Hyvää uutta vuotta! Iloinen yllätys perustoimeentulotukeen tuli 5 euron kerotus. 1-2 leipää saa sillä ostettua tai 3-4 purkkia hernekeittoa.
Toimeentulotukeen korotus
7
173
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä valitat? Toimeentulotuki sentään nousi. Kuten nousi vuosi sittenkin. Lisäksi se korvaa vuokran, vedet ja sähköt eli, jos ne ovat nousseet, niin voidaan katsoa toimeentulotuen nousseen niiltäkin osin.
Sen sijaan nytkin on monia ihmisiä, joilla vähän säästöjä eli eivät saa toimeentulotukea, niin lähtenyt vaikka asumistuki. Aiemmin lähtenyt ehkä korotusosat. Ja sitä ennen suojaosuudet. Ei toimeentulotuella ole mitään hätää tämän hallituksen aikana ollut.
Nyt on menossa isojako, jossa osa pääsee keskiluokasta ylemmäksi, mutta isompi osa tippuu alas. Keskiluokka itsessään pienenee.- Anonyymi
Lisäksi todella monien etuuksien indeksit on jäädytetty kuten esim. lapsilisien ja työmarkkinatuen eli toimeentulotuella olevat ovat ottaneet heitäkin kiinni tämän hallituksen aikana. Ja niin ku piti olla työhön kannustava hallitus. Voi voi.
- Anonyymi
En valita, tästä indeksikorotuksesta : ) Kyllä toimeentulotuestakin on leikattu. Esim. minulla vuokra kallistunuu yli Kelan hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaisien rajojen . Joten toimeentulotukeni pienenee yli 30 eurolla. Ja on kokoajan haussa halvempi vuokra-asunto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En valita, tästä indeksikorotuksesta : ) Kyllä toimeentulotuestakin on leikattu. Esim. minulla vuokra kallistunuu yli Kelan hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaisien rajojen . Joten toimeentulotukeni pienenee yli 30 eurolla. Ja on kokoajan haussa halvempi vuokra-asunto.
No se on sitten ihan eri asia, jos asuu liian kalliisti. Minulla nettotulot vaan nousee vuosi vuodelta ja koska sähkö ja vesi kallistunut, niin ei mitään halua alkaa tekemään töitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No se on sitten ihan eri asia, jos asuu liian kalliisti. Minulla nettotulot vaan nousee vuosi vuodelta ja koska sähkö ja vesi kallistunut, niin ei mitään halua alkaa tekemään töitä.
Ei ole kyse siitä asuisinko liian kalliisti! 2019 muutin tähän yksiöön (valtion tukema ARA) kallimmasata vuokra-asunnosta. Ja vuokra oli Kelan normien mukainen. Nyt vuokra on viiden vuoden aikana 90 euroa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kyse siitä asuisinko liian kalliisti! 2019 muutin tähän yksiöön (valtion tukema ARA) kallimmasata vuokra-asunnosta. Ja vuokra oli Kelan normien mukainen. Nyt vuokra on viiden vuoden aikana 90 euroa.
... siis vuokra noussut 90 euroa. Mutta Kelan PERUStoimeentulotuessa hyväksymät vuokrarajat eivät ole tätäpäivää https://www.kela.fi/documents/d/guest/perustoimeentulotuessa-hyvaksyttavien-asumismenojen-kuntakohtaiset-rajat-2025
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
... siis vuokra noussut 90 euroa. Mutta Kelan PERUStoimeentulotuessa hyväksymät vuokrarajat eivät ole tätäpäivää https://www.kela.fi/documents/d/guest/perustoimeentulotuessa-hyvaksyttavien-asumismenojen-kuntakohtaiset-rajat-2025
No en tiedä sinusta, mutta minä asun 482 euron vuokra-asunnossa ja itse maksettavaksi jää jotain 15 euroa. En valita. Pakkomuutoista puhumiset on ihan hölmöjä. Ainakin tästä kunnasta löytyy yksiöitä vähän alle 400 euron, mutta ei huvita muuttaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1502019
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3241220Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.831028- 35908
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31839- 52829
- 85821
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta20769Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56719Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44711