Lootassa on tai ei ole pohjaproppua, Fordeissa ei liene koskaan ollut.
Minkä automerkkien
11
164
Vastaukset
- Anonyymi
Kaikissa missä sitä ei tarvita. Kun syö öljyä, niin lisätään vaan. Ei tarvi ottaa vanhoja pois.
- Anonyymi
ähähä,,
Oli muijalla toyota joka piti viedä 90 tkm huoltoon joss sitten kuulemma jo vaihdetaan vaihdelaatikon öljytkin,,,,
Menin katsomaan passatin 2015 tdi huolto-ohjelmaa onko sellaista luvassa tiedossa tai tulossa kun oli jo 250 000km ajettu,,katsoivat hiljaa ja kesti aikaa että joku tiesi ettei kuulu mihinkään huoltoon no sillä mennään,,mutta muijan korollasta kyllä pidetään huolta
- Anonyymi
- Anonyymi
kyllä ainakin mulla on ollut kaikissa fordeissa pohjaproppu lootassa.
- Anonyymi
On paljon Fordeja joissa ei ole. Kysymys on kovin laaja ja olisi hyvä tietää minkä ikäisistä autoista on kyse.
- Anonyymi
Joissain Ford-malleissa ei tosiaan ole pohjaroppua. Niistä sitten vaihteistot poikivat. Öljyt saa vaihdettua täytöaukosta imupumpulla.
- Anonyymi
Minulla on 2018 Ranger. Moottoriöljylle on tyhjennysproppu. Vaihteistossa ei ole pohjaproppua. Ei se ole mikään ongelma tai estä öljyn vaihtamista. Automaattivaihteiston öljyt vaihdettiin irroittamalla öljypohja vaihteistosta. Samalla vaihdettiin sen kannen alla oleva vaihteistoöljyn suodin. Samasssa huollossa vaihdettiin perän ja etuperän öljyt sekä moottoriöljy ja öljynsuodin. Uutta moottoriöljyä meni 10 l ja vaihteistoöljyä lähes 10 l. Ei halpaa mutta onnistuu. Merkkiliike teki mukisematta. Joku tarkempi huomasi, että momentinmuuntimen öljyä ei vaihdettu. Sinne jäi kiertoon muutama litra vanhaa öljyä. Mutta suurin osa tuli uutta. Vaihteisto toimii öljynvaihdon jälkeen pehmeämmin.
Vaikka vaihteiston öljynvaihto ei kuuluisi huolto-ohjelmaan, sen voi pyytää tehtäväksi. Toinen merkkiliike ei voinut vaihtaa, koska "netissä" ei sanottu, että öljypohjan tiiviste pitää vaihtaa, kun öljypohja irroitetaan. Jäi vaihteistoöljy vaihtamatta sillä kertaa. Olisi riski käyttää vanha tiiviste uudelleen. Kaikenlaista väkeä on merkkiliikkeen tiskin takana. Osa ei ole koskaan itse tehnyt autolle mitään huoltotoimenpiteitä. Onneksi voi äänestää jaloillaan.
Vaihdatan vaihteistoöljyn 100tkm välein, moottoriöljyt ja suodattimen vaihdan joka vuosi vaikka huolto-ohjelman mukaan vaihto 2v tai 30tkm välein. Kilometrejä tulee 10tkm vuodessa, mutta ajo on enimmäkseen lyhyttä pätkäajoa. Suomessa tuolla ajoprofiililla öljyt vain kannattaa vaihtaa yleismaailmallisia suosituksia useammin.
Auton kestävyyten vaikuttaa merkin lisäksi sen huolenpito. Suomen vaihteleva talvi on rankka koettelemus paitsi ihmisille myös öljyille. Sen on autonvalmistajakin huomannut. Uudessa vastaavassa tuplaturbomallissa ja "nykyöljyistä" huolimatta öljynvaihtoväli on puolittunut. Mahdollinen älykäs öljyn käyttöiän seuranta on vitsi, jos huolto unohtaa nollata sen laskurin.
Minuakin on auto kehottanut öljynvaihtoon pari kuukautta edellisen huollon jälkeen. Em syystä. Sillä kertaa jätin menemättä.
- Anonyymi
Kerta käyttöiseksi suunniteltu, joten uutta tilalle jos vanha posahtaa.
- Anonyymi
Volvo, Mazda käyttää Fordin osia.
- Anonyymi
Joskus noin, ei enää.
- Anonyymi
Melekosta läträämistä
https://www.youtube.com/watch?v=yUfOdsZLoCs
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947106- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332384- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?241818- 601768
- 191753