..vanhemmat pystyvät jättämään 1,5 vuotiaan lapsen silmistään hetkeksikään uimarannalla? Minä en voinut päästää ees 3 vanhaa yksin laiturille. En omiani sen enmpää lastenlapsiakaan.
Voiko kukaan ymmärtää, että...
119
4298
Vastaukset
- sinih52
en voi ymmärtää...
lapsenlapsia tulee vahdittua liiankin tarkaan
ehkä kun eivät ole omia,ainakaan minä en pysty hetkeksikään jättämään heitä silmistäni kun ovat luonani...- sinih52
taas mättää eivät viestit tule läpi????
- Kun itsekin oli nuori äiti
oli varmaan usein tuurista kiinni ettei mitään sattunut,kokematon ja ajattelematon kun oli 19-vuotiaana,siihen aikaan vielä ei oltu muutenkaan niin turvallisuustietoisia lasten suhteen,kaikki esimerkiksi tupakoivat lapsen ollessa samassa huoneessa!
- Marion.T
ikäviä tapauksia on ollut, yleensä isä luulee että lapsi on äidin kanssa ja äiti taas luulee lapsen olevan isän suojissa.
Tietenkin joissakin tapauksissa on kyse myös selvästä laiminlyönnistä, tai vaikka alkoholin vaikutuksen alaisena tehdystä huolimattomuudesta.
Mutta luulen että vanhempia on turha enempää syyllistää - eiköhän he ole aivan liiankin kovan rangaistuksen saaneet. Voisi sanoa että elin-ikäisen.- jep jep
Hyvä!
Minusta on vähän outoa että tuollaisten ikävien tapausten jälkeen aletaan syyllistää vanhempia. Tilanne ei muutu siitä miksikään, päin vastoin.
Jälkiviisastelu, jossittelu ja voivottelu on kuvottavaa tilanteessa, jossa vanhemmat tarvitsisivat kaiken mahdollisen tuen.
Ehkä tarvitsemme toisten epäonnea ollaksemme itse onnellisia.
Turvallista päivänjatkoa meille! - Trina
jep jep kirjoitti:
Hyvä!
Minusta on vähän outoa että tuollaisten ikävien tapausten jälkeen aletaan syyllistää vanhempia. Tilanne ei muutu siitä miksikään, päin vastoin.
Jälkiviisastelu, jossittelu ja voivottelu on kuvottavaa tilanteessa, jossa vanhemmat tarvitsisivat kaiken mahdollisen tuen.
Ehkä tarvitsemme toisten epäonnea ollaksemme itse onnellisia.
Turvallista päivänjatkoa meille!kukaan halua syyllistää ketään. Lapsen menetys
on jo sinällään niin kova kokemus varmaan, että
ei ole syytä aiheuttaa lisää mielipahaa.
Jälkiviisaushan on sitä parasta viisautta.
Toivottavasti tällaiset surulliset tapaukset ovat
opiksi kaikille lasten kanssa työskenteleville.
- Kun hetkeksi silmä välttää
ehtii jo vaikka mitä!
- Pirre*
mieleenikään jättää yksin rannalle vielä kuusi vuotiasta- eikä vanhempaakaan lasta joka ei osaa uida!
Pienellä lapsella on mahdottoman vikkelät jalat, siinä täytyy vanhemmilla olla silimät sellässäi.
On puhuttu sellaisesta ominaisuudesta kuin "pentusilmät", ja niitä silmiä ei ikävä kyllä kaikilla vanhemmilla ole.- pullaulla
puhuttava --vai ettäkö surkutella vanhempia kuinka siinä nyt noin pääsikin käymää.
Minä tiedän, koska minä olen ollut saaressa pienten lasten kanssa kokokesät . Niitä on pidettävä silmällä herkeemättä, se on vanhempien vika jos lapsi pääsee veteen huomaamatta.Alle 5v lapsi on avuton veteen joutuessaan --minun poika ja tyttö opetettiin olemaan vedessä ja he oppivatkin uimaan molemmat 5vuotiaana. Siihen oli käytännon syyt että opetettiin uimataitoisiksi . - laiteta pelastusliivejä
kun ovat veden äärellä?Sillä hyvin harvallahan taittaa olla tuo pentusilmäominaisuus.Onhan se kumma että lapsille ei vaan ymmärretä laittaa pelastusliivajä,vaikka nuo ikävät tapahtumat ovat jokavuotisia.Varmasti vähemmän huolta ja surua tuovia hankintoja ei vaan tehdä!Luotetaanko tuuriin vai missä mättää?
- Ajattelepa vähän,
pullaulla kirjoitti:
puhuttava --vai ettäkö surkutella vanhempia kuinka siinä nyt noin pääsikin käymää.
Minä tiedän, koska minä olen ollut saaressa pienten lasten kanssa kokokesät . Niitä on pidettävä silmällä herkeemättä, se on vanhempien vika jos lapsi pääsee veteen huomaamatta.Alle 5v lapsi on avuton veteen joutuessaan --minun poika ja tyttö opetettiin olemaan vedessä ja he oppivatkin uimaan molemmat 5vuotiaana. Siihen oli käytännon syyt että opetettiin uimataitoisiksi .koskla itselläsi on lapsia voit kuvitella miltä vanhemmista tuntuu,ei syyttely auta,eivät kaikki ole yhtä TÄYDELLISIÄ ja etukäteen ennakoivia KUIN SINÄ!
- Pirre*
laiteta pelastusliivejä kirjoitti:
kun ovat veden äärellä?Sillä hyvin harvallahan taittaa olla tuo pentusilmäominaisuus.Onhan se kumma että lapsille ei vaan ymmärretä laittaa pelastusliivajä,vaikka nuo ikävät tapahtumat ovat jokavuotisia.Varmasti vähemmän huolta ja surua tuovia hankintoja ei vaan tehdä!Luotetaanko tuuriin vai missä mättää?
vanhemmilla tulisi olla sellainen ennakoiva vaaran taju ja se tuntuu nuorilta vanhemmilta olevan kadoksissa jossain määrin kateissa.
Lieneekö sitten syynä tämä perheiden pieni koko, ei ole opittu huolehtimaan enää pienemmistä sisaruksista ja siinä ikäänkuin kasvettu huomaamaan mahdolliset vaaratekijät ympäristössä - luulisin..? - itsellä nuorena,
Pirre* kirjoitti:
vanhemmilla tulisi olla sellainen ennakoiva vaaran taju ja se tuntuu nuorilta vanhemmilta olevan kadoksissa jossain määrin kateissa.
Lieneekö sitten syynä tämä perheiden pieni koko, ei ole opittu huolehtimaan enää pienemmistä sisaruksista ja siinä ikäänkuin kasvettu huomaamaan mahdolliset vaaratekijät ympäristössä - luulisin..?ajattelemattomuutta,nyt kauhistelen itsekin missä kaikkialla pienet lapseni olivat 70-luvulla mukanani!
- Pirre*
Pirre* kirjoitti:
Lieneekö sitten syynä tämä perheiden pieni koko, ei ole opittu huolehtimaan enää pienemmistä sisaruksista ja siinä ikäänkuin kasvettu huomaamaan mahdolliset vaaratekijät ympäristössä - luulisin..?pitäs vuan savvoo viänttee, niin ei nuita kirotusvihreitä tulis..hyh.."kadoksissa" ja "kateissa"...hyh.. oishan tuo vähemmälläi tullu seleväks...:(
A8ina pitäs malttoo kahttoo mitä sitä suolttaa tuutisttaan tulemmaan...:) - angi
Ajattelepa vähän, kirjoitti:
koskla itselläsi on lapsia voit kuvitella miltä vanhemmista tuntuu,ei syyttely auta,eivät kaikki ole yhtä TÄYDELLISIÄ ja etukäteen ennakoivia KUIN SINÄ!
..en varsinaista vanhempien syyttelyä ole havainnut.
Tälläisestä asiasta on hyvä puhua kaikille, että hekin jotka luottavat hyvään onneen ymmärtäisivät ettei alle 5 vuotiasta saa päästää yksin uimarannalle/laiturille mikäli ei tiedä hänen varmasti osaavan uida. - Sama Angi.......
laiteta pelastusliivejä kirjoitti:
..muovirenkasta joka pysyi hyvin kainaloiden alla. Silloin saivat touhuta rantaveessä rauhassa lapioittensa ja ämpärin kera jossei huvittanut mulikoida.
Lasten lapsille pakotin ostamaan sellaiset muuten en rannalle olisi lähtenytkään joten minulla oli hyvä olla heidän kanssaan. Tietysti jotkut irvistelivät minua kun olen niin tollo että pelkään vettä ja vielä opetan lapsetkin pelkäämään.. Niin vain kävi myöhemmin että yksi heistä ilkeistä kompastui laiturilla ja putosi suinpäin veteen ja hitkasi hiukan henkeen, joku sitten onnistui pelastaman hänet. Minä sitten pelleilin ja menin sanomaan ajattele jos se putooja olisi ollut lapsi? Sen jälkeen ei minua kiusattu tai härnätty... - NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII...
Sama Angi....... kirjoitti:
..muovirenkasta joka pysyi hyvin kainaloiden alla. Silloin saivat touhuta rantaveessä rauhassa lapioittensa ja ämpärin kera jossei huvittanut mulikoida.
Lasten lapsille pakotin ostamaan sellaiset muuten en rannalle olisi lähtenytkään joten minulla oli hyvä olla heidän kanssaan. Tietysti jotkut irvistelivät minua kun olen niin tollo että pelkään vettä ja vielä opetan lapsetkin pelkäämään.. Niin vain kävi myöhemmin että yksi heistä ilkeistä kompastui laiturilla ja putosi suinpäin veteen ja hitkasi hiukan henkeen, joku sitten onnistui pelastaman hänet. Minä sitten pelleilin ja menin sanomaan ajattele jos se putooja olisi ollut lapsi? Sen jälkeen ei minua kiusattu tai härnätty...TÄYDELLINEN ;D
- angi
NIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII... kirjoitti:
TÄYDELLINEN ;D
Minulla ehkä on erillainen puhe tyyli..? Tai en osaa olla vaatimaton.
- KYLLÄ
angi kirjoitti:
Minulla ehkä on erillainen puhe tyyli..? Tai en osaa olla vaatimaton.
HUOMAA ;D
- Sama Angi
KYLLÄ kirjoitti:
HUOMAA ;D
Oletko sinä riidan haluinen ihminen?
- Totesin vain
Sama Angi kirjoitti:
todeksi kirjoittamasi eli ettet todellakaan osaa olla vaatimaton ;D
- Sama Angi
Totesin vain kirjoitti:
Minä olisin iloinen jos kertoisit minkälainen ihminen on vaatimaton?
Tai vastakohta? Se olisi jännää tietää...? Olen nimittäin aika utelijas ihminen.. - olet
Sama Angi kirjoitti:
Minä olisin iloinen jos kertoisit minkälainen ihminen on vaatimaton?
