Sosiaalityöntekijän virkavirhe

suomessako sama laki kaikille

Tein poliisille tutkintapyynnön kuntamme sosiaalityöntekijöista (kolmesta)laiminlyönnistä virassaan. Ja yllätys, asia oli selvitetty päivässä eli poliisi oli soittanut kys.sosiaalivirastoon ja siellä olivat virkailijan kanssa sopineet että mitään tutkintaa ei tarvitse tehdä,meillä kun on kuulema erilaiset näkökulmat.Mitä tutkintaa tämä on? Pitääkö minun raahtata poliisille läjä paperia mistä ilmenee virheet,minusta poliisin pitäisi siis itsenäisesti tutkia asia minun ilmoitukseni pohjalta,eikä vaan soitella ootteko syyllisiä.Soitetaanko murhaajalle että ootko syyllinen?Lisäksi tutkinnan tehnyt poliisi oli tiukkana-älä vaan jatka asiaa,sinulla on tärkeämpää tekemistä.Miten minun kuuluu toimia, että saan poliisit toimimaan asiallisella tavalla ja tutkimaan jutun,minulla kun ei oikein olisi aikaa ruveta valittamaan eduskunnanasiamiehelle tässä vaiheessa vaan minusta poliisi on velvollinen tutkimaan jutun mutta miten saan sen aikaan.AUTTAKAA

14

4095

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tee näin

      Mene poliisin luo ja tee rikosilmoitus. Tämä kirjataan ylös ja sitten poliisi päättää käynnistetäänkö esitutkinta vai ei. Poliisilla on paljon tehtävää kuten juoppojen kuljettamista ja muuta valvontaa joten ylimääräisiä töitä he eivät halua. Jos kyseessä on virkarikos tai laiminlyöntiniin ilman muuta kannattaa tehdä rikosilmoitus. Minkälaisesta laiminlyönnistä on muuten kyse?

    • Julma Ukko

      "Pitääkö minun raahtata poliisille läjä paperia mistä ilmenee virheet"
      Pitää... tai ainakin se edesauttaa tutkinnan suorittamista.

      • Eräs sosiaalityöntekijä

        Niin, auttaisi todellakin paljon tieto siitä, minkälaisesta virkavirheestä on kyse. Kun puhutaan tietyntyyppisistä asioista, on kyse asiakkaan oikeusturvakeinoista, eikä välttämättä tosiaan lainkaan poliisiasiasta. Mutta kun ei ole tietoa miten toimia, ensimmäinen mieleentuleva osoite on aina se poliisi.

        Onko kyse päätöksestä, johon haluat muutosta? Siitä tehdään muutoksenhaku sosiaali- tai perusturvalautakunnalle, jonka päätöksestä on mahdollista valittaa hallinto-oikeuteen. Onko kyse jostain muusta toiminnasta, josta haluat tehdä hallintokantelun? Se tehdään lääninhallitukseen. Jos asia on jotenkin muuten epäselvä, etkä tiedä miten sosiaalityöntekijä on asiassasi oikein toiminut, sinulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä myös kuntasi sosiaaliasiamieheen ja tehdä tarvittaessa muistutus kunnan sosiaalihuoltoon epäasiallisesta kohtelusta.


      • suomessako
        Eräs sosiaalityöntekijä kirjoitti:

        Niin, auttaisi todellakin paljon tieto siitä, minkälaisesta virkavirheestä on kyse. Kun puhutaan tietyntyyppisistä asioista, on kyse asiakkaan oikeusturvakeinoista, eikä välttämättä tosiaan lainkaan poliisiasiasta. Mutta kun ei ole tietoa miten toimia, ensimmäinen mieleentuleva osoite on aina se poliisi.

