Miksi Krishna antaa harvoin puhdasta bhaktia

Anonyymi-ap

Miksi Krishna antaa harvoin puhdasta bhaktia?

Koska:

Omistautuminen on niin voimakasta, että Äärettömästä tulee alisteinen ja asettuu alisteiseen asemaan rajoitetulle.

Henkisen todellisuuden korkeimmassa ulottuvuudessa Korkein Herra on palvojiensa orja.

51

292

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Srimad Bhagavatam 9.4.63
      Korkein Jumala sanoi brahmanille: "Olen täysin palvojieni armoilla. Itse asiassa Minulla ei ole itsenäisyyttä. Bhaktoillani ei ole aineellisia haluja, joten olen vain heidän sydämissään. Mitä edes sanoa heistä, kun jopa ne, jotka ovat omistautuneet Minun palvojilleni ovat hyvin rakkaita Minulle.

      __________________________

      Krishna on yhtäältä täysin itsenäinen, mutta toisaalta Hän tuntee olevansa riippuvainen seuraajistaan. Löydämme antaumusta, jossa Ääretön on alistettu rajoitetulle.

      • Anonyymi

        Löydämme antaumusta, jossa Ääretön on alistettu rajoitetulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Löydämme antaumusta, jossa Ääretön on alistettu rajoitetulle.

        Äärettömästä tulee alisteinen ja asettuu alisteiseen asemaan rajoitetulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äärettömästä tulee alisteinen ja asettuu alisteiseen asemaan rajoitetulle.

        Henkisen todellisuuden korkeimmassa ulottuvuudessa Korkein Herra on palvojiensa orja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Henkisen todellisuuden korkeimmassa ulottuvuudessa Korkein Herra on palvojiensa orja.

        Krishna tarjoaa helposti vapautuksen, mutta Hän suostuu harvoin tarjoamaan sielulle bhaktia,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krishna tarjoaa helposti vapautuksen, mutta Hän suostuu harvoin tarjoamaan sielulle bhaktia,

        Rakkautenne vuoksi ostatte Hänet.


        Hän ei siis anna rakkautta kovinkaan helposti, koska Hän on sitoutunut siihen. Hän voi antaa vapautuksen helposti, mutta puhtaan rakkauden antaminen on hyvin vaikeaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkautenne vuoksi ostatte Hänet.


        Hän ei siis anna rakkautta kovinkaan helposti, koska Hän on sitoutunut siihen. Hän voi antaa vapautuksen helposti, mutta puhtaan rakkauden antaminen on hyvin vaikeaa.

        Herra Caitanya on hyvin erityinen avatar (Hän on Itse Krishna) koska Hän antoi rakkautta hyvin helposti ottamatta huomioon, kuka on pätevä ja kuka ei.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Herra Caitanya on hyvin erityinen avatar (Hän on Itse Krishna) koska Hän antoi rakkautta hyvin helposti ottamatta huomioon, kuka on pätevä ja kuka ei.

        Vaikka bhaktin saavuttaminen on hyvin vaikeaa, kuitenkin Herra Chaitanya antoi tämän bhaktin vapaasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka bhaktin saavuttaminen on hyvin vaikeaa, kuitenkin Herra Chaitanya antoi tämän bhaktin vapaasti.

        TÄRKEÄÄ!!!

        Krishna voi antaa meille mitä tahansa, jopa mukdin, vapautumisen, mutta bhakti on erityinen lahja, sillä antamalla palvojalle bhaktin Krishna antaa tämän valloittaa Itsensä ja Hänestä tulee väline bhaktan käsissä, vaikka Krishna on kaikkein voimakkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄRKEÄÄ!!!

        Krishna voi antaa meille mitä tahansa, jopa mukdin, vapautumisen, mutta bhakti on erityinen lahja, sillä antamalla palvojalle bhaktin Krishna antaa tämän valloittaa Itsensä ja Hänestä tulee väline bhaktan käsissä, vaikka Krishna on kaikkein voimakkain.

        "Jos Krishnaa ei olisi, ei olisi meidän käsitystämme Jumalasta."
        "Krishnan koko opetus ja elämä on vain rakkautta. Krishna ei hyväksy mitään muuta kuin rakkauden, toimii vain rakkauden kautta, hengittää vain sen kautta ja puhuu vain sen kautta."
        "Krishnan metafyysinen uskonnollinen idea on kaikkien todellisten filosofisten järjestelmien ja kaikkien uskontojen ikuinen ja universaali perusta."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jos Krishnaa ei olisi, ei olisi meidän käsitystämme Jumalasta."
        "Krishnan koko opetus ja elämä on vain rakkautta. Krishna ei hyväksy mitään muuta kuin rakkauden, toimii vain rakkauden kautta, hengittää vain sen kautta ja puhuu vain sen kautta."
        "Krishnan metafyysinen uskonnollinen idea on kaikkien todellisten filosofisten järjestelmien ja kaikkien uskontojen ikuinen ja universaali perusta."

        Antamalla palvojalle bhaktin, Krishna antaa tämän valloittaa Itsensä ja Hänestä tulee väline bhaktan käsissä, vaikka Krishna on kaikkein voimakkain.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Antamalla palvojalle bhaktin, Krishna antaa tämän valloittaa Itsensä ja Hänestä tulee väline bhaktan käsissä, vaikka Krishna on kaikkein voimakkain.

        Radharani, bhaktin täydellisyyden symboli, on niin voimakas, että Hän alisti Krishnan Itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radharani, bhaktin täydellisyyden symboli, on niin voimakas, että Hän alisti Krishnan Itselleen.

        Radharani, bhaktin täydellisyyden symboli, on niin voimakas, että Hän alisti Krishnan Itselleen.

        Radharani on Absoluutin feminiininen aspekti.


        Krishna ei suorita leikkejään yksin. Niihin osallistuu täydentävä alku, Absoluutin feminiininen ilmentymä. Hänen nimensä on Srimati Radharani.

        Hänen nimeään ja olemustaan ei nimenomaisesti paljasteta pyhissä kirjoituksissa, mutta Radha ja Krishna, Energia ja Lähde, muodostavat yhden, jakamattoman Absoluuttisen Todellisuuden, joka ilmenee ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Radharani, bhaktin täydellisyyden symboli, on niin voimakas, että Hän alisti Krishnan Itselleen.

        Radharani on Absoluutin feminiininen aspekti.


        Krishna ei suorita leikkejään yksin. Niihin osallistuu täydentävä alku, Absoluutin feminiininen ilmentymä. Hänen nimensä on Srimati Radharani.

        Hänen nimeään ja olemustaan ei nimenomaisesti paljasteta pyhissä kirjoituksissa, mutta Radha ja Krishna, Energia ja Lähde, muodostavat yhden, jakamattoman Absoluuttisen Todellisuuden, joka ilmenee ...

        Askel kohti Absoluuttia


        Minulta on kysytty täällä tekijänoikeusrikkomuksesta, ja esitin sen kysymyksen
        (Sri Chaitanya Saraswat Math, the Mission of the inseparable)
        toimittalalle, redaktorille, ja hän kirjoitti minulle vastauksen, että tekijänoikeusrikkomus on tässä tapauksessa hölynpölyä, ja että joidenkin heidän kirjojensa lopussa lukee: vapaata levittämistä ja kopioimista suositellaan.

        Veda tieto on kaikille.
        **********************
        Askel kohti Absoluuttia

        ”Askel kohti Absoluuttia”. Bhuvan Sundar Prabhun kirja, joka perustuu Srila Goswami Maharajin luentoihin.

        Laitan tähän muutamia katkelmia tästä kirjasta, eri kohdista, sieltä - täältä.

        Suomen kielessä on paljon käännösvirheitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Askel kohti Absoluuttia


        Minulta on kysytty täällä tekijänoikeusrikkomuksesta, ja esitin sen kysymyksen
        (Sri Chaitanya Saraswat Math, the Mission of the inseparable)
        toimittalalle, redaktorille, ja hän kirjoitti minulle vastauksen, että tekijänoikeusrikkomus on tässä tapauksessa hölynpölyä, ja että joidenkin heidän kirjojensa lopussa lukee: vapaata levittämistä ja kopioimista suositellaan.

        Veda tieto on kaikille.
        **********************
        Askel kohti Absoluuttia

        ”Askel kohti Absoluuttia”. Bhuvan Sundar Prabhun kirja, joka perustuu Srila Goswami Maharajin luentoihin.

        Laitan tähän muutamia katkelmia tästä kirjasta, eri kohdista, sieltä - täältä.

        Suomen kielessä on paljon käännösvirheitä.

        Jokaisella ihmisellä on kerran elämässään hetki, jolloin hän alkaa ymmärtää paikkansa ympäröivässä maailmassa. Kun hän pääsee pois vanhempiensa siipien suojista, hän huomaa yhtäkkiä, että hänen edessään on valtava maailma, joka on hänelle tuntematon. Tähän asti hän on ollut perheensä hoivissa ja hänellä on ollut rajallinen sosiaalinen piiri, mutta nyt hänen eteensä avautuu valtameri, jossa hän on vain hiekanjyvä. Nyt hänen on kuljettava elämän läpi yksin ja rakennettava siihen kahdenkeskinen suhde. Hän tekee tekonsa vapaan valinnan perusteella, kertyneen kokemuksen ohjaamana, eivätkä tulokset ole aina ennakoitavissa. Kun epäonnistumiset seuraavat toisiaan, tulee tunne, että tehdyt toimet eivät ole yhteneviä jonkin näkymättömän virran kanssa, joka liikkuu tiettyyn suuntaan.


