On se kumma, että kaloja väitetään empaattisiksi ja sympaattisiksi vaikka todellisuus on toinen. Kalat on oikukas, itsekäs, ilkeä ja varsinainen tuuliviiri ikuisine mielialan vaihtelujensa kanssa.
tuli juhannuksena juteltua isomman porukan kanssa horoskoopeista ja kaikkien kokemukset kaloista oli samanlaisia: ei vaan voi yhtään luottaa!!!!!!!
Epäluotettava kalat
48
9829
Vastaukset
- sider
Kiitos viestistäsi. Omankin Kokemukseni mukaan "kalat" on todella epäempaattinen merkki. Yhtä tunteetonta ja ilkeätä merkkiä ei ole toista eläinradalla. Se on empiirinen tosiasia.
- FisuN.
Just..entiedä sitten, mutta mulle on sanottu, että oon liiankin tunteellinen ja yliherkkä, ja tiedän kyllä sen itsekin, ei ole helppoo..
Pienenä varsinkin olin kuulemma liian kiltti. Ja kyllä se vieläkin näkyy välillä, kun ei osaa sanoa ei, kun joku pyytää apua, ja helposti saattaajoutua hyväksikäytetyksi.
Mutta pakko myöntää, tiedän itsekin 2 kalaa, jotka ovat seläntakana paskaa puhuvia ja ilkeitä. Mutta kaikki muut kalat (joita on ystävinä paljon) ovat maailman ihanimpia ihmisiä. - FisuN.
FisuN. kirjoitti:
Just..entiedä sitten, mutta mulle on sanottu, että oon liiankin tunteellinen ja yliherkkä, ja tiedän kyllä sen itsekin, ei ole helppoo..
Pienenä varsinkin olin kuulemma liian kiltti. Ja kyllä se vieläkin näkyy välillä, kun ei osaa sanoa ei, kun joku pyytää apua, ja helposti saattaajoutua hyväksikäytetyksi.
Mutta pakko myöntää, tiedän itsekin 2 kalaa, jotka ovat seläntakana paskaa puhuvia ja ilkeitä. Mutta kaikki muut kalat (joita on ystävinä paljon) ovat maailman ihanimpia ihmisiä.siis korjaus, ne 2 kalaa eivät ole edes seläntakana vaan paremmin sanottuna ihan suoraan ilkeitä.
- heprea
mätä rotta, kala kai kuitenkin. kalat ovat parhaimmillaan viisaita, lempeitä ja myötätuntoisia, lämpimiä ja hurmaavia ihmisiä. pahimmillaan uneksijoita, jotka katkeroituvat kovasta todellisuudesta, selkärangattomia takin kääntäjiä, omissa maailmoissaan leijuvia outolintuja. kaksi kalaa - kaksi persoonallisuutta, tai kaksi mahdollisuutta, joka pinnalle, tai pohjamutiin.
- Roosa
Itse kalat ja en nyt lähtisi itseäni kovin moittimaan. Kuten todettu meissä kaikissa on hyviä ja huonoja puolia, ehkä kaloissa ne kaksi kalaa, jotka ovat toistensa vastakohdat.Elettävä vain niiden kanssa!
- Nimetön
Roosa kirjoitti:
Itse kalat ja en nyt lähtisi itseäni kovin moittimaan. Kuten todettu meissä kaikissa on hyviä ja huonoja puolia, ehkä kaloissa ne kaksi kalaa, jotka ovat toistensa vastakohdat.Elettävä vain niiden kanssa!
Kyllä olen samaa mieltä, että Kalat-ihmisessä on kaksi persoonaa. Toinen voi olla ihana ihminen ja toinen taas välinpitämätön. Luulisin että vanhemmat Kalat-ihmiset ovat vähemmän kamalia. Nuoremmista ei vois sanoa kuin näistä yleisesti sanottuna. Pitäis ottaa huomioon nouseva, kuu ja merkurius merkki.Näistä voi ainakin päätellä. Ei pidä tuijoittaa pelkästään aurinkomerkkiä eli horoskooppimerkkiä.
- Easyl
Ite oon kala, mutta kiinalaisessa horoskoopissa käärme... Voisko vaikuttaa jotenkin?
Avokkini sanoo, että oon yliherkkä, kaverini sanovat, että oon kiltti ja kiva, mutta jos suutun, osaan olla ilkeä.
Kun olen jollekin sanonu pahasti saatan sitä surra jälkeen päin.
Mutta kaloja on erilaisia, ei meitä kaikkia voi yleistää...- Niuni
No mä olen oikeastaan samanlainen, poikaystävän mielestä yliherkkä, muiden ihmisten mielestä kiltti, ystävällinen ja kiva. (Poikaystäväni, sekä muistan myös, että 2 entistäni sanoi alussa minulle, että oot ihan kuin enkeli, miten tollasia voi olla edes olemassa.)
Mutta sitten jos suutun, osaan olla piikikäs, ilkeä ja saan tehtyä toiselle hirveän olon, että sittemmin poikaystäväni on myös sanonut, että olen silloin maailman kusipäin ja ilkein olento.