        Onko kyse päätöksestä, johon haluat muutosta? Siitä tehdään muutoksenhaku sosiaali- tai perusturvalautakunnalle, jonka päätöksestä on mahdollista valittaa hallinto-oikeuteen. Onko kyse jostain muusta toiminnasta, josta haluat tehdä hallintokantelun? Se tehdään lääninhallitukseen. Jos asia on jotenkin muuten epäselvä, etkä tiedä miten sosiaalityöntekijä on asiassasi oikein toiminut, sinulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä myös kuntasi sosiaaliasiamieheen ja tehdä tarvittaessa muistutus kunnan sosiaalihuoltoon epäasiallisesta kohtelusta.

        Kyse ei ole lainkaan lasten edusta vaan viimesyksyisestä riidasta sos.työntekijän kanssa,silloin käytin sosiaaliasiamiestä sovitteluun mutta siitä ei tullut mitään.Nyt sitten erilaisten tekaistujen ja vanhojen tietojen pohjalta on tehty huostaanotto-kyse on pelkästään valtataistelusta.Kysessä on niinkin vakava asia kuin lasten terveys,ovat psyykkisesti sairaita ja sostyöntekijät väittävät etteivät ole vaikka olen heille hankkinut lastenpsykiatrit ja terapeutit.Sos.virkailijat pitävät lausuntoja puppuna ja sijoittivat lapset paikkaan jossa heitä ei osata hoitaa eivätkä edes antaneet hoitavaan paikkaan lasten terveystietoja ja nyt tilanne on menossa siihen suuntaan että 10vuotias lapseni suunnitteleen itsemurhaan.Lasten isä teki itsemurhan pari vuotta sitten.Näen että poliisin pitää tutkia virkailijoita törkeästä virkavirheestä koska he ovat toimillaan aiheuttaneet vaikeaa haittaa lapsilleni jotka ovat nyt sairastuneet laitoshoidossa mutta tässä tilanteessa henkilökunta ottaa yhteyttä sos.virkailijaan eikä lääkäriin.Kukaan ei tajua että lapsetkin tekevät itsemurhia niistä ei puhuta.Katson sosiaalivirkailijoiden manipuloineen lausuntoja niin että ovat ottaneet sieltä esitykseensä vain sellaisia irtonaisia lauseita,joista minusta saa huonon kuvan samoin käytetään myös vanhentuneita tietoja.Minusta tämä asia kuuluu poliisille koska vaadin rangaistusta näille henkilöille ja korvauksia lapsille terveydellisestä haitan tuottamisesta.Kyllä sosiaalityöntekijänkin on aika tajuta etteivät he ole jumalaa ylempänä


      • Minä.vaan.
        suomessako kirjoitti:

        Kyse ei ole lainkaan lasten edusta vaan viimesyksyisestä riidasta sos.työntekijän kanssa,silloin käytin sosiaaliasiamiestä sovitteluun mutta siitä ei tullut mitään.Nyt sitten erilaisten tekaistujen ja vanhojen tietojen pohjalta on tehty huostaanotto-kyse on pelkästään valtataistelusta.Kysessä on niinkin vakava asia kuin lasten terveys,ovat psyykkisesti sairaita ja sostyöntekijät väittävät etteivät ole vaikka olen heille hankkinut lastenpsykiatrit ja terapeutit.Sos.virkailijat pitävät lausuntoja puppuna ja sijoittivat lapset paikkaan jossa heitä ei osata hoitaa eivätkä edes antaneet hoitavaan paikkaan lasten terveystietoja ja nyt tilanne on menossa siihen suuntaan että 10vuotias lapseni suunnitteleen itsemurhaan.Lasten isä teki itsemurhan pari vuotta sitten.Näen että poliisin pitää tutkia virkailijoita törkeästä virkavirheestä koska he ovat toimillaan aiheuttaneet vaikeaa haittaa lapsilleni jotka ovat nyt sairastuneet laitoshoidossa mutta tässä tilanteessa henkilökunta ottaa yhteyttä sos.virkailijaan eikä lääkäriin.Kukaan ei tajua että lapsetkin tekevät itsemurhia niistä ei puhuta.Katson sosiaalivirkailijoiden manipuloineen lausuntoja niin että ovat ottaneet sieltä esitykseensä vain sellaisia irtonaisia lauseita,joista minusta saa huonon kuvan samoin käytetään myös vanhentuneita tietoja.Minusta tämä asia kuuluu poliisille koska vaadin rangaistusta näille henkilöille ja korvauksia lapsille terveydellisestä haitan tuottamisesta.Kyllä sosiaalityöntekijänkin on aika tajuta etteivät he ole jumalaa ylempänä

