Olen salaa selvinpäin

Anonyymi-ap

Tajusin taannoin, että koko lähipiirini, perheeni, lähes kaikki ystäväni käyttävät alkoholia lähes kaikissa tilanteissa, kun kokoonnumme yhteen. Olemme ns. iloinen juopottelusuku tai porukka, jossa alkoholi on vieras joka kutsutaan ensimmäisenä mukaan. Ja bileethän siitä syntyy. Olen onnistunut aina välillä olemaan pitkiäkin aikoja juomatta, ja jälleen tuli 100 päivää täyteen omin avuin. Porukka kuitenkin muistaa säännöllisesti kysyä ja osin painostaa juomaan. Olen saanut myös mielenterveys diagnoosin ja olen ymmärtänyt, että diagnoosi on väärä. Olen alkoholisti, kuten moni lähipiirissäni. Yhdelle etäiselle tutulle olen myöntänyt asian ääneen ja kertonut olevani salaa selvinpäin. Naurettavalta kuulostaa, mutta näin se on. Jos myöntäisin alkoholiongelmani ääneen kaikille pelkään, ettei minua uskota. Tai jotain. En ole edes puolisolleni kertonut, koska hävettää. Aivan fucked up tilanne. Nyt sinnittelen itsekseni.

7

301

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Hienoa. Olen itse raitis alkoholisti. AA pelasti minut. Käyn keskustemassa kerhossa edelleen muutaman kerran viikossa. Suosittelen. Ja hei, yleensä raittius haittaa eniten niitä joilla on oma ongelma!

• Anonyymi

Itse valehtelen muka ryyppääväni säännöllisesti vaikken juurikaan käytä. Kerran sain hyviä droppeja kun näyttelin krapulaista ja valehtelin juoneeni monta päivää.

• Anonyymi

On hassua, jos ei halua olla päihtynyt.

• Anonyymi

Kuulostaa unelmalta. Mistä saan tommosen lähipiirin?

• Anonyymi

Minun lähipiirissäni taas kukaan ei koskaan juo yhtä annosta enempää koskaan. Ja yksi annoskin on harvinainen.
      Itselläni juomakaappi on täynnä, on ollut yli 30 vuotta ja tulee olemaan toistaiseksi. Hienoja konjakkejakin olisi. Paljon matkoilta aikoinaan tuotua juomaa. Jotain Alkostakin hankittua. Yksinkertaisesti ei juolahda mieleen ottaa drinkkiä, on muuta tekemistä. Vieraille ei voi tarjota, kun ovat aina autolla.

Ainoa, mitä menee, on punaviini. Sitä kuluu pataruokiin! Viimeksi laitoin jouluiseen karjalanpaistiin. Tuli oikein hyvää.

Nautin elämästä, en juomisesta!

• Minkä vuoksi kirjoitat "Alkoholismi"-palstalle?

Erikoista, että sinulla on hallussasi niinkin paljon alkoholia jolle ei ole käyttöä.

Onko jotakin jäänyt kertomatta?

• Anonyymi
        6000-päivää kirjoitti:

Minkä vuoksi kirjoitat "Alkoholismi"-palstalle?

Erikoista, että sinulla on hallussasi niinkin paljon alkoholia jolle ei ole käyttöä.

Onko jotakin jäänyt kertomatta?

Olin "Terveys"-palstalla ja tuli tämä vastaan. Päätin vilkaista, kun ketju oli lyhyt. Kommentointini on tietysti turha. Paljonkin jäi kertomatta.

Minulle siinä ei ole mitään erikoista, että hallussani on paljon alkolijuomia, joita en käytä. Kertonee kuitenkin siitä, että juoppo en ole, sillä juopolla ei alkoholit kauan säily. Minulla säilyy. Mutta miksi niitä sitten olen ylipäätään koskaan hankkinut? Jaa-a... siinäpä mysteeri!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oisko se tosi paha

Jos haluaisinkin susta ennen kaikkea seksiä? Nainen
      Ikävä
      142
      4253
    2. Milloin nainen saan sinut?

Kanssani eroottisiin hetkiin? Tiedät ja tunnet kovan haluni, hellyyden myös. Onko vastauksesi edelleen, että en tiedä, e
      Ikävä
      22
      2395
    3. Haluan että tiedät tämän

Jos luet täällä. En ole sinulle vihainen, vaikka asiat menivät niinkuin menivät. Ajattelin, että et tykkää minusta, jonk
      Ikävä
      97
      1979
    4. Trump syyttää sodasta Ukrainaa.

Vieläkö persut jaksavat naureskella sille kun väitetään Putinin ja Trumpin olevan parhaita kavereita? https://yle.fi/a/
      Maailman menoa
      391
      1605
    5. Mitä olen antanut sinulle?

Mitä olet antanut minulle?
      Suhteet
      37
      1475
    6. Johanna Turja, Putinin agentti Alavudelta

Johanna Turja: Ukraina on osa Venäjää https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/a4d2ab92-3cc7-41bc-9630-0b48f898e263
      Alavus
      30
      1456
    7. Pride saapuu Iisalmeen

Miksi tällaista tapahtumaa pitää käsitellä kaupungin hallituksessa? Ihan sama kun pistäisi pystyyn umpikännimarssin ja k
      Iisalmi
      177
      1432
    8. 250
      1285
    9. Trump syyttää Ukrainaa sodan aloittamisesta

Hah hah, niin ne asiat menee
      NATO
      276
      1153
    10. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      77
      1152
    Aihe