Tai vastakohta? Se olisi jännää tietää...? Olen nimittäin aika utelijas ihminen..itseäsi täynnä!
- Sama Angi
olet kirjoitti:
itseäsi täynnä!
..sinäkin, muuten et kirjoittelisi.. Et edes hyvää. Koska minä rupean olemaan aika täynnä olen nimittäin jo aika vanha. Sinä jos olet nuori tuossa viidenkymmenen kieppeillä niin sinulla on vielä varaa täyttyä.
- tiedostanut
Sama Angi kirjoitti:
..sinäkin, muuten et kirjoittelisi.. Et edes hyvää. Koska minä rupean olemaan aika täynnä olen nimittäin jo aika vanha. Sinä jos olet nuori tuossa viidenkymmenen kieppeillä niin sinulla on vielä varaa täyttyä.
kaikkien aloittamiesi aiheiden käsittelevän omaa erinomauisuuttasi ;D
Totesin vain kirjoitti:
Siitä siivouksesta vielä???
- toisen nikkiä
Sama Angi kirjoitti:
Miksi et keksi omaa nikkiä?
Angi nikki on rekattu ja tämä oikea Angi saa sitten syyt niskoilleen,kun hänen nikkiään käytetään;sama Angi; - Tädille vain
toisen nikkiä kirjoitti:
Angi nikki on rekattu ja tämä oikea Angi saa sitten syyt niskoilleen,kun hänen nikkiään käytetään;sama Angi;tuli MOKA ja nyt yrittää päästä vastuustaan !
- HÖH!
toisen nikkiä kirjoitti:
Angi nikki on rekattu ja tämä oikea Angi saa sitten syyt niskoilleen,kun hänen nikkiään käytetään;sama Angi;Sama nainen!
- olisi pitänyt oppia
että SEKÄ lapsilla ETTÄ aikuisilla veden ääressä on oltava pelastusliivit päällä!
- nainen
Näitä surullisia tilanteita on varsin helppo spekuloida jälikikäteen, jos ei itse ole kokenut vastaavaa tilannetta.
Veljeni hukkui 6 -vuotiaana, yli 40 -vuotta sitten talvella. Jään petettyä potkukelkan alta ja voin sanoa, että tilanne kävi niin yllättäen, että ei siinä voinut paljonkaan tehdä.
Eikä varmasti tullut äidille mieleen lapsiaan pukiessa ulos kelkkailemaan, että talvitakin alle olisi laitettava pelastusliivit.
Kammosta vettä kohtaan, olen omat lapseni vahtinut vierestä, heidän uidessaan pieninä ja rantaan ja laiturille meno oli kiellettyä ilman aikuista seuraa. - eri asia jäillä
nainen kirjoitti:
Näitä surullisia tilanteita on varsin helppo spekuloida jälikikäteen, jos ei itse ole kokenut vastaavaa tilannetta.
Veljeni hukkui 6 -vuotiaana, yli 40 -vuotta sitten talvella. Jään petettyä potkukelkan alta ja voin sanoa, että tilanne kävi niin yllättäen, että ei siinä voinut paljonkaan tehdä.
Eikä varmasti tullut äidille mieleen lapsiaan pukiessa ulos kelkkailemaan, että talvitakin alle olisi laitettava pelastusliivit.
Kammosta vettä kohtaan, olen omat lapseni vahtinut vierestä, heidän uidessaan pieninä ja rantaan ja laiturille meno oli kiellettyä ilman aikuista seuraa.kuin vuonna 2005 uimarannalla ;D
- ullapulla
eri asia jäillä kirjoitti:
kuin vuonna 2005 uimarannalla ;D
juuri ne pohjoisessa tapahtuneet lasten hukkumistapaukset ,Juhannuksen aikaan ? Kun ei vaan olisi ollut "alkoholilla asiaa " että lapsia ei huomattu -- En syytä naisia enmpää kun miehiäkään --mutta alkoholia käytetään enemmän nykyään --rannoille otetaan viiniä ,mikä on tullut yleiseksi tavaksi.
- Setä
ullapulla kirjoitti:
juuri ne pohjoisessa tapahtuneet lasten hukkumistapaukset ,Juhannuksen aikaan ? Kun ei vaan olisi ollut "alkoholilla asiaa " että lapsia ei huomattu -- En syytä naisia enmpää kun miehiäkään --mutta alkoholia käytetään enemmän nykyään --rannoille otetaan viiniä ,mikä on tullut yleiseksi tavaksi.
Olet jo sitä ikäluokkaa etä varman muistat kuinkla lapsina mentiin järvelle ihan ilman vanhempia uimaan,heillä kun varsinkin maalla oli yleensä muutakin tekemistä kuin vahtia lasten touhuja,mekin saimme vielä ottaa mukaamme nuoremmat sisarukset,kerankin pikkusisko oli vähällä hukkua kun ei päässyt kalliorantaan takaisin ylös,naapurin poika sai onneksi letistä kiinni!
- MESTAROIVIA!
Olet ilmeisesti todellisuudessa yksinäinen, alkoholisti tai muuten epäonnistunut ihminen kun pitää näin mestaroida netissä?
- Söpöstiina
...että lapsi katosi "silmistä" sekunniksi ja sitten vanhemmat eivät nähneet, mihin suuntaan lapsi hävisi. Tiedän itse, miten nopeasti lapsi voi hävitä näköpiiristä varsinkin ihmisjoukossa.
Tiedän myös tapauksen, jossa äiti otti noin viisi askelta ja nappasi kesämökin naulakosta ulko-oven vierestä hatun ja kun katse palasi takaisin pihamaalle lapsi olikin hävinnyt. Ja eikä aavistustakaan suunnasta. Onneksi vaisto sanoi ryntäämään ensiksi rantaan ja laiturille. Ja siellähän se lapsi kellui mahallaan vedessä laiturin päässä. Oli onneksi pinnalla kun takin ilma kannatti. Eikä tarvinnut edes herätellä henkiin, kun yski heti vedet keuhkoistaan kun nostettiin takin selkämyksestä kuiville.
Suositulla uimarannalla, jossa polskii paljon pieniä penskoja, olen usein havainnut, että vanhemmat hätääntyvät kun oman pienen pää ei heti osukaan silmiin pentukatraasta. Juuri sen takia sovittiin lasten ollessa pieniä uimarannalla vastuuvahtivuorot, jolloin se jolla se on, ei tee mitään muuta toimintoja kuin katsoo tauotta oman pentujen liikkeitä. Vaikka menis kuinka hauska tapaus ohi, katseen pitää pysyä omissa penskoissa...- Sama Angi
tehdä.." Se oli minulla myös tuo kauhu juttu ensin, kunnes opin ettei lasta voi sekunniksikaan laskea silmistään pois.
Siitä pelästyksestä päätin että renkaat jokaisen kainaloon jos rannalla liikkuu, enhän yksin pystynyt jokaista yhtä aikaa tuijottelemaan.
Etten ollenkaan ole täydellinen kuten joku tuolla mainitsi. Olen vain oppinut pelästyksestä. - Trina
Sama Angi kirjoitti:
tehdä.." Se oli minulla myös tuo kauhu juttu ensin, kunnes opin ettei lasta voi sekunniksikaan laskea silmistään pois.
Siitä pelästyksestä päätin että renkaat jokaisen kainaloon jos rannalla liikkuu, enhän yksin pystynyt jokaista yhtä aikaa tuijottelemaan.
Etten ollenkaan ole täydellinen kuten joku tuolla mainitsi. Olen vain oppinut pelästyksestä.Eteläisillä lomarannoilla seurannut perheitten
touhuja ja huomannut, että kovin varomattomasti
annetaan mennä rantaveteen polskimaan melko
pienten lasten.
Siellä on aallot monta kertaa niin suuria, etten
itsekään uskalla mennä veteen.
Henkeä pidätellen olen usein pysähtynyt katsomaan
ja olenpa parikin kertaa siepannut ventovieraan
lapsen joutumasta aallon vietäväksi.
Jos vanhemmille huomauttaa asiasta, he usein
hieman loukkaantuvat.
Soisi kyllä ihmisten oppivan varovaisuutta
lasten kanssa vesistöjen läheisyydessä. - Sama Angi
Trina kirjoitti:
Eteläisillä lomarannoilla seurannut perheitten
touhuja ja huomannut, että kovin varomattomasti
annetaan mennä rantaveteen polskimaan melko
pienten lasten.
Siellä on aallot monta kertaa niin suuria, etten
itsekään uskalla mennä veteen.
Henkeä pidätellen olen usein pysähtynyt katsomaan
ja olenpa parikin kertaa siepannut ventovieraan
lapsen joutumasta aallon vietäväksi.
Jos vanhemmille huomauttaa asiasta, he usein
hieman loukkaantuvat.
Soisi kyllä ihmisten oppivan varovaisuutta
lasten kanssa vesistöjen läheisyydessä.Ehkä me olemme sellaisia kanaemoja jotka huolehtivat kaikkien lapsista. Olen myös joutunut hätiin muitten lasten pelastuspuuhissa.
Kerran yksi Isä kysyi minulta eräällä hiekkarannalla että, onko minulla paljon lapsia itselläni? Vastasin hänelle ettei mutta itse olen koko lapsuuteni joutunut vahtimaan pienempiä sisarijani kun asuimme järvenrannalla. - Nyt selvisi!
Sama Angi kirjoitti:
Ehkä me olemme sellaisia kanaemoja jotka huolehtivat kaikkien lapsista. Olen myös joutunut hätiin muitten lasten pelastuspuuhissa.
Kerran yksi Isä kysyi minulta eräällä hiekkarannalla että, onko minulla paljon lapsia itselläni? Vastasin hänelle ettei mutta itse olen koko lapsuuteni joutunut vahtimaan pienempiä sisarijani kun asuimme järvenrannalla."Parhaat" lastenkasvattajathan aina ovat he joilla ei ole omia lapsia ;D
- Aloituksesshan
Sama Angi kirjoitti:
Ehkä me olemme sellaisia kanaemoja jotka huolehtivat kaikkien lapsista. Olen myös joutunut hätiin muitten lasten pelastuspuuhissa.
Kerran yksi Isä kysyi minulta eräällä hiekkarannalla että, onko minulla paljon lapsia itselläni? Vastasin hänelle ettei mutta itse olen koko lapsuuteni joutunut vahtimaan pienempiä sisarijani kun asuimme järvenrannalla.puhut lapsenlapsista,taidat olla aika sekaisin,se uskontoko pääsi on sekoittanutvai ne tarotkortit ;D
- kulkevat.
Aloituksesshan kirjoitti:
puhut lapsenlapsista,taidat olla aika sekaisin,se uskontoko pääsi on sekoittanutvai ne tarotkortit ;D
Ei tätä aloittanut tämä nikki joka on; sama angi;
Koeta nähdä oikein on vain samallainen nikki laitettu,mutta eteen on pitänyt laittaa tämä ;sama;
Koska oikea Angi on rekattuna,ainako sinä haluat olla tämän oikean Angin kiusana.
