Puolustusvoimat haki äskettäin kansalaisia tiedusteluun.
Hakemukseen piti laittaa päälle C-kirjain.
Itse asiassa tällaisesta kansalaisten rekrytoinnista tiedusteluun kirjoitin tänne Suomi24:lle jo vuosia sitten. Voi olla että siitä on jo lähemmäs 10 vuotta.
Nyt se siten toteutui.
Itse huomasin tämän puolustusvoimien ilmoituksen myöhään. Hakuaika tais olla silloin jo päättynyt.
Koko ikäni olen ikäänkuin "vakoillut, vaklannut".
Jo alle 15 vuotiaana veljeni kanssa oli harrastuksena tällainen "vakoilu".
Kiersimme kylää jossa asuimme, hiippailimme talojen pihoilla, seurasimme tunti tolkulla metsän reunassa talon pihapiiriä ja sääntö oli että kiinni ei saa jäädä.
Kun tulin aikuis ikään niin ahmin kaikki vakoilua ja tiedustelua käsittelevät dekkarit, dokkarit. Nykyään mielenkiinto jatkunut internetissä.
On kehittynyt taito laittaa muistiin pienimmätkin asiat mitkä näen ja on tullut "taito" että epäilen kaikkea ja kaikkea ja mietin onko tuo normaalia.
Jopa kaupassa käydessäni tarkkailen ihmisiä ja yritän luokitella heitä. Tällainen on jäänyt ikään kuin veriin.
Vaikka olen sosiaalinen niin silti pyrin olemaan aina hieman taustalla.
Olen miettinyt kuinka hyvin pärjäisin tässä mitä nyt puolustusvoimat hakee, näitä "C-henkilöitä".
Ikää kun on jo yli hieman yli 60v ja vapaa työelämästä..ehkä olisi pitänyt pyrkiä mukaan.
Väkeä jaettiin "tiedusteluun"
Anonyymi-ap
4
127
Vastaukset
- Anonyymi
Siis..Väkeä haettiin mukaan..
- Anonyymi
Aloittaja on selvästi ;
-SDP:n Sosialisti-PUNIKKI-Kommunisti -!
- ja Lisäksi MYRKYN-Vihreä Huume-Hörhö !
- Anonyymi
DDR:ssä oli samanlainen vakoilukoneisto. Suomi on muutenkin täysi sosialismi. Kansantulo muodostuu 70 %:sti Kela-tuista.
- Anonyymi
On todella tarpeellinen tuo "koneisto" nyt Suomessa.
Suojelupoliisi ja sotilastiedustelu ei ehdi kaikkea seuraamaan joten lisä silmistä on apua.
Mutta kuinka monella tähän hommaan valitulla on oikeasti riittävästi aikaa ja taitoa toimia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1461970
Stubb kävi pelaamassa golfia Trumpin kanssa Floridassa
Presidentit tapasivat aamiaisella, pelasivat kierroksen golfia ja lounastivat yhdessä. Vierailu oli luonteeltaan epävir3001149Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?
Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.82963- 35888
Minkä kultakimpaleen
Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik31819- 53799
Joustoasuminen , kyykyttämistä vai ihan vaan mielenvikaisuutta?
https://yle.fi/a/74-20149669 Kun asumistukia leikataan joittenkin sääntöjen mukaan,olis pakko muuttaa halvempaan. Mutta18756- 71754
Onko kaivattusi
Työelämässä vai ei? Jo on niin mitä ajattelet hänen ammatistaan? Jos ei ole niin haittaako se sinua?44701Ikävä on häntä
Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos56699