Mutta yleensä juuri se, että olen silloin ilkeä, johtuu siitä, että minua on loukattu ja pistän takaisin niinpahasti kun pystyn, jotta toiselle tulee yhtä paha olo. - sivusta seurannut
Niuni kirjoitti:
No mä olen oikeastaan samanlainen, poikaystävän mielestä yliherkkä, muiden ihmisten mielestä kiltti, ystävällinen ja kiva. (Poikaystäväni, sekä muistan myös, että 2 entistäni sanoi alussa minulle, että oot ihan kuin enkeli, miten tollasia voi olla edes olemassa.)
Mutta sitten jos suutun, osaan olla piikikäs, ilkeä ja saan tehtyä toiselle hirveän olon, että sittemmin poikaystäväni on myös sanonut, että olen silloin maailman kusipäin ja ilkein olento.
Mutta yleensä juuri se, että olen silloin ilkeä, johtuu siitä, että minua on loukattu ja pistän takaisin niinpahasti kun pystyn, jotta toiselle tulee yhtä paha olo.Niin, mutta kalat suuttuu niin tajuttoman helposti:aina kun asiat eivät mene juuri niin kuin HE haluavat... Sen takia kalat on 10% ajasta mukava, 90% ajasta masentunut tai ilkeä... Vihje kaloille: oisitte tosi mahtavia tyyppejä, jos ette aina purkaisi omaa huonoa oloa muihin.
- lentokala
Niuni kirjoitti:
Mutta yleensä juuri se, että olen silloin ilkeä, johtuu siitä, että minua on loukattu ja pistän takaisin niinpahasti kun pystyn, jotta toiselle tulee yhtä paha olo.osaan olla enkeli ja ihana, mutta auta armias jos tunteitani loukataan, silloin en sanojani säästä. Yliherkkyys ei kuulu piirteisiini johtuu ehkä nousevasta neitsyestä. Tuttavapiiriini kuuluu muutama kala, yksikään heistä ei ole ilkeä.
- ,,,,,,,,,,
Käytitte sitten jussin siihen että haukuitte seläntakana toisia. Kerro vielä mitä ystävällisen empaattisia merkkejä siinä ringissä istui;)
- pettynyt ja ihmeissään
Monesta eri merkistä edustajia. Asia tuli esille, kun puhuimme selkään puukottajista. Tarkemmin asiaa pohtiessamme, huomasimme kaikkien pahimpien/ilkeimpien olleen kaloja.
- tuota
pettynyt ja ihmeissään kirjoitti:
Monesta eri merkistä edustajia. Asia tuli esille, kun puhuimme selkään puukottajista. Tarkemmin asiaa pohtiessamme, huomasimme kaikkien pahimpien/ilkeimpien olleen kaloja.
niin mitä sitten itse ajattelitte siinä tekevänne..
- pettynyt ja....
tuota kirjoitti:
niin mitä sitten itse ajattelitte siinä tekevänne..
totesimme faktan, jonka olimme huomanneet.
Ai niin, tuli vielä mieleeni, että kalat on kovia inttämään. Hakevat kaikesta riitaa ja väittelyä..... - sider
pettynyt ja.... kirjoitti:
totesimme faktan, jonka olimme huomanneet.
Ai niin, tuli vielä mieleeni, että kalat on kovia inttämään. Hakevat kaikesta riitaa ja väittelyä.....Jooh,
Tuttu juttu. Jos jokin kaloissa on varma piirre, niin se, että heidän tapansa esittää mielipiteensä on voimakasta ja järkähtämätöntä. Usein he joutuvatkin törmäykseen sen tähden muiden kanssa. Asioista saa olla eri mieltä, mutta kalojen tyyli tuoda mielipiteensä esiin ei viestitä mistään empaattisesta luonteesta. Silkka riitelynhalukin on tullut monta kertaa kalojen kohdalla noteerattua. Kalat käy pilkallisesti käsiksi henkilökohtaisiin ja kajoaa tunne-elämän puoliin.
Empatia on kaloille vieras piirre. - Niuni
sider kirjoitti:
Jooh,
Tuttu juttu. Jos jokin kaloissa on varma piirre, niin se, että heidän tapansa esittää mielipiteensä on voimakasta ja järkähtämätöntä. Usein he joutuvatkin törmäykseen sen tähden muiden kanssa. Asioista saa olla eri mieltä, mutta kalojen tyyli tuoda mielipiteensä esiin ei viestitä mistään empaattisesta luonteesta. Silkka riitelynhalukin on tullut monta kertaa kalojen kohdalla noteerattua. Kalat käy pilkallisesti käsiksi henkilökohtaisiin ja kajoaa tunne-elämän puoliin.
Empatia on kaloille vieras piirre.No just.. Mä vihaan riitelyä, enkä todellakaan ole riitelynhaluinen, niinkuin esim. pari muuta merkkiä, mitä en nyt tässä ala haukkumaan. Eikä kukaan mun ystäväkaloistakaan ole tuollaisia. Ainoa milloin toi on totta, siis ilkeys ja inhottavuus, jos itseäni on loukattu, ja se taas ei ole tapahtunut kun poikaystäväni kanssa. Eli sen kanssa jota eniten rakastaa, niin niinkuin vissiin yleensäkkin.