Voisit kohteliana ihmisenä pyytää erehdystäsi anteeksi.
Rekattu Angi tämän keskustelun aloitti,mutta näyttää siltä että halutaan käyttää toisten nikkiä,kun ei omaa enää keksitä. - Tädille tuli
kulkevat. kirjoitti:
Ei tätä aloittanut tämä nikki joka on; sama angi;
Koeta nähdä oikein on vain samallainen nikki laitettu,mutta eteen on pitänyt laittaa tämä ;sama;
Koska oikea Angi on rekattuna,ainako sinä haluat olla tämän oikean Angin kiusana.
Voisit kohteliana ihmisenä pyytää erehdystäsi anteeksi.
Rekattu Angi tämän keskustelun aloitti,mutta näyttää siltä että halutaan käyttää toisten nikkiä,kun ei omaa enää keksitä.vain MOKA ;D
- nikki vaikka moka
Tädille tuli kirjoitti:
vain MOKA ;D
Ei tullut mokaa,vaan sinulle täti voi tulla.
- muutta olen
nikki vaikka moka kirjoitti:
Ei tullut mokaa,vaan sinulle täti voi tulla.
SETÄ ;D
- Anonyymi
muutta olen kirjoitti:
SETÄ ;D
Tais tulla sedällekkin aikamoinen moka.
- kuuluu
Anonyymi kirjoitti:
Tais tulla sedällekkin aikamoinen moka.
paltakirjoittajaryhmään "ihanneperheilijät" ;D
- ketjussako
kuuluu kirjoitti:
olet Sinä kuulut palstakirjoittjaryhmään
"40%hukassa" - on useita
ketjussako kirjoitti:
olet Sinä kuulut palstakirjoittjaryhmään
"40%hukassa"kuten tiedät ;D
- kintaalla
kuuluu kirjoitti:
Mikä on paltakirjittajanryhmä??????
Oisko tullunna sinullakin kirjotus virhe??? - kintaalla
kintaalla kirjoitti:
Oisko tullunna sinullakin kirjotus virhe???Huomaatko kun minullakin tuli kirjoitusvirhe,kun aijoin matkia sinua niin kopsahti omaan nilkkaani.
kuuluu kirjoitti:
Kertoa,missä kirjoituksessani olen moralisoinut tai'jälkiviisastellut' jotain tapahtumaa tai henkilöä.
En oikein tunnista itsessäni sellaisia piirteitä.
Sitten aivan jotain muuta.Kertoa,missä kirjoituksessani olen moralisoinut tai'jälkiviisastellut' jotain tapahtumaa tai henkilöä.
Sitten aivan jotain muuta.
Hyvää huomenta heränneille ja herätetyille palstalaisille,myös teille passiivisille osallistujille,jotka vain luette näitä verrattomia aikaansaannoksia.
ps.Sitten kaikki aamupuurolle tai ainakin lenkkimakkara-aamiaiselle ennen toimeen ryhtymistä."täysi vatsa ,parempi mieli".
jk."tänään ei sada läheskään yhtä paljon kuin eilen".
fakta;aurinkokin paistaa vaikkei aina sitä näy.
Hyvää huomenta heränneille ja herätetyille palstalaisille,myös teille passiivisille osallistujille,jotka vain luette näitä verrattomia aikaansaannoksia.
ps.Sitten kaikki aamupuurolle tai ainakin lenkkimakkara-aamiaiselle ennen toimeen ryhtymistä."täysi vatsa ,parempi mieli".
fakta;aurinkokin paistaa vaikkei aina sitä näy.emw34 kirjoitti:
Kertoa,missä kirjoituksessani olen moralisoinut tai'jälkiviisastellut' jotain tapahtumaa tai henkilöä.
Sitten aivan jotain muuta.Kertoa,missä kirjoituksessani olen moralisoinut tai'jälkiviisastellut' jotain tapahtumaa tai henkilöä.
fakta;aurinkokin paistaa vaikkei aina sitä näy.kontolleni vain "puolet"kirjoituksesta Viitsitkö.
Viestin matka on ollut pitkä koneelta eetteriin(n.1h.) ja niinkuin yleensä käy tekstiin tulee uusia piirteitä,nyt toistoa aivan pyytämättä.- sinä
kintaalla kirjoitti:
Oisko tullunna sinullakin kirjotus virhe???"Pirre Pirteä" puskassa?
- puhuttiin
emw34 kirjoitti:
fakta;aurinkokin paistaa vaikkei aina sitä näy.Angista,onko se siis toinen nikkisi?
- Marion.T
emw34 kirjoitti:
kontolleni vain "puolet"kirjoituksesta Viitsitkö.
Viestin matka on ollut pitkä koneelta eetteriin(n.1h.) ja niinkuin yleensä käy tekstiin tulee uusia piirteitä,nyt toistoa aivan pyytämättä.tän mun aamuväsymykseni tiliin - ajattelin että nyt alan näkemään jo kirjoituksetkin stereoina ;DDDDD
puhuttiin kirjoitti:
Angista,onko se siis toinen nikkisi?
sen osoitteen kohdensi.
Täyttyy edelleen toistaa,etten tule toista nikkiä ottamaan,jos minä siitä saan päättää.Marion.T kirjoitti:
tän mun aamuväsymykseni tiliin - ajattelin että nyt alan näkemään jo kirjoituksetkin stereoina ;DDDDD
olet ainakin valveilla ja tiovottavasti monokaan ei ole vinossa,äläkä ainakaan tähän osoitteeseen sitä kohdista,sillä vakuutan,että tämä palvelin palveli tuplana,mutta tarjoilu kyllä kesti iätajat.
- Marion.T
on useita kirjoitti:
kuten tiedät ;D
on niin. Mietin vain sinunkin motiiviasi - miksi kirjoitat aina vain pottuiluja, ja vielä tuo hymiönriekale perässä?
Tuo hymiöhän tarkoittaa naurua ja iloisuutta, mutta sinun kirjoituksissasi niitä tunteita ei todellakaan näy.
Voisitko selittää edes hieman käytöstäsi, niin että sen ymmärtäisin.
Ei ole mitenkään huvittavaa kun kirjoittelet noita älyttömyyksiäsi ihan asiallistenkin kirjoitusten perään. - mainittu hymiö
Marion.T kirjoitti:
on niin. Mietin vain sinunkin motiiviasi - miksi kirjoitat aina vain pottuiluja, ja vielä tuo hymiönriekale perässä?
Tuo hymiöhän tarkoittaa naurua ja iloisuutta, mutta sinun kirjoituksissasi niitä tunteita ei todellakaan näy.
Voisitko selittää edes hieman käytöstäsi, niin että sen ymmärtäisin.
Ei ole mitenkään huvittavaa kun kirjoittelet noita älyttömyyksiäsi ihan asiallistenkin kirjoitusten perään.;D ole nimenomaan "pirullinen" hymy?
emw34 kirjoitti:
olet ainakin valveilla ja tiovottavasti monokaan ei ole vinossa,äläkä ainakaan tähän osoitteeseen sitä kohdista,sillä vakuutan,että tämä palvelin palveli tuplana,mutta tarjoilu kyllä kesti iätajat.
luet ylempää "tiovottavasti",niin unessa olet jälleen.
Selvästi siinä seisoo,toivottavasti,Houmaatko,vai pitääkö herätyshuuto uusia?- Marion.T
emw34 kirjoitti:
että kaikki tulee tuplana:DD
Niin kävi mullekin eilen kun kirjoitin palstalle, niin tuli kaksi samanlaista kirjoitusta samalla vaivalla :DD
Tuossa pallukkajahdissahan siitä olis hyötyä - kirjoitukset tuplaantuis ja pallukka tulis ihan hujauksessa:) emw34 kirjoitti:
luet ylempää "tiovottavasti",niin unessa olet jälleen.
Selvästi siinä seisoo,toivottavasti,Houmaatko,vai pitääkö herätyshuuto uusia?mitään houmaata;ja mitään en ole ottanut.
Aamupuuron suolasin yläkanttiin,josko se näin heppoista kaveria heikottaa.- tunnistit
emw34 kirjoitti:
sen osoitteen kohdensi.
Täyttyy edelleen toistaa,etten tule toista nikkiä ottamaan,jos minä siitä saan päättää.itsesi siitä,mukavaa että sen teit!
tunnistit kirjoitti:
itsesi siitä,mukavaa että sen teit!
jo tunnisti meidän sängyn alla majaileva villakoirakin,ettei se niin hirveetä ponnistelua minullekaan tuottanut.
Tosin myönnettävä on että se villakoira kyllä antoi siitä vihin.
Ihan kivahan se on jos sain tehtyä sinun päivästäsi hieman mukavamman;antajalla on myös auvoisa olo.- Marion.T
mainittu hymiö kirjoitti:
;D ole nimenomaan "pirullinen" hymy?
se voi olla myöskin silmää iskevä iloinen hymy - tulkitkoon jokainen sen miten haluaa - mutta kohtalaisen typerää kuitenkin.
Ja jos kerran noin pirullinen haluaa olla, niin silloin täytyy oma elämä olla todella surkeata ja yksinäistä.
Otan osaa.
- Pirre*
ketjussa aiheena oli lasten huolehtiminen uimarannoilla ja yleensä veden äärellä, MUTTA TAAS jostain kumman syystä jotkut immeiset EIVÄT VAAN YMMÄRRÄ KESTÄÄ AIHEESSA KOSKAAN!!!
Ruvetaan nimittelemään nikkejä, yhtäkuin tuntemattomia, palstalla kirjoittavia yksilöitä - kirjoittajia, joko tyhmiksi tai jälkiviisaiksi jne. eli kaikilla mahdollisilla mieleen (sairaaseen) juolahtavilla törkeyksillä!
Onko teidän järessä vikaa vai ettekö ole saaneet ......., menkää helvetissä lääkäriin jo!!!
HYVÄÄ HUOMENTA ja ystävällisin terveisin
Pirre* *vittuiluun vittuuntunut*- "Pirre Pirteää"
nykyään vaivaa kun olet niin äkäinen,onko "mummotauti"?
- samaa
Aiheesta riippumatta joku äkkää että mua on loukattu, tai sitten jonkun kommentti ei vaan miellytä.Millähän katsantokannalla tästäkin saatiin kahina aikaan.Tosiaan tarttis varmaan joidenkin mennä hoitoon,tai ainakin hakemaan apua,olkoonkin että tuskin kaikkia voi edes hoito auttaa. Surkeita eläjiä nuo taistelijat.Menkää oikealle taistelutantereelle,niin siellä saa meellastaa,ja pysykää täältä pois.
- Marion.T
Sinähän olet tänään oikein pirtsakalla päällä :DD
Mutta ihan oikeaa asiaa kirjoitat. Tuo aihe oli vakava ja pitäisi pistää jokaisen ajattelemaan niiden vanhempien tuskaa tällä hetkellä, joiden lapset hukkuivat.
