Kouvolassa raskas yhdistelmä ajoi raakasti risteyksen yli "vanhoilla vihreillä". Onko näillä erityislupa? Rekkafirman toimitusjohtaja on sitä mieltä, että on toimittu oikein. Jos olisi tömähtänyt, olisiko rekkakuski päässyt nuhteilla?
On sallittua ajaa punaista päin
89
583
Vastaukset
- Anonyymi
Joo Jarrut Pohjaan - Olis Tullut - VAIN - Muutama Vainaja - ?
- Jos Tuollainen LASTI On Päällä - ? - ( 55000 kg )
- niin Kuskin On -MYÖS- Tehtävä Vaikeita Ratkaisuja - ! - ilman vainajia -!
___________________ JÄLKI-Viisaus - ? - onko Se Paras Viisaus -?- Anonyymi
Taidan tietää, mikä se ongelma on.
- Anonyymi
Eikö ollu myrkyn vihreän tai demun syy tämä? 😂
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidan tietää, mikä se ongelma on.
OLiko vihervassarin hajua ilmassa?
- Anonyymi
Kyllä ne liikennesäännöt on kaikille samat maanteillä.tuohon rekan kylkeen jos olis täys linja-auto törmännyt niin lopputulos olis ollu karmiva!se kenen syy jos punaisia päin ajetaan olis ollu päivänselvä. Raskaan ajoneuvon pitää ennakoida pysähtyminen,ei sitä vauhdilla saa valoristeykeen tulla.
- Anonyymi
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Jos rekka meni risteyksen läpi ns. vanhoilla vihreillä mikä tarkoittaa että vihreä oli päällä tai vaihtumassa kun rekka meni risteykseen. Ei ne vihreät ihan samaan aikaan vaihdu muille, vaan pienellä viiveellä ja toisaalta sääntö sanoo, että vaikka sinulle vaihtuu vihreät, niin pitää ensin varmistaa että risteys on vapaa ja sitten vasta liikkeelle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Asia ei ole ihan noin yksinkertainen. Jos rekka meni risteyksen läpi ns. vanhoilla vihreillä mikä tarkoittaa että vihreä oli päällä tai vaihtumassa kun rekka meni risteykseen. Ei ne vihreät ihan samaan aikaan vaihdu muille, vaan pienellä viiveellä ja toisaalta sääntö sanoo, että vaikka sinulle vaihtuu vihreät, niin pitää ensin varmistaa että risteys on vapaa ja sitten vasta liikkeelle.
Vanha vihreä tarkoittaa kyllä sitä, että auto / rekka / linja-auto on mennyt risteykseen punaisella, ei vihreällä, eikä edes keltaisella.
Sakon määrää lasketataan sitten sekunneilla, joista ensimmäiset muutamat, eivät vielä johda kortin poistoon kuljettajan kukkarosta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vanha vihreä tarkoittaa kyllä sitä, että auto / rekka / linja-auto on mennyt risteykseen punaisella, ei vihreällä, eikä edes keltaisella.
Sakon määrää lasketataan sitten sekunneilla, joista ensimmäiset muutamat, eivät vielä johda kortin poistoon kuljettajan kukkarosta.Homo.
- Anonyymi
Sellaista rekkaa tai rekkafirmaa ole keksittykään, jota ei tieliikennelait koskisi. Harvinaisen typerä kommentti ilmeisen typerältä toimitusjohtajalta.
- Anonyymi
"Sellaista rekkaa tai rekkafirmaa ole keksittykään, jota ei tieliikennelait koskisi."
Mitä, jos jättäisit toisenkin kieltosanan pois. Olisiko virke edelleen ymmärrettävä niin kuin kirjoitat? Vai olisiko koko virke järjetön? - Anonyymi
Pitäisi tuokin ymmärtää mitä johtaja sanoi ja tarkoitti.