Mua taas on niin monesti kaduttanut jälkeenpäin jossain tilanteessa, että miksi en ole saanut sanoja ulos suusta ja sanonut ilkeästi jollekkin joka olisi sen ansainnut. Jälkiviisastelen sitten kotona ja puhun itsekseni mitä olisi pitänyt sanoa suoraan sille ihmiselle, mutta oikeassa tilanteessa olen vain vissiin liian kiltti kun en voi sanoa. Tiedän erään merkin, kuka taas sanoo kaiken niin suoraan kaikille ja ilkeästi ja satuttaa sanoillaan muita ihmisiä, tuntuupa vielä että tekee tahalleen sen, en tiedä. Varmaan on muillakin kokemuksia. - kalat
pettynyt ja ihmeissään kirjoitti:
Musta on sanottu, et oon liian kiltti ja yritän aina auttaa ystäviäni parhaan mukaan kuuntelen vaik koko yön niiden iloja ja murheita, mut sit jos mut joku pettää ni musta tulee tosi välinpitämätön sitä ihmistä kohtaa. kalaa on helppoo käyttää hyväks, mut ku se tajuu et sitä on käytetty hyväks ni siitä rulee välinpitämätön.. et miettikää sit siitä miten ootte aloja kohellu..
- asian huomannut
kalat kirjoitti:
Musta on sanottu, et oon liian kiltti ja yritän aina auttaa ystäviäni parhaan mukaan kuuntelen vaik koko yön niiden iloja ja murheita, mut sit jos mut joku pettää ni musta tulee tosi välinpitämätön sitä ihmistä kohtaa. kalaa on helppoo käyttää hyväks, mut ku se tajuu et sitä on käytetty hyväks ni siitä rulee välinpitämätön.. et miettikää sit siitä miten ootte aloja kohellu..
Hmmm. Ongelma taitaa olla siinä, että kalat loukkaantuu aina jos muut eivät tanssi hänen pillinsä mukaan... Siis turhasta.
- myöskin kokemusta
kalat kirjoitti:
Mulla oli yksi kalat ystävä, jota arvostin tosi paljon ja välitin hänestä. Pidin häntä parhaimpana ystäväni, kunnes eräänä päivänä sain tietää, että hän oli valehdellut selkäni takana, juorunnut asioistani muille ja pettänyt sen aikaisen poikakaverini kanssa minua. Silmät avautui, ja huomasin kuinka hän yritti iskeä muidenkin kuin minun miestä, käyttäytyi kuin huora ja valehteli kaikille.
Niinpä, kalat varmaan itsekin uskoo omiin valheisiinsa "mä olen niin kiltti ja herkkä" vaikka käytös osoittaa toista. Meni kyllä luottamus täysin. - fisuN
sider kirjoitti:
Jooh,
Empatia on kaloille vieras piirre.en ikinä haasta riitaa ja inhoon väittelyä!!!ei mun kanssa voi tapella!!!
- kalat kans
kalat kirjoitti:
Olen aika samanlainen mitä ittest kerroit!!
- kalat
Itse tiedän osaavani olla ilkeä, mutta sen teen sitten kyllä naamakkain. Kun jotkut muut aloittaa sen ringissä panettelun seläntakana, en nimenomaan ole hanakka siihen lähtemään. Tiedän paljon ihmisiä joiden ilkeydestä muilla ei ole tietoakaan, kun niin hienosti osaavat käyttäytyä naamakkain.
- sider
Älkää nyt väärin ottako tätä keskustelua. Kalat on toki ihana merkki; tosi ymmärtäväinen ja käsityskykyinen. Myös tunneälyn ja intuitiivisuuden lahjoja esiintyy. Kalat on sosiaalinen ja huomioonottava ihmisluonne.
Mutta empaattisuutta moiset hyveet eivät vielä synnytä. Kalat on ehkä liiankin älykäs ja fiksu merkki ollakseen myötätuntoinen. Maailma kun on tällainen. Siinä on kalojen tragedia? - kalat -67
Kalat ei ole itsekäs!!! tuuliviirin allekirjoitan mutta en ilkeyttä!!! perrrrrrrrrrrrjantai kun ottaa päähän tollaiset yleistykset.
- mirrau
Aluksi, en halua sanoa kaikkien kalojen olevan ilkeitä tai inhottavia. Parhaimmillaan Kalat on viehättävä, keskusteleva, tarkkanäköinen (joka johtaa joskus "liialliseen suoruuteen"), ymmärtävä ja viisas ystävä.
Mutta, eihän kukaan voi olla mukava ja ymmärtäväinen kaiken aikaa? Äitini ja vanhempi sisareni ovat molemmat Kaloja. Suurimman osan ajasta he ovat juuri niin hyviä, avuliaita ja mukavia ihmisiä kuin yllä kuvailin, mutta suuttuessaan ja loukkaantuessaan molemmat ovat todella pisteliäitä, ilkeitä ja pahantahtoisia. Kaiken lisäksi molemmat ovat tahollaan 100% idealisteja, jotka eivät kestä sitä, että maailma ei mene heidän tahtonsa mukaan. Äitini tuntuu vuosi vuodelta masentuvan entistä enemmään, veljeni ja minun sitkeistä eteenpäinpotkimisyrityksistä huolimatta. Pahinta on, että äitini mieliala latistaa myös minut aivan täysin.
Loukkaavinta Kalojen harrastamassa sanasodassa on se, ettei loukkaavasta asiasta missään vaiheessa puhuta suoraan. Koko tilanteesta tulee lähinnä täysin absurdi olo, kun ei voi olla edes täysin varma mistä toinen on loukkantunut, mistä pitäisi olla pahoillaan ja pyytääa anteeksi.
