Nyt tuli oikosulku

Anonyymi-ap

Kumpi jääkaapin arvoista on kylmempi 3 vai 4? Eli tarkoittaako tuo numero +asteita?

14

104

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Minulla on nelosella jääkaappi itsekkin sitä joskus miettinyt ja kun alkaa muka ymmärtämään niin taas tulee ajatus että kumpiko se on. Minä olen sitä mieltä että asteista on enemmän neljässä kun kolmessa .mutta hieman. epäilyttää onko ne edes kylmä asteita , vai peräti lämpöastetta jääkaapissa . Enkä löydä sitä tuoteselostustakaan mistään varmaan ajankuluksi heitetty menemään

• Anonyymi

No sen tiedän että ovat lämpöasteita. En nollan alapuolella voi olla asteet, muuten piimä jäätyisi.

• Anonyymi

4 kylmempi ainakin omassa jääkaapissani. 3 pidän näin talvella silloin kun tavaraa ei ole paljoa, 4 vaihdan kun olen käynyt marketissa.
      Useimmiten taitaa olla siellä 3 ja 4 välissä keskipaikkeilla.
      5 on jo liian kylmä, salaatit ja vihannekset paleltuvat.

• Anonyymi

myötäpäivään kun kääntää säädintä niin kylmenee, vastapäivään lempee

• Anonyymi

R on jääkaappi
      F on pakastin

Ostetaan lämpö mittari ja katsotaan sitä
      Hitaasti kierretään

• Anonyymi

Kiitos kaikille! Nyt sen tiedän. Ehdin nimittäin jo rassata nappulaa kun käteen tuntui vihannekset kovin kylmiltä. En enää tiennyt miten alun perin oli ollutkaan. Nyt kaikki kunnossa, laitoin 3.5, tarkistan huomenna onko sopiva ja rukaan sen mukaisesti.

• Anonyymi

Riippuu varmaan jääkaapista, minun kaapissa luvut tarkoittavat +asteita.

• Anonyymi

Laita mittari jääkaappiin. Minulla on, koska haluan säilyttää esimerkiksi
      kalan oikeassa lämpötilassa eli nollan ja yhden asteen välillä.
      Numerot yhdestä viiteen eivät kerro asteista.

• Anonyymi
        UUSI

Jäätyy kala noissa lukemissa +3 on riittävä.

• Anonyymi

Voittehan te jatkaa tätä ketjua vaikka maailman tappiin mutta minulle asia on selvinnyt. Pystyn vuosikymmenten kokemuksella käsikopelolla toteamaan jääkaapin lämpötilan oikeaksi. Tänään lämpötilan on ok, kiitos vielä oikosulkuni avaajien. Aloittaja

• Anonyymi
      UUSI

Muistatko edes tuleeko hellan levy kuumemmaksi ykkösellä vai viitosella?

• Anonyymi
        UUSI

mitäs se viitonen taas olikaan ?

• Anonyymi
      UUSI

Miten ois jos ostais jää- /pakastin lämpömittari, niin uskon tämäkin ongelma selviäisi. Puuilosta hinta 3,49 €

• Anonyymi
      UUSI

Kylmäkaapeista käytettään virheellisesti nimitystä jääkaappi vaikka oikea jääkaappi on pakastin. Vanhimmissa kylmäkaapeissa tosin oli usein pieni ns. pakastelokero jossa tosiaan lämpötila meni miinukselle eli siellä saattoi vaikka pakasteita hetken aikaa säilyttää. Tuo lokero toimi silloin samalla koko kylmäkaapin höyrystimenä mutta nyky- kaapeissa sellaisia ratkaisuja ei enää ole.
      Eli aloituksen kysymykseen vastaus on että ensinnäkin kaikki kylmäkaapin lukemat tarkoittavat plus- asteen lukemia, lämpötilansäädin saa tiedon kapin lämpötilasta ja ohjaa termostaatilla kompressorin moottorin käyntiä eli kylmäaineen kierrätystä suljetussa eli täyshermeettisessä kylmäkoneistossa ja suurempi lukema merkitsee viileämpää kylmäkaappia ja päinvastoin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taitaa olla aika

laittaa kirjaimet esille. Kuka kaipaa ja ketä.
      Ikävä
      213
      3171
    2. Tiedäthän että

Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il
      Ikävä
      17
      2911
    3. Suomella TUNTI ELIN AIKAA jos/ kun SOTA Syttyy NAAPURIN KANSSA!

Sitten kaikki tärkeät paikat, Komentokeskukset, poliittiset päätöksentekijät, Sotilastukikohdat, Varuskunnat, Liikentee
      Maailman menoa
      376
      1641
    4. Klaukkalan onnettomuus

Kun kuulin onnettomuudesta,jossa auto oli suistunut sillalta jokeen,en kyllä missään vaiheessa uskonutkaan että kyseess
      Maailman menoa
      27
      1518
    5. Mikset ala

Vapaan ihmisen kanssa joka tykkää sinusta?
      Ikävä
      96
      1362
    6. Sinulla on kauniit kasvot ja erityisesti kulmakarvat

Ne yhdistettynä luonteeseen, katseeseen ja ilmeisiin saa pääni pyörälle kyllä. En kestä. Usein päivisin nämä tulevat mie
      Ikävä
      53
      1279
    7. Mitä muuttaisit

Kaivatussasi?
      Ikävä
      99
      1257
    8. Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mielee

Afrikan tähti -lautapelit kerätään pois Turun päiväkodeista Pelin poistuminen ei ole kaikkien mieleen. Turku VOISI LO
      Maailman menoa
      186
      1157
    9. Martinan uudet tuulet

Alkaa vahvasti vaikuttaa siltä, että ollaan tosiaan palattu sinkkumarkkinoille. Joulu ja uusivuosi ilman kihlattua, vaik
      Kotimaiset julkkisjuorut
      184
      1154
    10. Nurmijärven Tulvatie jätetty hoitamatta jonka ansiosta turma sattui?

Käykö nyt niin että tienhoidosta vastaavat tahot laitetaan maksamaan turma? Miksi tietä ei ollut hoidettu, onko syy pihe
      Maailman menoa
      145
      1000
    Aihe