Olen muutaman vuoden kuluttua 90v
arvatkaa vaan i n h o t t a a k o ajatus elää yhdeksänkymppiseksi,
myrkky pillerit yleiseen jakoon
kaikki vanhukset jotka haluaa lähteä äkkiä pois kitumasta,
kaikille pitää antaa pilleri jolla saa äkki-lähdön
silloin kun i t s e niin on päättäny,
vaatimus eduksuntaan, eutansaia - laki voimaan suomessakin
on häpeä jopa ihmisoikeutta loukataan jos loppuuneläny vanhus ei saa nopeaa lähtöä tuonpuoleiseen,
luojansa luo
jossa kaikki muut läheiset tärkeät elämään vaikuttaneet rakkat jo on !
Vanhusten pitkitetty kuolema on rikos, josta pitää säätää laki,
eläimiäkään ei saa kiduttaa avuttomina luonnossa eikä navetoissaan,
mutta nyky yhteikuntamme saa MUKA kiduttaa ja pitkittää vanhuksen pahaaoloa,
vaikka vanhus itse tahtoo jo pois !
VANHUUS INHOTTAA !
202
763
Vastaukset
- Anonyymi
On kai niitä ihan hyvää elämää eläviä 90kymppisiä, ei se pelkkä ikä ratkaise,
- Anonyymi
niinkö meinaat,
suuresti epäilen onko elämä hyvää yhdeksänkymppiselle, - Anonyymi
No kukas tuohon väliin mahtui! Halusin sanoa, että iästäni huolimatta elän hyvää elämää.
Mkr. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinkö meinaat,
suuresti epäilen onko elämä hyvää yhdeksänkymppiselle,22:52!
Tästä ketjusta on poistettu minun kommenttini muka sääntöjenvastaisena.
Tiedoksi, että ilmoitin siinä, ihan säällisellä tavalla, että elän 90 ikävuodestani huolimatta hyvää elämää.
Tieto ei ilmeisesti sovi tähän ketjuun.
Elänpä kuitenkin!! - Anonyymi
miksi uutisissa kun esitetään pitkäikäisiä, niin kerrotaan syitä kuinka hauskaa on elää
todellisuudessa jokainen vanhus tahtoo kuolla ja on väsynyt - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
niinkö meinaat,
suuresti epäilen onko elämä hyvää yhdeksänkymppiselle,osatte käyttää internettiä kun toiset eläkeläiset eivät osaa
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
miksi uutisissa kun esitetään pitkäikäisiä, niin kerrotaan syitä kuinka hauskaa on elää
todellisuudessa jokainen vanhus tahtoo kuolla ja on väsynytafrikkalaiset saattavat olla kiinnotuneita vanhuksista
- Anonyymi
Palvelutaloissa, laitos hoidossa,
sairaita avuttomia vasta jopa vain jotain seitenkymppisiä kyllä näky kammottaa varsinki jos oma tulevaisuus on tommonen,
hirvittää vanhusten kohtalo suomessa,
törkeää heitteillejättöä, avuttomuutta,
harvalla jos kenelläkään vanhuksella hoiva suomessa on edes kohtuullisen hyvää,
olen nähny vain kammottavia vastusten loppuelämän vaiheita,
siksi en omalle kohdalle halua samaa,
haluna omaehtoisen poislähdön silloin kun itse niin olen päättäny,
raamatussakaan ei ole omaehteoista kuolemaa tuomittu, ei jumalakaan ole niin julma kuin ihminen maanpäällä.- Anonyymi
niin, miltä tuntuu kun kaikki loppuu?
- Anonyymi
Älä vielä mieti sitä,
jos voit olla miettimättä.
Siihenhän on muutama vuosi.
Kyllä tässä päivässäkin
on tarpeeksi harmia,
ei jaksa etukäteen miettiä aikaa,
joka tulee vielä pahempi
- jos hengissä on.
Siksi huomistakaan ei kannata murehtia.
Se voi olla ihan turhaa.- Anonyymi
Kuolemanpelkoa voi harrastaa koko ikänsä. Sukulaiseni aina hyvästelevät sanomalla: Tavataan keväällä,jos elinpäiviä riittää.
Soitellaan jos hengissä ollaan. - Anonyymi
eräällä eläkeläisellä on aina viinaa sängyn vieressä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolemanpelkoa voi harrastaa koko ikänsä. Sukulaiseni aina hyvästelevät sanomalla: Tavataan keväällä,jos elinpäiviä riittää.
Soitellaan jos hengissä ollaan.henkisyyttä löytyy jos mistä niin vanhusten vierestä, koska he ovat lähempänä tuonpuoleista ja toimivat välittäjinä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eräällä eläkeläisellä on aina viinaa sängyn vieressä
saavatko eläkeläiset juoda viinaa vanhainkodissa
- AnonyymiUUSI
Niin voi! Voi jopa tulla se tilanne, ettei huomista tulekaan Mietipä sitä.
Sanotaan, että ota lääkkeesi, on viimeinen annos, johtokunnan päätös - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
saavatko eläkeläiset juoda viinaa vanhainkodissa
Juoppo osaa pullonsa piilottaa.
- Anonyymi
Tuttavan sukulais nainen oli 112 vuotias vietti syntymäpäiväänsä ja televisio oli filmaamassa . Oli terve , muisti tallella ja pärjäili ihan hyvin itse kodissaan
Vaan parin viikon päästä syntymäpäivästä nukkui ikuiseen uneen . Hön nautti elämästä , se kai oli syy miksi hän eli niin kauan .
Joten kaikki tunne kuten sinä , vaan elävät sen pituisen elämän kun se on heidän kohdallaan suotu. Luulisin että kun tuntee että elämällä on merkitys niin nauttii siitä . Tiedän että minä en kuulu niihin pitkäikäisin vaikka kovasti haluaisin , mutta olisi niin paljon vielä nähtävää maailmasta ja uusista pienistä ihmisistä joita sukuun tulee ,
Mutta kullakin on omat toiveensa ei siinä mitään toisella ole sanottavaa. Joku tuntee ettei elämä enää anna mitään , ja joku toisen päinvastoin- Anonyymi
Sinäkää sitten ET lue tarkempaan aiheesta,
siinähän sanoraan
JOKA ITSE HALUAA JO POIS maanpäältä,
siis
minä ainaki sallin KAIKILLE niille vanhuksille pitkän elämän jotka ITSE HALUAVAT ELÄÄ VANHAKSI ja ovat itse tyyttyväisiä elämäänsä,
MÄ EN ole vanhuuteen ollenkaan tyytyväinen, vanhuus avuttomuus sairaudet ovat olleet minulle valtavan suuri PETTYMYS
jos olisi ollu mahdollista jo aikasemmin kuolla olisin kuollu milelläni,
mä en pidä siitä että mä olen avuton, kipee voimat katoaa, joskus ei jaksa edes sängyssä maata,
kaikkeen on syllinen syd. vajaatoiminta, ja sitä myötä rapistuu PSYKKINEN halu helää aivotki alkaa kärsimään uupumuksesta avuttomuudesta,
vittu kun elämä vanhana on yhtä helvettiä ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinäkää sitten ET lue tarkempaan aiheesta,
siinähän sanoraan
JOKA ITSE HALUAA JO POIS maanpäältä,
siis
minä ainaki sallin KAIKILLE niille vanhuksille pitkän elämän jotka ITSE HALUAVAT ELÄÄ VANHAKSI ja ovat itse tyyttyväisiä elämäänsä,
MÄ EN ole vanhuuteen ollenkaan tyytyväinen, vanhuus avuttomuus sairaudet ovat olleet minulle valtavan suuri PETTYMYS
jos olisi ollu mahdollista jo aikasemmin kuolla olisin kuollu milelläni,
mä en pidä siitä että mä olen avuton, kipee voimat katoaa, joskus ei jaksa edes sängyssä maata,
kaikkeen on syllinen syd. vajaatoiminta, ja sitä myötä rapistuu PSYKKINEN halu helää aivotki alkaa kärsimään uupumuksesta avuttomuudesta,
vittu kun elämä vanhana on yhtä helvettiä !Luin kyllä, kerroin vaan että kaikki eivät ole kyllästyneitä vanhuuteen , kai sitä nyt voi valottaa sitä toisetkin puolta asiasta . Ymmärrän toki mitä tarkoitit Ilkan että pitää painostaa isoilla kirjaimilla sanomaansa.
Kaikilla tä#sä on toivoton olo kun huomaa muutokset omassa itsessään ja jakso loppuu. Vaikka ei olisi vielä niin kamalan vanhakaan, sitä taistelua se on jokaisella oireiden kanssa .
Joku ei ole vanhuuteen tyytyväinen kun taas joku viihtyy sen kanssa ihan hyvin. Ihmisten erilaisuudesta on kysymys tässäkin asiassa.äsinä et ole tyytyväinen , joten se on ainun tunteesi .
Joten jokaisella omat tuntemuksensa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin kyllä, kerroin vaan että kaikki eivät ole kyllästyneitä vanhuuteen , kai sitä nyt voi valottaa sitä toisetkin puolta asiasta . Ymmärrän toki mitä tarkoitit Ilkan että pitää painostaa isoilla kirjaimilla sanomaansa.
Kaikilla tä#sä on toivoton olo kun huomaa muutokset omassa itsessään ja jakso loppuu. Vaikka ei olisi vielä niin kamalan vanhakaan, sitä taistelua se on jokaisella oireiden kanssa .
Joku ei ole vanhuuteen tyytyväinen kun taas joku viihtyy sen kanssa ihan hyvin. Ihmisten erilaisuudesta on kysymys tässäkin asiassa.äsinä et ole tyytyväinen , joten se on ainun tunteesi .
Joten jokaisella omat tuntemuksensa.Minulla oli työtoveri, joka uskoi elämän loppuvan nelikymppisenä, kun sitten tulee vaihdevuodet ja vanhuus.
Puhui siitä jatkuvasti, eikä mikään valistus auttanut. En tiedä, miten hänen ikääntymisensä sitten eteni, tiemme erkanivat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luin kyllä, kerroin vaan että kaikki eivät ole kyllästyneitä vanhuuteen , kai sitä nyt voi valottaa sitä toisetkin puolta asiasta . Ymmärrän toki mitä tarkoitit Ilkan että pitää painostaa isoilla kirjaimilla sanomaansa.
Joten jokaisella omat tuntemuksensa.nuoret tytöt eivät synnytä ja kenties syy, että eivät seurustele eläkeläisten kanssa, koska jos seurustelisivat niin alkaisivat synnyttää nuorina
- AnonyymiUUSI
Minä koen että elämä on kuin mielenkiintoinen polku tuntemattomalla alueella, jossa eteen tulee uutta ja ihmeellistä! 78v
- Anonyymi
Olen kassasi samaa mieltä osin. Jos toimintakyky olematon ja lääkelista A4 verran, niin miksi pitkittää kitumista jos henkilö itse pois haluaa. Vaan tämä eutanasia pilleri tulee itse suuhunsa laittaa. Jotenkin on väärin että hoitajat joutuvat antamaan pillerin.
- Anonyymi
Ei kai sellaista pilleriä olekaan ?
- Anonyymi
A4 verran lääkkeitä?
Jätä ne pois, ei varmaan kauan elo jatku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei kai sellaista pilleriä olekaan ?
Eutanasia pillereistä en ole kuullut koskaan, niissä tapauksissa annetaan suoraan suoneen ruiske ulkomailla Jone moni matkustaa päättämään päivänsä .
- Anonyymi
robotiikk ja gerontologia
mitä teknologia tuo uutta?
ei hypätä itse rotkoon ennen aikoja jos sattuu, että mikään ei uhkanut ketään
tai sattuu löytymään ratkaisu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
robotiikk ja gerontologia
mitä teknologia tuo uutta?
ei hypätä itse rotkoon ennen aikoja jos sattuu, että mikään ei uhkanut ketään
tai sattuu löytymään ratkaisumoni uusi teknologinen ratkaisu osoittautuu huteraksi ja joutuu palaamaan vanhaan aikaan, jolloin neuvoa kysytään eläkeläisiltä, kuinka on eletty ennen koska moderni aika tuntuu mahdottomalta
- AnonyymiUUSI
Suomessa se on kielletty
Olen sen verran utelias eläisin mielellään 100-vuotiaaksi, en tietenkään vihanneksena, tunnen muutamia pirteitä noin 90-vuotiaita joilla menee suhteellisen hyvin.
Tulla toimeen itsensä ja muitten kanssa, pitää vireyttä yllä. Sairauksien takia kuntoni ei enää paras mahdollinen, mutta niin hyvä että pitää olla aina jotain kevyttä tekemistä, vähintään ruuan laittoa. Ostin maalaus tarpeita, aion siistiä asuntoani sieltä täältä, siitä on lähes 20-vuotta kun tein huusolliini isomman remontin, kun kevät taasen koittaa ja lumet sulaa on nautinto pyöräillä sähköpyörällä Saimaan rannan penkille istumaan.- Anonyymi
Hyvä Pertikki! Kevät ja kesä avartaa meikäläisenkin maailmaa. Pyöräily, uiminen, retkeily ym. Kunhan ei kovia helteitä tulisi, se käy sydämen päälle jos pitkään jatkuu.
- Anonyymi
RIKKAUS JA PITKÄIKÄISYYS
KÖYHYYS JA LYHYTIKÄISYYS
onko tutkimuksia tehty, että elävätkö rikkaat pidempään kun ei ole puutteita perus asioista kun köyhille syntyy aukkoja - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä Pertikki! Kevät ja kesä avartaa meikäläisenkin maailmaa. Pyöräily, uiminen, retkeily ym. Kunhan ei kovia helteitä tulisi, se käy sydämen päälle jos pitkään jatkuu.
mies saunassa ihmetteli pitkäikäisyyttään kun miehen vaimo on kurjistunut
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RIKKAUS JA PITKÄIKÄISYYS
KÖYHYYS JA LYHYTIKÄISYYS
onko tutkimuksia tehty, että elävätkö rikkaat pidempään kun ei ole puutteita perus asioista kun köyhille syntyy aukkojaikävä suoriutuja, jolla ei ole mitään omia mielenpiteitään elämässä ollut työaikana, lapsuudessa tai vanhuudessä, niin ehkä sellainen ei löydä elämässä syytä elää
viran hoitaja ei saanut ilmaista itseään eikä oppinut VAPAUDELLE?
jokainen eläkkeelle siirtynyt voi kokea putoamisen kun ei ole ketää potkimassa työpaikalla
VAPAUS MAKSAA PALJON VAIVAA, MYÖS TERVEYDEN, KOSKA EI OLE HELPPOA OPPIA NAUTTIMAAN TOIMETTOMUUDESTA
pitää olla itsenäinen ja luova ihminen
ne ovat ominaisuuksia, JOITA EI HARJOITETA YHTEISKUNNASSA, kun vaaditaan täyttä alistumista hierarkiassa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ikävä suoriutuja, jolla ei ole mitään omia mielenpiteitään elämässä ollut työaikana, lapsuudessa tai vanhuudessä, niin ehkä sellainen ei löydä elämässä syytä elää
viran hoitaja ei saanut ilmaista itseään eikä oppinut VAPAUDELLE?
jokainen eläkkeelle siirtynyt voi kokea putoamisen kun ei ole ketää potkimassa työpaikalla
VAPAUS MAKSAA PALJON VAIVAA, MYÖS TERVEYDEN, KOSKA EI OLE HELPPOA OPPIA NAUTTIMAAN TOIMETTOMUUDESTA
pitää olla itsenäinen ja luova ihminen
ne ovat ominaisuuksia, JOITA EI HARJOITETA YHTEISKUNNASSA, kun vaaditaan täyttä alistumista hierarkiassa:-)
työttömyyttä kun tajuaa, voi harjoittaa nuoresta iästä lähtien
se vaatii että ei menee kaikkien mukana töihin
ei ole helppoa olla vastarannan kiiski
hänelle sopii nimike TAITEILIJA ja TYÖTÖN
hän voi elää koko ikä toimettomana ja vanhuudessa ILOITA ELÄMÄSTÄ
koska ei koe stressiä siitä, että ei ole mitään tekemistä ja elämä on tyhjää - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
:-)
työttömyyttä kun tajuaa, voi harjoittaa nuoresta iästä lähtien
se vaatii että ei menee kaikkien mukana töihin
ei ole helppoa olla vastarannan kiiski
hänelle sopii nimike TAITEILIJA ja TYÖTÖN
hän voi elää koko ikä toimettomana ja vanhuudessa ILOITA ELÄMÄSTÄ
koska ei koe stressiä siitä, että ei ole mitään tekemistä ja elämä on tyhjäävoiko epäillä, anteeksi, että kuoleminen ei olisi ongelma, mutta eläminen olisi?