Ja tiedoksi vaan kaikille Kalat-äideille, lapsen itsetunto ei kasva äidin jatkuvasta piikittelystä ja vieraiden edessä mollaamisesta! Miettikää edes vähän ennenkuin opetatte lapsenne siihen ajatukseen, että hän voi olla hyvä vain jos toteuttaa kaikki äitinsä (idealistiset)unelmat pilkulleen. - saman huomannut
mirrau kirjoitti:
Aluksi, en halua sanoa kaikkien kalojen olevan ilkeitä tai inhottavia. Parhaimmillaan Kalat on viehättävä, keskusteleva, tarkkanäköinen (joka johtaa joskus "liialliseen suoruuteen"), ymmärtävä ja viisas ystävä.
Mutta, eihän kukaan voi olla mukava ja ymmärtäväinen kaiken aikaa? Äitini ja vanhempi sisareni ovat molemmat Kaloja. Suurimman osan ajasta he ovat juuri niin hyviä, avuliaita ja mukavia ihmisiä kuin yllä kuvailin, mutta suuttuessaan ja loukkaantuessaan molemmat ovat todella pisteliäitä, ilkeitä ja pahantahtoisia. Kaiken lisäksi molemmat ovat tahollaan 100% idealisteja, jotka eivät kestä sitä, että maailma ei mene heidän tahtonsa mukaan. Äitini tuntuu vuosi vuodelta masentuvan entistä enemmään, veljeni ja minun sitkeistä eteenpäinpotkimisyrityksistä huolimatta. Pahinta on, että äitini mieliala latistaa myös minut aivan täysin.
Loukkaavinta Kalojen harrastamassa sanasodassa on se, ettei loukkaavasta asiasta missään vaiheessa puhuta suoraan. Koko tilanteesta tulee lähinnä täysin absurdi olo, kun ei voi olla edes täysin varma mistä toinen on loukkantunut, mistä pitäisi olla pahoillaan ja pyytääa anteeksi.
Ja tiedoksi vaan kaikille Kalat-äideille, lapsen itsetunto ei kasva äidin jatkuvasta piikittelystä ja vieraiden edessä mollaamisesta! Miettikää edes vähän ennenkuin opetatte lapsenne siihen ajatukseen, että hän voi olla hyvä vain jos toteuttaa kaikki äitinsä (idealistiset)unelmat pilkulleen.Mun isoäiti on kalat ja just tommonen! Suuttuu, jos asiat ei mene kuin hän tahtoo ja sen jälkeen alkaa niin kauhea piikitys ja sättiminen, että hän vielä vanhanakin saa kaikki itkemään. Pahansuopa ihminen.
- mirrau
saman huomannut kirjoitti:
Mun isoäiti on kalat ja just tommonen! Suuttuu, jos asiat ei mene kuin hän tahtoo ja sen jälkeen alkaa niin kauhea piikitys ja sättiminen, että hän vielä vanhanakin saa kaikki itkemään. Pahansuopa ihminen.
En ymmärrä Kalojen piikittelyä. En vain kerta kaikkiaan pysty käsittämään mitä sillä halutaan saada aikaan. Itse sanon mielummin asiat suoraan kuin vihjaillen tai piikitellen. Koen piikittelyn ahdistavana ja joudun aina paniikkiin vaistotessani toisen piikittelevän minua. Enkä todellakaan halua kenenkään tuntevan niin huonoa oloa, kuin minä tunnen joutuessani toisten piikittelyn kohteeksi.
Kuinka kenellekään voi tulla hyvää oloa niin ilkeiden sanojen syytämisestä? Tuntevatko Kalat itsensä paremmiksi, kun toisen itsetunto on pistelty kuoliaaksi? Luulevatko Kalat oikeasti olevansa henkisesti toisia ylempänä vain koska sanovat ilkeyksiä? Tuleeko toisen henkisestä pompottelusta parempi olo?
yhtään samaa mieltä..... ehkä oikukas..... mut kalat ihminen ei ole ilkeä..... päin vastoin kilttejä ja toisista huolta kantavia..... ainakin tää kala nainen ei ole tota mitä väitit.... mut se sun mielipide.... :)
- riittää mulle
mulla oli likkakaverina kala ja miehenä myös. molemmat on ilkeitä seläntakana muiden asioiden juorujia ja sävy on aina piikittelevä. edessäpäin kyllä mitä ymmärtäväisimpiä ja olevinaan luotettavia. meni maku molempiin. ärsyttää myös niiden itsensä jalustalle nostaminen kuin heissä ei koskaan olisi itsessä mitään vikaa, ikänkuin olisivat ylemäpänä muita. kalat on boikotissa meikäläiselle nyt!
riittää mulle kirjoitti:
mulla oli likkakaverina kala ja miehenä myös. molemmat on ilkeitä seläntakana muiden asioiden juorujia ja sävy on aina piikittelevä. edessäpäin kyllä mitä ymmärtäväisimpiä ja olevinaan luotettavia. meni maku molempiin. ärsyttää myös niiden itsensä jalustalle nostaminen kuin heissä ei koskaan olisi itsessä mitään vikaa, ikänkuin olisivat ylemäpänä muita. kalat on boikotissa meikäläiselle nyt!
on sattunut sit huonoja kala ihmisiä..... mut älä yleistä....... meitä kaloja on erilaisia.....