En missään tapauksessa halua moittia heitä, sillä he ovat saaneet kovimman rangaistuksen mitä vain voi saada. Ja melko varmasti he ovat olleet hyviä ja huolehtivaisia vanhempia - mutta lapset ovat niin nopeita ja pienikin herpaantuminen veden äärellä saattaa käydä kohtalokkaaksi.
Mutta näitä ikäviä tapahtumia sattuu suomessakin useita joka vuosi. Ja vanhemmat kantavat ikänsä syyllisyyttä näistä onnettomuuksista. - Pirre*
"Pirre Pirteää" kirjoitti:
nykyään vaivaa kun olet niin äkäinen,onko "mummotauti"?
mutta tautia ei ole..:)
Ilkeys inhottaa.. - Pirre*
Marion.T kirjoitti:
Mutta ihan oikeaa asiaa kirjoitat. Tuo aihe oli vakava ja pitäisi pistää jokaisen ajattelemaan niiden vanhempien tuskaa tällä hetkellä, joiden lapset hukkuivat.
En missään tapauksessa halua moittia heitä, sillä he ovat saaneet kovimman rangaistuksen mitä vain voi saada. Ja melko varmasti he ovat olleet hyviä ja huolehtivaisia vanhempia - mutta lapset ovat niin nopeita ja pienikin herpaantuminen veden äärellä saattaa käydä kohtalokkaaksi.
Mutta näitä ikäviä tapahtumia sattuu suomessakin useita joka vuosi. Ja vanhemmat kantavat ikänsä syyllisyyttä näistä onnettomuuksista.rangaistus hetken huolimattomuudesta, ei sitä kohtaloa kenellekään toivoisi.
Syyllisyydestään nämä vanhemmat eivät kai, tosiaankaan koskaan pääse eroon, se on kuin kuolemantuomio jota ei varmasti toteuteta.. - Pirre*
Marion.T kirjoitti:
Mutta näitä ikäviä tapahtumia sattuu suomessakin useita joka vuosi. Ja vanhemmat kantavat ikänsä syyllisyyttä näistä onnettomuuksista.ikuinen naljailu ja pottuilu ottaa joskus päähän, ei se mitään jos se kohdistuisi siihen mielipiteeseen käsiteltävästä asiasta, mutta kun se näyttää aina menevän henkilökohtaisuuksiin, niinkuin kirjoittajan sairauksiin, perhe-elämään, lapsiin ja sen semmoiseen; se on jotenkin niin inhaa jo, ja uskomattoman typerää..
- Marion.T
Pirre* kirjoitti:
ikuinen naljailu ja pottuilu ottaa joskus päähän, ei se mitään jos se kohdistuisi siihen mielipiteeseen käsiteltävästä asiasta, mutta kun se näyttää aina menevän henkilökohtaisuuksiin, niinkuin kirjoittajan sairauksiin, perhe-elämään, lapsiin ja sen semmoiseen; se on jotenkin niin inhaa jo, ja uskomattoman typerää..
nimenomaisella palstalla on vikana.
En ymmärrä miksi se on nimenoman tämän palstan ongelmana.
Olen nyt kuljeskellut netissä kun on niin surkean sateisia päiviä, ja huomannut että muilla palstoilla on huomattavasti rauhallisempaa - tosin onhan kirjoituksiakin vähemmän.
Uskoisin että takana on vain pari häirikköä - tuskin sen enenpää.
Kai ne kuvittelevat olevansa jotenkin vitsikkäitä, tai sitten purkavat omaa pahaa oloaan muihin - varsinkin niihin joilla tuntuu menevän hyvin. Nehän täällä aina eniten ovat kyytiä saaneet.... - Pirre*
Marion.T kirjoitti:
nimenomaisella palstalla on vikana.
En ymmärrä miksi se on nimenoman tämän palstan ongelmana.
Olen nyt kuljeskellut netissä kun on niin surkean sateisia päiviä, ja huomannut että muilla palstoilla on huomattavasti rauhallisempaa - tosin onhan kirjoituksiakin vähemmän.
Uskoisin että takana on vain pari häirikköä - tuskin sen enenpää.
Kai ne kuvittelevat olevansa jotenkin vitsikkäitä, tai sitten purkavat omaa pahaa oloaan muihin - varsinkin niihin joilla tuntuu menevän hyvin. Nehän täällä aina eniten ovat kyytiä saaneet....aistivinani kateutta, ja kateus tekee katkeraksi ja mielen rumaksi, joka sitten puretaan ilkeilyinä täällä.., mutta jotenkin minusta tuntuu ettei tämä oikein istu tähän ikäluokkaan...
- mekatron
ja sehän on aivan oikein.
Asiasta vielä :)). Itse asia on kyllä vakava. - Pirre*
mekatron kirjoitti:
ja sehän on aivan oikein.
Asiasta vielä :)). Itse asia on kyllä vakava.potuttaa..joskus tuo joutavanpäivänen nimittely ja jahtaaminen..ja oli sopiva fiilis valammiiks..:), nyt ei ennee onnistus..
- angi
On tosi hyviä asenteita ja mielipiteitä.
Ja tietenkään ei vältytty kinoilta.
Minulla itselläni on kolme lasta ja kuusilastenlasta joita kaikkia olen hoidellut ja käynyt rannoilla.
Joskus on minulla ollut aivan hirveä paniikki kun joku tenavista on tehnyt katoomis tempun ihmis paljouden keskellä.
Kerrankin olin aivan sydänkohtauksen partaalla kun en saanut näkökenttääni yhtä sukumme rasavillee...")) Onneksi löytyi jäätelökojun edestä toisen saman ikäisen vesselin kanssa jonka vanhemmat myös olivat sekopäisiä kauhusta.- Marion.T
putos laiturilta järveen että molskahti.
Vaikka itse seisoin ihan vieressä en ehtinyt tehdä yhtään mitään. Onneksi oli pelastusliivit päällä ettei sentään pohjaan asti uponnut.
Kyllä lapset ovat niin nopeita ettei niiden perässä tahdo pysyä millään, vaikka olis itse vieressä saattaa vahinko tapahtua.
Senpä takia kaikille uimataidottomille tenaville pelastusliivit päälle aina kun ollaan veden äärellä, ja varsinkin laiturilla tai veneessä, joista on niin helppo pudota veteen.
Ja lapset kyllä oppivat uimaan yllättävän nuorina, joten kaikki lapset uimakouluun ja opettelemaan vedessä oloa heti kun he ovat muutaman vuoden ikäisiä.
Omat lapseni ovat oppineet uimaan jo noin 4 vuotiaina - siihen tietysti vaikuttaa myös se, että asumme ihan uimarannan läheisyydessä. Ja uimahallikin on ihan näköetäisyydellä.
- mekatron
nykynuoret vanhemmat eivät pysty huolehtimaan kunnolla omista lapsistaan, kun he itse odottavat vielä huolenpitoa omilta vanhemmiltaan.
Ja vanhukset käyvät jeesaamassa, siivoamassa, ulkotöissä, missä vaan apua tarvitaan ja kädetön ei ala tekemään.
Itse kyllä koirat kävelytetään ja asioitetaan (vaikea ilmaus) ainakin postilaatikolla asti.
Kyllä muksut saavat aika pitkälle tulla omillaan toimeen.
"Ennenvanhaan" pidettiin paremmin silmällä lapsia, vaikkakin oli kiireempää aikuisillakin.
Oman lapsen onnettomuus ei voi johtua henkilökunnan vähyydestäkään, kuten noissa lastentarhoissa kuuluu olevan.- angi
..seurannut niin monet äidit huutavat lapsilleen kauheesti ruokakaupoissa ja komentavat ettei nameja nyt..!
Minusta se on väärin ettei lapsi saa namia silloin kun käydään kaupassa. Minä annoin aina heille jonkun pienen hyvän en opettanut lapsiani itkemään ja kiukuttelemaan.
Samoin kun kävimme uimassa niin siellä ostimme juomaa tai jäätelöä, lapset olivat aina onnellisia ja hyväntuulisia. Nyt sitten vanhoilla päivilläni olen saanut lapsilta palautetta ja nähnyt lastenlapsilla olevan samat roolit.
Joskus en millään tähdo ymmärtää miksi vanhemmat kiusaa lapsiaan kummallisilla säännöillä ja vaatimuksilla? Vanhemmat eivät millään tahdo ymmärtää ettei nämä lapsukaiset ikuisuutta pieniä ole. Sellainen lapsi syö ruokaa hyvin jos hän voi henkisesti hyvin. - "nykynuoret"
onkaan kasvattanut ;D
- järkevää....
angi kirjoitti:
..seurannut niin monet äidit huutavat lapsilleen kauheesti ruokakaupoissa ja komentavat ettei nameja nyt..!
Minusta se on väärin ettei lapsi saa namia silloin kun käydään kaupassa. Minä annoin aina heille jonkun pienen hyvän en opettanut lapsiani itkemään ja kiukuttelemaan.
Samoin kun kävimme uimassa niin siellä ostimme juomaa tai jäätelöä, lapset olivat aina onnellisia ja hyväntuulisia. Nyt sitten vanhoilla päivilläni olen saanut lapsilta palautetta ja nähnyt lastenlapsilla olevan samat roolit.
Joskus en millään tähdo ymmärtää miksi vanhemmat kiusaa lapsiaan kummallisilla säännöillä ja vaatimuksilla? Vanhemmat eivät millään tahdo ymmärtää ettei nämä lapsukaiset ikuisuutta pieniä ole. Sellainen lapsi syö ruokaa hyvin jos hän voi henkisesti hyvin.Eim kai lapsi huuda jos koko ajan lykätään karkkia ja limsaa suuhun ;D
- angi
"nykynuoret" kirjoitti:
onkaan kasvattanut ;D
Meidän nuoret ovat tänäpäivänä lähemmäksi 20 vuotiaita eli meidän Lastenlapset. En ole minä heitä kasvattanut vaan meidän lapset. Sinähän tiedät että meidän lapset ovat niin kauan lapsia kuin me vanhemmat elämme.
- Marion.T
angi kirjoitti:
Joskus en millään tähdo ymmärtää miksi vanhemmat kiusaa lapsiaan kummallisilla säännöillä ja vaatimuksilla? Vanhemmat eivät millään tahdo ymmärtää ettei nämä lapsukaiset ikuisuutta pieniä ole. Sellainen lapsi syö ruokaa hyvin jos hän voi henkisesti hyvin.ja hyväntuuliseksi siitä tulee, että aina saa mitä haluaa.
Siinähän iän mukana vaatimukset kasvavat, ja kohta oletkin kusessa pahansisuisen teinin kanssa joka kuppaa vanhempiensa rahat kun tarvii välttämättä sitä ja tätä, kun on aina tottunut saamaan tahtonsa läpi.
Kyllä lapsi tarvitsee kunnon rajat ihan jo oman hyvinvointinsa ja onnellisuutensa takia.
Ei lapsi joka saa kaiken ole onnellinen.
Mun lapset on kasvatettu kyllä siihen että raha ei kasva puussa, ja rahan eteen täytyy myös tehdä jotain.
