Kesärenkailla tammikuussa laillisestiko

Anonyymi-ap

Koska lämmöt on yötä päivää plussalla hetkittäin niin saattaa olla päiväaikaan mahdollista ajaa kuivahkolla asfaltilla niin onko se laillista nykysäädöksillä?

7

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jos tiet missä liikkuu on täysin sulia, eikä jäätä missään, niin siitä vaan ihan lain voimalla. Tuskin kuitenkaan riittää jos osan matkaa on sulana.

• Anonyymi

”Talvirenkaita on käytettävä marras-, joulu-, tammi-, helmi- ja maaliskuun ajan, mikäli sää tai keliolosuhteet sitä vaativat. ”

Tuossahan se sanotaan.

• Anonyymi

Tuo lause on toisille liian vaikea tulkita kun siinä ei kerrota saako kesärenkailla ajaa tänään jos tie on sula, hihii!

• Anonyymi

Toisin sanoen noin kuukausia ei tarvitse talvirenkaita käyttää mikäli sää tai keliolosuhteet eivät sitä vaadi. Jaa a mitenkähän poliisi tienpäällä tulkitsee jos sivutielle kääntyy joka on jäässä. Ja taas pitää siinä kohtaa mikäli sää tai keli olosuhteet niin vaatii kohta eli ei voi ajaa kesärenkailla kuitenkaan vaikka lainmukaan voi mutta kukapa asuu niin että voi tallista suoraan lähteä sulalle tielle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toisin sanoen noin kuukausia ei tarvitse talvirenkaita käyttää mikäli sää tai keliolosuhteet eivät sitä vaadi. Jaa a mitenkähän poliisi tienpäällä tulkitsee jos sivutielle kääntyy joka on jäässä. Ja taas pitää siinä kohtaa mikäli sää tai keli olosuhteet niin vaatii kohta eli ei voi ajaa kesärenkailla kuitenkaan vaikka lainmukaan voi mutta kukapa asuu niin että voi tallista suoraan lähteä sulalle tielle.

Aika moni eteläsuomen kaupunkilainen .

• Anonyymi

Ei saa ajaa kesärenkailla.

Poliisi tulkitsee rengastarpeen sen kaikkein huonoimman tien mukaan. Eli jos on pienikin riski että joku sivutie on jäässä lumessa tai auraamatta niin sitten pitää olla talvirenkaat.

• Anonyymi

Kuivalla asfaltilla on ihan laillista ajaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      94
      1855
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      86
      1313
    3. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1143
    4. Tunnistebiisi

Laita joku tunnistebiisi, niin tiedän ett oot täällä ja kaipaat ehkä mua
      Ikävä
      76
      1027
    5. Taidat tykätä linnuista paljon

Mikä on sun lemppari ☺️😉🥹🦢🐦‍⬛🦉🦜🦚
      Ikävä
      117
      986
    6. Okei nyt mä ymmärrän

Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘
      Ikävä
      57
      863
    7. Miks käyttäydyt noin?

Välttelet kaikkia kohtaamisia...
      Ikävä
      47
      781
    8. Ei sun tarvi jännittää enää

en yritä enää mitään. Tiedän että olin mauton ja sössin kaiken.
      Ikävä
      36
      772
    9. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      48
      731
    10. Minkälainen ääni mulla on mies

Sinun mielestä?
      Ikävä
      33
      693
    Aihe