Kyllästyitkö lomailijoihin?

Anonyymi-ap

Minulla alkaa olla mitta täynnä noita jouluksi lomalle tulleita aikuisia lapsia. Kuinka kauan pitäisi kestää ilmaista täyshoitoa odottavia aikuisia ihmisiä. Kaikki yli 20-vuotiaita, osa yli 30 v. Yhtään ei ymmärretä auttaa vaan odotetaan ruokaa kaupasta ja laitettuna valmiiksi ateriat nenän eteen.

Onko muilla samanlaisia ajatuksia?

Kyllä, voisin heille asiasta huomauttaa, mutta luulisi korkeakouluopiskelijoilla ja sieltä jo valmistuneilla itselläkin olevan sen verran järkeä ja näkevän, että vanhemmat väsyvät passaukseen.

4

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ensi jouluksi mene karkuun tai ilmoita niille, että sinussa on joku tarttuva tauti.

• Anonyymi

Kyllä sinun kannattaa heille itselleen sanoa, jos odotat heiltä jotakin osallistumista. Mieti jo etukäteen, miten hommat pitää jakaa. Itse kai olet heidät kasvattanut?

Tai jos et kehtaa sanoa, niin yksinkertaista tarjoomiset ja käytä kertakäyttölautasia ja -ruokailuvälineitä. Roskis pöydän viereen, niin että sinne sitten ne likaiset välineet ja biojäteroskis viereen myös.

Tai jos haluat tarjota perinteisempää, niin sitten ennen joulua jo ehdotukset osallistujille, miten itsekukin aikoo osallistua.

Jos vaan odottaa huomioimista toisilta, niin kyllä saa odottaa koko elämän ajan.

Itsellä pari aikuista - keski-ikäistä naistuttavaa, joilla on kotonaan vain yksi muki, jossa kai sitten hämmentävät jotakin sotkua syötäväkseen. Ymmärrettävästä syystä sitten heidän kotiinsa ei vieraita kutsuta. Äidit ovat paaponeet aikuisikään asti...

• Anonyymi

Passasitko lapsesi kun he olivat lapsia/nuoria - vai neuvoitko osallistumaan? Jos et, niin eivät he kyllä itse huomaa/halua huomata. Jos heitä on monta, niin eihän kukaan ala ensimmäisenä tekemään - koska sitten hän olisi ainoa joka mitään tekee. Joudut itse sanomaan, mitä itsekukin heistä voisi tehdä ja millä tavalla osallistua. Valitan.

• Anonyymi

Oiskohan se peiliin katsomisen paikka ? Kukahan ne lapsesi on sellaisiksi opettanut ? Minun ei ole tarvinnut lastani passata sen jälkeen kun kotoa muutti. Toki hän jouluja vietti luonani , mutta sai kyllä itse evästä suuhunsa ilman että tarvitsi passata. Sen jälkeen kun hän oman perheen sai on tää mummo kutsuttu aina heille passattavaksi.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      151
      13447
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9751
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      96
      9148
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

– Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      8086
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      40
      6773
    6. 149
      6186
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      24
      3365
    8. Persut JYTKYTTÄÄ ylös, ohi kepun! +2,1 %

Persut palasi kolmen suurimman joukkoon ja on matkalla kohti kevään 2027 eduskuntavaalivoittoa. Sosialistit ovat syöksy
      Maailman menoa
      27
      1657
    9. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      397
      1265
    10. Aikuisten säälittävä käytös

Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1184
    Aihe