Toimeentulotukeen korotus

Anonyymi-ap

Hyvää uutta vuotta! Iloinen yllätys perustoimeentulotukeen tuli 5 euron kerotus. 1-2 leipää saa sillä ostettua tai 3-4 purkkia hernekeittoa.

7

173

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mitä valitat? Toimeentulotuki sentään nousi. Kuten nousi vuosi sittenkin. Lisäksi se korvaa vuokran, vedet ja sähköt eli, jos ne ovat nousseet, niin voidaan katsoa toimeentulotuen nousseen niiltäkin osin.

Sen sijaan nytkin on monia ihmisiä, joilla vähän säästöjä eli eivät saa toimeentulotukea, niin lähtenyt vaikka asumistuki. Aiemmin lähtenyt ehkä korotusosat. Ja sitä ennen suojaosuudet. Ei toimeentulotuella ole mitään hätää tämän hallituksen aikana ollut.

Nyt on menossa isojako, jossa osa pääsee keskiluokasta ylemmäksi, mutta isompi osa tippuu alas. Keskiluokka itsessään pienenee.

• Anonyymi

Lisäksi todella monien etuuksien indeksit on jäädytetty kuten esim. lapsilisien ja työmarkkinatuen eli toimeentulotuella olevat ovat ottaneet heitäkin kiinni tämän hallituksen aikana. Ja niin ku piti olla työhön kannustava hallitus. Voi voi.

• Anonyymi

En valita, tästä indeksikorotuksesta : ) Kyllä toimeentulotuestakin on leikattu. Esim. minulla vuokra kallistunuu yli Kelan hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaisien rajojen . Joten toimeentulotukeni pienenee yli 30 eurolla. Ja on kokoajan haussa halvempi vuokra-asunto.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En valita, tästä indeksikorotuksesta : ) Kyllä toimeentulotuestakin on leikattu. Esim. minulla vuokra kallistunuu yli Kelan hyväksyttävien asumismenojen kuntakohtaisien rajojen . Joten toimeentulotukeni pienenee yli 30 eurolla. Ja on kokoajan haussa halvempi vuokra-asunto.

No se on sitten ihan eri asia, jos asuu liian kalliisti. Minulla nettotulot vaan nousee vuosi vuodelta ja koska sähkö ja vesi kallistunut, niin ei mitään halua alkaa tekemään töitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se on sitten ihan eri asia, jos asuu liian kalliisti. Minulla nettotulot vaan nousee vuosi vuodelta ja koska sähkö ja vesi kallistunut, niin ei mitään halua alkaa tekemään töitä.

Ei ole kyse siitä asuisinko liian kalliisti! 2019 muutin tähän yksiöön (valtion tukema ARA) kallimmasata vuokra-asunnosta. Ja vuokra oli Kelan normien mukainen. Nyt vuokra on viiden vuoden aikana 90 euroa.

• Anonyymi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

... siis vuokra noussut 90 euroa. Mutta Kelan PERUStoimeentulotuessa hyväksymät vuokrarajat eivät ole tätäpäivää https://www.kela.fi/documents/d/guest/perustoimeentulotuessa-hyvaksyttavien-asumismenojen-kuntakohtaiset-rajat-2025

No en tiedä sinusta, mutta minä asun 482 euron vuokra-asunnossa ja itse maksettavaksi jää jotain 15 euroa. En valita. Pakkomuutoista puhumiset on ihan hölmöjä. Ainakin tästä kunnasta löytyy yksiöitä vähän alle 400 euron, mutta ei huvita muuttaa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mikä kaivatussasi

Oikein häiritsee?
      Ikävä
      150
      2019
    2. Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa

Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir
      Maailman menoa
      324
      1220
    3. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      83
      1028
    4. Minä tiedän sen

Sinun ei tarvitse nainen sitä sanoa, minä tiedän jo sen.
      Ikävä
      35
      908
    5. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      839
    6. Hitto että tekis

Mieli saada sua
      Ikävä
      52
      829
    7. 85
      821
    8. Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?

https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta
      Maailman menoa
      20
      769
    9. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      56
      719
    10. Onko kaivattusi

Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?
      Ikävä
      44
      711
    Aihe