Kalevalankatu

Anonyymi-ap

Pyöräilyn lauantaina prismaanpäin kalevalankatua tätä puolta missä on kerrostalot. Kadulla ei varsinaisesti tällä puolella ole pyöräteitä vaan se on keskuskoulun puolella, mutta kaikki pyöräilee tätä puolta. Olin kalevalankatu 7 kohdalla kun yks kaks pihalta tuli eteeni harmaa farmari auto pysähtymättä talon nurkalle. Pelästyi niin hemmetisti kun auto tuli suoraan eteen ja sain pyörän just pysähtyy etten ajanut päin. Väliä jäi vaan noin 5 cm. Ukko ei reagoinut mitenkään eikä edes pysähtynyt vaan jatkoi matkaansa keskustaan. Autokin oli niin luminen etten nähnyt rekkaria. Jos oisin jäänyt auton alle olisinko ollut yksin syyllinen vaikka se ukko tulikin sieltä varomatta mitään . Jos täältä päin ois mennyt joku vanha ihminen trollalla niin miten ois käynyt, ei se ois niin äkkiä saanut vauhtia pysähtyy. Koska monikin painelee trollalla kauheeta vauhtia

9

260

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Siis, pihasta ajaja maksaa Aina.🪙🪙💸

Ei siinä sen kummempia, kun POLIISIT paikalle, niin asiat hoituu.
      Tuollainen asia pitäisi olla, kaikille päivänselvä asia.👍

• Anonyymi

Ihan vakava pointti mutta tuo "trollalla kauheeta vauhtia" nauratti. Tässäkin kylässä yksi mummeli painelee sukset olalla sellaista tahtia jalkakäytävällä, että ihan minua keski-ikäistäkin huimaa; ollapa itsekin tuossa kunnossa hänen ikäisenään :).

• Anonyymi

No moni mummo menee tosi kovin trollalla ,kun ne on niin kevyitä.
      Ja mummot hyvässä kunnossa.
      Jos olis mullakin ollu hiukan enemmän vauhtia niin se ois ajanut mun nurin se autoilija.
      Kyllä pelästyi ihan hirveesti

• Anonyymi

Juu, rullaa ne tosi hyvin, sen verran itsekin kokeillut, mutta kyllä mäkin hämmästyin yhtenä kesänä miten kovaa joku mummo meni ja jaksoi potkia vauhtia monta sataa metriä tasaisesti jalkaa vaihtamatta. Se voi olla myös ettei nää valita vaikka vähän kolottaa tai syke nopeutuu niinku ei pidäkään ellei vaarallisia oireita.

Toisaalta sitten mä oon ihmetelly miksei semmoset vaikeakulkuiset tunnu edes hengästyvän, mut hikoilu vanhemmiten vähenee, kun elimistön hengitys- ja verenkiertoelimistön pitäisi automaattisesti kompensoida mikäli lihasten suorituskyky ei riitä. Eikö elimistö pysty vai onko se "en mää jaksa"? Näin olen sen itse itsellä ajatellut, kun muuten happi kulkee hyvin ja hengitys sekä syke tasaantuu rasituksen jälkeen kuin hyväkuntoisella ja saman vahvisti eräs fysioterapeutti, vaikka kuullut oon ties mitä. Mä en itse pysty seisoon tai potkiin toisella jalalla tuskin yhtään ja paremmallakin ehkä max. 100 m, vaikka oon 30-40 vuotta nuorempi noita - mutta paljon sairaampi.

lajijasuris

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Juu, rullaa ne tosi hyvin, sen verran itsekin kokeillut, mutta kyllä mäkin hämmästyin yhtenä kesänä miten kovaa joku mummo meni ja jaksoi potkia vauhtia monta sataa metriä tasaisesti jalkaa vaihtamatta. Se voi olla myös ettei nää valita vaikka vähän kolottaa tai syke nopeutuu niinku ei pidäkään ellei vaarallisia oireita.