        Mistä löytää oikea vertailukohta, miten välttää virheet ja saada vankka jalansija? Mistä tiedämme, mitkä voimat ovat vuorovaikutuksessa, jotta voimme orientoitua oikein tapahtumiin? Aiempi kokemus ei enää riitä vastaamaan näihin kysymyksiin. Tarvitsemme perustietoa asioiden luonteesta. Ne eivät ole pinnalla ja tavallisen ihmisen ulottumattomissa. Tämä tieto on ylimaailmallista. Sen voi saada vain ylhäältä tulevan armon kautta. Toivottomuuden tunne synnyttää avunpyynnön. Vastauksena tähän anomukseen hänen sydämessään herää ääni, joka alkaa opastaa häntä elämässä. Tämä ääni on vielä heikko, ihminen kuulee sen tai ei kuule sitä, eksyy usein arvailujen sekaan ja liikkuu eri suuntiin. Mutta kuitenkin hän lähestyy askel askeleelta vaalittua päämäärää. Hänen etsintänsä onnistuminen riippuu hänen pyrkimystensä puhtaudesta ja vilpittömyydestä. Häntä ohjaa sisäinen vaisto, ja kuin lakmustestin avulla hän määrittää: ”Tämä ei ole sitä, tämä ei ole sitä, mutta tämä on kokeilemisen arvoista.” Ennemmin tai myöhemmin tulee hetki, jolloin sisäinen opas johdattaa hänet Henkisen Opettajan jalkojen juureen kuulemaan totuuden hänen omilta huuliltaan. Tämä on ensimmäinen askel kohti Absoluuttia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jokaisella ihmisellä on kerran elämässään hetki, jolloin hän alkaa ymmärtää paikkansa ympäröivässä maailmassa. Kun hän pääsee pois vanhempiensa siipien suojista, hän huomaa yhtäkkiä, että hänen edessään on valtava maailma, joka on hänelle tuntematon. Tähän asti hän on ollut perheensä hoivissa ja hänellä on ollut rajallinen sosiaalinen piiri, mutta nyt hänen eteensä avautuu valtameri, jossa hän on vain hiekanjyvä. Nyt hänen on kuljettava elämän läpi yksin ja rakennettava siihen kahdenkeskinen suhde. Hän tekee tekonsa vapaan valinnan perusteella, kertyneen kokemuksen ohjaamana, eivätkä tulokset ole aina ennakoitavissa. Kun epäonnistumiset seuraavat toisiaan, tulee tunne, että tehdyt toimet eivät ole yhteneviä jonkin näkymättömän virran kanssa, joka liikkuu tiettyyn suuntaan.


        Mistä löytää oikea vertailukohta, miten välttää virheet ja saada vankka jalansija? Mistä tiedämme, mitkä voimat ovat vuorovaikutuksessa, jotta voimme orientoitua oikein tapahtumiin? Aiempi kokemus ei enää riitä vastaamaan näihin kysymyksiin. Tarvitsemme perustietoa asioiden luonteesta. Ne eivät ole pinnalla ja tavallisen ihmisen ulottumattomissa. Tämä tieto on ylimaailmallista. Sen voi saada vain ylhäältä tulevan armon kautta. Toivottomuuden tunne synnyttää avunpyynnön. Vastauksena tähän anomukseen hänen sydämessään herää ääni, joka alkaa opastaa häntä elämässä. Tämä ääni on vielä heikko, ihminen kuulee sen tai ei kuule sitä, eksyy usein arvailujen sekaan ja liikkuu eri suuntiin. Mutta kuitenkin hän lähestyy askel askeleelta vaalittua päämäärää. Hänen etsintänsä onnistuminen riippuu hänen pyrkimystensä puhtaudesta ja vilpittömyydestä. Häntä ohjaa sisäinen vaisto, ja kuin lakmustestin avulla hän määrittää: ”Tämä ei ole sitä, tämä ei ole sitä, mutta tämä on kokeilemisen arvoista.” Ennemmin tai myöhemmin tulee hetki, jolloin sisäinen opas johdattaa hänet Henkisen Opettajan jalkojen juureen kuulemaan totuuden hänen omilta huuliltaan. Tämä on ensimmäinen askel kohti Absoluuttia.

        Prologi

        ...Kun olin kuusitoista-vuotias, asuin lähellä kaupunkia. Pimeinä marraskuun öinä, kun maa oli ensilumen peitossa ja pakkanen kylmensi kevyesti vesialtaita, tuijotin innokkaasti rajattomalle tähtitaivaalle, joka herätti mielikuvitukseni. ”Missä on se keskus, jonka ympärillä kaikki tässä maailmassa pyörii? - Ajattelin, ja katseeni vetäytyi tahtomattaan kohti Ison Karhun tähtikuviota. ”Jokainen ihminen syntyy jonkin tähden alla. Olkoon tämä kolmas laidasta laitaan minun johtotähteni. Sen puoleen minä rukoilen.” Kumartaen päätäni ja kamppailemalla sanojeni valinnan kanssa rukoilin hartaasti: ”Herrani! En tiedä, kuka olet tai missä olet, mutta ole suojelijani! Maailma on niin suuri ja minä olen niin pieni. Tarvitsen niin paljon apuasi ja suojelustasi. Ota sieluni vastaan ja ole suojelijani.” En kuullut ukkosen jyrinää yötaivaalla, mutta yhtäkkiä mieleeni virtasi ajatuksia: ”Mitä sinä haluat tässä maailmassa? Rikkautta? Valtaa? Mainetta? Tietoa?” Nuoruudessani ajattelin yksinkertaisesti ja nerokkaasti: ”Rikkaana oleminen on hyvä asia, mutta rikkaus voidaan ottaa pois väkisin. On parempi olla vahva. Mutta vahvuus on hyödytöntä, jos kukaan ei tiedä siitä. Voima tarvitsee mainetta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prologi

        ...Kun olin kuusitoista-vuotias, asuin lähellä kaupunkia. Pimeinä marraskuun öinä, kun maa oli ensilumen peitossa ja pakkanen kylmensi kevyesti vesialtaita, tuijotin innokkaasti rajattomalle tähtitaivaalle, joka herätti mielikuvitukseni. ”Missä on se keskus, jonka ympärillä kaikki tässä maailmassa pyörii? - Ajattelin, ja katseeni vetäytyi tahtomattaan kohti Ison Karhun tähtikuviota. ”Jokainen ihminen syntyy jonkin tähden alla. Olkoon tämä kolmas laidasta laitaan minun johtotähteni. Sen puoleen minä rukoilen.” Kumartaen päätäni ja kamppailemalla sanojeni valinnan kanssa rukoilin hartaasti: ”Herrani! En tiedä, kuka olet tai missä olet, mutta ole suojelijani! Maailma on niin suuri ja minä olen niin pieni. Tarvitsen niin paljon apuasi ja suojelustasi. Ota sieluni vastaan ja ole suojelijani.” En kuullut ukkosen jyrinää yötaivaalla, mutta yhtäkkiä mieleeni virtasi ajatuksia: ”Mitä sinä haluat tässä maailmassa? Rikkautta? Valtaa? Mainetta? Tietoa?” Nuoruudessani ajattelin yksinkertaisesti ja nerokkaasti: ”Rikkaana oleminen on hyvä asia, mutta rikkaus voidaan ottaa pois väkisin. On parempi olla vahva. Mutta vahvuus on hyödytöntä, jos kukaan ei tiedä siitä. Voima tarvitsee mainetta.

        ”Jokainen ihminen syntyy jonkin tähden alla. Olkoon tämä kolmas laidasta laitaan minun johtotähteni. Sen puoleen minä rukoilen.”

        Kumartaen päätäni ja kamppailemalla sanojeni valinnan kanssa rukoilin hartaasti: ”Herrani! En tiedä, kuka olet tai missä olet, mutta ole suojelijani!

        Maailma on niin suuri ja minä olen niin pieni. Tarvitsen niin paljon apuasi ja suojelustasi. Ota sieluni vastaan ja ole suojelijani.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Jokainen ihminen syntyy jonkin tähden alla. Olkoon tämä kolmas laidasta laitaan minun johtotähteni. Sen puoleen minä rukoilen.”

        Kumartaen päätäni ja kamppailemalla sanojeni valinnan kanssa rukoilin hartaasti: ”Herrani! En tiedä, kuka olet tai missä olet, mutta ole suojelijani!

        Maailma on niin suuri ja minä olen niin pieni. Tarvitsen niin paljon apuasi ja suojelustasi. Ota sieluni vastaan ja ole suojelijani.”

        Lähde

        Vedalaisten kirjoitusten mukaan Govindana, Krishnana, tunnettu Absoluuttinen Olento on kaiken lähde. Äärettömän Olennon perustaa kuvaa sanskritin kielen käsite rasa.



        Rasa on alkuperäinen ja alkukantainen substanssi.