Kun ne olivat pieniä niin kyllä mulla kaupassa pari kertaa kävi niin, että lapsi päästi kamalan metelin ja heittäytyi lattialle kun ei saanut mitä halusi. Mutta kun he huomasivat ettei kiukuttelu tehoa niin siihen se loppui.
Ostin kyllä karkkipäivänä karkkia ja se oli sillä siisti. Ihan onnellisia he olivat - ei karkki ole mitään verrattuna siihen aikaan jota me lapsillemme annamme. Aika ja läheisyys on se joka tekee lapsen onnelliseksi - ei mikään karkin ostelu.
Ja nyt aikuisina he ovat erittäin tasapainoisia ja onnellisia ihmisiä. Meillä ei ollut edes murros-iän ongelmia heidän kanssaan juuri ollenkaan.
Olin suurimman osan aikaa kotiäitinä silloin kun he olivat alle koulu-ikäisiä ja aika jonka vietimme silloin yhdessä oli mielestäni hienointa aikaa elämässäni. Ja lapset muistelevat aina kuinka opetin heitä askartelemaan ja teimme kaikkea yhdessä. Opetin heille rakkauden luontoon ja paljon muuta sellaista josta on ollut heille hyötyä elämässään.
Eivät he ole koskaan olleet katkeria siitä etteivät saaneet joka päivä karkkia eivätkä muutenkaan kaikkea haluamaansa. - Pirre*
angi kirjoitti:
Joskus en millään tähdo ymmärtää miksi vanhemmat kiusaa lapsiaan kummallisilla säännöillä ja vaatimuksilla? Vanhemmat eivät millään tahdo ymmärtää ettei nämä lapsukaiset ikuisuutta pieniä ole. Sellainen lapsi syö ruokaa hyvin jos hän voi henkisesti hyvin.mielestäni vähä lepikkoon, minusta lapset täytyy opettaa siihen, ettei joka kerta, kun käydään kaupassa osteta jotain hyvää tai leluja - siis minun mielipiteeni on tämä.
Se lapsen käytös kaupassa riippuu, siitä lapsen luonteesta ja hänen luontaisesta temperamentistaan; meidän vanhemman tyttäremme itsehillintä petti joka kerta kun kävelimme karkkihyllyn ohi ja en todellakaan antanut periksi ja ostanut sitä namia vain sen takia kun hän kirkui siellä..., mutta nämä toiset kaksi lastamme, kun olimme puhuneet jo kotona, ettei tällä kertaa osteta mitään, he tyytyivät kiltisti siihen ilman mitään kohtauksia.
Tämä yksi lapsistamme oli jo heti ensimmäisestä parkaisustaan lähtien jo erilainen luonteeltaan, hyvin itsepäinen ja lempeästi kasvatettava.., hyvä ja rauhallinen ihminen hänestä on tullutkin.
Tämä nyt oli paljonkin ohi varsinaisesta aiheesta, muttakun en malttanut pysyä...hiljaa.
Tietysti näistä kasvatusperiaatteista on monenlaisia mielipiteitä, varmasti niin monta kuin on kasvattajiakin.. - Pirre*
Pirre* kirjoitti:
mielestäni vähä lepikkoon, minusta lapset täytyy opettaa siihen, ettei joka kerta, kun käydään kaupassa osteta jotain hyvää tai leluja - siis minun mielipiteeni on tämä.
Se lapsen käytös kaupassa riippuu, siitä lapsen luonteesta ja hänen luontaisesta temperamentistaan; meidän vanhemman tyttäremme itsehillintä petti joka kerta kun kävelimme karkkihyllyn ohi ja en todellakaan antanut periksi ja ostanut sitä namia vain sen takia kun hän kirkui siellä..., mutta nämä toiset kaksi lastamme, kun olimme puhuneet jo kotona, ettei tällä kertaa osteta mitään, he tyytyivät kiltisti siihen ilman mitään kohtauksia.
Tämä yksi lapsistamme oli jo heti ensimmäisestä parkaisustaan lähtien jo erilainen luonteeltaan, hyvin itsepäinen ja lempeästi kasvatettava.., hyvä ja rauhallinen ihminen hänestä on tullutkin.
Tämä nyt oli paljonkin ohi varsinaisesta aiheesta, muttakun en malttanut pysyä...hiljaa.
Tietysti näistä kasvatusperiaatteista on monenlaisia mielipiteitä, varmasti niin monta kuin on kasvattajiakin..tuohon vanhempien kaupassa huutamiseen; en minä koskaan huutanut vaikka lapseni huusikin, minä vaan otin hänet topakasti käsipuoleeni tai syliini ja annoin huutaa..
Yleensä, kun lasten kanssa jo kotona sovitaan asiat- ja käytös kaupassa valmiiksi, niin vältytään siltä kaupassa huutamiselta lapsille..meijjän tälle kiljujalle ei kyllä olisi mikään huutaminenkaan tehonnut..:(..mutta ähäkutti ..:))nyt hän taistelee omanlaisensa kanssa kaupassa..:) - Pirre*
Marion.T kirjoitti:
ja hyväntuuliseksi siitä tulee, että aina saa mitä haluaa.
Siinähän iän mukana vaatimukset kasvavat, ja kohta oletkin kusessa pahansisuisen teinin kanssa joka kuppaa vanhempiensa rahat kun tarvii välttämättä sitä ja tätä, kun on aina tottunut saamaan tahtonsa läpi.
Kyllä lapsi tarvitsee kunnon rajat ihan jo oman hyvinvointinsa ja onnellisuutensa takia.
Ei lapsi joka saa kaiken ole onnellinen.
Mun lapset on kasvatettu kyllä siihen että raha ei kasva puussa, ja rahan eteen täytyy myös tehdä jotain.
Kun ne olivat pieniä niin kyllä mulla kaupassa pari kertaa kävi niin, että lapsi päästi kamalan metelin ja heittäytyi lattialle kun ei saanut mitä halusi. Mutta kun he huomasivat ettei kiukuttelu tehoa niin siihen se loppui.
Ostin kyllä karkkipäivänä karkkia ja se oli sillä siisti. Ihan onnellisia he olivat - ei karkki ole mitään verrattuna siihen aikaan jota me lapsillemme annamme. Aika ja läheisyys on se joka tekee lapsen onnelliseksi - ei mikään karkin ostelu.
Ja nyt aikuisina he ovat erittäin tasapainoisia ja onnellisia ihmisiä. Meillä ei ollut edes murros-iän ongelmia heidän kanssaan juuri ollenkaan.
Olin suurimman osan aikaa kotiäitinä silloin kun he olivat alle koulu-ikäisiä ja aika jonka vietimme silloin yhdessä oli mielestäni hienointa aikaa elämässäni. Ja lapset muistelevat aina kuinka opetin heitä askartelemaan ja teimme kaikkea yhdessä. Opetin heille rakkauden luontoon ja paljon muuta sellaista josta on ollut heille hyötyä elämässään.
Eivät he ole koskaan olleet katkeria siitä etteivät saaneet joka päivä karkkia eivätkä muutenkaan kaikkea haluamaansa.kyllä omakätinen allekirjotus, ihan prikulleen olen kanssasi samaa mielipuolta tästä assiista....*oi kun me ollaan hyviä - nyt tulee kyllä kohta lunta tupaan..*.
- Marion.T
Pirre* kirjoitti:
kyllä omakätinen allekirjotus, ihan prikulleen olen kanssasi samaa mielipuolta tästä assiista....*oi kun me ollaan hyviä - nyt tulee kyllä kohta lunta tupaan..*.
että lapsille annetaan ennemmin rahaa ja tavaraa kuin aikaa.
Me askarreltiin yhdessä mahdottomasti kaikesta luonnosta löytyvästä materiaalista vaikka mitä, ja hoitolapset oppivat siinä samassa käsinäpäryyttä ja jokainen heistäkin tykkäs kovasti yhteisestä ajasta.
Muistan kuinka eräs hoitotyttö tuli itkien hoitoon ja kertoi kuinka äiti oli heittänyt roskiin hänen meillä askartelemansa käpylehmä lauman - koska siitä tulee roskia. Perhan mutta mua otti pattiin niiden vanhempien piittamattomuus oman lapsen työstä.
Mun tytöllä on edellleen kaikki mun tekemäni pehmo-möllykät tallessa, meillä kaikki lapset halusivat aina joululahjaksi mun tekemäni pehmo-lelun :))
Vielä edelleenkin he haluavat lahjaksi joka joulu myös jotakin mun omatekemää :))
Tietenkin möllykät ovat vaihtuneet kaulaliinoihin - lapasiin ja villasukkiin ja moniin muihin omin käsin tehtyyn.
Tytär sanoi muutama vuosi sitten että joulu ei ole mitään ilman äidin itse valmistamaa lahjaa:DD
Arvaapa vain lämmittikö se mukavasti sydäntä :DD
Haa....... nyt saan perääni kaikki "taas kehut itseäsi" häiriköt, mutta siitä vain, totuus ei pala tulessakaan :))) - keneltähän
angi kirjoitti:
Meidän nuoret ovat tänäpäivänä lähemmäksi 20 vuotiaita eli meidän Lastenlapset. En ole minä heitä kasvattanut vaan meidän lapset. Sinähän tiedät että meidän lapset ovat niin kauan lapsia kuin me vanhemmat elämme.
ne lapsesi siis ovat perineet sen huonon kasvatustaitonsa?
- taikanainen
"nykynuoret" kirjoitti:
onkaan kasvattanut ;D
tottakaan... nyt olen kanssasi samaa mieltä vilkkusilmäDee. Itsehän me lapsemme olemme kasvattaneet joko pärjääviksi aikuisiksi jotka osaavat huolehtia lapsistaankin, tai sitten ei.
- angi
keneltähän kirjoitti:
kauheat taistelut kaupassa on epäonnistunut täysin. Hänen lapsistaan tuli jo pienenä varkaita. He varastivat oman äitinsä läsnäollessa karkkia. Heidän äiti ei nähnyt että lapsi oli jo laittanut taskuunsa karkkiaskin tai tikkarin. Kun lapset huomasivat että äidillä oli varaa ostaa tupakkaa muttei heille karkkia niin he oppivat ettei äiti antaisi rahaa että voisi mennä ostamaan. Niinpä nuo pienet alle kouluikäiset räkänokat menivät kauppaan ja varasti. Eikä he vielä niin pieninä osanneet pelätä poliisia. Tuo nainen kasvatti lapsistaan rosvoja. Minun kävi väliin sääliksi ne lapset.
Heidän lapset eivät onnistuneet vaikka varaa olisi ollut.
