Hyvä Mig autolevytöihin?

Anonyymi-ap

Olen hitsannut autopeltejä seoskaasulla ja Telwin 1-vaihe koneella.
Nyt olen etsinyt laadukkaampaa MIG konetta.

Kempin Minarcista olen kuullut arvioita.
Mutta monipuolisempi olisi kiinnostava.
Onko kellään kokemusta esim Wallius BLUEarc koneista joiden kerrotaan sopivan MIG, puikko ja TIG hitsaukseen?

5

110

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koriliima ja popniitit.

• Anonyymi

Millainen on pulssimig ja mitä etuja silla on 1-vaihe tai 3-vaihe migiin.
      Halpojen MIGien langansyöttö on usein heppoinen. Halvin 199€, en kaipaa uutta Telvinin kaltaista ongelmapesää
      Vihon viimeisiä ovat halvat täytelanka koneet, eikä Hiilihappo koneetkaan miellytä.

• Anonyymi

Kannattaa kysyä asiaa toiselta palstalta, eli paikkakunta osiosta ja sieltä Pohjois-Karjala. Siellä osataan ja tiedetään mikä laite ja miten autoja hitsataan. Siellä on kokemusta varmasti eniten, koska se on vanhojen Toyotien lopullinen sijoituspaikka ja niillä ajetaan ihan loppuun asti ja hitsaus on silloin oleellinen asia.

• Anonyymi

Pohjois-Karjalassa on monia muitakin automerkkejä kuin Corolla.

Olen kuitenkin ymmärtänyt että MIG hitsaus on laajasti käytetty hisuamenetlmä kaikkialla maailmassa ja sitä sovelletaan kaikkiin merkkeihin.
        Ylipäätään MIG hitsaus on todellayleinen hitsausmenetelmä rekenneterästen hitsauksessa.
        Vaaitivampi TIG hitsaus on yleisesti käytetyy menetelmä esim prosessiputkistojen juurisauman hitsauksessa.
        Olen kyllä tietoinen Tojotien vaarallisen nopeasta puhkiruostumisesta ja mittavasta hitsaustarpeesta.
        Tällä kertaa hitsaustarve kohdistuu ensimmäiseksi FORD merkkisiin autoihin.
        Myös Volksvagen Golf ja Passat ovat varmoja kohteita ruostevaurioiden korjausta vaativina, kuitenkin kaikkein varmimmin joudun hitsaamaan Mercedes Benz E ja C autoja.

Mutta palatakseni aiheeseen.
        Millainen on pulssimig ja mitä etuja silla on tavalliseen 1-vaihe tai 3-vaihe migiin?

• Anonyymi

Ostin Waljuksen ja petyin hintaan 2 tonnia. onhan se tosin kotimainen 3-vaihe ja 300 A kone, MIG, TIG ja puikkokone samassa

Nyt puoleen hintaan on saatavana Most Fanmig J5 Pulssimig jossa on 230V ja lisäksi pulssi MIG.

Luulen kyllä että mersun pellit tulee hitsatuksi valjuksellakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!

Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.
      Tunteet
      94
      7166
    2. Kivoimmat asiat elämässäsi?

Ihastuminen? Rakastuminen? Voittaminen? Joku muu?
      Sinkut
      172
      3722
    3. Miksi sinua kiinnostaa mitä täällä lukee?

Käyt täällä ja tiedän sen.
      Ikävä
      53
      3259
    4. Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?

Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä
      Maailman menoa
      233
      2394
    5. Mistä tiedät, että hän on kiinnostunut?

Kiinnostunut sinusta.
      Ikävä
      48
      2125
    6. Et edes ole vanha ja läski

Kunhan halusin loukata.
      Ikävä
      41
      1978
    7. Etkö usko teidän

Koskaan päätyvän yhteen?
      Ikävä
      47
      1869
    8. Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.

Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?
      Ikävä
      25
      1832
    9. Voisiko näistä

Painaa kirjan. Montakohan sataa sivua tulisi 🤭 ja mikä sen nimi olisi?
      Ikävä
      60
      1768
    10. Tykkään niin paljon

Ja olen tosi surkeana kun mokasin kerta toisensa jälkeen. 😢
      Ikävä
      19
      1753
    Aihe