Pasanen kertoi totuuden lopultakin. Saa vain Kelan paikkaamaa takuueläkettä mitättömän työeläkkeen lisäksi. Kela lopetti kelaeläkkeen maksamisen ulkomaille ja ilmeisimmin sen osuus oli niin merkittävä, että Pasaselle koetti kotimatka.
Se sattui sopivasti kun kova kunto petti samaan aikaan.
Ei ihme että pukkaa katkeruutta. Unelma Thaimaasta hajosi käsiin.
"... ei ole mitään kela eläkkeitä, on vain kansan ja takuu eläke",
sanoi Pasanen.
"nyt kela maksaa lääkkeeni, sairaalahoitoni ja se on mittava tulonlisäys, minkä olisin joutunut itse maksamaan thaimassa, eikä varani olisi riittänyt, mitä minä nyt tekisin thaimaan kielen osaamisella, kun asun täällä",
mainitsi Pasanen kielitaidostaan.
Pasanen mainitsi että takuueläkettä ei ole maksettu enää 15 vuoteen ulkomaille, vaan totuus on tämä:
Kansaneläkkeiden maksaminen muihin EU-maihin- ja Eta-maihin, Sveitsiin ja Isoon-Britanniaan päättyy 1.2.2025. Kela lopettaa kansaneläkkeiden maksamisen muihin EU-asetuksia soveltaviin maihin kuin Suomeen 1.2.2025 alkaen.
Kelaeläkkeen loppu ulkomaille matematiikan tutkinnon suorittaneelle
29
301
Vastaukset
- Anonyymi
"Kyllä eläkkeeni on varsin hyvä kun siihen vielä liitetään 70.000 euron vuosi lääkkeiden hankinta jonka kela maksaa"
Pasanen laskee Kelan lääkekorvaukset ansiotuloikseen.- Anonyymi
"Mitä asia elämääsi vaikuttaa missä tänään ruokani nautin, maksan ne kuitenkin ihan omalla rahalla, kelalla ei ole mitään ruokakuponkeja, eikä bussikortti tarjouksia, ne on kustannettava omalla rahalla."
Mihin katosi vaimo, mihin katosi Skoda?
- Anonyymi
Paskahallitus!
- Anonyymi
3800 euron eläkettä nauttinut Arnold Schwartzpasanen kertoo että on hanurista kun oleskeluviisumin Thaimaahan saadakseen pitää käydä kolmen kuukauden välein ulkomailla.
"Koko oleskelulupa on ihan naurettavaa pelleilyä, jos ihminen haluaa asua jossain, eikä hänestä ole mitään haittaa, sen kun vaan tervetuloa, mutta thaimaa on valinnut toisin, tekemisiäsi syynätään kerran vuodessa, onko sinulla varoja olla täällä, tosin tämä on kaksiteräinen miekka, viisumit on vielä enemmän peräpäästä, pitää mennä toiseen maahan että saat jatkaa oleskeluasi paratiisissasi, 90 vrk kerralla korkeitaan..."
Miksi se järjestelmä olisi hanurista eläkeläisviisumin haltijoille? Se on hanurista vain niille, jotka ei tienaa yli määrätyn tulorajan taikka ei ole talletuksia tai muuta syytä oleskella Thaimaassa. - Anonyymi
"Englanti on maailman puhutuin kieli, sillä kaikkiaan 1 454 miljardia ihmistä osaa englantia"
...mainitsi matematiikan korkeakoulun ylemmän tutkinnon suorittanut P.Asanen.
Se on todella paljon, kun ottaa huomioon että maapallolla asuu vain noin 8 miljardia ihmistä. Noin 1446 miljardia puhuu siis ihmisten lisäksi englantia, kertoo Pasanen.- Anonyymi
Eihän tuo mennyt kuin 3635 kertaisesti pieleen tältä data-analyytikolta.
(1 457 000 000 000 : 400 000 000) Prosentuaalisesti siis 99,97% pieleen.
Ei huonosti data-analyytikolta.
laiffila - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eihän tuo mennyt kuin 3635 kertaisesti pieleen tältä data-analyytikolta.
(1 457 000 000 000 : 400 000 000) Prosentuaalisesti siis 99,97% pieleen.
Ei huonosti data-analyytikolta.
laiffilaData-analyytikko pukkasi uuden aloituksen jo päälle. Elokuvia kovasti katselevana miehenä tuo Jyväskylän Yliopiston entinen talkkari kokee kiehtovana tuon data-analyytikon työn, pelaillessaan Commodore kuusnelosella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Data-analyytikko pukkasi uuden aloituksen jo päälle. Elokuvia kovasti katselevana miehenä tuo Jyväskylän Yliopiston entinen talkkari kokee kiehtovana tuon data-analyytikon työn, pelaillessaan Commodore kuusnelosella.
