Verotus kaikille veneiden ja laivojen moottoreille joka maksetaan kerran 12kk.

Anonyymi-ap

Kerran verotetaan tärkeitä henkilö, pakettiautoja isoilla veroilla joka vuosi niin ei voi olla että moottoriveneiden sekä laivojen tuottamat päästöt on verottomia.

50HP nelitahtimoottorin tai suuremman verotus pitää olla useita satoja euroja 12kk.

14

393

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kyllä vaan voi ja on oikeus ja kohtuu, että asiat on nyt niin, kuin ovat.

Laivoille isomuutos tehtiin jo, jokin aikaa sitten. Eivät saa käyttää enää "bitumia" itämerellä vaan dieseliä, arvaa hyötyykö co2 päästöt

• Anonyymi

Vähän samanlainen juttu kuin veneiden verotus ylipäänsä - kulut suuremmat kuin saadut verorahat… (vrt eräs puolue ja juppikuunarit…)

• Anonyymi

Niinpä, en tiedä mut onkohan niin, että ne ketkä ajelevat isommilla veneillä jne olisivat jo maksaneet veronsa raskaimman jälkeen. Toki sama pätee noihin panoliitereihin..

• Anonyymi

Minkälainen vero me laitettaisiin saastuttaville polttomoottorikäyttöisille moottorisahoille, ruohonleikkureille, puutarhajyrsimille yms? Ihan vaan tasapuolisuuden nimissä.

• Anonyymi

Niissä on jo alv, polttoainevero, polttoaineen alv jo verotetusta hinnasta eli laiton kaksois verotus. Nämä niissä siis jo on näin aluksi. Tietysti nuo vehkeet on ostettu verotetulla palkalla.
        Minä ehdotan että semmoisille ihmisille lätkäistään vero pakkotyön muodossa jotka ehdottavat uusia veroja muille ihmisille!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niissä on jo alv, polttoainevero, polttoaineen alv jo verotetusta hinnasta eli laiton kaksois verotus. Nämä niissä siis jo on näin aluksi. Tietysti nuo vehkeet on ostettu verotetulla palkalla.
        Minä ehdotan että semmoisille ihmisille lätkäistään vero pakkotyön muodossa jotka ehdottavat uusia veroja muille ihmisille!

Niinhän veneiden moottoreissa ja polttoaineissakin on jo vero.
        Kyllä pitäisi saada ruohonleikkureihinkin jokin päästövero, samoin kuin moottorisahoihin. Sähköiset robottilruohonleikkurit voisivat sitten olla verovapaita, samoin kuin purjejahdit.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä käytin kuutamokeikasta saadut rahat uuteen moottorisahaan, joten tässä tapauksessa palkkaa ei verotettu. Mutta sahan hinnassa oli alv mukana.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niinhän veneiden moottoreissa ja polttoaineissakin on jo vero.
        Kyllä pitäisi saada ruohonleikkureihinkin jokin päästövero, samoin kuin moottorisahoihin. Sähköiset robottilruohonleikkurit voisivat sitten olla verovapaita, samoin kuin purjejahdit.

Ei ei ei, purjeissa muovia ja niiden valmistus on kuormittanut pahasti luontoa ja micromuovia levittävät koko elinkaarensa.

2t polttomootori kielto väkittömästi voimaan kaikissa laitteissa.

Sähkölaitteille vero, kuten EV:issäkin. Älylaite vero käytetyn datakäytön mukaan olisi kohtuulista.

• Anonyymi

Ihan sama, kunhan kokonaisveroaste ei kiristy.

Sattuu nimittäin olemaan niin, että ihmiset, jotka haluavat kiristää veroja, elävät sossupummeina eivätkä itse niitä koskaan maksa.

• Anonyymi

Tämä kulostaa loogiselta, pummit hakuu lokkeilla lisää itselleen.

Case is closed

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tämä kulostaa loogiselta, pummit hakuu lokkeilla lisää itselleen.

Case is closed

Joo, ne hakuu...

• Anonyymi

Nyt on Riikka kaivanut perussuomaisten ikiaikaisen helmen Jupikuunariverosta naftaliinistä. Esitys ei ole uusia ja on sitä ennenkin junttipuolue ajanut https://www.hs.fi/talous/art-2000005009827.html

Ongelma on, että yli 50hp koneita on ehkäpä max 20% venekannasta, kun purkkareissa ei ole ton kokoisia koneita ja suurimmaksi osaksi peräprutkutkin on tota pienempiä.

Verossa olisi jotain järkeä, jos kaikki rekisteröidyt veneet laitetaan verolle, jos jollain logiikalla miettii vaikka en kannata asiaa.

• Anonyymi

Isoilla koneilla ajavathan maksavat jo enemmän veroa kuin pikkukoneilla ajavat: Isot koneet kuluttavat enemmän ja polttoaineessa on se valmistevero ym. mukana ja silleen..

• Anonyymi

Saa nähdä kuinka kauan kansa vielä kestää tätä hemmetinmoista verotusta.
      Suomi nousuun, ja mitä vielä, tästä tulee euroopan Kuuba, siihen ei mene kauaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?

Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa
      Sinkut
      136
      3797
    2. Ei ole kyllä mennyt

Kovin hyvin kun alussa pieni sekoaminen hänestä 😏
      Ikävä
      12
      2566
    3. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      37
      1995
    4. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      21
      1741
    5. Paljonko aikaa on kulunut siitä kun viimeksi tapasit hänet?

Päiviä? Viikkoja? Kuukausia? Vuosia?
      Ikävä
      31
      1536
    6. Olet muutenkin tyhmä

Ja käyttäydyt epäasiallisesti siinä työssäsi.
      Ikävä
      125
      1511
    7. En muuttaisi sinusta mitään

Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul
      Ikävä
      10
      1321
    8. Se sinun kaipauksen kohde

Ei todellakaan käy täällä höppänä mies.
      Ikävä
      14
      1266
    9. Se oli siinä sitten

Yhdysvaltain presidentti Donald Trump on määrännyt kaiken maan Ukrainalle toimittaman sotilaallisen tuen tauolle, kertoo
      NATO
      488
      1265
    10. Mikä sinua ja kaivattuasi

Yhdistää?
      Ikävä
      82
      1242
    Aihe