Anonyymi kirjoitti:
RIKKAUS JA PITKÄIKÄISYYS
KÖYHYYS JA LYHYTIKÄISYYS
onko tutkimuksia tehty, että elävätkö rikkaat pidempään kun ei ole puutteita perus asioista kun köyhille syntyy aukkojaSteve Jobs, joka oli eräs maailman rikkaimmista miehistä, totesi että rahalla voi saada vaikka mitä tehtyä, jonka joku muu tekee, mutta sillä ei voi ostaa ketään, joka eläisi sinulle puolestasi sinun elämäsi. Se sinun on itse tehtävä.
- Anonyymi
Samaa tässä lähestytään, mutta en ole valmis mihinkään pilleriin päivieni päättämiseksi.
Joka päivä on elämässä jotain koettavaa, jos ei jää kolotuksia ja kipuja kehostaan kaivelemaan ja joka pistosta rinnasta kuuntelemaan.
Kun jaksaa miettiä eutanasiaa,voi kai silloin jaksaa miettiä myös huomista ja tehdä jotain sen eteen että se olisi tätä päivää parempi.
Siihenkin voi itse vaikuttaa, omalla asenteella.
Paremman huomisen toivotus Sinulle.
Meillä vanholla on kiusoja ja kipuja, en viitti niistä puhua- Anonyymi
Asenne ei vaikuta mihinkään, kun sairaudet pahenevat.
Monet ovat niin tietäväisiä ja "vahvoja", mutta monille heistä
viimeinen opetus elämässä on, että asenne ei autakaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viimeinen opetus elämässä on, että asenne ei autakaan.Liike on lääke, vaikka pienikin liikunto.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liike on lääke, vaikka pienikin liikunto.
joooo niinhän sitä luulis
liike on lääke, mutta siinäki tulee seinä vastaan vanhukselle,
jumakauta, liike tekee entiskäki kippeemmäksi, eikä auta vaikka kuinka koitais varovasti alottaa ,
liike on lääke kaikille nuorille terveillejoilla SOLUT vielä uusiutuu, mutta vanhukselle liikekki om myrkkyä tulee entistäki kippeemänksi, kuten omalla kohdalla huomatiin jopa ultraamalla esm. kädet, nähtiin että kaikki jänteitten pinta oli repeytyny ja niitten paraneminen on vieny vuosia, ja jos vähänki tekee käsitöitä taas on jännetuppitulehdus vaikka kuinka varovainen olisi, aina repeytyy suojakalvot ,
sitä mieltä vanhuksen pitää saada kuolla silloin kun hän itse toteaa ettei enään mistää tule mitään, ja on vain autettava lihava dementoitunu muumio , vaikka sitä dentoitumista vanhs ITSE EI edes huomaa, luulee olevansa NIIN TERÄVÄ JÄRKENSÄ puolesta että sori vaan sivusta ihan jo salaa naurattaa,
tietenki kohteliaisuuttaan kehuu että onpas vanhus niin ajan tasalla ja ajatukset teräviä, vittu kun mua inhottaa olla vanha fossiili, olen kolmen vuoden kuluttua yhdeksänkymppinen, vittu en halua elää ydeksänkymppiseksi, nyt jo olen niin fossiili huonosti liikuva kävely laahaamista nilkuttamista kun jokapaikkaan käy kipeetä, ja voimat loppuu se vasta vituttaaki, kun askel on raskas kuin LYJYÄ
mulle on turha tulla selittämään kuinka ihanaa on olla vanhus avuton uupunu IDIOOTTI
olen omasta idiootismista saanu jo enemmän kuin tarpeekseni,
mistä ihmeestä ne saa äkkilähdö nuo nuoremman kuka niitä auttaa poislähtöön,
Ruonansuuki LÄHTI niin ÄKKIÄ että taatusti sitä joku lääkäri auttoi ,
olin samalla käytävällä lääkärintakastuksessa kuin Ruonan suu,
ja hän liikkuin terveen näkösesti meni vain eri lääkärin huoneeseen kuin minä,
ja oli todella reippaan näkönen liikumisestä päätelle ei ollenkaansairas niikuin minä, mutta
kuinkas kävikään hän kuoliki ihan melkein heti ilmotettiin vain julkisuuteen että sairasti syöpää ja kuoli äkisti pois,
samoin moni muu julkkis kuolee yhtäkkiä terveiltä jaloilta,
KUKA NIITÄ AUTTAA, MÄ haluan saman äkkilähdön kuin nämä kaikki julkikseti ihan Jungeria myöten kaunis terve nainen noin vain kuolee, ja meikäläisen HORISKON vanhan homekorvan pitää vaan kitua viimeseen hengenvetoon muitten ihmisten vaivoina ja yhteikunnan kulueränä vitut , seki sana on piäny meistä horiskoista keksiä, saatana jakakaa niitä lähtö pillereitä muillekki kuin vain noille JULKKIKSILLE , ei mekää haluta jatkaa kärsimystä horiskona , me halutaan pois ainaki minä haluaisin pois, ja äkkiä,
noi julkiksetki lähtevä
oman kädenkautta, mutta se salataan,
mistä ne saa niitä myrkky pillereitä joilla ne pääsee näistä maalisista vaivoistaan ikuisuuteen heti kun itse niin ovat päättäneet,
tässä
mielipide ja vaatimus yhteikunalle ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jumakauta, liike tekee entiskäki kippeemmäksi, eikä auta vaikka kuinka koitais varovasti alottaa ,
liike on lääke kaikille nuorille terveillejoilla SOLUT vielä uusiutuu, mutta vanhukselle liikekki om myrkkyä tulee entistäki kippeemänksi, kuten omalla kohdalla huomatiin jopa ultraamalla esm. kädet, nähtiin että kaikki jänteitten pinta oli repeytyny ja niitten paraneminen on vieny vuosia, ja jos vähänki tekee käsitöitä taas on jännetuppitulehdus vaikka kuinka varovainen olisi, aina repeytyy suojakalvot ,
sitä mieltä vanhuksen pitää saada kuolla silloin kun hän itse toteaa ettei enään mistää tule mitään, ja on vain autettava lihava dementoitunu muumio , vaikka sitä dentoitumista vanhs ITSE EI edes huomaa, luulee olevansa NIIN TERÄVÄ JÄRKENSÄ puolesta että sori vaan sivusta ihan jo salaa naurattaa,
tietenki kohteliaisuuttaan kehuu että onpas vanhus niin ajan tasalla ja ajatukset teräviä, vittu kun mua inhottaa olla vanha fossiili, olen kolmen vuoden kuluttua yhdeksänkymppinen, vittu en halua elää ydeksänkymppiseksi, nyt jo olen niin fossiili huonosti liikuva kävely laahaamista nilkuttamista kun jokapaikkaan käy kipeetä, ja voimat loppuu se vasta vituttaaki, kun askel on raskas kuin LYJYÄ
mulle on turha tulla selittämään kuinka ihanaa on olla vanhus avuton uupunu IDIOOTTI
ja oli todella reippaan näkönen liikumisestä päätelle ei ollenkaansairas niikuin minä, mutta
kuinkas kävikään hän kuoliki ihan melkein heti ilmotettiin vain julkisuuteen että sairasti syöpää ja kuoli äkisti pois,
KUKA NIITÄ AUTTAA, MÄ haluan saman äkkilähdön kuin nämä kaikki julkikseti ihan Jungeria myöten kaunis terve nainen noin vain kuolee, ja meikäläisen HORISKON vanhan homekorvan pitää vaan kitua viimeseen hengenvetoon muitten ihmisten vaivoina ja yhteikunnan kulueränä vitut , seki sana on piäny meistä horiskoista keksiä, saatana jakakaa niitä lähtö pillereitä muillekki kuin vain noille JULKKIKSILLE , ei mekää haluta jatkaa kärsimystä horiskona , me halutaan pois ainaki minä haluaisin pois, ja äkkiä,
noi julkiksetki lähtevä
mistä ne saa niitä myrkky pillereitä joilla ne pääsee näistä maalisista vaivoistaan ikuisuuteen heti kun itse niin ovat päättäneet,
tässä
mielipide ja vaatimus yhteikunalle !Sellainen pieni kevyt venyttelytyyppinen jumppa ja tuolilta nousu-istumaan harjoitukset, minä otan seinästä tukea, etten mene nokilleni. Pakko yrittää reisiä voimistelua että kauppaan pääsee, vaikka kauppa on vaan 200 metrin päässä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lässyn lässyn.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noi julkiksetki lähtevä
tässä
mielipide ja vaatimus yhteikunalle !Pääosin olen samaa mieltä kanssasi ja ottaa päähän jumalan armosta
terveytensä säilyttäneet yksisilmäiset kaikentietävät omahyväiset ihmiset
ohjeineen.
He yliarvioivat oman älykkyytensä. Kyllä kai jokainen itse tietää
kuntonsa ja mihin pystyy. On turha jatkuvasti tyrkyttää noita typeriä
"asenne ratkaisee" ohjeita.
Monelle näistä ohjeitten tyrkyttäjistä voi jäädä viimeiseksi opetuksesi
ja yllätykseksi elämässä, että asenne ratkaisekaan. - Anonyymi
Ei tietenkään kaikki vanhukset halua kuolla,
on paljon terveitä elämän haluisia vanhuksia heille suotakoon niin pitkä elämä kuin luoja suo,
mutta
ne loppuun uupuneet pitkän täyteläisen elämäsä eläneet, moni sairaat, jatkuvat kivut vaivanaan,
heille jotka näkee elämänsä etetyksi
eikä elämällä enään ole mitään tulevaisuutta, on vain kärsimystä, avuttomuutta, uupumusta,
heille suotakoon eutanasia pilleri jos he i t s e sitä pyyää, itse haluavat jo pois,
ei he turhuuttaan tai kiusaa tehdäkseen halua kuolla
vaan yksinkertasesti he ovat uppuneet, elämänsä eläneet loppuun,
kyllä heille pitää suoda lempeä äkki-lähtö jos he ITSE sitä pyytää ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lässyn lässyn.
Minä kivuloinnen kokeilin huvikseen vähä tuota tuolijumppa.
Luin netistä vielä ohjeet.
Ihan hyvältä jaloissa tuntuu nyt, verenkierto hiukan elpyikin, eikä jalkoja kylmääkkään niin paljon. Tiukille veti 5 min. Ens kerralla minuutin pitempään? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä kivuloinnen kokeilin huvikseen vähä tuota tuolijumppa.
Luin netistä vielä ohjeet.
Ihan hyvältä jaloissa tuntuu nyt, verenkierto hiukan elpyikin, eikä jalkoja kylmääkkään niin paljon. Tiukille veti 5 min. Ens kerralla minuutin pitempään?Titetenki tommosesta liikunnasta on hyötyä,
kaikki vaan ei muista, tai viitti alkaa jumpaamaan,
itse olen ollu aktiiviliikkuja nuoruudesta asti,
mutta
nyt vanhuus on iskeny kymän kouransa kehoon sekä psykkeeseen,
elämän halu on kadonnu, ainaki toistaiseksi,
katsotaan mitä tästä seuraa,
kovin ole uupunu,
yleinen fyysinen terveys on romahtanu
siinä samassa psyyke, elämän halu kadonnu, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Titetenki tommosesta liikunnasta on hyötyä,
mutta
kovin ole uupunu,
siinä samassa psyyke, elämän halu kadonnu,Osteoporoosin vaivaama ei voi tehdä juuri mitään.
Koskee niin paljon ja seuraavana päivänä on helvetilliset kivut.
Toinen sairaus aiheutti osteoporoosin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noi julkiksetki lähtevä
tässä
mielipide ja vaatimus yhteikunalle !Jope Ruonansuu sairasti ruokatorven syöpään joka on huonoennusteinen syöpä eikä siitä kovin moni parane hoidoista huolimatta. Kuoli 54-55 -vuotiaana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jope Ruonansuu sairasti ruokatorven syöpään joka on huonoennusteinen syöpä eikä siitä kovin moni parane hoidoista huolimatta. Kuoli 54-55 -vuotiaana.
Korjaus: tarkistin asian Jope kuoli v. 2020 hän oli 56-vuotias silloin.
- Anonyymi
jokainen ajatus ja mielen liikutus olisi kiva tietää ja miettiä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viimeinen opetus elämässä on, että asenne ei autakaan.viisasta
- Anonyymi
kriisin aikan kun pääsin kodittomaksi elää, tajusin, että raitis ilma on yksi kalleimmista asioista
itse ei tahdo hengittää ilmaa ja pakotettuna voi saada paljon ilmaa keuhkoihin
ilma parantaa kokonaisvaltaisesti ihmisen
myös ajatukset ovat erilaisia ja asennoituminen elämään
valmiiksi tehty, ankea koti-ilmapiiri, huono sisäilma, tottumattomuus olla ulkona - kaikki yhdessä aiheuttavat huonovointisuutta - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
viimeinen opetus elämässä on, että asenne ei autakaan.NÄIN ON, että nuoren arvio vanhuudesta on kaukaa haettua
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..ja raitis ilma ja LUONTO
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
noi julkiksetki lähtevä
tässä
mielipide ja vaatimus yhteikunalle !yksi vanhus ei uskalla makaa koska keho jotenkin puutu
onko kyse verenkierrosta?
mutta myös tottumukseta, että paljon liikkuva myös tottunut liikkua paljon eikä voi pysähtyä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pääosin olen samaa mieltä kanssasi ja ottaa päähän jumalan armosta
terveytensä säilyttäneet yksisilmäiset kaikentietävät omahyväiset ihmiset
ohjeineen.
He yliarvioivat oman älykkyytensä. Kyllä kai jokainen itse tietää
kuntonsa ja mihin pystyy. On turha jatkuvasti tyrkyttää noita typeriä
"asenne ratkaisee" ohjeita.
