Turun Sanomissa luki tänään että tyksissä alkaa lasten lihavuus leikkaukset
Kai niistä tulee lihavia kun vaan pitsaa ja Hessen hampurilaisia syödään.
Lapset lihavia
17
421
Vastaukset
- Anonyymi
Vanhemmat niitä heille syöttää, ei jakseta laittaa ruokaa tai lapsi ei halua syödä tavallista, terveellistä ruokaa niin syötetään kaikkea kamalaa . Vanhemmat saa katsoa peiliin
- Anonyymi
Kysymys lihavien lasten kohdalla ei ole ainoastaan yhteiskunnallinen kelpaamattomuus.
Kyseessä on myös syrjäytyminen yhteiskunnassa, jossa arvostetaan älykkyyttä ja myös ihmisen sopusuhtaista olemusta. Vehnää syövät ovat myös muita tyhmempiä, josta monet maailmankuulut tutkijat ovat kirjoittaneet. Läski aivoissa ei voi olla kenenkään etu. - Anonyymi
Suklaa ja karkit on nykyisin kuuluva ruokavalioon,joku laihtuu kun jättää nuo ruokavaliosta pois. Ja ruokajuomana tietysti limut ja välijuomana joku tölkkki energiajuomaa. Kyllä nassikat turpoo nuilla eväillä!
- Anonyymi
Se on geenien syytä syömisistä riippumatta. Näin on todennut mm. gastroenterologit Emilia Huvinen ja KIrsi Pietiläinen, ettei nyt vaan olis omat bisnekset mielessä...😉
Sitäpaitsi leikkauksen hyödyn voi mitätöidä syömällä suklaata, karkkia, jäätelä ym.
Justhan tässä oli mediassa joku ketä roimasti oli pudottanut 300 kg:sta -syömällä!
Kuka semmosenkin on keksinyt, että perusterveiden pitää syödä 3-4 tunnin välein että jaksaa, ja jos muka, miten ollenkaa pärjätään yön yli jopa 12h?!
Mä olen ihan samoilla linjoilla kuin aloittaja. Aivan selvästi olen mäkin saanut nähdä miten ihmiset on paisunut, ja vielä selvempi ero on verratessa aikaan ennen -90-lukua. Toki pula-ja sota-aikaan ja ennenkin ollut läskejä mutta paljon paljon vähemmän, vaikka syötiin hurjat määrät rasvaa - hurja oli myös kulutus, toisin kuin nyt!
Mä oon ite ollut monenpainoinen. Nyt on hieman läskiä ja ehkä nestekertymää, mutta en syö mainittuja kuin harvoin eikä kotona ole makeaa kuin hyvin vähän. Mä voisin näläntunteen puolesta vetää vaikka ikipaastoo, ei se siitä ole kiinni, eikä terveellinen ruoka rahasta (ei ole kellään muullakaan). Mä syön ajoittain erittäin vähän ja oon muutenkin passiivinen (kiitos heikon terveyden), aivotki ihan horroksessa (vie eniten eenergiaa), että se voipi olla elimistö jo säästöliekillä ja silti läskit sulaa hitaasti
lajijasuris - Anonyymi
No kun prismassakin katselee vaikka iltaisin mitä lapset ostaa niin en yhtään ihmettele. Kauheet määrät irtokarkkia, limsaa, suklaata ja sipsejä. Sit mennään farmin puolelle syömään purilaisia ja ranskiksia.
Mut on täällä myös paljon lihavia nuoria muutenkin - Anonyymi
Tuttu kertoi, että tuli todella köyhästä ja dysfunktionaalisesta perheestä, ja äiti koitti hemmotella lapsia herkuilla ja siitä seurasi lihavuus. Sitenkin se yhteiskunta luokkaero saattaa periytyä.
- Anonyymi
Se on tää suvaitsuvuuden woke sekoilun toitotus, kun on ihan ok olla läski. Nuorista naisista todella moni on oikeasti rehevässä kunnossa.
Yleinen liikkumisen puute/kilpailu edesauttaa tätä.
Eikä sitä ainakaan täällä Loimaalla ainakaan edesauteta sillä että paikat pidetään lukittuina. Sitähän se nykyään vain on kun ei ole talonmiehiä/kentänhoitajia. Ei niitä omassakaan nuoruudessa 24/7 siellä ollut, välillä oli ja välillä tuli oikein selkäänkin. Kyllä siitä sitten jotain oppi.
Nykyään kun ei koulussa edes saa näiden nykypäivän hullujen ideologian mukaan "tuulettaa" jos vaikka saat kokeista hyvän numeron tai voitat liikuntatunnilla jonkun pelin/kilpailun. Ettei toiselle tule paha mieli.
Kyllä tääkin hulluus tästä alkaa jo pikkuhiljaa loppumaan. Varsinkin nyt kun facebook/ x (twitter) alkavat taas sallia vapaamman keskustelun. - Anonyymi
Loimaalla aikuisetkin ovat usein huomattavan lihavia, joten ei ihmekään että myös lapset. Oikein pahaa tekee katsoa Prismassa vierestä, kun limsaa ja sipsejä nostellaan kärryihin.
