Ylen uutiset kirjoittaa alkavasta jäänmurtokaudesta Suomenlahdella.
Valtion jäänmurtajayhtiön Arctian liiketoimintajohtaja Paavo Kojonen vakuuttaa, että suomalaiset jäänmurtajat eivät tule vahingossakaan auttaneeksi Venäjän varjolaivastoa kulkemaan pian mahdollisesti jäätyvällä Suomenlahdella.
https://yle.fi/a/74-20134173
Suomen jäänmurtajat: Emme vahingossakaan auta Venäjän varjolaivastoa kulkemaan jäissä
60
658
Vastaukset
- Anonyymi
Pitääkö tuo ymmärtää niin, että suomalaiset jäänmurtajat eivät auta vaikkapa mahdollisesti merihädässä olevaa Suomenlahdella Venäjälle liikennöivää alusta?
Toisaalta voidaan myös kysyä että miten todennäköistä on Suomenlahden ollessa vielä tammikuun 6 pv. jäätön jäätä muodostuvan niin koko talvenakaan että Venäjälle liikennöivät alukset tarvitsisivat suomalaisten jäänmurtajien apua keskisellä Suomenlahdella..? Venäjällä on sentään melko paljon omaa murtajakalustoa, on sellaistakin tehoa jota ei pikkuruisilla Suomen murtajilla ole alkuunkaan.- Anonyymi
Mainittiinko sana ''merihätä'' ???
- Anonyymi
''Suomenlahden ollessa vielä tammikuun 6 pv. jäätön...''
Ei ihan jäätön ja lisää tulee, kuinka laajalti....tulevaisuus näyttää.
Kotka ja Hamina, tänään tuli voimaan rajoitukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mainittiinko sana ''merihätä'' ???
Ei, mutta sana hätä sisältyy myös sanaan merihätä...merihätä voi jopa olla seurausta siitä ettei jäihin juuttunutta ja jäiden mukana ajelehtivaa laivaa jäänmurtaja ehdi auttaa ja se päätyy matalikolle jne. Suomalaiset siis ovat päättäneet olla auttamatta mahdollisesti esim. jäihin juuttunutta Venäjälle liikenteessä olevaa alusta jolloin se saattaa joutua myös merihätään. Sattuu itselläni olemaan kokemusta tapauksesta jolloin murtajalla aivan viime tipassa ehdimme irrottamaan Suomenlahdella jäihin juuttuneen rahtilaivan kun se oli jo lähellä pohjan kohtaamista, onpa siitä itseotettu kuvakin sillä keikalla mutta mitäs noista...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, mutta sana hätä sisältyy myös sanaan merihätä...merihätä voi jopa olla seurausta siitä ettei jäihin juuttunutta ja jäiden mukana ajelehtivaa laivaa jäänmurtaja ehdi auttaa ja se päätyy matalikolle jne. Suomalaiset siis ovat päättäneet olla auttamatta mahdollisesti esim. jäihin juuttunutta Venäjälle liikenteessä olevaa alusta jolloin se saattaa joutua myös merihätään. Sattuu itselläni olemaan kokemusta tapauksesta jolloin murtajalla aivan viime tipassa ehdimme irrottamaan Suomenlahdella jäihin juuttuneen rahtilaivan kun se oli jo lähellä pohjan kohtaamista, onpa siitä itseotettu kuvakin sillä keikalla mutta mitäs noista...
Et tainnut lukea koko juttua tai sitten et ymmärtänyt sitä. Siinä ihan suomeksi sanottiin, että laivoja ei auteta, paitsi merihädässä.
Onko joku sana, jota et ymmärrä, voi kertoa, mitä se tarkoittaa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, mutta sana hätä sisältyy myös sanaan merihätä...merihätä voi jopa olla seurausta siitä ettei jäihin juuttunutta ja jäiden mukana ajelehtivaa laivaa jäänmurtaja ehdi auttaa ja se päätyy matalikolle jne. Suomalaiset siis ovat päättäneet olla auttamatta mahdollisesti esim. jäihin juuttunutta Venäjälle liikenteessä olevaa alusta jolloin se saattaa joutua myös merihätään. Sattuu itselläni olemaan kokemusta tapauksesta jolloin murtajalla aivan viime tipassa ehdimme irrottamaan Suomenlahdella jäihin juuttuneen rahtilaivan kun se oli jo lähellä pohjan kohtaamista, onpa siitä itseotettu kuvakin sillä keikalla mutta mitäs noista...
