Joskus kun olen töissä tien varrella (lumitöitä tms.) ja kadulla kulkee kävelijöitä ja koiranulkoiluttajia ja muita urheilijoita, niin melkein huomaan niistä että kuka on se "yksinäinen" joka voisi hyvin kirjoittaa täällä palstalla.. se menee ohi eikä sano sanaakaan, saattaa katsoa minua mutta kulkee kovalla kiireellä ohitse kuin olisi menossa hoitamaan jotain kiireellistä asiaa... Sitten taas ne "ei-yksinäiset" pysähtyvät juttelemaan kaikenlaista, valitettavasti usein olen niin kiireinen etten jouda kovin pitkään puhelemaan, ja nimittäin käy usein niin että kun yksi jatkaa matkaansa niin toinen tulee tietä pitkin ja taas juttu jatkuu... menee aikataulut aika pieleen silloin. Usein koiranulkoiluttajilla riittää puhuttavaa, mutta koirat vaan haluaisivat jatkaa matkaansa ja alkavat ilmoittamaan että menee liian pitkään...
Vaikka olen kyllä itse "hieman" pelottavan näköinen olemukseltani, ei se silti estä joitain ihan tuntemattomia ihmisiä pysähtymästä juttelemaan.
Kuitenkin, idea tässä oli se että miksi se "yksinäinen" kulkee ohitse kovalla kiireellä eikä pysähdy, katsoo kyllä ohi mennessään. Vaikea sellaiselle on alkaa sanomaan mitään joka on niin vaikean oloinen. Jotenkin sen yksinäisyyden aistii siitä henkilöstä, asennosta, kävelytyylistä, kiireestä, siitä kuinka se ei oikeastaan haluaisi olla siinä paikassa missä juuri sillä hetkellä on, vaan jossain muualla.
Yksinäiset kulkijat
77
702
Vastaukset
- Anonyymi
Enemmänkin yksinäiset ovat heitä, jotka jäävät mielellään juttelemaan ihmisten kanssa silloin kun näkevät muita.
Todellakaan eivät ole, vaan asia on juuri päinvastoin. Ovat usein pariskuntia koirien kanssa jne. sosiaalisia ihmisiä, joiden on helppo jutella muiden kanssa.
Oikeasti yksinäinen on yksinäisempi kuin parisuhteessa elävä "yksinäinen".
Tämä on siis mielestäsi vammaispalsta? Mielenkiintoista...olen ajatellut että yksinäisyys olisi mielenterveysongelma, mutta sinä näet asian eri tavalla. Ehkä kyseessä onkin kehityshäiriö, kehitysvamma?- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Oikeasti yksinäinen on yksinäisempi kuin parisuhteessa elävä "yksinäinen".
Tämä on siis mielestäsi vammaispalsta? Mielenkiintoista...olen ajatellut että yksinäisyys olisi mielenterveysongelma, mutta sinä näet asian eri tavalla. Ehkä kyseessä onkin kehityshäiriö, kehitysvamma?Yksinäisyys ei ole mielenterveysongelma, mutta se voi pahimmassa tapauksessa johtaa mielenterveysongelmiin.
- Anonyymi
Joskus on pakko lähteä ulos kävelemään, että saa ollla hetken yksin.
- Anonyymi
Miksi sinun pitäisi sanoa jotain yksin liikkuvalle? Itse kokisin sen kiusalliseksi ja olen muutenkin huomannut ihmisissä tuollaisia toisten kyttääjiä, enkä ymmärrä heitä lainkaan. Saattaa myös olla niin, että ajatuksissaan ei huomioi kaikkia tienvarressa seisoskelijoita. Kiirekin saattaa tosiaan joskus olla tai vaikka liikunnantarve.
Ok, hyvä tietää.... Juuri tuota olen hieman miettinyt että miten näihin "yksinäisiin" pitäisi yleensä suhtautua, ilmeisesti siis on vaan parasta jättää ne omaan rauhaansa oman itsensä kanssa. Mutta jos tälläinen yksinäinen joskus huomioi sinut jotenkin ja sanoo jotain, niin silloin varmaan saa katsoa sitä kohti ja ehkä vastata?
Oikeasti kyseessä on mielenterveydellinen ongelma joka vaatisi ehkä jonkinlaista hoitoa. Nyt tätä ei haluta tunnustaa koska hoitoa ei pystytä järjestämään edes nykysillekään mielenterveysongelmaisille.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ok, hyvä tietää.... Juuri tuota olen hieman miettinyt että miten näihin "yksinäisiin" pitäisi yleensä suhtautua, ilmeisesti siis on vaan parasta jättää ne omaan rauhaansa oman itsensä kanssa. Mutta jos tälläinen yksinäinen joskus huomioi sinut jotenkin ja sanoo jotain, niin silloin varmaan saa katsoa sitä kohti ja ehkä vastata?
Oikeasti kyseessä on mielenterveydellinen ongelma joka vaatisi ehkä jonkinlaista hoitoa. Nyt tätä ei haluta tunnustaa koska hoitoa ei pystytä järjestämään edes nykysillekään mielenterveysongelmaisille.Koen ihmiset rasittavina useimmiten vain itsestään lässyttävinä ja energiaa vievinä.
Anonyymi kirjoitti:
Koen ihmiset rasittavina useimmiten vain itsestään lässyttävinä ja energiaa vievinä.
Ok, tuo on hyvä alku.. Olisi todellisen tutkimuksen paikka, selvittää mitä tälläinen "yksinäinen" ajattelee muista ihmisistä ja myös maailmasta yleisesti. Jos näitä tietoja saataisiin kerättyä tarpeeksi voitaisiin muodostaa taudinkuvaus.
Mutta tietysti sitähän valtio ei halua tehdä koska on jo tarpeeksi mietittävää kaikissa muissa mielenterveysongelmissa, suunta on ennemminkin se että halutaan poistaa tautiluokituksesta asioita mahdollisimman paljon. Nyt tällä hetkellä väliinputoajia on paljon jotka jäävät täysin ilman huomiota.Anonyymi kirjoitti:
Koen ihmiset rasittavina useimmiten vain itsestään lässyttävinä ja energiaa vievinä.
Kokisitko muut ihmiset vähemmän rasittavina jos he eivät puhuisi omista asioistaan niin paljoa vaan olisivat kiinnostuneita juuri sinusta ja kyselisivät vain sinun asioitasi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vähän sama. On minulla aikuiset lapset ja lasten lapset. Rakastan heitä yli kaiken. Lisäksi on yksi paras ystävä. Ja muutamat kaverit. Joka päivä tulee viestiteltyä ja välillä soitettua. Eilen näin yhtä miespuolista kaveria ja tokihan se meni siihen yhteen hommaan ja hän antoi minulle sitten taloudellista apua😁
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ok, tuo on hyvä alku.. Olisi todellisen tutkimuksen paikka, selvittää mitä tälläinen "yksinäinen" ajattelee muista ihmisistä ja myös maailmasta yleisesti. Jos näitä tietoja saataisiin kerättyä tarpeeksi voitaisiin muodostaa taudinkuvaus.
Mutta tietysti sitähän valtio ei halua tehdä koska on jo tarpeeksi mietittävää kaikissa muissa mielenterveysongelmissa, suunta on ennemminkin se että halutaan poistaa tautiluokituksesta asioita mahdollisimman paljon. Nyt tällä hetkellä väliinputoajia on paljon jotka jäävät täysin ilman huomiota.Yksin kertasesti ollaan saatu tarpeeks muista ihmisistä muitten valittamisesta, muitten hyväksi käytöstä haukkumisesta, alaspäin työntämisestä, ja joskus aistit vain sanovat ohi kävelessä jo että toivottavasti tuo mulkku ei puhu pitää esittää väkisin mukavaa ja kilttiä mitä ei halua tehdä kun tietää mitä 90% ihmisistä on tällä planetaalla, itseänsä miettiviä itsekkäitä runkkareita jotka hakee muista vain jotain etuja sekä hyötyjä, ja yleensä yksinäisimmät olijat ovat äänekkäimpiä oikeassa seurassa ja sen seuran aistii heti missä voi olla oma ittesä ja sanoa vaikka haista vittu palataa asiaa ku jaksaa loppuu energia tähän sosiaaliseen suhde elämään, yksin kertaisesti sen takia että on saatu tarpeeks jo koljuha ihmisiltä eikä tarvita lisää ku vanhatki on korjaamatta
- Anonyymi
Kiitos vain . En tosin tiennyt yksinäisyyden tunteen tai yksinolevuuden nauttimisesta olevan tauti. Joskus vain on vähän tylsää kun ei voi vittuilla muuten kuin virtuaalitasolla. Tai oikeastaan se on kyllä hauskempaa .
- Anonyymi
Sorry, sekoitin vähän , en ole aloittaja eikä ole lumitöitäkään .
- Anonyymi
Ihan varmasti voi jäädä yksin ja yksinäiseksi, jos vain vittuilee muille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan varmasti voi jäädä yksin ja yksinäiseksi, jos vain vittuilee muille.
Hyvä huomio
- Anonyymi
Mä en mee edes naapureiden kans samaan hissiin vaan väijyn kauempana et on vapaa
- Anonyymi
Sen saat ihan vapaasti valita, jos haluat yksin mennä hissiin.
- Anonyymi
Lukuisten menetysten kautta olen yksinäinen. Silti juttelen ihmisten kanssa ja hymyilen. Eli ei ainakaan päde minuun tuo että yksinäinen ihminen ei noteeraa ketään
- Anonyymi
mä asun isäni kanssa mut koen olevani ulkopuolinen ja en tapaile ihmisiä enkä juttele että juttelen vain perheenjäsenteni kanssa ja äitini miehen ja hänen siskon kanssa että muille en ole uskaltautunut jutteleen. kävelylenkillä saattaisit tunnisrtaa minut kun minussa hermostuneisuus ehkä näkyy eniten ja se etten katso silmiin. Kaupassakaan en mielelläni katso ketään silmiin koska luulen että ne voi pian nauraa minulle. Oon nähnyt että ihmiset ehkä nauraa&hymyillä minulle mutten varma onko se hyvän vaiko pahantahtoista mut ainakin kerran kaksi henkilöä nauroi mulle päin naamaa pahaa tahtoaan että niistä kahdesta kohtaamisesta oon satavarma.
Tuo kuullostaa erikoiselle että joku nauraisi ihan päin naamaa, ehkä vitsailivat keskenään jostain ihan muusta ja nauroivat omille jutuilleen, ja satuit juuri siihen kohdalle. Vai voisiko sinulla ehkä olla jotenkin erikoiset vaatteet jotka kiinnittävät huomiota, vaikka räikeän väriset vaatteet? Voisiko ulkonäössäsi/vaatteissasi olla jotain mikä aiheuttaa tuota hymyilyä/nauramista?
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tuo kuullostaa erikoiselle että joku nauraisi ihan päin naamaa, ehkä vitsailivat keskenään jostain ihan muusta ja nauroivat omille jutuilleen, ja satuit juuri siihen kohdalle. Vai voisiko sinulla ehkä olla jotenkin erikoiset vaatteet jotka kiinnittävät huomiota, vaikka räikeän väriset vaatteet? Voisiko ulkonäössäsi/vaatteissasi olla jotain mikä aiheuttaa tuota hymyilyä/nauramista?
mä tiiän syyn kait joka on se, että olen se kuuluisa youtubehenkilö (en tehny videoita mutta kommentaattori) joka kommentoi monenlaista ja mielenterveysongelmieni(ja myös neurologiset synnynnäiset jutut aiheutti muun muassa erikoisia kommentteja joita normaalit ei ymmärrä) vuoksi tuli joskus kommentoitua sellaista mikä ei ollu niin fiksua, mutta ihmiset on siitä kummallisia ettei ne anna uutta mahdollisuutta koska ihmiset voi toipua pahimman yli ja muuttua mutta nuo naurajat on kyllä semmodsia noloja tapauksia että tekee itsestään pellen ja ihmisistä osa on typeryksiä koska nauravat sairaille että silloin he todellakin osoittavat sen että ovat typeryksiä.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
siis että neurologiset poikkeamat aivoissani eivät voi koskaan parantua koska parantumaton sairaus, mutta mielenterveysongelmista voi selviytyä, jos ei kokonana niin jonku verran eli mun kohdalla meni niin että 2010 luku oli pahinta aikaani mielenterveysongelmieni kohdalla jolloin oli tosi vaikiaa jolloin riitelin tosi usein nettikiusaajien kanssa ja tuli kirjootettua semmosta mitä ei olis pitäny kirjoittaa ja joskus pahaa oloani purin myös itsekin kiusaamalla jotain eli sanoin ikävästi esim erään ihmisen ulkonäöstä mutta onneksi nuo ajat on takana että pystyin voittamaan nuo pahimmat ajat.