Voi rakas lapsi en ole koskaan saanut kelan maksamaa eläketurvaa, vaan veritaksen maksamaa työeläkettä, joten päätöksellä ei ole minulle mitään merkitystä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas lapsi en ole koskaan saanut kelan maksamaa eläketurvaa, vaan veritaksen maksamaa työeläkettä, joten päätöksellä ei ole minulle mitään merkitystä.
Enkä ole missään kertonut paljonko ihmiset puhuvat eng. kieltä, laiffila palstan heikoin lenkki, kuusnepa on myyty jo 80 luvulla, sen jälkeen on ollut, atari st, singlair ql,ja joukko muita. IBM pc tuli joskus markkinoille tulo aikaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Enkä ole missään kertonut paljonko ihmiset puhuvat eng. kieltä, laiffila palstan heikoin lenkki, kuusnepa on myyty jo 80 luvulla, sen jälkeen on ollut, atari st, singlair ql,ja joukko muita. IBM pc tuli joskus markkinoille tulo aikaan.
Lukenut kaikki kirppikseltä ostetut/saadut MikroBitit, ja löytänyt uusia "tietokoneen" nimiä joita muka omistanut!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lukenut kaikki kirppikseltä ostetut/saadut MikroBitit, ja löytänyt uusia "tietokoneen" nimiä joita muka omistanut!
Voi rakas lapsi, ne kaikki tietokoneen ovat jo kadonneet ajan virtaan, tuossa konelistassa on vielä paljon puutteita., c64 ei ollut edes ensimmäinen kone vaan tam6800, sitten oli amiga, ja tusina muita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas lapsi, ne kaikki tietokoneen ovat jo kadonneet ajan virtaan, tuossa konelistassa on vielä paljon puutteita., c64 ei ollut edes ensimmäinen kone vaan tam6800, sitten oli amiga, ja tusina muita.
Pedosetä taas satuilee. Millä välillä kerkesit koelentäjäksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä olen expertti kaikessa, kaiken olen omistanut ja kaiken osannut. Opintolainalla hankkinut pari tusinaa leikkikalua.
By NumBall 64v. Vantaa (ei lapsia peiton alla) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi lapsonen, ensimmäinen henkilökohtainen tietämyskone oli 53 vuotta sitten markkinoille tullut Kenbak-1. Sitä seurasi pari vuotta myöhemmin Altair 8800.
- Anonyymi
No, nyt tuli niin paksua paskaa, että tuo tuskin olisi mennyt thaikkusairaalaan vaivojaan hoidattamaan vaan olisi tullut ensimmäisellä lennolla Suomeen. Se on sata varma
- Anonyymi
Kelan korvaamien lääkkeiden laskeminen lisätuloiksi on jo melko härskiä jopa vanhalta kelapummilta.
- Anonyymi
Voi rakas lapsi en laske niitä lisätuloiksi, vaan tulonsiirroksi, jota varten kela on olemassa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voi rakas lapsi en laske niitä lisätuloiksi, vaan tulonsiirroksi, jota varten kela on olemassa.
Kenen tulosta mahtaa olla kyse?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kenen tulosta mahtaa olla kyse?
Työtätekevien tuloa siirretään invalidille pedosedälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis kun työnantajat pidättävät palkoista sairausvakuutusmaksut ja maksavat vielä siihen päälle työnantajan osuuden niistä ja tilittävät sen Kansaneläkelaitoksen kassaan, niin se palkansaajien tulosta pidätetty raha ja työnantajan tilittämä raha siirtyy sinun tuloksesi
ja sen siirron toteuttaa Kansaneläkelaitos, joka on sitä varten olemassa?
Koska työurasi ei ole kestänyt kuin 1988- 2006 ja siitä on tilitetty noin 1,06% sairausvakuutusmaksua, niin oletettavaa on että itse maksamasi kertymä kassaan on vain luokkaa 4770 euroa, mikäli vuotuinen keskiansiosi on ollut noin 25.000 euroa.
Eiköhän se sinun kertymä ole jo moneen kertaan käytetty sairaaloissa ja lääkkeinä?
Jokainen euro jonka kela sinulle korvaa, on muilta veronmaksajilta pois. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eli siis kun työnantajat pidättävät palkoista sairausvakuutusmaksut ja maksavat vielä siihen päälle työnantajan osuuden niistä ja tilittävät sen Kansaneläkelaitoksen kassaan, niin se palkansaajien tulosta pidätetty raha ja työnantajan tilittämä raha siirtyy sinun tuloksesi
Koska työurasi ei ole kestänyt kuin 1988- 2006 ja siitä on tilitetty noin 1,06% sairausvakuutusmaksua, niin oletettavaa on että itse maksamasi kertymä kassaan on vain luokkaa 4770 euroa, mikäli vuotuinen keskiansiosi on ollut noin 25.000 euroa.