Monelle näistä ohjeitten tyrkyttäjistä voi jäädä viimeiseksi opetuksesi
ja yllätykseksi elämässä, että asenne ratkaisekaan.sana liikunta voi kyllä masentaa kun katsoo miten hyvin muut liikkuvat mutta liikunnassa on puolensa, että menee itseensä ja liikkuu siten, miten itse osaa eikä katso muita
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei tietenkään kaikki vanhukset halua kuolla,
on paljon terveitä elämän haluisia vanhuksia heille suotakoon niin pitkä elämä kuin luoja suo,
mutta
ne loppuun uupuneet pitkän täyteläisen elämäsä eläneet, moni sairaat, jatkuvat kivut vaivanaan,
heille jotka näkee elämänsä etetyksi
eikä elämällä enään ole mitään tulevaisuutta, on vain kärsimystä, avuttomuutta, uupumusta,
heille suotakoon eutanasia pilleri jos he i t s e sitä pyyää, itse haluavat jo pois,
ei he turhuuttaan tai kiusaa tehdäkseen halua kuolla
vaan yksinkertasesti he ovat uppuneet, elämänsä eläneet loppuun,
kyllä heille pitää suoda lempeä äkki-lähtö jos he ITSE sitä pyytää !on paljon nuoria, joilla ei ole päämääriä elämässä
he eivät näe elämässä tarkoitusta, miksi pitäisi elää
luonnontiedekään ole usein riittävä sanomaan että 'elämä kannattaa', 'elämä voittaa'
avaruus on pimeä ja musta ja kylmä, niin miksi jatkaa elämistä?
siltä katsottuna, eläkeläisvanhusten elämän tahdottomuus olisi voinut olla osittain yleispiirteistä koska samoja vaivoja on nuorilla
nuori etsii elämän tarkoitusta yhtä paljon kun luonnontiede tuo haasteita elämään kun tiede kehittyy eteenpäin ja tietoa kertyy
nuori toivoo, että vanhus tietäisi elämän syyn ellei viisauden saadakseen lohtua, mutta voi kuulla toisinaan vain vihaista puhetta ja tyytymättömyyttä
eikö elämässä ole todellakaan järkeä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Titetenki tommosesta liikunnasta on hyötyä,
mutta
kovin ole uupunu,
siinä samassa psyyke, elämän halu kadonnu,jos elämä on humaanista ja kyse on urheilijasta tai älyköstä, niin elämän humaanisempi puoli jää heikoksi ja se voi masentaa
humanismi voi tarkoittaa, että kun on ollut koko ikä raittiina ja urheilut, niin nyt kun ei enää jaksaisi, voi istua rauhassa kivelle ja sytyttää ihanan savukkeen ja nauttia pilvestä koska siitä saa ison nautinnon ja sielun rauhan
liikunnassa ollaan tyytymättömiä itseensä ja liian ankaria, eikä osata nauttia elämästä - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Osteoporoosin vaivaama ei voi tehdä juuri mitään.
Koskee niin paljon ja seuraavana päivänä on helvetilliset kivut.
Toinen sairaus aiheutti osteoporoosin.kipuun turtuu
lääkäreitä voi haukkua, mutta kokonaisuudessa he luovat sietokykyä kivuille - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Lässyn lässyn.
Se on kaikista pahinta, että korvain välisessä tilassa on se kaikkein jämähtänein paikka.
Jos elän vielä vähän vajaat kymmenen vuotta olen 90-vuotias.
Näillä kymmenillä tulee miettineeksi elämän rajallisuutta, kuinka lyhyt se onkaan.
Kun muistelen kaksikymmentä vuotta taakse päin se on tosi lyhyt aika, mutta kun ajattelee tulevaisuutta niin kaukainen toive että saisi elää edes pienen ajan noista vuosista kohtalaisessa kunnossa.
Siihen asti kun pystyy elämään itsenäisesti on hienoa että saa elää vahaksi.
Mutta avuttomana kipujen uuvuttamana olisi ihanaa nukkua ikiuneen.- Anonyymi
Miksi joku pilleri. Venäjällä asia on kivasti hoidettu helposti avattavilla ikkunoilla.
Tapa on lähestynyt jo meikäläisiäkin.
Joku valittaa lääkityksistään, miksi syö lääkkeitä? - Anonyymi
80 votias voi teoriassa elää vielä 40 vuotta, jos pitkäikäiset ovat 120 vuotiaita
Neuvoa nuoremmille miten asennoitua.
https://www.kirkkojakaupunki.fi/-/105-vuotiaan-judith-huhdan-neuvo-nuorille-ihmisille-aina-ei-tarvitse-haluta-lisaa-ja-parempaa-- Anonyymi
Näitä "onnellisia" on harvassa.
Nuorena haluaa kaikenlaista, turhaakin,
Olen huomannut jälkikasvussa vähän näitä oireita, parempi auto, parempi asunto, muodissa on oltava mukana ym....loputtomiin. Onneksi ovat hyvätuloisia.
Kun olin nuorempi en osannut vaatia paljonkaan, hyvä kun rahat riittivät tärkeimpiin.
Kun sai lapset omilleen niin alkoi rahat riittämään ja vähän säästymäänkin.
Matkustelin paljon kun viimeinkin tuli siihen mahdollisuus.
Kun reissusin tarpeeksi ei enää paljon kiinnosta.
Tasmanian reissu taitaa jäädä tekemättä, sinne on niin kamalan pitkä matka.
Olenkohan ollut Tasmanian alkuperäisasukas entisessä elämässäni kun se maailmankolkka on aina kiinnostanut tosi paljon.- Anonyymi
tietty sukupolvi ja sen aatteet, koska nykyään on erilaisia kulutustarvikkeita, jotka luovat elämän piirin
yhden elämä ei ole toisen elämä
merkille pantava artikkelista on, jos ymmärsin, että judith ei liikkunut paljon mihinkään ja kuvassa on ylipainoinen - Anonyymi
liekko kirjoitti:
Nuorena haluaa kaikenlaista, turhaakin,
Olen huomannut jälkikasvussa vähän näitä oireita, parempi auto, parempi asunto, muodissa on oltava mukana ym....loputtomiin. Onneksi ovat hyvätuloisia.
Kun olin nuorempi en osannut vaatia paljonkaan, hyvä kun rahat riittivät tärkeimpiin.
Kun sai lapset omilleen niin alkoi rahat riittämään ja vähän säästymäänkin.
Matkustelin paljon kun viimeinkin tuli siihen mahdollisuus.
Kun reissusin tarpeeksi ei enää paljon kiinnosta.
Tasmanian reissu taitaa jäädä tekemättä, sinne on niin kamalan pitkä matka.
Olenkohan ollut Tasmanian alkuperäisasukas entisessä elämässäni kun se maailmankolkka on aina kiinnostanut tosi paljon.hyvä tarina, kiitos, on omaelämäkerta arvokas!
pyysin joskus omia sukulaisiani kirjoittamaan omaelämäkerran lapsilleen, mutta eivät ruveneet
nuorempana joo, että eriarvoisuuden kuilu ahdistaa, että joillakin on liikaa ja toisilla ei mitään
köyhä ei löydä perhettä, ei saa lapsia tehtyä ja muuta - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
hyvä tarina, kiitos, on omaelämäkerta arvokas!
pyysin joskus omia sukulaisiani kirjoittamaan omaelämäkerran lapsilleen, mutta eivät ruveneet
nuorempana joo, että eriarvoisuuden kuilu ahdistaa, että joillakin on liikaa ja toisilla ei mitään
köyhä ei löydä perhettä, ei saa lapsia tehtyä ja muutaOlen kirjoittanut päiväkirjaa lapsuudesta aikuisuuteen saakka, mutta nyt haluan tuhota ne kaikki, ennenkuin on myöhäistä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olen kirjoittanut päiväkirjaa lapsuudesta aikuisuuteen saakka, mutta nyt haluan tuhota ne kaikki, ennenkuin on myöhäistä.
Älä hyvä ihminen sellaista tee. Niistähän omat jälkeläisesi oppivat parhaiten sinut tuntemaan ja tietämään, kuka ja mikä oikeasti olet / olit. Se on hienoa, että ihmisellä on kertomus itsestään ja elämästään, omista sisimmistä ajatuksistaan, jotka jäävät arjessa lausumatta.
- Anonyymi
Olen seurannut 70+ ja 80+ palstoja. Kyllä se on valtava ero, mitä yli kasikymppiset jouluu kärsimään. Tuolla 70 + puolella kukaan ei juuri valita muusta kuin politiikasta.
Ei siis ole hyvä elää vanhaksi monenkaan, mutta minkäs voi.- Anonyymi
Toivottavasti käyvät sieltä 70+ palstalta täällä lukemassa. Osaisivat sitten varautua vanhuuteen paremmin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toivottavasti käyvät sieltä 70 palstalta täällä lukemassa. Osaisivat sitten varautua vanhuuteen paremmin.
Käydään mekin siellä lukemassa niin tiedämme ketä emme äänestä.
Persuhallitushan on pahan alku ja juuri. Se vihaa kaikkia paitsi rikkaita ihmisiä
ja kurjistaa muitte elämää. Kokoomus ja PS on kaiken kurjuuden aiheuttaja. - Anonyymi
jutun aiheet loppuvat, mutta politiikka kestää ja kestää että tarttuu aiheeseen
- Anonyymi
Onko palstalla ketään joka oasisi kertoa mistä niitä
äkki-lähtöön varmoja pillereitä saa ostaa,
esm. SYANIIDI pillerit , niitähän on armeijan lääkevarastoissa,
meille vanhuksille pitää voida myydä silloin kun vanhus ITSE TULEE SEN OSTAMAAN,
meillä vanhoilla sairailla entisillä työ-kansalla
PITÄÄ olla OIKEUS KUOLLA POIS KITUMASTA
viimeseen hengenvetoon asti uupuneina avuttomina,
onhäpeä että suomessa kitudetaan vanhuksia viimeseen gengenvetoon asti, vaikka lääkkeet on keksi äkki-kuolemaa varten,
EI TIETENKÄÄN kuoleman polleritten väärin käyttöä tule sallia, mutta jos yli 80 ++++ tulee sitä pyytämään se pitää MYYDÄ jakaiselle vanhukselle joka ITSE sitä pyytää !
täytyyhän josski olla joku joka myy tappavia myrkky pilleretä niitä haluaville,
pakko on saada tietää mistä semmosen voi hankkia siis ostaa !??- Anonyymi
Ei sellaisia pillereitä tai myrkkyjä saa myydä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä ne vaan jostain niitä saa
Voutilainen kuoli vain27 vuotiaana Junger kuoli vain 48-50 vuotiaana,
kirjaili Liukkonen oliko hän jotain yli kolmekymmentä v, se näyttelikä joka kirjoitti huumoria, oli perjanti ohjelmassa ja oliko se jo viikon päästä kuollu,
kyllä ne jostaki saa tappavia pillereitä, ei ne muuten nuoren akuolis,
tietenkään nuorten ei pitäis kuolle, mutta me vanhukset demntikot olemme aivan eri asia, meillä ei ole enään tulevaisuutta, eikä meistä ole yhteikunalle mitään hyötyä,
sitäpaitsi vanhukset itse haluavat jo pois, kun ovat niin sairaita ja kipeitä eivätkä edes itse enään tule toimeenkaan,
kyllä myrkkypillerit jakoon kaikille yli 80+++ jotka ITSE haluaa täältä jo pois, just siitä syystä on on vain vaivoja ja yhteikunnakllekki huolen aihe. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut tekee itsemurhan syömällä kerralla kaikki lääkkeet mitä taloudesta löytyy. Psykoosilääkkeet kai on vaarallisimpia. Sitten nopeasti pullo viinaa perään. Niin se on siinä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jotkut tekee itsemurhan syömällä kerralla kaikki lääkkeet mitä taloudesta löytyy. Psykoosilääkkeet kai on vaarallisimpia. Sitten nopeasti pullo viinaa perään. Niin se on siinä.
jooo mutta kun ei oo pillereitä kotoa eikä viinaa,
sitäpaitksi
voisi kuvitella, jos kourallisen jotain pilleriä naamaansa heittäis ja sitten viinaa pulipuolla, siinähän luulis tulevan oksennus, aivan hirvee olo ja kaiken huipuksi ei kuolekkaan jää vaan entästä huonompaan kunooton,
kyllä oikeita tehokkaita myrkkyjä pitää jakaa halukkaille vanhusksille, kitumista ei enään sallita, eikä kuolemajaa saa olla kivulias kauhun hetki, vaan lempeä nukahtainen ja sitten kaikki on ohi lopullisesti näin kuvittelisin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
kyllä ne vaan jostain niitä saa
Voutilainen kuoli vain27 vuotiaana Junger kuoli vain 48-50 vuotiaana,
kirjaili Liukkonen oliko hän jotain yli kolmekymmentä v, se näyttelikä joka kirjoitti huumoria, oli perjanti ohjelmassa ja oliko se jo viikon päästä kuollu,
kyllä ne jostaki saa tappavia pillereitä, ei ne muuten nuoren akuolis,
tietenkään nuorten ei pitäis kuolle, mutta me vanhukset demntikot olemme aivan eri asia, meillä ei ole enään tulevaisuutta, eikä meistä ole yhteikunalle mitään hyötyä,
sitäpaitsi vanhukset itse haluavat jo pois, kun ovat niin sairaita ja kipeitä eivätkä edes itse enään tule toimeenkaan,
kyllä myrkkypillerit jakoon kaikille yli 80 jotka ITSE haluaa täältä jo pois, just siitä syystä on on vain vaivoja ja yhteikunnakllekki huolen aihe.Heillä kaikilla oli masennusta tai psyyken ongelmia ja varmaan ehkä osalla vahva psyyken lääkitys ja ottivat yliannostuksen lääkkeitä. Vaarallisia lääkkeitä, ja ehkä jotain huumetta siihen päälle. Moni kuolee myös huumeiden yliannostukseen en tiedä tekeekö kuinka moni itsemurhan ottamalla huumeita överi määrän. Ainakin USA:ssa muusikoita ja näyttelijöitä on kai moni kuollut huumeiden yliannostukseen toki myös Suomessa ja muissa maissa.
Mistähän niitä huumeita saisi, kadulla kai jotkut myy, mutta mistä niitä löytää. Varmasti kuolee ottamalla överit heroiinia! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heillä kaikilla oli masennusta tai psyyken ongelmia ja varmaan ehkä osalla vahva psyyken lääkitys ja ottivat yliannostuksen lääkkeitä. Vaarallisia lääkkeitä, ja ehkä jotain huumetta siihen päälle. Moni kuolee myös huumeiden yliannostukseen en tiedä tekeekö kuinka moni itsemurhan ottamalla huumeita överi määrän. Ainakin USA:ssa muusikoita ja näyttelijöitä on kai moni kuollut huumeiden yliannostukseen toki myös Suomessa ja muissa maissa.
Mistähän niitä huumeita saisi, kadulla kai jotkut myy, mutta mistä niitä löytää. Varmasti kuolee ottamalla överit heroiinia!Tuntuu tosi oudolta,
kun fiksut tunnetut jopa kansan suosikki näyttelijä
kaunis nuori nainen Voutilainenki yllättäin kuoli yliannokseen vain 27 vuotiaana, koko elämä olisi ollu edessä,
näitä nuorten kuolemia EI millää sallisi eikä hyväksy,
MUTTA
me vanhukset olemme täysin eri asia, olemme avuttomia, vain suuri huolenaihe yhteiskunnalle ja sukulaisille,
kyllä meille
80++ -100v
monisairaille avuttomille toivottominen vanhusten pitää
päästä jo pois jos itse sitä haluamme,
kyllä armo -kuolema pitää suomessaki saallia, kaikille niille jotaka ITSE sitä pyytää,
tietenki sallitakoon kaikkien muitten elää vaikka 500 vuotiaiksi
jos luoja heille tervyttä ja elämää suo,
mutta
osa meistä tahtoo äkkl-lähtö pillerin jo valmiiksi omaan lääkekaappini,
itse päätän milloin on lähdön aika tullut ,
siihen ei muilla ole sanomista,
ainoa ongelma on etten tiedä mistä pillerin saisi ostaa.
harmi, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu tosi oudolta,
kaunis nuori nainen Voutilainenki yllättäin kuoli yliannokseen vain 27 vuotiaana, koko elämä olisi ollu edessä,
MUTTA
me vanhukset olemme täysin eri asia, olemme avuttomia, vain suuri huolenaihe yhteiskunnalle ja sukulaisille,
kyllä meille
80 -100v
kyllä armo -kuolema pitää suomessaki saallia, kaikille niille jotaka ITSE sitä pyytää,
mutta
harmi,Mutta mietippäs.
Jos sinulla sellainen pilleri olisi kaapissasi, ja jonain päivänä olet niin kyllästynyt elämääsi, että päätät sen pillerin nyt just ottaa ja kuolla pois.
Haet pillerin, kai kirjoitat jäähyväiskirjeenkin, jotain kirouksia yhteiskunnallekin, joka jätti sinut yksin kuolemaan pillerin kanssa.