''Suomalaiset siis ovat päättäneet olla auttamatta mahdollisesti esim. jäihin juuttunutta Venäjälle liikenteessä olevaa alusta....'''
Hätätilanteessa jelpataan kaikkia.
Kyllä venäläiset hoitavat venäjän satamiin tulevat alukset. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei, mutta sana hätä sisältyy myös sanaan merihätä...merihätä voi jopa olla seurausta siitä ettei jäihin juuttunutta ja jäiden mukana ajelehtivaa laivaa jäänmurtaja ehdi auttaa ja se päätyy matalikolle jne. Suomalaiset siis ovat päättäneet olla auttamatta mahdollisesti esim. jäihin juuttunutta Venäjälle liikenteessä olevaa alusta jolloin se saattaa joutua myös merihätään. Sattuu itselläni olemaan kokemusta tapauksesta jolloin murtajalla aivan viime tipassa ehdimme irrottamaan Suomenlahdella jäihin juuttuneen rahtilaivan kun se oli jo lähellä pohjan kohtaamista, onpa siitä itseotettu kuvakin sillä keikalla mutta mitäs noista...
Suomenlahdella ei pidä seilailla aluksilla, joiden eteneminen edellyttää suomalaisten jäänmurtajien käyttöä ilman sopimusta.
- Anonyymi
Olisi aika outoa, jos jäänmurtajat auttaisivat vahingossa aluksia. Se on vähän kuin korjaamo vahingossa korjaisi muidenkin kuin asiakkaiden autoja.
Kyseessä on maksullinen palvelu, joka on jyvitetty satamamaksuihin. Jos et käytä Suomen satamaa, niin et maksa myöskään palvelusta etkä saa sitä. Jos pitäisi auttaa kaikkia laivoja kaikkialla, niin se pitäisi rahoittaa kehitysavun budjetista eikä nykyinen kalusto siihen riitä.
Venäjällä on omia jäänmurtajia, jotka auttavat niiden satamiin tulevia aluksia eikä siihen vaikuta sota Ukrainassa.- Anonyymi
Älä luule, TIEDÄ !!
''Jäänmurto on ilmaista Suomen satamiin liikennöiville, määräykset ja kapasiteettivaatimukset täyttäville kauppa-aluksille.
Varustamot maksavat Suomen satamiin saapuvista aluksistaan väylämaksua Suomen valtiolle.
Väylämaksuun vaikuttavat laivan koko ja vuosittaiset käyntimäärät.
Väylämaksutuotoilla rahoitetaan mm. jäänmurron palvelut.'' - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä luule, TIEDÄ !!
''Jäänmurto on ilmaista Suomen satamiin liikennöiville, määräykset ja kapasiteettivaatimukset täyttäville kauppa-aluksille.
Varustamot maksavat Suomen satamiin saapuvista aluksistaan väylämaksua Suomen valtiolle.
Väylämaksuun vaikuttavat laivan koko ja vuosittaiset käyntimäärät.
Väylämaksutuotoilla rahoitetaan mm. jäänmurron palvelut.''Mutta ne väylämaksut laiva joutuu maksamaan käytti se koskaan jäänmurtajapalveluja tai ei...Siispä laivat eivät joudu maksamaan mitään ylimääräistä jos käyttävät jäänmurtaja- apua...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta ne väylämaksut laiva joutuu maksamaan käytti se koskaan jäänmurtajapalveluja tai ei...Siispä laivat eivät joudu maksamaan mitään ylimääräistä jos käyttävät jäänmurtaja- apua...
Kirjoitin liian vaikeasti.
Jäänmurtajapalvelu on osa kokonaisuutta, joka kuuluu väylämaksuihin.
Se on sama kuin menisi lämmitettyyn bussiin. Jos käyttää vain kesällä bussia, ei käytä lämmitystä, mutta talvella siitä ei tarvitse maksaa erikseen, vaikka se epäilemättä on kustannus.
Aika monet palvelut on tehty paketoitu kokonaisuuksiksi. Pelkkä kaupassakäyntikin sisältää useita palveluita, jotka saa samaan hintaan. Esimerkkinä vaikka maksutavat, joista ei peritä eri hintaa, vaikka niiden kustannukset ovat erilaiset.
Kokeile joskus kaupassa maksaa luottokortilla, käteisellä ja pankkikortilla ja jos kaikki ovat saman hintaisia, niin nosta suuri älämölö. Saat varmasti ison joukon samanmielisiä saivartelemaan kanssasi 🤡 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin liian vaikeasti.
