Puolustusvoimat haki äskettäin kansalaisia tiedusteluun.
Hakemukseen piti laittaa päälle C-kirjain.
Itse asiassa tällaisesta kansalaisten rekrytoinnista tiedusteluun kirjoitin tänne Suomi24:lle jo vuosia sitten. Voi olla että siitä on jo lähemmäs 10 vuotta.
Nyt se siten toteutui.
Itse huomasin tämän puolustusvoimien ilmoituksen myöhään. Hakuaika tais olla silloin jo päättynyt.
Koko ikäni olen ikäänkuin "vakoillut, vaklannut".
Jo alle 15 vuotiaana veljeni kanssa oli harrastuksena tällainen "vakoilu".
Kiersimme kylää jossa asuimme, hiippailimme talojen pihoilla, seurasimme tunti tolkulla metsän reunassa talon pihapiiriä ja sääntö oli että kiinni ei saa jäädä.
Kun tulin aikuis ikään niin ahmin kaikki vakoilua ja tiedustelua käsittelevät dekkarit, dokkarit. Nykyään mielenkiinto jatkunut internetissä.
On kehittynyt taito laittaa muistiin pienimmätkin asiat mitkä näen ja on tullut "taito" että epäilen kaikkea ja kaikkea ja mietin onko tuo normaalia.
Jopa kaupassa käydessäni tarkkailen ihmisiä ja yritän luokitella heitä. Tällainen on jäänyt ikään kuin veriin.
Vaikka olen sosiaalinen niin silti pyrin olemaan aina hieman taustalla.
Olen miettinyt kuinka hyvin pärjäisin tässä mitä nyt puolustusvoimat hakee, näitä "C-henkilöitä".
Ikää kun on jo yli hieman yli 60v ja vapaa työelämästä..ehkä olisi pitänyt pyrkiä mukaan.
Väkeä jaettiin "tiedusteluun"
Anonyymi-ap
4
90
Vastaukset
- Anonyymi
Siis..Väkeä haettiin mukaan..
- Anonyymi
Aloittaja on selvästi ;
-SDP:n Sosialisti-PUNIKKI-Kommunisti -!
- ja Lisäksi MYRKYN-Vihreä Huume-Hörhö !
- Anonyymi
DDR:ssä oli samanlainen vakoilukoneisto. Suomi on muutenkin täysi sosialismi. Kansantulo muodostuu 70 %:sti Kela-tuista.
- Anonyymi
On todella tarpeellinen tuo "koneisto" nyt Suomessa.
Suojelupoliisi ja sotilastiedustelu ei ehdi kaikkea seuraamaan joten lisä silmistä on apua.
Mutta kuinka monella tähän hommaan valitulla on oikeasti riittävästi aikaa ja taitoa toimia.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Anteeksi mies
En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin262686Ripeyttä asiointiin
Ottaa päähän yhden ja saman asiakkaan hitaus kassalla kun yhdellä kädellä nostelee ostoksia kärrystä ja välillä pitelee242042Palstan henkisesti sairaat ja lihavat
Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals1111548- 761309
Mietin aina vain
Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh71208Kysyin kaikilta yhteisiltä tutuilta mielipidettä siitä, että kannattaako sinun kanssa alkaa!
Päätös oli lähestulkoon yksimielinen. Minunkin vaisto antoi vaaranmerkkejä, mutta järkytyin mitä sinusta kuulin. Aluksi1381166- 641016
Olen vähän
Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I10944Ollaan kuin yö ja päivä
Monessa asiassa… molemmat ollaan kuitenkin älykkäitä ja tiedämme, ettei kannata edetä tämän pidemmälle.70891- 102877