Vihan tunne ja anteekisanto

Anonyymi-ap

Miten voi ja miten hallita vihan tunnetta?

19

284

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Koita kaivaa sieltä vihan takaa se tunne, joka on saanut sinut vihaiseksi esim suru tai pettymys, epäoikeudenmukaisuus tms.

Sitten annat itsellesi hetken tuntea sitä tunnetta. Voit itkeä, kirjoittaa paperille miten pahalta tunteen aiheuttanut tapahtuma tai asia sinut saa tuntemaan. Voit kuunnella musiikkia tai katsella valokuvia jotka helpottaa sinua tuntemaan.

Sitten hetken päästä palautat itsesi nykyhetkeen ja teet jotain tervettä ja normaalia. Cardioliikunta toimii todella hyvin. Kunnon hikoilun jälkeen ei päässä paljoa liiku. Ruuanlaitto itselle voisi olla kanssa hyvä, tai vaikka reipas siivoaminen tai elokuvan katsominen.

Tärkeää on, ettet kuitenkaan jää vellomaan tunteisiin ja väsytä itseäsi. Voimakkaat tunteet kuluttavat aivokemiaa.

Voit palata tunteiden käsittelyyn taas vaikka parin päivän päästä tai miten tuntuu. Toistat tätä, niin viha sulaa hitaasti pois, kun annat itsellesi tilaa tuntea sen takana piilevät tunteet.

Myös itsevarmuutesi kasvaa, koska voit rehellisesti tuntea tehneesi jotain tervettä asian ja itsesi hyväksi ja pääset etenemään poispäin askel askeleelta vihan elämää myrkyttävästä kierteestä.

Jos vihaa on patoutunut paljon, niin aikaa voi kulua kuukausiakin. Joskus vihakierteet ovat urautuneet ajatus-ja käyttäytymiskaavoiksi aivoihin ja niiden muuttaminen voi kestää jopa vuosia. Hyvä uutinen on kuitenkin se, että muuttuminen on aina mahdollista, vaikka olisi vaikeaa uskoa sitä. Aivot nimittäin kehittyvät ja muokkaantuvat läpi elämän, loppuun asti.

🤍👍

• Anonyymi

kiitos ihana teksti:)

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kiitos ihana teksti:)

Ole hyvä🤗

Voimia kaikille. Toivon, että löydätte onnellisuutta itsestänne ja elämästänne! Ei se helppoa ole kellään ja aina sattuu noitä ikäviäkin juttuja, mutta parannusta voi omaan oloon kyllä tehdä, se on täysin mahdollista! Ei tarvi olla pelkkää kurjuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ole hyvä🤗

Voimia kaikille. Toivon, että löydätte onnellisuutta itsestänne ja elämästänne! Ei se helppoa ole kellään ja aina sattuu noitä ikäviäkin juttuja, mutta parannusta voi omaan oloon kyllä tehdä, se on täysin mahdollista! Ei tarvi olla pelkkää kurjuutta.

Riitatilanne ja kaunaa on molemmin puolin. Naamasta näkee vihan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Riitatilanne ja kaunaa on molemmin puolin. Naamasta näkee vihan.

Hmmm..ikävää jos olet joutunut napit vastakkain jonkun kanssa.

Aloita hoitelemalla oma vihasi, eli tee selkeä pesäero tilanteeseen. Vältä tätä henkilöä hienovaraisesti. niin hänkin ymmärtää, että tilanne ei ole ok ja haluat sen loppuvan. Anna hänen ymmärtää, että teet omia juttujasi eikä riitely kiinnosta.

Jotkut jäävät kuitenkin roikkumaan kaunaan, eivätkä edes halua lopettaa tätä vastenmielistä ajanvietettä. Se on säälittävää, että ihminen käyttää elämäänsä tälläiseen.

Eli jos toinen koittaa jatkaa tilannetta, vaikka aikas on kulunut ja olet tehnyt itse lopun omalta osaltasi, niin kohtaa hänet säälillä, ikäänkuin olisit pahoillasi, että hän on kykenemätön onnellisuuteen.

Jos toisen viha tästä vielä jatkuu, niin se on jo häirintää ja kannattaa mainita asiasta ulkopuolisille.

Minulla on naapuri, joka on vihannut minua yli 20 vuotta. Välillä hän tervehtii, välillä ei. Itse tervehdin aina ystävällisesti. On päivän selvää, että kyseinen ihminen elää minun suhteeni jossain omissa kuvitelmissaan eikä sille mitään voi. Säälin häntä, yksinäinen ja merkityksetön ihminen jolla ei taida olla ollut kovin hauska elämä. Toisin kuin itselläni.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hmmm..ikävää jos olet joutunut napit vastakkain jonkun kanssa.

Aloita hoitelemalla oma vihasi, eli tee selkeä pesäero tilanteeseen. Vältä tätä henkilöä hienovaraisesti. niin hänkin ymmärtää, että tilanne ei ole ok ja haluat sen loppuvan. Anna hänen ymmärtää, että teet omia juttujasi eikä riitely kiinnosta.

Jotkut jäävät kuitenkin roikkumaan kaunaan, eivätkä edes halua lopettaa tätä vastenmielistä ajanvietettä. Se on säälittävää, että ihminen käyttää elämäänsä tälläiseen.

Eli jos toinen koittaa jatkaa tilannetta, vaikka aikas on kulunut ja olet tehnyt itse lopun omalta osaltasi, niin kohtaa hänet säälillä, ikäänkuin olisit pahoillasi, että hän on kykenemätön onnellisuuteen.