Nautit pillerin, kun haluat kuolla, olet onnellinen kun se pilleri on kädessäsi, nyt suussasi ja hörppäät lasista vettä päälle, vai olisko viimeinen viinatippa kaapistasi.
Nyt mennään >>>>>> elämän pirullisuus jää....
Ja sitten muistakin yhden asian, - se minun on vielä pakko hakea ja s- e piti aina lähettää, - nyt pitäis sanoa, nyt harmittaa kun otit sen pillerin.
Mitä jos et kuolekkaan?- tai mitä jos kuolet, juuri kun huomasit, että voisit vielä jotain tehdä.
Jos jäisitkin puoli toreissasi siihen pillerisi orjana, oliko se liian vanha tappamaan?
Mietippäs? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuntuu tosi oudolta,
MUTTA
kyllä meille
80 -100v
mutta
harmi,Minä tunnen erään kolmikymppiset naisen, ystäväni lapsenlapsi, joka yritti tehdä itsarin hukuttautumalla. Oli jo puhelimitse lähettänyt jäähyväisviestit omille pienille lapsilleen ja vanhemmilleen. Viime hetkillä järven vedessä hän tuli katumapäälle, joku näki rannalta tilanteen ja tuli apuun ja toimitti naisen sairaalaan, jossa hän vietti pari päivää. Tästä on viisi vuotta aikaa, ja tänä vuonna tuo nuori nainen voi jo paremmin vaikkei vieläkään ole työkykyinen.
Jos hän olisi ampunut itseään, hän olisi ehkä heti kuollut! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mietippäs.
Jos sinulla sellainen pilleri olisi kaapissasi, ja jonain päivänä olet niin kyllästynyt elämääsi, että päätät sen pillerin nyt just ottaa ja kuolla pois.
Haet pillerin, kai kirjoitat jäähyväiskirjeenkin, jotain kirouksia yhteiskunnallekin, joka jätti sinut yksin kuolemaan pillerin kanssa.
Nautit pillerin, kun haluat kuolla, olet onnellinen kun se pilleri on kädessäsi, nyt suussasi ja hörppäät lasista vettä päälle, vai olisko viimeinen viinatippa kaapistasi.
Ja sitten muistakin yhden asian, - se minun on vielä pakko hakea ja s- e piti aina lähettää, - nyt pitäis sanoa, nyt harmittaa kun otit sen pillerin.
Mitä jos et kuolekkaan?- tai mitä jos kuolet, juuri kun huomasit, että voisit vielä jotain tehdä.
Jos jäisitkin puoli toreissasi siihen pillerisi orjana, oliko se liian vanha tappamaan?
Mietippäs?En noin miettis,
jos olen jotaki päättäny niin tekisin sen, en haikailis eilisenperään enkä enään tulevaisuutta suris ollenkaan,
sanoisin itselleni
ELÄMÄ OLI NYT TÄSSÄ, HYVÄSTI MAAILMA ja KIITOS kaikesta hyvästä mitä annoit, nyt en jaksa enään, olen loppu ja tahdon luojani luo, ja haluan kaikki rakkaat omaiseni myös samaan huusholliin, ikuisuuksiski asumaan kanssani,
ja haluisin kaikki muutki sukulaiset ja ihan kaikki ne ihmiset jotka ovat mun elämäni varrella minilulle merkineet paljon,
mutta en kuole vielä vaikka eilen teikki jo kuolemaa,
tapahtui ihme,
JUMALA mun Jeesuskseni sittenki paranti minut,
kerroma teille:
oli hirmu ripuli ollu jo kolme päivää pää oli jo ihan seksi, enkä jaksanu olla mitenkään, hengitys hankalaa vaikka otin nitroja EI auttanu,
sitten keksin, eilen aamuna kun olin tosi huonossa kunoossa, mitään aamupalaa en voinu ajatellakaan,
MUTTA
mulla oli suuri hunajapurkki kaapissa, oton suuren ruokalusikan ja kuumennei mikrossa vettä 2 suurta kupillista, sitten lappasin hunajaa ainaki 3-4 taisi olla enemmänki 5 - 6 ruokalusikallista suuhun ja join vettä päälle
samalla nielisin kaikki aamulla tarvittavat syd.n lääkkeet kerralla suuhun,
tapahtui aivan hirvee ihme, mahaan tuli hyvä olo, koko päivän oli piiiiiiiiiitkästä aikaa rauhallinen maha ja mahassa hyvä olo,
sitten myöhemmin päivällä tein saman, hunajaaa monta ruokalusikallista ja vettä päälle
yön nukuin kohtuulisen hyvin, vaikka toi syd. aiheuttaa hengitysvaikeuksia, otin välillä nitroja suuhun ja jatkoin nukkumista,
luulempa että ensi yönä nukun vielä paremmin koska nyt aamu on huomattavasti virkumpi kuin eilen koko päivänä,
tämä naamunaki join vain pelkkää kahvia ja monta ruokalausikallista hunajaa ja syd. aamulääkeet samlla,
olen aivan hämmästyny, minkä vaikutuksen valtava määrä hunajaa saa mun kehooni aikaan, jopa aivo-puuro on nyt kadonnu,
eikä ole yhtään oksettava ripulinen olotila, ei kertakaikiaan ollenkaan,
olen aivan kuin olisin jotaki painajaisesta heränny eloon
jumakauta kun olen piiiiiiitkkään tehny KUOLEMAA kiunu helvein tuskia, ja nyt PELKKÄ HUNAJA suuressa määrin nautittuna sai minut kuntoon, OLEN IHMEISSÄNI,
ja LUOJALLE KIITOS vielä selvisin elävien kirjoihin ainaki joksiki aikaa,
sitä en vielä tiedä kuinka kauan pytyn elämään PELKÄN HUNAJAN varassa, jää nähtäväksi, ja uskon luoja on kanssani ja syöttää minut oikein, kun itte en hoksaa mitä voisin syödä, tä,ä hunajaki oli LUOJANI keksintö,
se vaan kostaki putkahta ajatusmaailmaan ja heti toimeksi, ensin ajattelin että mitähä siitä seuraa kun läjäpäin hunajaa lappaa suuhunsa, , heh siitä seurasi valtavan hyvä olo kertaheiolla,
MILJOONIA KIITOKSIA LUOJALLENI taas mun pelastamisesta,
vaikka olen kiukkunen JUMLAN lapsi LUOJA siitä huolimatta pitää minusta huolta, nytki jopa oapasti syömään hunajaa jota normaalisti en syö, kuin ninimaalisen vähän jokun lätyn makeutetmiseen,
anteeksi kirj, virheet , ei jaksa korjailla, sori,
mutta kaikille mukavaa päivänjatkoa,
kirjoitellaan taas, olemmeko hengissä, vai joko kuolema korjaa meidät pois, - Anonyymi
tapoja kuolla on monia ja voi kuolla esimerkiksi tieteen nimissä eikä tyhjään
joku vielä hyötyy toisten itsemurhilla - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jooo mutta kun ei oo pillereitä kotoa eikä viinaa,
sitäpaitksi
voisi kuvitella, jos kourallisen jotain pilleriä naamaansa heittäis ja sitten viinaa pulipuolla, siinähän luulis tulevan oksennus, aivan hirvee olo ja kaiken huipuksi ei kuolekkaan jää vaan entästä huonompaan kunooton,
kyllä oikeita tehokkaita myrkkyjä pitää jakaa halukkaille vanhusksille, kitumista ei enään sallita, eikä kuolemajaa saa olla kivulias kauhun hetki, vaan lempeä nukahtainen ja sitten kaikki on ohi lopullisesti näin kuvittelisin.en ole syönyt koskaan huumeita, joten ei voi tietää, miltä oikeat huumeet maistuvat
huumeisiin ei kuolee, mutta riski on olemassa, mutta kun ei pelkää yhtään koska tahtoo vain kuolla, niin pieni huume tabletti ei haita ketään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heillä kaikilla oli masennusta tai psyyken ongelmia ja varmaan ehkä osalla vahva psyyken lääkitys ja ottivat yliannostuksen lääkkeitä. Vaarallisia lääkkeitä, ja ehkä jotain huumetta siihen päälle. Moni kuolee myös huumeiden yliannostukseen en tiedä tekeekö kuinka moni itsemurhan ottamalla huumeita överi määrän. Ainakin USA:ssa muusikoita ja näyttelijöitä on kai moni kuollut huumeiden yliannostukseen toki myös Suomessa ja muissa maissa.
Mistähän niitä huumeita saisi, kadulla kai jotkut myy, mutta mistä niitä löytää. Varmasti kuolee ottamalla överit heroiinia!vanhuksen keho muuttuu ja tulee masennusta
on iso rima ruveta syödä vapaaehtoisesti masennuslääkkeitä vain ollakseen parempi ihminen!!
söisi lääkkeitä huvin vuoksi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mutta mietippäs.
Mietippäs?minua eläkeläinen on uhkaillut itsemurhalla ennenkin mutta en ottanut todesta
jos mies puhuu itsemurhasta niin voi huolestua, mutta kun nainen puhuu, niin voi olettaa, että nainen jälleen soittaa suutaan ja mitään ei tapahdu, pahemmassa tapauksessa kuuntelija nuorukainen itse tappaa itseään - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä tunnen erään kolmikymppiset naisen, ystäväni lapsenlapsi, joka yritti tehdä itsarin hukuttautumalla. Oli jo puhelimitse lähettänyt jäähyväisviestit omille pienille lapsilleen ja vanhemmilleen. Viime hetkillä järven vedessä hän tuli katumapäälle, joku näki rannalta tilanteen ja tuli apuun ja toimitti naisen sairaalaan, jossa hän vietti pari päivää. Tästä on viisi vuotta aikaa, ja tänä vuonna tuo nuori nainen voi jo paremmin vaikkei vieläkään ole työkykyinen.
Jos hän olisi ampunut itseään, hän olisi ehkä heti kuollut!eläkeläisten ryhmä, joka pakottaa nuoret tekemään itsemurhan ja jäämään ainoiksi pitkäikäisiksi eläkeläisiksi
tieteellinen tutkimus aiheesta, että onko taustalla HALUA ELÄÄ PIDEMPÄÄ KUIN KUKAAN MUU?
ONKO TAUSTALLA ALISTAA NUORET JOTKA HAASTAVAT ELÄKELÄISET?
onko taustalla elämästä kilpailua?
eläkeläinen naamioi elämän halunsa kuoleman ihannoimiseen.
tällä hän pidentää oman eliniänsä ja lyhentää muiden, jääden siten ainoaksi oikeaksi ihmiseksi maan päälle siis VOITTAJAKSI!
tutkitaan siis, että itkettääkö vanhusta kuolea tahallisesti tai tahattomasti? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tapoja kuolla on monia ja voi kuolla esimerkiksi tieteen nimissä eikä tyhjään
joku vielä hyötyy toisten itsemurhillaparas tapa kuolla on antaa itsensä tiedemiehille tutkittavaksi jo elämänne aikana kun sovitte tiedemiehen kanssa olevanne koekaniineja gerontologian tieteessä
- Anonyymi
vakiintuneet eläkeläiset PELKÄÄVÄT TOSI PALJON
- asemansa puolesta - miltä he näyttävät muiden silmissä
- oikeudenmukaisuuden puolesta - etteivät rikkoisi lakia ja kukaa sakottaisi heitä
- rahansa puolesta, jottei mitään varastettaisiin
- maineensa ja kunniansa
- JA ELÄMÄNSÄ PUOLESTA, JOTA ON ON VÄHÄN VAI JÄLJELLÄ
voiko nuoren elämän varastaa? - Anonyymi
mutta vanhemmalla naisella on iso koira, kaksi itsenäistä poikalasta
se tarkoittaa, että nainen on varattu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
paras tapa kuolla on antaa itsensä tiedemiehille tutkittavaksi jo elämänne aikana kun sovitte tiedemiehen kanssa olevanne koekaniineja gerontologian tieteessä
ehkä vanhuksia tutkimalla voi löytää syyn elää ja pitkän elämän, jos ei ikuisen Sammon?
siksi jaatkaa itsenne muille tietäjille
- Anonyymi
Soon niin, että kunhan jää kuulostelemaan omaa vointiaan niin aina jostain päin tuntuu pahalta.
Sitten tekee kuolemaa ja surkuttelee omaa oloaan mutta se kuoleman tekeminen on niin raskas homma, että pitää välillä alkaa elämään.
Nyt menee 84 ja monesti tuntuu, että joutais pois mutta kunhan seuraa naapuria niin tekis sen työt paljon paremmin, ainakin nuorempana.
Jatketaan!- Anonyymi
anteeksi, nuorempana minua kiinnostaa, miksi Leo Tolstoi jätti vaimonsa vanhuuden päivänä?
Intialainen filosofia kertoo, että miehen olisi jätettävä perheensä oliko se 65 vuotiaana ja omistettava itsensä Jumalan etsimiselle.
On viitteitä, että pitkäaikaisella aviokumppanilla olisi ollut riskaabelia vaikutusta toiseen aviokumppanin juuri vanhuuden aikana.
Tottumuksesta kuitenkin mahdollisia vaaroja ei hyväksytä.
Mitä mieltä? - Anonyymi
valtion kontrolli vaikeuttaa itseilmaisua että ei tahdo ilmaista mitään
elämä on tylsää
kuvitella, että kun antaa eläkeläisille ilmaisun vapauden, niin ehkä synnyttäisivät he oman vanhuuden kulttuurinsa rikkaaksi ja osaisivat nauttia enemmän elämästä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
valtion kontrolli vaikeuttaa itseilmaisua että ei tahdo ilmaista mitään
elämä on tylsää
kuvitella, että kun antaa eläkeläisille ilmaisun vapauden, niin ehkä synnyttäisivät he oman vanhuuden kulttuurinsa rikkaaksi ja osaisivat nauttia enemmän elämästä?ryhmässä ei pelota yhtä paljon kuin yksin
- Anonyymi
Syökää hunjaa suuria määriä elämä jatkuu, elätte ikuisesti,
kaikki sairaudetki paranee kertaheitolla ! - Anonyymi
elää nyt!
- Anonyymi
Katkeruus elämää kohtaan ilman naisen läheisyyttä.
- Anonyymi
Saatanan palvonta yleisesti.
- Anonyymi
Viha ei saa.
- Anonyymi
Vanhenemisen ja vanhusten kohdalla nousee esiin lähes aina termi "hyvä elämä"
joka on kaikenlaisten vauhtipillerimainoksienkin ydinsanomana
houkuttelemassa ostajia.
No, sitä termiä ei ole virallisesti määritelty eikä kaikkien "hyvä elämä" ole samanlaista.
Mutta yksi asia aina unohdetaan.
Se on tulevaisuuden suunnittelu ja eräänlainen haaveilu joka on kuulemma yksi ihmisen moottoreista.
Vanhenevalla, ehkä jo 80 vuotta ylittäneellä, kotona asuvalla ja suht aivonsa säilyttäneellä voi olla sinänsä asiat hyvin.
Juttu luistaa ja muistikin pelaa pienien katkosten maustamana.
Mutta se tulevaisuuden suunnittelu.
Se voi olla aika lailla heikoissa kantimissa ja luonnollisista syistä.
Tuossa iässä voi meno loppua kuin seinään vaikkapa ensi viikolla.
Vaikka kunto riittäisi matkailuunkin on tonnin parin laitto etelän matkaan
riskisijoitus varsinkin jos sitä ei tehdä ylimääräisistä rahoista.
Ja muiden aktiviteettien kohdalla on sama juttu. Eihän esim. kieltenopiskelu harrastuksena ole mikään huono juttu, päinvastoin, mutta missä sitä uutta kieltä nyt sitten käyttää.
Kaikenlainen kehoittelu uuden harrastuksen hakemiseen on hyvää tarkoittavaa ja sinänsä virkistävää mutta sama juttu, miksi nyplätä jotain tarpeetonta itselle.