- Wild Rose
Kalat osaa olla kiltti mutta...
Kaloilla on yksi vika. He eivät osaa luottaa muihin vaikka ovatkin hyviä heille. Loppupeleissä luottamusta toisiin ihmisiin heillä ei ole. Omien kokemuksieni kala-ihmiaset eivät ole niin pahoja kuin monet väittävät. He vain eivät koe moniakaan ihmisiä luottamisen arvoisiksi (mikä tässä maailmassa on yleensä vain hyvä) ja näin ajattelevat ettei muidenkaan tarvitse tällöin luottaa heihin.
Mutta hyviä ihmisiä ovat kalat:)- mirrau
Kuules nyt. Kaikki ihmissuhteet perustuu ainakin jonkinasteiselle luottamukselle. Kalojen kanssa luottamuksen rakentaminen tuntuu joskus mahdottomalta. Kaksi läheistä ihmistäni on Kaloja, enkä oikeastaan pysty luottamaan heihin pätkääkään. Koskaan ei voi tietää ennalta millainen päivä heillä sattuu olemaan, ja millaista kohtelua minä saan osakseni. Joskus en osaa toivoa heiltä mitään hyvää. Koska nämä kaksi ihmistä ovat tutustuttaneet minua omaan epäluotettavuuteensa jo monta vuotta, koen yhä ongelmalliseksi luottaa ihmisiin tietyissä tilanteissa. Nämä kaksi ihmistä tosin jostain syystä pitävät itseään maailmankaikkeuden luotettavimpina ihmisinä ja syyttävät minua jatkuvasti siitä, etten luota heihin. Miksi luottaisin, kun velkojanikaan ei kuulu takaisin?
- Fish
mirrau kirjoitti:
Kuules nyt. Kaikki ihmissuhteet perustuu ainakin jonkinasteiselle luottamukselle. Kalojen kanssa luottamuksen rakentaminen tuntuu joskus mahdottomalta. Kaksi läheistä ihmistäni on Kaloja, enkä oikeastaan pysty luottamaan heihin pätkääkään. Koskaan ei voi tietää ennalta millainen päivä heillä sattuu olemaan, ja millaista kohtelua minä saan osakseni. Joskus en osaa toivoa heiltä mitään hyvää. Koska nämä kaksi ihmistä ovat tutustuttaneet minua omaan epäluotettavuuteensa jo monta vuotta, koen yhä ongelmalliseksi luottaa ihmisiin tietyissä tilanteissa. Nämä kaksi ihmistä tosin jostain syystä pitävät itseään maailmankaikkeuden luotettavimpina ihmisinä ja syyttävät minua jatkuvasti siitä, etten luota heihin. Miksi luottaisin, kun velkojanikaan ei kuulu takaisin?
No mun luottamus lähti aika hyvin 2 Parhainta ystävääni kohtaan joskus tossa taannoin, kun sain tietää, että ovat menneet silloista poikaystävääni panemaan. Ja sen jälkeen on vähän vaikea ollut luottaa ihmisiin. En luota ihan täysin kehenkään (paitsi nykyiseen poikaystävääni, joka ansaitseekin luottamukseni)
- ex-ystävä
eiks kukaan tajua, mistä tollasessa käytöksessä kalojen kohdalla on kysymys? kalat on sisimmässään aivan hirveän epävarmoja ihmisiä, mutta näyttävät usein muuta naamaa, koska elävät unelmissaan, ts. ovat olevinaan milloin minkäkin luonteisia (usein peilaavat jonkun ihailemansa ihmisen luonteenpiirteitä, ja yrittävät olla samanlaisia...kenties kuvittelevat tosiaan olevansakin). kalat kaipaa jatkuvaa ylistystä ja huomiota, tästä syystä siis menevät vokottelemaan vaikka toisen kumppania, ja jos vokottelussaan onnistuvat, heillä ei ole selkärankaa kantaa vastuuta tapahtuneesta, vaan yrittävät syyllistää muita. tällaiset kalat ovat myös yhtä lepsuja oman itsensä suhteen, itsekuria, moraalia ym. ei juuri löydy, tiukan paikan tullen itketään ja voihkitaan, että: "kun mä nyt olen niin herkkä, ja kaikkien päähänpotkima...". Tosin tiedän muutaman valioyksilönkin, joissa kiteytyvät ne kalojen parhaimmat puolet, se kultakala varmaan, mutta suurin osa heistä on ikävä kyllä pienessä omassa liejulätäkössään molskivia pikku muikkuja vaan...! sori vaan kalat
- kauris
Kalat-työtoveristani (naisia molemmat) toinen on aidosti empaattisin ihminen, jonka olen tavannut ja kelpaa ihmisenä elämisen malliksi kenelle tahansa.
Toinen taas on ns. ehdollisesti empaattinen malliin: Jos asiat olisivat näin tai näin, niin kyllä minäkin sitten olisin mukava.
18 vuoden aikana hänellä aina ollut hampaissa (ilkeilyn kohteena) joku työtoveista. Syitä näyttää kyllä löytyvän.- ............
Naurettavaa miten syvälle jotkut ottavat totena nämä horoskooppijutut. Eiköhän ihmiset ole erilaisia elämäntilanteesta ja kokemuksesta riippuen, ei suinkaan horoskooppimerkin. Eli kalat ei saisi olla luonteeltaan muuta kun kiltti ja empaattinen kun näin sanotaan. Joittenkin muitten merkkien ei tarvitsisi edes yrittää kun niitten merkki on taas semmonen. hohhoijjakkaa.