        Siinä alku, kuten 'anandam', nautinto, on laajin, ikimuistoisin ja perustavanlaatuisin todellisuus. Jopa tietoisuus on anandaan verrattuna jotain kapeaa, rajoitettua ja vähäarvoista.


        Se pyrkii täydellisyyden tilaan ja itsensä toteuttamiseen autuuden kautta, ja aineellinen olemassaolo näyttäytyy jonkinlaisena kolmannen luokan ja toissijaisena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähde

        Vedalaisten kirjoitusten mukaan Govindana, Krishnana, tunnettu Absoluuttinen Olento on kaiken lähde. Äärettömän Olennon perustaa kuvaa sanskritin kielen käsite rasa.



        Rasa on alkuperäinen ja alkukantainen substanssi.

        Siinä alku, kuten 'anandam', nautinto, on laajin, ikimuistoisin ja perustavanlaatuisin todellisuus. Jopa tietoisuus on anandaan verrattuna jotain kapeaa, rajoitettua ja vähäarvoista.


        Se pyrkii täydellisyyden tilaan ja itsensä toteuttamiseen autuuden kautta, ja aineellinen olemassaolo näyttäytyy jonkinlaisena kolmannen luokan ja toissijaisena.

        Krishna ei suorita leikkejään yksin. Niihin osallistuu täydentävä alku, Absoluutin feminiininen ilmentymä. Hänen nimensä on Srimati Radharani.

        Hänen nimeään ja olemustaan ei nimenomaisesti paljasteta pyhissä kirjoituksissa, mutta Radha ja Krishna, Energia ja Lähde, muodostavat yhden, jakamattoman Absoluuttisen Todellisuuden, joka ilmenee ...


        Henkimaailman luonne on puhdas ja kudottu uhritietoisuudesta. Korkeinta nautintoa ei koe se, joka saa, vaan se, joka uhraa. Puhtaus määräytyy uhrautumisen asteen mukaan. Uhrautumisen hengen ajamassa kilpailussa ei ole häviötä. Uhrauksen luonne on haavoittumaton. Se on kuolemattomuutta ja autuutta.

        Krishna-lilassa (leikissä)vallitsee harmonia. Kun Krishna on tyytyväinen, myös kaikki muut ovat tyytyväisiä.

        Epäitsekäs palvelu Krishnalle on Srimati Radharanin sisäinen olemus...

        Tunteakseen Hänen rakastavan sielunsa sisäisen tilan Herra Krishna otti Hänen mielialansa ja tuli aineelliseen maailmaan 500 vuotta sitten Sri Chaitanya Mahaprabhun muodossa.

        Kreikkalaisessa mytologiassa Prometheus toi ihmisille tiedon valon, ja Sri Chaitanya Mahaprabhu toi transsendentaalisessa maailmassa vallitsevan palvelun hengen.

        Tämä henki on hengellisen olemassaolon perusta, ja me kutsumme sitä Krishna-tietoisuudeksi. Sen hankkiminen on toivottu unelmamme.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krishna ei suorita leikkejään yksin. Niihin osallistuu täydentävä alku, Absoluutin feminiininen ilmentymä. Hänen nimensä on Srimati Radharani.

        Hänen nimeään ja olemustaan ei nimenomaisesti paljasteta pyhissä kirjoituksissa, mutta Radha ja Krishna, Energia ja Lähde, muodostavat yhden, jakamattoman Absoluuttisen Todellisuuden, joka ilmenee ...


        Henkimaailman luonne on puhdas ja kudottu uhritietoisuudesta. Korkeinta nautintoa ei koe se, joka saa, vaan se, joka uhraa. Puhtaus määräytyy uhrautumisen asteen mukaan. Uhrautumisen hengen ajamassa kilpailussa ei ole häviötä. Uhrauksen luonne on haavoittumaton. Se on kuolemattomuutta ja autuutta.

        Krishna-lilassa (leikissä)vallitsee harmonia. Kun Krishna on tyytyväinen, myös kaikki muut ovat tyytyväisiä.

        Epäitsekäs palvelu Krishnalle on Srimati Radharanin sisäinen olemus...

        Tunteakseen Hänen rakastavan sielunsa sisäisen tilan Herra Krishna otti Hänen mielialansa ja tuli aineelliseen maailmaan 500 vuotta sitten Sri Chaitanya Mahaprabhun muodossa.

        Kreikkalaisessa mytologiassa Prometheus toi ihmisille tiedon valon, ja Sri Chaitanya Mahaprabhu toi transsendentaalisessa maailmassa vallitsevan palvelun hengen.

        Tämä henki on hengellisen olemassaolon perusta, ja me kutsumme sitä Krishna-tietoisuudeksi. Sen hankkiminen on toivottu unelmamme.

        Syy uskontojen monimuotoisuuteen maailmassa

        Uskontojen maailmassa on suuri monimuotoisuus, joka on samankaltainen kuin valuuttojen maailmassa vallitseva monimuotoisuus. Venäjällä käytetään ruplia, Intiassa rupioita ja Amerikassa dollareita. Kun puhutaan rahasta, jokainen tarkoittaa juuri omaa paikallista valuuttaansa.

        Kun puhutaan rahasta, jokainen tarkoittaa juuri omaa paikallista valuuttaansa. Niitä vertailemalla voimme sanoa, että jokaisella niistä on jonkinlainen arvo, mutta niillä on vain suhteellinen asema. Niiden absoluuttista arvoa ei voida mitata sen maan näkökulmasta, jossa valuutta liikkuu.

        On olemassa standardi, jota vasten valuutan todellista arvoa voidaan arvioida. Ja koska valuutoilla on erilainen arvo, maailman valuuttajärjestelmässä on yleisesti hyväksytty standardi, jonka mukaan tietty määrä ruplia voidaan vaihtaa tiettyyn määrään dollareita. Tällainen standardi rahamaailmassa on kulta, ja valuutan arvo määräytyy sen mukaan, kuinka monta ruplaa, dollaria, jeniä ja markkaa saadaan yhdestä grammasta kultaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Syy uskontojen monimuotoisuuteen maailmassa

        Uskontojen maailmassa on suuri monimuotoisuus, joka on samankaltainen kuin valuuttojen maailmassa vallitseva monimuotoisuus. Venäjällä käytetään ruplia, Intiassa rupioita ja Amerikassa dollareita. Kun puhutaan rahasta, jokainen tarkoittaa juuri omaa paikallista valuuttaansa.

        Kun puhutaan rahasta, jokainen tarkoittaa juuri omaa paikallista valuuttaansa. Niitä vertailemalla voimme sanoa, että jokaisella niistä on jonkinlainen arvo, mutta niillä on vain suhteellinen asema. Niiden absoluuttista arvoa ei voida mitata sen maan näkökulmasta, jossa valuutta liikkuu.

        On olemassa standardi, jota vasten valuutan todellista arvoa voidaan arvioida. Ja koska valuutoilla on erilainen arvo, maailman valuuttajärjestelmässä on yleisesti hyväksytty standardi, jonka mukaan tietty määrä ruplia voidaan vaihtaa tiettyyn määrään dollareita. Tällainen standardi rahamaailmassa on kulta, ja valuutan arvo määräytyy sen mukaan, kuinka monta ruplaa, dollaria, jeniä ja markkaa saadaan yhdestä grammasta kultaa.

        Samoin eri puolilla maailmaa asuvilla ihmisillä on erilaisia uskonnollisia käsityksiä ja erilaisia käsityksiä Jumalasta. Kuvaannollisesti sanottuna jokainen uskonto on eräänlainen henkinen valuutta. Kun ihmiset jossakin maassa puhuvat Jumalasta, he kuvittelevat tietyn paikallisen kuvan Jumalasta. Siksi tunnustamme uskonnollisen moniarvoisuuden ja väitämme, että kaikilla uskonnoilla ja käsityksillä Jumalasta on jokin arvo, mutta se, että ne olisivat samanarvoisia, ei ole totta!

        Jos rahan maailmassa tietyn valuutan arvon absoluuttinen vastine on kulta, teismin maailmassa tämä absoluuttinen standardi on rasa.

        Sanskritin kielessä rasa tarkoittaa läheisyyttä tai läheisyyttä. Rasat - anandam (ilo, onnellisuus) ja sundaram (kauneus) - ovat alkuja, jotka hallitsevat koko luomakuntaa.

        Kaikki pyrkivät rasaan. Kaikki haluavat sitä - uskovat ja ei-uskovat, juopot, rosvot ja jopa villieläimet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samoin eri puolilla maailmaa asuvilla ihmisillä on erilaisia uskonnollisia käsityksiä ja erilaisia käsityksiä Jumalasta. Kuvaannollisesti sanottuna jokainen uskonto on eräänlainen henkinen valuutta. Kun ihmiset jossakin maassa puhuvat Jumalasta, he kuvittelevat tietyn paikallisen kuvan Jumalasta. Siksi tunnustamme uskonnollisen moniarvoisuuden ja väitämme, että kaikilla uskonnoilla ja käsityksillä Jumalasta on jokin arvo, mutta se, että ne olisivat samanarvoisia, ei ole totta!

        Jos rahan maailmassa tietyn valuutan arvon absoluuttinen vastine on kulta, teismin maailmassa tämä absoluuttinen standardi on rasa.