Aika monen elämän päämäärä on olla hyödyllinen ja osata taitoja joilla hyödyttää muitakin. Vanhusten kohdalla näitä varsinkin juuri hankittuja taitoja ei tarvita eikä edes kysellä. Maailmalla on kädet täynnä nuorempien pusaajien töitä joista pitäisi
saada se hyöty ulos.
Tämän kirjoituksen perusteella voisi sanoa, että hidas kuolema alkaa työuran jälkeen eläkkeen ensimmäisinä vuosina.
Edessä oleva maailma vetäytyy omaan tohinaansa ja ihmetellen katselet omaa
mennyttä oloasi, tekojasi ja taitojasi.
Alkaa elinpäivien arvuuttelu ja mietintä siitä voitko enää suunnitella jotain kymmenen vuoden päähän vai onko raja ehkä jo viidessä vuodessa.
Sellaista se on elämämme täällä.- Anonyymi
Omalla kohdalla sanoisin,
mun hyvä elämä oli niin kauan kuin olin / olimme terveitä,
ja aika pitkään vielä oli minulla hyä elämää vikka puoliso sairastui ja kuoli pois, se tietenki oli suurin menetys,
kun jäin yksin olin liian orpo halutakseni uutta ihmissuhdetta, tavallaan jostain syytä en halunnukkaa uutta ihmissuhdetta, vaikka houkutuski oli olemassa,
sitten noin täytettyäni 80+ v alkoi raju alamäki,
vielä pystyin harrastamaan aktiiviliikuntaa, kunne koron iski jarrut päälle eristi minut melkein liikuntakyvyttömäksi, kun uimahallit suljetiin myös pelikasinot suljettiin, olin kuin kynsille lyöty häämästyny vähän säikähtäny kana heh,
ala mäki on ollu sen jälkeen hurjaa , nyt teen kuolemaa kitumalla,
liikkuminen minimaallista,
kuoleman halu on hirmuisnen, joka päivä mietin miten pääsisin täältä pois kitumasta,
mikään elämässä ei enään kiinosta,
kirjoittelen synkkiä runoja sinne sun tänne, ajakuluksi,
se on jonkilaista mielipahan purkanista, jotenki kuitenki aika hyvää ajankulua,
hartaasti toivon että ruosuonesta pulpahtais jotain valoisampaaki kerrottavaa avaruuden pilvilinnoihin, joita ei ehkä monikaa lue, mutta ompahan joku kirjoitellu runojaki vaikka ei en laadukkaita ole, ne on minun omaa mustaa maailmaani tällähetkellä jota itse elän,
on miunulla joskus ollu onnen pipanoitaki, mutta ne on meneisyydessä, nyt elän mustaa rumaa maailmaani elämäni loppuvaiheita, ja kirjoittelen niitä mihin satuu,
ku muuta minusta ei enään isrti saa enkä kykene enään juurikaan mihinkään suurmpaan touhuun, ,
anteeksi taas, ruma juttuni, täällä yksinäisyydesäni purkautuu mitä sattuu kuten tulivuoresta konsaan aina silloin tällöin pölähtää kuumaa laavaa, enimäkseen mn tulivuori nykyisin vaan höyryää ja uhkailee purkauksillaan,
sitä purkausta kyllä odotan mielenkiinolla sillä eihän koskaan tiedä mitä kirjoitan tuleivuoren höyryissäni, heh,
tällä ketaa tämä
hävettää kirj. virheet, muut, niille en voi mitään, ku ei jaksa korjaillakka,
juteustellaantaas, kuulumisia kun jaksamme ja olemme hitusen paremmassa kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omalla kohdalla sanoisin,
mun hyvä elämä oli niin kauan kuin olin / olimme terveitä,
ja aika pitkään vielä oli minulla hyä elämää vikka puoliso sairastui ja kuoli pois, se tietenki oli suurin menetys,
kun jäin yksin olin liian orpo halutakseni uutta ihmissuhdetta, tavallaan jostain syytä en halunnukkaa uutta ihmissuhdetta, vaikka houkutuski oli olemassa,
sitten noin täytettyäni 80 v alkoi raju alamäki,
vielä pystyin harrastamaan aktiiviliikuntaa, kunne koron iski jarrut päälle eristi minut melkein liikuntakyvyttömäksi, kun uimahallit suljetiin myös pelikasinot suljettiin, olin kuin kynsille lyöty häämästyny vähän säikähtäny kana heh,
ala mäki on ollu sen jälkeen hurjaa , nyt teen kuolemaa kitumalla,
liikkuminen minimaallista,
kuoleman halu on hirmuisnen, joka päivä mietin miten pääsisin täältä pois kitumasta,
mikään elämässä ei enään kiinosta,
kirjoittelen synkkiä runoja sinne sun tänne, ajakuluksi,
se on jonkilaista mielipahan purkanista, jotenki kuitenki aika hyvää ajankulua,
hartaasti toivon että ruosuonesta pulpahtais jotain valoisampaaki kerrottavaa avaruuden pilvilinnoihin, joita ei ehkä monikaa lue, mutta ompahan joku kirjoitellu runojaki vaikka ei en laadukkaita ole, ne on minun omaa mustaa maailmaani tällähetkellä jota itse elän,
on miunulla joskus ollu onnen pipanoitaki, mutta ne on meneisyydessä, nyt elän mustaa rumaa maailmaani elämäni loppuvaiheita, ja kirjoittelen niitä mihin satuu,
ku muuta minusta ei enään isrti saa enkä kykene enään juurikaan mihinkään suurmpaan touhuun, ,
anteeksi taas, ruma juttuni, täällä yksinäisyydesäni purkautuu mitä sattuu kuten tulivuoresta konsaan aina silloin tällöin pölähtää kuumaa laavaa, enimäkseen mn tulivuori nykyisin vaan höyryää ja uhkailee purkauksillaan,
sitä purkausta kyllä odotan mielenkiinolla sillä eihän koskaan tiedä mitä kirjoitan tuleivuoren höyryissäni, heh,
tällä ketaa tämä
hävettää kirj. virheet, muut, niille en voi mitään, ku ei jaksa korjaillakka,
juteustellaantaas, kuulumisia kun jaksamme ja olemme hitusen paremmassa kunnossa.jos eläke riittää niin voi julkaista omakustanteen
onko ongelma kun ajattelee, että vieraat saattavat lukea pitkiäkin aikoja sitä, mitä kirjoitti ja että ei tahdo jättävän jälkeensä mitään itsestään?
helpompi jos olisi kustanne avustaja kaikilla
NUOREMMAN SUKUPOLVET EIVÄT YMMÄRRÄ
minkälaista on elää maailmassa jossa paljon nuoria jotka eivät ymmärrä? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos eläke riittää niin voi julkaista omakustanteen
onko ongelma kun ajattelee, että vieraat saattavat lukea pitkiäkin aikoja sitä, mitä kirjoitti ja että ei tahdo jättävän jälkeensä mitään itsestään?
minkälaista on elää maailmassa jossa paljon nuoria jotka eivät ymmärrä?mulla työttömällä ei ole rahaa omakustanteeseen, mutta jos olisi, niin kirjoittaisinko kirjan?
- Anonyymi
Jos vanhuus voi pitää sairautena, niin JOKAISEN VANHUKSEN TEHTÄVÄ ON LÖYTÄÄ PARANNUKSEN KEINO!!
Se tarkoittaa kirjautua yliopistolle vanhuksia tutkivaan oppihaaraan ja tutkia tieteellisesti eläköitymisen syviä puolia.
Kehittämällä koko kenttä, voi kehittää oman itsensä.
Ehkä ikuinen elämä on olemassa? - Anonyymi
Joskus oli ajatus lukion jälkeen varsinkin, että yheen elämään mahtuu kaikki tieteet, mutta vaikka elämä alkaa jostakin kohdin ja olisi hyvä silloin yhdessä asiassa, niin elämän mittaan joutuu myös vieraisiin alueisiin, niin joka tapauksessa ei pakene mistään eikä jää mistään paitsi.
- Anonyymi
niin ymmärsin että kun mikään ei kiinnosta, se johtuu, että kaikki on kokeiltu
kun kaikki kokeiltu, niin mitä sitten?
pitääkö luoda ihan uutta ja mitä se olisi ollut?
tieteessä kun on taikaa, että ajatukset synnyttävät käytäntöjä
tieto antaa voimaa uskoa ja usko antaa voimaa toimia
NUORET MIETTIVÄT USEIN KUINKA KANGISTUNEITA ELÄKELÄISET OVAT
tekevät kaiken samalla tavoin kuin tottuneet tekemään!
se olisi kuin vankila
vaikea ajatus toki nuoren ymmärtää eläkeläistä - Anonyymi
omat valintansa kuinka pitkälle riittävät kantaa
hyvät valinnat ja huonot - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
jos eläke riittää niin voi julkaista omakustanteen
minkälaista on elää maailmassa jossa paljon nuoria jotka eivät ymmärrä?Pöytälaatikossa on juttuja vaikka kuinka paljon,
laatu onki kyseenalaista,
-- kirjoitustaito on 4 toolin saisin arvosanaksi, pööö,
ope aikoinaan kehui maasta taivaaseen mun juttuja
myös huomautteli kirj.virh.
vanha olen kirjoittelen virheelisesti,
anteeksi niiltä jotka vaatii täydellistä kirjoitustaitoa,
meikäläinen kun on virhe koko muori,
kohta sata vuotias,
siinä on saavutusta ihan tarpeeksi,
onneksi kuolen kohta,
hyvä niin,
maailma ei kiinosta,
olen miettiny,
minne lähtis pakoon näin hullua maailmaa,
t u l o s ,
ei minnekää,
jokapaikassa on yhtä hullua ja vielä hullumpaa,
oma maa paras paikka kuolla. - Anonyymi
Hesarissa oli viime vuoden lopulla juttu:
70 vuotta täyttänyt voi odottaa elvänsä päivän, kuukauden, vuoden tai
10 vuotta. Sen yli on jo harvinaisempaa,
En ole vuosiin suunnitellut enää yhtään mitään.
Päivä kerrallaan menen, jos satun aamulla vielä hengissä olemaan.
Se on yhä epätodennäköisempää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hesarissa oli viime vuoden lopulla juttu:
70 vuotta täyttänyt voi odottaa elvänsä päivän, kuukauden, vuoden tai
10 vuotta. Sen yli on jo harvinaisempaa,
En ole vuosiin suunnitellut enää yhtään mitään.
Päivä kerrallaan menen, jos satun aamulla vielä hengissä olemaan.
Se on yhä epätodennäköisempää.Jooo, eräs meitsille läheinen henkilö on elänyt noin puolet elämästään "päivä kerrallaan". Hän täyttää tänä keväänä 90 vuotta.
- Anonyymi
- Tänään menen käsiröntgeniin. Epäily: kämmenissä ja sormissa nivelrikko.
- Keväämmällä tulee kutsu paksusuolen tähystykseen. Jonoa Hgin kaupungille on n. 3 kuukautta. Epäily: en tiedä, mikä, lääkäri ei sanonut. (Yksityiselle pääsisi nopeammin, mutta jaksan kyllä odottaa kaupungin kutsua. Omavastuu on n. hiukan alle 70€, yksityisellä olisi n. 80-200€.)
Tää käsivaiva on taas uutta vaivaa itselläni, eli tulee taas yksi diagnoosi lisää.- Anonyymi
Paksunsuolentähystys ykistyisellä maksaa yleennsä 600-1000 euron väliltä.
- Anonyymi
Röntgenit on yksityisellä vielä kohtuullisen hintaisia, mutta jos ei ole kiire,
kannattaa tietysti odottaa kunnalliseen. - Anonyymi
Mä oon aatellu viedä vaivani hautaa,
vaikka nyt just tuli postista kutsu syd. tahdistimen tarkistukseen,
pikkusen hävettää näin vanhan ihmisen syd. tarkistus, kun ei mulla kaiken järjenmukaan elämääkää voi olla kovinkaa kauaa,
ku kehtaisin sen lääkärin kanssa jutella eutansia pilleristä, haluisn sen resepitn tai pillerin kaappiini odottamaan hetkeä jolloin itse olisin päättäny että se on loppu nyt,
varmaan en kehtaa, vaikka on ihan huono omatunto kun mulla kuitenkaan ei ole elämän ahalua ollenkaan,
joka päivä elämä on kuin kirekiä vetaisin perässäni, mitään ei jaksa,
vain ajatus lentää kuin lintu maailman ääriin, mutt ku ruumis keho istua löhöttää neljän seinan siällä,
vain mielikuvitus seuranain,
tänään sai ripuli lääkeitä jospa se ripuli edes vielä paranis elämä olisi hitusen paremmin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paksunsuolentähystys ykistyisellä maksaa yleennsä 600-1000 euron väliltä.
Siihen voi saada nk. palvelusetelin, eli Hgin kaupunki ulkoistaa jonojaan. Jaksan odottaa huhtikuulle.
Tänään käytin taksia vain lyhyen matkaa kotoota metroasemalle. Metrolla keskustaan. Sitten köpöttelin kyynärsauvoineni ja vetokärryineni kaupungilla, vastaani käveli Timo Soini. Kävin röntgenissä. Se oli nopeaa.
Taas metrolla takaisin päin, sitten hitaasti kulkien kohti kauppakeskusta, siellä välillä istuen, apteekki-, ym. asioita. Ostin halpoja rautatabletteja, lääkärin käsky (alhainen hemoglobiini, miksiköhän?). Sitten köpötystä bussille, bussilta köpötystä lähikaupalle jossa iso postipaketti.
Sieltä pitkä, hidas ja väsyttävä köpötys kohti kotia, osin jäiset kadut, varoin kaatumasta. Istuin tovin pihalla, mutustelin suklaata, ennenkuin otin suunnaksi kotirappuni, jossa hidas nousu (ei hissiä) kotikerrokseen.
Kyllä taksi on helpompi, silloin jos siihen on varaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
pikkusen hävettää näin vanhan ihmisen syd. tarkistus, kun ei mulla kaiken järjenmukaan elämääkää voi olla kovinkaa kauaa,
ku kehtaisin sen lääkärin kanssa jutella eutansia pilleristä, haluisn sen resepitn tai pillerin kaappiini odottamaan hetkeä jolloin itse olisin päättäny että se on loppu nyt,
varmaan en kehtaa, vaikka on ihan huono omatunto kun mulla kuitenkaan ei ole elämän ahalua ollenkaan,
vain ajatus lentää kuin lintu maailman ääriin, mutt ku ruumis keho istua löhöttää neljän seinan siällä,
tänään sai ripuli lääkeitä jospa se ripuli edes vielä paranis elämä olisi hitusen paremmin.Mulla on etenkin ulos, asioille lähtiessä aina iso inkontinenssisuoja housussa, ihan ja etenkin kakan karkaamisen vuoksi ja vielä käsilaukussa toinen suoja ja hiukan vessapaperia.
Mulla jokin aika sitten tuli kotiin portaita noustessa ripulit housuun. Hirveetä. Syöksyin kotiin tullessa suoraan vessaan: siellä sitä oli tullut... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on etenkin ulos, asioille lähtiessä aina iso inkontinenssisuoja housussa, ihan ja etenkin kakan karkaamisen vuoksi ja vielä käsilaukussa toinen suoja ja hiukan vessapaperia.
Mulla jokin aika sitten tuli kotiin portaita noustessa ripulit housuun. Hirveetä. Syöksyin kotiin tullessa suoraan vessaan: siellä sitä oli tullut...Eipä tarvi ihmetellä miksi jotkut vanhukset ihoaa omaa vanhuutaan,
jopa kehon toiminnot hepaantuu, pissat ja kakat tulee housuun,
luojalle kiitso minulla ei vielä tommosta ole tapahtunu, mutta pidän kyllä aina terveyssiteitä kuten nuorenaki piti pitää kuukautisten tekia,
nyt ei ole kuukautisia mutta kaiken varalta kun käyttää nesteen poistolääkettä voi pissahätä yllättää,
mutta seki aika tietenki tulee jolloin pissat tirahtaa housuu, vielä ei onneksi ole ollu sitä mutta usein on kiire löytää vessa varsinki kun tuntitolkulla on kaupungilla asioilla, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tänään sai ripuli lääkeitä jospa se ripuli edes vielä paranis elämä olisi hitusen paremmin.NYT KYLLÄ LÄHDET JA SASSIIN SINNEN TAHDISTIMEN TARKISTUKSEEN !
