käskyjä.
Todellinen valta on vain eduskunnalla ja hallituksella jonka kokoonpanon määrää eduskuntavaalit.
Hallitus määrää, tekee lakeja ja asetuksia jotka eduskunta hyväksyy tai ei hyväksy.
Siinä ei kunnanvaltuutetuilla ole mitään tekemistä.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kyllä tiedän että ajattelet
Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä218401Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä
Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.3391611- 3771349
Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa
Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset2831315- 61275
- 661217
Yksi elämän pahimmista virheistä
Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo331040Ensi vuonna
Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin241036Parempaa uutta
vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.50982- 36968