Jos kuski on tehnyt virhearvion ja takunnut ettei saa rekkaa pysähtymään turvallisesti valoihin, niin silloin on järkevintä mennä reippaasti läpi. Jos kuski olisi jarruttanut tuossa lastissa, niin rekka olisi tullut hitaammin risteykseen ja tuo kuvaajan auto olisi ehkä ehtinyt osua rekkaan ja toisaalta tuollaisessa lastissa ei tiedä mitä olisi tapahtunut. Olisiko lasti liikkunut ja tullut kuskin niskaan tai pudonnut risteysalueelle jne….
Kuski on kuitenkin kaikkeen syyllinen kun ei ollut saapunut risteysalueelle varovaisuutta ja oikeaa tilannenopeutta noudattaen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi tuokin ymmärtää mitä johtaja sanoi ja tarkoitti.
Jos kuski on tehnyt virhearvion ja takunnut ettei saa rekkaa pysähtymään turvallisesti valoihin, niin silloin on järkevintä mennä reippaasti läpi. Jos kuski olisi jarruttanut tuossa lastissa, niin rekka olisi tullut hitaammin risteykseen ja tuo kuvaajan auto olisi ehkä ehtinyt osua rekkaan ja toisaalta tuollaisessa lastissa ei tiedä mitä olisi tapahtunut. Olisiko lasti liikkunut ja tullut kuskin niskaan tai pudonnut risteysalueelle jne….
Kuski on kuitenkin kaikkeen syyllinen kun ei ollut saapunut risteysalueelle varovaisuutta ja oikeaa tilannenopeutta noudattaen.Onko tästä puheena olevasta tilanteesta videoklippiä jossain?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko tästä puheena olevasta tilanteesta videoklippiä jossain?
Onhan se iltapäivälehdessä. Näkyy, kuinka toiseen suuntaan oli jo valot vaihtuneet vihreäksi mutta iso rekka pyyhältää täysillä risteyksen läpi.
- Anonyymi
En ole koskaan ajanut rekkaa, mutta ymmärrän kyllä sen, että raskas ajoneuvo ei pysähdy kuin seinään, ei edes 10km tuntivauhdista, kun tiet on jäässä. Mitä tuolla oli paino kaiken kaikkiaan 30-50t??? No, järkikin pitäisi sanoa, että kuski toimi oikein. No tietenkin lossit kiinni, olis koko paska ollut linkussa ja muutama ruumis. Ämmäkin sano, et niin liukas oli, eikö sillä ämmälläkään mikään korvien välissä kilissyt?? Seuratkaa muutakin liikennettä, minä minä -asenne on sairas. Talvi tuo yllätyksiä kaikille, myös rekkakuskeille ja ikävä kyllä, kuka arvaa, ketkä niitä ylläreitä järkkäilee tien päällä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pitäisi tuokin ymmärtää mitä johtaja sanoi ja tarkoitti.
Jos kuski on tehnyt virhearvion ja takunnut ettei saa rekkaa pysähtymään turvallisesti valoihin, niin silloin on järkevintä mennä reippaasti läpi. Jos kuski olisi jarruttanut tuossa lastissa, niin rekka olisi tullut hitaammin risteykseen ja tuo kuvaajan auto olisi ehkä ehtinyt osua rekkaan ja toisaalta tuollaisessa lastissa ei tiedä mitä olisi tapahtunut. Olisiko lasti liikkunut ja tullut kuskin niskaan tai pudonnut risteysalueelle jne….