Neurologiset poikkeamat aivoissani taas aiheuttaa erikoisia ajatuksia ja puheita &kirjoituksia että sille ei vaan voi mitään että on syntynyt erilaiseksi. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
ei vitsaillut toisien kanssa kun kulki ihan yksinään, katsoi minuun päin, puisti päätään, ja nauroi äänekkäästi ja ivallisesti. Mä en reagoinut siihen ollenkaan vaan annoin mennä toisesta korvasta ulos.
Eräs toinen kaupassa kulki yksin myös , joka tuli mua kohti, purskahti nauruun, ja säikähti sitä sen verran että pian käänsi päänsä eri suuntaan että en hänestä ihan varma että nauroiko minulle mutta purskahti yhtäkkiä nauruun.
Ensimmäinen esimerkki on , sanoisin melkein 100% varma että nauroi pahuuttaan minulle koska päättelen sen siitä kun puisti päätään ja nauroi ivallisesti Anonyymi kirjoitti:
mä tiiän syyn kait joka on se, että olen se kuuluisa youtubehenkilö (en tehny videoita mutta kommentaattori) joka kommentoi monenlaista ja mielenterveysongelmieni(ja myös neurologiset synnynnäiset jutut aiheutti muun muassa erikoisia kommentteja joita normaalit ei ymmärrä) vuoksi tuli joskus kommentoitua sellaista mikä ei ollu niin fiksua, mutta ihmiset on siitä kummallisia ettei ne anna uutta mahdollisuutta koska ihmiset voi toipua pahimman yli ja muuttua mutta nuo naurajat on kyllä semmodsia noloja tapauksia että tekee itsestään pellen ja ihmisistä osa on typeryksiä koska nauravat sairaille että silloin he todellakin osoittavat sen että ovat typeryksiä.
Ok, siis tunnistavat sinut siksi youtube-henkilöksi tms. ja tietävät kuka olet sitä kautta. Pitävät sinua jotenkin erikoisena tai erikoisesti käyttäytyvänä ja siksi nauravat, tuo on ihan mahdollista kyllä, nyt kun selitit taustoja.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ok, siis tunnistavat sinut siksi youtube-henkilöksi tms. ja tietävät kuka olet sitä kautta. Pitävät sinua jotenkin erikoisena tai erikoisesti käyttäytyvänä ja siksi nauravat, tuo on ihan mahdollista kyllä, nyt kun selitit taustoja.
Voi se olla niinkin päin, että eivät tunnista, mutta itsestä vain saattaa tuntua, että kaikki tunnistavat.
Ja jos alkaa " julkkikseksi ", tekemään jotain näkyvää, on siinä hyvien puolien lisäksi huonotkin puolensa. Tuo on hyvä ottaa huomioon jo siinä vaiheessa, jos suunnittelee jotain, mikä tekee itsestä enemmän tunnetun. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
mutta jos nauru oli pahantahtoista niin silloin tietenki he osoittavat luonteensa pienuuden., tyhmyyden ja pahuuden.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
jonkunsortin somejulkkis olin kait youtubessa. Oon käyttänyt somessa erikoisia nimimerkkejä kuten esim nämä seuraavat; 1.Vessanpönttöpää 2.Jarmo McManaman Manamansalo 3.Herra acapulco-pullo-Bullock 4.Karkuunjuoksija 5.Mysteerimies 6.Näkymätön mies 7.Ihmehiihtäjä 8.Outolintu 9.Omaperäinen hemmo
Anonyymi kirjoitti:
jonkunsortin somejulkkis olin kait youtubessa. Oon käyttänyt somessa erikoisia nimimerkkejä kuten esim nämä seuraavat; 1.Vessanpönttöpää 2.Jarmo McManaman Manamansalo 3.Herra acapulco-pullo-Bullock 4.Karkuunjuoksija 5.Mysteerimies 6.Näkymätön mies 7.Ihmehiihtäjä 8.Outolintu 9.Omaperäinen hemmo
Onpas nimimerkkejä!..... Miksi noin monta? Pitäisi ottaa vain yksi hyvin itseä kuvaava nimimerkki ja pysyä siinä. Esim. tuo nr.1 kuullostaa erittäin omaperäiseltä, en muista kuulleeni aikaisemmin tuollaista... Nr.2 toimii myös, mutta ehkä vain yhdellä sukunimellä, lyhyempi nimimerkki toimii paremmin.
Jos olisit pysynyt yhdellä nimimerkillä niin varmaan nyt tosiaan olisitkin internetjulkkis, olisit voinut rakentaa monelle eri alustalle "ohjelmaa" samalla nimimerkillä, ehkä olisit jossain vaiheessa saanut mainostajia ja vielä tienannut tuottamalla sisältöä.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Onpas nimimerkkejä!..... Miksi noin monta? Pitäisi ottaa vain yksi hyvin itseä kuvaava nimimerkki ja pysyä siinä. Esim. tuo nr.1 kuullostaa erittäin omaperäiseltä, en muista kuulleeni aikaisemmin tuollaista... Nr.2 toimii myös, mutta ehkä vain yhdellä sukunimellä, lyhyempi nimimerkki toimii paremmin.
Jos olisit pysynyt yhdellä nimimerkillä niin varmaan nyt tosiaan olisitkin internetjulkkis, olisit voinut rakentaa monelle eri alustalle "ohjelmaa" samalla nimimerkillä, ehkä olisit jossain vaiheessa saanut mainostajia ja vielä tienannut tuottamalla sisältöä.nuo nimimerkit eivät ole saman sivuston nimimerkkejä että eri sivustoilla aina eri nimimerkki.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Jos olisit pysynyt yhdellä nimimerkillä niin varmaan nyt tosiaan olisitkin internetjulkkis, olisit voinut rakentaa monelle eri alustalle "ohjelmaa" samalla nimimerkillä, ehkä olisit jossain vaiheessa saanut mainostajia ja vielä tienannut tuottamalla sisältöä.ja enkä kertonut niitä kuuluisimpia nimimerkkejä että en ole varma viitsinkö koskaan kertoa että siellä youtubessa se tunnetuin nimimerkkini ja sitten eräällä musasivulla kaksi tunnettua käyttäjätunnusta ja samalla musasivulla siis kaksi eri käyttäjätiliä sen takia koska alkuperäisellä kadotin salasanan jolloin loin uuven kanavan.
Syy siihen miksen halua kertoa niitä noin kolomea tunnettua käyttäjänimeäni on häpeä koska niistä etenki sillä youtubenimimerkillä tuli tehtyä niitä virheitä joista taisin aiemmin kertoakin että sorruin riitelyyn kun itsellä oli niin paha olla silloin niihin aikoihin. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Jos olisit pysynyt yhdellä nimimerkillä niin varmaan nyt tosiaan olisitkin internetjulkkis, olisit voinut rakentaa monelle eri alustalle "ohjelmaa" samalla nimimerkillä, ehkä olisit jossain vaiheessa saanut mainostajia ja vielä tienannut tuottamalla sisältöä.ei ois pitänytkään alunperin ryhtyä kommentoimaan ja niin paljon mut se älyttömän aktiivine kommentointi varmaan kertoo lähinnä neurologisesta poikkeamistani . Se häpeän tunne ja se että ihmiset voi ajatella että oon hullu ja onhan mull toisaalta hullun paperit kun esim mulla diaknooseissa mielenterveysongelmia , eri diagnooseja, kuten voimakas masennus, lievä skitsofrenia(skitsofreenikkoja herkästi leimataan tosi hulluiksi, jopa vaarallisiksi) , estynyt ja vaativa persoona.... että itseppä voin syyttää toisaalta itteeni kun ryhdyin kommentaattoriksi. Toki siis nykyään tilanne on huomattavan paljon parempi kuin 7 vuotta sitten eli noin vielä seittemän vuotta sitten tilanne oli hankala .
On minut myös vapautettu armeijasta ja siviilipalveluksesta että näin hullu olen, mutta en mä siitä hulluudestani ole ottanu liikaa taakkaa ja stressiä.
Toki ne youtubesekoiluni on vähän harmillinen asia, mutta oon koettanut käyttää eri tekniikoita kun liikun ihmisten ilmoilla eli panen aurinkolasit silmilleni ettei ihmiset tunnistaisi enkä katso/tuijota liikaa ihmisiä jolloin jos katsoisin niitä liikaa niin voisin alkaa luulla että ne nauraa minulle.
muistaakseni silloin aikoinaan youtubessa mulla oli paljon faneja ja vihaajia että molempia noin saman verran ja aika paljon sain tilauksia kanavalleni vaikken siis koskaan ollut videoiden tekijä etten yhtäkäään videota että mä loin roolin "kommentoida" juutuubissa että en ollu varsinainen tupettaja. Siitä huolimatta tilausluvut oli suuret suhtteessa siihe että olin vain kommentaattori. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Jos olisit pysynyt yhdellä nimimerkillä niin varmaan nyt tosiaan olisitkin internetjulkkis, olisit voinut rakentaa monelle eri alustalle "ohjelmaa" samalla nimimerkillä, ehkä olisit jossain vaiheessa saanut mainostajia ja vielä tienannut tuottamalla sisältöä.ja kun avauspostauksessas ruodit sitä että tunnistat yksinäiset ihmiset jotka havainnot tuntomerkeistä kun niitä liikkuu että en ole ainoo yksinäinen sielu, erakko, että meitä on aika monia kuitenki ja minä oon kait meleko omaa laatuaan oleva etten käytännössä ole tapaillut ihmisiä sitten vuoden 1999 jäläkeen että ollu vain tiällä kotonani jossa asun isäni kaa.
Että joo varmasti sä tunnistaisit heti mut jos näkisit mut tuolla jossain kaupassa tai kadulla, että joku tietty kävelytyyli, asento ja se ettei katso ihmisen silimiin jutellessa , jos ylipäätään uskallan jutellakaan, että kovin on rajoittunutta mun kommunikaatio ihmisten kans, että paremmin tunnen koen olevani samalla aaltopituudella eläinten kanssa. Ihmisiä en ole koksaan oikein ymmärtänyt jne, mutten ole ihmisvihaaja. Enkä juokse karkuunnkaan nyt välttämättä.
Mutta se että mull voi alakaa jumittaa pääkoppaa sosiaalisissa tilanteissa siten että se voi näkyä ihan fyysisesti minussa, että jokin hermostuneisuus, tärinä, pälyily ympärille, tai joku muu vastaava. Sen takia koetan olla liikkumatta yhteisössä, en ainakaan liikapaljoa. En kuitenkaan koe viisaaksi sitä että oisin koko ajan nelijän seinän sisällä että mun pitää kuitenki nähä ihmisiä, että se on hyvä asia minusta ja joskus meen ihan kahvilaan juomaan kahvit jossa on paljon ihmisiä. En vain saa kontaktia ihmiseen ja jos ihminen tulee kosketusetäisyydelle tai koskettaa minua, tai halaa niin voin olla aika emotionaalisesti jäykkä ja poissaoleva.
