Mä en oo vieläkään päässy kärryille siitä et mihin nelivetoo tarvitaan. Itellä on 95 zetori ja hyvin kulkee ojista ja muista ylös ilman nelivetoo. Ja vaikka ois peilijää ylämäki nii ongelmitta menee. Ei varmaa uuetkaa traktorit tartte nelivetoo vai? Jotenki vaa tuntuu et ihan turhaa on neliveto niissä misä ei sitä tarvita.
Nelivedon tarkotus
11
194
Vastaukset
- Anonyymi
Hommaa nyt ensin se traktori.
- Anonyymi
Onhan se kiva olla. Eikä se liity mitenkään siihen että sitä tarvisi.
- Anonyymi
"Neliveto kulkee påskåsså paremmin", totesi traktorikauppias jarille.
- Anonyymi
"jos traktorin etupyörät ei vedä, niin ne jarruttaa!
- Anonyymi
Ei olisi jäänyt työt tekemättä (ei tullut palkkaakaan), jos olisi neliveto. Tuli tota lunta viime myräkässä kiitettävästi. Pahimmillaan oli kinokset 40-50cm. Zetorilla ei voinut lähteä yleiselle tielle, ehkä olisin työmatkalla vieläkin?
- Anonyymi
Kun tarvitaan vetotehoa ja erityisesti jos painonsiirtoa ei voi käyttää niin neliveto on ainoa vaihtoehto poislukien telat.
Mikäli käyttö on postilaatikolla asiointi et tarvitse nelivetoa. - Anonyymi
Takatuuppari on melko avuton monissa paikoissa ja vaarallinenkin, esim jarruttoman peräkärryn kanssa usein jarrutusteho riittämätön.
Saattaa myös takapyörät keventyä niin, että traktori valuu mäkeä alas, vaikka on jarrut pohjassa, kun kipatessa painopiste siirtyy kärryn akselin takapuolelle.
Takavetoiseen täytyy laittaa aina ketjut, jos meinaa lumitöitä tehdä, nelivetoon ei.
On ollut monia tilanteita pehmeällä, tai liukkaalla alustalla, kun takavedolla meno pysähtyy, nelivedon kun kytkee päällä, meno jatkuu.
Sellaisiakin tilanteita on tullu, neliveto on päällä, silti jää kiinni, mutta kun kytkee pyörien lukot päälle, taas mennään.
Kevyessäkin etukuormaajakäytössä takaveto on huono, takarenkaiden pito on heikko, ilman järeitä takapainoja.
Että on niitä seikkoja paljonkin, jotka tekee nelivedosta täysin ylivoimaisen ominaisuuksiltaan. - Anonyymi
Takavedolla tekee suunnilleen kaikki samat työt, suurin osa ei pysty tai ole käyttänyt takavetoisen traktorin kapasiteettiakaan hyödyksi. Ostin käytetyn traktorin ja valitsin juuri takavetoisen 25v sitten, kun parempi vastine maksetulle rahalle.
Neliveto on isoissa traktoreissa pakollinen koska painoa paljon ja eturenkaat oltava isot + isot koneet pellolla. Ne on suunniteltu peltotöihin ja teille.
Omalla takavetoisella ajetaan syvällä metsissä vuoden ympäri joka kuukausi, maansiirtoa, mullan ajoa, teiden lanausta, piha-alueiden, tonttien töitä eli monipuolisia töitä.
Takavetoinen menee norm piikkiketjuilla paremmin kuin neliveto kovalla ja liukkaalla, nelivetoinen 2020 valtra ei kiipe jäisiä mäkisiä notkelmia vaan renkaat pyörii tyhjää.
Piikkiketjuinen 70 luvun takaveto 55hp omapaino 2900kg kiipeää eikä rengas lipsu kertaakaan, voi laittaa muutaman tonnin puuta perään ja vielä tulee vaivattomasti.. Piikkiketjuilla ja perälevyllä kovempi työntövoima kuin isommassa nelivetoisessa jossa ei ketjuja.- Anonyymi
Älä lässytä, sinulla ei vaan ollut rahaa ostaa nelivetoista, vaikka olisit sellaisen halunnut. Eikö niin ;)
- Anonyymi
Onhan se turhaa ellei sitä tarvita. Itsellä vaativin työ on lumilingon vetäminen ja sujuu takavedolla ja piikkiketjuilla hyvin.
- AnonyymiUUSI
"Nelivedon tarkoitus on kiinnijäämisen karkoitus" :) :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r345518Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.4852519Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳271339JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t51275En tiedä miksi kerroin sinusta täällä
Siksi kai, kun meidän juttu on niin alkuvaiheessa, etten voi vielä puhua siitä kenellekään.171049Oho! Queen of Fucking Everything villitsee - Ikean sininen luottotuote nappasi hervottoman idean!
Ikea on ajan hermoilla! Aika hauska idea ja Queen of Fucking Everything -ajatus toimii hyvin tässäkin. Lue lisää: http7954- 61868
Nainen, tunnetko saman kuin minä
Syvän yhteyden välillämme, silloin kun se tunne tulee. Niinä hetkinä minulla on niin järjettömän suuri ikävä sinua. Ikäv43853Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv4847HS - Yllätyskäänne Eagle S -tutkinnassa, Supo pitää onnettomuutena
HS:n mukaan esitutkinta joudutaan todennäköisesti keskeyttämään syyttäjän päätöksellä mikäli näyttöä tahallisuudesta ei193796