Kojetaulun räminä

uusi bemaristi

Tuli tuossa äskettäin hommattua uusi BMW 320i (E90). Ihan tyytyväinen autoon olen muuten ollut, mutta nyt olen huomannut (ajettu 4000 km) ylimääräistä ääntä jostakin kojetaulun sisältä/päältä kuljettajan puolelta. Ääni on sellaista helinää/räminää, joka tulee varsinkin epätasaisella tiellä ajettaessa. Onko kellään vastaanvanlaisia kokemuksia ja tietoa mistä ääni voisi johtua?

6

1623

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Alex

Moi !

Viidestä bemarista yhdestä kuului kojelaudasta ääntä. Raitista ilmaa toimittavaan putkeen oli mennyt kuiva lehti joka piti ääntä.

Kannattanee käydä myyjältä kysymässä kun ehtii, kuulostaa oudolta.

--

• BMW Power

Ongelma on lähtökohtaisesti siinä että autosi on niin hiljainen että vähäinenkin ääni kuuluu.
      Ja toinen juttu on sitten äänilähteen paikantaminen.

Kokemusta on E46:sta missä ratin keskiöstä kuului joku "sirinä" silloin tällöin. Se saatiin silloin kyllä korjattua.

Nykyisessä E60:ssä taas keskikonsolissa ilmastoinnin alla oleva muovinen säilytys laatikko taasen "särisi" mukulakivi kadulla. Sekin on huollossa jo vaimennettu.

Siinä on kaikki kokemukseni BMW:n hälyäänistä lukuunottamatta ovien tiivisteitä E46:ssa, E39:ssä ja E60:ssa.
      Ne taasen pitää vaan pitää puhtaina kaikesta liasta eikä mitään silikoneja yms. saa käyttää.

PS. Saan yhdennentoista uuden Bemarini (E60 525iA)ensi viikolla joten kokemusta riittää.

• uusi bemaristi

Tänään Herttoniemen Laakkosella. Tiskillä ollut henkilö ei osannut/halunnut tarkkaa sanoa, mikä räminän aiheutti, enkä viitsinyt erikseen huoltomieheltä kysyä. Sen verran sain tietoa, että kojetaulu irrotettiin kokonaan ja joitakin johtoja operoitiin jollakin tavalla. Pääasia kuitenkin, että räminät ainakin toistaiseksi loppuivat.

• uusi bemaristi

Oikeassa olet auto on tosi hiljainen. Ja tuo rämähdys/helinäkin ilmenee vain terävissä heitoissa ja mukalakivikadulla. Aivan kuin kojetaulun alla tuulilasin lähettyvillä olisi jokin osa irti (kuljettajan puolella). Saattaisi tulla jopa moottoritilan puolelta. Lupasivat ensi viikolla huollossa tutkia tilannetta ja jopa löytyvän siihen lääkkeen.

• vika

...1-sarjassa.

Terävissä asfaltin saumoissa tai tiukassa kiihdytyksessä kuuluu jonkinlainen nitinä kojetaulusta läheltä pilaria (sanotaanko sitä nyt A-pilariksi vai miksi...)

Myyjälle lähetetty jo meiliä, ei vielä vastailtu. En pääse vielä paikan päälle valittamaan, koska olen ulkomailla. Autolla myös ajettu n. 4000 km.

Olen lukenut ulkomaalaisilta (www.motortalk.de)keskustelupalstoilta, että samaa vikaa on esiintynyt muillakin. Ilmeisesti tämä on näitä kuuluisia lastentauteja.

• E87
        vika kirjoitti:

...1-sarjassa.

Terävissä asfaltin saumoissa tai tiukassa kiihdytyksessä kuuluu jonkinlainen nitinä kojetaulusta läheltä pilaria (sanotaanko sitä nyt A-pilariksi vai miksi...)

Myyjälle lähetetty jo meiliä, ei vielä vastailtu. En pääse vielä paikan päälle valittamaan, koska olen ulkomailla. Autolla myös ajettu n. 4000 km.

Olen lukenut ulkomaalaisilta (www.motortalk.de)keskustelupalstoilta, että samaa vikaa on esiintynyt muillakin. Ilmeisesti tämä on näitä kuuluisia lastentauteja.

1-sarjalaisessa sirinää kuului vaihtelevasti ja oli pirun vaikea löytää lähdettä. Lopulta avainmötikkä paljastui äänen aiheuttajaksi. Aikani sitä koputtelin ja ravistelin, mikä lie muovinpala siellä ollut irti. Ääni kuitenkin loppui. Tien poikkisaumoissa joskus A-pilarin juurista tulee narahduksia ja ovien tiivisteet saattavat ääntää. Niille ei liene juuri mitään tehtävissä?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      139
      6639
    2. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      149
      5719
    3. Ootko nainen jotenkin

Epävarma ulkonäöstäsi
      Ikävä
      123
      4891
    4. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      43
      4480
    5. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      52
      3882
    6. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      62
      3061
    7. Itkin oikeasti aamulla taas

Haluaisin niin kertoa miltä musta tuntuu. Oon jotenkin hajalla. Tarvitsin ees jonkun joka ymmärtää.
      Ikävä
      52
      2956
    8. Minun rakkaani.

Haluaisin käden mitan päähän sinusta. Silleen, että yltäisin koskettamaan, jos siltä tuntuu. Olen tosi huono puhumaan, m
      Ikävä
      24
      2392
    9. Where are you

Now 🫂☕️🩷
      Ikävä
      35
      2248
    10. Naiselle hyvää viikkoa

olet edelleen sydämessäni. Toivon sinulle myötätuulta mitä ikinä teetkään🪢
      Ikävä
      15
      2187
    Aihe