Autossani on säteilylämmitin mutta se on isomoottorisessa autossa tehoton.
Autoon voisi asentaa saman liitännän haaraan kiinteän akkulaturin.
Hankaluus on kuitenkin että akku on takakontissa ja liitäntä lämmittimelle tietenkin puskurissa.
Miten johdotetaan akkulaturi niin ettei johtoja tarvitse vedellä pitkin autoa edestä taakse?
Autossa on myös polttoainelämmitin, mukava kyllä, mutta sehän kuluttaa akkua.
Säteilylämmitin ja akkulaturi
9
299
Vastaukset
- Anonyymi
Ei nyt ihan avautunut miten tuo säteilylämmitin liittyy akkulaturiin, ilmeisesti että siksi pitäisi polttoainelämmitintä käyttää mutta pelätään että se kuluttaa liikaa akkua?
Mutta kyllähän autoissa missä akku takakontissa, on yleensä moottoritilassakin liittimet mihin tulee akusta jännite. Ainakin Volvo V70ssa oli.- Anonyymi
Muistaakseni Volvossa oli moottoritilan sulakerasian vieressä sellainen pieni kansi jonka alla oli "akun napa", siis meni suoraan akun plussalle takakonttiin. Sai esim apukäynnistettya siitä ilman etta akkua tarvi kaivaa esiin takakontin pohjasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni Volvossa oli moottoritilan sulakerasian vieressä sellainen pieni kansi jonka alla oli "akun napa", siis meni suoraan akun plussalle takakonttiin. Sai esim apukäynnistettya siitä ilman etta akkua tarvi kaivaa esiin takakontin pohjasta.
Apukäynnistykseen tarkoitettu liitin ei välttämättä kelpaa!
Ja yhdelle ajatusten mätäojalle.... moottorinlämmitin liittyy asiaan sillä tavalla, että akkulaturi liitetään moottorinlämmittimen johtosarjaan -> lataus päällä aina silloin, kun lämmityskin.
Em. syystä akkulaturi on pakko asentaa moottoritilaan. Mutta laturilta pitää tod. näk. viedä kaapeli akulle asti. Ainakin olettaen, että puhutaan valkokilpisestä autosta (ei museorekisterissä), jolloin akun yhteydessä on virrankulutusta mittaavaa elektroniikkaa. Lataus pitää tuoda oikeaan liittimeen, jotta auton kirjanpito akkuun ladatusta ja akusta puretusta energiasta pysyy ajantasalla.
Joissain latureissa on jopa akun lämpötilaa haisteleva anturi tässä latausjohdossa... akkuahan kuuluu pakkasella ladata korkeammalla jännitteellä. Jos pelkkää vakiojännitettä pukataan, akku jää latautumatta pakkasella.
Sittenpä siis haasteena, löytyykö laturia tarpeeksi pitkillä / jatkettavissa olevilla piuhoilla (huom ne mahd.anturit siinä johdossa). Voisi olla autosähkökorjaamon paikka ihan oikeasti. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apukäynnistykseen tarkoitettu liitin ei välttämättä kelpaa!
Ja yhdelle ajatusten mätäojalle.... moottorinlämmitin liittyy asiaan sillä tavalla, että akkulaturi liitetään moottorinlämmittimen johtosarjaan -> lataus päällä aina silloin, kun lämmityskin.
Em. syystä akkulaturi on pakko asentaa moottoritilaan. Mutta laturilta pitää tod. näk. viedä kaapeli akulle asti. Ainakin olettaen, että puhutaan valkokilpisestä autosta (ei museorekisterissä), jolloin akun yhteydessä on virrankulutusta mittaavaa elektroniikkaa. Lataus pitää tuoda oikeaan liittimeen, jotta auton kirjanpito akkuun ladatusta ja akusta puretusta energiasta pysyy ajantasalla.
Joissain latureissa on jopa akun lämpötilaa haisteleva anturi tässä latausjohdossa... akkuahan kuuluu pakkasella ladata korkeammalla jännitteellä. Jos pelkkää vakiojännitettä pukataan, akku jää latautumatta pakkasella.
Sittenpä siis haasteena, löytyykö laturia tarpeeksi pitkillä / jatkettavissa olevilla piuhoilla (huom ne mahd.anturit siinä johdossa). Voisi olla autosähkökorjaamon paikka ihan oikeasti."moottorinlämmitin liittyy asiaan sillä tavalla, että akkulaturi liitetään moottorinlämmittimen johtosarjaan"
Sehän nyt on selvää mutta aloituksessa kuvailtiin että nimenomaan tehoton säteilylämmitin, kuin liittyisi asiaan jotenkin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apukäynnistykseen tarkoitettu liitin ei välttämättä kelpaa!