Ei meidän lapset vaatineet koskaan mitään yli varojen menevää he hyväksyivät ettei ole meininki heille kaikkia rahoja sioittaa että heidän täytyy mennä vaikka mainoksia jakamaan jos aikovat saada isompia asioita. - taikanainen
angi kirjoitti:
Joskus en millään tähdo ymmärtää miksi vanhemmat kiusaa lapsiaan kummallisilla säännöillä ja vaatimuksilla? Vanhemmat eivät millään tahdo ymmärtää ettei nämä lapsukaiset ikuisuutta pieniä ole. Sellainen lapsi syö ruokaa hyvin jos hän voi henkisesti hyvin.toisinaan, miten vanhat rouvat tulevat hössöttämään väliin jos nuorella äidillä on lapsensa kanssa neuvottelu ostetaanko tuota ja tätä vai ei. Yleensä se on lapsi joka kokeilee rajojaan määräysvallassa, ja äiti tekee kyllä oikein jos ei anna tuota valtaa lapselle.
Rajat ja säännöt on osattava pitää ihan lapsen parhaaksi. Ei lapsi siitä mene rikki vaikkei joka kerta sitä lelua tai karkkia saakaan, päinvastoin, oppii hyväksymään senkin ettei elämässä aina saa kaikkea mitä sormella osoittaa. - angi
taikanainen kirjoitti:
toisinaan, miten vanhat rouvat tulevat hössöttämään väliin jos nuorella äidillä on lapsensa kanssa neuvottelu ostetaanko tuota ja tätä vai ei. Yleensä se on lapsi joka kokeilee rajojaan määräysvallassa, ja äiti tekee kyllä oikein jos ei anna tuota valtaa lapselle.
Rajat ja säännöt on osattava pitää ihan lapsen parhaaksi. Ei lapsi siitä mene rikki vaikkei joka kerta sitä lelua tai karkkia saakaan, päinvastoin, oppii hyväksymään senkin ettei elämässä aina saa kaikkea mitä sormella osoittaa.vasta hiukan vanhempana? En usko että koiraa voi opettaa istumaan muutaman viikon ikäisenä?
Minusta lapsi tarvitsee pehmeän alun. Minulle oli itsestään selvyys ettei lapsi saanut kaikkea mitä sormella osoitti. Mutta minä tiesin senkin että moni aikuinen tykkää hyvistä siinä kuin lapsikin. Miksi meidän täytyy pientä lasta joka ei ymmärrä säännöistä mitään kiusata. Miksi aikuinen ihminen ei tajua että lapsella on omat perioorit kasvu aikanaan. Minä aloitin tälläisen karkki kasvatuksen jokaisen lapsen kohdalla ensimmäiselle luokalle mennessään. He rupesivat itse saamaan markan kaksi että saivat ostaa mitä raha antoi periksi. Sopimus oli ettei yhtään enempää saa viikossa rahaa. Meillä ei lapset varastaneet koskaan eikä koskaan tapelleet kaupassa. Samoin on lastenlasten käynyt. - lapselle niinkuin koirallek...
angi kirjoitti:
vasta hiukan vanhempana? En usko että koiraa voi opettaa istumaan muutaman viikon ikäisenä?
Minusta lapsi tarvitsee pehmeän alun. Minulle oli itsestään selvyys ettei lapsi saanut kaikkea mitä sormella osoitti. Mutta minä tiesin senkin että moni aikuinen tykkää hyvistä siinä kuin lapsikin. Miksi meidän täytyy pientä lasta joka ei ymmärrä säännöistä mitään kiusata. Miksi aikuinen ihminen ei tajua että lapsella on omat perioorit kasvu aikanaan. Minä aloitin tälläisen karkki kasvatuksen jokaisen lapsen kohdalla ensimmäiselle luokalle mennessään. He rupesivat itse saamaan markan kaksi että saivat ostaa mitä raha antoi periksi. Sopimus oli ettei yhtään enempää saa viikossa rahaa. Meillä ei lapset varastaneet koskaan eikä koskaan tapelleet kaupassa. Samoin on lastenlasten käynyt.on jo pienestä pitäen tehtävä selväsi säännöt ja kuka määrää,muuten on liemessä jos lapsi/koira saa yliotteen!
- taikanainen
angi kirjoitti:
vasta hiukan vanhempana? En usko että koiraa voi opettaa istumaan muutaman viikon ikäisenä?
Minusta lapsi tarvitsee pehmeän alun. Minulle oli itsestään selvyys ettei lapsi saanut kaikkea mitä sormella osoitti. Mutta minä tiesin senkin että moni aikuinen tykkää hyvistä siinä kuin lapsikin. Miksi meidän täytyy pientä lasta joka ei ymmärrä säännöistä mitään kiusata. Miksi aikuinen ihminen ei tajua että lapsella on omat perioorit kasvu aikanaan. Minä aloitin tälläisen karkki kasvatuksen jokaisen lapsen kohdalla ensimmäiselle luokalle mennessään. He rupesivat itse saamaan markan kaksi että saivat ostaa mitä raha antoi periksi. Sopimus oli ettei yhtään enempää saa viikossa rahaa. Meillä ei lapset varastaneet koskaan eikä koskaan tapelleet kaupassa. Samoin on lastenlasten käynyt.tosin koirat ja lapset eivät ole mielestäni rinnastettavissa kasvatusmenetelmien mukaan.
Sinä näet asian noin, minä en. mielestäni lapsille ei tarvitse joka kauppareissulla ostaa karkkia enkä usko että heistä tulee sen vuoksi varkaita :))
Ensinnäkään karkit eivät ole mitenkään tarpeellisia kenellekään ja varsinkaan pienille lapsille joiden hammasluu on haurasta. Voihan lapselle antaa vaika sitä hellyyttä ja sylissäpitoa sen karkkipussin sijaan. Parempi olisi jos pystyisi käymään kaupassa niin ettei lapsen tarvitsisi nähdä koko karkkihyllyä, koska siinähän se mieliteko tulee. Monissa kaupoissa onkin nykyisin poistettu nuo kassanvieruskarkkihyllyt, onneksi. - sitten
taikanainen kirjoitti:
tottakaan... nyt olen kanssasi samaa mieltä vilkkusilmäDee. Itsehän me lapsemme olemme kasvattaneet joko pärjääviksi aikuisiksi jotka osaavat huolehtia lapsistaankin, tai sitten ei.
joshan me olemme omamme kasvattaneet ja saaneet hyvän lopputuloksen,mutta mutta entäs tämä toinen osapuoli jonka kanssa ne lapset on tehty ja pitää yhessä kasvattaa,mitähän keenejä mahtanee löytyä.Tarkoitan siis lapsemme avio(avo)puolisoa.
- donaattoria?
sitten kirjoitti:
joshan me olemme omamme kasvattaneet ja saaneet hyvän lopputuloksen,mutta mutta entäs tämä toinen osapuoli jonka kanssa ne lapset on tehty ja pitää yhessä kasvattaa,mitähän keenejä mahtanee löytyä.Tarkoitan siis lapsemme avio(avo)puolisoa.
Kyllä ympäristötekijät/kasvatus ONNEKSI painavat enemmän kuin perintötekijät jos nainen eroaa AJOISSA!
- Marion.T
angi kirjoitti:
kauheat taistelut kaupassa on epäonnistunut täysin. Hänen lapsistaan tuli jo pienenä varkaita. He varastivat oman äitinsä läsnäollessa karkkia. Heidän äiti ei nähnyt että lapsi oli jo laittanut taskuunsa karkkiaskin tai tikkarin. Kun lapset huomasivat että äidillä oli varaa ostaa tupakkaa muttei heille karkkia niin he oppivat ettei äiti antaisi rahaa että voisi mennä ostamaan. Niinpä nuo pienet alle kouluikäiset räkänokat menivät kauppaan ja varasti. Eikä he vielä niin pieninä osanneet pelätä poliisia. Tuo nainen kasvatti lapsistaan rosvoja. Minun kävi väliin sääliksi ne lapset.
Heidän lapset eivät onnistuneet vaikka varaa olisi ollut.
Ei meidän lapset vaatineet koskaan mitään yli varojen menevää he hyväksyivät ettei ole meininki heille kaikkia rahoja sioittaa että heidän täytyy mennä vaikka mainoksia jakamaan jos aikovat saada isompia asioita.että kysymys on aivan muusta kuin karkkien ostamisesta.
Kyllä olisikin helppoa jos pelkällä karkilla kasvattaisimme lapsistamme kunnon kansalaisia, mutta tuo väite minkä esitit on valitettavasti suorastaan naurettava.
Kyllähän tuossa mainitsemassasi tapauksessa oli kysymys nimenomaan äidin huomion heräättämisestä, eli kun teet pahaa saat huomiota.
Ei varkaudella, ja sillä ostaako lapsille namia ole minkäänlaista tekemistä keskenään.
Kerroit itsekin että äiti osti itselleen tupakkia mutta ei lapsilleen karkkia - olisikos niin että äiti viis veisasi siitä mitä hänen lapsensa tekivät ja he sen vuoksi yrittivät kaikki keinot että saisivat oman äitinsä huomion herätettyä.
Kyllähän tuo väite että äiti kasvatti lapsistaan roistoja ja varkaita pelkästään sillä ettei ostanut heille karkkia - on jo aivan tuulesta temmattu :DD
Et suinkaan voi uskoa siihen itsekään jos olet ihan täysillä matkassa oleva ihminen.
Miksi sanot toisten lapsia räkänokikiksi ? entä jos sinun lapsistasi käytettäisi tuota nimitystä - olisitko kovin onnellinen.
Ilmeiseti olet ihminen joka rakastaa yli kaiken omia lapsiaan eikä näekään heidän virheitään, mutta muiden lapset ovatkin räkänokkia ja varkaita ja roistoja.
Kunnioitin aikaisemmin sinun monia mielipiteitäsi, mutta valitettavasti nyt toit itsestäsi esiin puolen jota en pysty hyväksymään.
Lapset oavat aina viattomia - aikuiset määräävät heidän kasvunsa suunnan, ja olen omista lapsistani pyrkinyt kasvattamaan aikuisia jotka osaavat arvostaa myös muita ihmisiä.
Olen myös nähnyt heidän huonotkin puolensa enkä ole ummistanut niiltäkään silmiäni.
Mutta kokonaisuus on pysynyt erittäin hyvin koossa ja lapseni arvostavat ja kunnioittavat myös toisella tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä. - Elias
keneltähän kirjoitti:
Kysypä sitä vanhemmiltasi ja heidän vanhemmiltaan.
- Pirre*
Marion.T kirjoitti:
että lapsille annetaan ennemmin rahaa ja tavaraa kuin aikaa.
Me askarreltiin yhdessä mahdottomasti kaikesta luonnosta löytyvästä materiaalista vaikka mitä, ja hoitolapset oppivat siinä samassa käsinäpäryyttä ja jokainen heistäkin tykkäs kovasti yhteisestä ajasta.
Muistan kuinka eräs hoitotyttö tuli itkien hoitoon ja kertoi kuinka äiti oli heittänyt roskiin hänen meillä askartelemansa käpylehmä lauman - koska siitä tulee roskia. Perhan mutta mua otti pattiin niiden vanhempien piittamattomuus oman lapsen työstä.