Jäänmurtajapalvelu on osa kokonaisuutta, joka kuuluu väylämaksuihin.
Se on sama kuin menisi lämmitettyyn bussiin. Jos käyttää vain kesällä bussia, ei käytä lämmitystä, mutta talvella siitä ei tarvitse maksaa erikseen, vaikka se epäilemättä on kustannus.
Aika monet palvelut on tehty paketoitu kokonaisuuksiksi. Pelkkä kaupassakäyntikin sisältää useita palveluita, jotka saa samaan hintaan. Esimerkkinä vaikka maksutavat, joista ei peritä eri hintaa, vaikka niiden kustannukset ovat erilaiset.
Kokeile joskus kaupassa maksaa luottokortilla, käteisellä ja pankkikortilla ja jos kaikki ovat saman hintaisia, niin nosta suuri älämölö. Saat varmasti ison joukon samanmielisiä saivartelemaan kanssasi 🤡''Jäänmurtajapalvelu on osa kokonaisuutta, joka kuuluu väylämaksuihin.''
OrpoPurra korotti väylämaksuja....
https://valtioneuvosto.fi/-//1410829/vaylamaksuja-korotetaan - Anonyymi
Niin paitsi siinä tapauksessa tietysti jos ukrainalaisten droonit lentävät satamiin ja osuvat siellä kohteisiinsa. Eikös Laukaansuussa käynyt pari vasta päivää sitten niin.
Ja mikseivät ukrainalaiset voisi ottaa kohteekseen myös venäläisiä jäänmurtajia? Laillisia sotilaskohteita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirjoitin liian vaikeasti.
Jäänmurtajapalvelu on osa kokonaisuutta, joka kuuluu väylämaksuihin.
Se on sama kuin menisi lämmitettyyn bussiin. Jos käyttää vain kesällä bussia, ei käytä lämmitystä, mutta talvella siitä ei tarvitse maksaa erikseen, vaikka se epäilemättä on kustannus.
Aika monet palvelut on tehty paketoitu kokonaisuuksiksi. Pelkkä kaupassakäyntikin sisältää useita palveluita, jotka saa samaan hintaan. Esimerkkinä vaikka maksutavat, joista ei peritä eri hintaa, vaikka niiden kustannukset ovat erilaiset.
Kokeile joskus kaupassa maksaa luottokortilla, käteisellä ja pankkikortilla ja jos kaikki ovat saman hintaisia, niin nosta suuri älämölö. Saat varmasti ison joukon samanmielisiä saivartelemaan kanssasi 🤡Mutta tuostahan ei ollut kyse..! Kyse oli siitä että sivulla joku väitti että laivat joutuvat maksamaan jäänmurtajaa tarvitessaan ERILLISTÄ LISÄkorvausta...
Noinkin se on aikaisemmin ollut mutta ei enää aikoihin, joskus 1960- luvulla oli käytössä myös erillinen korvaus esim. siitä jos laiva päätyi jäänmurtajan hinattavaksi ja laivat välttelivätkin sitä usein viimeiseen asti... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin paitsi siinä tapauksessa tietysti jos ukrainalaisten droonit lentävät satamiin ja osuvat siellä kohteisiinsa. Eikös Laukaansuussa käynyt pari vasta päivää sitten niin.
Ja mikseivät ukrainalaiset voisi ottaa kohteekseen myös venäläisiä jäänmurtajia? Laillisia sotilaskohteita.En usko, että saat ukrainalaisilta vastausta tällä palstalla.
- Anonyymi
Nousiko sinulla wc- paperin hinta, minulla ei koska sitä on ostettu useita vuosia sitten varastoon ehkä kymmenen vuoden tarpeiksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Nousiko sinulla wc- paperin hinta, minulla ei koska sitä on ostettu useita vuosia sitten varastoon ehkä kymmenen vuoden tarpeiksi.
Mielenkiintoista,
En usko kuitenkaan, että olet saanut hankinnallesi parempaa sisäistä korkoa kuin olisit saanut pankista viime vuosien aikana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta tuostahan ei ollut kyse..! Kyse oli siitä että sivulla joku väitti että laivat joutuvat maksamaan jäänmurtajaa tarvitessaan ERILLISTÄ LISÄkorvausta...
Noinkin se on aikaisemmin ollut mutta ei enää aikoihin, joskus 1960- luvulla oli käytössä myös erillinen korvaus esim. siitä jos laiva päätyi jäänmurtajan hinattavaksi ja laivat välttelivätkin sitä usein viimeiseen asti...Avustuksesta ei ole peritty maksua jos laiva saapui suomeen.
