Haukkalan sairaala

Anonyymi-ap

Onko paikalla paljon Haukkalassa olleita? Tai joku tuttu. Rakennettu 60-luvulla, mietin millaistahan -hoito ollut kun 90-luvullalin oli aika brutaalia hoidokkeja kohtaan. Viikkojen eristystä, seinille nostamista jne.

24

529

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ois kiva kuulla niistä 60-80 lukujen hoitomuotoja. Niinku vanha Kangasvuoren talo kätkee sisäänsä hurjia tarinoita mitä varmaan vaitiolovelvollisuus jättää paljon kuulematta. Suomessa hulluja hoidettiin lobotomialla eniten maailmassa, nyt se tehdään määräämällä hullut määrät psyykelääkkeitä. Ite kävin kaveria kahtoo Haukkalassa v. 97 . Oli mukavan oloinen Paikka.

• Anonyymi

Mä asuin 1990-1992 puparissa. Oli kova meno jo silloin.

• Anonyymi

Silloin hoidettiin kunnolla, jos tuonne päätyi ja osastojaksot useita kuukausia. Uudet psyykelääkkeet aloitettiin silloin sairaalassa eikä kotona, kuten nyt. Huonona puolena tuolloin hoitohenkilökunnan asenne potilaita kohtaan ja se oli ihan hyväksyttyä sanoa ja näyttää päin näköä. Nykyään tehtäisiin valitus... silloin oltiin hiljaa ja "hyväksyttiin" oma potilaan asema.

• Anonyymi

Olin vuonna 2001 neljä kuukautta nuoriso osastolla ja osastot olivat silloin remontin vuoksi Suolahden psykiatrisessa sairaalassa joka myös sittemmin lakkautettu. Ei huonoa sanottavaa. Osastojaksot huomattavasti pidempiä,kuin nykyään ja silloin ei koskaan puhuttu ettei sairaalaan pääse,kun tarvis. Avohoitoon siirrettiin silloin vasta hyväkuntoisia potilaita ja , jos ei onnistunut ehdotettiin helposti uutta osasto jaksoa.

• Anonyymi

Huonompaa suuntaan mennyt psykiatrian hoito sairaaloiden lakkauttamisten ja keskittämisen jälkeen.

• Anonyymi

Kangasvuoren entisen sairaalan päärakennuksen katolta on useampikin tehnyt viimeisen päätöksen. Rakennus vielä pystyssä ja alueen historiasta tietämättömiä hölmöjä muuttanut niihin kerrostaloihin jotka sairaala alueelle rakennettu.

• Anonyymi

Remontti ja asuntoja on tulossa siihen päärakennukseenkin nykyisen omistajan toimesta , näin luin jo ennen joulua ja aikataulua remontista ei vielä jutussa paljastettu.

• Anonyymi

Olin hoidossa aikoinaan Kangasvuoren sairaalassa. Nyt asun Huhtasuolla omassa pikku vuokrayksiössä jonka vuokran Kelakon hyväksyy ja käyn Suvimäen Klubitalolla. Harrastuksena käyn ruokajonossa,kun siellä näkee joskus tuttuja.

• Anonyymi

Ite en oo ollu ku Niuvanniemellä. Sähköshokkeja antoivat urakalla.

• Anonyymi

Haukkalassa olo oli leima otsassa vielä 90-luvullakin. Olin yläasteella siellä. Päästä todistus et hullu ku päästä todistus Haukkalasta

• Anonyymi

Markku Andersson oli Haukkalassa mun isän kans yhtäaikaa

• Anonyymi

Piilinen oli hyvä psykiatri. Onkohan hän elossa vielä? Olin Haukkalassa toka luokasta asti. Nyt Tampereella putkiasentajana. Hyvin menee. Truxalia ja remeronia syön

• Anonyymi

Suvimäen Klubitalolla on paljon haukkalan käyneitä.