Kuski on kuitenkin kaikkeen syyllinen kun ei ollut saapunut risteysalueelle varovaisuutta ja oikeaa tilannenopeutta noudattaen.Juu ja sitten, kun olis pysähtynyt ja jäänyt siihen sutimaan, niin sitten olis huuto, kun MINÄ en päässyt eteenpäin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole koskaan ajanut rekkaa, mutta ymmärrän kyllä sen, että raskas ajoneuvo ei pysähdy kuin seinään, ei edes 10km tuntivauhdista, kun tiet on jäässä. Mitä tuolla oli paino kaiken kaikkiaan 30-50t??? No, järkikin pitäisi sanoa, että kuski toimi oikein. No tietenkin lossit kiinni, olis koko paska ollut linkussa ja muutama ruumis. Ämmäkin sano, et niin liukas oli, eikö sillä ämmälläkään mikään korvien välissä kilissyt?? Seuratkaa muutakin liikennettä, minä minä -asenne on sairas. Talvi tuo yllätyksiä kaikille, myös rekkakuskeille ja ikävä kyllä, kuka arvaa, ketkä niitä ylläreitä järkkäilee tien päällä?
Kai niitä jarruja voi kuitenkin ensi kokeilla, jos vaikka se liukkaan näköinen pinta olisikin ihan suolalla sulatettua märkää asfalttia. Kyllä ammattikuskin pitää osata tunnistaa jarrutuksesta onko turvallisempaa jatkaa vai pysähtyä.
Yleensä vaan näyttää olevan niin, että rekat eivät ihan hevillä edes yritä pysähtyä jos valota alkavat vaihtua 200 m ennen risteystä...ei vaikka auto pysähtyisi 50 m matkallakin ilman ongelmia. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kai niitä jarruja voi kuitenkin ensi kokeilla, jos vaikka se liukkaan näköinen pinta olisikin ihan suolalla sulatettua märkää asfalttia. Kyllä ammattikuskin pitää osata tunnistaa jarrutuksesta onko turvallisempaa jatkaa vai pysähtyä.
Yleensä vaan näyttää olevan niin, että rekat eivät ihan hevillä edes yritä pysähtyä jos valota alkavat vaihtua 200 m ennen risteystä...ei vaikka auto pysähtyisi 50 m matkallakin ilman ongelmia.Älä viitti puuttua asiaan mistä et selvästikään tiedä mitään.
- Anonyymi
Huomaa hyvin että ihmisillä on totaalisen hukassa miten liikenteessä toimitaan.
Tottakai yritetään ennakoidaan parhaan kykynsä mukaan mutta aina se ei onnistu.
Sitten kun se ennakointi ei onnistu niin joudutaan sekunnissa tai allekkin päättämään mikä on vähiten haittaa aiheuttava toimintatapa.
Ihmiset vain ajattelevat että liikenteessä ollaan on off tyyppisesti ja kun liikennevalo näyttää vihreää niin silmät kiinni ja ei kun risteykseen, sama koskee jalankulkijoita ja pyöräilijöitä.
Sitten kun tulee poikkeustilanne jossa joku on mennyt pieneen ja kuski on lyhyessä ajassa joutunut päättämään pienimmän mahdollisen uhrimäärän aiheuttavan toimenpiteen niin ns. oikeassa oleva ajatuu vakavaan onnettomuuteen.
Olen itsekkin ja varmaan mini muukin ajanut vanhoilla vihreillä kun valo vaihtunut keltaiseksi ja alat jarruttamaan ja mitään ei tapahdu.
Nopea päättely, jatkat jarruttamista ja saat auton pysähtymään keskelle risteystä vai jatkatko vanhoilla vihreillä ja et haittaa ketään.
Jos joku väittää ettei ole tullut koskaan vastaan niin joko ei aja liukkailla tai ei ole ajokilonmetrejä takana, voihan olla että on ylivarovainen, eli 100 rajoituksella 50 tyyliin.- Anonyymi
Juuri noin. Minä minä -asenne on monen kuolinkolarin syy. Lisäksi ei ymmärretä, että varsinkin TALVIKELEILLÄ pitää olla todella skarppina. Voi, kun joku keksisi näille yolloille äpin, jossa varotetaan, että joku tulee vanhoilla vihreillä läpi, ne kun ei enää tajua itse katsoa eikä "lukea" liikennettä.
- Anonyymi
Ei ole erityislupa, vaan on asennevamma.