Hinausmaksu poistui -80 luvun alussa.
- Anonyymi
Jo on sairasta.
- Anonyymi
Venäläisten fasistien ja natZien toimet merellä ja maalla? Samaa mieltä: sairaita ovat venäläisten kierot toimet.
- Anonyymi
Milloin viimeksi Venäjän laivaliikenne on tarvinnut suomalaisten jäänmurtajien apuja?
Venäjällä on pelkästään Suomenlahden alueella aika paljon aika tehokasta kalustoa, mm. ydinkäyttöinen Jakutia, akseliteho liki 100000 kW...(reaktoriteho 2 X 175 MW)...- Anonyymi
Ei venäjä ole koskaan pyytänytkään suomelta jäänmurto apua.
- Anonyymi
Niin että ihan tosissaan tuossa Suomenlahden pohjukassa Pietarin edustalla ajattelit ydinkäyttöistä Jakutia jäänmurtajaa käytettävän?! Tai että se on siihen hommaan / Itämeren oloihin suunniteltu?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin että ihan tosissaan tuossa Suomenlahden pohjukassa Pietarin edustalla ajattelit ydinkäyttöistä Jakutia jäänmurtajaa käytettävän?! Tai että se on siihen hommaan / Itämeren oloihin suunniteltu?
Ihan tosissaan jos tarve vaatii, siinäpä se nytkin ajelee. On suomenlahdella aiemminkin ydinkäyttöisiä jäänmurtajia käytetty jotta mikä ettei, oikein hyvin soveltuvat leveärunkoiset murtajat leveiden tankkerien ym. avustamiseen...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tosissaan jos tarve vaatii, siinäpä se nytkin ajelee. On suomenlahdella aiemminkin ydinkäyttöisiä jäänmurtajia käytetty jotta mikä ettei, oikein hyvin soveltuvat leveärunkoiset murtajat leveiden tankkerien ym. avustamiseen...
Muistaakseni talvella 2011 venäläisillä oli atomivoimamurtaja suomenlahdella.
Taimyr ?? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihan tosissaan jos tarve vaatii, siinäpä se nytkin ajelee. On suomenlahdella aiemminkin ydinkäyttöisiä jäänmurtajia käytetty jotta mikä ettei, oikein hyvin soveltuvat leveärunkoiset murtajat leveiden tankkerien ym. avustamiseen...
Se ajelee siinä koejolla, ei työtehtävässä. Vissi ero, eikö totta?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se ajelee siinä koejolla, ei työtehtävässä. Vissi ero, eikö totta?
Entä mihin pohjaa ajatuksesi siitä ettei myös Jakutia voisi jäädä tarvittaessa avustushommiin Suomenlahdelle?
Esim. ydinvoimakäyttöinen Rossija oli yhden talven juurikin Suomenlahdella...
Tosin kun eletään pian tammikuun puoliväliä ja vasta suojaisimmat ja matalimmat lahdenpohjukat etelärannikolla ovat hennossa jäähileessä ja kun ennusteissa tammikuun loppuun asti on nollakelejä, jopa plusasteita ja kun myös meriveden lämpötila huomioidaan niin eipä keskiselle Suomenlahdelle enää tänä talvena ehdi vahvaa jääkantta muodostua... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä mihin pohjaa ajatuksesi siitä ettei myös Jakutia voisi jäädä tarvittaessa avustushommiin Suomenlahdelle?
Esim. ydinvoimakäyttöinen Rossija oli yhden talven juurikin Suomenlahdella...
Tosin kun eletään pian tammikuun puoliväliä ja vasta suojaisimmat ja matalimmat lahdenpohjukat etelärannikolla ovat hennossa jäähileessä ja kun ennusteissa tammikuun loppuun asti on nollakelejä, jopa plusasteita ja kun myös meriveden lämpötila huomioidaan niin eipä keskiselle Suomenlahdelle enää tänä talvena ehdi vahvaa jääkantta muodostua...Eikö putkonen- kommentti olisi pitänyt tällekin sivulle laittaa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Entä mihin pohjaa ajatuksesi siitä ettei myös Jakutia voisi jäädä tarvittaessa avustushommiin Suomenlahdelle?
Esim. ydinvoimakäyttöinen Rossija oli yhden talven juurikin Suomenlahdella...
