Tyttölapsen alapään oireet, huolta vai ei?

Anonyymi-ap

Hei, meillä on 3 vuotias tyttö, jolla alkoi tulla viime kesänä alapäähän oiretta. Hän on ollut vaipaton reilu vuoden. 2 otteeseen tuli verta alapäästä pieni määrä pikkareihin ehkä pari pisaraa. Toinen kerta oli yön jäljiltä kun isä oli nukuttanut. Samana iltana ennen nukkumaanmenoa lapsella oli sormessa haava joka vuosi pajosti niin että lakanassakin oli verta ja pikkareissa oli etupuolellakin pikku pisaroita verta. Laitoin silloin veren pikkareissa olon sormen haavan piikkiin, ehkä oli sormella koskenut pikkareihin? Pyyhkiessä verta ei tullut. Syksyllä löysin hänen uloimmasta häpyhuulesta pienen n nuppineulanpään kokoisen hankauman. Pylly hänellä punoittaa usein kesästä lähtien. Joskus n kerran kuussa pyllyä alkaa kutittaa niin että raapii pyllyn rikki. Olen puhunut neuvolassa punoittavasta pyllystä ja kerran alapäätä näytettiin myös yksityiselle lääkärille joka ei ollut huolissaan näkemästään. Käski vain rasvailla. Nyt tyttö sanoi kun meni isänsä kanssa vessaan että kuivaa sitten varovasti. Kerran hän huusi vessassa että isä sattuu kun olivat pyllypesulla. Kysyin mitä tapahtui niin mies sanoi, että lapsen pyllyssä oli näppy jota yritti puristaa. Lapsi ei oikein osannut sanoa mitä tapahtui.

Kesän jälkeen minä aloin nukuttaa lasta, hoidan hänen kylvetykset ja suurimman osan vessareissuista. Köy isänsä kanssa n 2x pv vessassa. Olen itse aina kotona ja kun ovat vessassa ovi on auki. Verta ei ole enää pikkareissa ollut. Pylly edelleen punoittaa ja kutisee ajoittain. Kun kerho alkoi syksyllä lapsi itki asiaa iltaisin ja samoihin aikoihin siis aloitettiin lääkärin määräyksestä pyllyn rasvaus. Tyttö sanoi että kerhotäti katsoo pyllyyn onko rasvaa. Tämä oli aika epäuskottavaa ja myöhemmin ei tätä enää sanonut kun kerhoon sopeutui. Kysyin myös myöhemmin onko kerhotäti katsonut pyllyyn vastasi ei. Yhdistin tämän siihen että pyllyn alettiin rasvaamaan eikä halunnut kerhoon mennä.

Olen alkanut pyöritellä ajatusta että eihän isä vain tee tai ole tehnyt lapselle mitään sopimatonta? En haluaisi uskoa siihen. Lapselta Olen kahden kesken kysynyt useita kertoja kesästä lähtien että onko häntä koskettu alapäästä tai tehty jotain sopimatonta, aina vastaa ei. Meidän lapsi puhuu hyvin ja kertoo avoimesti aina asioista. Mieheni on korkeasti koulutettu hyvässä työssä ja hyväkäytöksinen, kilttikin on luonteeltaan. Oma isäni harrasti seksuaalista häirintää itseäni kohtaan mutta ei muistaakseni koskaan kajonnut minuun. Mietin kuvittelenko kaiken vai mitä tässä pitäisi tehdä? Minulla on diagnosoitu myös ocd joten pohdin liittyykö tämä ajattelu siihen. Pelottaa vain niin hirveästi tytön puolesta. Enkä halua kuvitteluni vuoksi lähteä lääkäriin esittämään mahdollisia perättömiä syytteitä kenestäkään. Lähinnä nyt kysyn huolestuisiko joku muu näistä oireista ja mitä tekisitte tilanteessani?

1

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eikö kukaan osaisi neuvoa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kyllä tiedän että ajattelet

Niin ajattelen minäkin. Sinulla tuskin on yhtään sen helpompi olla kuin minullakaan tällä hetkellä.. Toisaalta ehkä tä
      Ikävä
      21
      8331
    2. Martina, yksityishenkilön ex vihaa häntä

Seiska ja IL kirjoittaa, että yksityishenkilön ex on veemäinen ja vihaa Martinaa. Onneksi ex on 13000 km päässä.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      339
      1611
    3. YlE aloitti sateenkaari messuilla kirkkovuoden

Siinä kirkon luopumus paljaimmillaan.
      Luterilaisuus
      377
      1339
    4. Korona-ajan häväistysten tutkiminen alkaa

Teemu Keskisarja ja Tapio Puolimatka haastavat korona-ajan viralliset totuudet. "Korona synnytti kastilaitoksen. Se aset
      Maailman menoa
      278
      1285
    5. Hyvää yötä S******

Ja parempaa uutta vuotta 😉
      Ikävä
      6
      1275
    6. Jos totta puhutaan niin

Ikävöin sua ihan valtavasti
      Ikävä
      66
      1217
    7. Yksi elämän pahimmista virheistä

Olla tekemättä mitään, jos on jostakin oikeasti kiinnostunut ja jää vain miettimään, sekä kaipaamaan. Sekin parempi, jo
      Ikävä
      33
      1030
    8. Ensi vuonna

Toivon että meistä tulee vähintään ystäviä. Olemme samankaltaisia ja ymmärrämme toisiamme. Haluaisin oppia tuntemaan sin
      Ikävä
      24
      1026
    9. Parempaa uutta

vuotta dear. Kun vuosi vaihtuu, olet ensimmäisenä mielessäni. Uusi vuosi ei pyyhi pois vanhan vuoden tunteita.
      Ikävä
      50
      982
    10. Odotatko sä

Ensi vuotta ja sitä että näet kaivattua?
      Ikävä
      36
      958
    Aihe