Toisaalta sitten mä oon ihmetelly miksei semmoset vaikeakulkuiset tunnu edes hengästyvän, mut hikoilu vanhemmiten vähenee, kun elimistön hengitys- ja verenkiertoelimistön pitäisi automaattisesti kompensoida mikäli lihasten suorituskyky ei riitä. Eikö elimistö pysty vai onko se "en mää jaksa"? Näin olen sen itse itsellä ajatellut, kun muuten happi kulkee hyvin ja hengitys sekä syke tasaantuu rasituksen jälkeen kuin hyväkuntoisella ja saman vahvisti eräs fysioterapeutti, vaikka kuullut oon ties mitä. Mä en itse pysty seisoon tai potkiin toisella jalalla tuskin yhtään ja paremmallakin ehkä max. 100 m, vaikka oon 30-40 vuotta nuorempi noita - mutta paljon sairaampi.

lajijasuris

Voihan ne mummotkin olla tosi sairaita ,mut trollaon hyvä apuväline. Ja sit vielä kun osaa potkia vuoronperään molemmilla jaloilla niin se tasoittaa sitä vauhtia,
        Mut kukaan ei oleta et jostain kerrostalon pihasta ajaa auto suoraan eteen ,voi hitsi. Tais olla joku ulkolainen mies. Oli tyhmä kun ei edes pysähtynyt ja pyytänyt anteeksi. Mulla vilisi päässä jo monta kuvaa että miten tässä nyt käy vaikka aikaa ei ollut kun ehkä muutama sekunti

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Voihan ne mummotkin olla tosi sairaita ,mut trollaon hyvä apuväline. Ja sit vielä kun osaa potkia vuoronperään molemmilla jaloilla niin se tasoittaa sitä vauhtia,
        Mut kukaan ei oleta et jostain kerrostalon pihasta ajaa auto suoraan eteen ,voi hitsi. Tais olla joku ulkolainen mies. Oli tyhmä kun ei edes pysähtynyt ja pyytänyt anteeksi. Mulla vilisi päässä jo monta kuvaa että miten tässä nyt käy vaikka aikaa ei ollut kun ehkä muutama sekunti

No ehkä saivartelua mikä tosi sairas mutta: "Voihan ne mummotkin olla tosi sairaita ,mut trollaon hyvä apuväline." ...

Joo, mutta silloin kun mennään kovaa vauhtia tasaisesti potkien satoja metrejä vielä jalkaa vaihtamatta niin kovin merkittävästi ei voi olla vikaantunut mm. aivojen ja selän liikehermot, glukoosi,elektrolyytit, nestetasapaino, sydän, nivelet eikä merkittäviä ulkoisia aivovammoja. Jonkun tason dementikko, keva, skitso yms. tietty voi olla.

lajijasuris

• Anonyymi

Niin ja pienet tytöt ja pojat pyöräilee siitä myös kovaa vauhtia

• Anonyymi

Sain jo heti loimaanlehden koppeihin vastauksen että pyörätie on Kalevalan kadun toisella puolella ja kyllähän minä sen tiesin jo lähtiessäni että ajan väärää puolta. Mutta sitähän mä pelkäsin että oisin joutunut maksaan korvauksia sille autoilijalle jos oisin ajanut auton kylkeen . Mielessä oli vaan saada pyörä pysähtyyn ja pysyä pystyssä ettei käy huonosti kun oli liukasta vaikkei vauhti ollutkaan oikein kummoinen
      Mun mielestä kalevalankadulla vois molemmin puolin olla pyörätie kun tää puoli mitä ajoin on tosi levee pelkästään kävelijöille

• Anonyymi

Niin vois. Kyllä kai autoilijallakin on väistämisvelvollisuus pihasta tulevana ja ylipäänsä aina pitää pyrkiä olosuhteiden mukaiseen varovaisuuteen ja onnettomuuksien ehkäisyyn Tieliikennelain mukaan, vaikka sinänsä liikennesääntöjen mukaan ajaisikin.

lajijasuris

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      26
      2656
    2. Ripeyttä asiointiin

Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee
      Hyrynsalmi
      24
      2032
    3. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      108
      1531
    4. Koska me nähdään

Seuraavan kerran ja odotanko sitä?
      Ikävä
      76
      1289
    5. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      7
      1198
    6. Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!

Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi
      Tunteet
      138
      1166
    7. En tunne muita

Kohtaan tätä samaa polttavaa halua vain sinua kohtaan. Ei vaan muut sytytä
      Ikävä
      64
      1016
    8. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      934
    9. Ollaan kuin yö ja päivä

Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.
      Ikävä
      70
      881
    10. Oletko joskus lähestynyt jotakin

väärällä identiteetillä? Miksi?
      Ikävä
      102
      867
    Aihe