Tosin kun eletään pian tammikuun puoliväliä ja vasta suojaisimmat ja matalimmat lahdenpohjukat etelärannikolla ovat hennossa jäähileessä ja kun ennusteissa tammikuun loppuun asti on nollakelejä, jopa plusasteita ja kun myös meriveden lämpötila huomioidaan niin eipä keskiselle Suomenlahdelle enää tänä talvena ehdi vahvaa jääkantta muodostua...Ehkä jäätä tulee lisää, ehkä ei. Suomenlahti, etenkin itäinen osa, on käytännössä makeaa vettä. Makea jäätyy nopeammin.
Venäjällä on Suomenlahden itäpäässä kolme murtajaa.
K. IZMAYLOV, K.PLAKHIN ja I. KRUZENSTERN
24.01.2025 tulee voimaan:
’’Barge towed by tug not allowed to navigate in ice.
Without ice class - only with icebreaker.
Ice class 'Ice1' or higher with an icebreaker or according to
icebreaker's instructions’’ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä jäätä tulee lisää, ehkä ei. Suomenlahti, etenkin itäinen osa, on käytännössä makeaa vettä. Makea jäätyy nopeammin.
Venäjällä on Suomenlahden itäpäässä kolme murtajaa.
K. IZMAYLOV, K.PLAKHIN ja I. KRUZENSTERN
24.01.2025 tulee voimaan:
’’Barge towed by tug not allowed to navigate in ice.
Without ice class - only with icebreaker.
Ice class 'Ice1' or higher with an icebreaker or according to
icebreaker's instructions’’Sinulta jäi nyt melko monta murtajaa huomaamatta...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö putkonen- kommentti olisi pitänyt tällekin sivulle laittaa?
Olet oikeassa. Olisi sen tällekin sivulle voinut laittaa. Ja sen lisäksi muutamalle muullekin. Aika läpinäkiviähän nuo ovat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulta jäi nyt melko monta murtajaa huomaamatta...
Luetellut murtajat ovat avustusvalmiudessa.
Näin ainakin paikallisten viranomaisten ilmoituksen mukaan.
- Anonyymi
Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.
Näin sanoi vanha kansa, ..ja ei ne paljoo muuta sanonutkaan.
P.s: kun länteen kumartaa, niin itään pyllistää.- Anonyymi
Suomalainen seisoo ryhdikkäänä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalainen seisoo ryhdikkäänä
Ryhtikö, sen saavutus on että housut ovat nilkoissa maan johdolta ja kansan edustajiksi valitut ovat valinneet kansan edun sijasta äänestäjiensä nöyryyttämisen!
- Anonyymi
Tänä talvena ei ole vielä toistaiseksi ollut pelkoa että joutuisi tämän lupauksen pitävyyttä testaamaan. Olematon jäätalvi Suomenlahdella tähän mennessä.
- Anonyymi
Lupaus on tyhjänpäiväinen koska jäänmurtajat avustavat vain Suomen satamien liikennettä.
Jos taas on hätä, niin kaikki auttaa kaikkia.
Oikeastaan on aika hauskasti sanoot, ettei auta vahingossakaan koska sellaista vahinkoa on vaikea kuvitella. Joko varjolaiva olisi vahingossa tulossa vaikka Kotkaan Laukaansuun sijasta tai jäänmutaja olisikin vahingossa Venäjällä auttamassa laivoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lupaus on tyhjänpäiväinen koska jäänmurtajat avustavat vain Suomen satamien liikennettä.
Jos taas on hätä, niin kaikki auttaa kaikkia.
Oikeastaan on aika hauskasti sanoot, ettei auta vahingossakaan koska sellaista vahinkoa on vaikea kuvitella. Joko varjolaiva olisi vahingossa tulossa vaikka Kotkaan Laukaansuun sijasta tai jäänmutaja olisikin vahingossa Venäjällä auttamassa laivoja.Mitä tarkoittaisi jos kertoisin että en vahingossakaan auta sinua, miten asian tulkitset?
Eli yrität olla niin sukkela eli nokkela että sotkeennut omaan olemattomaan fiksuuteesi...ko. sanonta on yleisesti käytössä ja (lähes) kaikki tietävät sen merkityksen, lapsellinen vääntelysi ja kääntelysi ei asiaa muuksi muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä tarkoittaisi jos kertoisin että en vahingossakaan auta sinua, miten asian tulkitset?
