Onko paikalla paljon Haukkalassa olleita? Tai joku tuttu. Rakennettu 60-luvulla, mietin millaistahan -hoito ollut kun 90-luvullalin oli aika brutaalia hoidokkeja kohtaan. Viikkojen eristystä, seinille nostamista jne.
Haukkalan sairaala
19
317
Vastaukset
- Anonyymi
Ois kiva kuulla niistä 60-80 lukujen hoitomuotoja. Niinku vanha Kangasvuoren talo kätkee sisäänsä hurjia tarinoita mitä varmaan vaitiolovelvollisuus jättää paljon kuulematta. Suomessa hulluja hoidettiin lobotomialla eniten maailmassa, nyt se tehdään määräämällä hullut määrät psyykelääkkeitä. Ite kävin kaveria kahtoo Haukkalassa v. 97 . Oli mukavan oloinen Paikka.
- Anonyymi
Mä asuin 1990-1992 puparissa. Oli kova meno jo silloin.
- Anonyymi
Silloin hoidettiin kunnolla, jos tuonne päätyi ja osastojaksot useita kuukausia. Uudet psyykelääkkeet aloitettiin silloin sairaalassa eikä kotona, kuten nyt. Huonona puolena tuolloin hoitohenkilökunnan asenne potilaita kohtaan ja se oli ihan hyväksyttyä sanoa ja näyttää päin näköä. Nykyään tehtäisiin valitus... silloin oltiin hiljaa ja "hyväksyttiin" oma potilaan asema.
- Anonyymi
Olin vuonna 2001 neljä kuukautta nuoriso osastolla ja osastot olivat silloin remontin vuoksi Suolahden psykiatrisessa sairaalassa joka myös sittemmin lakkautettu. Ei huonoa sanottavaa. Osastojaksot huomattavasti pidempiä,kuin nykyään ja silloin ei koskaan puhuttu ettei sairaalaan pääse,kun tarvis. Avohoitoon siirrettiin silloin vasta hyväkuntoisia potilaita ja , jos ei onnistunut ehdotettiin helposti uutta osasto jaksoa.
- Anonyymi
Huonompaa suuntaan mennyt psykiatrian hoito sairaaloiden lakkauttamisten ja keskittämisen jälkeen.
- Anonyymi
Kangasvuoren entisen sairaalan päärakennuksen katolta on useampikin tehnyt viimeisen päätöksen. Rakennus vielä pystyssä ja alueen historiasta tietämättömiä hölmöjä muuttanut niihin kerrostaloihin jotka sairaala alueelle rakennettu.
- Anonyymi
Remontti ja asuntoja on tulossa siihen päärakennukseenkin nykyisen omistajan toimesta , näin luin jo ennen joulua ja aikataulua remontista ei vielä jutussa paljastettu.
- Anonyymi
Olin hoidossa aikoinaan Kangasvuoren sairaalassa. Nyt asun Huhtasuolla omassa pikku vuokrayksiössä jonka vuokran Kelakon hyväksyy ja käyn Suvimäen Klubitalolla. Harrastuksena käyn ruokajonossa,kun siellä näkee joskus tuttuja.
- Anonyymi
Ite en oo ollu ku Niuvanniemellä. Sähköshokkeja antoivat urakalla.
- Anonyymi
Haukkalassa olo oli leima otsassa vielä 90-luvullakin. Olin yläasteella siellä. Päästä todistus et hullu ku päästä todistus Haukkalasta
- Anonyymi
Markku Andersson oli Haukkalassa mun isän kans yhtäaikaa
- Anonyymi
Piilinen oli hyvä psykiatri. Onkohan hän elossa vielä? Olin Haukkalassa toka luokasta asti. Nyt Tampereella putkiasentajana. Hyvin menee. Truxalia ja remeronia syön
- Anonyymi
Suvimäen Klubitalolla on paljon haukkalan käyneitä.
- Anonyymi
Hyvät muistot. Koulu vapaata opiskelua. Uimahalli, musaluokka, karkkipäivät ym. Roine, Pallovirta, Vilen, Tenhunen, Pahajoki, Taavila, Liikanen oli hoidokkeja mun lisäks
- Anonyymi
Kurtelius ja Revonkorpi ja Simo Rautiainen opettajat. Muistan Histiksen, Ylkäsen, Timo Hopolan, Vilenin, Miro, Aku, Hemmo, anna. Olin 93-97 ja nyt menee päin helvettiä
- Anonyymi
90-94 hyviä muistoja paljon. Ja elämässä menty eteenpäin. "Erkka"tuli tutuksi. Enää ei varmaan saa laittaa pieneen tyhjään huoneeseen viikoksi..
- Anonyymi
Hullu on hullu elämänsä loppuun saakka.
- AnonyymiUUSI
Joskus v 78 haettiin likkoja ajelulle tuolta,salaa lähtivät iltasella kun meni autolla venaan sinne.Onko tuttua?
- AnonyymiUUSI
Hysss, ei saa kertoa poliisien harrastuksista.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin589717Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh174071Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r323346Kysely lieksan miehille
Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht942593Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1142110Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.3982022Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä
Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa2441535FinFamin ryhmät
Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir01351Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!
JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu731168Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I101135