Ja yhdelle ajatusten mätäojalle.... moottorinlämmitin liittyy asiaan sillä tavalla, että akkulaturi liitetään moottorinlämmittimen johtosarjaan -> lataus päällä aina silloin, kun lämmityskin.
Em. syystä akkulaturi on pakko asentaa moottoritilaan. Mutta laturilta pitää tod. näk. viedä kaapeli akulle asti. Ainakin olettaen, että puhutaan valkokilpisestä autosta (ei museorekisterissä), jolloin akun yhteydessä on virrankulutusta mittaavaa elektroniikkaa. Lataus pitää tuoda oikeaan liittimeen, jotta auton kirjanpito akkuun ladatusta ja akusta puretusta energiasta pysyy ajantasalla.
Joissain latureissa on jopa akun lämpötilaa haisteleva anturi tässä latausjohdossa... akkuahan kuuluu pakkasella ladata korkeammalla jännitteellä. Jos pelkkää vakiojännitettä pukataan, akku jää latautumatta pakkasella.
Sittenpä siis haasteena, löytyykö laturia tarpeeksi pitkillä / jatkettavissa olevilla piuhoilla (huom ne mahd.anturit siinä johdossa). Voisi olla autosähkökorjaamon paikka ihan oikeasti.Volvossa tuo kyseinen +napa on tarkoitettu joko akunlataukseen tai apuvirralla käynnistykseen. Vieressä löytyy -piste.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Apukäynnistykseen tarkoitettu liitin ei välttämättä kelpaa!
Ja yhdelle ajatusten mätäojalle.... moottorinlämmitin liittyy asiaan sillä tavalla, että akkulaturi liitetään moottorinlämmittimen johtosarjaan -> lataus päällä aina silloin, kun lämmityskin.
Em. syystä akkulaturi on pakko asentaa moottoritilaan. Mutta laturilta pitää tod. näk. viedä kaapeli akulle asti. Ainakin olettaen, että puhutaan valkokilpisestä autosta (ei museorekisterissä), jolloin akun yhteydessä on virrankulutusta mittaavaa elektroniikkaa. Lataus pitää tuoda oikeaan liittimeen, jotta auton kirjanpito akkuun ladatusta ja akusta puretusta energiasta pysyy ajantasalla.
Joissain latureissa on jopa akun lämpötilaa haisteleva anturi tässä latausjohdossa... akkuahan kuuluu pakkasella ladata korkeammalla jännitteellä. Jos pelkkää vakiojännitettä pukataan, akku jää latautumatta pakkasella.
Sittenpä siis haasteena, löytyykö laturia tarpeeksi pitkillä / jatkettavissa olevilla piuhoilla (huom ne mahd.anturit siinä johdossa). Voisi olla autosähkökorjaamon paikka ihan oikeasti.Voisiko se mittaus toimia niin että joskus kun tietokone ilmoittaa "economy mode" niin silloin ei saa laturia liittää akkuun?
- Anonyymi
Jos et osaa, niin vie autosi vaikka autosähkö korjaamolle tai muualle, siellä asentajat laittavat sinulle kiinteän laturin autoosi joka toimii sen lämmittimen kanssa samasta pistokkeesta tai voit pyytää jotain muuta tapaa.
- Anonyymi
laita autoosi vielä majavan karkoitin sitten sulla pelit ja vehkeet
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
laita autoosi vielä majavan karkoitin sitten sulla pelit ja vehkeet
No johan nyt majavan karkoitin!
Minä olen metsästäjä ja metsästän majavia.
Jos en saa majavaa sitten punahuulisorsia tai silkkipöksyuikkuja.
Niitä kaikkia metsästetään ympäri vuoden joten auton on oltava aina lämmin ja lähtövalmis.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mitä yhteistä on sulla ja kaivatulla?
Onko teillä samantyyppinen olemus tai luonne? Vai muistuttaako vartalonne toisiaan? Tai kasvot? Entä pukeutuminen? Onko991506- 2201126
Kerran oltiin mekin kahdestaan
Saanko sanoa, että minua kyllä vähän huvitti jälkeenpäin? Olit kuin vapiseva jänis ketun vieressä valmis loikkimaan paik131126Oikeasti, voitais mennä kahville
ja jutella niin kuin normi-ihmiset. Kyllä toivon sitä. En pelkää kohdata enkä istua sun kanssa samassa pöydässä. Miten o81939Persut yritti estää somalinaista väittelemästä lääketieteen tohtoriksi
Yrittivät saada hänet lähihoitajakouluun, vaikka pärjäsi hyvin koulussa. Nyt hän on yliopistossa väitellyt lääketieteen239930- 141920
Jos nainen harrastaa seksiä
Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi179903Pihlaja-puulle
Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos15799- 71757
Yritin keväällä unohtaa sinut nainen
mutta siinä kävi niin, että ikävä tuli korkoineen takaisin. Niin että mikä taikavoima sinulla on minuun, sitä joutuu mie31703