- Anonyymi
Eipä kauhean positiivista kuvaa anna Kosken Autokeskuksen asenteesta liikennettä kohtaan.
- Anonyymi
Eli kuski teki ensin virhearvion ja paikkasi sen ainoalla järkevällä tavalla, siitähän tuossa on kysymys ja firman kertoi oman arvionsa kokemuksen perusteella.
Tietysti kuski teki "rikoksen" ja sääntöjen mukaan väärin, mutta taitaa jokainen joskus syyllistyä samaan?- Anonyymi
Saattaa syyllistyä, jos ei ota liikenteessä iisisti ja lungnisti. Hosumalla ei tule, kuin sutta ja sekundaa.
- Anonyymi
Kutakuinkin noin. Teki virheen, kun ei lähestynyt liikennevaloristeystä tarvittavalla huolellisuudella, ja paikkasi virheen riskialttiisti mutta onnistuneesti. Itselläni on tapana vilkaista vielä tarvittaviin pippeli suuntiin kun lähden liikennevaloista liikkeelle, koska sieltä saattaa vielä tulla joku, ja se joku voi olla aika iso.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kutakuinkin noin. Teki virheen, kun ei lähestynyt liikennevaloristeystä tarvittavalla huolellisuudella, ja paikkasi virheen riskialttiisti mutta onnistuneesti. Itselläni on tapana vilkaista vielä tarvittaviin pippeli suuntiin kun lähden liikennevaloista liikkeelle, koska sieltä saattaa vielä tulla joku, ja se joku voi olla aika iso.
Sitä poikkeavalla on jälleen nuo vilkaisusuunnat erikoisia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sitä poikkeavalla on jälleen nuo vilkaisusuunnat erikoisia.
Samat kuin sinulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samat kuin sinulla.
Älä nyt taas yritä samaistaa normaalia ihmistä tuon poikkeavaan yksilöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Älä nyt taas yritä samaistaa normaalia ihmistä tuon poikkeavaan yksilöön.
En minä siihen samaistukaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä siihen samaistukaan.
En minäkään, joten miksi moista jankutat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään, joten miksi moista jankutat.
En jankuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En jankuta.
No, hyvä kun lopetat tyhjän jankuttamisesi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No, hyvä kun lopetat tyhjän jankuttamisesi.
Homo
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Homo
Kommenttisi ei liity ketjussa olevaan asiaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommenttisi ei liity ketjussa olevaan asiaan.
Se liittyi sinuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se liittyi sinuun.
Kommentoinnin tarkoitus on liittyä aiheeseen, ei paikkansa pitämättömiin mielipuolisiin kuvitelmiin toisesta kommentoijasta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kommentoinnin tarkoitus on liittyä aiheeseen, ei paikkansa pitämättömiin mielipuolisiin kuvitelmiin toisesta kommentoijasta.
No mielipuolinen sinä kyllä olet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mielipuolinen sinä kyllä olet.
Enhän minä voi mitenkään olla mielipuolinen, kun sinun kuvitelmat ja kommentointisi on mielipuolista.
Autokoulussa opetettiin, että keltaisia (tai tässä tapauksessa ehkä punaisia) päin saa ajaa, jos ei ehdi turvallisesti pysähtymään ennen risteystä. Jos liikenteen mukana ajelee, eikä yritä haitata etenemistä, niin raskaalla ajoneuvolla voi todellakin tulla eteen tilanne, että keltaisten syttyessä ei ennen punaisia ehdi risteykseen, eikä ainakaan pysähtyä.
Autokoulun opeilla siis sallittua.- Anonyymi
Autokoulun opit eivät mene tieliikennelain edelle.
Anonyymi kirjoitti:
Autokoulun opit eivät mene tieliikennelain edelle.
Onnettomuuden estämiseksi on sallittua poiketa muista lakipykälistä.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Onnettomuuden estämiseksi on sallittua poiketa muista lakipykälistä.
