Kasteholman väylä on loppupäästä merkattu 1,8m syväksi. Onkohan keskivedellä asiaa 2,1m syvällä? Eli onko joku käynyt?
Kasteholman väylän syvyys
8
582
Vastaukset
- Anonyymi
Vettä riittää kölisi alle
- Anonyymi
Kokeile ja kerro muillekin.
- Anonyymi
Suataapi riittä, suattaapi olla ettei riitä.
Ei pohjat ole tasaisia. - Anonyymi
Nämä "onko joku käynyt"-jutut ovat hölmöjä. Se että joku on käynyt, tarkoittaa vain, että juuri sillä kapealla uralla, jota kävijä on sattunut kulkemaan, on riittävästi vettä. Puoli metriä sivussa voi kolahtaa.
Mutta joo, jos väylän syvyydeksi on merkattu 1.8 m, niin kyllähän siitä yleensä hyvin pääsee 2.1 metrin kölillä. Ja ympäröivästä maastosta päätellen pohja lienee mutaa, joten ei mene vene rikki vaikka vähän ottaisi kiinni. - Anonyymi
Hyvin siellä riittää vettä. Ei kannata jännittää.
- Anonyymi
Jos väylän nimellissyvyys on 1,8m niin oikeasti syvyys on huomattavasti suurempi. Merialueilla on käytännössä vähintään 2,4m ja tämäkin vain matalimmassa kohdassa. Varovaisuutta ja tervettä järkeä käyttäen 1,8m väylä on käytettävissä 2,1m alukselle.
- Anonyymi
Vastaukset tyypillistä paskanjauhantaa ilman oikeaa tietoa, vaikka kysymys ihan relevantti. En jaksa lokikarjaa tähän kaivaa, joten heitän muistnvaraisesti parin kesän takaa: koko matkalla on luokkaa 3m vettä tai enemmän. Matalin kohta mielestäni oli juuri ennen laitureita, mutta siinäkin kolmisen metriä myös. Laitureilla luokkaa 3,5+m (?)
Meillä köli 2m, enkä ainakaan itse osannut pelätä missään kohtaa.
Jos vesi poikkeuksellisen alhaalla, niin harkitse itse. Pohja tietääkseni mutaa.
PS: Ainakin käydessämme varattavat paikat olivat rauta-aisapaikkoja, johon en leveämpää nykypurkkaria laittaisi. Muissa satamissa olemme suosineet varattavia paikkoja, niin voi päivällä vetää vähän pidempää legiä. Poijupaikat tuolla hyviä.
Paikka on tavallaan vähän savilutakko, mutta toisaalta myös todella suojainen ja kaikki lähellä. Linna hieno. - Anonyymi
Merialueella olevilla 1,8 m syvyiseksi merkityillä väylillä todellinen syvyys on yleensä luokkaa 2,4m, mihin sisältyy ns varavesi (40cm) ja merialueilla tähän lisättävä 20cm lisä jolla kompensoidaan merenpinnan korkeuden vaihtelua.
Olen useampaan kertaan käynyt mm. Karlbyssa ja aluksi mainitussa kastelholmassa 2 metrin syväyksellä ilman ongelmia. Varovainenhan näillä väylillä toki saa olla, mutta kertaakaan ei ole kolissut tai edes raapaissut.
Lisätietoja näistä saa netistä, mm. https://fi.wikipedia.org/wiki/Varavesi ja
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https://www.traficom.fi/sites/default/files/media/file/SYVYYSOHJE_FI_2021_11_01.pdf&ved=2ahUKEwi8q9yc5PCLAxUaCRAIHe8xBPAQFnoECBoQAQ&usg=AOvVaw0ICKdAoapih-Md_ekN_idH
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa762281Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei2681901Putin ei suostu tulitaukoon nyt kun Kurskin taistelut ovat kesken
ja venäjä on viimein päässyt niskan päälle, suuren ylivoiman turvin. Ukraina ilmeisesti suorittaakin taktista vetäytymi59874- 70828
Voi kulta rakas
Kyllä minäkin olen sinuun rakastunut. Oisit avautunut tunteistasi aiemmin niin ei tarvitsisi kiertoteitä kuulla tästä. �48827- 68779
- 54764
- 65757
- 71755
IL - Tulitauko Ukrainassa - Hyvä Trump!!
Ukraina hyväksyy välittömän tulitauon Ukraina hyväksyi välittömän tulitauon Ukraina on hyväksynyt Yhdysvaltojen kanss177723