Eli yrität olla niin sukkela eli nokkela että sotkeennut omaan olemattomaan fiksuuteesi...ko. sanonta on yleisesti käytössä ja (lähes) kaikki tietävät sen merkityksen, lapsellinen vääntelysi ja kääntelysi ei asiaa muuksi muuta.Se riippuu tyystin tilanteesta.
Jos sinulla olisi kyky auttaa ja sinulla olisi vapaa mahdollisuus tehdä ja olisit vielä paikalla, niin se kuulostaisi ikävältä.
Jos taas olisit satojen kilometrien päässä eikä sinulla olisi oikeutta päättää autatko minua, niin se voisi olla jonkinlaista huumoria. Joka tapauksessa vaikuttaisi omituiselta, kun edes otat sitä puheeksi, kun kaikki tietää, ettet pysty auttamaan.
- Anonyymi
Lapsellinen ilmaisu liiketoiminnanjohtajalta!
Tarvisko tuota oikein vakuutella
mediassa jos ei auta niin ei, kattelee sivusta vain miten laivat
kulkee,kun Venäjän murtajat särkee jäätä.- Anonyymi
Olisit lukenut...
Kojoselta kysyttiin, Kojonen vastasi...
''Tehtävämme ei ole auttaa ohikulkijoita merellä, ellei kyse ole merihädästä. Suomenlahdella autamme aluksia vain Suomen satamiin ja sieltä ulos, kertoo Kojonen.
– Jos alus haluaa esimerkiksi Primorskin satamaan Venäjällä, venäläiset murtajat huolehtivat siitä.'' - Anonyymi
Jos sanamuoto oli johtajan eikä toimittajan, niin se oli hölmö ilmaus.
Toimittajilta taas ei voi edellyttää paljoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sanamuoto oli johtajan eikä toimittajan, niin se oli hölmö ilmaus.
Toimittajilta taas ei voi edellyttää paljoa.Hölmö ilmaus ???
Perustelut.....varmasti loistavat !!!
Kerro..... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hölmö ilmaus ???
Perustelut.....varmasti loistavat !!!
Kerro.....Johtavassa asemassa oleva ihminen ei haastattelussa, joka perustuu hänen asemaansa, tuo esille omia henkilökohtaisia mieltymyksiä tai näkemyksiä koska hän tietää, että ei puhu yksityisenä ihmisenä vaan yrityksen äänellä.
Eikö olelutkin loistava?
Ei tosin minun kesksintöäni, mutta ainkin valitsen, ketä siteeraan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olisit lukenut...
Kojoselta kysyttiin, Kojonen vastasi...
''Tehtävämme ei ole auttaa ohikulkijoita merellä, ellei kyse ole merihädästä. Suomenlahdella autamme aluksia vain Suomen satamiin ja sieltä ulos, kertoo Kojonen.
– Jos alus haluaa esimerkiksi Primorskin satamaan Venäjällä, venäläiset murtajat huolehtivat siitä.''Juuri niin, ellei satu poikkeustilanteita, nääs sellaisiakin on historiassa sattunut...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Johtavassa asemassa oleva ihminen ei haastattelussa, joka perustuu hänen asemaansa, tuo esille omia henkilökohtaisia mieltymyksiä tai näkemyksiä koska hän tietää, että ei puhu yksityisenä ihmisenä vaan yrityksen äänellä.
Eikö olelutkin loistava?
Ei tosin minun kesksintöäni, mutta ainkin valitsen, ketä siteeraan.''... tuo esille omia henkilökohtaisia mieltymyksiä tai näkemyksiä...''
Diibadaabaa :)))
Ei ollut omia, oli ihan lakien ja asetusten mukaisia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''... tuo esille omia henkilökohtaisia mieltymyksiä tai näkemyksiä...''
Diibadaabaa :)))
Ei ollut omia, oli ihan lakien ja asetusten mukaisia.Olet ihan diipadaapa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olet ihan diipadaapa...
Jos sanoisit minua kirahviksi, en muuttuisi kirahviksi vaan se kertoisi sinun kyvystäsi tehdä havaintoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos sanoisit minua kirahviksi, en muuttuisi kirahviksi vaan se kertoisi sinun kyvystäsi tehdä havaintoja.
Laki ja asetukset eivät määrittele ihmisen mieltymyksiä...diipadaapa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki ja asetukset eivät määrittele ihmisen mieltymyksiä...diipadaapa...
Laki ja asetukset voivat määritellä mieltymysten toteuttamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Laki ja asetukset voivat määritellä mieltymysten toteuttamista.