Tuossa olet oikeassa. Aina on velvollinen pyrkiä estämään ja välttämään onnettomuuden syntyminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa olet oikeassa. Aina on velvollinen pyrkiä estämään ja välttämään onnettomuuden syntyminen.
Ja silloin ei riko lakia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja silloin ei riko lakia.
Rikkoo lakia aina silloin, jos sitä lakia kohtaa rikotaan. Joskus siitä rikkomisesta ei välttämättä vaan sitten tule sanktiota, kuten onnettomuuden estämisen osalta todennäköisesti käy.
- Anonyymi
Risteysalueen nopeusrajoituksen ja keltaisten valojen paloajan huomioiden tuo vaatii aivan poikkeuksellista liukkautta. Jolloin siinäkin tapauksessa kuljettaja laiminlyö tilannenopeuden, mutta annettakoon se sentään anteeksi. Mutta tilannehan on tuttu ilman poikkeuksellista likkauttakin, jopa aivan kesäkelissä.
- Anonyymi
TheRat kirjoitti:
Onnettomuuden estämiseksi on sallittua poiketa muista lakipykälistä.
Estät onnettomuuden lakipykälästä poikkeamalla ja aiheutat toisen, syytön molempiin?
Mikä on onnettomuuden estämistä, sen sanominen, että esti onnettomuuden? Anonyymi kirjoitti:
Estät onnettomuuden lakipykälästä poikkeamalla ja aiheutat toisen, syytön molempiin?
Mikä on onnettomuuden estämistä, sen sanominen, että esti onnettomuuden?Jos aiheuttaa onnettomuuden ajamalla punaisia päin, niin pitää olla aika hemmetin hyvät selittäjän lahjat, ettei syylliseksi todeta...
Ehkä jos jarrut vaan yksinkertaisesti pettävät sinusta riippumattomasta syystä, jota ei voi ennakoida.
- Anonyymi
Olisiko tuo ilmeisesti itsekin muropaketista ajokorttinsa saanut toimitusjohtaja vielä sitä mieltä että toimittu oikein jos esim. risteyksessä olisi ollut vihreään jalankulkijan valoon luottanut lapsi joka olisi jäänyt alle?
Liikennesäännöt koskevat kaikkia tasapuolisesti!!!
Videosta muuten näkee että risteävällä liikenteenteellä paloi vihreä useita sekunteja ennenkuin törppö rekkakuski tulee punaisia päin!
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010945259.html - Anonyymi
Avaaja on tyypillinen sivistymätön juntti joka ei ymmärrä lukemaansa ja tulkitsee asiat täysin omalla omituisella ja provokatiivisella tavalla.
- Anonyymi
Mutta sinä olet ihan tyhmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta sinä olet ihan tyhmä.
Etkö sinäkään ymmärtänyt avauksen kirjotusta? "sallittua ajaa punaista päin". Ei niin sanottu missään kohtaa artikkelia, eikä avaajakin kysyi onko luvallista.
Suomen kieli ja luetun ymmärtäminen alkaa olla vaikeaa nykynuorelle, joten kannattaisi mennä takaisin kouluun tai olla lukematta ja tulkitsematta asioita. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Etkö sinäkään ymmärtänyt avauksen kirjotusta? "sallittua ajaa punaista päin". Ei niin sanottu missään kohtaa artikkelia, eikä avaajakin kysyi onko luvallista.
Suomen kieli ja luetun ymmärtäminen alkaa olla vaikeaa nykynuorelle, joten kannattaisi mennä takaisin kouluun tai olla lukematta ja tulkitsematta asioita.Sinä oletkin tosi tyhmä.
- Anonyymi
Kyseessä on törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen. Kuljettajalle pitäisi antaa myös ajokieltoa. Lisäksi toimitusjohtajalle pitäisi antaa rikollisen ihmisen kehumisesta 12 päiväsakkoa.
