Maalin hyytelöityminen

Anonyymi-ap

Kauan maalin hyytelöityminen kestää ja mitä maalauspuolella hyytelöitymisellä tarkoitetaan?

Ostin tänään pienen esineen maalausta varten Tikkurilan Empire Classic coveria,ja myyjä neuvoi minua sekoittamisen jälkeen odottamaan hyytelöitymistä ennen sen käyttöä maalaamiseen.

Olen odottanut pitkään ja maali on yhä juoksevaa ja valuvaa? Tikkurilan sivuista ei ollut apua. Tosin ihmettelin kun lataamassani tuoteselosteessa sanottiin ettei tätä yleensä tarvitse sekoittaa ellei ohenna, myyjä puhui siis toisin eli kehotti sekoittamaan. Ja annoin hänen avoimesti ymmärtää että hänellä on käsissään tietämätön asiakas eli ei voinut olettaa että alkaisin ohentelemaan..!

Tässä on jo yli puolituntia mennyt ja valuvaa on yhä. Mikä mättää? Oli valuvaa kun jo avasin purkinkin?

3

172

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Saman firman Tixomattin käyttöohjeissa lukee näin:

"Anna ohennetun maalin seistä tunnin ajan ennen levitystä, jotta maalin hyytelömäinen koostumus palautuu."

Voi ehkä olla merkitystä silläkin kuinka pitkään ja raivokkaasti olet maalia sekoittanut.

• Anonyymi

En sekoittanut "raivokkaasti" vaan kevyesti enkä pitkään. En myöskään ymmärrä kohtaa "hyytelömäinen koostumus palautuu" koska tämä ei avattaessakaan ollut muuta kuin juokseva.

Avasin juuri purkin ja edelleen n.vrk myöhemmin JUOKSEVAA. Sekoitin kevyesti ja laitoin kellon piippaamaan tunnin päästä. Jos yhä juoksevaa niin en keksi muuta kuin soittaa tikkurilan asiakaspalveluum huomenna....

Onko väliä jättääkö kannen auki vai ei sekoittamisen jälkeen? Tuostakaan ei mainittu sanallakaan käyttöohjeissa eikä myyjäkään maininnut. Nyt jätin kannen auki sekoituksen jälkeen

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En sekoittanut "raivokkaasti" vaan kevyesti enkä pitkään. En myöskään ymmärrä kohtaa "hyytelömäinen koostumus palautuu" koska tämä ei avattaessakaan ollut muuta kuin juokseva.

Avasin juuri purkin ja edelleen n.vrk myöhemmin JUOKSEVAA. Sekoitin kevyesti ja laitoin kellon piippaamaan tunnin päästä. Jos yhä juoksevaa niin en keksi muuta kuin soittaa tikkurilan asiakaspalveluum huomenna....

Onko väliä jättääkö kannen auki vai ei sekoittamisen jälkeen? Tuostakaan ei mainittu sanallakaan käyttöohjeissa eikä myyjäkään maininnut. Nyt jätin kannen auki sekoituksen jälkeen

Ehkä se maali ei sitten ole kovin voimakkaasti hyytelömäistä, jos ei vuorokaudessa huomaa muutosta. Kai sekoittaessa sen verran kuitenkin varmistit, ettei purkin pohjalle ole erottunut aineksia vaan maali on tasalaatuista. Maalin päiväys pitäisi näkyä jostain kohtaa purkista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Zelenskyi ei suostunut nöyrtymään Trumpin ja Vancen edessä, siksi meni pieleen

Trumppia täytyy imarrella, silloin homma toimii aina. Tähän Zelenskyi ei suostunut.
      Maailman menoa
      656
      5160
    2. Harmi että

Pidät niin vastenmielisenä. Olen minäkin välissä ollut ihan kamala sinulle ja ihmetellyt miten voit minusta tykätä. Se o
      Ikävä
      20
      2305
    3. Ajattele miten

Paljon ottajia sinulla olisi
      Ikävä
      103
      1494
    4. Tekisitkö jotain toisin

Kaivattusi kanssa alusta alkaen? 😍
      Ikävä
      92
      1436
    5. Trump näytti slipoveri-ukolle kaapin paikan!

Slipoveri-ukko Ukrainan presidentti Volodimir Selenskyi meni tapaamaan valkoiseen taloon Trumppia ilman kunnon tuliaisia
      Kajaani
      204
      1398
    6. En rehellisesti usko et oisit

Sekuntiakaan oikeasti mua kaivannut. Tai edes miettinyt miten mulla menee. Jotenkin todennäköisesti hyödyt tästäkin jos
      Ikävä
      23
      1386
    7. Nainen, olet jotenkin lumoava

Katselen kauneuttasi kuin kuuta, sen loistoa pimeässä. Sen kaunis valo on kaunista sekä herkkää ja lumoavaa. Olet naisel
      Ikävä
      68
      1135
    8. Näin sinusta taas unta!

Unessa olin pakahtuneesti rakastunut sinuun. Olimme vanhassa talossa jossa oli yläkerran huoneissa pyöreät ikkunat. Pöly
      Ikävä
      8
      1090
    9. Tulee ikävä

Ja toivon että saan anteeksi ❤️
      Ikävä
      72
      1017
    10. Kun Zele jenkeissä kävi

Enää ei Zele saanutkaan miljardeja ilmaista rahaa niin helposti. Läksyttivät oikein kunnolla pientä miestä ja joutui poi
      Maailman menoa
      267
      1015
    Aihe