Kuka on lähimmäiseni

Anonyymi-ap

Onko lähimmäiseni oma lapsi, vanhemmat, sukulaiset vai naapuri. Vai onko lähimmäiseni myös kyttäävät naapuri, pahanpuhuja, sairastava vanhus tai heikommassa oleva kulkija.
Ketä me tänäaikana autamme? Riittääkö meidän rakkaus kyttäävälle naapurille...tai heikommassa asemassa olevalle. Ennenaikaan kristityt huolehtivat toisistaan ja "papit" kävelivät kansan joukossa. Samalla heidän puolisot huolehtivat sairaista ja köyhistä. Mitä tekevätkään aikamme papit ja papittaren, enkä aikamme ruustiinat, pappien puolisot, riittääkö heillä aikaa ihmisille, vai onko unohtunut Raamatun sanoma lähimmäiseisestä. Tarjoavatko he jalkajakkaraa tai kynnysmattoa toisille matkaajille. Onko ihmisistä huolehtiminen facessa ja siellä viestittely uusista maallisista tavaroista, kaukomatkoista, erikoisista ruokalajeista. Ikävä kyllä, tältä se vaikuttaa ja papit ja papittaret jättävät tehtävänsä kesken. He jättävät kaiken kasteeseen, vaikka se on alku ja "tehtävä" jatkuu siitä. Kaitsevatko se seurakuntaa ja kutsuvat parannukseen - taitaa harva näin toimia. Vai onko niin, että sokea taputtaa sokeaa.
Olisiko meillä jokaisella tänä vuonna tässä parannuksen teko. Olisiko lähimmäiseni myös se heikompi kanssakulkija, sairas, köyhä tai joku joka "rikkoi vasten". Entä jos huolehtisimme toisistamme ja lopettaisimme panettelun ja valheiden puhumisen.

3

407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ihminen on sellainen kun on, ei häntä kiinnosta toisissa kun hyötyminen.

• Anonyymi

Jumala antaa anteeksi syntimme.

• Anonyymi

Enpä ole huomannut, Tunnen syntisiä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      187
      3076
    2. Oletko kertonut jo muille tunteistasi?

Ystävillesi esimerkiksi? Minä en ole vielä kertonut kenellekään tästä meidän jutusta.
      Ikävä
      64
      2626
    3. Miksi mies kääntyy poispäin

Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      203
      2240
    4. Kerro kaivatustasi.

1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      74
      1886
    5. Kysy jotain kaivatultasi

Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      102
      1793
    6. Kesä, kesä!

Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      9
      1691
    7. Minkälaisesta seksistä

haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      104
      1509
    8. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      219
      1176
    9. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      81
      1130
    10. Tarkkanäköisyys

Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      95
      1089
    Aihe