Aabraham ja saara halusivat uhrata ismaelin kun se oli jumalan lapsi aabraham muutenkin halveksi haagaria ja olivat kateellisia kun heidän lapsensa oli kehittymätön ja he halusivat osoittaa ymmärrystä muille esittämällä että kun he uhraavat hyvän ihmisen he ovat jumalan lapsia isak väänsi veitsen isän kädestä ja kun saaran suunnitelmat ei toteutuneet se kuoli järkytykseen kun ismael palasi elävänä
Aabrahamin ja saaran pojan uhraus
6
100
Vastaukset
- Anonyymi
Siis ylemmyyttä
- Anonyymi
tää on mun versio tapahtumista
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et iisak oli lopulta hyvä sälli
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
et iisak oli lopulta hyvä sälli
tai sitten se oli toisin päin koko tarina
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo oikea versio on se kun kaikki on satuja ja tarinoita. Mutta noin esikuvallisesti ihmisiä ei saanut uhrata. Mutta Jumala koetteli Abrahamin uskoa. Että laita poika alttarille ja Abraham laittoi jolloin jumala sanoi päästä poika . Ota tilalle oinas. Ja tämä oli ennustus Jumalan pojasta Jeesuksesta että Jumala voi herättää myös kuolleista kuin Jeesuksen. Että hän hoitaa elämän ja kuoleman. Luojana. Opetus oli koetus mutta ennustus Jeesuksesta ja Hagar taas oli Saran orja joka tuotiin Egyptistä ja Saran idea oli sijais synnytys minkä Jumala katsoi taas omavanhurskaudeksi ihmisen teoksi mikä ei ollut Jumalan suunnitelmissa vaan Saran. Kun Jumalan suunnitelma oli Isak ja taas ollaan tässä että Jumala tekee eikä ihminen. Ennustus Jeesuksesta tässä samoin että Jumalan lapsi Jeesus tulee syntymään Jumalan tahdosta eikä ihmisten. Siksi Hagar siirrettiin arabiaan yhdessä ismailin kanssa. Myös Esau joutui sinne vaikka oli Abraham sukua. Väkivalta on Sodoman syntiä. Näitä ennustuksia tuli aina Jeesuksen syntymään asti. Samalla tuli hiukan opetusta eri heimoista. Raamatussa on Mooseksen kirjassa eri heimojen vertauskuvana tarinaa. Jeesus sitten syntyi lopulta betlehemissä . Mistä oli ennustettu. Toiset tunsi hänet toiset ei toiset uskoo toiset ei.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tai sitten se oli toisin päin koko tarina
Iisakki oli se Kuningas David Jeesus syntyy haara.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005047558- 2302640
- 262571
- 1601907
- 1141768
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01367- 761183
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41155