Tunteikas olen toki, mutta on sitten myös se tunteeton puoli tai emnä nyt välttämättä tunteeton, mutta pelokas joka voi näyttäytyä tunteettomuutena. Mutta on silti myös sitä tunteettomuutta jota sitä ikävää puolta itsessäni en ole vieläkään 42 vuotiaana hyväksynyt itsessäni. Koen tosin päivittäin tunteikkaita hetkiä että asiat kyllä koskettaa minua eli esim joku koskettava musiikki.
Sanon sinulle että tekkiit sä tosi hyvän aiheen "yksinäiset kulukijat " että tää on yks parhaimpia postauksia tällä palstalla.
hyvää jatkoa sulle elämääs! Mä oon ollu osittain työelämässä noin vähän yli 20 vuotta ja eläkkeelle henkisten ja synnynnäisten ongelnmien takia mut siirrettiin toki meleko nuorena että vähän yli kolomekymppisenä mut siirrettii jo eläkkeelle (takuueläke tai työkyvyttömyyseläke). Isäni kanssa sitä yhtä duunia tehty noin kakskytvuotta. On se ollut itselleni hyvä asia että on saanu tehdä jotain ja toki myös täällä kotona touhuan kaikenlaista , tietenkin omien voimavarojeni mukaan, että kun voimavarat ei oo todellakaan hyvät niin henkinen uupumus voi iskeä että se paha uupumustila tuntuu ihan aivoissa fyysisesti että pitää mennä heti lepäämään sillon. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Jos olisit pysynyt yhdellä nimimerkillä niin varmaan nyt tosiaan olisitkin internetjulkkis, olisit voinut rakentaa monelle eri alustalle "ohjelmaa" samalla nimimerkillä, ehkä olisit jossain vaiheessa saanut mainostajia ja vielä tienannut tuottamalla sisältöä.siellä musasivulla(www.rateyourmusic.com) oon sillä toisella käyttäjätililläni hyvin pidetty kun alkuperäisellä käyttäjätilillä oli mul omat fanit ja omat vihaajat. Se miks toisella käyttäjätililläni on hyvä maine ainoastaan johtuu kait siitä että pääsin pahimpien kriisieni yli joka näkyi mukavampana kirjoittamisena.
En mä rehellisyyden nimissä piittaa ollenkaan mistään huomiosta tai suosiosta että suosio ja huomio on minun mielestä (sanon sen suoraan) turhia juttuja. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Jos olisit pysynyt yhdellä nimimerkillä niin varmaan nyt tosiaan olisitkin internetjulkkis, olisit voinut rakentaa monelle eri alustalle "ohjelmaa" samalla nimimerkillä, ehkä olisit jossain vaiheessa saanut mainostajia ja vielä tienannut tuottamalla sisältöä.anteeksi pahoittelut(tai ei kai mun tarvis pahootella kun synnynnäiset neurologiset poikkeamat aivoissani aiheuttaa tällaisen ADHD -kirjoittelemisen ) siitä että oisin voinu kirijottaa kaikki nää kirjoitukset yhteen samaan viestiin mutta tää ADHD keskittymishäiriöinen luonteeni selittää sen. Ei mulla ole todettu ADHD;ta mut epäilen että on kun muun muassa pikkuveljelläni on se. Tuntuu että meidän perheessä on kaikki sairaudet.
Anonyymi kirjoitti:
ei ois pitänytkään alunperin ryhtyä kommentoimaan ja niin paljon mut se älyttömän aktiivine kommentointi varmaan kertoo lähinnä neurologisesta poikkeamistani . Se häpeän tunne ja se että ihmiset voi ajatella että oon hullu ja onhan mull toisaalta hullun paperit kun esim mulla diaknooseissa mielenterveysongelmia , eri diagnooseja, kuten voimakas masennus, lievä skitsofrenia(skitsofreenikkoja herkästi leimataan tosi hulluiksi, jopa vaarallisiksi) , estynyt ja vaativa persoona.... että itseppä voin syyttää toisaalta itteeni kun ryhdyin kommentaattoriksi. Toki siis nykyään tilanne on huomattavan paljon parempi kuin 7 vuotta sitten eli noin vielä seittemän vuotta sitten tilanne oli hankala .
On minut myös vapautettu armeijasta ja siviilipalveluksesta että näin hullu olen, mutta en mä siitä hulluudestani ole ottanu liikaa taakkaa ja stressiä.
Toki ne youtubesekoiluni on vähän harmillinen asia, mutta oon koettanut käyttää eri tekniikoita kun liikun ihmisten ilmoilla eli panen aurinkolasit silmilleni ettei ihmiset tunnistaisi enkä katso/tuijota liikaa ihmisiä jolloin jos katsoisin niitä liikaa niin voisin alkaa luulla että ne nauraa minulle.
muistaakseni silloin aikoinaan youtubessa mulla oli paljon faneja ja vihaajia että molempia noin saman verran ja aika paljon sain tilauksia kanavalleni vaikken siis koskaan ollut videoiden tekijä etten yhtäkäään videota että mä loin roolin "kommentoida" juutuubissa että en ollu varsinainen tupettaja. Siitä huolimatta tilausluvut oli suuret suhtteessa siihe että olin vain kommentaattori.Tuo tietysti selittääkin nimimerkin vaihtelun, että jos olet mokannut jotain, hermostunut/suuttunut tms. ja ns. pilannut maineesi. Mutta vanhat asiat yleensä unohtuu ajan kanssa.
Ehkä sinun nyt kuitenkin kannattaisi alkaa sillä uudella nimimerkilläsi taas "tubettajaksi?" ja kerätä kuulijoita. Olisi tietysti hyvä saada ne jo olemassa olevat seuraajat mukaan, mutta samalla voisi tulla niitä negatiivisia henkilöitä myös seuraajiin, tosin niitä tulee aina jokatapauksessa. Jos olisit sinnikäästi jatkanut sillä alkuperäisellä nimimerkilläsi ongelmista huolimatta, niin olisit nyt varmaan eräs kuuluisia tubettajia suomessa. Itse en seuraa suomalaista sosiaalista mediaa ollenkaan, katson vain amerikkalaista sisältöä, joten en tiedä näistä suomen kuvioista mitään. Idea on kyllä mielenkiintoinen, itselläni ei vaan olisi mitenkään aikaa siihen hommaan,eikä jaksamista, se on melkoista työtä niiden videoiden tekeminen, editointi ja lataaminen.
"Se häpeän tunne ja se että ihmiset voi ajatella että oon hullu ja onhan mull toisaalta hullun paperit"
Jos sinulla on jo hullun paperit, siis ihan virallisesti, niin mitä väliä sillä sitten enää on? Olet vaan sellainen kun olet ihan vapaasti, pahin on jo tapahtunut kun olet ne paperit käteen saanut. Eikö tuo ole vähän silleensä että olet jo saanut virallisen luvan olla sellainen kun olet, ja nyt vaan yleisön täytyy se hyväksyä. Itseasiassa ihmiset kaipaavat sellaista erikoista sisältöä, erikoisia ihmisiä joita seurata, tavalliset ihmiset ovat vaan niin *****tin tylsiä tampioita!.... Erikoisuus on myyntivaltti.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tuo tietysti selittääkin nimimerkin vaihtelun, että jos olet mokannut jotain, hermostunut/suuttunut tms. ja ns. pilannut maineesi. Mutta vanhat asiat yleensä unohtuu ajan kanssa.
Ehkä sinun nyt kuitenkin kannattaisi alkaa sillä uudella nimimerkilläsi taas "tubettajaksi?" ja kerätä kuulijoita. Olisi tietysti hyvä saada ne jo olemassa olevat seuraajat mukaan, mutta samalla voisi tulla niitä negatiivisia henkilöitä myös seuraajiin, tosin niitä tulee aina jokatapauksessa. Jos olisit sinnikäästi jatkanut sillä alkuperäisellä nimimerkilläsi ongelmista huolimatta, niin olisit nyt varmaan eräs kuuluisia tubettajia suomessa. Itse en seuraa suomalaista sosiaalista mediaa ollenkaan, katson vain amerikkalaista sisältöä, joten en tiedä näistä suomen kuvioista mitään. Idea on kyllä mielenkiintoinen, itselläni ei vaan olisi mitenkään aikaa siihen hommaan,eikä jaksamista, se on melkoista työtä niiden videoiden tekeminen, editointi ja lataaminen.
"Se häpeän tunne ja se että ihmiset voi ajatella että oon hullu ja onhan mull toisaalta hullun paperit"
Jos sinulla on jo hullun paperit, siis ihan virallisesti, niin mitä väliä sillä sitten enää on? Olet vaan sellainen kun olet ihan vapaasti, pahin on jo tapahtunut kun olet ne paperit käteen saanut. Eikö tuo ole vähän silleensä että olet jo saanut virallisen luvan olla sellainen kun olet, ja nyt vaan yleisön täytyy se hyväksyä. Itseasiassa ihmiset kaipaavat sellaista erikoista sisältöä, erikoisia ihmisiä joita seurata, tavalliset ihmiset ovat vaan niin *****tin tylsiä tampioita!.... Erikoisuus on myyntivaltti.oon mä nyt youtubessa uudella nimimerkillä kun poistin ihan kokonaan sen tunnetun käyttäjätilini eli en voi palata siihen tietääkseni enää koskaan enkä aiokaan kun nyt uudella nimimerkillä noin 2 kuukautta oon postaillut siellä pääosin musa-aiheisiin ja urheiluaiheisiin tubevideoihin.
Enpä tiedä onko nimimerkkien vaihtelut johtuneet siitä mitä luulet kun mä vähän luulen että se yhden nimimerkin poistaminen&tuhoaminen oli kyllä semmonen juttu jonka halusin koska mä halusin muutosta elämääni kun olin sellaisessa kriisissä että piti aloittaa puhtaalta pöydältä että mä filosofoin sen siten että mä juuri halusin pyyhkäistä pois sen pahimman vaiheen elämässäni.
Useat nimimerkit on olleet siis eri sivustoilla joissa en ole samoilla sivustoilla luonut useita eri käyttäjätilejä eikä se ole kaikissa paikoissa mahdollistakaan koska siitä tulisi bannit. Tuo youtubekuvio on siis se, että siinä en tehnyt mitään väärin koska tuhosin sen tunnetun nimimerkkini mutta jos en olis tuhonnut sitä ja oisin luonut uuden tilin niin siitä ois voinu tulla juutuuben puolella bannit (en varma) ja tuolla musasivulla www.rateyourmusic.com (maailman yksi isoimmista ja pidetyimmistä musasivuista jos sua kiinnostaa niin käyppä tsekkaamassa ne sivut ja tervetuloa sinne jos musa ja leffa-aiheet kiinnostaa että sinne rekisteröityminen ei maksa mitään mut kannattaa luoda mahdollisimman utopistinen tai vaikea salasana kun nykyään rosvot on niin ovelia) mulla on siellä kyllä kaksi käyttäjätiliä mutta en tahallisesti luonut sitä toista vaan siksi kuten aiemmin selitin että kun kadotin salasanan alkuperäiseltä tililtä ja hutiloimalla sen kokonaan eli silloin en ottanut oikeaan paikkaan yhteyttä jossa ne olis antaneet mulle uuven salasanan niin menin sitten luomaan uuden käyttäjätilin jota käytin 7-8 vuotta kunnes noin 3-4 viikkoa sitten kadotin salasanan ja sitten kysyin sivuston ylläpidolta uutta salasanaa joka lähettikin minut takaisin alkuperäiseen tiliin.
hulluihin/sairaisiin myös liittyy paljon ennakkoluuloja nii haluun sanua että mä oon meleko kiltti eikä ole rikosrekisteriä että pyrkiny elään ihmisittäin mitä nyt silloin 2010-luvulla kuitenki tuli kommentoitua melko inhottavasti välillä youtubessa, että näin joo, kun sairaisiin liittyy monenlaisia ennakkoluuloja ja leimoja että me olisimme kaikki vaarallisia yksilöitä, mutta se riippuukin täysin yksilöstä. Esim isoserkkuni joka on myös samassa elämäntilanteessa kuin mä, niin hän on myös semmonen ettei ole tehnyt rikoksia eikä tappele nakkikioskijonoissa.