        Sanskritin kielessä rasa tarkoittaa läheisyyttä tai läheisyyttä. Rasat - anandam (ilo, onnellisuus) ja sundaram (kauneus) - ovat alkuja, jotka hallitsevat koko luomakuntaa.

        Kaikki pyrkivät rasaan. Kaikki haluavat sitä - uskovat ja ei-uskovat, juopot, rosvot ja jopa villieläimet.

        Rasa on absoluuttinen standardi, jota vasten uskonnollisen käsitteen suhteellista arvoa voidaan arvioida ja mitata.

        Ylimmässä asemassa on se uskonto, jossa ihmisen ja Jumalan välinen läheisin ja läheisin suhde on mahdollinen.

        Ja silloin kaikki uskonnot näyttäytyvät uskon planeettoina, jotka kiertävät eri kiertoradoilla yhtä keskeistä Absoluuttista Totuutta.

        Jotkut niistä ovat persoonattomia ja kuvaavat Jumalan joksikin abstraktiksi ja persoonattomaksi.

        Aivan kuin ne kuvaisivat Häntä hyvin kaukaa. Myös tällaiset suhteet ovat todellisia, ja niillä on oikeus olla olemassa.

        Kun esimerkiksi lennämme kohti monimiljoonaista kaupunkia, näemme ensin vain heikon hehkun kaukaa, ja vasta sitten alamme tunnistaa sen valtavat ääriviivat.

        Siitä huolimatta, vaikka meidät valtaa kunnioituksen ja kunnioituksen tunne, emme voi rakastaa Jumalaa jonain abstraktina ja persoonattomana.

        Muut tämän maailman uskonnot keskittyvät Jumalan ”puheenjohtajuuteen”, ja niiden hallitseva tunnelma on ”Jumalan pelko”. Niistä puuttuu läheisyys ja intiimi suhde Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rasa on absoluuttinen standardi, jota vasten uskonnollisen käsitteen suhteellista arvoa voidaan arvioida ja mitata.

        Ylimmässä asemassa on se uskonto, jossa ihmisen ja Jumalan välinen läheisin ja läheisin suhde on mahdollinen.

        Ja silloin kaikki uskonnot näyttäytyvät uskon planeettoina, jotka kiertävät eri kiertoradoilla yhtä keskeistä Absoluuttista Totuutta.

        Jotkut niistä ovat persoonattomia ja kuvaavat Jumalan joksikin abstraktiksi ja persoonattomaksi.

        Aivan kuin ne kuvaisivat Häntä hyvin kaukaa. Myös tällaiset suhteet ovat todellisia, ja niillä on oikeus olla olemassa.

        Kun esimerkiksi lennämme kohti monimiljoonaista kaupunkia, näemme ensin vain heikon hehkun kaukaa, ja vasta sitten alamme tunnistaa sen valtavat ääriviivat.

        Siitä huolimatta, vaikka meidät valtaa kunnioituksen ja kunnioituksen tunne, emme voi rakastaa Jumalaa jonain abstraktina ja persoonattomana.

        Muut tämän maailman uskonnot keskittyvät Jumalan ”puheenjohtajuuteen”, ja niiden hallitseva tunnelma on ”Jumalan pelko”. Niistä puuttuu läheisyys ja intiimi suhde Jumalaan.

        Muut tämän maailman uskonnot keskittyvät Jumalan ”puheenjohtajuuteen”, ja niiden hallitseva tunnelma on ”Jumalan pelko”.

        Niistä puuttuu läheisyys ja intiimi suhde Jumalaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muut tämän maailman uskonnot keskittyvät Jumalan ”puheenjohtajuuteen”, ja niiden hallitseva tunnelma on ”Jumalan pelko”.

        Niistä puuttuu läheisyys ja intiimi suhde Jumalaan.

        Tämä on samanlaista kuin tavallisten kansalaisten tapa kohdella presidenttiään, valtion ykkösmiestä.

        Heille hän on niin etäinen, että ainoa asia, jota maan kansalaiset voivat tuntea häntä kohtaan, on jonkinlainen kunnioitus ja kunnioituksen tunne hänen asemaansa kohtaan. Mutta tämä suhde ei ole mikään raja, johon voi rajoittua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on samanlaista kuin tavallisten kansalaisten tapa kohdella presidenttiään, valtion ykkösmiestä.

        Heille hän on niin etäinen, että ainoa asia, jota maan kansalaiset voivat tuntea häntä kohtaan, on jonkinlainen kunnioitus ja kunnioituksen tunne hänen asemaansa kohtaan. Mutta tämä suhde ei ole mikään raja, johon voi rajoittua.

        Krishna-käsitys

        Näemme, että valtionpäämiehellä on seurueensa, ja minne tahansa hän tuleekin, syntyy hätätilanne. Tämä antaa hänen seurueeseensa kuuluville ihmisille erityisaseman.

        Tavalliset kansalaiset näkevät, että presidentillä on läheisempi ja luottamuksellisempi suhde heihin. Vaikka he ovat yhtä lailla kunnioitusta ja kunnioitusta hänen asemaansa kohtaan, heidän suhteensa on intiimimpi ja perheellisempi.

        Yksi heidän etuoikeutensa on se, että he näkevät, että presidentillä on oma yksityiselämänsä ystävien, sukulaisten, vanhempien, vaimon ja lasten kanssa.

        He huomaavat, että lapsuudenystävät sivuuttavat toisinaan presidentin aseman, kun he ovat tekemisissä hänen kanssaan, ja se jää syrjään. Heille hän on ystävä, ei presidentti.

        He vitsailevat, nauravat, seurustelevat, tekevät toisilleen kepposia, eikä valtionpäämies pidä sitä epäkunnioittavana tai törkeänä. Päinvastoin, heidän läheisyytensä vuoksi tästä suhteesta tulee hänelle lumoava ja houkutteleva, ja hän lakkaa olemasta varautunut ja etäinen.


        Ystävät tietävät, että presidentillä on isä ja äiti, ja heidän läheisyytensä häneen on vielä suurempi. Äidin näkökulmasta presidenttiys ei merkitse hänelle yhtään mitään. Hän ei välitä siitä, onko hän presidentti vai ei. Hän näkee hänet poikana ja välittää enemmän tämän hyvinvoinnista kuin omastaan. Presidentillä on vielä läheisempi suhde vaimoonsa ja lapsiinsa.

        Hänen vaimonsa ei näe häntä presidenttinä vaan rakastajanaan. Kun presidentti tulee kotiin, vaimo ei seiso varuillaan ja tervehdi häntä, eivätkä lapset sano hänelle: ”Hei, isä! Me rakastamme sinua!”
        Vaimo kutsuu häntä hellästi erilaisilla lempinimillä, ja lapset ratsastavat hiljaa hänen harteillaan.

        He eivät ole lainkaan kiinnostuneita siitä, että hän on valtavan maan presidentti, ja se on hänelle suuri onnen lähde.


        Jumalan ”puheenjohtajuus” ja hänen läheistensä rakkaus ovat vaakakupissa, mutta yksi asia on selvä - ”onnen” merkitys presidentille on läheinen suhde perheenjäseniinsä, sillä se perustuu täysin rakkauteen.
        Yksi asia on hänelle kuitenkin selvä, että ”onnen” merkitys presidentille on läheinen suhde perheenjäseniin, sillä se perustuu täysin rakkauteen.


        Kun Jumalan ”puheenjohtajuus” jää taka-alalle ja tulee merkityksettömäksi, yksinoikeus saa petollisen yksinkertaisuuden luonteen.

        Elävän olennon puhtaan spontaanin rakkauden virta syöksyy kohti Häntä, ja silloin rakkaus, josta puhutaan maailmankaikkeuden perusperiaatteena ja akselina, jonka ympärillä kaikki olemassa oleva pyörii, saavutetaan korkeimmassa ilmenemismuodossaan.

        Missään uskonnollisessa maailmankäsityksessä ei ole niin läheistä, intiimiä ja luottamuksellista suhdetta Jumalaan kuin Krishna-käsityksessä Jumalallisesta.

        Se on kaikkien muiden uskonnollisten käsitysten joukossa korkeimmassa asemassa, koska se perustuu hartaiden henkiseen intohimoon ja tunteisiin.

        Krishna-bhaktat kykenevät ylittämään kunnioituksen ja kunnioituksen rajoitukset Jumalaa kohtaan, koska rakastuneisuuden aste on rajaton.


        Tämä on se kriittinen kohta, jossa todellinen omistautuminen alkaa ilmetä.


        Kuinka lumoava ja suloinen onkaan Jumalalle se suhde, kun rajallinen elävä olento katsoo Häntä tasavertaisena!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krishna-käsitys

        Näemme, että valtionpäämiehellä on seurueensa, ja minne tahansa hän tuleekin, syntyy hätätilanne. Tämä antaa hänen seurueeseensa kuuluville ihmisille erityisaseman.

        Tavalliset kansalaiset näkevät, että presidentillä on läheisempi ja luottamuksellisempi suhde heihin. Vaikka he ovat yhtä lailla kunnioitusta ja kunnioitusta hänen asemaansa kohtaan, heidän suhteensa on intiimimpi ja perheellisempi.