Poliisin pitäisi ottaa asia oma-aloitteisesti tutkittavakseen, itse en viitsi rikosilmoitusta tehdä.- Anonyymi
Mistä toimitusjohtajaa syytettäisiin ja sakotettaisiin? Hölmöhän sinä olet.
- Anonyymi
Olisipa osunut hesassa Pastersteinin kameraan, niin olisi kuski kortiton jonkin aikaa...
- Anonyymi
Kortti pois ja uudelleen autokouluun. Asennevammaa se ei korjaa, mutta säästää ehkä ihmishenkiä.
- Anonyymi
Ajaakohan se muutkin valot noin jos ei kerkee jarruttaa, koska minä voin.
- Anonyymi
Just näin eli mitä painavampi ajoneuvo niin ei kannata hidastaa valoihin tullessa, näin ollen sitten saa ihan luvan kanssa ajaa päin punaisia. Saa vielä pomoltakin kehut.
- Anonyymi
No olihan hyvä kun tämä kuvan lähettänyt sai sen 60e. Se oli varmaan ainoa tarkoituskin. MUTTA jos sieltä olisi tullut vaikka taksi niin tilanne olisi ollut aivan normaali liikennetapahtuma. Kuvaa ei olisi mihinkään lehteen edes laitettu.
Jos joka rekasta otettaisiin noita kuvia lehteen niin saisi perustaa uuden lehden pelästään henkilöautojen töppäilyistä. - Anonyymi
uusi ilmiö: lumiaurat murskaavat lumen alle jääneitä skuurrilautoja, eihän niitä sitten näe
- Anonyymi
erittäin vaarallista
- Anonyymi
Jo on suuta pieksätty tuon asian tiimoilta aivan tarpeeksi. Kyllä, kuljettajalle sattui virhearvio syystä tai toisesta. Ja silloin on mahdotonta pysähtyä lukkojarrutuksella.
Näitä tilanteita sattuu päivittäin satoja. Sitten kun ei satu yhtään niin onnettomuustilastot näyttää nollaa. Onkohan se niin vaikea käsittää. Viitsitkö videokyttä ottaa omasta ajostasi vaikka Helsingin ruuhkaliikenteessä parin tunnin otannan ja laittaa sen tubeen nähtäväksi.
Ja tilanteessa jossa on kova aikataulupaine. Olet takuuvarmasti yksi niistä alinopeutta ajavista nuuskuista jotka uikuttaa kun toiset kaahaavat ohi.- Anonyymi
Jokin on sitten pahasti pielessä, jos tuollaisia tilanteita sattuu päivittäin satoja. Toisille tuollaisia tilanteita ei kuitenkaan satu koko uransa aikana ollenkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokin on sitten pahasti pielessä, jos tuollaisia tilanteita sattuu päivittäin satoja. Toisille tuollaisia tilanteita ei kuitenkaan satu koko uransa aikana ollenkaan.
Kyllä jokaisella varmasti sattuu jokusen kerran elämässään, että tekee virhearvion. Toiset eivät vaan siitä välitä. Tuo tapaus nyt sattui vain kameraan ja innokkaalle ihmiselle joka lähetti sen lehteen. Tuossa tapauksessa oli varmaankin kuitenkin turvallisempaa ajaa läpi kuin tehdä kova jarrutus ja saada lasti mahdollisesti nurin tai yhdistelmä jonnekin poikittain tai vastaavaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä jokaisella varmasti sattuu jokusen kerran elämässään, että tekee virhearvion. Toiset eivät vaan siitä välitä. Tuo tapaus nyt sattui vain kameraan ja innokkaalle ihmiselle joka lähetti sen lehteen. Tuossa tapauksessa oli varmaankin kuitenkin turvallisempaa ajaa läpi kuin tehdä kova jarrutus ja saada lasti mahdollisesti nurin tai yhdistelmä jonnekin poikittain tai vastaavaa.