Hyvin suuri osa elämästä on mennyt omissa oloissaan. Hyvä asia että osaat ottaa meidät sairaat hyvin vastaan. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Tuo tietysti selittääkin nimimerkin vaihtelun, että jos olet mokannut jotain, hermostunut/suuttunut tms. ja ns. pilannut maineesi. Mutta vanhat asiat yleensä unohtuu ajan kanssa.
Jos sinulla on jo hullun paperit, siis ihan virallisesti, niin mitä väliä sillä sitten enää on? Olet vaan sellainen kun olet ihan vapaasti, pahin on jo tapahtunut kun olet ne paperit käteen saanut. Eikö tuo ole vähän silleensä että olet jo saanut virallisen luvan olla sellainen kun olet, ja nyt vaan yleisön täytyy se hyväksyä. Itseasiassa ihmiset kaipaavat sellaista erikoista sisältöä, erikoisia ihmisiä joita seurata, tavalliset ihmiset ovat vaan niin *****tin tylsiä tampioita!.... Erikoisuus on myyntivaltti.siis vuonna 2018 poistin sen tunnetun youtubetilini ja sen jälkeen vuoteen 2024 olin kokonaan ulkona youtubesta.
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Jos sinulla on jo hullun paperit, siis ihan virallisesti, niin mitä väliä sillä sitten enää on? Olet vaan sellainen kun olet ihan vapaasti, pahin on jo tapahtunut kun olet ne paperit käteen saanut. Eikö tuo ole vähän silleensä että olet jo saanut virallisen luvan olla sellainen kun olet, ja nyt vaan yleisön täytyy se hyväksyä. Itseasiassa ihmiset kaipaavat sellaista erikoista sisältöä, erikoisia ihmisiä joita seurata, tavalliset ihmiset ovat vaan niin *****tin tylsiä tampioita!.... Erikoisuus on myyntivaltti.esim niilo 22 tekkee noin about 4-10 videota per päivä että on siinä työmaata iha tarpeeks yhelle päevälle ja kaiken lisäksi hän lenkkeilee &pyöräilee että suomitupettajista oon seurannu mm hänen videoita, iinapsin videoita (käyttäjä nimeltään Iinaps) ja eräs kaljupäinen keski-ikäinen ukkeli jonka nimi ei tuu mieleen (vaikka kuinka yritän nyt miettiä nii ei tuu hitto vie miäleen ei sitte millään hah!) ja on niitä ollut muitaki suomitupettajia joita seuraillu mutta pottukoiraa ja viherahon pasin kanavia en kovin mielelläni ole seuraillut, mutta esim toi niilo22, iinaps, mutta huomattavan paljon enemmän juutuubissa oon katsonut musavideoita ja urheiluaiheisia.
Ootko täällä suomi24 palstalla eksynyt musapalstalle? Tuu sinne niin tuun jutteleen heti sulle . Mä siellä kommentoin. Kuuntelen laidasta laitaan musaa , muun muassa sellaisiakin paljon jotka on harvinaisuuksia joita ei moni kuuntele ja myös massamusaakin tulee kuuneltua ja myös semmosta musaa joka on massamusan ja hyvin tuntemattoman musan välimaastossa olevaa. No ei liity musa-aihe tälle palstalle mutta näin alustavasti tässä yritän houkutella sun tulevan sinne palstoille kun nimittäin en muista nyt että onkoha sun nimeäs ollunna niillä palstoilla????? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
siellä musasivulla(www.rateyourmusic.com) oon sillä toisella käyttäjätililläni hyvin pidetty kun alkuperäisellä käyttäjätilillä oli mul omat fanit ja omat vihaajat. Se miks toisella käyttäjätililläni on hyvä maine ainoastaan johtuu kait siitä että pääsin pahimpien kriisieni yli joka näkyi mukavampana kirjoittamisena.
En mä rehellisyyden nimissä piittaa ollenkaan mistään huomiosta tai suosiosta että suosio ja huomio on minun mielestä (sanon sen suoraan) turhia juttuja.Russel groove?
Anonyymi kirjoitti:
esim niilo 22 tekkee noin about 4-10 videota per päivä että on siinä työmaata iha tarpeeks yhelle päevälle ja kaiken lisäksi hän lenkkeilee &pyöräilee että suomitupettajista oon seurannu mm hänen videoita, iinapsin videoita (käyttäjä nimeltään Iinaps) ja eräs kaljupäinen keski-ikäinen ukkeli jonka nimi ei tuu mieleen (vaikka kuinka yritän nyt miettiä nii ei tuu hitto vie miäleen ei sitte millään hah!) ja on niitä ollut muitaki suomitupettajia joita seuraillu mutta pottukoiraa ja viherahon pasin kanavia en kovin mielelläni ole seuraillut, mutta esim toi niilo22, iinaps, mutta huomattavan paljon enemmän juutuubissa oon katsonut musavideoita ja urheiluaiheisia.
Ootko täällä suomi24 palstalla eksynyt musapalstalle? Tuu sinne niin tuun jutteleen heti sulle . Mä siellä kommentoin. Kuuntelen laidasta laitaan musaa , muun muassa sellaisiakin paljon jotka on harvinaisuuksia joita ei moni kuuntele ja myös massamusaakin tulee kuuneltua ja myös semmosta musaa joka on massamusan ja hyvin tuntemattoman musan välimaastossa olevaa. No ei liity musa-aihe tälle palstalle mutta näin alustavasti tässä yritän houkutella sun tulevan sinne palstoille kun nimittäin en muista nyt että onkoha sun nimeäs ollunna niillä palstoilla?????Kiitoksia vaan kutsusta, mutta valitettavasti minulla ei ole juurikaan aikaa harrastaa musiikin kuuntelua, joten en ole musiikkipalstoja edes katsonut koskaan, eikä ole paljoa mitään sanottavaa aiheesta. Ainoa bändi mitä silloin tällöin kuuntelen on Arch Enemy... erityisesti pidän tästä videosta:
ARCH ENEMY – Poisoned Arrow (OFFICIAL VIDEO)darknessin kirjoitti:
Kiitoksia vaan kutsusta, mutta valitettavasti minulla ei ole juurikaan aikaa harrastaa musiikin kuuntelua, joten en ole musiikkipalstoja edes katsonut koskaan, eikä ole paljoa mitään sanottavaa aiheesta. Ainoa bändi mitä silloin tällöin kuuntelen on Arch Enemy... erityisesti pidän tästä videosta:
ARCH ENEMY – Poisoned Arrow (OFFICIAL VIDEO)Ja tietysti pidän miltei kaikesta Slipknotin tuotannosta, varsinkin hieman uudemmasta tuotannosta. Ehkä kunhan tulee aikaa niin kuuntelen taas niitäkin.
ja nyt löysin uuden aika hyvän, laulajasta en vaan erityisesti tässä pidä
INFECTED RAIN - DYING LIGHT (Official Video)- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ja tietysti pidän miltei kaikesta Slipknotin tuotannosta, varsinkin hieman uudemmasta tuotannosta. Ehkä kunhan tulee aikaa niin kuuntelen taas niitäkin.
INFECTED RAIN - DYING LIGHT (Official Video)tässä omia suosikkejani (oon sama henkilö jonka kaa oot skriivaillut)
CMX-Veljeskunta studiolevy(se suurin lempparilevy tältä yhtyeeltä että tätä levyä pakko kuunnella joka viikko)
CMX-Aura studiolevy
CMX-Aurinko studiolevy
Musta toteemi-Alitajunnan rihmasto (noise&harsh noise musaa jota harva kuuntelee koska hyvin pientä osaa väestöstä kiinnostaa noise että lähinnä semmoset uteliaat musan kuuntelijat osaa lähestyä paremmin tätä genreä)
YUP-toppatakkeja ja toledon terästä studiolevy(tätä myös pakko kuunnella joka viikko)
YUP-Hippos from hell studiolevy(englanninkielistä punk -rokkia jossa kuuluu toki myös koukeroisia soittokuvioita ja pieniä proge-höysteitäkin mutta näihin aikoihin se oli enempi punk-rock juttua)
YUP-Huuda harkiten studiolevy
Maj karman kauniit kuvat-Kaukana puhelimista studiolevy(ongelma on vain se että mistä löytää levy!)
Maj karman kauniit kuvat-Ääri studiolevy (erityishuomio kaksi biisiä ylitse muiden ; ääretön ja salassa kuin murhat)
Madagascarilainen metalliyhtye Stormin studiolevy nimeltään storm( ainutlaatuista metallia että tämän ainutlaatuisempaa ei paljoa olekaan)
Alexandr nevsky-Alexandr nevsky studiolevy(venäläistä traditionaalista doom metallia ja ei muistaakseni tainnut edes omassa maassaan koskaan saada kovin isoa huomiota osakseen )
Kaisa kulmala trio-Tribute(melodista , pianolle usein työstettyä kaunista jatsia)
Antti mäkinen-antti mäkinen(mielenkiintoista ja jännittävän omaperäistä jatsia että jos jazz-musa tuntuu tylsältä nii tää ei oo semmosta!)
Lars roos(pianolla soittaa tunnettujen artistien , säveltäjien ja yhtyeiden musaa)
Stig(tunnettu nimi musakentällämme ja erityishuomio kappaleille ryyppy ja viheltelen että tietty amatöörimeno ei käänny stigin musassa koskaan itseään vastaan)
Stigg dogg(stigin toinen bändi jossa esikoisstudiolevyllä muun muassa esittää G-funk musatyylilajilla työstettyä hyvin omaperäistä musaa joka ei mennyt läpi suureen yleisöön ja tuohon esikoisstudiolevyyn stigg dogg on mulla sellainen suhde joka suhde syventymässä koko ajan että nerokasta o!)
Raptori-Tulivat tänne sotkemaan meidän ajopuuteorian studiolevy(jo levyn nimi älykäs mut sitä samaa ei voi sanoa esim kappaleen Skah ime mun sitä sanoituksesta joka kuitenki sävellyksenä ja sovituksena nousee levyn suurimmaksi aarteeksi ja suhde tähän levyyn vuosi vuodelta syventynyt kun esim kappaleet skah ime mun sitä ja tehtään kvanttimetzurit on niin nerokkaita kuten myös tyyris tyllerö)
hausmylly-Schysteemi(kaikki ei voi sietää 90-luvun alun huumoriräppiä tyyliin hausmyllyn schysteemi levy tai vaikkapa raptorin moe levy jne jne, mutta on tässä tämän levyn amatöörimäisessä meiningissä jotai hemmetin aitoa meininkiä ja onhan esim kappaleet kiitolinjan moppitukka, tee mun päivä ja töpseli-tuija tosi eeppisiä)
Räppäri MC Koo joka uutisankkuri Havukaisen marjan poika joka tosi lahjakas kuten esim hänen taideteokseksi ihan oon tituleerannut hänen kappaleen nimeltä linnan kummitus ja onpa hän myös esittänyt oman version tapani kansan kesän lapsi-biisistä)
Gangsta räppäri puukko-allu jonka pimeä huumori on hieno juttu suomimusakentällä että tosikot älkööt vaivautuko kuunteleen ! haha
suomirock-puolelta nostaisin esille vaikkapa juice leskisen ja kolmas nainen yhtyeen että onhan nuo kaksi loistavia esim tasaisuudessaan joskin 90-luvulla juicella musiikillinen alamäki oli isompaa
Ismo alangon koko ura kaikkine eri vaiheineen&bändeineen joista ehkä mieluisin ismo alanko säätiö yhtyeen sisäinen solarium levy joka aikamoisen huikea taideteos että se on enemmän kuin musaa sil se on taideteos!