Laki ja asetukset RAJOITTAVAT mieltymysten toteuttamista...laki, asetukset ja niiden rikkomisesta säädetyt rangaistukset estävät valtiota olemaan anarkian vallassa, jo pelkkä tieto rangaistusten olemassaolosta eli rangaistusten pelko toimii tehokkaana esteenä...
- Anonyymi
Kiina ja Venäjä rakentavat yhteistyössä maailman parhaita jäänmurtajia ja jäävajbistettuja tankkereita.
Oppinsa saanet suomalaisilta, sillä venäläisethän omistivat useamman vuoden Helsingin telakan kokonaisuudessaan. Telakka toimitti mm. murtajien runkoja Pietarin telakalle varusteltavaksi ydinkäyttöisiksi.
ABB toimitti Azibolteja yms. ja Siemens sähkövoimalat. Pienempiin Wärtsilä dieselit.
Näillä eurooppalaisilla on nykyään tehtaita sekä Kiinassa että Venäjällä - ei tartte välittää
kauppasaartopykälistä.
Kiinalaiset kopioineet suomalaisten "salaisen" murtajalaboratorion altaineen ja kehittäneet sitä edelleen. Patentoineet jo kymmeniä keksitöntöjään.
Ei Trumpin tartte ostaa kalliita suomalaisia jäänmurtajia - halvempia ja parempia saa Kiinasta ja Venäjältä:
https://navigatormagazine.fi/uutiset/meriteollisuus/kiina-rakentaa-jo-neljatta-jaanmurtajaansa-guangzhoun-telakalla/- Anonyymi
Että semmoista. EU-suomen jäänmurtajabisnekselle kävi samoin kuin Nokialle - Kiina nappasi tarvitsemansa hyödyllisiltä hölmöiltä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hietalahden_telakka
..."Vuoden 1987 alussa telakka siirtyi osana Wärtsilän ja Valmetin omistusjärjestelyjä Wärtsilä Meriteollisuuden haltuun. Vuonna 1989 tapahtuneen konkurssin jälkeen toimintaa jatkoi Masa Yards, joka puolestaan siirtyi norjalaisen Kværnerin haltuun. Myöhemmin toinen norjalainen laivanrakennuskonserni, Aker, otti haltuunsa Kværnerin. Korealainen STX Corporation osti Akerin vuonna 2008. Joulukuussa 2010 STX Finland ja Venäjän valtion omistama USC tekivät sopimuksen yhteisyrityksestä, Arctech Helsinki Shipyardista, joka aloitti toimintansa huhtikuussa 2011."... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Että semmoista. EU-suomen jäänmurtajabisnekselle kävi samoin kuin Nokialle - Kiina nappasi tarvitsemansa hyödyllisiltä hölmöiltä.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Hietalahden_telakka
..."Vuoden 1987 alussa telakka siirtyi osana Wärtsilän ja Valmetin omistusjärjestelyjä Wärtsilä Meriteollisuuden haltuun. Vuonna 1989 tapahtuneen konkurssin jälkeen toimintaa jatkoi Masa Yards, joka puolestaan siirtyi norjalaisen Kværnerin haltuun. Myöhemmin toinen norjalainen laivanrakennuskonserni, Aker, otti haltuunsa Kværnerin. Korealainen STX Corporation osti Akerin vuonna 2008. Joulukuussa 2010 STX Finland ja Venäjän valtion omistama USC tekivät sopimuksen yhteisyrityksestä, Arctech Helsinki Shipyardista, joka aloitti toimintansa huhtikuussa 2011."...Loppuselvityksiä vuodesta 2011 näihin päiviin:
https://yle.fi/a/74-20024255
https://yle.fi/a/74-20058540 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Loppuselvityksiä vuodesta 2011 näihin päiviin:
https://yle.fi/a/74-20024255
https://yle.fi/a/74-20058540Trumpin mielenmuutoksia kun ei voi ennustaa niin saattahan se ostaa murtajat kaveriltaan putiniltakin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Trumpin mielenmuutoksia kun ei voi ennustaa niin saattahan se ostaa murtajat kaveriltaan putiniltakin...
ja halpaa LNG-kaasua ja dieseliä Kiinan ja Venäjän yhteisestä projektista Jamalin niemimaalta...
https://en.wikipedia.org/wiki/Yamal_LNG
Osan tietysti myisi Eurooppaankin, "jos hinnoista sovitaan". - Anonyymi
Kaasua tulee myös suomeen...venäjältä.