Joku tuossa mainitsi hyvin woken. Se on syy siihen, ettei asiaa voida puuttua. Minusta lihava lapsi pitäisi ottaa huostaan, koska selvästikään vanhemmat eivät osaa tarjota hänelle terveellista ravintoa.- Anonyymi
"Joku tuossa mainitsi hyvin woken. Se on syy siihen, ettei asiaa voida puuttua. Minusta lihava lapsi pitäisi ottaa huostaan, koska selvästikään vanhemmat eivät osaa tarjota hänelle terveellista ravintoa"
Kyllä vaan., ja kehopositiivisuus on ymmärretty väärin. 2-tyypin diabetes lisääntyy hälyyttävää vauhtia, ekä ihme. Huomattava ylipaino on aina vakava terveysriski, johon pitäisi puuttua. Näin ei ilmeisesti haluta osaksi siksi, koska sen vaikutukset ei ole niin suoria eikä sosiaaliset haittavaikutukset kovin kummoisia moneen muuhun verrattuna. Ylipaino viissiin nähdään liiaksi seurauksena masennuksesta mutta näin ei läheskään aina ole. Itse tunnen monta lihavaa joissa ei ole semmosia merkkejä. Sporttia myös arkeen vaikikakin syöminen tärkein
Ylipainoa seurausvaikutuksineen pidetään jo suurimpana kansanterveysongelma. Täten talousvaikutuksetkin on isoja. Mä vähän epäilen, jospa sittenkin päihteet on ykkönen vielä, kun huomioi käyttäjien sotekulut, tekemättä jäänyt työ, poliisi-ja vankilamenot, ryöstöjen ja väkivallan vaikutukset lähipiirissä ja ympäristössä
lajijasuris
- Anonyymi
Hoikkana keski-ikäisenä tunnen kyllä empatiaa ylipainoisia ihmisiä kohtaan mutta silti on hankala ymmärtää, miksi niin monella aikuisella on vakava pulma lihavuuden kanssa. Että miksi se liiallinen syöminen on niin mukavaa. Itselleni ainakin tulee todella huono olo, jos syön liikaa edes kerran
- Anonyymi
Wokea nyt sotketaan joka keskusteluun, vaikka wokepannu vihannekset on aika kevyttä terveellistä syömistä. Ei sen tähden ainakaan mukulat ole lihavia. Tai ehkä siksi just, kun ei osata wokepannulla vihanneksia laittaa.
- Anonyymi
Vähän kuin ADHD; sitäkin on kaikilla. Nämä ovat muodissa, oikeasti ne eivät kosketa juuri ketään.
- Anonyymi
kyllä sillä ajattelulla vaan valitettavasti on helvetin pitkät seuraukset. se kun tarpeeksi uskotellaan jotain asiaa toiselle, niin kyllä sitä vaan valitettavasti toinen siihen sitten alkaa myös uskoa, kun valta-osa ihmisistä on täysin massojen vietävissä.
tuossa taas katselin kun joku valveutunut sanna marin fanatikko ilmoitti että jättää X palvelun kun ei heidän ideologiansa menekkään läpi ja pystytä kaikkeen vaikuttamaan. On tämä uskomatonta, toisella laidalla toiset lähtee karkuun ja toiset palaa ruotuun, otetaan nyt esimerkiksi esim niinkin maskuliinen merkki kuin Harley Davidson. Ei kyllä kovin mairittelevaa tahraa jääny heidän historian juoksuun tuosta woke seikkaulusta josta sitten lähtivät myös hissukseen pois, kuten monet muutkin.
läski on läski, ei siinä tarvita mitään ihmiskuvan/egon nostatus tsemppihaleja. hyvin harva, siis oikeasti hyvin harvalla on jokin sairaus mikä sen aiheuttaa, taitaa lotosta jopa todennäköisemmin voittaa. Ja vielä kahdesti kuin se että olisi jokin sairaus joka aiheuttaisi sairraanloisen lihavuuden.
asioita on aivan turha kaunistella, se ei asioita paranna, vaan pahenna. se olisi ihan kakarasta jokaisen opittava.
- Anonyymi
Koppimopoilla ajellaan ja roskaa syödään ja energiajuomaa päälle, eikä tietysti nikotiini terveyttä paranna vaikkei lihotakaan.
- Anonyymi
Jaa mutta se onkin kai sillai, että jos lapsi haluaa herkkua, siinä ei auta vanhempien kuin suostua tähän 😉😮💨
Aivan uskomatonta, koska ja keiden toimesta, lasten oikeudet on näin vapaaksi tullu:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010965393.html
lajijasuris - Anonyymi
Liikaa makeaa ja liikaa mössöä. Syömällä kunnon ruokaa ,myös lihaa,liikkumalla ja muuten kuntoilemalla pysyy kunnossa.
- Anonyymi
Kalaa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262636Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242032Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1081531- 761289
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71198Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10934Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70881- 102867