Shoegaze musagenrestä nousee esille willma joka suomiartisti joka willma on siis yhtye jonka keulahahmo Anna kuoppamäki
eurodance yhtye windows95 man jonka alkupään levyjen idearikkaista ja kokeilevista musateoksista tykkään enemmän
Ruotsiprogerokki-yhtye nimeltä samla mannas manna ja suomiprogen puolelta absoluuttinen nollapiste jos nyt abso kovin 100% puhdasta progerokkia ees on
ja nostaisin esille myös tuntemattoman suomiprogerock bändin nimeltä punaisen kuningattaren periaate
psykedeelisen rokin maailmasta kolahti lujaa noin parisen viikkoa sitten semmonen yhtye kuin teemu Elon puhuvat eläimet joka suurelle yleisölle ei varmaankaan sano yhttään mittään
johanna iivanaisen levy kadotaan uneen joka tyylilajiltaan baroque popin ja chamber popin yhdistelmää , ehkä pienin folk-höystein
klassiselta musakentältä nostan esille anton vivaldin ja klassista musaa esittävä viulisti Kristina Fialova
taidemusaa esittävä suuri multilahjakkuus Annea lockwood ja etenki hänen suuri aarretason taideteos nimeltä world rhytms
Hypnagocic popin puolelta suomiyhtye misty moon
gospel eli jeesusmusan puolelta hieman soulin ja rhytm bluesin tyylistä musaa esittävä Diana bush-harris
harvinainen genre horrorcore josta esille nostan tämän nimen; Jenna syyde
elokuvamusa; john Williams(kaikkien pitäs tietää tää nimi!)
mainosmusapuolelta eräs suomalainen mainoslaulu 90-luvulta jossa nerokkaasti joulumusa& - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Kiitoksia vaan kutsusta, mutta valitettavasti minulla ei ole juurikaan aikaa harrastaa musiikin kuuntelua, joten en ole musiikkipalstoja edes katsonut koskaan, eikä ole paljoa mitään sanottavaa aiheesta. Ainoa bändi mitä silloin tällöin kuuntelen on Arch Enemy... erityisesti pidän tästä videosta:
ARCH ENEMY – Poisoned Arrow (OFFICIAL VIDEO)joulumusa&country western&adult contemporary R&B yhdistettii
Lastenlaulupuolelta ehkäpä Gommi &pommi orchestra (pedro hietanen+ MA numminen)
jazz rock&funk jazzin puolelta puolalainen Kinga glyk jonka soittimena bassokitara (multilahjakkuus)
soulin puolelta Candy dulfer joka myös multilahjakkuus
kuten multilahjakkuus harppua ja viulua soittava itävaltalainen Catrin Finch joka esittää pääosin klassista musaa ja on itsekin tehny omaa musaa
multilahjakkuus Juuso nieminen joka akustisella kitaralla esittää klassista musaa
Pelimusapuolelta nostan esille nämä; salla hakkola&marshall parker(sävelsi musan nintendo 8 bittiseen peliin star wars ja tässä ei ole kyse star wars elokuvan musiikista vaan eri henkilö sävelsi kyseiseen nintendo 8 bit peliin eri musiikin) ja kanadalainen jeff van dyck lahjakas pelimusasäveltäjä
countrymusasta nostan esille nämä; kate wolf ja katy moffatt
oopperalaulajat; karita mattila ja pentti hietanen
rumpalit; sami kuoppamäki&lars ulrichhi (metallica erityisesti 80-luvun levyillä mut sen jälkeen ruostui hänen taidot ja ei koskaan kovin hyvä liverumpali mut parhaat hetket hänellä metallican kasariluvun levyillä)
pianistit; frank chopin(kehitti ihan uuden pianonsoittotekniikan jossa omaperäisellä soittotavalla esitti ja ei ollu ihan kaikkie mieleen että osa piti sitä musiikillisesti köyhänä hänen tekniikkaa mut huikea kehittäjä pianomusamaailmassa) &johan Sebastian bach joka otti käyttöön pianosta pianon koko alueen kaikki soittimet että hän jos kuka kehitti eniten pianon soittoa ja sen tekniikkaa ja oli kysytty isoissa tapahtumissa &annie fischer joka osaa tuoda teknillisen osaamisen lisäksi paljon tunnetta soittoon mikä tosi tärkeä asia
tango; risto nevala ja erityisesti hänen vuoje 89 studiolevy jossa maailmanlaajuisesti isoeleisiä ja isomelodisia tangoja esittää oikein mahtipontisesti joka ei ollu kaikkien suomalaisten mieleen kun suomessa totuttu hieman erityylisiin tangoihin ja esitystapaan
kupletti folk-iskelmä ; jaakko teppo (aikalailla omaa luokkaansa kuplettifolkjutuissa ja iskelmä oli myös aina tai melko ussein jaakko tepon musassa näytteli rooliansa myös)
huumorimusa; kummelin tekemä huumorimusa sekä rehupiikles (joka keksi nimensä the beatles yhtyeestä) ja pirkka pekka petelius
Ambien musa; vongoiva ja dissa
latino musa; heitän tähän kaksi jennifer lopez joka myös näyttelijänä tunnettu ja Kali uchis
pop musa; emilia joka ruotsalainen artisti
romanimusa; amadeus Lundberg ja anneli sari
pop rock; janna houston ja REM
electro pop; digitaalimiehet
musanimet joita vaikea luokitella ;
teemu raudaskoski
lindsay mac
kauko röyhkä&narttu
Psyke urtsa
DJ kissadude
tuomari nurmio
dance -pop ; heitän tähän suomiyhtye discon
disco: frederik
suosikkilevy jonka unohdin mainita on don huonojen silmänkääntötemppu mutta muuten en suuremmin välitä yhtyeen musasta paitsi tuo levy sekä niiden kameleontti levy ja singlelevyt hyrrä&tervetuloa silmänkääntötemppujen orgioihin
alternative rock; sydän,sydän& red hot chili peppers(enempi viehättynyt niiden tuntemattomista lauluista) &Kent (meni tylsäksi 90-luvun jälkeen)
Lounge; maria minerva joka eestiläinen artisti jolla suuret lahjat
iskelmä; matti esko, yölintu ja agents
free improvisation; lauhkeat lampaat
african music; keba kebe (eeppinen!)
techno; pharao&sendi&harvey Mckay
indie; kaneli, sally fowler ja moppi &aivokurkiaiset
basistit; ilpo Ainiala ja eeva Koivusalo
Rock; andy mccoy ja sally steele , heitän nuo kaks
noise; murha murha itsemurha&grey park
chiptune; säästöpojat joka tekee musaa hieman amatöörimäisellä tyylillä mikä ei käänny koskaan itseään vastaan
kitaristit; erja lyytinen, jimi Hendrix
reggae; reino nordin
heavyrock; clamour(suomiyhtye)
experimental ; varropas&musta toteemi
erikoisin yhtyeen nimi on tämä; tuomas henrikin jeesuksen kristuksen bändi ja oma mielipide siitä yhtyeen musasta ; mielenkiintoista o! tykkään
musa on kuin lääke jos poden esim välillä yksinäisyyttä tai sosiaalista painetta niin kun kotiin pääsen niin musa on kuin lääke. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
ARCH ENEMY – Poisoned Arrow (OFFICIAL VIDEO)saanks kyssyy ; koetko itse sosiaalisia paineita tai yksinäisyyttä ? Ootko laumaeläin vaiko yksinäinen susi? mä en osaa tuntea itteeni kovin hyvin aena, että varmaan johttuu epävarmuudesta kun kaikki jotenki epävarmaa että välillä sanon jotain toista ja toisena hetkenä jotain iha muuta. Että jotenki itseni kanssa koko elämäni (keskipitkä elämäni ) on ollu solmussa nuo ajatukset että siitä en ossoo sanoa mistä se johtuu mut kai ne on seurausta elämässä vaikeista kokemuksista johtuvan ja synnynnäisten ongelmien kombinaatio kun mulla on todettu muun muassa 5-vuotiaana hahmotushäiriö, kömpelyys ja motoriikka-ongelmia ja mun koulun käyntiä pohdittiin lykätä vuojella etiäpäin mut kaikissa kouluissa pärjäsin kyllä hyvin että esim ammattikoulussa mulla oli tällaisia arvosanoja ; matematiikka 4, ruotsi, englanti ja liikunta 5 ja ympäristö-oppi 3 ja mikrobiologia 3 ja äidinkieli 5, toisena vuotena tipahti kolmoseen äikkä
matematiikassa oon ollu epätasainen että esim ongelmanratkaisuissa(jotka voi olla välillä aivoille iso haaste) oon tosi hyvä aina ollut samoin kuin todennäköisyys-laskuissa ja X-laskuissa ja muutamassa muussa mutta sitten hapuillut aika pahasti sanallisessa matematiikassa.
Fysiikkaa ei ollu ammattikoulussa oppiaineena mut yläasteella olin siinä välillä keskitasoa ja välillä keskitason yläpuolella.
Toisaalta olen aika simppeli ihminen välillä mut se voi mennä enemmän huonon keskittymiskyvyn piikkiin jos tulee joku aivopieru, eli asia joka pitäs normaalisti kaikkien tietää. Siitä mua kiusattihin aina kaikissa kouluissa ja siitä että olin niin arka välillä tai suurimmalta osin.
Kun aiemmin sanoin että sosiaalisimmat parhaat vaiheeni oli ysäriluvulla niin oli mulla silloinkin henkisiä ja sosiaalisia ongelmia kun esim kerran tyttöystävälleni oli mun pakko valehdella mutta kerroin sitten pian hänelle että mun piti keksiä valhe kun hän pyys mua joulukadun avajaisiin niin mä keksin tekosyyn ettei tarvis tulla kun mie pelkäsin sinne menoa jolloin en uskaltanut tulla. mua uhattiin välillä kouluissa että ne lyö turpaan jos meen vaikka katsoon jotain bändiä keikkapaikalle tai uhkaa vetää turpaan jos liikun jatkossa verkkahousuissa tai collegehousuissa että ne sano että sun pitää käyttää farkkuja että muuten me lyömme sua. Ja vaikka kävin niije kahden jätkän luona silloin nuoruuvessa niin suurimmalta osin silloinki mul oli henkisiä ja sosiaalisia ongelmia sekä oli vaikeuksia ylivilkkauden kanssa että ylivilkkaus aiheutti muun muassa sitä että välillä saatoin puhua kummallisia.
Niin että onko sulla itselläs ollu koskaan mitään ongelmia? Kun sanoit että ei ole aikaa musiikille niin onko sulla joku kiireinen työ?
Mä oon siis noin 24 vuotta ollu työelämässä mutta vähissä määrin . Nuorena eläkkeelle mut siirrettihin.
Musiikki on ollu mulle tärkiä asia! Ehdottomasti! ilman sitä ois paljo köyhemphää tiä elämä. Musaa kait pitäs kuunnella olotilan mukaisesti mut kyl mä fiilispohojalta kuuntelen että kun haluaa jotain kuunnella niiin kuuntelen etten ota huomioon olotilaa ja ajankohttaa. Toki järkeä kannattaa käyttää ettei mm kovin myöhään kuuntele musaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
saanks kyssyy ; koetko itse sosiaalisia paineita tai yksinäisyyttä ? Ootko laumaeläin vaiko yksinäinen susi? mä en osaa tuntea itteeni kovin hyvin aena, että varmaan johttuu epävarmuudesta kun kaikki jotenki epävarmaa että välillä sanon jotain toista ja toisena hetkenä jotain iha muuta. Että jotenki itseni kanssa koko elämäni (keskipitkä elämäni ) on ollu solmussa nuo ajatukset että siitä en ossoo sanoa mistä se johtuu mut kai ne on seurausta elämässä vaikeista kokemuksista johtuvan ja synnynnäisten ongelmien kombinaatio kun mulla on todettu muun muassa 5-vuotiaana hahmotushäiriö, kömpelyys ja motoriikka-ongelmia ja mun koulun käyntiä pohdittiin lykätä vuojella etiäpäin mut kaikissa kouluissa pärjäsin kyllä hyvin että esim ammattikoulussa mulla oli tällaisia arvosanoja ; matematiikka 4, ruotsi, englanti ja liikunta 5 ja ympäristö-oppi 3 ja mikrobiologia 3 ja äidinkieli 5, toisena vuotena tipahti kolmoseen äikkä
matematiikassa oon ollu epätasainen että esim ongelmanratkaisuissa(jotka voi olla välillä aivoille iso haaste) oon tosi hyvä aina ollut samoin kuin todennäköisyys-laskuissa ja X-laskuissa ja muutamassa muussa mutta sitten hapuillut aika pahasti sanallisessa matematiikassa.
