Haluaisin vinkkejä vaatteiden nimeämiseen, lapsen hoitoon mennessä.
Vaatteiden nimeäminen
10
6755
Vastaukset
- äippä3
mihin pystyin ja joihinkin harvoihin ompelin nimen.
- yxäxäx
silittämällä kiinnitettävää nauhaa, jossa on lapsen nimi, ei ole kallista. Käytän vieläkin kun tarttee merkata leirille kamoja. Kätevää, senkun tilaat ja silität, eikä maksa paljoa. Saat helposti pois, jos haluta myydä vaatteen eteenpäin vähän kalliimmalla.
- -Lh-
Hyväksi on todettu tämä keno meilläkin!
Suuret kiitokset niille vanhemmille, jotka jaksvat/ehtivät kunnolla paneutua lastensa vaatteiden ja tavaroiden nimeämiseen.
Se on todella tärkeä asia meidän hoitajien arjessa kun kymmenien lasten kanssa työskentelemme päivittäin.
Oman ryhmän lasten vaatteet oppii tunnistamaan melko nopeasti,kun esim.kuivauskaappia tyhjentelee,mutta kun tulee sijainen taloon,niin nimet vaatteissa ovat ensiarvoisen tärkeitä!
Kiitokset teille vanhemmille :) - Katjuska
Kiitos vinkistä.
Mistä nettikaupasta olet tilannut silitettävää nauhaa? Kiitos etukäteen!!!!!!!!
- äitee +4
euroteam on se nettifirma.
osta nimilaput liimalla ja silitä kaksinkerroin laita sitten niillä taggit nastoilla kiinni vaatteeseen. ei laput irtoa eikä vaatteet repeile ja lisäksi helppo irrottaa kun vaate jatkaa kulkuaan. muuten laput ei liimalla oikein pysy ja ompelussa hirvee homma..
ja niitä halpoja silitettäviä kannattaa ostaa silti niistä lähtee teksti kyllä vähitellen haalistumaan mutta ovat hyviä pikkuvaatteisiin kuten sukkiin, hanskoihin ja alkkareihin yms. saa nimen siististi vaatteen sisälle eikä se kutita muksua. - 3:n äiti
Kaupasta saa vaatteiden merkkaamista varten tusseja. Niissä vaan on se huono puoli, että se tussin jälki saattaa kulua pois pesussa vähitellen. Eli jos tussia käyttää, pitää tarkistaa aina pesun jälkeen, että nimet ovat tallella. Sukissa se tussi ei pysy ainakaan meillä ollenkaan. Joissakin vaatteissa on pesuohjelappu sellaista materiaalia, ettei siitä saa sitä tussin jälkeä millään pois ja toisista lähtee jo ekassa pesussa.
- YH-isäpappa
On ollut leimasin jossa on lapsen nimi ja tekstiilileimasinväriä. Tulee siisti nimi ja helposti. Firmaa en muista, mutta leimasinliikkeessä osaavat varmaan neuvoa.
- Kolmen äiti
Täältä tilasin 30 silitettävää nimilappua ja tekstiiilitussin. Maksoi jotain 14-15 e.
http://www.merkitse.fi
1. silitettäviä ei tarvitse varmistella millään, pysyy pelkästään silittämällä jatkuvassa 60 asteen pesussa
2. tekstiilitussi kestää saman 60 pesun ja lupaavat 100 pesua - Miepä
Kolmen äiti kirjoitti:
Täältä tilasin 30 silitettävää nimilappua ja tekstiiilitussin. Maksoi jotain 14-15 e.
http://www.merkitse.fi
1. silitettäviä ei tarvitse varmistella millään, pysyy pelkästään silittämällä jatkuvassa 60 asteen pesussa
2. tekstiilitussi kestää saman 60 pesun ja lupaavat 100 pesuaMä olen laittanut nimen apteekin teippiin, joka on pysynyt hyvin jopa pesuissa. Halpa ja helppo keino uusia, jos/kun irtoaa..
- äitimummu
mä olen laittanut jo 24 vuotta lasteni vaatteisiin nimet kangastussilla, sellaisella teräväkärkisellä. Nyt nuorimmainenkin on jo koulussa, mutta edelleen laitan nimen vaatteisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 941729
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2391493- 891346
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!651015Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46921- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9874- 46842
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35819