Eiköhän se sinun kertymä ole jo moneen kertaan käytetty sairaaloissa ja lääkkeinä?
Jokainen euro jonka kela sinulle korvaa, on muilta veronmaksajilta pois.Just siksi se onkin tulonsiirtoja, lääkehankintoihin. Sinulla on oikeus samaan jos tulet joskus niitä tarvitsevan... sorry mutta työurani alkoi 16-17 vuotiaana en muista tarkkaan, olin aluksi pullakusina, jo kouluaikana. hei kun sain ajokortin... jos olet tyytymätön ota yhteyttä kansanedustajiin he säätävät nämä lait, en minä niitä säädä... jo eläkkeeni on selvästi suurempi kuin tuo 25.000 euroa vuodessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jokainen euro jonka kela sinulle korvaa, on muilta veronmaksajilta pois.Unohdit tuosta laskelmasta sen että maksoin 10 vuotta ennakonpidätykseni, eläkkeestäni, se tekee kanssa aika mukavan summan mutta ei silläkään kateta kuin pieni osa kuluista mitkä tulen valtiolle aiheuttamaan seuraavan kolmen vuoden aikana, mutta tosiaan minun ei kannata sitä murehtia, suomessa on helvetisti nettosaajia, eläkeiässä... minä olin nettomaksaja 10 vuotta, ilman että käytin kelan tai valtion palveluksia lainkaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Just siksi se onkin tulonsiirtoja, lääkehankintoihin. Sinulla on oikeus samaan jos tulet joskus niitä tarvitsevan... sorry mutta työurani alkoi 16-17 vuotiaana en muista tarkkaan, olin aluksi pullakusina, jo kouluaikana. hei kun sain ajokortin... jos olet tyytymätön ota yhteyttä kansanedustajiin he säätävät nämä lait, en minä niitä säädä... jo eläkkeeni on selvästi suurempi kuin tuo 25.000 euroa vuodessa.
"sorry mutta työurani alkoi 16-17 vuotiaana en muista tarkkaan, olin aluksi pullakusina, jo kouluaikana"
Ei se käy yksiin sen tarinan kanssa että opiskelit 28 vuotiaaksi saakka asuen äitin kellarissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"sorry mutta työurani alkoi 16-17 vuotiaana en muista tarkkaan, olin aluksi pullakusina, jo kouluaikana"
Ei se käy yksiin sen tarinan kanssa että opiskelit 28 vuotiaaksi saakka asuen äitin kellarissa.Mutsikka ei ollut kellaria missä asua, toinen huomio olin ex-vaimon kanssa aviossa jos 28 vuotiaana, ensimmäinen pentu tuli 1990 toinen 1993, ei tietenkään käy yksiin kun keksit satuja päivästä toiseen, laiffila palstan heikoin lenkki.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutsikka ei ollut kellaria missä asua, toinen huomio olin ex-vaimon kanssa aviossa jos 28 vuotiaana, ensimmäinen pentu tuli 1990 toinen 1993, ei tietenkään käy yksiin kun keksit satuja päivästä toiseen, laiffila palstan heikoin lenkki.
Mutsilla ei ollut kellaria missä asua...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se käy yksiin sen tarinan kanssa että opiskelit 28 vuotiaaksi saakka asuen äitin kellarissa.Eikä myöskään sen kanssa, että ajeli isänsä lannoitelaivalla tuohon aikaan Lontoon ja Helsingin väliä. Yhtä satua koko pedovanhus.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutsikka ei ollut kellaria missä asua, toinen huomio olin ex-vaimon kanssa aviossa jos 28 vuotiaana, ensimmäinen pentu tuli 1990 toinen 1993, ei tietenkään käy yksiin kun keksit satuja päivästä toiseen, laiffila palstan heikoin lenkki.
Noita pentujako nylkyttäessä se selkä sanoi poks?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Noita pentujako nylkyttäessä se selkä sanoi poks?
Ja kun ruokoista pääsit eroon, otit avioeron ja hait Thaimaasta tuon poikavaimon?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja kun ruokoista pääsit eroon, otit avioeron ja hait Thaimaasta tuon poikavaimon?
Jokainen leikkarikin olisi ollut paremman näköinen, mutta ei nekään ihan kenen vaan kelkkaan lähde!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.1212375- 1341895
Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos631236Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet
Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K1051206En kai koskaan saa sinua
Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k771101Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik311060Tykkäsit nainen
Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.451039HESARI: Kahden Pasin pankki OmaSp
Toinen entinen työntekijä sanoi, että Turtio oli organisaatiossa “Jumalasta seuraava, ylöspäin” https://www.hs.fi/visio241006Kerroppas nyt
M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉821000Helppo selvittää onko oma täällä
Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse56942