• Anonyymi

Hyvät muistot. Koulu vapaata opiskelua. Uimahalli, musaluokka, karkkipäivät ym. Roine, Pallovirta, Vilen, Tenhunen, Pahajoki, Taavila, Liikanen oli hoidokkeja mun lisäks

• Anonyymi

Kurtelius ja Revonkorpi ja Simo Rautiainen opettajat. Muistan Histiksen, Ylkäsen, Timo Hopolan, Vilenin, Miro, Aku, Hemmo, anna. Olin 93-97 ja nyt menee päin helvettiä

• Anonyymi

90-94 hyviä muistoja paljon. Ja elämässä menty eteenpäin. "Erkka"tuli tutuksi. Enää ei varmaan saa laittaa pieneen tyhjään huoneeseen viikoksi..

• Anonyymi

Hullu on hullu elämänsä loppuun saakka.

• Anonyymi

Suvimäen Klubitalolle loppuelämä

• Anonyymi

Joskus v 78 haettiin likkoja ajelulle tuolta,salaa lähtivät iltasella kun meni autolla venaan sinne.Onko tuttua?

• Anonyymi

Hysss, ei saa kertoa poliisien harrastuksista.

• Anonyymi

Haukkala.. menetin neitsyyden ihanalle pari v vanhemmalle tyttöselle.

• Anonyymi

Haapaheikki kirjoitti lähetteen ja parbituraatteja

• Anonyymi

Oli kovaa aikaa 70-luvulla. Häkkisen lastenkodin porukkaa vastaan pelattiin mömmöissä alkapalloa

• Anonyymi

Niin oli. Auvinen pelas ja löi kovaa. Hyvää aikaa.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anniina Valtonen tilittää - Potkut avasivat sanaisen arkun: "Ainut asia elämässä..."

Suosikkimeteorologi ja Puoli seitsemän -ohjelmasta tuttu Anniina Valtonen elää uutta vaihetta elämässään. Ylen muutosneu
      Suomalaiset julkkikset
      87
      2789
    2. Purraa riepoteltiin kuin märkää rättiä...

...Purra vastaukset olivat pelkkää persujargonia, hermotkin kärähtivät hänellä pari kertaa. Arvosanaksi jäi nolla näistä
      Maailman menoa
      466
      2074
    3. Riikka Purra: Olemme epäonnistuneet

PS-ehdokkaan taustalta paljastuu rikollis­järjestön jäsenyys ja raiskaus­tuomio Perussuomalaiset poisti Marko Kääriäise
      Maailman menoa
      175
      1858
    4. Eräälle joka luulee itsestään liikoja

Pysy kaukana nainen. Palaa todellisuuteen.
      Ikävä
      89
      1512
    5. Seksuaalinen häirintä takseissa järkyttää - Katsoitko ohjeet tuleville taksikuskeille tv:stä?

Seksuaaliset teot takseissa Suomessa olivat harvinaisia ennen taksialan vapauttamista vuonna 2018. Sen jälkeen Helsingin
      Maailman menoa
      122
      1504
    6. Se oli siinä Ähtärin sairaala

Aamulla uutisissa yhdellä äänellä hävisi Ähtäri,taas kepu petti https://areena.yle.fi/podcastit/1-73786019
      Ähtäri
      45
      1408
    7. RYÖSTÖ KESKELLÄ PÄIVÄÄ

Oliko ryöstäjä paikallisia vai muualta tulleita ?
      Pyhäjärvi
      70
      1337
    8. Vaikka pidät minua

Herkkänä ja kilttinä niin tiedät että olen vahvaa tekoa. Vaikka mitä tapahtuisi niin yleensä selviän. Lähes aina. Nyt on
      Ikävä
      50
      1306
    9. Nainen, tilanne on nyt tämä

että olen pyristellyt irti vahvoista tunteista sinuun, ja alku on näyttänyt hyvältä. Olisiko viikko jo taisteltu. Vielä
      Ikävä
      70
      1138
    10. Keskolle uusi K-ruokakauppa Taivalkosken keskustaan

"Keskon tavoitteena on uuden kauppapaikan rakentaminen Taivalkosken keskustaan. Taivalkosken kunnan ja Keskon väliset ne
      Taivalkoski
      58
      1080
    Aihe