Paskin Joulu ikinä!

Anonyymi-ap

Kiitos kuuluu Kelalle. Siellä ei osata nykyisin laskea, eikä arvioida tulojani kuin kuukaudeksi kerrallaan, vaikka kaikki tuloni ovat sieltä peräisin. Olen kauan elänyt työmarkkina- ja toimeentulotuen avulla, koska en yrityksistäni huolimatta ole päässyt sairaseläkkeelle. Ennen sain päätöksen puolelle vuodelle kerrallaan ja pystyin siten suunnittelemaan elämääni paremmin. Nyt tammikuun hakemus hylättiin, jostain siihen oli repäisty talletuksia ja työmarkkionatukenikin oli suurempi kuin mitä sieltä minulle maksetaan. Olin ilmeisesti elänyt marraskuussa liian säästeliäästi, kun varauduin pakollisen joulun viettoon ja lasten lahjoihin sekä pariin isompaan hankintaan. Täytyy alkaa laskemaan, että tili on varmasti nollilla aina juuri kuun lopussa , se kyllä on hankalaa kun vuokra menee heti alkukuusta ja vain pieneen osaan tulee asumistukea. Ei maistu edes riisipuuro, hyi saatana!

23

308

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Olis vaan pitäny hakee viis kossuu ja pari vissyy

• Anonyymi

Tuilla ei kuulukaan saada kertymiä tilille, sen suuruus on laskenut pakollisten menojen kokoiseksi.
      Vai leikitkö sinä vähävaraisten kustannuksella, sitten olet aika paskiainen.

• Anonyymi

Miten minä leikin? Olemalla pihi ja kuluttamalla mahdollisimman vähän, että rahaa jäisi tarpeellisiin isompiin hankintoihin? Ai niin niihin kuuluu tietenkin hakea harkinnanvaraista ja pitää tili sileänä, sekä unohtaa kirpputorit ja halvat tarjoukset Ei kun kuluttamaan!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miten minä leikin? Olemalla pihi ja kuluttamalla mahdollisimman vähän, että rahaa jäisi tarpeellisiin isompiin hankintoihin? Ai niin niihin kuuluu tietenkin hakea harkinnanvaraista ja pitää tili sileänä, sekä unohtaa kirpputorit ja halvat tarjoukset Ei kun kuluttamaan!

Et sinä harkinnanvaraista saa jos ei ihme tapahdu. Tai saat jos olet mustalainen/matu/nisti.

• Anonyymi

Kelan kusihorot laitettava oikeaan vastuuseen virheellisistä päätöksistään.

• Anonyymi

Asiakkaalle epäedullinen päätös ei suinkaan ole läheskään aina virheellinen.

• Anonyymi

Juurikin näin!

• Anonyymi

Tienaa itse elantosi!
      Kelan tuet kuuluu olla tilapäisiä.

• Anonyymi

Kerro miten työkyvytön , jonka työkyvyn rajoittuneisuuden ovat jopa työvoimaviranomaiset myöntäneet ja poistaneet työnhakuvelvoitteen kokonaan voi ansaita elantonsa, kun ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle yrityksistä huolimatta ja mitä pahaa on säästämisessä tarpeellisiin asioihin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kerro miten työkyvytön , jonka työkyvyn rajoittuneisuuden ovat jopa työvoimaviranomaiset myöntäneet ja poistaneet työnhakuvelvoitteen kokonaan voi ansaita elantonsa, kun ei pääse työkyvyttömyyseläkkeelle yrityksistä huolimatta ja mitä pahaa on säästämisessä tarpeellisiin asioihin?

Provoilijat jaksaa kirjoittaa yhden kommentin, muttei vastaa sitten enää mitään. Siirtyy seuraavaan keskusteluun kirjoittamaan sinne äkkivääriä ärsytyskommenttejaan. Kannattaa jättää kovin yksioikoiset kommentit huomiotta ja unohtaa ne samantien.

• Anonyymi

Puuta heinää puhut Trolli : )

• Anonyymi

Saattaa olla putinistikin...

• Anonyymi

500€ seteli väärentämättömänä toimeentulouunon taskussa lämmittää mieltä synkkänä päivänäkin yhtä mukavasti kuin sonnat jotka lötisevät housuun ja kusi sukkaan, tietysti savossa.

• Anonyymi

Nippu pieniä on tuhdimpi ja kun ikinä ei ole nähnyt 500€:niin tunnistaa paremmin aidoiksi

• Anonyymi

Kahdeksi/kolmeksi kuukaudeksi tulee yleensä päätös yhdellä hakemuksella. Jos sinulla on satasia tilillä, et tarvitse TOIMEENTULOtukea valtiolta.

• Anonyymi

Millä ne laskut sitten maksetaan?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Millä ne laskut sitten maksetaan?

Siis kuun lopussa on satasia tilillä, mutta vuokra menee heti seuraavan kuun alussa

• Anonyymi

Minulle maksetaan Kelasta työmarkkinatukea 595€ mutta kylmästi vättävät päätöksessä maksavansa 640€ eli siinäkin kusetetaan jo 45€

• Anonyymi

Työllisyystukea maksetaan neljän viikon välein. Koska olet ollut jo pitkään työttömänä, pitäisi jo tietää tämä pitkäaikaistyöttömien 21,5 kerroin perustoimeentulossa. Siitä on "mustaa valkoisella", jokaisessa toimeentulotukipäätöksessäsi.

• Anonyymi

Käteisenä vaan nostoja silloin tällöin ja loppukuusta ruokaostokset niillä. Ylimääräiset sukan varteen. Loppukuusta saldo on aina nollassa.

• Anonyymi

Voi olla ettei vuokranmaksupäivää voi siirtää.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voi olla ettei vuokranmaksupäivää voi siirtää.

Saa sen etuajassa maksaa. Jos ongelma on, että rahaa on tilillä vielä loppukuusta, ja vuokra erääntyy alkukuusta, niin maksaa sen seuraavan kuukauden vuokran loppukuusta ja ongelma ratkeaa.

• Anonyymi

Mahtaako Kela käyttää niitä tukityöllistettyjä nyt, kun täytyy samat laskelmat tehdä eri tavoin joka kuukausi?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      146
      1970
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      303
      1177
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      989
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      888
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      829
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      53
      799
    7. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      18
      756
    8. 71
      754
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      709
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      701
    Aihe