Eläkkeensaajan asumistuen ilmoitus muutoksista

Anonyymi-ap

Vuokrani nousee tänä vuonna noin 30 euroa. Kelan sivulla sanotaan
että jos " Vuosittaiset asumismenosi pienenevät tai kasvavat 204 euroa tai enemmän." Pitää tehdä ilmoitus? Mitä tämä tarkoittaa? Minulla siis asumismenot nousee n 360 vuodessa eli olen minun pitää tehdä muutos tarkistus. Mutta teenkö sen nyt jo vuoden alussa tai vasta kun tuo 204 euroa vuoden sisällä eli minulla noin heinäkuussa ( 7×30=210) Hallituksen leikkausten johdosta minulla samalla laskisi asumistuki joten tekisin tarkistuksen vasta heinäkuussa jos mahdillista

13

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kannattaa tehdä ilmoitus heti kun vuokrasi nousee.

• Anonyymi

Tarkistusta ei kannata aikaistaa, sillä muuten menetät rahaa.

• Anonyymi

Perustele väitteesi!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Perustele väitteesi!

Olen juovuksissa.

• Anonyymi

Itse tarkistutin , kun vuokra nousi kympilä ja sain muutaman euron enempi.

• Anonyymi

Heti kun muuttuu, muuten veloitetaan jälkikäteen takaisin, mikäli olet saanut liikaa.

• Anonyymi

Valitus takaisinperinnästä "tappiin saakka" ja saat pitää sinulle kuulumattomia rahoja korotta jopa 3 vuotta, ei mitään hävittävää mutta kiusa se on pienkin kiusa Kelan perseileville virkanilkeille.

https://onnellinen-maa.webnode.fi/tilanne/
        Surullista on katsoa kun laillisuusvalvojakin nuolee virkanilkkien persausta

Terveisin
        ®167-176
        toimitusjohtaja-perseentervaaja
        Murrinperse Oy
        😁 😆 😅 😂 🤣

• Anonyymi

Eikös se Kela noissa tapauksissa jää velan puolelle.
        Jos siis vuokra nousee etkä hoksisi hakea tarkistusta ja Kela tällöin niinku alimaksais asumistukea?????

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eikös se Kela noissa tapauksissa jää velan puolelle.
        Jos siis vuokra nousee etkä hoksisi hakea tarkistusta ja Kela tällöin niinku alimaksais asumistukea?????

Niin normaalitilanteessa kävisi mutta kun laskentaperusteita on muutettu niin voipi olla että asumistuki laskee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin normaalitilanteessa kävisi mutta kun laskentaperusteita on muutettu niin voipi olla että asumistuki laskee.

Näinpä... Tulorajat ovat kiristyneet vuoden alusta. Eläkkeisiin on tullut korotuksia, jotka voivat myös vaikuttaa tuen määrään. Hyvässä lykyssä tuki voi tosiaan pienentyä vaikka vuokra olisi noussut.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näinpä... Tulorajat ovat kiristyneet vuoden alusta. Eläkkeisiin on tullut korotuksia, jotka voivat myös vaikuttaa tuen määrään. Hyvässä lykyssä tuki voi tosiaan pienentyä vaikka vuokra olisi noussut.

Taitaapi olla lähes kaikilla se HYVÄ LYKKY, kun hallitus tiukensi niin paljon rajoja, ettei muutaman euron vuokrankorotus mitään vaikuta.

• Anonyymi

Mistähän tuo eläkkeensaajan asumistuessa 204 euron nousu ( 17e / kk) on repäisty vuositasolla määrittämään tuon tarkistushakemusrajapyykin.
      Ainakin yleisen asumistuen puolella tuo rajapyykki mielestäni ollut vuosikymmenen jos toisenkin selvä 50e / kk.
      Eipäs se tosin silloinkaan kuperkeikkanauruja aiheuttanut kun tasaisesti 30 e ja 50e vuokrankorotukset eivät oikeuttaneet asumistuen tarkistukseen.
      Huonolla tuurilla saatoit lähes vuoden......saada tavallaan alimaksua riippui tietenkin vuositarkastuksen ajankohdasta.

• Anonyymi

Joka toinen näyttäs äänestävän hakemuksen aikaistamista ja taas joka toinen viivyttämistä.
      Pitäs melkeen soittaa Kelaan ja kuulostella mikä arvaus sieltä tulee.
      TUOKIN YKSINKERTAINEN ASIA tehty niin selkokieliseksi jonka kaikki ymmärtää eri kantilta.
      Eiköhän tuokin asia ois selvin käsittää kuukausitasolla.
      Vaikka 20 eur nousu kk kun vuokrakin maksetaan suurinpiirtein joka luukussa kuukausittain.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2686
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2042
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      111
      1548
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1309
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1208
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1166
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      944
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      891
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      877
    Aihe