Astran vilkku jumissa

kiusallista

-00 mallin Astran vasen vilkku jää palamaan silloin tällöin. Vika ei ole vielä osunut kohdalle niin että olisi päässyt korjaamolle kun se on jumissa. Viiksikytkin jo vaihdettiin kun kaukovalotkin jäivät päälle välillä, mutta ei se vaihto ainakaan vilkkuun vaikuttanut. Vasemman puolen vilkku siis palaa jatkuvasti eikä sammu edes vaikka sammuttaa auton. Onko kellään ollut mitään vastaavaa vikaa? Huollossa ei osata sanoa mitään ei muka ole kuultukaan moisesta. Olisiko vilkku releessä vika? Missä se sijaitsee? Käyttöohjekirja ei kerro niin tärkeän osan sijaintia.

9

3145

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Olisiko näin?

      Joissakin saksalais malleissa on kytkentä, jolloin vasen vilkku jää palamaan jos parkit on päällä vaikka virta-avaimen ottaa pois lukosta.(tietysti vilkkuviiksi pitää silloin olla käännettynä vasemmalle) Tarkoituksena ilmeisesti virran säästö, nimittäin silloin ei pala parkkivalot, vaan vasemmat etu- ja takavilkut. Sakemannit käyttää tätä pimeässä parkeeramiseen, vilkku vasemmalle- eli tien puolelle ja parkit päälle.

      • kiusallista

        Vilkku palaa myös ajaessa ja silloin kun ei ole parkkeja päällä. Sammuu sitten jossain vaiheessa itsekseen.


      • Pave

        Kyllä ne on parkit, jotka palavat villkukytkimen mukaan joko vasemmalle tai oikealle, kun ottaa virta-avaimen pois.


      • kiusallista
        Pave kirjoitti:

        Kyllä ne on parkit, jotka palavat villkukytkimen mukaan joko vasemmalle tai oikealle, kun ottaa virta-avaimen pois.

        Minulla palaa keltainen valo myös ajon aikana ja vilkku ei silloin toimi. Myös mittaristossa palaa vilkun merkkivalo.


      • Pave
        kiusallista kirjoitti:

        Minulla palaa keltainen valo myös ajon aikana ja vilkku ei silloin toimi. Myös mittaristossa palaa vilkun merkkivalo.

        Se virta tulee todennäköisesti toisesta virtapiiristä, sammuuko jos otat vilkkureleen pois? Jos jää palamaan niin nypi yksitellen sulakkeita ja tutki minkä virtapiiristä se sammuu.


      • kiusallista
        Pave kirjoitti:

        Se virta tulee todennäköisesti toisesta virtapiiristä, sammuuko jos otat vilkkureleen pois? Jos jää palamaan niin nypi yksitellen sulakkeita ja tutki minkä virtapiiristä se sammuu.

        Releen irrottaminen ei sammuta vilkkua, mutta pitää kokeilla sulakkeita kun vika seuraavan kerran ilmenee.


      • ketuttaa
        kiusallista kirjoitti:

        Minulla palaa keltainen valo myös ajon aikana ja vilkku ei silloin toimi. Myös mittaristossa palaa vilkun merkkivalo.

        Mulla sama ongelma oikealla puolella.


    • autoexpertti

      Meillä on kans sama ongelma jää palamaan ja sammuu sitten itekseen... help!

      • x16szr

        Vilkkurele on mennyt rikki. Mikähän ooppeli olis kyseessä ja kumman puolen vilkku? Astra G:ssä vilkkureleitä on 2 kpl (surffi netissä mikrorele 4-jalkainen esim. http://www.motonet.fi/fi/tuote/481966/Mikrorele-12V20A-4napavastus). Releet on samassa paneelissa sulakkeiden kanssa so. g-astran pieni lokerikko kojelaudan alla kuskin puoleisen oven vierestä pitää ottaa pois. Lokerikko aukeaa muoviruuveja kiertämällä puolikierrosta, työkaluna 10 c kolikko, muoviruuveja on 4 kpl jos kaikki tallella. Kun lokerikko irti, takaa paljastuu sulakepaneeli, missä ylärivissä oikealla on pieniä muovikuutioita 2 kpl. Jos niitä ei ole aiemmin vaihdettu, ne ovat todennäköisesti keltaisia ja vierekkäin kuin kaksi marjaa. Pistä kokeeksi virrat ja toimivan puolen vilkku päälle ja kokeile peukalolla, mikä muovirasioista naksuu ja napsutus tuntuu sormessa. Rikkinäinen vilkkurele on tämän vieressä jommalla kummalla puolella ja on samanlainen kuin toimiva. Huom. vasemman vilkun rele voi olla oikealla ja päivastoin. Ainakin omassa ritsassa releet ja vilkut toimivat ristiin.
        Ota rikkinäinen rele varovasti vetämällä irti ja mene mallikappaleen kanssa vaikka Motonetin tiskille, mistä osan antavat. Rele löytyy kyllä asiakashyllystäkin. Rele maksaa 4.90, mutta ota kuitti mukaan varuiksi, että voit vaihtaa jos ei toimikaan. Kaiken tämän voit hoitaa vaikka motonetin parkkipaikalla. Huom! Täm ei ole maksettu mainos, osa vain sattuu heiltä löytymään. Itselläni hajosi ao. rele pari päivää sitten ja motonetin osa tuli tilalle laitettua. Toimii hyvin, mutta nyt vasen-oikea vilkut ääntelevät eri tavalla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 120
      2523
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      66
      2328
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      2031
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1717
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1648
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1452
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      15
      1403
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1393
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1367
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1292
    Aihe