        Yksi heidän etuoikeutensa on se, että he näkevät, että presidentillä on oma yksityiselämänsä ystävien, sukulaisten, vanhempien, vaimon ja lasten kanssa.

        He huomaavat, että lapsuudenystävät sivuuttavat toisinaan presidentin aseman, kun he ovat tekemisissä hänen kanssaan, ja se jää syrjään. Heille hän on ystävä, ei presidentti.

        He vitsailevat, nauravat, seurustelevat, tekevät toisilleen kepposia, eikä valtionpäämies pidä sitä epäkunnioittavana tai törkeänä. Päinvastoin, heidän läheisyytensä vuoksi tästä suhteesta tulee hänelle lumoava ja houkutteleva, ja hän lakkaa olemasta varautunut ja etäinen.


        Ystävät tietävät, että presidentillä on isä ja äiti, ja heidän läheisyytensä häneen on vielä suurempi. Äidin näkökulmasta presidenttiys ei merkitse hänelle yhtään mitään. Hän ei välitä siitä, onko hän presidentti vai ei. Hän näkee hänet poikana ja välittää enemmän tämän hyvinvoinnista kuin omastaan. Presidentillä on vielä läheisempi suhde vaimoonsa ja lapsiinsa.

        Hänen vaimonsa ei näe häntä presidenttinä vaan rakastajanaan. Kun presidentti tulee kotiin, vaimo ei seiso varuillaan ja tervehdi häntä, eivätkä lapset sano hänelle: ”Hei, isä! Me rakastamme sinua!”
        Vaimo kutsuu häntä hellästi erilaisilla lempinimillä, ja lapset ratsastavat hiljaa hänen harteillaan.

        He eivät ole lainkaan kiinnostuneita siitä, että hän on valtavan maan presidentti, ja se on hänelle suuri onnen lähde.


        Jumalan ”puheenjohtajuus” ja hänen läheistensä rakkaus ovat vaakakupissa, mutta yksi asia on selvä - ”onnen” merkitys presidentille on läheinen suhde perheenjäseniinsä, sillä se perustuu täysin rakkauteen.
        Yksi asia on hänelle kuitenkin selvä, että ”onnen” merkitys presidentille on läheinen suhde perheenjäseniin, sillä se perustuu täysin rakkauteen.


        Kun Jumalan ”puheenjohtajuus” jää taka-alalle ja tulee merkityksettömäksi, yksinoikeus saa petollisen yksinkertaisuuden luonteen.

        Elävän olennon puhtaan spontaanin rakkauden virta syöksyy kohti Häntä, ja silloin rakkaus, josta puhutaan maailmankaikkeuden perusperiaatteena ja akselina, jonka ympärillä kaikki olemassa oleva pyörii, saavutetaan korkeimmassa ilmenemismuodossaan.

        Missään uskonnollisessa maailmankäsityksessä ei ole niin läheistä, intiimiä ja luottamuksellista suhdetta Jumalaan kuin Krishna-käsityksessä Jumalallisesta.

        Se on kaikkien muiden uskonnollisten käsitysten joukossa korkeimmassa asemassa, koska se perustuu hartaiden henkiseen intohimoon ja tunteisiin.

        Krishna-bhaktat kykenevät ylittämään kunnioituksen ja kunnioituksen rajoitukset Jumalaa kohtaan, koska rakastuneisuuden aste on rajaton.


        Tämä on se kriittinen kohta, jossa todellinen omistautuminen alkaa ilmetä.


        Kuinka lumoava ja suloinen onkaan Jumalalle se suhde, kun rajallinen elävä olento katsoo Häntä tasavertaisena!

        Missään uskonnollisessa maailmankäsityksessä ei ole niin läheistä, intiimiä ja luottamuksellista suhdetta Jumalaan kuin Krishna-käsityksessä Jumalallisesta.

        Kuinka lumoava ja suloinen onkaan Jumalalle se suhde, kun rajallinen elävä olento katsoo Häntä tasavertaisena!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missään uskonnollisessa maailmankäsityksessä ei ole niin läheistä, intiimiä ja luottamuksellista suhdetta Jumalaan kuin Krishna-käsityksessä Jumalallisesta.

        Kuinka lumoava ja suloinen onkaan Jumalalle se suhde, kun rajallinen elävä olento katsoo Häntä tasavertaisena!

        Olette tulleet Sri Chaitanya Saraswat Mathiin, jonka tavoitteena on ihmisen tietoisuuden transformoiminen korkeimmaksi jumalalliseksi tietoisuudeksi. Jumalallisen tietoisuuden korkein ihanne on Jumalan Korkeimman Persoonallisuuden, Sri Krishnan, tietoisuus.

        Te todelliset totuuden etsijät”, luennoitsija katsoi läsnäolijoiden ensimmäisiin riveihin, ”saatatte kysyä, miksi Krishna-tietoisuus on korkein.

        Ja minä vastaan teille - koska Krishnalla on korkein kauneus ja suloisuus.

        Etsimme persoonallisuutta, ihannetta, sankaria, joka ruumiillistaisi rakkauden.

        _____________________

        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olette tulleet Sri Chaitanya Saraswat Mathiin, jonka tavoitteena on ihmisen tietoisuuden transformoiminen korkeimmaksi jumalalliseksi tietoisuudeksi. Jumalallisen tietoisuuden korkein ihanne on Jumalan Korkeimman Persoonallisuuden, Sri Krishnan, tietoisuus.

        Te todelliset totuuden etsijät”, luennoitsija katsoi läsnäolijoiden ensimmäisiin riveihin, ”saatatte kysyä, miksi Krishna-tietoisuus on korkein.

        Ja minä vastaan teille - koska Krishnalla on korkein kauneus ja suloisuus.

        Etsimme persoonallisuutta, ihannetta, sankaria, joka ruumiillistaisi rakkauden.

        _____________________

        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

        Kaikkitietoisuus on aishwarya, Herran suuruus, mutta se ei ole Hänen korkein ilmenemismuotonsa. Se on jumalallista tietämättömyyttä, gyana-shunya. Krishna kommunikoi rajoitetusti tietävien ihmisten kanssa ikään kuin Hän olisi yksi heistä. Tämä on osa Hänen lilaansa, ja se on Hänelle suloista.

        Kun kuningas on ystäviensä piirissä, Hänen ylivertaisuutensa on piilossa.

        Lila on tällainen: "Olen yksi teistä" - tämä asiaintila täyttää Krishnan sydämen ilolla.

        Hän leikkii ystäviensä kanssa yhtenä heistä, tasavertaisena. Niin suloinen asema.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikkitietoisuus on aishwarya, Herran suuruus, mutta se ei ole Hänen korkein ilmenemismuotonsa. Se on jumalallista tietämättömyyttä, gyana-shunya. Krishna kommunikoi rajoitetusti tietävien ihmisten kanssa ikään kuin Hän olisi yksi heistä. Tämä on osa Hänen lilaansa, ja se on Hänelle suloista.

        Kun kuningas on ystäviensä piirissä, Hänen ylivertaisuutensa on piilossa.

        Lila on tällainen: "Olen yksi teistä" - tämä asiaintila täyttää Krishnan sydämen ilolla.

        Hän leikkii ystäviensä kanssa yhtenä heistä, tasavertaisena. Niin suloinen asema.

        ”Muoto vastaan olemus” tai ”Olemus (perusolemus, ydin) on muodon yläpuolella”, ”Kauneus on voiman yläpuolella”, ”Armo on oikeudenmukaisuuden yläpuolella”, ”Sydän on intellektin yläpuolella”.



        Krishna-tietoisuus eroaa kaikista muista maailman uskonnoista, koska Krishna-käsitys ei perustu pelkoon, kuten helvetin pelkoon, vaan rakkauteen, läheisyyteen, suloisuuteen, kauneuteen.


        Krishna ei ole julma tuomari, joka lähettää ihmisiä IKUISEEN helvettiin.

        Hän ei ole pelottava. Hänellä ei ole käsissään asetta, vaan huilu.

        Hän on rakkauden, kauneuden, hellyyden ja armollisuuden ruumiillistuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Muoto vastaan olemus” tai ”Olemus (perusolemus, ydin) on muodon yläpuolella”, ”Kauneus on voiman yläpuolella”, ”Armo on oikeudenmukaisuuden yläpuolella”, ”Sydän on intellektin yläpuolella”.



        Krishna-tietoisuus eroaa kaikista muista maailman uskonnoista, koska Krishna-käsitys ei perustu pelkoon, kuten helvetin pelkoon, vaan rakkauteen, läheisyyteen, suloisuuteen, kauneuteen.


        Krishna ei ole julma tuomari, joka lähettää ihmisiä IKUISEEN helvettiin.

        Hän ei ole pelottava. Hänellä ei ole käsissään asetta, vaan huilu.

        Hän on rakkauden, kauneuden, hellyyden ja armollisuuden ruumiillistuma.

        Kauneuden voima

        Haluamme kokemuksen hurmoksen sataprosenttisesti, emmekä voi tyytyä mihinkään puolivillaiseen. Tässä maailmassa jopa epätäydellinen itsekäs rakkaus antaa sanoinkuvaamatonta onnea. Puhumattakaan siitä onnesta, jonka sielu saavuttaa, kun se astuu rakastavaan suhteeseen Jumalan Korkeimman Persoonallisuuden kanssa.