Silti törkeä likenneturvallisuuden vaarantaminen, jota toimitusjohtaja vielä puolusteli.
Tässä toinen törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, jota bussifrman toimitusjohtaja ei sentään puolustellut: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bfa07e65-59f4-4ba1-ba21-fbeb0a116bf8 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Silti törkeä likenneturvallisuuden vaarantaminen, jota toimitusjohtaja vielä puolusteli.
Tässä toinen törkeä liikenneturvallisuuden vaarantaminen, jota bussifrman toimitusjohtaja ei sentään puolustellut: https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/bfa07e65-59f4-4ba1-ba21-fbeb0a116bf8Joka asiaan löytyy joku linkki ja niitä kannattaa tänne aina heitellä..
Jos vaikka joka taksin punaisiapäinajo kuvattaisiin loppuisi akuista virrat
ja kamerat hajoisi muutamassa päivässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka asiaan löytyy joku linkki ja niitä kannattaa tänne aina heitellä..
Jos vaikka joka taksin punaisiapäinajo kuvattaisiin loppuisi akuista virrat
ja kamerat hajoisi muutamassa päivässä.Taidat itsekin olla bussikuski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Taidat itsekin olla bussikuski.
En ole mutta sinä olet taksikuski.
- Anonyymi
Sama koskee jalankulkijoita ja pyöräilijöitä, koska onhan se vaarallista, jos jalankulkija kävelee päin punaisia ja auto sattuu olemaan edessä, niin auto jää kävelijän alle ja auto romuttua.
Erikoista vaan, että kaupungilla näkee jalankulkijoita, jotka kävelevät päin punaista päivällä, kun on eniten liikennettä.
Kävellään päin punaisia, vaikka autoja lähestyy alle 30 metrinp äässä risteyksessä, jolloin jalankulkija ei edes ehdi tien yli, ettei auto joudu jarruttamaan.
Aivan eri asia on joskus myöhään illalla klo 21 jälkeen, kun risteyksessä pala punaiset valot jalankulkijalle ja autoja ei näy missään, silloin ei ole mitään vaaraa ylittää katu punaisia päin, jos siltä tuntuu.
Tosin liikennevalot on järkevästi ohjelmoitu, että ne vaihtuvat vihreiksi tuossa tilanteessa, kun kadut ovat autiot.- Anonyymi
Ei ole aivan eriasia 21 jälkeen kävellä päin punaista. Se on liikennerikkomus siinä kun muutkin.
Lakia pitää noudattaa vaikka sitä ei juuri siinä tilanteessa valvottaisikaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole aivan eriasia 21 jälkeen kävellä päin punaista. Se on liikennerikkomus siinä kun muutkin.
Lakia pitää noudattaa vaikka sitä ei juuri siinä tilanteessa valvottaisikaan.Jos joskus ottaa vapauden olla noudattamatta lakia, niin silloin pitää varmistua siitä, ettei toiminta vaaranna tai haittaa ketään muuta. Esimerkkinä voi mainita punaisia päin kävelyn yöllä, kun ketään muuta ei ole lähimainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos joskus ottaa vapauden olla noudattamatta lakia, niin silloin pitää varmistua siitä, ettei toiminta vaaranna tai haittaa ketään muuta. Esimerkkinä voi mainita punaisia päin kävelyn yöllä, kun ketään muuta ei ole lähimainkaan.
Se on yölläkin lain rikkomista ja rangaistava teko vaikka se ei vaaranna tai haittaa ketään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on yölläkin lain rikkomista ja rangaistava teko vaikka se ei vaaranna tai haittaa ketään.
Tuskin sentään törkeää liikenneturvallisuuden vaarantamista niin kuin ketjun tapauksessa.
- Anonyymi
Itse en henkilöauton kuljettajana olisi suostunut väistämään vaan olisin pakottanut rekka-auton väistämään ties minne. Minulle on kerrottu, että kyseessä oli taitava ammattikuski ja hän olisi varmasti selvinnyt siitäkin tilanteesta kenties kiepauttamalla metsään. Näin paikalle olisi kutsuttu poliisi.