- kauris
............ kirjoitti:
Naurettavaa miten syvälle jotkut ottavat totena nämä horoskooppijutut. Eiköhän ihmiset ole erilaisia elämäntilanteesta ja kokemuksesta riippuen, ei suinkaan horoskooppimerkin. Eli kalat ei saisi olla luonteeltaan muuta kun kiltti ja empaattinen kun näin sanotaan. Joittenkin muitten merkkien ei tarvitsisi edes yrittää kun niitten merkki on taas semmonen. hohhoijjakkaa.
Onneksi ihmisellä on mahdollisuus vapaaseen valintaan ja kehittymiseen ja onneksi löytyy henkilöitä (myös Kaloja), joista ottaa mallia, jos joitain hyviä ominaisuuksia ei olisi myötäsyntyisenä lahjana saanutkaan.
- mirrau
............ kirjoitti:
Käsittääkseni tässä keskustelussa ei ole pyritty sanomaan, mitä toiset saavat tehdä/olla tai eivät saa tehdä/olla. Tiedoksi vain, jotkut ihmiset (kuten minä itse) sanon asiat niinkuin ne näen, enkä lataa niihin mitään ylimääräisiä piilomerkityksiä.
Mielestäni kritisoivallekin keskustelulle täytyy olla tilaa. Kaiken kritiikin ei tarkoiteta johtavan sotaan tai elinikäiseen vihanpitoon. Myös mieltä ärsyttävistä asioista täytyy voida puhua, eikä vain hautoa asioita sisällään!
En todellakaan usko, että kukaan oikeasti vihaa jotain horoskooppimerkkiä perusteellisesti tämän keskustelun perusteella. Aika erilaisiakin mielipiteitä ja kuvauksia on täällä annettu puolin ja toisin, mikä mielestänbi on vain hyvä.
Toisaalta, jokainen tietää itse kenen kanssa tulee parhaiten toimeen, kenen kanssa henkilökemiat synkkaa. Toisaalta, aina seuraansa ei voi valita.
Ja niin totta on se mitä sanoit elämänkokemuksesta, kaikkihan muuttuvat ja muovautuvat ympäristössään. Ja niin muuten, en tosiaan pidä mitään yhtä&tiettyä horoskooppimerkkiä mitenkään ylivertaisena suhteessa muihin.
- wisu
no helvata...onhan meilläkin huonoja päivä :)kuka pöljä sitä nyt aina jaksaa olla kiltti ja empaattinen.
itse olen vain kiltti niille jotka sen mielestäni ansaitsevat ja empaattinen niille joiden tunnen sitä todella tarvitsevan. paskanjauhanta ei mene läpi. - Haikala
Lapsuudesta juontava perusturvallisuuden kokemus, lapsuuden kodissa opitut toiminta- ja reagointimallit (jotka eivät muuten ole sidoksissa syntymäaikaan kuten syvimmällä astrouskossa olevat väittävät), varhaiset hylätyksi/hyväksytyksi tulemisen kokemukset, oma kulloinenkin finanssi-, ihmissuhde-, työ- ja stressitilanne, elämässä opitut kriisitilanteiden ratkaisukeinot, kirjasivistys, sydämensivistys, kotiasioiden tola......
Tuossa vain jokunen seikka, joilla on vaikutusta ihmisen edesottamuksiin erilaisissa ihmissuhteissa - aivan aurinkomerkistä riippumatta.
Kyllä korpee ylipäätään tämänkaltaiset viestiketjut, vaikka ihan vapaaehtoisesti näitä keskusteluja luuraankin. Jos astrologiaa nyt johonkin voisi käyttää, niin ihmisen positiivisen minäkokemuksen vahvistamiseen, omien vahvojen puolien etsintään ja niiden esiin nostamiseen. Ei meistä kenelläkään ole turhan hyvä itsetunto, siitä kertoo jo tällä palstalla roikkuminen. Kaikki Oinaasta Kaloihin samalla asialla, omakuvaa rakentamassa tai ainakin määrittelemässä, mitä EIVÄT ole. Koska samassa veneessä ollaan, voisimme vähän tukea toisiamme aivottoman torailun sijaan.
Ja loppuun se asia: itse en tunnista itseäni empaattisten Kalojen kuvauksista. Empaattisuuteni on elämässä opittua, ja joudun tavan takaa sitä tietoisesti "jumppaamaan". Ei se valitettavasti ole tullut tähdistä. Olen kyllä mukautuvainen sosiaalisissa tilanteissa, mutta olen oppinut pitämään sitä pelkästään hyveenä: sen avulla selviän ihmisten kanssa paremmin kuin moni joustamattomampi ja minäkuvaltaan jäykempi ihmistyyppi. En pidä häpeänä sitä, että muutun ja muunnun jonkin verran sen mukaan, kenen kanssa olen tekemisissä. Kyllä ne jotka pääsevät lähimmäksi oppivat minut tuntemaan.