Fysiikkaa ei ollu ammattikoulussa oppiaineena mut yläasteella olin siinä välillä keskitasoa ja välillä keskitason yläpuolella.
Toisaalta olen aika simppeli ihminen välillä mut se voi mennä enemmän huonon keskittymiskyvyn piikkiin jos tulee joku aivopieru, eli asia joka pitäs normaalisti kaikkien tietää. Siitä mua kiusattihin aina kaikissa kouluissa ja siitä että olin niin arka välillä tai suurimmalta osin.
Kun aiemmin sanoin että sosiaalisimmat parhaat vaiheeni oli ysäriluvulla niin oli mulla silloinkin henkisiä ja sosiaalisia ongelmia kun esim kerran tyttöystävälleni oli mun pakko valehdella mutta kerroin sitten pian hänelle että mun piti keksiä valhe kun hän pyys mua joulukadun avajaisiin niin mä keksin tekosyyn ettei tarvis tulla kun mie pelkäsin sinne menoa jolloin en uskaltanut tulla. mua uhattiin välillä kouluissa että ne lyö turpaan jos meen vaikka katsoon jotain bändiä keikkapaikalle tai uhkaa vetää turpaan jos liikun jatkossa verkkahousuissa tai collegehousuissa että ne sano että sun pitää käyttää farkkuja että muuten me lyömme sua. Ja vaikka kävin niije kahden jätkän luona silloin nuoruuvessa niin suurimmalta osin silloinki mul oli henkisiä ja sosiaalisia ongelmia sekä oli vaikeuksia ylivilkkauden kanssa että ylivilkkaus aiheutti muun muassa sitä että välillä saatoin puhua kummallisia.
Niin että onko sulla itselläs ollu koskaan mitään ongelmia? Kun sanoit että ei ole aikaa musiikille niin onko sulla joku kiireinen työ?
Mä oon siis noin 24 vuotta ollu työelämässä mutta vähissä määrin . Nuorena eläkkeelle mut siirrettihin.
Musiikki on ollu mulle tärkiä asia! Ehdottomasti! ilman sitä ois paljo köyhemphää tiä elämä. Musaa kait pitäs kuunnella olotilan mukaisesti mut kyl mä fiilispohojalta kuuntelen että kun haluaa jotain kuunnella niiin kuuntelen etten ota huomioon olotilaa ja ajankohttaa. Toki järkeä kannattaa käyttää ettei mm kovin myöhään kuuntele musaa.siis tarkoitin että ongelmanratkaisu matematiikassa ei ole mun aivoille haaste vaan tarkoitin sanoa että ongelmanratkaisu on matematiikassa sellainen alue joka on kaikkien aivoille yksi isoimpia haasteita samoin kuin sanallinen matematiikka mutta jos mennään yliopistotason matematiikkaa nii se onki sitte iha eri juttu =)
- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ja tietysti pidän miltei kaikesta Slipknotin tuotannosta, varsinkin hieman uudemmasta tuotannosta. Ehkä kunhan tulee aikaa niin kuuntelen taas niitäkin.
INFECTED RAIN - DYING LIGHT (Official Video)slipknot hetkinen hmm? onko vähän apulannan tyylistä? apulanta ihan jees. Slipknot tuttu nimi mut en muista ny.
Egotrippi yks yhtye jota fanittanu.
Sori off-topic kirjottelustani. Ei toistu jatkossa. Kaikki ei pidä siitä jos näin. Joillaki sivuilla off-topic kirjottelusta voi tulla banaania. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
slipknot hetkinen hmm? onko vähän apulannan tyylistä? apulanta ihan jees. Slipknot tuttu nimi mut en muista ny.
Egotrippi yks yhtye jota fanittanu.
Sori off-topic kirjottelustani. Ei toistu jatkossa. Kaikki ei pidä siitä jos näin. Joillaki sivuilla off-topic kirjottelusta voi tulla banaania.lisään viestiini tämän; en tosin varma pitääkö lupaukseni koska kait tuo off-topic kirjottelu voi johtua siitä että kun ajatukseni on solmussa niin en osaa olla kirjottamatta että se on kait jotain mielenterveysongelmaan liittyvää ehkä tuokin kun tiiät varmaan ainaki sen että monet henkisesti sairaat tuppaa kirjottaan tekstiä mikä on vähän niin ja näin että moni esim avautuu kertoon liian avoimesti ongelmistaan netissä mut on siinä hyväkin puoli että voi jakaa muiden kanssa asioita vai mitä?
että mulla varmaan kun varmaanki mul on neurologisesti poikkeavat aivot niin kai se tuo off-topic kirjoottelu johtuu siitä? Ei kait kyse ole käytöshäiriöstä kun muistan nyt että joku kommentoija jossain päin somea tais sannoo minulle sitä että sulla on käytöshäiriö kun kirjoitat aika paljon off-topic kirjotteluita. En mä sitten tiiä. - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
INFECTED RAIN - DYING LIGHT (Official Video)viel tuosta sosiaalisesta ongelmastani semmone tiedote että oon käyttäny semmosta taktiikkaa että käytän aurinkolaseja mut on siinä yks huono puoli = ihmiset tuijottaa tavallisesti enemmän jos kun esim arskoja käyttää ihan milloin tahansa, myös pimeämpään aikaan kun kerran tossa kuukausi sitten marssin halpahallin kauppaan arskoissa niin ulkona oli pimeää niin kyllähän ne ihmiset normaalia enempi tuijotti että ne voi luulla että on joku roisto tms että isä ihan sanoi mulle että miks sun piti panna nuo arskat piähäs kun ihimiset tollotti sua nii pitkään nii mä vastasin iskälleni "niin mut sä et hiffaa niinku sitä miks ne on tärkeät mulle nykyään että ne auttaa minua sosiaalisissa vaikeuksissa"
mitä mieltä ite oot tosta mun aurinkolasien käytöstä että onko sun mielestä hyvä tekniikka yrittää lievittää sos paineita vai onko enemmänkin huono asia että pian sulkeutuneemmaks tulee viel enemmän? onko antaa joku neuvo että mitä mieltä oot? mä pyrin kyl kuunteleen neuvoja että tota noin.... Anonyymi kirjoitti:
viel tuosta sosiaalisesta ongelmastani semmone tiedote että oon käyttäny semmosta taktiikkaa että käytän aurinkolaseja mut on siinä yks huono puoli = ihmiset tuijottaa tavallisesti enemmän jos kun esim arskoja käyttää ihan milloin tahansa, myös pimeämpään aikaan kun kerran tossa kuukausi sitten marssin halpahallin kauppaan arskoissa niin ulkona oli pimeää niin kyllähän ne ihmiset normaalia enempi tuijotti että ne voi luulla että on joku roisto tms että isä ihan sanoi mulle että miks sun piti panna nuo arskat piähäs kun ihimiset tollotti sua nii pitkään nii mä vastasin iskälleni "niin mut sä et hiffaa niinku sitä miks ne on tärkeät mulle nykyään että ne auttaa minua sosiaalisissa vaikeuksissa"
mitä mieltä ite oot tosta mun aurinkolasien käytöstä että onko sun mielestä hyvä tekniikka yrittää lievittää sos paineita vai onko enemmänkin huono asia että pian sulkeutuneemmaks tulee viel enemmän? onko antaa joku neuvo että mitä mieltä oot? mä pyrin kyl kuunteleen neuvoja että tota noin....Ohoh! Melko paljon tekstiä!.... Sinulla on selvästi kykyjä kirjoittamiseen kyllä, tuota kannattaisi hyödyntää jollain tavoin.
Mielestäni sinun kannattaa pukeutua juuri niinkuin itse haluat, käyttää aurinkolaseja vaikka talvella tms. ja pipoa kesällä... mitä väliä sillä on mitä mieltä joku muu on.
Musiikkia oli valtavat määrät! Itse en suomalaista musiikkia kuuntele niin suurin osa meni minulta ohi, ja muutenkin kun kuuntelen suunnilleen vain yhtä genreä, siis jos on aikaa. Nyt taas on töitä tiedossa joten ei pahemmin ylimääräistä aikaa ole. Itse joudun olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä joka päivä, mutta oikeasti en välittäisi yhtään, ja olen huomannut että jopa hieman yritän vältellä ainakin joitain ihmisiä, sellaisia joilla on jo valmiiksi erittäin yrmeä ilme ja ikävä asenne.... inhottaa ihan katsella sellaista ihmistä, saati olla samassa huoneessa tai kommunikoida jotain. Kyllä minua siis eristäytyminen kiinnostaisi hyvinkin, mutta nykyisessä elämäntilanteessani se ei ole mitenkään mahdollista, joskus tulevaisuudessa ehkä. Sitten joskus kyllä mietin miten hoidan vaan omat asiani ja olen mahdollisimman vähän ihmisten kanssa tekemisissä, sitten juttelen ainoastaan satunnaisten tapaamieni ihmisten kanssa. Sitten joskus....- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ohoh! Melko paljon tekstiä!.... Sinulla on selvästi kykyjä kirjoittamiseen kyllä, tuota kannattaisi hyödyntää jollain tavoin.
Mielestäni sinun kannattaa pukeutua juuri niinkuin itse haluat, käyttää aurinkolaseja vaikka talvella tms. ja pipoa kesällä... mitä väliä sillä on mitä mieltä joku muu on.
Musiikkia oli valtavat määrät! Itse en suomalaista musiikkia kuuntele niin suurin osa meni minulta ohi, ja muutenkin kun kuuntelen suunnilleen vain yhtä genreä, siis jos on aikaa. Nyt taas on töitä tiedossa joten ei pahemmin ylimääräistä aikaa ole. Itse joudun olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä joka päivä, mutta oikeasti en välittäisi yhtään, ja olen huomannut että jopa hieman yritän vältellä ainakin joitain ihmisiä, sellaisia joilla on jo valmiiksi erittäin yrmeä ilme ja ikävä asenne.... inhottaa ihan katsella sellaista ihmistä, saati olla samassa huoneessa tai kommunikoida jotain. Kyllä minua siis eristäytyminen kiinnostaisi hyvinkin, mutta nykyisessä elämäntilanteessani se ei ole mitenkään mahdollista, joskus tulevaisuudessa ehkä. Sitten joskus kyllä mietin miten hoidan vaan omat asiani ja olen mahdollisimman vähän ihmisten kanssa tekemisissä, sitten juttelen ainoastaan satunnaisten tapaamieni ihmisten kanssa. Sitten joskus....moi kiitos kehuista
voisin pystyä jutteleen sun kaa kasvotusten koska vaikutat mukavalta ja järkevältä ihmiseltä (kun mie diggaan lujjaa mukavista ja järkevistä ihmisistä!) ja kun sanoin että koko ikäni omissa oloissa (omissa koloissa hah!) oleskellu niin ei nyt ihan niinkään että käyn mä silti kaupoissa ja välillä matkustelen eli käyn yhden päivän autoajeluil ja sitten mul on 15 vuoden nettiystävyyssuhde erääseen ruotsalaiseen mua vuoje nuorempaan miespuoliseen että olemme kavereita niinku , nettikavereita ja sitten on nettikaveruus mua 7 vuotta nuoremman miehen kanssa noin 6 vuoden ajan. Eräs äitini ikäinen nainen oli myös mun kaveri joskus kauan sitten mut hän katosi netistä kokonaan.
mie ossaan paremmin silti kuitenni kommunikoida kirijottamisen kautta kuin naamatusten kommunikoimalla.
on mul toki paljon suosikeissa myös ulkomaalaistaki musaa mut taisin luetella pääosin suomalaista mut tuolta www.rateyourmusic.com sivujen kautta löytyis mun suosikkilista mutten taija kuitenkana lähettää linkkiä sinne tai noh ei kai se niin paha juttu olis eli siis käyttäjätili steelesman10 eli steelesman 10 käyttäjätili josta löytyy kanavalta erilaista tietoa ja myös sanallisia arvioita eri musalevyistä sekä leffa-arvosteluja mut ai niin ei sua taija suuremmi kiinnosthaa eikä ole aikaa, mutta jos mielenkiinnosta haluut käyvä tsekkaan niin ehkä osaat fiksuna miehenä löytää.
hyvää uuttavuotta 2025! - Anonyymi
darknessin kirjoitti:
Ohoh! Melko paljon tekstiä!.... Sinulla on selvästi kykyjä kirjoittamiseen kyllä, tuota kannattaisi hyödyntää jollain tavoin.
