Metform ja maksa-arvot sen kun vaan kohoavat

Anonyymi-ap

Mulla on 2 tyypin diabetes ja siihen Metform. Alat alkoi parin kuukauden päästä nousemaan hitaasti, sitten syyskuussa oli jo 100. Tänään kävin labrassa ja nyt näyttää olevan jo 200. Lääkärin soittoaika on kahden viikon päästä.

En käytä ollenkaan alkoholia. Olen ylipainoinen mutta laihtunut puolessa vuodessa 7 kiloa. Vielä olisi viisi kiloa ylimääräistä. Mietin jo, että jätän Metforminin pois tuohon asti, kun lääkäri soittaa-

16

159

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Sama lääke vuoden. Aloin kuntoilemaan, kaloreita vähemmäksi n. 1.000 6 pv/ viikko ja 10 kuukautta.
      Sokeriarvot ovat lähes normalisoituneet.
      Kohta kysyn terveyskeskuksen "tsätissä" voisiko lääkettä lopettaa tai ottaa miedomman käyttöön.
      Maksa- arvot minulla kokoajan ok.

• Anonyymi

Mikähän mulla sitten nostaa maksa-arvoja? Ei nyt ole muita sairauksia kuin 2 tyypin diabetes.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikähän mulla sitten nostaa maksa-arvoja? Ei nyt ole muita sairauksia kuin 2 tyypin diabetes.

Jotkut lääkkeet voivat nostaa maksa- arvoja.
        Enempää en tiedä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikki hiilihydraattipitoiset ruuat jos sitä ylimääräistä hiilihydraattia ei liikunnalla polta maksa muuttaa sen rasvaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sinulla sitten kuitenkin on joku maksasairaus. Ei metformiini ole lähimainkaan ainoa, joka voi nostaa maksa-arvoja. Millaista on esim alkoholin käyttö? Oletko hankkinut hepatiitin?

• Anonyymi

Lääkkeelläkin on vaikutuksensa sokeriarvojen normalisoitumiseen. Jos nyt lopetat lääkkeen, sokeriarvot nousevat. On harvinaista, että kerran aloitettua diabeteslääkitystä voisi lopettaa tai edes vähentää. Tavallista on, että lääkitystä tehostetaan vuosien kuluessa.

Mutta keskustele ihmeessä asiasta lääkärin kanssa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ehkä sinulla sitten kuitenkin on joku maksasairaus. Ei metformiini ole lähimainkaan ainoa, joka voi nostaa maksa-arvoja. Millaista on esim alkoholin käyttö? Oletko hankkinut hepatiitin?

Hepatiittia ei hankita, se tulee tartunnalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hepatiittia ei hankita, se tulee tartunnalla.

Eli se hankitaan olemalla tekemisissä taudinaiheuttajan kanssa, se ei ole geeneissä eikä myötäsyntyinen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eli se hankitaan olemalla tekemisissä taudinaiheuttajan kanssa, se ei ole geeneissä eikä myötäsyntyinen.

Kukaan ei käske olemaan tekemisissä taudinaiheuttajan kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laihduttamisen voi nostaa maksa arvoja.
        Yli 1 kg kuukaudessa on kohtuu kova vauhti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei käske olemaan tekemisissä taudinaiheuttajan kanssa.

Ei käskekään, mutta jotkut ovat silti. Eli jotkut liikkuvat sellaisissa ympyröissä, mistä hepatiitin saa.

• Anonyymi

Lisäys vielä että makean syönnin olen lopettanut, yksi "vihreä kuula" saa aivot melkein shokkiin sokerillaan.

• Anonyymi

Olen syönyt kyllä kaupan melatoonia univaikeuksiin. ap

• Anonyymi

Melatoniinia ei suositella joilla on munuaisten tai maksan vajaatoimintaa

• Anonyymi

No kiitos, sen siis jätän pois. apa

• Anonyymi

Käytätkö kolesteroli lääkettä? Ne nostavat minulla alat- arvoa, mutta tuosta lääkäri lienee olisi maininnut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi palstalla paljon venäjä mielisiä?

Palstalle näyttää kerääntyneen varsin paljon venäjä mielisiä. Mistä tämä johtuu?
      Maailman menoa
      516
      5605
    2. Asianajaja Herman Ljungberg

Ei ole tällä herralla kaikki muumit laaksossa, kun väittää, että kaapelien katkominen on NORMAALIA. Kaikkea se leipä elä
      Maailman menoa
      125
      5099
    3. Löytyykö jyväskylästä naista kenenkä pyllyä saisi kosketella ja haistellla??

Olen ihan mukava ja kunnollinen herras mies 41 vuotta.
      Jyväskylä
      29
      2472
    4. Voiko nainen olettaa

Miehen maksavan treffeillä kaiken, jos kutsuu naisen treffeille?
      Ikävä
      408
      2244
    5. Minun on vaikea ymmärtää

Kuinka voin rakastua sinuun, tai siltä se ainakin tuntuu, kun koko ajan pyörit mielessäni. Emmekä me edes näe, eikä muut
      Ikävä
      40
      1390
    6. Sähköauto sopii erinomaisesti maaseudulle, jopa paremmin kuin kaupunkiin.

Sähköautolla pärjää maaseudulla jopa paremmin kuin kaupungissa, sillä jokainen sähköistetyn talon piha on mahdollinen la
      Hybridi- ja sähköautot
      176
      1218
    7. Mikä on rakkain fantasiasi kaivatusta?

Ja kertoisitko sen hänelle?
      Ikävä
      65
      1132
    8. Harvinainen yhteiskuva! Anna Puu ja Jukka-rakas uudenvuoden yössä - Hän on Jenni Vartiaisen EX-mies

Laulaja, lauluntekijä Anna Puu on naimisissa tuottaja Jukka Immosen kanssa, joka on myös laulaja Jenni Vartiaisen ex. N
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1021
    9. Nainen, taidan inhota minua todella

tai sitten et halua olla missään tekemisissä kanssani. Sellaiset otteet sulla. On tosi karmeata olla toiselle kuin kuoll
      Ikävä
      73
      1001
    10. Teennäinen ihminen?

Eilen joku halusi ottaa siitä aihetta. Millainen ihminen on teennäinen? Joku mielikuva itsellänikin on, että sellainen
      Sinkut
      132
      948
    Aihe