Olen salaa selvinpäin

Anonyymi-ap

Tajusin taannoin, että koko lähipiirini, perheeni, lähes kaikki ystäväni käyttävät alkoholia lähes kaikissa tilanteissa, kun kokoonnumme yhteen. Olemme ns. iloinen juopottelusuku tai porukka, jossa alkoholi on vieras joka kutsutaan ensimmäisenä mukaan. Ja bileethän siitä syntyy. Olen onnistunut aina välillä olemaan pitkiäkin aikoja juomatta, ja jälleen tuli 100 päivää täyteen omin avuin. Porukka kuitenkin muistaa säännöllisesti kysyä ja osin painostaa juomaan. Olen saanut myös mielenterveys diagnoosin ja olen ymmärtänyt, että diagnoosi on väärä. Olen alkoholisti, kuten moni lähipiirissäni. Yhdelle etäiselle tutulle olen myöntänyt asian ääneen ja kertonut olevani salaa selvinpäin. Naurettavalta kuulostaa, mutta näin se on. Jos myöntäisin alkoholiongelmani ääneen kaikille pelkään, ettei minua uskota. Tai jotain. En ole edes puolisolleni kertonut, koska hävettää. Aivan fucked up tilanne. Nyt sinnittelen itsekseni.

7

443

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hienoa. Olen itse raitis alkoholisti. AA pelasti minut. Käyn keskustemassa kerhossa edelleen muutaman kerran viikossa. Suosittelen. Ja hei, yleensä raittius haittaa eniten niitä joilla on oma ongelma!

• Anonyymi

Itse valehtelen muka ryyppääväni säännöllisesti vaikken juurikaan käytä. Kerran sain hyviä droppeja kun näyttelin krapulaista ja valehtelin juoneeni monta päivää.

• Anonyymi

On hassua, jos ei halua olla päihtynyt.

• Anonyymi

Kuulostaa unelmalta. Mistä saan tommosen lähipiirin?

• Anonyymi

Minun lähipiirissäni taas kukaan ei koskaan juo yhtä annosta enempää koskaan. Ja yksi annoskin on harvinainen.
      Itselläni juomakaappi on täynnä, on ollut yli 30 vuotta ja tulee olemaan toistaiseksi. Hienoja konjakkejakin olisi. Paljon matkoilta aikoinaan tuotua juomaa. Jotain Alkostakin hankittua. Yksinkertaisesti ei juolahda mieleen ottaa drinkkiä, on muuta tekemistä. Vieraille ei voi tarjota, kun ovat aina autolla.

Ainoa, mitä menee, on punaviini. Sitä kuluu pataruokiin! Viimeksi laitoin jouluiseen karjalanpaistiin. Tuli oikein hyvää.

Nautin elämästä, en juomisesta!

• Minkä vuoksi kirjoitat "Alkoholismi"-palstalle?

Erikoista, että sinulla on hallussasi niinkin paljon alkoholia jolle ei ole käyttöä.

Onko jotakin jäänyt kertomatta?

• Anonyymi
        6000-päivää kirjoitti:

Minkä vuoksi kirjoitat "Alkoholismi"-palstalle?

Erikoista, että sinulla on hallussasi niinkin paljon alkoholia jolle ei ole käyttöä.

Onko jotakin jäänyt kertomatta?

Olin "Terveys"-palstalla ja tuli tämä vastaan. Päätin vilkaista, kun ketju oli lyhyt. Kommentointini on tietysti turha. Paljonkin jäi kertomatta.

Minulle siinä ei ole mitään erikoista, että hallussani on paljon alkolijuomia, joita en käytä. Kertonee kuitenkin siitä, että juoppo en ole, sillä juopolla ei alkoholit kauan säily. Minulla säilyy. Mutta miksi niitä sitten olen ylipäätään koskaan hankkinut? Jaa-a... siinäpä mysteeri!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      162
      4113
    2. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      37
      2403
    3. Tämän hetken

Terveiset kaivatullesi ⬇️
      Ikävä
      155
      2131
    4. Kesän odotuksia hyrynsalmella

Kyllä kesällä hyrynsalmellakin on mahdollisuus osallistua kylän menoon monella tavalla . On kaunislehdon talomuseolla
      Hyrynsalmi
      16
      1699
    5. Vieläkö sä toivot

Meidän välille jotain?
      Ikävä
      80
      1292
    6. Voi Rakas siellä

Olet ollut mun ajatuksissa taas koko päivän. Olet ihmeellinen kertakaikkiaan ja arvostan sinua niin paljon❤️Minulla ei o
      Tunteet
      24
      1250
    7. Ohhoh! KAJ laukoi suorat sanat somessa - V-sana mainittu!

Ohhoh! Mitäs mieltä olet tästä huumoriryhmä KAJ:sta? Bara bada bastu on kyllä aikamoinen korvamato... Lue lisää: https
      Euroviisut
      31
      1139
    8. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      144
      1102
    9. Erika selvisi hienosti ennakkosuosikin paineista

Hienostihan se meni. Erika jätettiin yksin, eikä häntä tuettu, oli euroviisukiusattu, silti suoriutui ensiluokkaisesti.
      Maailman menoa
      100
      908
    10. Pirre vaatii nyt karhuja ammuttavaksi

Ylellä taas hauskaa lieksa uutista. Karhujen kannan­hoidollinen metsästys on Lieksan kaupungin mielestä välttämätöntä.
      Lieksa
      115
      830
    Aihe