        Pyhien kirjoitusten mukaan Sri Krishna on ainoa henkilö, jolla on absoluuttista kauneutta, valtaa, mainetta, kunniaa, rikkautta, tietoa ja rakkautta. Hänellä on niin suunnaton vetovoima, että jos ihminen joutuu kosketuksiin Hänen kanssaan, hän tuntee spontaania halua rakastaa ja palvella Häntä.

        Kaikista Sri Krishnan ominaisuuksista kauneus on korkeimmalla sijalla.


        ...
        Krishnalla on ääretön määrä Nimiä, mutta jokainen niistä sisältää erilaisia käsityksiä Hänestä.

        Absoluutilla on kaksi ääripäätä, joissa Hän esiintyy suurimpana ja pienimpänä alkuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauneuden voima

        Haluamme kokemuksen hurmoksen sataprosenttisesti, emmekä voi tyytyä mihinkään puolivillaiseen. Tässä maailmassa jopa epätäydellinen itsekäs rakkaus antaa sanoinkuvaamatonta onnea. Puhumattakaan siitä onnesta, jonka sielu saavuttaa, kun se astuu rakastavaan suhteeseen Jumalan Korkeimman Persoonallisuuden kanssa.


        Pyhien kirjoitusten mukaan Sri Krishna on ainoa henkilö, jolla on absoluuttista kauneutta, valtaa, mainetta, kunniaa, rikkautta, tietoa ja rakkautta. Hänellä on niin suunnaton vetovoima, että jos ihminen joutuu kosketuksiin Hänen kanssaan, hän tuntee spontaania halua rakastaa ja palvella Häntä.

        Kaikista Sri Krishnan ominaisuuksista kauneus on korkeimmalla sijalla.


        ...
        Krishnalla on ääretön määrä Nimiä, mutta jokainen niistä sisältää erilaisia käsityksiä Hänestä.

        Absoluutilla on kaksi ääripäätä, joissa Hän esiintyy suurimpana ja pienimpänä alkuna.

        Ja se tarkoittaa, että kaikki on tämän käsitteen puitteissa. Aṇor aṇīyān pienimmästä pienin tarkoittaa, että Jumala on kaikkialla läsnä. Hän on jokaisessa atomissa ja jokaisen elävän olennon sydämessä. Nämä kaksi äärimmäistä olemisen sfääriä, jotka sisältävät kaiken ja ovat läsnä kaikessa, muodostavat kolmannen, kaiken puoleensa vetävän sfäärin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja se tarkoittaa, että kaikki on tämän käsitteen puitteissa. Aṇor aṇīyān pienimmästä pienin tarkoittaa, että Jumala on kaikkialla läsnä. Hän on jokaisessa atomissa ja jokaisen elävän olennon sydämessä. Nämä kaksi äärimmäistä olemisen sfääriä, jotka sisältävät kaiken ja ovat läsnä kaikessa, muodostavat kolmannen, kaiken puoleensa vetävän sfäärin.

        Pistettä, joka vetää puoleensa äärettömyyttä ja tuon äärettömyyden jokaista pistettä, kutsutaan Krishnaksi. Sana 'Krishna' tulee sanskriitin karshanista, joka tarkoittaa kaiken ja jokaisen puoleensa vetämistä.

        Jiva Goswami sanoo, että kaiken kattavan muodon ja kaiken läpäisevän tietoisuuden yhdistelmä muodostaa äärettömän henkisen todellisuuden - Bhagavanin, Absoluuttisen Jumalallisen Persoonallisuuden - keskuksen.

        Kaunis todellisuus

        Krishna-käsitys jumalallisesta on käsitys Jumalasta Kauniina Todellisuutena. Korkein Absoluuttinen Todellisuus on kaunis, ja Krishna on tuo Keskusabsoluuttinen Henkilö, joka vetää puoleensa kauneudellaan, hellyydellään ja rakkaudellaan kaikkia ....koko maailmankaikkeudessa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pistettä, joka vetää puoleensa äärettömyyttä ja tuon äärettömyyden jokaista pistettä, kutsutaan Krishnaksi. Sana 'Krishna' tulee sanskriitin karshanista, joka tarkoittaa kaiken ja jokaisen puoleensa vetämistä.

        Jiva Goswami sanoo, että kaiken kattavan muodon ja kaiken läpäisevän tietoisuuden yhdistelmä muodostaa äärettömän henkisen todellisuuden - Bhagavanin, Absoluuttisen Jumalallisen Persoonallisuuden - keskuksen.

        Kaunis todellisuus

        Krishna-käsitys jumalallisesta on käsitys Jumalasta Kauniina Todellisuutena. Korkein Absoluuttinen Todellisuus on kaunis, ja Krishna on tuo Keskusabsoluuttinen Henkilö, joka vetää puoleensa kauneudellaan, hellyydellään ja rakkaudellaan kaikkia ....koko maailmankaikkeudessa!

        Ja siinä on Krishna-tietoisuuden kauneus!

        Me tarjoamme ihmisille korkeimman ihanteen ja johdatamme heidät siihen.

        Opettajamme ovat ikivanhojen kirjoitusten vartijoita ja takaajiamme.

        Suurennuslasien tavoin he muodostavat kaukoputkiyhteyden ja antavat meille välähdyksen siitä maailmasta, josta he tulivat.

        Tämän yhteyden kautta saamme suoran näkemyksen tuosta maailmasta ja opastusta ylhäältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja siinä on Krishna-tietoisuuden kauneus!

        Me tarjoamme ihmisille korkeimman ihanteen ja johdatamme heidät siihen.

        Opettajamme ovat ikivanhojen kirjoitusten vartijoita ja takaajiamme.

        Suurennuslasien tavoin he muodostavat kaukoputkiyhteyden ja antavat meille välähdyksen siitä maailmasta, josta he tulivat.

        Tämän yhteyden kautta saamme suoran näkemyksen tuosta maailmasta ja opastusta ylhäältä.

        Omistautuminen on niin voimakasta, että Ääretön alistuu ja ottaa alisteisen aseman rajalliselle.

        Henkisen todellisuuden korkeimmassa ulottuvuudessa Korkein on palvojiensa orja. Tämä on käsittämätöntä, mutta se on tosiasia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omistautuminen on niin voimakasta, että Ääretön alistuu ja ottaa alisteisen aseman rajalliselle.

        Henkisen todellisuuden korkeimmassa ulottuvuudessa Korkein on palvojiensa orja. Tämä on käsittämätöntä, mutta se on tosiasia!

        Paramparan periaate

        Maailma on täynnä ihmisiä, jotka jakavat väärennettyä rahaa.

        Ne näyttävät aivan aidon näköisiltä, mutta niillä ei ole mitään arvoa.

        Miksi joidenkin setelien jakaminen on suurisydäminen teko, kun taas toisten setelien jakaminen on rikos?

        Oikealla rahalla on todistus, keskushallinnon antama hyväksyntä. Siksi henkisessä perinteessä on olemassa parampara, sampradaya, ylhäältä tuleva järjestelmä, jonka avulla voimme arvioida tietyn ilmiön arvon
        ...
        Niinpä vähitellen tietoisuutemme saa yhteydessään heidän kanssaan ne ominaisuudet, jotka ovat välttämättömiä jumalalliseen maailmaan pääsemiseksi. Kun tämä tapahtuu, Kauniin Todellisuuden maailma ilmestyy eteemme kaikessa kauneudessaan ja loistossaan.”



        Maharaj oli hetken hiljaa, ja salissa vallitsi kuollut hiljaisuus.

        Kuului vain kasvihuoneen purojen solinaa.


        Kului muutama hetki, ja hiljaisella äänellä hän sanoi: ”Jumala on äärettömän armollinen meille.

        Kun jumalattomuus peittää maailman, poika käy isää vastaan ja veli veljeä vastaan, Hän tulee hälventämään tietämättömyyden pimeyden ja palauttamaan uskonnon perustan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paramparan periaate

        Maailma on täynnä ihmisiä, jotka jakavat väärennettyä rahaa.

        Ne näyttävät aivan aidon näköisiltä, mutta niillä ei ole mitään arvoa.

        Miksi joidenkin setelien jakaminen on suurisydäminen teko, kun taas toisten setelien jakaminen on rikos?

        Oikealla rahalla on todistus, keskushallinnon antama hyväksyntä. Siksi henkisessä perinteessä on olemassa parampara, sampradaya, ylhäältä tuleva järjestelmä, jonka avulla voimme arvioida tietyn ilmiön arvon
        ...
        Niinpä vähitellen tietoisuutemme saa yhteydessään heidän kanssaan ne ominaisuudet, jotka ovat välttämättömiä jumalalliseen maailmaan pääsemiseksi. Kun tämä tapahtuu, Kauniin Todellisuuden maailma ilmestyy eteemme kaikessa kauneudessaan ja loistossaan.”



        Maharaj oli hetken hiljaa, ja salissa vallitsi kuollut hiljaisuus.

        Kuului vain kasvihuoneen purojen solinaa.


        Kului muutama hetki, ja hiljaisella äänellä hän sanoi: ”Jumala on äärettömän armollinen meille.