Musiikkia oli valtavat määrät! Itse en suomalaista musiikkia kuuntele niin suurin osa meni minulta ohi, ja muutenkin kun kuuntelen suunnilleen vain yhtä genreä, siis jos on aikaa. Nyt taas on töitä tiedossa joten ei pahemmin ylimääräistä aikaa ole. Itse joudun olemaan paljon ihmisten kanssa tekemisissä joka päivä, mutta oikeasti en välittäisi yhtään, ja olen huomannut että jopa hieman yritän vältellä ainakin joitain ihmisiä, sellaisia joilla on jo valmiiksi erittäin yrmeä ilme ja ikävä asenne.... inhottaa ihan katsella sellaista ihmistä, saati olla samassa huoneessa tai kommunikoida jotain. Kyllä minua siis eristäytyminen kiinnostaisi hyvinkin, mutta nykyisessä elämäntilanteessani se ei ole mitenkään mahdollista, joskus tulevaisuudessa ehkä. Sitten joskus kyllä mietin miten hoidan vaan omat asiani ja olen mahdollisimman vähän ihmisten kanssa tekemisissä, sitten juttelen ainoastaan satunnaisten tapaamieni ihmisten kanssa. Sitten joskus....voin helepottaa etsimishakuyritystäsi että syötät hakukenttään esim CMX-yhtyeen nimen ja klikkaat jotain CMX-levyä niin kun selaat eri käyttäjänimien arvosanapisteytyksiä niin sielt pitäs kaiken järijen mukkaan löytyä sitten mun käyttäjätili steelesman10. Mul on kaksi kasvokuvaa siellä .
Anonyymi kirjoitti:
moi kiitos kehuista
voisin pystyä jutteleen sun kaa kasvotusten koska vaikutat mukavalta ja järkevältä ihmiseltä (kun mie diggaan lujjaa mukavista ja järkevistä ihmisistä!) ja kun sanoin että koko ikäni omissa oloissa (omissa koloissa hah!) oleskellu niin ei nyt ihan niinkään että käyn mä silti kaupoissa ja välillä matkustelen eli käyn yhden päivän autoajeluil ja sitten mul on 15 vuoden nettiystävyyssuhde erääseen ruotsalaiseen mua vuoje nuorempaan miespuoliseen että olemme kavereita niinku , nettikavereita ja sitten on nettikaveruus mua 7 vuotta nuoremman miehen kanssa noin 6 vuoden ajan. Eräs äitini ikäinen nainen oli myös mun kaveri joskus kauan sitten mut hän katosi netistä kokonaan.
mie ossaan paremmin silti kuitenni kommunikoida kirijottamisen kautta kuin naamatusten kommunikoimalla.
on mul toki paljon suosikeissa myös ulkomaalaistaki musaa mut taisin luetella pääosin suomalaista mut tuolta www.rateyourmusic.com sivujen kautta löytyis mun suosikkilista mutten taija kuitenkana lähettää linkkiä sinne tai noh ei kai se niin paha juttu olis eli siis käyttäjätili steelesman10 eli steelesman 10 käyttäjätili josta löytyy kanavalta erilaista tietoa ja myös sanallisia arvioita eri musalevyistä sekä leffa-arvosteluja mut ai niin ei sua taija suuremmi kiinnosthaa eikä ole aikaa, mutta jos mielenkiinnosta haluut käyvä tsekkaan niin ehkä osaat fiksuna miehenä löytää.
hyvää uuttavuotta 2025!Katsoin sivujasi, tajuton määrä erillaisia bändejä siellä. Minulla vastaavassa listassa olisi ehkä neljä bändiä.... joten olisi melko turhat sivut minulle nuo.
Kannattaisi ottaa tuo yksi nimimerkki käyttöön kaikille alustoille, jotta seuraajat löytävät sinut eri paikoista. Tuota tekstinmuodostuskykyäsi kannattaisi hyödyntää esim. kirjoittamalla kirjaa. Jos tekisit juuri toisinpäin kuin kirjailijat yleensä tekevät, nimittäin kirjailija aloittaa lyhyestä teemasta ja laajentaa sitä kunnes saa kirjan aikaiseksi, sinä voisit tehdä toisinpäin: kirjoittaa rajattomasti tekstiä ja sitten tiivistää sitä niin paljon että vain olennainen jää jäljelle. Yhdessä vuodessa saisit varmasti kirjan verran aineistoa kasaan.
Olen kovin kiireinen,sori vaan mutta ei ole pahemmin ylimääräistä vapaa-aikaa käytettävissä.
- Anonyymi
Minä jo vanha akka ja yksin kuljen lenkillä. Ilmeisesti olen jo niin luotaantyöntävän näköinen että vastaantulijat kääntää katseensa muualle jo hyvissä ajoin ennen kohtaamista, joten jätän heidät omaan arvoonsa enkä yritäkään lähestyä millään tavalla.
- Anonyymi
Voihan monella olla kotona puoliso tai kauempana töissä kuten minun mies.
- Anonyymi
on tietysti mahdollista , tämän palstan aihe on kuitenkin: > yksinäisyys <
ja kun ikää tulee ja mahdollisesti vielä sairauksia , on todella yksin , ja on jo paljon
edesmenneitä läheisiä , joita muistaa ja kaipaa lämpimästi , ei sitä ikääntyneenä enää
ihan kiinteitä ystävyyksiä samallatavoin luoda , kuin nuorena .
vanhoja muistelee haikeudella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
on tietysti mahdollista , tämän palstan aihe on kuitenkin: > yksinäisyys <
ja kun ikää tulee ja mahdollisesti vielä sairauksia , on todella yksin , ja on jo paljon
edesmenneitä läheisiä , joita muistaa ja kaipaa lämpimästi , ei sitä ikääntyneenä enää
ihan kiinteitä ystävyyksiä samallatavoin luoda , kuin nuorena .
vanhoja muistelee haikeudella.On pitkälti totta, kun sairastuu, jää aika yksin ja ajan myötä voi alkaa potemaan myös yksinäisyyttä.
Terveillä kavereilla ja tuttavilla elämä jatkuu kuten ennenkin, sairastunut putoaa ulos kuvioista, jos ei pääse lähtemään muiden mukaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On pitkälti totta, kun sairastuu, jää aika yksin ja ajan myötä voi alkaa potemaan myös yksinäisyyttä.
Terveillä kavereilla ja tuttavilla elämä jatkuu kuten ennenkin, sairastunut putoaa ulos kuvioista, jos ei pääse lähtemään muiden mukaan.mä kait perusluonteeltani erakko kun ei koskaan ole tuottanu ongelmia mulle se etten tapaile ihmisiä mutta yksin en asu sillä asun isäni kanssa, mutta en ole käytännössä koskaan tapaillut ihmisiä että mulla on muutama nettikaveri joist kahen kanssa syvä nettiystävyys ja yhden kanssa mietimme jopa tapaamista. Teinivuosina oli viimeksi mun sosiaaliset kontaktit kasvotusten kun silloin kävin kylässä parin jätkän luona. Täällä kotona on käynyt vieraita jotka isäni tuttavia. En nyt juokse karkuunkaan ihmisiä mut ihmisistä aika monet täällä päin eivät ole enää jututtaneet mua lenkkipolulla , naapurustossa ja kaupoissa koska he on huomanneet sen että mulla on estot päällä ja olen niin kovin henkisesti sairas ja ihmisarka että ne on päättäneet alkaa kunnioittamaan minua että eivät halua aiheuttaa minulle kärsimystä. tervehtii toki suurin osa naapureista minua ja minä tervehdin ihan kaikkia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On pitkälti totta, kun sairastuu, jää aika yksin ja ajan myötä voi alkaa potemaan myös yksinäisyyttä.
Terveillä kavereilla ja tuttavilla elämä jatkuu kuten ennenkin, sairastunut putoaa ulos kuvioista, jos ei pääse lähtemään muiden mukaan.se on totta , jos ja kun sairauksia tulee , on todella yksin, on myös sairauksia , joiden vuoksi jää eristykseen , ja sen mitä pääsee , jaksaa hoitaa edes välttämättömät asia ja sitten kotiin , yksin .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
se on totta , jos ja kun sairauksia tulee , on todella yksin, on myös sairauksia , joiden vuoksi jää eristykseen , ja sen mitä pääsee , jaksaa hoitaa edes välttämättömät asia ja sitten kotiin , yksin .
tänäänkin kun kävin ihmisten ilmoilla ostosreissulla niin olo aika vaikia että ei viitsi katsoa oikein silmiin kun ajattelee että ihmiset pilkkaa minua että kun eräässäkin paikassa kävin niin iski kehoon ihan semmonen olotila että oli jotenki superarkana ja vähän pälyili ympärilleen hermostuneena että tuijottaako ihmiset mua. Sittenhän ne vasta ihmiset alkaakin tuijottamaan jos alkaa itse tuijotella ympärille paljon. Yksi hyvä tekniikka on se, ettei katso ihmisiä paljoa tai käyttää aurinkolaseja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tänäänkin kun kävin ihmisten ilmoilla ostosreissulla niin olo aika vaikia että ei viitsi katsoa oikein silmiin kun ajattelee että ihmiset pilkkaa minua että kun eräässäkin paikassa kävin niin iski kehoon ihan semmonen olotila että oli jotenki superarkana ja vähän pälyili ympärilleen hermostuneena että tuijottaako ihmiset mua. Sittenhän ne vasta ihmiset alkaakin tuijottamaan jos alkaa itse tuijotella ympärille paljon. Yksi hyvä tekniikka on se, ettei katso ihmisiä paljoa tai käyttää aurinkolaseja.
Silloin ei tule huonoa olotilaa, eikä jännitä niin kovasti, jos pystyy olemaan ajattelematta niitä muita ihmisiä. Muilla ei ole aikaa keskittyä tuolla kulkiessaan juuri sinun tai minun tuijottamiseen, se on enemmänkin vain oma kuvitelma, että muut muka tuijottaisivat.
Ja joku voi jopa tuijottaa suoraan kohti, ja silti olla aivan omissa ajatuksissaan, eikä mieti mitään vastaantulijaan liittyvää.
Vähän lisää itseluottamusta ja uskoa omaan itseen, että olen/olet ihan hyvä tyyppi, niin pärjää hyvin muiden seassa.
Kannattaa keskittyä omiin asioihin, eikä miettiä mitä muut mahtavat ajatella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silloin ei tule huonoa olotilaa, eikä jännitä niin kovasti, jos pystyy olemaan ajattelematta niitä muita ihmisiä. Muilla ei ole aikaa keskittyä tuolla kulkiessaan juuri sinun tai minun tuijottamiseen, se on enemmänkin vain oma kuvitelma, että muut muka tuijottaisivat.
Ja joku voi jopa tuijottaa suoraan kohti, ja silti olla aivan omissa ajatuksissaan, eikä mieti mitään vastaantulijaan liittyvää.
Vähän lisää itseluottamusta ja uskoa omaan itseen, että olen/olet ihan hyvä tyyppi, niin pärjää hyvin muiden seassa.