Mun tytöllä on edellleen kaikki mun tekemäni pehmo-möllykät tallessa, meillä kaikki lapset halusivat aina joululahjaksi mun tekemäni pehmo-lelun :))
Vielä edelleenkin he haluavat lahjaksi joka joulu myös jotakin mun omatekemää :))
Tietenkin möllykät ovat vaihtuneet kaulaliinoihin - lapasiin ja villasukkiin ja moniin muihin omin käsin tehtyyn.
Tytär sanoi muutama vuosi sitten että joulu ei ole mitään ilman äidin itse valmistamaa lahjaa:DD
Arvaapa vain lämmittikö se mukavasti sydäntä :DD
Haa....... nyt saan perääni kaikki "taas kehut itseäsi" häiriköt, mutta siitä vain, totuus ei pala tulessakaan :)))kannattaa kehua itseään, jos on aihetta, saapahan ainakin ne kehut jos ei muuta..:)
Minäkään en kadu niitä "hukkaan" heitettyjä vuosia, jotka vietin kotona lastemme ollessa pieniä. Tyttäremme muistelevat kuinka ihanaa oli tulla koulusta kotiin kun äippä oli kotona ja "aina" (tuossa aika kullannut muistot) tuoksui jokin tuore leivonnainen. Pahnanpohjimmainen on syntynyt melkein ja yli kymmenen vuotta myöhemmin, kuin ensimmäiset kaksi lastamme ja niinollen olin taas kotona, kun vanhemmat lapset kävivät jo koulua.
No, ei kai heillä ihan kaikkia viimesen päälle olleita muotivimpaimia ollut, mutta juttukaveri löytyi aina kotoa, kun jotain kerrottavaa kertyi..
Poikamme oli huvittava, kun hän tuli koulun jälkeen istumaan aina keittiön työpöydälle ja heilutti siinä pitkiä koipiaan ja kertoili asioistaan ja koulupäivästään, minun iso kollikka....:))..nyt jo kolmen lapsen isä..snif...
Voihan se olla, että me olisimme nyt hiiirmu riiikkaita ja ooonnellisia mersun jms. hienouksen omistajia, jos olisin tehnyt uraa ja opiskellut ja kehittänyt itseäni, ainakkii viissaampi mie varmmaan olisin...
Tämä itekehu ei tarkoita sitä etteivätkö töissä olevien ja uraihmisten lapset olisi yhtä onnellisia ja hyviä ihmisiä, ja heidän vanhempansa yhtä hyviä kasvattajia - ei missään nimessä tarkoita sitä, enkä muita arvostellakseni kertonutkaan omiani.. - angi
Marion.T kirjoitti:
että kysymys on aivan muusta kuin karkkien ostamisesta.
Kyllä olisikin helppoa jos pelkällä karkilla kasvattaisimme lapsistamme kunnon kansalaisia, mutta tuo väite minkä esitit on valitettavasti suorastaan naurettava.
Kyllähän tuossa mainitsemassasi tapauksessa oli kysymys nimenomaan äidin huomion heräättämisestä, eli kun teet pahaa saat huomiota.
Ei varkaudella, ja sillä ostaako lapsille namia ole minkäänlaista tekemistä keskenään.
Kerroit itsekin että äiti osti itselleen tupakkia mutta ei lapsilleen karkkia - olisikos niin että äiti viis veisasi siitä mitä hänen lapsensa tekivät ja he sen vuoksi yrittivät kaikki keinot että saisivat oman äitinsä huomion herätettyä.
Kyllähän tuo väite että äiti kasvatti lapsistaan roistoja ja varkaita pelkästään sillä ettei ostanut heille karkkia - on jo aivan tuulesta temmattu :DD
Et suinkaan voi uskoa siihen itsekään jos olet ihan täysillä matkassa oleva ihminen.
Miksi sanot toisten lapsia räkänokikiksi ? entä jos sinun lapsistasi käytettäisi tuota nimitystä - olisitko kovin onnellinen.
Ilmeiseti olet ihminen joka rakastaa yli kaiken omia lapsiaan eikä näekään heidän virheitään, mutta muiden lapset ovatkin räkänokkia ja varkaita ja roistoja.
Kunnioitin aikaisemmin sinun monia mielipiteitäsi, mutta valitettavasti nyt toit itsestäsi esiin puolen jota en pysty hyväksymään.
Lapset oavat aina viattomia - aikuiset määräävät heidän kasvunsa suunnan, ja olen omista lapsistani pyrkinyt kasvattamaan aikuisia jotka osaavat arvostaa myös muita ihmisiä.
Olen myös nähnyt heidän huonotkin puolensa enkä ole ummistanut niiltäkään silmiäni.
Mutta kokonaisuus on pysynyt erittäin hyvin koossa ja lapseni arvostavat ja kunnioittavat myös toisella tavalla ajattelevia ja toimivia ihmisiä.vanhemmat eivät ikinä siivonneet lastensa neniä. He olivat asunto-alueemme likaisimmat lapset. Oikeastaan tätä perhettä ei voi verrata kehenkään täällä olevaan, olen sen nyt tullut huomaamaan.
Tietysti meitä on jokalähtöön ja ei todellakaan se ole lasten vika minkälaiset vanhemmat ovat saaneet.
Harmitti vaan tuo nainen kuinka hän suureen ääneen paasasi leikkikentällä ettei meillä pennut määrää...! Hän unohti ettei hänen pennut olleet niin isoja, että heitä olisi tarvinnut tukistella ja lyödä näpeille joka mutkassa. Hän sai lapsensa itkemään tämäntästä... Onko tuo nainen nyt onnellinen kun on lapset heittiöitä?
Mitä hän voitti sellaisella käytöksellä? Jos teistä täällä on hänen puolustajakseen niin voin kuvitella teidän olleenne samaa maata. Nyt olen jo vanha ihminen, mutta silti rakastan lapsia, vieraidenkin olen heistä jokaisesta huolissani ja pyydän korkeimman apua heille joilla on ymmärtämättömät vanhemmat. - Marion.T
angi kirjoitti:
vanhemmat eivät ikinä siivonneet lastensa neniä. He olivat asunto-alueemme likaisimmat lapset. Oikeastaan tätä perhettä ei voi verrata kehenkään täällä olevaan, olen sen nyt tullut huomaamaan.
Tietysti meitä on jokalähtöön ja ei todellakaan se ole lasten vika minkälaiset vanhemmat ovat saaneet.
Harmitti vaan tuo nainen kuinka hän suureen ääneen paasasi leikkikentällä ettei meillä pennut määrää...! Hän unohti ettei hänen pennut olleet niin isoja, että heitä olisi tarvinnut tukistella ja lyödä näpeille joka mutkassa. Hän sai lapsensa itkemään tämäntästä... Onko tuo nainen nyt onnellinen kun on lapset heittiöitä?
Mitä hän voitti sellaisella käytöksellä? Jos teistä täällä on hänen puolustajakseen niin voin kuvitella teidän olleenne samaa maata. Nyt olen jo vanha ihminen, mutta silti rakastan lapsia, vieraidenkin olen heistä jokaisesta huolissani ja pyydän korkeimman apua heille joilla on ymmärtämättömät vanhemmat.karamellin ostosta vaan ongelmat olivat aivan jossain muualla.
Jos vanhemmat laiminlyövät lapsiaan tottakai syntyy tuollainen tilanne, mutta vaikka se äiti olis ostanut sen namin joka kerta kaupassa käydessään ja muuten käyttäytynyt kuinka käyttäytyikin, niin lapset olisivat silti olleet onnettomia.
Joten asia on niin, että se läheisyys ja rakkaus ilman yhtäkään namia ja lelua on lapsella monin verroin tärkeämpää.
Jokainen lapsi haluaa olla rakastettu ja jos näin ei ole, on lapsen tie melko varmasti menevä päin vaikeuksia.
Mutta asia on niin, että lapset eivät missään tapauksessa saakaan määrätä, kyllähän vanhemmilla täytyy olla sen verran selkärankaa että lapset tietävät paikkansa ja sen mitä saa tehdä ja mitä ei. Lapsi ei tunne itseään turvatuksi ellei hänellä ole selviä rajoja.
Tilannehan olisi aivan kaaottinen jos lapset saisivat määrätä mitä milloinkin tehdään ja miten ollaan.
Kai sinunkin lapsillasi oli määrätyt kotiintuloajat kun he olivat nuoria?
Vai saivatko he olla ulkona vaikka koko yön?
Samoin kuin ruoka-ajat ja nukkumaanmeno-ajat.
Kaikki tämä on vanhempien tehtävä ja nimenomaan heidän vastuullaan on määrätä tuollaisista asioista - ei missään tapauksessa lapsen. - Ei ole heidän vikansa
angi kirjoitti:
vanhemmat eivät ikinä siivonneet lastensa neniä. He olivat asunto-alueemme likaisimmat lapset. Oikeastaan tätä perhettä ei voi verrata kehenkään täällä olevaan, olen sen nyt tullut huomaamaan.
Mitä hän voitti sellaisella käytöksellä? Jos teistä täällä on hänen puolustajakseen niin voin kuvitella teidän olleenne samaa maata. Nyt olen jo vanha ihminen, mutta silti rakastan lapsia, vieraidenkin olen heistä jokaisesta huolissani ja pyydän korkeimman apua heille joilla on ymmärtämättömät vanhemmat.jollei äiti pyyhy neniä!
- angi
Marion.T kirjoitti:
karamellin ostosta vaan ongelmat olivat aivan jossain muualla.
Jos vanhemmat laiminlyövät lapsiaan tottakai syntyy tuollainen tilanne, mutta vaikka se äiti olis ostanut sen namin joka kerta kaupassa käydessään ja muuten käyttäytynyt kuinka käyttäytyikin, niin lapset olisivat silti olleet onnettomia.
Joten asia on niin, että se läheisyys ja rakkaus ilman yhtäkään namia ja lelua on lapsella monin verroin tärkeämpää.
Jokainen lapsi haluaa olla rakastettu ja jos näin ei ole, on lapsen tie melko varmasti menevä päin vaikeuksia.
Mutta asia on niin, että lapset eivät missään tapauksessa saakaan määrätä, kyllähän vanhemmilla täytyy olla sen verran selkärankaa että lapset tietävät paikkansa ja sen mitä saa tehdä ja mitä ei. Lapsi ei tunne itseään turvatuksi ellei hänellä ole selviä rajoja.
Tilannehan olisi aivan kaaottinen jos lapset saisivat määrätä mitä milloinkin tehdään ja miten ollaan.
Kai sinunkin lapsillasi oli määrätyt kotiintuloajat kun he olivat nuoria?
Vai saivatko he olla ulkona vaikka koko yön?
Samoin kuin ruoka-ajat ja nukkumaanmeno-ajat.
Kaikki tämä on vanhempien tehtävä ja nimenomaan heidän vastuullaan on määrätä tuollaisista asioista - ei missään tapauksessa lapsen.Mitä ylemmälle asteelle mentiin kouluun sitä pitempi ulkona olo aika. Lopuksi noin kahdeksantoistavanhana sai olla ulkona vaikka koko yön jos ilmoitti missä oli..? Ainosataan viikonloppuina.