        Lapset on siis huostaanotettu eli viranomaiset vastaavat lasten asioiden järjestämisestä. Eiköhän sijoituspaikassa riitä osaamista sen verran että ottavat tarvittaessa yhteyttä lastenpsykiatriin ja muihin tarvittaviin viranomaisiin. Lapsillakin on varmasti masennusta ja itsemurhiakin joskus harvoin tehdään ja tärkeintä on varmasti että lapsella on tukea antava aikuinen lähellä.

        Kyse taitaa tosiaan olla tilanteesta jossa huostaanotettujen lasten vanhemmat eivät pysty hyväksymään asiaa ja tämä ilmenee sitten syytöksinä. Kannattaisi varmasti miettiä mitkä tekijät ovat johtaneet huostaanottoon ja onko mahdollista korjata näitä asioita. Jatkuva riiteleminen tietenkin sekoittaa lasten päät joten joksikin aikaa kannattaisi varmaan rauhoittaa tilanne.


      • äiti
        Minä.vaan. kirjoitti:

        Lapset on siis huostaanotettu eli viranomaiset vastaavat lasten asioiden järjestämisestä. Eiköhän sijoituspaikassa riitä osaamista sen verran että ottavat tarvittaessa yhteyttä lastenpsykiatriin ja muihin tarvittaviin viranomaisiin. Lapsillakin on varmasti masennusta ja itsemurhiakin joskus harvoin tehdään ja tärkeintä on varmasti että lapsella on tukea antava aikuinen lähellä.

        Kyse taitaa tosiaan olla tilanteesta jossa huostaanotettujen lasten vanhemmat eivät pysty hyväksymään asiaa ja tämä ilmenee sitten syytöksinä. Kannattaisi varmasti miettiä mitkä tekijät ovat johtaneet huostaanottoon ja onko mahdollista korjata näitä asioita. Jatkuva riiteleminen tietenkin sekoittaa lasten päät joten joksikin aikaa kannattaisi varmaan rauhoittaa tilanne.

        Kotona tilanne oli huono ex-avomieheni takia muttei lasten aikana.Lapset suoraan sanottuna kituvat ja ovat joutuneet suoranaisen sadismin uhreiksi tiettyjen hoitajien taholta.En todellakaan valittaisi jos minussa olisi sellaisia vikoja,kyllä sitä itse ammattiauttajana oppii itseää kritisoimaan sen verran.Lapset ovat sairastuneet uudelleen lastenkodissa, toinen on psykoottinen ja toisella paha masennus johon lääkitys.Kyllä suomessa on sossuilla hyvin sairas mielivalta käytössään nyt kun olen näitä juttuja kuullut.Ei päihdeongelmaiset mistään valita,ne jatkaa dokaamista vaan vaikka lapset ois pois.Siitä kai tää mun ex-mieskin haaveili että vois dokata sitten niin paljon kun tykkäis kun ei ois lapsia paikalla-ei ottanut huomioon että lentää kuin leppäkeihäs kun mua ei mikään dokaaminen kiinnosta.Toivottavasti teksti selventi sulle asiaa.