Kannattaa keskittyä omiin asioihin, eikä miettiä mitä muut mahtavat ajatella.no, ei ainakaan vanhukset tuijottele toinen toisiaan , jokainen käsittää ,
että oireita tulee , ja , itse voi olla se "seuraava" huonosti liikkuva. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
no, ei ainakaan vanhukset tuijottele toinen toisiaan , jokainen käsittää ,
että oireita tulee , ja , itse voi olla se "seuraava" huonosti liikkuva.Mä en ole edes vanhus vielä, mutta olen huonosti liikkuva, käytän apuvälinettä.
En tuolla kulkiessani mieti sitä, tuijottaako joku tai mitä joku ajattelee. Kyllä mulla olisi paha olla ja ahdistavaa, ehkä jännittäisikin jollain tavalla, jos keskittyisin vain miettimään, mitä muut mahtavat minusta ajatella.
Ajatelkoot mitä vaan, jos ajattelevat, tuskin kuitenkaan paljoa sellaista tapahtuu. Anonyymi kirjoitti:
Mä en ole edes vanhus vielä, mutta olen huonosti liikkuva, käytän apuvälinettä.
En tuolla kulkiessani mieti sitä, tuijottaako joku tai mitä joku ajattelee. Kyllä mulla olisi paha olla ja ahdistavaa, ehkä jännittäisikin jollain tavalla, jos keskittyisin vain miettimään, mitä muut mahtavat minusta ajatella.
Ajatelkoot mitä vaan, jos ajattelevat, tuskin kuitenkaan paljoa sellaista tapahtuu."Kyllä mulla olisi paha olla ja ahdistavaa, ehkä jännittäisikin jollain tavalla, jos keskittyisin vain miettimään, mitä muut mahtavat minusta ajatella."
Tuossa on kiteytettynä ratkaisu varmasti todella monien ihmisten ongelmiin.
Keskity itseesi, älä muihin, äläkä varsinkaan mieti että mitä mieltä muut ovat sinusta.- Anonyymi
darknessin kirjoitti:
"Kyllä mulla olisi paha olla ja ahdistavaa, ehkä jännittäisikin jollain tavalla, jos keskittyisin vain miettimään, mitä muut mahtavat minusta ajatella."
Tuossa on kiteytettynä ratkaisu varmasti todella monien ihmisten ongelmiin.
Keskity itseesi, älä muihin, äläkä varsinkaan mieti että mitä mieltä muut ovat sinusta.Se on hyvin yleinen ongelma, että mietitään ja pohditaan, mitä muut ajattelevat.
Se heikentää itsetuntoa, aiheuttaa kelpaamattomuuden tunnetta ja hyväksytyksi tulemisen epäilyä/pelkoa. Voi tulla syyttelyä omasta muka huonoudesta, ym.
Toisaalta lisääntynyt kiusaaminen ja arvostelu pahentavat näitäkin asioita.
Pitäisi olla tosi vahva, jos ei mistään ulkopuolelta tulevasta välittäisi mitään, ja tuskin meistä kukaan on niin vahva, eikä kyllä edes tarvitsekaan.
Mutta ei ulkopuolelta tulevien juttujen ole pakko antaa pilata omaa elämää, vaikka sekin on helpommin sanottu kuin tehty. Se on aikamoinen taitolaji, joka vaatii pirusti harjoittelua. Anonyymi kirjoitti:
Se on hyvin yleinen ongelma, että mietitään ja pohditaan, mitä muut ajattelevat.
Se heikentää itsetuntoa, aiheuttaa kelpaamattomuuden tunnetta ja hyväksytyksi tulemisen epäilyä/pelkoa. Voi tulla syyttelyä omasta muka huonoudesta, ym.
Toisaalta lisääntynyt kiusaaminen ja arvostelu pahentavat näitäkin asioita.
Pitäisi olla tosi vahva, jos ei mistään ulkopuolelta tulevasta välittäisi mitään, ja tuskin meistä kukaan on niin vahva, eikä kyllä edes tarvitsekaan.
Mutta ei ulkopuolelta tulevien juttujen ole pakko antaa pilata omaa elämää, vaikka sekin on helpommin sanottu kuin tehty. Se on aikamoinen taitolaji, joka vaatii pirusti harjoittelua.Mistä tuo johtuu että mietitään niin paljon muita ihmisiä, mitä ne ovat mieltä mistäkin? Mielestäni tämä on kyllä ihan suomalainen juttu, ei tuollaista niin paljoa ulkomailla ole nähtävissä.
"olla tosi vahva, jos ei mistään ulkopuolelta tulevasta välittäisi mitään, ja tuskin meistä kukaan on niin vahva, eikä kyllä edes tarvitsekaan.
Mutta ei ulkopuolelta tulevien juttujen ole pakko antaa pilata omaa elämää"
Mutta kuinka nämä ulkopuolelta tulevat jutut ja mielipiteet pääsevät elämääsi sisään? Jonkinlainen väylä niillä täytyy olla mistä ne tulevat tietoosi, ehkä sosiaalisen median kautta. Jos noin, niin sulje se sosiaalinen media pois elämästäsi, kun se ei paranna elämääsi yhtään.
- Anonyymi
Yksinäinen ei ehkä halua jutella niitä näitä kun puuttuu se jonka kanssa jakaa syvempiä tuntojaan. Että se ikäänkuin korostaisi sitä perustavaa puutetta. Tai sitten ei vaan halua antautua tekemisiin sillä siitä voi saada ihan riesan. Tutun kauppojen jälkeen oltava aina jotain sanottavaa. Se vie energiaa. Omissa lähinaapureissa saattaa olla jo enemmän kuin tarpeeksi. Joillekin on myös hankala löytää sopiva määrä kanssakäymistä. Pitävät lopetuksia vaikeina. Miten jatkaa matkaa. Joku voi myöskin alkaa odottaa liikoja. Ja päivittäinen reitti muuttua taipaleeksi jolla saa olla varuillaan. Mikä hyvänsä kanssakäyminen ei palkitse. Työssäänkin voi jo joutua puhumaan tyhjänpäiväisyyksiä omiksi tarpeiksi.
- Anonyymi
Tässäkin juuri näkee sen, kuinka ihminen ajattelee " joku voi myöskin odottaa liikoja " , " työssään voi joutua puhumaan ".
Ulkopuoliset ihmiset jatkuvasti mielessä, miten minun tulisi käyttäytyä ja olla, että muut tykkäisivät. Valitsenko juuri oikeat sanat, jne.
Sanottavaa ei tarvitse olla, jos ei halua sanoa mitään.
Ja odottaako joku ihan oikeasti mitään sinulta/minulta, se on enemmänkin oma luulo, että joku odottaisi juuri jotain tiettyä asiaa.
Muita ei tarvitse miellyttää, riittää kun on asiallinen ja kohtelias. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässäkin juuri näkee sen, kuinka ihminen ajattelee " joku voi myöskin odottaa liikoja " , " työssään voi joutua puhumaan ".
Ulkopuoliset ihmiset jatkuvasti mielessä, miten minun tulisi käyttäytyä ja olla, että muut tykkäisivät. Valitsenko juuri oikeat sanat, jne.
Sanottavaa ei tarvitse olla, jos ei halua sanoa mitään.
Ja odottaako joku ihan oikeasti mitään sinulta/minulta, se on enemmänkin oma luulo, että joku odottaisi juuri jotain tiettyä asiaa.
Muita ei tarvitse miellyttää, riittää kun on asiallinen ja kohtelias.Ei jaksa kuunnella tyhjänpäiväistä läpätystä tai valitusta ainakaan siitä kuinka minä/me sitä ja tätä jne. Kunnollista keskustelua harvoin saa aikaan tai sitten yritykseni eivät vain kiinnosta ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei jaksa kuunnella tyhjänpäiväistä läpätystä tai valitusta ainakaan siitä kuinka minä/me sitä ja tätä jne. Kunnollista keskustelua harvoin saa aikaan tai sitten yritykseni eivät vain kiinnosta ketään.
Kolahtiko?
- Anonyymi
Tutustuin pakon edessä yhteen henkilöön, mutta kuunneltuani yli tunnin verran hänen vuodatustaan puhelimessa sain pääni kipeäksi. Onnistuin jollain verukkeella lopettamaan puhelun ja mutta en sen jälkeen ole enää uskaltanut vastata.
"auppojen jälkeen oltava aina jotain sanottavaa. Se vie energiaa. Omissa lähinaapureissa saattaa olla jo enemmän kuin tarpeeksi. "
Tämä on mielenkiintoista, ei tuollaista tavallinen ihminen edes osaisi ajatella tai arvatakaan.
Entäs jos lopettaisit täysin tyhjänpäiväisyyksien puhumisen? Vastaisit vaan "niin" jos joku puhuu jotain tyhjää asiaa. Miettisit ensin oman aikasi, ja sanoisit jotain painavaa asiaa, tai filosofistista totuutta. Saattaisit tehdä vaikutuksen muihin sillä tavoin.
- Anonyymi
Yleensä nuo mainitsemasi kiireiset ihmiset ovat kiireisiä ja siinä se, ovat menossa johonkin joten toiminta on suorituskeskeistä. Oletko huomannut, miten nyky-yhteiskunnassa kiire on lisääntynyt? Jos kaikki kiireellisen oloiset ihmiset, jotka eivät halua jäädä suustaan kiinni luokitellaan yksinäisiksi niin sittenhän niitä on ihan jäätävän paljon. Onhan sille syynsä, miksi ihminen ei halua jäädä juttelemaan.
Itse olen kokenut niin, että kun ei ole kiirettä minnekään niin juuri ne yksinäisen oloiset ihmiset tulevat juttelemaan, koska oikeasti kaipaavat sitä seuraa. He myös usein hakevat tuijottamisella kontaktia.
Mielestäni on melko suoraviivaista määritellä ihmisiä ulkoisen käyttäytymisen perusteella, ellei oikeasti tunne ihmistä ja tiedä heidän elämästään.- Anonyymi
tosi järkevä postaus kiitos!
- Anonyymi
lisään vielä sanoen että mää kun liikun kaupassa esim tai jossain muualla niin pyrin hakeen kontaktia ihmisiin mut silti se on niin vaikiaa toisaalta(etenki jos alkaa ajatus jökittämään että jos alkaakin pian miettiä että miksi tuo nauraa että nauraako se minulle että se voi mennä myös tuohon että alkaa tulkita ihmisten eleitä) mut kun on paljon omissa oloissaan niin on hyvä että näkee ihmisiä vaikken menekään arkuuteni takia juttelehen että pysyn vaiti. Joskus eräs asko tulee mua ja isäukkoa puhutteleen jolloin juttua multakin tulee ja äitini aviomiehen kanssa välillä raatata ja sen siskon kanssa että on minulla todella paljon omissa oloissani oleskevalla ihmehiihtäjällä kuitenki taipumusta myös tuollaiseen ja se on positiivinen asia että en kai sittenkää ole niin erakkoluonne kuin mitä oon joskus ittestäni sanonu ja sitå henkisesti sairaana ei osaa oikein tuntea aina omaa itseään niin hyvin koska kun on hemmetin epävarma ja itseluottamus ei nii hyvä.
- Anonyymi
Juu, suomalaiseen luonteenpiirteeseen kuuluukin tyhjän jauhaminen.
- Anonyymi
Koiraihmiset on kovia puhumaan, mutta jos vihasen näköisenä huiskit sitä lunta siitä portin pielestäsi, niin ehkä pelkäävät, että alat raivoamaan koiranpaskasta vaikka kuinka kiltisti keräisivät koiriensa sonnat. Itelläni on kokemusta tällaisesta, ainoa vain, että en ollut lähelläkään äijän portin pieltä, kun juoksi vastaan huutaen ja
raivoten. No, minäpä otin kännyn taskusta, soitin poliisille ja sanoin oikein äijän nimen ja osoitteen. Minä voitin... Sen jälkeen en äijää nähnyt.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau263079Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html433040Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens342886Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k4432587Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1591891Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1431848Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat251435Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,51251- 311207
- 741149