Muista ❤️ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla on etenkin ulos, asioille lähtiessä aina iso inkontinenssisuoja housussa, ihan ja etenkin kakan karkaamisen vuoksi ja vielä käsilaukussa toinen suoja ja hiukan vessapaperia.
Mulla jokin aika sitten tuli kotiin portaita noustessa ripulit housuun. Hirveetä. Syöksyin kotiin tullessa suoraan vessaan: siellä sitä oli tullut...Se on luonnollista tässä iässä ja jo aikaisemminkin.
Joka kymmenes iäkäs ei pysty pidättämään kakkojaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on luonnollista tässä iässä ja jo aikaisemminkin.
Joka kymmenes iäkäs ei pysty pidättämään kakkojaan.Tämä on lohdullinen tieto. Pitää vaan aina ennalta varautua näihin, mahd. yllättäviin tilanteisiin.
Vaikka muutoin ei kotona olisi esim. kakkahätää, niin sitten, silloin kun lähtee liikkeelle esim. ulkoilmaan, niin tuo liikunta saattaa laittaa pissa- tai kakkahädän tulemaan...
- Anonyymi
>>ku kehtaisin sen lääkärin kanssa jutella eutansia pilleristä, haluisn sen resepitn tai pillerin kaappiini odottamaan hetkeä jolloin itse olisin päättäny että se on loppu nyt,<<
Ei kai tuollaista "eutanasia-pilleriä" ole olemassa, kenellekään kotiin annettavaksi? Jokuhan voisi murhata sillä vaikka puolisonsa tai naapurinsa!
Jos eutanasia tehdään, se tapahtuu sairaalassa, osaavan lääkärin suorittamana.- Anonyymi
On se kyllä kumma kun nykyisin ihmiset tappaa toisiaan, ei ennen ihmiset olleet niin hulluja, eikä enne tehty avioerojakaa sitä elettiin elämä loppuun asti joa olttin avioliitossa, eikä se tarkottanu sitä etteikö ihmiset saisi silti pitää kavereita ja ystäviä iysellään, eihän avioliitto ole mikään vamnkila, avioliitto ON PREHEYRITYS ja siinä molemmatpuolisot taatusti puhaltaa yhteen hiileen, eihän muuten avioliitoissa olisi mitään järkeä.
yhteiskuntamme on tullu hulluksi ihmiset eroaa heti kun pieni vastoinkäyminen tulee, ja kaikkein hulluinta tappavat toisiaan, aivan käsittämätöntä,
eikä autanasia pilleria voi kieltää noitten syitten takia keneltäkään, jos joku semmosta pyytää hän takuulla pyytää sen vain ITSELLEEN,
onkyllä yhteikunta tullu hulluksi jos mihinkää ei enään voi luottaa, sehän merkitsee sitä että KRISTINUSKON opetus kouluissa on lopetettu ja kaikista tulee rikollisa epäluotettavaia ihmisiä sitäpaitsi yleisivistykseen KULUU 10 KÄSKYN opetus selityksineen, muutenhan kasakuntamme tuhoutuu pelkästään rikollisuuden takia,
10 KÄSKY opettaa sentään jonkilaiset rahat ja normaali käytöksen yhteiskuntaamme laki-kirjaki perustuu raamatunsanan sisältöön eli noudattaa suurinpiirtein 10 KÄSKYÄ, selityksineen !
ei eutanasiaa saa evätä keneltäkää sitä itse pyytäjältä. - Anonyymi
On ruvennut mietityttämään, onko kuolema erilainen, jos se saapuu eutanasian eikä sairauden myötä?
Lopputulos on hengenmeno.
Eutanasia on kiertoilmaisu itsemurhalle.
Miksi kuolemaa kaipaavat odottavat eutapilleriä, kun hyvin tiedetään, ettei sellaista ole.
Vaikuttaa, että siitä puhuminen on turvallista, sillä elämä jatkuu häiriintymättä. Muita tapoja itsemurhan tekemiseksi ei ole mietitty. Miksei, kun ja jos ollaan tosissaan?
Vuodesta toiseen kaivataan apua, jota ei Suomessa saa.
Tämä keskustelu ei johda mihinkään.
Mkr.
- Anonyymi
En ole kristitty, olen täysi pakana mutta en ole koskaan tehnyt rikoksia muita ihmisiä kohtaan.
On monta keistittyä (sanoneet olevansa) joka on kohdellut mua huonosti ja varastaneet, joten ei kristillisyys tee ihmisestä hyvää. - Anonyymi
Eutanasia on ok ,niille jotka haluaa sen.Mitä siitä sitten.Itse kannatan kun se aika itselleni tulee.
- Anonyymi
Eikö pitäisi olla kiitollinen, että on saanut elää pitkän elämän. Kaikki eivät saa elää, vaikka tahtoisivat. Kauan kestäneen elämän aikana olisi pitänyt / voinut opetella monta asiaa, mm. hyväksymään sen, mille ei itse voi mitään. Ajattelemaan ja asennoitumaan toisin, oikein.
- Anonyymi
Onko sinulla joku asennevamma ? Asenne asenne asenne asenne asenne asenne
on se, jota tyrkytät kaikkeen. Et sinä tiedä mitään kenenkään elämästä joten
älä tyrkytä asennettasi asennettasi asennettasi asennettasi asennettasi
me ollaan kyllästytty ainaiseen asenne asenne asenne asenne asenne juttuusi.
Jos et muuta keksi vaikene. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et muuta keksi vaikene.Täysin samaa mieltä,
on vaikea asennoitua enään vanhuuden vaivoihin kun ne tuli YLLÄTYKSENÄ
meikäläinen on ollu aina terve aktiivi liikkuja ,
joten tämän vanhuuden heikkoutta avuttomuutta, uupusta ei kertakaikkiaan osannu etukäteen kuvitellakkaa,
on turha hokea asenne vammasta,
syyttää avanhuksia vain asennevammasta,
jo on ajattelematonta ajattelua,
vanhan ihmisen fyysinen kunto auttamatta rapistuu ja siitä seuraa avuootomuus ym. hankaluudet,
pahinta on nillä joilta vielä muisti katoaa
tai vaikka osittain, heillä on vielä vaikempi vanhuus ,
eutanasia on ratkaisu meidän vanhusten ongelmaan,
mutta vain niille jotka ITSE sitä pyytää. - Anonyymi
Eivät kaikki halua pitkää elämää, tajuatko ??????????
Luuletko, että SINÄ vain jotain ajattelet ?????????
Kun olet ensin itse ollut 10 vuotta yksin ja niin kipeänä että jokainen päiväsi on tuskaa
niin saadaanko tulla "neuvomaan" sinua: ASENNE AUTTAA !!!!!!!!!!!!!!
ASENNOIDU TOISIN, OIKEIN !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin samaa mieltä,
joten tämän vanhuuden heikkoutta avuttomuutta, uupusta ei kertakaikkiaan osannu etukäteen kuvitellakkaa,
vanhan ihmisen fyysinen kunto auttamatta rapistuu ja siitä seuraa avuootomuus ym. hankaluudet,
mutta vain niille jotka ITSE sitä pyytää.Tämänhän täytyy olla joku "autuas tekohyvä" vanhuudenseniili, joka tätä
"oikeaa asennetta" jaksaa jankuttaa ja toistella joka päivä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tämänhän täytyy olla joku "autuas tekohyvä" vanhuudenseniili, joka tätä
"oikeaa asennetta" jaksaa jankuttaa ja toistella joka päivä.joku vähemmän älykäs jokatapauksessa,
itse on koko terve taisitten ihan tementtinen höperö, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
joku vähemmän älykäs jokatapauksessa,
itse on koko terve taisitten ihan tementtinen höperö,Just nii.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et muuta keksi vaikene.Liike on lääke ! Ja nyt töppöstä toisen eteen ja pieni kävelylenkki. Ei ole pakkastakaan ja luvattiin aurinkoa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Täysin samaa mieltä,
mutta vain niille jotka ITSE sitä pyytää.Itsemurha on tapahtuma, jonka henkilö itse tekee, muussa tapauksessa murha.
Miksi sievistellä sitä ja nimittää eutanasiaksi? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsemurha on tapahtuma, jonka henkilö itse tekee, muussa tapauksessa murha.
Miksi sievistellä sitä ja nimittää eutanasiaksi?Jos ihminen haluaa kuolinapua, se on eri asia kuin murhata joku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Liike on lääke ! Ja nyt töppöstä toisen eteen ja pieni kävelylenkki. Ei ole pakkastakaan ja luvattiin aurinkoa.
Kyllä vaan. Kävin sauva kävelemässä. Laiton potut kiehumaan ja salaatti valmis, todella hyvä olo ulkoilun jälkeen!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä vaan. Kävin sauva kävelemässä. Laiton potut kiehumaan ja salaatti valmis, todella hyvä olo ulkoilun jälkeen!
Missä noin reippaita vanhuksia vielä on,
sinne tahdon minäki,
huolitko naapuriksi ? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos ihminen haluaa kuolinapua, se on eri asia kuin murhata joku.
Ei ole. Itsemurhassa ei ole kenelläkään oikeutta avustaa. Joudut vastaamaan oikeudessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Missä noin reippaita vanhuksia vielä on,
sinne tahdon minäki,
huolitko naapuriksi ?Minä reipas vanhus asun Etelä Suomessa, meren rannan lähellä. Täällä on mukavat lenkkeilymaastot meille mummoille ja papoillekin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos et muuta keksi vaikene.Joku muukin tarjosi oikeaa asennetta avuksi, en vain minä. Siitä et pääse yli etkä ympäri, että sinun elämäsi on juuri sellainen, millaiseksi olet sen itse omilla ajatuksillasi ja asenteillasi tehnyt. Jotta marise ja vatkaa vaikeuksiasi lisää, sillä lailla ne eivät parane. Oma moka.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itsemurha on tapahtuma, jonka henkilö itse tekee, muussa tapauksessa murha.
Miksi sievistellä sitä ja nimittää eutanasiaksi?Itsari ja murhaaminen ovat aivan eri asioita kuin eutanasia. Voisivatko tavalliset tattipäät(kin) selvittää itselleen asiain erot. Edes. Junalauta.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Tämänhän täytyy olla joku "autuas tekohyvä" vanhuudenseniili, joka tätä
"oikeaa asennetta" jaksaa jankuttaa ja toistella joka päivä.Miksi luet kirjoituksia, jotka ärsyttävät. Minä en ole edes huomannut mitään asenne- kommentteja.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Itsari ja murhaaminen ovat aivan eri asioita kuin eutanasia. Voisivatko tavalliset tattipäät(kin) selvittää itselleen asiain erot. Edes. Junalauta.
Ei voi. Lopputulos on HENKI POIS.
Päätatti. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei voi. Lopputulos on HENKI POIS.
Päätatti.Ei tässä lopputuloksesta kyse olekaan, vaan tavasta, jolla siihen päästään. Huomioi asiain erot.
- Anonyymi
Kenenkää ei kannataisi elää vanhaksi,
aina kun elämäntyö on tehty ja on vain vanhuus tulevaisuutta, jokaisen kannataisi miettiä haluaako tosissaan elää vanhaksi avuttomaksi idiootiksi,
olen ollu kovin kateelllinen tai jotenki tympääntyny kun kaikki ihanat nuormmat ihmiset ovat kuolleet ja minun on pitäny elää näin vanhaksi, ties kuinka vanhaksi vielä,
vanhuus inhottaa ja hirvittää, sille ei kertakaikiaan voi mitään,
päiviäni kotan nietää voimienimukaan, koitan lähteä muka asioillekki vaikka lujille ottaa likkuminen,
kaikein eniten vituttaa se kun suomessa ei muka saa kuolla muuten kuin kitumalla loppuun asti viimeseen hengenvetoon, jotka lakia säätää taitaa siimämielessä olla psykopaatteja, kun eutanasia laki on melkein joka muussa maassa ameriikkaa myöten, eikä euroopassakaan eutansia laki ole koskaan tuottanu ongelmia eikä vääränlaisia toisen ihmisen murhia, joten voi päätella että suomessa taotaa olla psykopaatteja päättäjinä kun niitten mielikuvituski HETI TUOTTAA VÄÄRIN KÄYTÖS MAHDOLLISUUKSIA, HUH; JO ON OMITUISTA kun muualla maailmassa ei noikaan edes osata ajatella mutta suomessa heti suunitellaan mahdollista toisen ihmisen murhaamista,
NYT SUUTUTTAA OIKEESTI,
psykkisesti terveet henkilöt VAIN eduskuntaan hullut mielisairaa psyköpaattit pois ja potkut jokaiselle psykopaatille .
suomeen on saatava laki voimaan, kidutus pitää tehdä RIKOLLISEKSI PUUHAKSI vanhuksia EI saa kiduttamalla tappaa !
MIELIPIDE asiasta,- Anonyymi
Miksi yhä sinnittelet?
- Anonyymi
Kertoisitko, mikä ikäinen olet, onko sinulla lapsia tai lapsenlapsia?
Mitä vaivoja sinulla on ja mitä lääkkeitä niihin on käytössä ja oletko jaksanut mennä lääkärille?
Luuletko, että täältä apu löytyy sinun v...tukseen, kun tuntuu että mikäli emme tiedä vähänkään taustoistasi, niin nuo "rumat sanat" voisit jättää kirjoittamatta tänne.
Voihan olla, että joku palstalta voisi tietää, mikä auttaa vaivoihisi, mutta tuohon yleiseen v-vaivaan ei auta muu, kuin oma asenne muutos, siis taas kerran. - Anonyymi
Tunnetko sinä ketään täältä palstalta?
Voisit pyytää käymään luonasi ja teette jollekin kansanedustajalle kirjallisen kyselyn asiasta ja esität omat ehdotuksesi.
Voisi myös terveydenhoitajille puhua kuoleman halustasi, heillä olisi paremmat valmiudet auttaa sinua ahdistuksesi kanssa.
Täällä alkaa jo lukijanakin ahdistaa sinun kirjoituksesi, ja valituksesi.
Säälittää ja tavallaan kiukuttaakin,
Etkö todella tajua, että täältä ei kukaan voi sinua auttaa, eikä tehdä anomuksia puolestasi, saadaksesi sen tappopillerin tai piikin joita luulet muiden jo saaneen kuoleman avustuksena.
Kyllä ne nuoret jotka ovat ihan äkkiä kuolleet, ovat tehneet sen ihan itse, koska eivät ole löytäneet muuta tietä ahdistukseensa.
On toimittajia ja kirjailijoita, on tavallisia ihmisiä, vanhoja ja nuoria, joille elämä on käynyt henkisesti raskaaksi ja ovat ottaneet oman käden oikeuden käyttöön.
Jos joku uhkaa itsemurhalla, häntä pyritään auttamaan, mutta aina ei auttavan käsi riitä.
Psykiatritkaan eivät ole kuin ihmisiä, heillä ei ole apua kaikkeen ja kaikille, eikä ihmisiä voida pienillä perusteilla sulkea laitoksiinkaan.
Toivon että pääset noista ajatuksista, hae apua, joku mieto lääkitys voisi helpottaa toivottoman elämäsi helpottamiseen.
Todella järkyttävää nähdä, ettei sinulla ole mitään ajatusta elää tätä hetkeä, ajattelematta koko ajan kuolemaa.
Luulenpa, että pelkäät kuolevasi ihan yksin! - Anonyymi
Eutanasia on kuoleman avustamista.