      • äiti
        Eräs sosiaalityöntekijä kirjoitti:

        Niin, auttaisi todellakin paljon tieto siitä, minkälaisesta virkavirheestä on kyse. Kun puhutaan tietyntyyppisistä asioista, on kyse asiakkaan oikeusturvakeinoista, eikä välttämättä tosiaan lainkaan poliisiasiasta. Mutta kun ei ole tietoa miten toimia, ensimmäinen mieleentuleva osoite on aina se poliisi.

        Onko kyse päätöksestä, johon haluat muutosta? Siitä tehdään muutoksenhaku sosiaali- tai perusturvalautakunnalle, jonka päätöksestä on mahdollista valittaa hallinto-oikeuteen. Onko kyse jostain muusta toiminnasta, josta haluat tehdä hallintokantelun? Se tehdään lääninhallitukseen. Jos asia on jotenkin muuten epäselvä, etkä tiedä miten sosiaalityöntekijä on asiassasi oikein toiminut, sinulla on mahdollisuus ottaa yhteyttä myös kuntasi sosiaaliasiamieheen ja tehdä tarvittaessa muistutus kunnan sosiaalihuoltoon epäasiallisesta kohtelusta.

        Kyseessä on niinkin monimutkainen juttu että sossut väittävät lapsia terveiksi vaikka toisella on paha masennus ja lääkitys ja toisella psykoottisuutta.Joka paperissa vaan lukee että olen itse keksinyt sairaudet vaikka lääkärit on monta vuotta terapeuttien avulla hoitaneet lapsia.Nyt lapset on lastenkodissa missä ei ole mitään psykiatrista osaamista ja terveydentila on romahtanut.Minusta tuossa on selvä laiminlyönti lapsen edun kannalta kun ei huomioida terveyteen liittyviä aisioita.Ja sitten minusta on tehty juoppo,huora yms. vaikka kys.ongelmia ei ole joten en tiedä liittyykö tämä nyt kunnianloukkauspuolelle.Muistuksista minulle on sanottu ettei sossut välitä vaikka sais niitä satoja


    • eieren

      Ei ne tutki vaikka olisi minkälaiset todisteet. Kokemusta on, ja tutkintapyynnöt löytyvät täältä:

      http://uginkuningas.blogspot.com/

      Todisteita en ole tuonne laittanut, mutta kaikki pitää paikkansa mitä sinne olen kirjoittanut :)

      Siellä on muutakin aiheeseen liittyvää, ja oikeilla nimillä. Olen odotellut haastetta näiden julkaisemisesta, mutta ei taida tulla kun totuus on tämä?

      Muutama video aiheesta löytyy hakemalla Youtubesta "eieren51"

    • koska syyttömän koht

      Meidän tapauksessa sossut ja perheneuvolan psykologi ovat todistaneet oikeudessa minun puhkoneen yli 10 kertaa auton renkaita, varastaneen 4 kannettavaa tietokonetta jokaisen eri päiviä ex- mieheltä, myrkyttänene ex- miehen useita kertoja, omavaltaisesti huostaanottaneen lapset useita kertoja jne. Kaikista näistä olisi saatavilla poliisi tutkina materiaalia, mutta suomessa onkin niin päin, että poliisi kysyy sossuilta kuka on syyllinen. Sitten polisi on ihan kummissaan, kun minulle löytyykin alibi, enkä sentää voi olla useissa paikoissa yhtäaikaa.
      Minulla on jopa kirjaus, joissa kerrotaan, että polisi pyytää sossuilta referaattia lasten yksin huolaja isän sossuille toimittamsta oikeuden päätöksestä. Poliisilta puuttuu siis alkeellisinkin lähde kritiikki.
      Sossujen kirjauksista noita ns. rikoksia ei muuten saa sitten millään pois.