- Anonyymi
Se olisi sitten ollut siinä sinun osalta ja musta auto olisi tullut kun poliisi ensin olisi tarkastanut tilanteen. Missä siinä oli metsää ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se olisi sitten ollut siinä sinun osalta ja musta auto olisi tullut kun poliisi ensin olisi tarkastanut tilanteen. Missä siinä oli metsää ?
Toimitusjohtaja olisi kehunut kuljettajaa ammattimaisesta toiminnasta silloinkin.
- Anonyymi
Kehitysvamma ei tartu, asennevamma periytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kehitysvamma ei tartu, asennevamma periytyy.
Asennevamma ei peryidy, se nimen omaan tartuu.
Kehitysvamma voi olla perinnöllistä.
Opetele nyt edes aakkoset!
"Taitava kuljettaja selviää tilanteista, joihin hyvä kuljettaja ei joudu"
Tämä rekkakuski oli taitava...- Anonyymi
... vai onnekas?
- Anonyymi
Ei ollut taitava, vaan ennakoimaton ja "hyvä" mielestään, ehkä?
Anonyymi kirjoitti:
Ei ollut taitava, vaan ennakoimaton ja "hyvä" mielestään, ehkä?
Kuten sanonta ilmaisee, ei ollut hyvä kuljettaja.
- Anonyymi
Ammattilainen aina hallitsee tilanteen, vaikka olisi ollut 7 panssarivaunua kyydissään.
T. Bertil.- Anonyymi
bertti bertti bertti et oli päästänyt tuota sait itsesi naurunalaiseksi
- Anonyymi
Ei hallitse, ne ajavat todella huonosti riskilllä, erittäin monesti!
- Anonyymi
Tänään aamusella oli taas liikenteen ammattilaiset päässeet liikkeelle. Liukkaalla rajoitinta vasten painoivat joukolla, Kaartavassa alamäessä vähän rajottimista ylikin, ja ammattimainen jarrun pumppaus kun perävaunu alkoi vähän hakea pitoa naapurikaistalta. Samat kaverit menevät myös järjestäen näille paljon puhutuille vanhoille vihreille...aivan ammatikseen.
- Anonyymi
Et viitis kun et tiedä.. jarrun pumppaus, olips se sitten ammattimainen tai amatöörimainen ei vie perävaunua hakemaan yhtään mitään mistään naapurikaistalta. Muista lukita se potkulautas.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et viitis kun et tiedä.. jarrun pumppaus, olips se sitten ammattimainen tai amatöörimainen ei vie perävaunua hakemaan yhtään mitään mistään naapurikaistalta. Muista lukita se potkulautas.
No mitä helvettiä ne sitten vilkuttelevat jarruvalojaan reittiä hakevan perävaununsa kanssa? Eivät ilmeisesti osaa ajaa lainkaan?
Kuvittelin ammattiautoilijoiksi kun on laitteet joihin saa 40 tonnia pistää kuormaa, mutta ehkä noita sittenkin ajetaan vain B-ajokortilla. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No mitä helvettiä ne sitten vilkuttelevat jarruvalojaan reittiä hakevan perävaununsa kanssa? Eivät ilmeisesti osaa ajaa lainkaan?
Kuvittelin ammattiautoilijoiksi kun on laitteet joihin saa 40 tonnia pistää kuormaa, mutta ehkä noita sittenkin ajetaan vain B-ajokortilla.Älä enää kun et tiedä. Paljastit jo tietämättömyytesi.
- Anonyymi
Eivät kaikki rekkakuskit hyviä ole. Suurin osa on. Hyviä ammattimiehiä. Mätämunia on joka joukossa!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.854768- 1643572
- 533159
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2002014- 341845
- 461803
- 271782
- 571704
- 181621
- 191617