Tarkat ruokailu ajat sekä siivous vuorot. Kymmenen ikäisestä täytyi petata sänky se sisältyi viikkorahaan. Jos jätti petinsä petaamatta se oli 3mk:aa vähemmän tiliä. Minähän ajan takaa sitä, että milloin nämä säännöt alkoivat..Oliko lapsi oikean ikäinen. Siksi mainitsin koiran että ihmiset ymmärtäisivät eron. Iällä ja iällä... Se on suurin ja tärkein seikka.
Tämä meidän juttu sivuaa lapsia mutta ajaa ohitse aloituksen meiningin. Tästä aiheesta olisi jonkun pitänyt tehdä uusi aloitus...? Minä en kerta kaikkiaan edes kehtaa enään aloittaa samaa alusta. - syntymästä asti,
angi kirjoitti:
Mitä ylemmälle asteelle mentiin kouluun sitä pitempi ulkona olo aika. Lopuksi noin kahdeksantoistavanhana sai olla ulkona vaikka koko yön jos ilmoitti missä oli..? Ainosataan viikonloppuina.
Tarkat ruokailu ajat sekä siivous vuorot. Kymmenen ikäisestä täytyi petata sänky se sisältyi viikkorahaan. Jos jätti petinsä petaamatta se oli 3mk:aa vähemmän tiliä. Minähän ajan takaa sitä, että milloin nämä säännöt alkoivat..Oliko lapsi oikean ikäinen. Siksi mainitsin koiran että ihmiset ymmärtäisivät eron. Iällä ja iällä... Se on suurin ja tärkein seikka.
Tämä meidän juttu sivuaa lapsia mutta ajaa ohitse aloituksen meiningin. Tästä aiheesta olisi jonkun pitänyt tehdä uusi aloitus...? Minä en kerta kaikkiaan edes kehtaa enään aloittaa samaa alusta.niin koiralla kuin lapsellakin!
- Pirre*
angi kirjoitti:
Mitä hän voitti sellaisella käytöksellä? Jos teistä täällä on hänen puolustajakseen niin voin kuvitella teidän olleenne samaa maata. Nyt olen jo vanha ihminen, mutta silti rakastan lapsia, vieraidenkin olen heistä jokaisesta huolissani ja pyydän korkeimman apua heille joilla on ymmärtämättömät vanhemmat.lasten oma vika jos nenät ovat pyyhkimättä; voi miten tuli paha mieli kun luin tuon kohdan, että "he olivat alueen likaisimmat jne..", minulle tuli tunne, että olet laittanut jo ennakkoasenteellasi nämä lapset alimpaan kastiin...
Mikähän siinä on, että toimimme näin ja ehkä aivan tiedostamattakin; alamme katsoa likaista- ja jo muutenkin huonomman osan saanutta lasta hyljeksien, aivankuin he olisivat itse syypäitä- ja vastuussa räkäisistä nenistään ja resuisesta ulkomuodostaan.., miksi emme sensijaan tue tällaista perhettä ja ainakin lapsia ota, vaikka vain lainaksi syliimme ja keskustele heille kuin he olisivat yhtä ajattelevia ja tuntevia ihmistaimia kuin ne kauniisti puetut ja siististi käyttäytyvät lapset, mikä tähän eläimelliseen reaktioomme on syynä?
Sillä onhan niin, että eläinmaailmassakin sitä huonointa yksilöä ruvetaan repimään ja hyljeksimään - mutta toisaalta ihmisyyteen pitäisi kuulua inhimillisyys. - angi........
Pirre* kirjoitti:
lasten oma vika jos nenät ovat pyyhkimättä; voi miten tuli paha mieli kun luin tuon kohdan, että "he olivat alueen likaisimmat jne..", minulle tuli tunne, että olet laittanut jo ennakkoasenteellasi nämä lapset alimpaan kastiin...
Mikähän siinä on, että toimimme näin ja ehkä aivan tiedostamattakin; alamme katsoa likaista- ja jo muutenkin huonomman osan saanutta lasta hyljeksien, aivankuin he olisivat itse syypäitä- ja vastuussa räkäisistä nenistään ja resuisesta ulkomuodostaan.., miksi emme sensijaan tue tällaista perhettä ja ainakin lapsia ota, vaikka vain lainaksi syliimme ja keskustele heille kuin he olisivat yhtä ajattelevia ja tuntevia ihmistaimia kuin ne kauniisti puetut ja siististi käyttäytyvät lapset, mikä tähän eläimelliseen reaktioomme on syynä?
Sillä onhan niin, että eläinmaailmassakin sitä huonointa yksilöä ruvetaan repimään ja hyljeksimään - mutta toisaalta ihmisyyteen pitäisi kuulua inhimillisyys.mitään tehnyt näiden lasten hyväksi.
Esimerkisi perheen ainoa tytär lähetettiin kouluun äidin vanhan villaleningin kanssa joka oli melkein nilkkoihin pitkä. Koko asunto alueen porukat kuulivat tuon kauhean tappelun kun tytär ei millään olisi mennyt kouluun.
Kukaan muu ei uskaltanut puuttua asiaan kuin minä. En halua kehua, että uskalsin vaan tein sen omien lasteni tähden, että he näkivät kuinka täytyy aina auttaa heikompi osaista tai väärin kohdeltua. Pyysin tuota tyttöä meille ja käskin ottamaan hameen päältään. Niinpä minä leikkasin hameen tarpeeksi lyhyeksi ja ompelin helman ompelukoneella kiinni. Tyttö tuli niin onnelliseksi asiasta, että tanssien ja riemuiten lähti kouluun tuntia myöhässä. Hänen äidistään tuli minulle vihollinen. - angi
angi........ kirjoitti:
mitään tehnyt näiden lasten hyväksi.
Esimerkisi perheen ainoa tytär lähetettiin kouluun äidin vanhan villaleningin kanssa joka oli melkein nilkkoihin pitkä. Koko asunto alueen porukat kuulivat tuon kauhean tappelun kun tytär ei millään olisi mennyt kouluun.
Kukaan muu ei uskaltanut puuttua asiaan kuin minä. En halua kehua, että uskalsin vaan tein sen omien lasteni tähden, että he näkivät kuinka täytyy aina auttaa heikompi osaista tai väärin kohdeltua. Pyysin tuota tyttöä meille ja käskin ottamaan hameen päältään. Niinpä minä leikkasin hameen tarpeeksi lyhyeksi ja ompelin helman ompelukoneella kiinni. Tyttö tuli niin onnelliseksi asiasta, että tanssien ja riemuiten lähti kouluun tuntia myöhässä. Hänen äidistään tuli minulle vihollinen.Internetti sammui välillä ja kun jouduin uudestaan meneen kirjoitukseeni niin koneeseen tuli punainen lappu joka ilmoitti että joku toinen on rekisteröinyt nimen.
Mutta kuten kirjoitin tuosta tytöstä niin olen sitä mieltä että hänen äitoisä oli suorastaan tyranni omille lapsilleen. Kuten sanoin niin ei täällä ole mukana ainoatakaan sellaista tyyppiä. - jaanamaikki
Pirre* kirjoitti:
lasten oma vika jos nenät ovat pyyhkimättä; voi miten tuli paha mieli kun luin tuon kohdan, että "he olivat alueen likaisimmat jne..", minulle tuli tunne, että olet laittanut jo ennakkoasenteellasi nämä lapset alimpaan kastiin...
Sillä onhan niin, että eläinmaailmassakin sitä huonointa yksilöä ruvetaan repimään ja hyljeksimään - mutta toisaalta ihmisyyteen pitäisi kuulua inhimillisyys.Samaa mieltä 100%!!!
- jaanamaikki
angi........ kirjoitti:
mitään tehnyt näiden lasten hyväksi.
Kukaan muu ei uskaltanut puuttua asiaan kuin minä. En halua kehua, että uskalsin vaan tein sen omien lasteni tähden, että he näkivät kuinka täytyy aina auttaa heikompi osaista tai väärin kohdeltua. Pyysin tuota tyttöä meille ja käskin ottamaan hameen päältään. Niinpä minä leikkasin hameen tarpeeksi lyhyeksi ja ompelin helman ompelukoneella kiinni. Tyttö tuli niin onnelliseksi asiasta, että tanssien ja riemuiten lähti kouluun tuntia myöhässä. Hänen äidistään tuli minulle vihollinen.Tämä alkaa jo melkeinpä vaikuttaa provolta vao oletko tosiaan näin tyhmä ??????????????????????
- Pirre*
jaanamaikki kirjoitti:
Tämä alkaa jo melkeinpä vaikuttaa provolta vao oletko tosiaan näin tyhmä ??????????????????????
näillä osamäärillä pysty vielä ketään luokittelemaan....ja eiköhän angikin käyttänyt vain hieman vääriä sanoja kertoessaan auttamisestaan esim. sana "käskin" tilalla olisi ollut sana, pyysin ja asia olisi kuulostanut jo paljon paremmalta, mutta itse tekohan tässä oli se asian ydin..eikö vain, vai oliko tyhmää päästää lapsi yleiseltä pilkalta?
- jaanamaikki
Pirre* kirjoitti:
näillä osamäärillä pysty vielä ketään luokittelemaan....ja eiköhän angikin käyttänyt vain hieman vääriä sanoja kertoessaan auttamisestaan esim. sana "käskin" tilalla olisi ollut sana, pyysin ja asia olisi kuulostanut jo paljon paremmalta, mutta itse tekohan tässä oli se asian ydin..eikö vain, vai oliko tyhmää päästää lapsi yleiseltä pilkalta?
Ei kai lasta voi auttaa suututtamalla vanhemmat?Lue koko juttu uudelleen ajatuksen kanssa,tuskin tuo kovin liioitetulta vaikuttava leninkijupakka oli ainoa lastenvaateongelma siinä perheessä jos nyt nämä Angin jutut yleensä pitävät paikkansa,eikö olisi pitänyt kääntyä sosiaalitoimiston puoleen esimerkiksi?
- angi
...olet aina väärin päin....
- angi
... et silti ole pyhin...
- angi
...taikka myötä, teet aina turhaa työtä...
- angi
...kun kaikki toisten virheisiin tirrottaa...
- jaanamaikki
angi kirjoitti:
ja esiruokus niin kyllä se siitä ;D
- Marion.T
angi kirjoitti:
Taitaa olla nyt sun vuorosi olla toisten hampaissa.
Olen tuon kyllä itsekin kokenut, mutta mitäs tuosta, eiköhän meistä kaikki ole tuon vaiheen läpikäynyt.
Kirjoittajilla on eriäviä mielipiteitä - sehän on sitä elämän kirjoa :))
Älä silti anna periksi, vaikka en sun kanssas samaa mieltä läheskään kaikista asioista ole, niin ihan kiva että tänne kirjoittelet :)
Kaunista päivänjatkoa sinne missä sitten oletkin :DD
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 343178
- 971654
- 1361555
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa421395- 911260
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo261149- 561045
MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil232991Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa270971Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall125970