Havaintoja

Anonyymi-ap

1. Taannoin kun olin vielä naimisissa ja oltiin pson kanssa hyvin lähekkäin, sydän vasten sydäntä, niin huomasin, että ainakin minun sydämeeni se vaikutti. Olisiko niin, että sydämet tahdistuivat tai yrittivät tahdistua samaan rytmiin? Ei tullut kysyttyä psolta, kokiko hän samaa.
2. Kauan sitten olin pari kertaa rakennustalkoissa. Kattolevyjä siirrellessä niput olivat vähän liian raskaan tuntuisia. Sitten meni jotenkin niin, etten yhtäkkiä jaksanutkaan siirrellä niitä enää. En muista, miten jatkui, aikaa tästä on n 50 v.
Toisella kertaa kärräsin betonia. Ei tuntunut liian raskaalta. Yhtäkkiä en enää jaksanutkaan ja sydän hakkasi piitkälti toistasataa ja oli pakko lopettaa. Kohtaus meni ohi parin tunnin levon jälkeen.
3. Olen tuntenut rytmihäiriöitä illalla nukkumaan mennessäni ja joskus on verenpainemittarini lopettanut mittauksen ja antanut häiriökoodin, jonka lääkäri kertoi tarkoittavan rytmihäiriötä. Viimeisen 10-15 v aikana olen kahdesti käynyt keuhkokuvauksessa (mahd. asbestoosinkin takia) ja sydänfilmissä, koska jos kannan raskaampaa ja vaikka muuten jaksaisinkin, niin hengästyn liian kovasti. Ei löydy vikaa, oli tulokset. Sitten diabeteshoitaja löysi tiedoistani, että jonkin sortin rytmihäiriö olisikin löytynyt. En vain tiedä, mikä.
4. Sain lievästi kohonneelle kolesterolleni lääkkeeksi Atorvastatiinia joka aiheutti hönttiä oloa ja 2 kertaa pyörtymisen. Verenpaineet oli OK, mutta syke 45 normaalin noin 73:n sijaan. Vaihto Rosuvastatiiniin lopetti oireet. Ei ole kutsuttu seurantaverikokeeseen tästä eikä verensokerista, aikaa mennyt pian vuosi.

Äidilläni oli sydämen vajaatoimintaa (koko ikänsä työtä enemmän kuin jaksoi) ja lääkkeenä digoksiini. Ei kertonut koskaan meille näistä. Kuoli digoksiinimyrkytykseen sairaalassa; ei annettu hirvittäviin kipuihin (munuaiset kuoli ensin, sitten maksa) edes morfiinia viimeisinä päivinään, "ettei tule riippuvaiseksi". Näin Raahen sairaalassa "hoidettiin" mökin 79 v akkaa v1986. Olisiko jotakin perinnöllistä?

Jos jollakin olisi kommentoitavaa edelläkuvattuihin huomioihin, lukisin niitä mielelläni. Olen 81 v mieshenkilö.

0

122

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
        Tunteet
        83
        4313
      2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
        Sinkut
        163
        3532
      3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
        Ikävä
        53
        3139
      4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
        Maailman menoa
        195
        1930
      5. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
        Ikävä
        44
        1756
      6. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
        Ikävä
        27
        1747
      7. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
        Ikävä
        23
        1744
      8. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
        Ikävä
        57
        1694
      9. Mukavaa perjantaita

Rakkaalle H naiselle...❤️
        Ikävä
        19
        1597
      10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
        Ikävä
        18