- Anonyymi
Tarkennetaanko vähän, tai ei niin vähänkään: Kun esim. ne ydinkäyttöiset murtajat (2 kpl) Helsingin telakalla valmistettiin, telakka oli kyllä visusti suomalaisten omistama ja suomalaisomistuksessa se jatkoi vielä konkurssinsa jälkeenkin eli kun siitä tuli Masayards, sitten omistajaksi tulivat norjalaiset jne. ja vasta sitten omistus siirtyi venäläisille...
Kiina rakentaa toistaiseksi pienehköjä murtajia tutkimuskäyttöön, niistä linkkisi uutinen kertoo hauskasti että "niiden kapasiteetti on 60 henkilölle"...??? Esim. Venäjän jo itse rakentamat 4 kaikkiaan 6 aluksen sarjasta uusia ydinkäyttöisiä murtajia ovat sitten pikkuisen eri sarjan vehkeitä, akselitehot yli 100000 kW...
Ei se murtaja muuta laivaa kummempi ole rakentaa, muodot voi kopsata vaikka jo rakennetuista...
Tiesithän että patentoiduista keksinnöistä alle 5 sadasta johtaa koskaan kaupallisesti kannattavan tuotteen valmistamiseen. Oma patenttinikaan ei koskaan johtanut kaupalliseen toimintaan, miten meni sinulla? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarkennetaanko vähän, tai ei niin vähänkään: Kun esim. ne ydinkäyttöiset murtajat (2 kpl) Helsingin telakalla valmistettiin, telakka oli kyllä visusti suomalaisten omistama ja suomalaisomistuksessa se jatkoi vielä konkurssinsa jälkeenkin eli kun siitä tuli Masayards, sitten omistajaksi tulivat norjalaiset jne. ja vasta sitten omistus siirtyi venäläisille...
Kiina rakentaa toistaiseksi pienehköjä murtajia tutkimuskäyttöön, niistä linkkisi uutinen kertoo hauskasti että "niiden kapasiteetti on 60 henkilölle"...??? Esim. Venäjän jo itse rakentamat 4 kaikkiaan 6 aluksen sarjasta uusia ydinkäyttöisiä murtajia ovat sitten pikkuisen eri sarjan vehkeitä, akselitehot yli 100000 kW...
Ei se murtaja muuta laivaa kummempi ole rakentaa, muodot voi kopsata vaikka jo rakennetuista...
Tiesithän että patentoiduista keksinnöistä alle 5 sadasta johtaa koskaan kaupallisesti kannattavan tuotteen valmistamiseen. Oma patenttinikaan ei koskaan johtanut kaupalliseen toimintaan, miten meni sinulla?''Oma patenttinikaan ei koskaan johtanut kaupalliseen toimintaan''
USKOMATONTA !! Vaikka akselitehoa oli varmasti yli miljoona kW !!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
''Oma patenttinikaan ei koskaan johtanut kaupalliseen toimintaan''
USKOMATONTA !! Vaikka akselitehoa oli varmasti yli miljoona kW !!!!!Ei suinkaan, kyse oli purjehtimisesta!
Tiedätkö, jos osaat etsiä, PRH:n sivuilta löydät myös ko. patentin tiedot ihan minun nimeni kera, se on julkista tietoa!
Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi4583924Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä743056Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461450- 831264
Yleltä tiukka nootti Sohvaperunat-sarjan tyypeistä: "Halutessaan ja tapauskohtaisesti harkiten..."
Näin "Sohvis-julkkiksia" suojellaan! Toisaalta ovathan nämä ihmiset itse lähteneet mukaan reality-ohjelmaan. Että mitä m19119817-vuotiasta lukiolaispoikaa epäillään perheenisän murhasta Pyhtäällä
Perheenisä löytyi kuolleena kotipihastaan loppuvuonna 2023 Heinlahdesta Myyrynmäeltä. Poliisi epäilee murhasta kotkalais291142Janne Kataja uudessa elämäntilanteessa - Vauva tuli, tyttäret jo teini-iässä: "On jo vähän..."
Janne Kataja on uudessa elämäntilanteessa, 44-vuotiaana hän tuli kolmatta kertaa isäksi. Tyttäret edellisestä liitosta14912Olet mun herkkä kohta
Vaikutuksesi minuun on valtava. Käsitätköhän miten paljon tunnen takiasi? Miten paljon elämäni on muuttunut sen jälkeen58866- 57864
Milloin olette tavanneet ekaa kertaa?
Ap vastaa: Viime keväänä maalis/huhtikuun vaihteessa se varmaan oli.69810