        Kun jumalattomuus peittää maailman, poika käy isää vastaan ja veli veljeä vastaan, Hän tulee hälventämään tietämättömyyden pimeyden ja palauttamaan uskonnon perustan.

        ...
        ...
        ...
        Munkki hiljeni ja tarttui mridangaan, joka sijaitsi lähellä. Kuului melodia:
        ”Yaśomatī-nandana..."


        Koko sali tarttui ystävällisesti säveliin ja säesti laulua kellojen rytmikkäillä...

        Mitä pidemmälle juontaja jatkoi, sitä tunteikkaammaksi ja sydämellisemmäksi hänen laulunsa muuttui.

        Salin ääni seurasi laulajan ääntä ja yritti toistaa kaikki sen vivahteet tarkasti.


        .... aallot vyöryivät ulospäin ja vyöryivät läpi salin. Äänet kuulostivat yhä läpitunkevammilta ja täyttivät ympäröivän tilan.

        Kun tunnetila saavutti korkeimman pisteensä, läsnäolijoiden tietoisuus näytti sulautuvan yhdeksi puuskaksi ja lävisti tilan kuin säde.


        Kun veisaus hiljeni, munkki kohotti katseensa ja sanoi hitaasti sanoja poimien:


        ”Vedoissa sanotaan: Athāto brahma jijñāsā!...

        Olette nektarin maailman lapsia, joka on ikuinen, täynnä tietoisuutta ja autuutta. Tämä on kotinne. Etsitte sitä, kunnes löydätte sen. Mikään muu tässä maailmassa ei tyydytä teitä. Koko maailmankaikkeuden rakastavin olento odottaa ottavansa teidät syliinsä. Olette täällä aloittaaksenne matkan kotiin...!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ...
        ...
        ...
        Munkki hiljeni ja tarttui mridangaan, joka sijaitsi lähellä. Kuului melodia:
        ”Yaśomatī-nandana..."


        Koko sali tarttui ystävällisesti säveliin ja säesti laulua kellojen rytmikkäillä...

        Mitä pidemmälle juontaja jatkoi, sitä tunteikkaammaksi ja sydämellisemmäksi hänen laulunsa muuttui.

        Salin ääni seurasi laulajan ääntä ja yritti toistaa kaikki sen vivahteet tarkasti.


        .... aallot vyöryivät ulospäin ja vyöryivät läpi salin. Äänet kuulostivat yhä läpitunkevammilta ja täyttivät ympäröivän tilan.

        Kun tunnetila saavutti korkeimman pisteensä, läsnäolijoiden tietoisuus näytti sulautuvan yhdeksi puuskaksi ja lävisti tilan kuin säde.


        Kun veisaus hiljeni, munkki kohotti katseensa ja sanoi hitaasti sanoja poimien:


        ”Vedoissa sanotaan: Athāto brahma jijñāsā!...

        Olette nektarin maailman lapsia, joka on ikuinen, täynnä tietoisuutta ja autuutta. Tämä on kotinne. Etsitte sitä, kunnes löydätte sen. Mikään muu tässä maailmassa ei tyydytä teitä. Koko maailmankaikkeuden rakastavin olento odottaa ottavansa teidät syliinsä. Olette täällä aloittaaksenne matkan kotiin...!

        Koko maailmankaikkeuden rakastavin olento odottaa ottavansa teidät syliinsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koko maailmankaikkeuden rakastavin olento odottaa ottavansa teidät syliinsä

        Kävelin taaksepäin, kompuroin enkä nähnyt tietä. Kehoni liikkui, mutta sieluni oli yhä takanani.

        Puristin rintaani kiinni kirjaan, jonka temppelin rehtori oli antanut minulle. Pimeydessä kyyneleet valuivat poskillani, kun muistin Herran sanat: ”Minä olen läheisin ystäväsi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kävelin taaksepäin, kompuroin enkä nähnyt tietä. Kehoni liikkui, mutta sieluni oli yhä takanani.

        Puristin rintaani kiinni kirjaan, jonka temppelin rehtori oli antanut minulle. Pimeydessä kyyneleet valuivat poskillani, kun muistin Herran sanat: ”Minä olen läheisin ystäväsi.

        Pimeydessä kyyneleet valuivat poskillani, kun muistin Herran sanat:

        ”Minä olen läheisin ystäväsi. Ei ole ketään Minua parempaa. Hyväksy Minut sellaisena kuin olen. Missä ikinä oletkin, Minä odotan sinua. Tule luokseni, olen kaivannut sinua niin paljon....”.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pimeydessä kyyneleet valuivat poskillani, kun muistin Herran sanat:

        ”Minä olen läheisin ystäväsi. Ei ole ketään Minua parempaa. Hyväksy Minut sellaisena kuin olen. Missä ikinä oletkin, Minä odotan sinua. Tule luokseni, olen kaivannut sinua niin paljon....”.

        Kun pääsin kotiin, en löytänyt paikkaa, jossa olisin voinut olla. Hurmioitunut mieliala ei ollut vieläkään jättänyt minua.

        Tultuani kosketuksiin jonkin näkymättömän, mutta niin läheisen ja haluttavan kanssa, en pystynyt nukkumaan pitkään aikaan. Makasin silmät auki ja tuijotin yön pimeyttä.

        Päässäni pyörivät ajatukset yksi toisensa jälkeen: ”Kuka minä olen? Mistä minä tulen? Mitä tulevaisuus tuo minulle tullessaan...?”.

        Aamunkoiton koittaessa idässä uni alkoi hiljalleen ottaa minusta vallan. Näin unta, että minusta oli tullut yksi tuon kiertävän munkin oppilaista. Istuimme hänen edessään, esitimme kysymyksiä ja hän vastasi niihin yksityiskohtaisesti.

        Mitä pidempään kuuntelimme, sitä enemmän varmuus kasvoi meissä:

        ”Kyllä, Kauniin Todellisuuden maailma on olemassa, ja me seisomme sen kynnyksellä. Jotta pääsisimme sinne, meidän on otettava ainakin ensimmäinen askel siihen suuntaan.

        _________________

        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun pääsin kotiin, en löytänyt paikkaa, jossa olisin voinut olla. Hurmioitunut mieliala ei ollut vieläkään jättänyt minua.

        Tultuani kosketuksiin jonkin näkymättömän, mutta niin läheisen ja haluttavan kanssa, en pystynyt nukkumaan pitkään aikaan. Makasin silmät auki ja tuijotin yön pimeyttä.

        Päässäni pyörivät ajatukset yksi toisensa jälkeen: ”Kuka minä olen? Mistä minä tulen? Mitä tulevaisuus tuo minulle tullessaan...?”.

        Aamunkoiton koittaessa idässä uni alkoi hiljalleen ottaa minusta vallan. Näin unta, että minusta oli tullut yksi tuon kiertävän munkin oppilaista. Istuimme hänen edessään, esitimme kysymyksiä ja hän vastasi niihin yksityiskohtaisesti.

        Mitä pidempään kuuntelimme, sitä enemmän varmuus kasvoi meissä:

        ”Kyllä, Kauniin Todellisuuden maailma on olemassa, ja me seisomme sen kynnyksellä. Jotta pääsisimme sinne, meidän on otettava ainakin ensimmäinen askel siihen suuntaan.

        _________________

        Sri Chaitanya Saraswat Math

        the Mission of the inseparable
        Srila B.R. Sridhar Maharaj and Srila B.S. Govinda Maharaj

        Bhakti on rakkauteen perustuvaa omistautumista Jumalalle, jota eivät saastuta karman (voiton tavoittelu) ja gyanan (luopumisen henki tai halu saada älyllinen vahvistus jumalalliselle ilmoitukselle) epäpuhtaudet (”Bhakti-rasamrita-sindhu”, 1.1.11).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhakti on rakkauteen perustuvaa omistautumista Jumalalle, jota eivät saastuta karman (voiton tavoittelu) ja gyanan (luopumisen henki tai halu saada älyllinen vahvistus jumalalliselle ilmoitukselle) epäpuhtaudet (”Bhakti-rasamrita-sindhu”, 1.1.11).

        Srila Sridhar Maharaj selittää: ”Bhaktia ylistetään pyhissä kirjoituksissa eri tavoin.
        Se voi tehdä mahdottoman mahdolliseksi: alistaa ylempiarvoisen alemmalle. Sanotaan vaikka kenraali. Hän on voittanut vihollismaan ja on palaamassa kotiin. Mutta hänen lapsensa pystyy tarttumaan mahtavaa isäänsä sormesta ja johdattamaan hänet minne tahansa. Tällainen on rakkauden voitto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Srila Sridhar Maharaj selittää: ”Bhaktia ylistetään pyhissä kirjoituksissa eri tavoin.
        Se voi tehdä mahdottoman mahdolliseksi: alistaa ylempiarvoisen alemmalle. Sanotaan vaikka kenraali. Hän on voittanut vihollismaan ja on palaamassa kotiin. Mutta hänen lapsensa pystyy tarttumaan mahtavaa isäänsä sormesta ja johdattamaan hänet minne tahansa. Tällainen on rakkauden voitto.

        Missä on bhakti?

