Kiitos kuuluu Kelalle. Siellä ei osata nykyisin laskea, eikä arvioida tulojani kuin kuukaudeksi kerrallaan, vaikka kaikki tuloni ovat sieltä peräisin. Olen kauan elänyt työmarkkina- ja toimeentulotuen avulla, koska en yrityksistäni huolimatta ole päässyt sairaseläkkeelle. Ennen sain päätöksen puolelle vuodelle kerrallaan ja pystyin siten suunnittelemaan elämääni paremmin. Nyt tammikuun hakemus hylättiin, jostain siihen oli repäisty talletuksia ja työmarkkionatukenikin oli suurempi kuin mitä sieltä minulle maksetaan. Olin ilmeisesti elänyt marraskuussa liian säästeliäästi, kun varauduin pakollisen joulun viettoon ja lasten lahjoihin sekä pariin isompaan hankintaan. Täytyy alkaa laskemaan, että tili on varmasti nollilla aina juuri kuun lopussa , se kyllä on hankalaa kun vuokra menee heti alkukuusta ja vain pieneen osaan tulee asumistukea. Ei maistu edes riisipuuro, hyi saatana!
Paskin Joulu ikinä!
23
308
Vastaukset
- Anonyymi
Olis vaan pitäny hakee viis kossuu ja pari vissyy
- Anonyymi
Tuilla ei kuulukaan saada kertymiä tilille, sen suuruus on laskenut pakollisten menojen kokoiseksi.
Vai leikitkö sinä vähävaraisten kustannuksella, sitten olet aika paskiainen.- Anonyymi
Miten minä leikin? Olemalla pihi ja kuluttamalla mahdollisimman vähän, että rahaa jäisi tarpeellisiin isompiin hankintoihin? Ai niin niihin kuuluu tietenkin hakea harkinnanvaraista ja pitää tili sileänä, sekä unohtaa kirpputorit ja halvat tarjoukset Ei kun kuluttamaan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten minä leikin? Olemalla pihi ja kuluttamalla mahdollisimman vähän, että rahaa jäisi tarpeellisiin isompiin hankintoihin? Ai niin niihin kuuluu tietenkin hakea harkinnanvaraista ja pitää tili sileänä, sekä unohtaa kirpputorit ja halvat tarjoukset Ei kun kuluttamaan!
Et sinä harkinnanvaraista saa jos ei ihme tapahdu. Tai saat jos olet mustalainen/matu/nisti.
- Anonyymi
Kelan kusihorot laitettava oikeaan vastuuseen virheellisistä päätöksistään.
- Anonyymi
Asiakkaalle epäedullinen päätös ei suinkaan ole läheskään aina virheellinen.
- Anonyymi
Juurikin näin!
- Anonyymi
Tienaa itse elantosi!
Kelan tuet kuuluu olla tilapäisiä.- Anonyymi
Kerro miten työkyvytön , jonka työkyvyn rajoittuneisuuden ovat jopa työvoimaviranomaiset myöntäneet ja poistaneet työnhakuvelvoitteen kokonaan voi ansaita elantonsa, kun ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle yrityksistä huolimatta ja mitä pahaa on säästämisessä tarpeellisiin asioihin?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerro miten työkyvytön , jonka työkyvyn rajoittuneisuuden ovat jopa työvoimaviranomaiset myöntäneet ja poistaneet työnhakuvelvoitteen kokonaan voi ansaita elantonsa, kun ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle yrityksistä huolimatta ja mitä pahaa on säästämisessä tarpeellisiin asioihin?
Provoilijat jaksaa kirjoittaa yhden kommentin, muttei vastaa sitten enää mitään. Siirtyy seuraavaan keskusteluun kirjoittamaan sinne äkkivääriä ärsytyskommenttejaan. Kannattaa jättää kovin yksioikoiset kommentit huomiotta ja unohtaa ne samantien.
- Anonyymi
Puuta heinää puhut Trolli : )
- Anonyymi
Saattaa olla putinistikin...
- Anonyymi
500€ seteli väärentämättömänä toimeentulouunon taskussa lämmittää mieltä synkkänä päivänäkin yhtä mukavasti kuin sonnat jotka lötisevät housuun ja kusi sukkaan, tietysti savossa.
- Anonyymi
Nippu pieniä on tuhdimpi ja kun ikinä ei ole nähnyt 500€:niin tunnistaa paremmin aidoiksi
- Anonyymi
Kahdeksi/kolmeksi kuukaudeksi tulee yleensä päätös yhdellä hakemuksella. Jos sinulla on satasia tilillä, et tarvitse TOIMEENTULOtukea valtiolta.
- Anonyymi
Millä ne laskut sitten maksetaan?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä ne laskut sitten maksetaan?
Siis kuun lopussa on satasia tilillä, mutta vuokra menee heti seuraavan kuun alussa
- Anonyymi
Minulle maksetaan Kelasta työmarkkinatukea 595€ mutta kylmästi vättävät päätöksessä maksavansa 640€ eli siinäkin kusetetaan jo 45€
- Anonyymi
Työllisyystukea maksetaan neljän viikon välein. Koska olet ollut jo pitkään työttömänä, pitäisi jo tietää tämä pitkäaikaistyöttömien 21,5 kerroin perustoimeentulossa. Siitä on "mustaa valkoisella", jokaisessa toimeentulotukipäätöksessäsi.
- Anonyymi
Käteisenä vaan nostoja silloin tällöin ja loppukuusta ruokaostokset niillä. Ylimääräiset sukan varteen. Loppukuusta saldo on aina nollassa.
- Anonyymi
Voi olla ettei vuokranmaksupäivää voi siirtää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi olla ettei vuokranmaksupäivää voi siirtää.
Saa sen etuajassa maksaa. Jos ongelma on, että rahaa on tilillä vielä loppukuusta, ja vuokra erääntyy alkukuusta, niin maksaa sen seuraavan kuukauden vuokran loppukuusta ja ongelma ratkeaa.
- Anonyymi
Mahtaako Kela käyttää niitä tukityöllistettyjä nyt, kun täytyy samat laskelmat tehdä eri tavoin joka kuukausi?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461970
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3031177Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.83989- 35888
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31829- 53799
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56709Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701