Olen salaa selvinpäin

Anonyymi-ap

Tajusin taannoin, että koko lähipiirini, perheeni, lähes kaikki ystäväni käyttävät alkoholia lähes kaikissa tilanteissa, kun kokoonnumme yhteen. Olemme ns. iloinen juopottelusuku tai porukka, jossa alkoholi on vieras joka kutsutaan ensimmäisenä mukaan. Ja bileethän siitä syntyy. Olen onnistunut aina välillä olemaan pitkiäkin aikoja juomatta, ja jälleen tuli 100 päivää täyteen omin avuin. Porukka kuitenkin muistaa säännöllisesti kysyä ja osin painostaa juomaan. Olen saanut myös mielenterveys diagnoosin ja olen ymmärtänyt, että diagnoosi on väärä. Olen alkoholisti, kuten moni lähipiirissäni. Yhdelle etäiselle tutulle olen myöntänyt asian ääneen ja kertonut olevani salaa selvinpäin. Naurettavalta kuulostaa, mutta näin se on. Jos myöntäisin alkoholiongelmani ääneen kaikille pelkään, ettei minua uskota. Tai jotain. En ole edes puolisolleni kertonut, koska hävettää. Aivan fucked up tilanne. Nyt sinnittelen itsekseni.

7

626

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hienoa. Olen itse raitis alkoholisti. AA pelasti minut. Käyn keskustemassa kerhossa edelleen muutaman kerran viikossa. Suosittelen. Ja hei, yleensä raittius haittaa eniten niitä joilla on oma ongelma!

• Anonyymi

Itse valehtelen muka ryyppääväni säännöllisesti vaikken juurikaan käytä. Kerran sain hyviä droppeja kun näyttelin krapulaista ja valehtelin juoneeni monta päivää.

• Anonyymi

On hassua, jos ei halua olla päihtynyt.

• Anonyymi

Kuulostaa unelmalta. Mistä saan tommosen lähipiirin?

• Anonyymi

Minun lähipiirissäni taas kukaan ei koskaan juo yhtä annosta enempää koskaan. Ja yksi annoskin on harvinainen.
      Itselläni juomakaappi on täynnä, on ollut yli 30 vuotta ja tulee olemaan toistaiseksi. Hienoja konjakkejakin olisi. Paljon matkoilta aikoinaan tuotua juomaa. Jotain Alkostakin hankittua. Yksinkertaisesti ei juolahda mieleen ottaa drinkkiä, on muuta tekemistä. Vieraille ei voi tarjota, kun ovat aina autolla.

Ainoa, mitä menee, on punaviini. Sitä kuluu pataruokiin! Viimeksi laitoin jouluiseen karjalanpaistiin. Tuli oikein hyvää.

Nautin elämästä, en juomisesta!

• 6000-päivää

Minkä vuoksi kirjoitat "Alkoholismi"-palstalle?

Erikoista, että sinulla on hallussasi niinkin paljon alkoholia jolle ei ole käyttöä.

Onko jotakin jäänyt kertomatta?

• Anonyymi
        6000-päivää kirjoitti:

Minkä vuoksi kirjoitat "Alkoholismi"-palstalle?

Erikoista, että sinulla on hallussasi niinkin paljon alkoholia jolle ei ole käyttöä.

Onko jotakin jäänyt kertomatta?

Olin "Terveys"-palstalla ja tuli tämä vastaan. Päätin vilkaista, kun ketju oli lyhyt. Kommentointini on tietysti turha. Paljonkin jäi kertomatta.

Minulle siinä ei ole mitään erikoista, että hallussani on paljon alkolijuomia, joita en käytä. Kertonee kuitenkin siitä, että juoppo en ole, sillä juopolla ei alkoholit kauan säily. Minulla säilyy. Mutta miksi niitä sitten olen ylipäätään koskaan hankkinut? Jaa-a... siinäpä mysteeri!

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia

"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoaine­tuki­järjestelmän, kun energianhinnat nousi
      Maailman menoa
      46
      3108
    2. Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta

🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs
      Maailman menoa
      46
      2911
    3. Iso poliisioperaatio Lapualla

Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo
      Lapua
      53
      2544
    4. 100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman

Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es
      Maailman menoa
      51
      2525
    5. Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin

Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks
      Maailman menoa
      32
      2106
    6. Olen aika varma

että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa
      Ikävä
      58
      1860
    7. Oletko nähnyt hänet ilman...

Vaatteita!?
      Ikävä
      45
      1779
    8. Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys

Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä
      Maailman menoa
      43
      1636
    9. Oon niin surullinen

Ettei meistä tullut sitä mitä toivoin
      Ikävä
      48
      1582
    10. Mitä sitten odotat

Jos seurailet vain tekemisiäni
      Ikävä
      26