        Missä pieni hallitsee suurta. Tällainen asiaintila on osoitus siitä, että kyseessä on todellinen bhakti. Jos tällaista ominaisuutta ei ole, se ei ole bhakti, vaan jotain muuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä on bhakti?

        Missä pieni hallitsee suurta. Tällainen asiaintila on osoitus siitä, että kyseessä on todellinen bhakti. Jos tällaista ominaisuutta ei ole, se ei ole bhakti, vaan jotain muuta.

        Tämä [bhakti] on jotain käsittämätöntä, sitä ei voi kuvitella. Tämä ihme on mahdollinen vain rakkauden ja hellyyden kautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä [bhakti] on jotain käsittämätöntä, sitä ei voi kuvitella. Tämä ihme on mahdollinen vain rakkauden ja hellyyden kautta.

        TÄRKEÄÄ!!!

        Tämä [bhakti] on jotain käsittämätöntä, sitä ei voi kuvitella. Tämä ihme on mahdollinen vain rakkauden ja hellyyden kautta.

        Krishna julistaa:
        ahaṃ bhakta-parādhīno hy asvatantra iva dvija sādhubhir grasta-hṛdayo bhaktair bhakta-jana-priyaḥ (”Srimad-Bhagavatam”, 9.4.63).

        ”Olen palvojieni lumoissa, olen antautunut heille”, Hän sanoo. - Olen riippuvainen palvojistani enkä kykene luopumaan tästä asiantilasta. Luonteeltani olen tällainen. Minulla ei ole egoa. Se on vapaaehtoinen antautuminen, vapaaehtoinen päätökseni.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TÄRKEÄÄ!!!

        Tämä [bhakti] on jotain käsittämätöntä, sitä ei voi kuvitella. Tämä ihme on mahdollinen vain rakkauden ja hellyyden kautta.

        Krishna julistaa:
        ahaṃ bhakta-parādhīno hy asvatantra iva dvija sādhubhir grasta-hṛdayo bhaktair bhakta-jana-priyaḥ (”Srimad-Bhagavatam”, 9.4.63).

        ”Olen palvojieni lumoissa, olen antautunut heille”, Hän sanoo. - Olen riippuvainen palvojistani enkä kykene luopumaan tästä asiantilasta. Luonteeltani olen tällainen. Minulla ei ole egoa. Se on vapaaehtoinen antautuminen, vapaaehtoinen päätökseni.”

        Krishna sanoo:


        ”Olen palvojieni lumoissa, olen antautunut heille”, Hän sanoo. - Olen riippuvainen palvojistani enkä kykene luopumaan tästä asiantilasta. Luonteeltani olen tällainen. Minulla ei ole egoa. Se on vapaaehtoinen antautuminen, vapaaehtoinen päätökseni.”


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krishna sanoo:


        ”Olen palvojieni lumoissa, olen antautunut heille”, Hän sanoo. - Olen riippuvainen palvojistani enkä kykene luopumaan tästä asiantilasta. Luonteeltani olen tällainen. Minulla ei ole egoa. Se on vapaaehtoinen antautuminen, vapaaehtoinen päätökseni.”

        Mitä on bhakti?

        Bhakti on ainoa keino saavuttaa henkisen olemassaolon perimmäinen päämäärä. Karma yksinään ei voi suoraan ja välittömästi antaa hengellistä tulosta. Jos tällainen tulos saavutetaan, se saavutetaan bhaktin avulla. Näin ollen bhakti on riippumaton, ja karma ja gyana ovat riippuvaisia periaatteita. Gyana eli tieto siitä, että ihminen on henkinen olento, ei voi välittömästi johtaa perimmäiseen päämäärään. Tuo päämäärä saavutetaan vain bhaktin kautta. Siksi bhakti on ainoa keino saavuttaa perimmäinen päämäärä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on bhakti?

        Bhakti on ainoa keino saavuttaa henkisen olemassaolon perimmäinen päämäärä. Karma yksinään ei voi suoraan ja välittömästi antaa hengellistä tulosta. Jos tällainen tulos saavutetaan, se saavutetaan bhaktin avulla. Näin ollen bhakti on riippumaton, ja karma ja gyana ovat riippuvaisia periaatteita. Gyana eli tieto siitä, että ihminen on henkinen olento, ei voi välittömästi johtaa perimmäiseen päämäärään. Tuo päämäärä saavutetaan vain bhaktin kautta. Siksi bhakti on ainoa keino saavuttaa perimmäinen päämäärä.

        Bhakti-jooga on itsensä löytämisen polku, jonka ydin on puhtaan rakkauden herääminen Jumalaan sydämessä palvelemalla omistautuneesti Häntä ja Hänen palvelijoitaan. Bhaktia todellisten hengellisten käytäntöjen perusperiaatteena käsitellään Srila Jiva Goswamin Bhakti-sandarbhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhakti-jooga on itsensä löytämisen polku, jonka ydin on puhtaan rakkauden herääminen Jumalaan sydämessä palvelemalla omistautuneesti Häntä ja Hänen palvelijoitaan. Bhaktia todellisten hengellisten käytäntöjen perusperiaatteena käsitellään Srila Jiva Goswamin Bhakti-sandarbhassa.

        Bhakti ja karma

        Karma, työ, ja seva, jumalallinen palvelu, eivät ulkoisesti eroa toisistaan.

        Bhaktijooga ja karmajooga ovat samanlaisia kaikessa paitsi yhdessä asiassa: ajattelutavassa.

        Tärkein erottava piirre on päämäärä, asia, joka ohjaa toimintaa. Se on hyvin yksinkertaista: kun jiva, sielu, ei työskentele itselleen vaan yksinomaan Herralle, Krishnalle, ja omistaa työnsä hedelmät yksin Hänelle, se on bhakti-joogaa; kun hän ottaa ne itselleen ja antaa kunnian itselleen, se on karma-joogaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bhakti ja karma

        Karma, työ, ja seva, jumalallinen palvelu, eivät ulkoisesti eroa toisistaan.

        Bhaktijooga ja karmajooga ovat samanlaisia kaikessa paitsi yhdessä asiassa: ajattelutavassa.

        Tärkein erottava piirre on päämäärä, asia, joka ohjaa toimintaa. Se on hyvin yksinkertaista: kun jiva, sielu, ei työskentele itselleen vaan yksinomaan Herralle, Krishnalle, ja omistaa työnsä hedelmät yksin Hänelle, se on bhakti-joogaa; kun hän ottaa ne itselleen ja antaa kunnian itselleen, se on karma-joogaa.

        Krishna-tietoisuus eroaa kaikista muista maailman uskonnoista, koska Krishna-käsitys ei perustu pelkoon, kuten helvetin pelkoon, vaan rakkauteen, läheisyyteen, suloisuuteen, kauneuteen.

        Krishna ei ole julma tuomari, joka lähettää ihmisiä IKUISEEN helvettiin.
        Hän ei ole pelottava. Hänellä ei ole käsissään asetta, vaan huilu.

        Hän on rakkauden, kauneuden, hellyyden ja armollisuuden ruumiillistuma.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Krishna-tietoisuus eroaa kaikista muista maailman uskonnoista, koska Krishna-käsitys ei perustu pelkoon, kuten helvetin pelkoon, vaan rakkauteen, läheisyyteen, suloisuuteen, kauneuteen.

        Krishna ei ole julma tuomari, joka lähettää ihmisiä IKUISEEN helvettiin.
        Hän ei ole pelottava. Hänellä ei ole käsissään asetta, vaan huilu.

        Hän on rakkauden, kauneuden, hellyyden ja armollisuuden ruumiillistuma.

        Missä on bhakti?

        Missä pieni hallitsee suurta.

        Tällainen asiaintila on osoitus siitä, että kyseessä on todellinen bhakti. Jos tällaista ominaisuutta ei ole, se ei ole bhakti, vaan jotain muuta.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. J-mies mustassa

      Tiedoxi, että jossain yks nainen kaipaa sua 😉
      Ikävä
      77
      5160
    2. Mikä sinussa on

      Että tunnen näin syvästi sinua kohtaan
      Ikävä
      76
      4119
    3. Sanna Marin ja lähestymiskielto

      No just joo. Kaikella sitä pitää saada lööppejä. Taas on joku ohimennen hipaissut pyhää Mariinia.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      3865
    4. Kivoimmat asiat elämässäsi?

      Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      135
      3266
    5. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

      Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      48
      2984
    6. Ero 68-vuotiaana

      Minkälaisen keskustelun saan aikaiseksi, kun minä 68-vuotias nainen haluan erota 70-vuotiaasta miehestäni. Olemme kumpi
      Suhteet
      390
      2900
    7. Rakkauteni

      Elämäni suurin sellainen joka ei enää rakasta minua
      Ikävä
      23
      2678
    8. Haluaisin niin paljon että

      Tapahtuu jotain mutta siihen mitä toivot niin en vielä pysty. Täytyy tietää enemmän. Olen myös väsynyt tähän vaikka sydä
      Ikävä
      19
      2276
    9. Pussataanko rakas keväällä

      Jos päästään kahdestaan johonkin? 🥰
      Ikävä
      48
      2064
    10. Mistä olet eniten

      Pahoittanut mielesi?
      Ikävä
      111
      1959
    Aihe