Se on sama kuin murha.
Jos joku tappaa ihmisen myrkkypiikillä tai pillerillä, tai luovuttaa sellaisen myrkyn toisen käyttöön., sitä syytetään murhasta.
Kun ihminen tappaa itse itsensä, vaikka lääkkeillä,
tai viinalla, tai myrkyllä SE on itsemurha! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sama kuin murha.
Jos joku tappaa ihmisen myrkkypiikillä tai pillerillä, tai luovuttaa sellaisen myrkyn toisen käyttöön., sitä syytetään murhasta.
tai viinalla, tai myrkyllä SE on itsemurha!JOO niin vain tehdään suomessa, mutta ameriikassa on eutanasia laillinen toimenpide samoin sveitsissä, hollannissa, ja monessa muussa maassa, VAIN suomessa avutettu kuolema on rikos,
suomen päättäjät tai joku niistä jotka estää lain voimaan saamisen on PYKOPAATTEJA nauttivat sairaitten ihmisten jopa vanhusten pitkääääään kitumisesta,
kumma kun eivät tuele sängynviereen nauttimaan näkeästään,
oikein tympii tommoset ajattelemattomat isekkäät pysköpaatit,
eläimiä ne kyllä armahtaa, mutta ihmistä ne vaan nuttii kiduttamisesta, mahtaa olla kiva näky k kun katselee ihmisten kärsimystä,
hyiii helekuttui kun ottaa nokkaan tommonen typeryys,
avustettun kuoleman laki voimaan suomeenki
mielipide ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on sama kuin murha.
tai viinalla, tai myrkyllä SE on itsemurha!Ei eutanasia ole sama kuim murha.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kertoisitko, mikä ikäinen olet, onko sinulla lapsia tai lapsenlapsia?
Mitä vaivoja sinulla on ja mitä lääkkeitä niihin on käytössä ja oletko jaksanut mennä lääkärille?
Luuletko, että täältä apu löytyy sinun v...tukseen, kun tuntuu että mikäli emme tiedä vähänkään taustoistasi, niin nuo "rumat sanat" voisit jättää kirjoittamatta tänne.
Voihan olla, että joku palstalta voisi tietää, mikä auttaa vaivoihisi, mutta tuohon yleiseen v-vaivaan ei auta muu, kuin oma asenne muutos, siis taas kerran.Tee asennemuutos. Mene johonkin toiseen ketjuun.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tee asennemuutos. Mene johonkin toiseen ketjuun.
tee itte asennemuutos, mene itte,
tämä on mun ikäisten ketju,
just meikälisten vaikeuksia käsittelevä ketku
jos et kestä meidän käsimys juttuja mene ihmeessä sinne missä on sinulle mieleisempää tekstiä,
korvaki kippennä ku suu syöpä runtelee suuta,
vittu kun pitää elää viimeseen hengenvetoon asti syystä että suomi laki kiletää armo-kuolemat. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tunnetko sinä ketään täältä palstalta?
Voisit pyytää käymään luonasi ja teette jollekin kansanedustajalle kirjallisen kyselyn asiasta ja esität omat ehdotuksesi.
Voisi myös terveydenhoitajille puhua kuoleman halustasi, heillä olisi paremmat valmiudet auttaa sinua ahdistuksesi kanssa.
Täällä alkaa jo lukijanakin ahdistaa sinun kirjoituksesi, ja valituksesi.
Säälittää ja tavallaan kiukuttaakin,
Etkö todella tajua, että täältä ei kukaan voi sinua auttaa, eikä tehdä anomuksia puolestasi, saadaksesi sen tappopillerin tai piikin joita luulet muiden jo saaneen kuoleman avustuksena.
Kyllä ne nuoret jotka ovat ihan äkkiä kuolleet, ovat tehneet sen ihan itse, koska eivät ole löytäneet muuta tietä ahdistukseensa.
On toimittajia ja kirjailijoita, on tavallisia ihmisiä, vanhoja ja nuoria, joille elämä on käynyt henkisesti raskaaksi ja ovat ottaneet oman käden oikeuden käyttöön.
Jos joku uhkaa itsemurhalla, häntä pyritään auttamaan, mutta aina ei auttavan käsi riitä.
Psykiatritkaan eivät ole kuin ihmisiä, heillä ei ole apua kaikkeen ja kaikille, eikä ihmisiä voida pienillä perusteilla sulkea laitoksiinkaan.
Toivon että pääset noista ajatuksista, hae apua, joku mieto lääkitys voisi helpottaa toivottoman elämäsi helpottamiseen.
Todella järkyttävää nähdä, ettei sinulla ole mitään ajatusta elää tätä hetkeä, ajattelematta koko ajan kuolemaa.
Luulenpa, että pelkäät kuolevasi ihan yksin!en pelkää mutta toivo joka ikinen ilta nukkumaan mennessä etten heräisi enään aamulla,
yksin voi ihminen kuolla ihan rauhassa, mä en kaipaa siinä hetkessä kädestä pitäjää paikalle,
jos niin hyvä tuuri kävis että saisi kuolla sairaalan sänkyyn,
mulle riitäis kuoleman hetkellä vain se hoitaja joka katsois ja seuraa mittareita milloin henki on lähteny,
kädestä mua ei tarvi pidellä kiinni kun kuolen, mua on hakemassa itse jeesus enekeileineen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tee itte asennemuutos, mene itte,
tämä on mun ikäisten ketju,
just meikälisten vaikeuksia käsittelevä ketku
jos et kestä meidän käsimys juttuja mene ihmeessä sinne missä on sinulle mieleisempää tekstiä,
korvaki kippennä ku suu syöpä runtelee suuta,
vittu kun pitää elää viimeseen hengenvetoon asti syystä että suomi laki kiletää armo-kuolemat.@ 15:55
Ei se ollut sinulle tarkoitettu ! Se oli tarkoitettu sille terveelle itsepäiselle
ihmiselle, joka jauhaa täällä muille koko ajan "tee asennemuutos" ! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
en pelkää mutta toivo joka ikinen ilta nukkumaan mennessä etten heräisi enään aamulla,
yksin voi ihminen kuolla ihan rauhassa, mä en kaipaa siinä hetkessä kädestä pitäjää paikalle,
jos niin hyvä tuuri kävis että saisi kuolla sairaalan sänkyyn,
mulle riitäis kuoleman hetkellä vain se hoitaja joka katsois ja seuraa mittareita milloin henki on lähteny,
kädestä mua ei tarvi pidellä kiinni kun kuolen, mua on hakemassa itse jeesus enekeileineen.On sinulla ongelma, ei tässä ketjussa saa esittää tapaa millä hoidat asian ilman taplettia.
On surkeaa, jos ihminen marisee joka päivä ettei halua elää. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOO niin vain tehdään suomessa, mutta ameriikassa on eutanasia laillinen toimenpide samoin sveitsissä, hollannissa, ja monessa muussa maassa, VAIN suomessa avutettu kuolema on rikos,
suomen päättäjät tai joku niistä jotka estää lain voimaan saamisen on PYKOPAATTEJA nauttivat sairaitten ihmisten jopa vanhusten pitkääääään kitumisesta,
kumma kun eivät tuele sängynviereen nauttimaan näkeästään,
oikein tympii tommoset ajattelemattomat isekkäät pysköpaatit,
eläimiä ne kyllä armahtaa, mutta ihmistä ne vaan nuttii kiduttamisesta, mahtaa olla kiva näky k kun katselee ihmisten kärsimystä,
hyiii helekuttui kun ottaa nokkaan tommonen typeryys,
avustettun kuoleman laki voimaan suomeenki
mielipide !Ryhdy maahanmuuttajaksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On sinulla ongelma, ei tässä ketjussa saa esittää tapaa millä hoidat asian ilman taplettia.
On surkeaa, jos ihminen marisee joka päivä ettei halua elää.Sana on vapaa. Intäthän sinäkin joka kommentissasi: Tee asennemuutos !
- AnonyymiUUSI
Työnhakuilmoituksiin huomautus EI PSYKOPAATEILLE.
- Anonyymi
Totta
vanhus inhottaa heti kun huomaa itsessä vanhuuden aiheuttamat puutteet,
kuten yllättäin huomaaki olevansa avuton, väsyny, uupunu,
mikään ei auta että pisristyis edes vähän,
fyysinen kunto menee vääjäämättä takapakkia,
vanhuuden inhottavuus oli suuri yllätys entiselle aktiivi liikkujalle terveelle ihmiselle, nyt voi sanoa entiselle eihmiselle, vanhus ei ole enään oikea ihminen, vanhus on fossiili muinainen muumio meneisyydestä.- Anonyymi
Ajatus kulkee vielä aika hyvin, mutta kroppa ympäriltä hajoaa. Sen toteaminen on
masentavaa.
Saattaa olla tapauskohtaista, haluaako elää vai kuolla pois. Itse olen kohta 85 v, mutta olen sanonut lääkäreillekin että haluaisin nähdä 100 vuotispäiväni, voi olla että tarvitsen heiltä "vetoapua" loppusuoralla. Minulla on pari ystävää, joista toinen on 104 v, toinen 102 v, ja ovat minulle esikuvia aktiivisuudellaan ja elämänhalullaan ja -ilollaan.
Mutta jos on sairas ja on kovat kivut yötäpäivää, niin olen sitä mieltä, että silloin pitäisi ihmisellä olla vapaus saada apua päästä pois kärsimästä. Mutta sellaista lakia ei vielä täällä pohjolassa ole, että saisimme itse päättää siitä asiasta.- Anonyymi
EI kait tuohon mitään lakia tarvita. Se, että sinua inhottaa ei todellakaan ole mikään lain perustelu!
On paljon 9-kymppisiä, jotka elävät vielä vireää elämää ja ovat monelle ihmiselle tärkeitä - Anonyymi
Kiitos sinulle Ano 12:47 viisaasta viestistäsi tässä surumielisessä ketjussa.
Eiköhän ihmiseen (ja eläimiin) ole sisäänrakennettu voimakas eloonjäämisen halu. Pitkää elämää on arvostettu ja pidetty erityisenä siunauksena. Korkean 100 vuoden iän saavuttaneita haastatellaan ja onnitellaan. Tervaskantojen piirteitä tutkittaessa heille yhteistä on optimistinen elämänasenne.
Sairaudet ja kivut ovat paljolti perinnöllisperäisiä, mutta aika paljon niihin voi itsekin vaikuttaa terveellisillä elintavoilla ja huolenpidolla.
Olen mieltynyt numeroihin ja niinpä taas tänäkin vuonna tutkailin Tilastokeskuksen Suomen ikätilastoja, joista tuorein on tilanne 31.12.2023. Tuolloin Suomessa oli 100+ vuotiaita yhteensä 1153, joista naisia oli 979 ja miehiä vain 174. Korkeaikäisten määrä kasvaa vuosi vuodelta paljolti lääketieteen edistymisen myötä.
Yli satasen väkeä asuu kautta Suomen, eniten isoissa kaupungeissa ja maaseudulla kunnissa, joissa ikärakenne on vanhusvoittoinen. Eniten satasia: Helsinki 130., Turku 54, Tampere 46, Espoo 35. Oulu 32, Jyväskylä 25 ja Lahti 25.
90 vuotta täyttäneitä oli yhteensä 12489, joten aika harva saavuttaa kunnioitetut 100 vuotta.
Täällä on toivottu kuolemanpillerillä. Kerron tässä yhden vaihtoehdon lähtemiseen lehtileikkeestäni otsikolla "Akaan vanhin asukas ja Suomen vanhin sotaleski Helvi Härmä kuoli 109-vuotiaana" palvelutalossa Akaan Viialassa jouluaattona 2020. Mummu nukkui rauhallisesti pois ilman mitään vaivaa, kertoi poika Seppo Härmä. Äiti ei enää halunnut muuttaa uuteen paikkaan, arvelee Seppo. Hän aloitti oman saattohoitonsa 3-4 päivää ennen, lopettamalla syömisen. Ehkä hän, Abrahamin tavoin koki "elämästä kylläksi saaneena" ja aikansa täyttyneen. Paasto on siitä armollinen, että sen voi milloin tahansa keskeyttää ja hihkaista: Tuokaa äkkiä iso pippuripihvi !!
Olkoon huumorilla sijansa vakavankin asian äärellä.
Täällä ei mitään sataa vuotta vastaan!
Saara.
(Abrahamin vaimo, Saara eli pitkälti yli 100 v Raamatun mukaan).- Anonyymi
Kiitos. Tämä oli hieno, hyvä ja kiva kommentti.
- Anonyymi
"Sairaudet ja kivut ovat paljolti perinnöllisperäisiä, mutta aika paljon niihin voi itsekin vaikuttaa terveellisillä elintavoilla ja huolenpidolla."
JOS OIKEASTI VOISI VAIKUTTAA EI SAIRATA IÄKKÄITÄ OLISIKAAN EIKÄ KUKAAN KUOLISI KOSKAAN. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Sairaudet ja kivut ovat paljolti perinnöllisperäisiä, mutta aika paljon niihin voi itsekin vaikuttaa terveellisillä elintavoilla ja huolenpidolla."
JOS OIKEASTI VOISI VAIKUTTAA EI SAIRATA IÄKKÄITÄ OLISIKAAN EIKÄ KUKAAN KUOLISI KOSKAAN.Terveellistä elämää olen viettäny, ei viinaa ei tupakka, ei huumeita paitsi syd. lääkeitä ja nukahtamispillreitä ikä tänä vuon 86 jos lioja suo,
kymmeniä vuosia ole ollu kivulias
lihas, ja nivelet mut reumatismia ei ole,
aikoinaan nuorena aloin syömään aspiriinia ja buranaa, joka päivä kivut pysyi poissa
pärjäsin aikahyvi olin työelämässä lähes neljäkymmentä vuotta, jotain yli 60+ v alkoi syd. oireet, tuli ohitusleikkaus kaikki pää suonta ohitetiin, ja sdy, lääkket tueksi, myöhemmin kun syd. laiskistui lautettiin syd. tahditin, ja lopetettiin aspiriinit ja buranat niitä ei enään saanu syödä koska määrättiin vahvempi verenohennuslääke käyttöön, mutta sen myötä tuli lihaskivut ja nivelkivut vakituiseksi riesaksi jopa luustoon käy kipeetä vaikka sormella koskee,
myös masennu, ja eläm halu onkadonnu täysin,
joskus mietin jos lääkitystä mutettisiin niin että kuoleman halu katoaisi samoin masennus siis toiselltavalla imalistuna siis elämän halupalaisi,
olikohan tommonen lääkkeitten uusi vaihto mahdollista,
nämä lääkkeet vie voimat ja halun elää, joka ilta miettii kumpa ei tarvis aamulla enään herätä,
mitä olette mieltä
olisko lääkityksen vaihdolla hyötyä saisi halun elä ja vielä kun halut palais tulisi muitaki haluja puuhastella jotain mielekästä, kosk elämän aikan minulla on ollu paljon monipuolista harrastuksia,
kässityöt maalustaidet viikotainen liikunta menot ompelutaito myös vaatesuunittelua olen nuorna terveenä harrastanu, ja ommellu paljon,
kangaspuu monipuolista tekemistä nillä,
olisinkohan outo ilmestys noitte haarrastusten piiriin ikä huitelee lähempänä yhdesääkymppiä., voi olla etteivät huolisporukkaansa näin vanhaa,
mutta tällä lääkityksellä en JAKSA VOIMAT on kadonneet,
ja tällä vauhdilla kuolen kohta, kunto hiipuu hirmu vauhtia takapakki
että päätä huimaa
olen jo osittain jossaki pilvessä olo on epätodellinen
tällä fykikan kunnolla ei voi elämä jatkua kovinkaan pitkään, - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
JOS OIKEASTI VOISI VAIKUTTAA EI SAIRATA IÄKKÄITÄ OLISIKAAN EIKÄ KUKAAN KUOLISI KOSKAAN.Poisitiivisyys vanhuksella on teeskentelyä tai jollaki lääkityksellä kemikaalisesti saatu aikaan,
en usko muuten vanhuksen ylipursuavaan positiivisyyteen , - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Poisitiivisyys vanhuksella on teeskentelyä tai jollaki lääkityksellä kemikaalisesti saatu aikaan,
en usko muuten vanhuksen ylipursuavaan positiivisyyteen ,Toisten ihmisten elämänmyönteisyys, hyväntuulisuus ja iloisuus ei onneksi olekaan sun uskomuksistasi kiinni.
