Olen salaa selvinpäin

Anonyymi-ap

Tajusin taannoin, että koko lähipiirini, perheeni, lähes kaikki ystäväni käyttävät alkoholia lähes kaikissa tilanteissa, kun kokoonnumme yhteen. Olemme ns. iloinen juopottelusuku tai porukka, jossa alkoholi on vieras joka kutsutaan ensimmäisenä mukaan. Ja bileethän siitä syntyy. Olen onnistunut aina välillä olemaan pitkiäkin aikoja juomatta, ja jälleen tuli 100 päivää täyteen omin avuin. Porukka kuitenkin muistaa säännöllisesti kysyä ja osin painostaa juomaan. Olen saanut myös mielenterveys diagnoosin ja olen ymmärtänyt, että diagnoosi on väärä. Olen alkoholisti, kuten moni lähipiirissäni. Yhdelle etäiselle tutulle olen myöntänyt asian ääneen ja kertonut olevani salaa selvinpäin. Naurettavalta kuulostaa, mutta näin se on. Jos myöntäisin alkoholiongelmani ääneen kaikille pelkään, ettei minua uskota. Tai jotain. En ole edes puolisolleni kertonut, koska hävettää. Aivan fucked up tilanne. Nyt sinnittelen itsekseni.

7

677

Vastaukset 7

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hienoa. Olen itse raitis alkoholisti. AA pelasti minut. Käyn keskustemassa kerhossa edelleen muutaman kerran viikossa. Suosittelen. Ja hei, yleensä raittius haittaa eniten niitä joilla on oma ongelma!

• Anonyymi

Itse valehtelen muka ryyppääväni säännöllisesti vaikken juurikaan käytä. Kerran sain hyviä droppeja kun näyttelin krapulaista ja valehtelin juoneeni monta päivää.

• Anonyymi

On hassua, jos ei halua olla päihtynyt.

• Anonyymi

Kuulostaa unelmalta. Mistä saan tommosen lähipiirin?

• Anonyymi

Minun lähipiirissäni taas kukaan ei koskaan juo yhtä annosta enempää koskaan. Ja yksi annoskin on harvinainen.
      Itselläni juomakaappi on täynnä, on ollut yli 30 vuotta ja tulee olemaan toistaiseksi. Hienoja konjakkejakin olisi. Paljon matkoilta aikoinaan tuotua juomaa. Jotain Alkostakin hankittua. Yksinkertaisesti ei juolahda mieleen ottaa drinkkiä, on muuta tekemistä. Vieraille ei voi tarjota, kun ovat aina autolla.

Ainoa, mitä menee, on punaviini. Sitä kuluu pataruokiin! Viimeksi laitoin jouluiseen karjalanpaistiin. Tuli oikein hyvää.

Nautin elämästä, en juomisesta!

• Minkä vuoksi kirjoitat "Alkoholismi"-palstalle?

Erikoista, että sinulla on hallussasi niinkin paljon alkoholia jolle ei ole käyttöä.

Onko jotakin jäänyt kertomatta?

• Anonyymi
        6000-päivää kirjoitti:

Minkä vuoksi kirjoitat "Alkoholismi"-palstalle?

Erikoista, että sinulla on hallussasi niinkin paljon alkoholia jolle ei ole käyttöä.

Onko jotakin jäänyt kertomatta?

Olin "Terveys"-palstalla ja tuli tämä vastaan. Päätin vilkaista, kun ketju oli lyhyt. Kommentointini on tietysti turha. Paljonkin jäi kertomatta.

Minulle siinä ei ole mitään erikoista, että hallussani on paljon alkolijuomia, joita en käytä. Kertonee kuitenkin siitä, että juoppo en ole, sillä juopolla ei alkoholit kauan säily. Minulla säilyy. Mutta miksi niitä sitten olen ylipäätään koskaan hankkinut? Jaa-a... siinäpä mysteeri!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ny se loppuu ( Kuhmo)

Yhtiö on myyty. Notta yyteet meleko äkkiä, notta. Pelastautukoon ken voi. Notta se on tuulista pian.
      Kuhmo
      99
      3161
    2. Parikymppinen hakkasi nelikymppisen kriittiseen tilaan

Ja ihminen jäi junan alle lautiosaaressa...paljon on taas sattunut ja tapahtunut. Ketähän nämä uhrit mahtaa olla 🤔 htt
      Kemi
      49
      2571
    3. Kaivattusi tärkein ulkoinen tuntomerkki

Onko jokin muu kuin yleinen kuten kaunis, laiha. hyväkroppainen jne.
      Ikävä
      53
      1399
    4. Mitä tuot pöytään parisuhteessa?

Siinäpä se kysymys on otsikossa. Mitäpä siis tuot/toisit pöytään parisuhteessa? Oletko mies vai nainen? Koetko sen mitä
      Sinkut
      335
      1170
    5. Mille kirjaimelle

toivotat hyvää yötä , kuka on mielessäsi kun menet nukkumaan?
      Ikävä
      43
      1131
    6. Äimän käki

Olen vähää vaille viisikymppinen mies, ja olen elellyt ilman parisuhdetta parisen vuotta. Nyt vihdoin ja viimein tuntuu,
      Sinkut
      154
      931
    7. Paikallinen autokorjaamo

Kyllä alkaa vituttamaan, palvelua haluaisi niin jono ovelle ja yksi myyjä. Auto valmistunut kuntoon niin kukaan ei ilmoi
      Kuhmo
      11
      911
    8. Nainen, miten suhtautuisit

Jos mies ehdottaisi tapaamista? Entä siihen, jos mies kertoisi tapaamisessa tunteistaan ja haluaisi seurustella?
      Ikävä
      58
      740
    9. 2 km on nykyään liian pitkä koulumatka

Hesarissa päivitellään lapset joutuu nyt kulkemaan 2 km kouluun jösses. Ruostefillarilla tuo matka menee vaikka miten äk
      Lieksa
      54
      710
    10. Sinulle mies

Kohtaamme jälleen kun on oikea aika. Sitä ei voi mikään eikä kukaan estää <3 <3
      Ikävä
      38
      695
    Aihe