En myöskään pidä ajatuksesta, että minulta odotetaan tietyntyyppistä käyttäytymistä syntymäaikani perusteella. Niinpä koko keskustelun otsikko on minusta raflaava. Toivon että pystyisimme parempaan. - fisuliini
ilkeä...?tuuliviiri...?mahdatko oikeesti tuntea ketään kalaa?ei siltä vaikuta...oon ite kalat ja oman kaveri piirini rauhallisin rauhanturvaaja. Poikaystävälle en koskaan tiuski tai mäkätä, ehkä murjotan joskus jos joku asia vaivaa...mieliala vaihteluista;eipä oo pahemmin..tasasesti puuskutan eteenpäin ku mummo lumessa=)jos tulee riitaa jonkun kanssa niin oon se hiljanen osapuoli ja unohdan hetkessä et mistä edes tapellaan. koitan kaikin tavoin miellyttää yhtä aikaa kaikkia, poikaystävää, kavereita, perhettä, pomoa...että se siitä ilkeestä suomukkaasta...ottakaa muutkin ihanat fisut kantaa!!!!Lopetetaan vääryys!ei anneta kaikkien talloa meitä jalkoihin!!
- mirrau
Olet sitten parempi ihminen kuin kukaan muu, koska et koskaan valita tai sano asioita suoraan. Arvaa millainen olo tulee läheisillesi, jotka vaistoavat että "jokin on huonosti", mutta sinä itse et halua sanoa siitä sanaakaan.
- jee
Totta!
Sama on huomattu. Kyllä kehtaavat inistä että muut heitä hyväks käyttävät ja ajattelevat itteään, mutta kun paremmin tutustuu huomaakin, että siinä ne vasta itsekeskeiset tyypit on. Pätee kaikkiin kaloihin mitä tiedän. - Tara
Minusta puhutaan oikeastaan hyvää ku puhun aina totta ja joskus olen yli-kiltti. Jos minulla on asiaa niin yleensä sanon suoraan. Riippuu tilanteesta. Yleensä puolusta laudahduksilla heikompia.. Esim. (nimi muutettu) Ei pekkaa saa huijata et ootte laittanut matopurkkiin lisää matoja.. He tarvitsivat rahaa bensaa.. Ja siittä tuli moitteita ettei noin yli-ystävällinen tartte olla.. x)Lopulta he menivät kysymään jäätelö rahaa.. Lipsahti itseltäni tuo ehdotus vahingossa.. x( Eikä sanojakaan voinut enää peruutta...
- Tara
Enkä voisi haastaa kenenkää kaa riitaa..
- KALAT VM.67
Mua on "haukuttu" tyypilliseksi kalaksi, enkä ole moisia solvauksia kuullut. Varmaan joka horoskooppi merkistä löytyy ne omat mätäpaiseet. Toivottavasti törmäät toisenlaiseen kala-ihmiseen ja saat EDES HIEMAN positiivisemman käsityksen heistä.
- kalakoodauksen tunteva
tää olikin hauska...
niin kyllä vain kalat on kiltti, kultainen, empaattinen, seesteinen.. tasan siihen asti kun on mitta täysi..
Kun sanotaan "liian kiltti suututettavaksi" otaksun että kyseinen lause kertoo suorimmin kalojen luonteesta.
"Mikähä sille nyt tuli, kun se ei ole ennenkään.." on toinen lause joka liittyy myös aika usein näihin olentoihin .. eikö?
Kaikkihan tietävät sen miellyttävän tyypin, jolta voi ja jolta on niin helppo aina kysyä apua, tai vippiä, tai neuvoa, tai yösijaa, tai lohtua, tai.. - eikö?
Ja niinpä sitä sitten kysytäänkin ja auliisti tuo otus auttaakin - niin auliisti, että siitä tulee milteinpä arkinen tapa pyytää jotain tuolta hyväntahtoiselta kalatnaiselta tai -mieheltä. (kiltti ja sympaattinen tottavieköön!)
Ei sillä, kalat tuntee mielihyvää tehdessään hyviä töitä ja siinä sivussa hän uskoo vilpittömästi, että hänellä on joku ylhäinen/ylimaallinen tehtävä hyvän jakamisessa ja kyllä hän vielä asiasta palkkionkin tulee saamaan..
Vilpittömästi tuo uskoo myös, että yhtä selvästi kuin hän itse mittaa muiden mietteitä ja olotiloja mielessään, muutkin tekevät niin.
"Eiväthän muut todellakaan pyytäisi palveluksia kuin äärimmäisessä hädässä toisen tultua väsyneenä töistä, eiväthän?"
(eli kyllä näiden empatia on ylimaallista)
Mutta eihän se niin ole. Ei muut mieti, pyytävät vain lisää, raahaavat murheensa kalan kahvinkeittimen ääreen, pyytävät pelastamaan liemestä kuin liemestä, kunnes apuri on rätti poikki väsynyt ja mielessään anoo armoa.
(ei kuitenkaan ääneen, koska vieläkin uskoo, että muutkin näkevät yhtä selkeästi toisen mieleen kuin hän)
Niin, tietenkään eiväthän muut pysty huomaamaan edes siksi, että "sehän on kuin luotu näihin palveluksiin, eihän se nyt moisesta pahastuisi.."
Niinhän se kulkee eikös?
