Koillis-Savon alueella on ollut jatkuvasti myynnissä omakotitaloja ja osakehuoneistoja. Hinnat ovat olleet hyvinkin edullisia.
Näyttää siltä, että myyntiajat ovat viruneet kovin pitkiksi. Mikä näiden kohteiden kohtalo lopulta on, jos ostajaa ei löydy?
Taloyhtiöiden osalta riski on merkittävä. Jos jää paljon vajausta vastikkeiden maksuista, taloyhtiön laskut jäävät muiden osakkaiden vastattavaksi ja lopulta taloyhtiö menee vararikkoon. Joku tällainen on ollutkin julkisuudessa.
Omakotitalojen osalla autio kiinteistö tuo vain kuluja. On maksettava ainakin kiinteistövero ja sähkö. Jos haluaa myydä kiinteistöä koko ajan, on huolehdittava kohteen yleiskunnosta, auraus, nurmikon leikkuu, nuohous, lämmitys jne.
Onko tilanteessa odotettavissa mitään muutosta parempaan suuntaan?
Myytävät kiinteistöt ja asunnot
3
253
Vastaukset
- Anonyymi
Ainoa toivo on saada alueelle jokin uusi iso työllistäjä. Kuten vaikka Rautavaaralle suunniteltu kaivos.
- Anonyymi
Kyllä se on tosiasia, että pienten muuttotappiokuntien asuntojen ja omakotitalojen arvo on jo laskenut rajusti ja tulee lähitulevaisuudessa romahtamaan. Onhan tästä ollut jo uutisjuttujakin ihan kiinteistövälittäjän myöntämänä.
Kuka haluaa ostaa talon maalta vaikkapa 100000 eurolla, kun talon arvo 10-15 vuoden päästä on noin 40000-50000€? Jos sitä ylipäätään enää koskaan saa kaupaksi.
Pankit tiedostavat tämän ja siksi pankit eivät anna enää niin paljon lainaa maaseudun taloille kuin ennen. Vakuusarvo on laskenut paljon.
Remontointikaan ei nosta talon arvoa.
Joku voi sanoa, että taloni arvo on 140000€. Ei ole. Talon arvo on se, minkä siitä saa, kun talo myydään.
Maaseudun talojen kohtalo tulee olemaan surullinen. - Anonyymi
Hyvinvointialue vie maaseuduilta terveyspalvelut. Kun ei kunnissa kohta enää ole terveyskeskuksia, kouluja, pankkeja jne., niin kuka hullu muuttaa enää maalle?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Saako kaunis ihminen parempaa kohtelua?
Onko kauniin ihmisen elämä "helpompaa" kuin tavallisen näköisen ihmisen? Olen kuullut väittämän, että kaunis ihminen saa391909En rehellisesti usko et oisit
Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos291622Näin sinusta taas unta!
Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly141424Suomennettua: professori Jeffrey Sachs avaa Ukrainan sodan taustat luennollaan EU parlamentissa
Jeffrey Sachs on yhdysvaltalainen ekonomisti. Sachs toimii Columbian yliopiston The Earth Instituten johtajana. Aiemmin3421381Nainen, olet jotenkin lumoava
Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel681285- 81191
- 121068
En muuttaisi sinusta mitään
Ensin olit etäinen ja yritin pysyä tutkan alapuolella. Mutta ei silmiltäsi jää mitään huomaamatta, kuten minulla ei kuul7961- 20959
- 80929