      Lisää aiheesta Suomi lehdessä 4/2011

    • Oikeus tekee hyviä

      Tuo yllä oleva ihmisoikeus tuomioistuimen valitus on tosi hyvä. Haluatko siihen mukaan lapset, jotka eivät saaneet vuoteen nähdä edes valokuvaa äidistään? Minä olen se äiti ja vielä kasvatuasalan ammattilainen. En ole koskaan käyttänyt huumeita enkä edes tupakkaa eikä ex- mieskään ole väittänyt alkoholistiksi. Ex- mies sai lapset väittämällä minua hulluksi ja tulipa siinä selvitettyä, että olen kaikista hänen kohtelustaan ja pahoinpitelyistään huolimatta täysin psyykkisesti terve eikä minulta löytynyt edes psykologilla käyntejä, vaikka ex- mies väiti perättömästi minun olleen Hesperiassa. Ex- mies muuten tuomittiin lapselle vakavan ruumiin vamman aiheuttamisesta ja silti lapset on vuoroin hänellä ja vuoroin lastenkodissa.

    • korruptio alas

      Sossut saa muuten kirjoittaa ihan mitä vaan. Samoin ex- mies saa kirjoittaa ja sanoa minua mielisairaaksi, vaikka hänelle on toimitettu todisteet, etten ole. Ex- mies ja sossut saavat kirjoittaa jopa oikeuteen, että olen pitkäaikaistyötön ja elän työttömyyskorvauksilla, vaikka molemmilla on todistettavasti ollut käytössään viimeiset julkiset verotietoni yli 50 000€ / vuosi ja sossuille on näytetty työtodistuksia sekä palkkakuitteja että palkanlaskennan todistus, etten ole ollut päivääkään sairaanakaan.

      Sain juuri poliisilta teidon, että tällaisten tietojen toimittaminen kirjallisena ei ole rikollista, koska ne ovan heidän "omia mielipiteitään."

      Äänestäkkää! Että saadaan oikeusministeriökin vaihtoon.

    • Vääryys.....

      Sosiaalityöntekijä todellakin saa kirjata asiakastiedot aivan kuten päiväkirjamerkinnät. Tietosuojavaltuutetunkin mielestä kyse on sen hetkisestä tiedosta, jonka he kirjaavat asiakastietoihin - vääriksi todistettavia tietoja ei tarvitse poistaa tai oikaista eli niihin ei koske lain vaatimus merkittyjen tietojen oikeellisuudesta.

      Sosiaalityöntekijät saavat kirjata asiakastietoihin mitä tahansa herjauksia ja niitä käytetään todistusaineistona esim. lastenhuostaanotoissa. Täysin raivoraittiille vanhemmalle voidaan kirjoittaa asiakastietoihin alkoholiongelma ja lasten huostaanotossa se on erittäin painava peruste tehtävälle päätökselle.

      Tietosuojavaltuutetun ja tämän toimiston aiheutamat kulut ovat yhteiskunnalle lain valvonnan kannalta turhia, sillä he ovat etunenässä sallimassa sosiaalityöntekijöiden vääriksi todistettavat päiväkirjamerkinnät. Tietosuojavaltuutetun virka pitäisi lopettaa yhteiskunnalle täysin turhana.

      Lain mukaan merkittyjen tietojen pitää olla oikeita - ja sen perusteella sosiaalityöntekijöiden merkintöjä pidetään oikeustoimissa oikeina.

      Kun sosiaalityöntekijöiden merkinnät saavat olla vääriksi todistettavia päiväkirjamerkintöjä, niin niitä ei saisi käyttää Nykyisellä tavalla todisteina.

    • Anonyymi

      En minkään saanut oikeutta, kun tein poliisille rikosilmoituksen sosiaalityöntekijän kirjoitetettua vääristeltyjä totuuksia meistä sijaisvanhemmista. Sain ilmoituksen, ettei poliisi tutki asiaa.

      • Anonyymi

        Siihen oli varmaan kirjattu myös syy. Mikä se oli?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      90
      1260
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      151
      1056
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      63
      797
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      14
      750
    5. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      290
      706
    6. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      60
      694
    7. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      688
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      39
      661
    9. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      60
      648
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      42
      634
    Aihe