- AnonyymiUUSI
Se oli melkonen yllätys kun huomasi tuleensa vanhaksi,
vääjäämättä vanhuus i n h o t t t a a varsinki kun tajuaa että se koskeeki itseä,
mutta kun elää vanhaksi, eikä kuole
vaikka kaikki muut nuoremmat ihanat kauniit ihmiset kuolee
se suorastaan pistelee vihaksi,
aivan kuin Jumalaki tykkäisi nuorista terveistä ihanista ihmisistä enemmän kuin tämmösestä vahuksesta,
joka vääjäämättä tulee seniiliksi, dementoituu,
voimat katoaa elämä on pelkää töllöttämista ja löhöilyä,
läheisille kiukuttelua kun itse ei voi eikä jaksa tehdä mitään,
on kokoajan paha olo,
vanhus haisee pahalle, kun ei jaksa edes suihkussa käydä samoin kuin terveenä,
vanhus kaikki tympii ihan kaikki,
vanhus on oman ruman sairaan kehonsa vanki,
siksi ainakaa minä en olisi halunnu elää näin vanhaksi,
mutt ku luoja ei tykänny hakea mua pois niin kuin kaikki mun kaverit sille kyllä kelpasi, nyyyyyh,
mun pitää nyt elää ikuisesti, koska luja on niin sanonu, joka häneen uskoo elää ikuisesti, mut ku ei voi lopettaakaa uskoa kun se kuitenki on totta, jeesus ja luoja on olemassa ja siksi mun pitää elää ikuisesti.
eikä saa kuolla, - AnonyymiUUSI
Luonnollinen asia ei pitäisi inhottaa.
- AnonyymiUUSI
Kyllä luonnollinen asia voi inhottaa. Pissa ja kakkakin on luonnollinen asia,
joka voi inhottaa. Varsinkin kun sitä ei saa sitä enää pidätettyä iäkkäänä.
Kipu voi inhottaa, koska se pilaa jokaisen päivän. Se vie voimat ja elämänhalun.
Ei siihen "asennemuutos" auta.
Miksi terveemmillä on kauhea halu loukata heikossa kunnossa olevia iäkkäitä ?
He ovat kuitenkin henkisesti paljon fiksumpia kuin loukkaajaansa. - AnonyymiUUSI
Mua inhottaa, olen tosi vihanen kun en saa kuolla, pitää vaan kitua ja huolestuttaa kaikkia läheisiä olemassa olollaan,
en pääse itteä pakoon, kun en osaa kuollakaa,
- AnonyymiUUSI
Helsingin seudulla eliniän odote naisilla on n. 84 v ja miehillä n. 79 v.
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010776920.html
Tuohon on itselläni vielä aikaa, olisin kyllä jo ihan valmis lähtemään, vaikka ikää vasta hiukan päälle 70 v. Tuumailin, että jospa "yrittäisin elää" tyytyväisenä aina 5 vuotta kerrallaan... Tuokin on pitkä aika. No, seuraavat 3 vuotta, tai: edes tämän yhden vuoden.
Tänä vuonna teen kaiken haluamani, mihin vielä kykenen, jos vaikka en näe ensi joulua, tai se on viimeiseni.
Tämä vanhuus ei niinkään ahdista, kuin on uusi kokemus. Seikkailu, kohti lopullista määränpäätä. Otinkin jällleen aamulukemistokseni Lutherin hartauskirjan "Mannan" ("Mannaa Jumalan lapsille"). Yhteydet Yläkertaan on pidettävä kunnossa. ✨️- AnonyymiUUSI
Heräsin aamulla, nähtyäni unta, että olin luontoretkellä Peltsin ja Osmon kanssa. 🙂
Tuo ohjelma on todella piristänyt itseäni, sillä harmittaa, etten nuorempana ymmärtänyt harrastaa tuollaista luontoretkeilyä. Nyt Jumala laittaa erämaat uniini ja seikkailen siellä unissani!
Tänä vuonna pitää ottaa ulkoilu tosissaan. 🌲🌲🌲🐿🦔🌳🌳🌳☀️ - AnonyymiUUSI
Myös tästä luontoretkestä pidän ja olen katsonut monesti. Todella symppis ja hyvin tehty video (kesto n. 1t 20 min):
Aki Lumme - Vätsäri ja Övre Pasvik, karhun kohtaaminen:
https://youtu.be/xSR23qIxTC8?si=KocEV9ENQPX9YHmw
Tuo Vätsärin erämaa sijaitsee n. itä-koilliseen Inarista. Övre Pasvik on Norjan puolta, Norjan ja Venäjän rajaseudulla.
🌲🏞🌲🖼🏕🌲🌲🐻🌳🌲🌲🌲🌲 Täytin Elokuussa 80v.
Sain ajokortin uusittua viideksi vuodeksi. Siinä on ainakin yksi viisivuotis kausi.
Nyt on tullut takapakkia kun akillesjänteen takia en ole pitkään aikaan voinut ajaa autoa, nyt huomaan kuinka tärkeä auto on. Käyn yleensä mökkeilemässä talvisinkin, en viitsi lähteä kun en voi ajaa. Jokainen kauppareissu pitää suunnitella tarkkaan kun on hommattava kuskin.- AnonyymiUUSI
Niin on,
ja minulla on ollu luoja koko ikäni aina lähellä, suojelemassa ja ojaamassa että kaikki menee hyvin,
jopa kymmeiä vuosia työpaikallaki töitä tehdessäni saatoin keskustella tai rukoilla jumalani eli LUOJANI kanssa en kuitenkaan ääneen vaan AJATUSMAAILMASSANI
siis ajattelin samalla kun olin töissä, esm. sinuaa tämä päivä, että menisi kaikki hyvin, eikä mitään pahaa tapahtuisi, ja niin meni lähes neljäkymmentä vuotta työelämässäki,
tänä päivänäki luoja on lähelläni ,mutta ei kerro milloin mun lähdettävä on lopullisesti sen mukaan,
joten mä kiukuttelen ja marisen sille ja kiitänki välillä kaikesta kun kuitenki pitää minuta huolen vaikka olen ihan mitätön ja kaikki muut mua parempia,
mutta mä kelpaan luojalleni tämmösenä kuin olen,
- AnonyymiUUSI
Elämä on ihanaa kun sen oikein oivaltaa.
Kyllä tuli oksettava olo kun luin noita vastauksia.
Vanhat viisaat elämänkokemusta omaavat vanhukset valittavat ja
uikuttavat.
Lapsia kuolee sotaan ja nälkään tuhansia jotka eivät ehtineet edes elää.
Lopettakaa työkin syöminen juominen ja lääkkeitten otto niin kyllä
pääsette paremmille apajille tuotapikaa.Ei täällä ole pakko olla jos ei tahdo.
Mutta niinkauan kuin jaksatte valittaa niin ei teillä ole mikään hätä.- AnonyymiUUSI
Kuollessaan ihmiset yleensä eivät niinkään kadu kaikkea sitä väärää mitä elämässään tekivät, kuin kaikkea sitä, minkä jättivät tekemättä.
Jos ihminen nyt harmittelee, että "miksi en... ja miksi en....?" niin vielähän on elonpäiviä jäljellä! Tehdään nyt, omien mahdollisuuksiemme mukaan, omalla tavallamme se, minkä nuorempana jätimme tekemättä!
Minua harmittaa tuo erilaisen elämysmatkailun vähäisyys. Jonkin verran olen matkustellut, mutta enemmänkin ja erilaista, on jäänyt tekemättä. - AnonyymiUUSI
Suomessahan on asiat oikeasti aika hyvin, se on selvä asia. Huomauttaminen jostain ei ole valittamista välttämättä, vaan tehty parannuksen takia.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Suomessahan on asiat oikeasti aika hyvin, se on selvä asia. Huomauttaminen jostain ei ole valittamista välttämättä, vaan tehty parannuksen takia.
Suomessa voi olla asiat aika hyvin , mutta yksilö on erikseen.
- AnonyymiUUSI
Luuletko, että kipeää ja kärsivää iäkästä auttaa ajatella miten huonosti
muilla voi olla ? Ei se omia kipuja ja kärsimyksiä poista. - AnonyymiUUSI
Terveemmillä on näköjään varaa olla ylimielisiä. Oksenna vaan. Minäkin tunsin
henkistä pahoinvointia kun luin ymmärtämätöntä kommenttiasi.
Ehkä elämä ehtii vielä sinukin opettaa. - AnonyymiUUSI
Jos valittaa ja uikuttaa, niiin ei ole viisas eikä elämää kokenut.
Oletko itse vanha?
Kyllä nuoremmatkin valittaa.
Lääkkeitä on syötävä jos meinaa selvitä päivästä toiseen jos niitä on määrätty.
Pitää kertoa että on meillä elämässä paljon hyvääkin. Eläke juoksee, ei tarvitse tehdä mitään jos ei halua. On kyllä aikoinaan työkin tullut tutuksi.
Monella on pieni eläke, mutta kun on tottunut niukkuuteen sekin tuntuu olevan ylellisyyttä.
Tiedän että maailmassa on paljon olosuhteita joiden rinnalla meidän olomme vaikuttavat loistavilta.
Jos joku tietäisi keinon miten me voidaan muuttaa tätä todellista epäoikeudenmukaisuutta niin hän olisi kunnioituksen arvoinen. Niin kauan kun ihminen on tällainen kun on, ei ole paljonkaan toivoa, vai onko?
- AnonyymiUUSI
"Yhteinen onnettomuus on tyhmän lohtu." (Espanjalainen sananlasku)
Olkoon maailmassa vaikka kuinka paljon kärsimyksiä
ei niitten ajatteleminen omia kipuja ja kärsimyksiä poista. - AnonyymiUUSI
Miksi teillä terveemmillä on kauhea halu loukata heikossa kunnossa
olevia iäkkäitä ? He ovat kuitenkin henkisesti paljon teitä fiksumpia.- AnonyymiUUSI
Ei se mitään loukkaamista ole jos joku sanoo oman mielipiteensä.
Se riippuu sitten lukijan asenteesta.
Jokaisella on tässä iässä jo jotakin mutta ei siihen mitään henkisyyden
viisautta tarvi lisätä.
Terveemmät käyttävät (henkisyytensä)hampaan puremiseen ja kipujen
eliminoimiseen.Kun ei ne valittamisella parane.
Anoppi vainaa sanoi kerran sanonnan - kärsi perkele kirkkaamman kruunun saat-
nyt mie vast alan ymmärtää sen,
Jospa myö (henkisesti ) köyhemmät halutaan kirkkaampi kruunu HAHAAA - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
viisautta tarvi lisätä.
Jospa myö (henkisesti ) köyhemmät halutaan kirkkaampi kruunu HAHAAAJos se ei ole loukkaamista niin sitten se on tyhmyyttä.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
viisautta tarvi lisätä.
Jospa myö (henkisesti ) köyhemmät halutaan kirkkaampi kruunu HAHAAAjoooo ja hah hah haaaa se ASENNE
sinulla sitä piisaa vaikka muillejakaa sosri kun naurataa, hah hahaahaaaaaaaa
sori kun naurattaa ,
se hyöty nauramisestaki on
nauru pidentää ikää, hahahahahahhaa aa a joten tääälllä me vaan ollaan sinun harmina valittamssa vaivojamme
vähät piitataan sinun ASENTEESTA
sehän on kuitenki hyvä että sinulla on ASENNE kohdilaan,
hahahahaaaa, sosri, - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
joooo ja hah hah haaaa se ASENNE
sinulla sitä piisaa vaikka muillejakaa sosri kun naurataa, hah hahaahaaaaaaaa
sori kun naurattaa ,
se hyöty nauramisestaki on
nauru pidentää ikää, hahahahahahhaa aa a joten tääälllä me vaan ollaan sinun harmina valittamssa vaivojamme
vähät piitataan sinun ASENTEESTA
sehän on kuitenki hyvä että sinulla on ASENNE kohdilaan,
hahahahaaaa, sosri,Hei, juu pysytään täällä loppuun asti "asennevammaisen" kiusaksi,
joka asennettaan jaksaa tyrkyttää, muuhun ei pysty !!! - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Hei, juu pysytään täällä loppuun asti "asennevammaisen" kiusaksi,
joka asennettaan jaksaa tyrkyttää, muuhun ei pysty !!!Mihinkäs me täätlä lähdettäis,
" Jumala ei huoli
ja
piru ei pidä kirettä "
- AnonyymiUUSI
Kohta menen saunaan. En ole jaksanut ihan joka viikko käydä, mutta jos on vähänkin parempi fiilis niin menen. Nyt on. Olen tehnyt monenlaista pikkuhommaa pitkin päivää ja välillä katsellut tallenteistani suomal.-ruotsal. Klaus Härön ohjaamaa elokuvaa "Näkymätön Elina".
Mulla oli alakoulussa suomenruotsalainen ilkeä naisopettaja, olin hänen hampaissaan, kuten on elokuvan Elinakin. Siksi täytynyt leffan aikana välillä pitää taukoa, kun vanhat muistot ja niihin liittyvä vahva hurriviha lyö ylitse. En edes kuuntele ruotsinkieltä, ääni hiljaisella. Nuo Klaus Härön elokuvat ovat kyllä muutoin hyviä, poikkeus hurrisäännöstä.- AnonyymiUUSI
Olipas mukava taas istua lauteilla. Sitten soitin sukulaiselleni muutaman sadan kilometrin päähän ja kyselin kuulumisia. Nyt loikoilen ja katselen luonto-ohjelmaa telkusta. Hylkeitä. 🦦 🦭 🐬
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Olipas mukava taas istua lauteilla. Sitten soitin sukulaiselleni muutaman sadan kilometrin päähän ja kyselin kuulumisia. Nyt loikoilen ja katselen luonto-ohjelmaa telkusta. Hylkeitä. 🦦 🦭 🐬
Sinulla kiva päivä tänään,
mä pitkästä aikaa lähdin ensin uimahalli-reissulle , kuinka ollakaan uimahalli oli tupaten täynnä ihmisiä ja koko ajan kun toiset lähti niin uusia lappasi ovan täydeltä sissään, oli tukhetua tungokseen,
kaiken huippu, siivooja pörräsi pukuhuoneessa ijmistungoksessa, hui kauheeta koskaan enne ei siivojan jäte pussi ja luutu ole haissu niin homeelle kuin nyt, monta tuntia uimahallin jökeenki nokassa haisi home, mietin miten sen saa sieltä pois, nyt onneksi ei enään home haise nokassa,
mull meni koko päivä kaupngilla ruoka ostoksilla ja muuten vaan soppaillessa, vast illan pimetessä tulin kotiin puolikuolleena nälästä ja väsymyksestä, mutta uimareissu kaikesta huolimatta piristi fyysisesti , jotenki nytki on kiva olo,
vaikka se ihmismassa mua kyllä ahdisti, en oikein pidä jos uimareissulla on paljon väkeä , toiste en menekkää lauantaina uimareissulle, valitsen jokin arkipäivä jolloin olis vähemmän ihmisiä liikkeellä, pidän enemmän rauhallisesta olosta myös uimareisuillani,
minunki päivä oli normaalia hauskempi just virkistävän liikunnan takia,
myös sanua oli ihana,
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.764026- 1613513
- 533129
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä1911905- 271737
- 441736
- 231734
- 571684
- 191587
- 181571