Jos toisen viha tästä vielä jatkuu, niin se on jo häirintää ja kannattaa mainita asiasta ulkopuolisille.

Minulla on naapuri, joka on vihannut minua yli 20 vuotta. Välillä hän tervehtii, välillä ei. Itse tervehdin aina ystävällisesti. On päivän selvää, että kyseinen ihminen elää minun suhteeni jossain omissa kuvitelmissaan eikä sille mitään voi. Säälin häntä, yksinäinen ja merkityksetön ihminen jolla ei taida olla ollut kovin hauska elämä. Toisin kuin itselläni.

Niin ja lisään vielä, että jos kyseessä on valtapeli välillänne, niin en voi auttaa siinä kysymyksessä.

Ihmiset jotka ovat vallantunteeseen koukussa ja leikkivät näitä leikkejä, ovat kaiken avun ulkopuolella ja täysin kykenemättömiä onnellisuuteen ja terveisiin, lämpimiin ihmissuhteisiin. He eivät halua sitä, vaan omaa huumettaan, keinolla millä tahansa.

Useimmiten valtapelejä leikkivät ihmiset joilla on huonon itsetunnon ja epäonnistumisien aiheuttama tarve korostaa omaa tärkeyttään itselleen, perheessä ja yhteisössä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin ja lisään vielä, että jos kyseessä on valtapeli välillänne, niin en voi auttaa siinä kysymyksessä.

Ihmiset jotka ovat vallantunteeseen koukussa ja leikkivät näitä leikkejä, ovat kaiken avun ulkopuolella ja täysin kykenemättömiä onnellisuuteen ja terveisiin, lämpimiin ihmissuhteisiin. He eivät halua sitä, vaan omaa huumettaan, keinolla millä tahansa.

Useimmiten valtapelejä leikkivät ihmiset joilla on huonon itsetunnon ja epäonnistumisien aiheuttama tarve korostaa omaa tärkeyttään itselleen, perheessä ja yhteisössä.

Asiat tappelee.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Asiat tappelee.

Joissain tilanteessa toisen osapuolen kuvitteelliset, asiat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan hän jotenkin fixoitunut sinuun? Ehkä olet jotenkin merkityksellinen hänelle.

Pikkupoikien välisissä suhteissa härnääminen on vähän niinkuin tutustumista ja kutsua kaveriporukkaan.

Aikuisena ystävyyssuhteiden luonti on ihan käsittämättömän vaikeata, varsinkin jos ei ole mitään yhdistävää tekijää.

Jonkun yhteisen ongelman luonti ja ylläpito on kuin ihmissuhde. Pystyisitkö ratkaisemaan tämän?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onkohan hän jotenkin fixoitunut sinuun? Ehkä olet jotenkin merkityksellinen hänelle.

Pikkupoikien välisissä suhteissa härnääminen on vähän niinkuin tutustumista ja kutsua kaveriporukkaan.

Aikuisena ystävyyssuhteiden luonti on ihan käsittämättömän vaikeata, varsinkin jos ei ole mitään yhdistävää tekijää.

Jonkun yhteisen ongelman luonti ja ylläpito on kuin ihmissuhde. Pystyisitkö ratkaisemaan tämän?

Merkityksellinen hyvinkin-......todistajan ominaisuudessa kenties.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

nähtiin❤️

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Merkityksellinen hyvinkin-......todistajan ominaisuudessa kenties.

No, toivon, että saat asian selvitettyä. Kannattaa miettiä kumpi on tärkeämpää ja oikeasti merkityksellisempää, joku riita-asia vai naapuruussuhteet tms ja tätä voisit kysyä ihan suoraankin siltä toiselta.

Kuittaan nyt palstalta taas joksikin aikaa, tullut taas roikuttua täälä vähän liiaksi..oikein tuntee että palstan energia alkaa tarttumaan jos on liikaa näissä jutuissa ja silloin on aika ehkä hieman puhdistautua😅🤪😭😡🤡👍

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Kukaan ei ole kuvitellut mitään.

• Anonyymi
      UUSI

Siellä vaino ulottuu tänne suomi24 asti.
      Kytätään toisten kirjoituksia ja itse kevitellään niitä muille jotta taas saisi syytellä.
      Niin kieroa peliä.

• Anonyymi
        UUSI

Nimet on annettu ylös . t kohde Samalla lailla siinä syyllistytte kuin itse päätekijät.

• Anonyymi
      UUSI

Viha voi myös puhdistaa. Se kestää aikansa ja poistuu. Jälkeenpäin tulee hyvä olo.

• Anonyymi
        UUSI

Vain kuolleen ruumiini yli vai miten sanonta kuuluu.

• Anonyymi
      UUSI

Two words; punching bag.

• Anonyymi
      UUSI

Itsellä ei kyseistä tunnetta ollut kovin usein, mutta kun oli, huomasin että kun alkaa tekeen punnerruksia, vatsoja kyykkyjä yms niin auttaa pitämään vihaa kurissa kun ei oo sen kuntoilun jälkeen voimia mihinkään. Usein ne vihaisena menikin niin että puristin kaiken voiman ulos mitä lähti niin lähti vihaisuuskin.
      Onneksi mulla on nykyään vain pelkoa tai surua eikä raivosta hajuakaan.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8517
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3349
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2490
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1980
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      351
      1663
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1412
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1191
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1020
    Aihe