Pahimmillaanhan tätä voi kestää kuukausia, ellei vuosia ennenkuin "laskisangon sanka katkeaa" ja käsissä on rähisevä, teatraalinen paskiainen, jota ei voisi vähempää kiinnostaa menemisesi, pyyntösi, hätäsi, tarpeesi lapsenpiialle, ahdingot raha-asioissasi, valituksesi kehnosta kumppanistasi, migreenisi, rakkautesi häntä kohtaan.. eikö vain - oletkos huomannut?
Kerrottakoon tässä, että kaikkea tätä ennen, siis korkeintaan noin parisen kuukautta ennen lopullista rähähdystä, kalathan on jo kehittänyt viimeisen episodin mielessään.
(Eli varoitus merenkulkijoille kalat ovat kaikki manipuloivia ja dramatiikan mestareita - kukaan ei osaa oikeasti erottaa toisistaan surullista, itkevää, nauravaa, iloitsevaa kalaa tai kyseisiä asioita näyttelevää kalaa - mutta tämä puoli ilmaantuu vain tietyissä tilanteissa, Luojan kiitos! Ja syyttäköön kukin itseään silloin..)
Hän kaivaa esiin todisteita puolustuksekseen ja sinun kehnouttasi todistaakseen aivan nenäsi edessä ja huomaamatta, hän heittäytyy tarinaansa innostuneena, ja toteuttaa sitä mestarillisesti kohden loppuhuipennusta
(sillä on kaksi asiaa mihin kalat uskoo toinen on näyttävät sisääntulot ja toinen mieleenpainuvat päätökset)
- onneksi tätä ei kestä kovinkaan kauaa, korkeintaan sen pari kuukautta koska, teennäisyys ei kauaa kaloja kiinnosta, etkä sinäkään enää oikeasti..
ja tässä ajassahan kalat on jo löytänyt myös paljon kiinnostavampia ihmisiä ympärilleen kuin mitä sinä olet.. koska hänhän on voinut irroittaa aikaa paapomisestasi toisaallekin..
Ja miksi näin käy, miksi kaikki vaiva? Vain siksi, että kalat saisi edes osan omistaan takaisin - mietipä vain kuka oikeasti on saajan puolella.. ja toisaalta se teatraalisuus.. nooh minkä kalat leikkisälle luonteelleen voi..
Kalathan tuntee ihmiset paremmin kuin hyvin ja niin myös heidän halunsa hyvitykseen oli se millainen tahansa - ja huomaatko, eikö olekkin kummallista?
Rohkeammin kuin koskaan tuo vanha kultainen vaatimaton kala antaa sinun maksaa laskun ravintolassa, tai on "unohtanut" pankkikorttinsa kotiin kun juuri löytyi aivan ihana parfyymi/cd-levy tai muuta mukavaa, tai miten ihmeessä se oletkin nykyisin sinä kun tarjoaa pullakahvit, tai tarjoaa kyydin paikasta a paikkaan b, kerran erehdyit jakamaan maailmalle "kalat salaisuuden", voi ihmisrukka tietäisitpä vain mitä itsestäsi maailmalla liikkuukaan ja vielä totuuksia, odotappa vain.. (niin kalathan eivät valehtele - heistä totuus on paras AINA)..
siinäpä miettimistä
Jokaisessa otuksessa maanpäällä on virheitä ja kaloilla se on yleisimmin alistuminen hyväksikäyttöön hyvyyttään - eikä se tarkoita sitä, etteikö kalat tietäisi sitä itsekin... ja kun tuo yhtenä päivänä havahtuu totuuteen, ettei hänen hyvistä teoista ole muuta jatkumoa kuin kärsinyt uraputki, kärsinyt pankkitili, vähäinen laatuaika, vähäinen luova-aika - eli mitään ei jää itselle - onko ihme jos tämä kääntää itsensä kannoillaan ja katselee jo toisaalle???
Niinhän tekisivät muutkin merkit, tai no, ehkä olisivat tehneet huomattavasti aiemmin.. eivätkä he ehkä olisi totuttaneet itseäsi mukavuuteen josta on kovin vaikea luopua..
Eli jos käsissä on epäluotettava, oikukas, itsekäs, ilkeä tuuliviiri - mietippä kaksi kertaa, ettet vain olisi langennut jossain kohdin ja mennyt kyseisen kalatapauksen sietokyvyn ylitse pitkällisen hyvän jälkeen... siis itseäsi kohdanneen hyvän jälkeen?
Ikävin puoli kalojen mentaliteetissa on, että he saavat tragedioissa aina viimeisen näytöksensä, joka todella on viimeinen, eivätkä koskaan jaa nimikirjoitustaan vaan katoavat sen siliän tien maailman tuuliin..
Paras puoli taasen se, että kalat ei osaa olla kohtuuton..
..ja voi niitä onnekkaita, jotka onnistuvat pääsemään mukaan suureen komediaan.. niitä näytöksiähän kalat pitävät mieluiten =)- kalatyttö
Oj, ompa hyvää kuvausta, tunnistin itseni! Lisää, lisää!!! :D
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olit niin lähellä
Taas söpis olit siinä ihan käden etäisyydellä❤️ Jos sinä ja minä olisimme olleet kahden, olisin hypännyt sun kaulaan. Sa1195204- 472869
Kun me näemme taas
Siihen on viikkoja, korkeintaan kuukausia. Jännite välillemme vetää meidät ennemmin tai myöhemmin toistemme läheisyyteen332812Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺312561Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭231939En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä111687- 1181647
Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle231425- 971397
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli101388