Itse olen kokenut elämäni aikana jos minkäkinlaisia tragedioita. Niitä tässä sen tarkemmin lueteltuna olen voinut aika pahoin. Siihen ei ole auttanut edes evankeliumi, koska ahdistuksella on ihan muut syyt, kuin synnin tunto. Ajoittain kaoottiselta tuntuva ympäristö on saanut minut ahdistumaan. Samalla, kun olen huomannut monien lähellä olevien sairastuneen kaiken kuorman alla erilaisiin mielenterveyden ongelmiin. Tuntuu, että mikään ei ole enää entisellään. Turvallisena pidetyt koditkaan ei ole enää aina lintukotoja kaikille. Uskovaisia perheitä on hajonnut. On tullut eripuraa. Rivit rakoilee ja maailmalta tuttu polarisaatio tunkee lonkeroitaan kovasti myös uskovaisten keskuuteen. Aivan, kuin kaikkien olisi valittava leiri, kummalle puolelle asettuu. Ikään kuin ajattelumaailmoja olisi kaksi. Entäs, jos ei tunne kumpaakaan "leiriä" omakseen? Kaikki, jotka maailman tilannetta on vähääkään seurannut, tietää varmaan, mistä puhun. Uskovaisten välillekin on alkanut syntymään tällaisia jakolinjoja. Disinformaatiota työnnetään molemmista äärilaidoista ja ne ovat keskenään niin erilaisia, että herkemmän ihmisen mieli sekoaa. Miksi emme vain voi olla sovussa erilaisista mielipiteistä ja näkemyksistä huolimatta niin, kuin ennen hyvinä aikoina.
Ja palataan takaisin tuohon otsikkoon. Itseäni tässä tilanteessa on auttanut eniten sellainen musiikki, jota ei kristillisyydessämme ole yleisesti pidetty hyvänä. Koska maailma tuntuu ympärillä hyvin kaoottiselta, tällöin kaoottinen musiikki, joka sisältää myös ironiaa tms huumoria, auttaa jaksamaan tämän vaikean ajan keskellä. Musiikissa voi siis olla tällöin myös mustaa huumoria, kunhan se ei mene rasismin puolelle, jota en myöskään ymmärrä. Jumala on luonut meidät kaikki, hän ohjaa kaiken kulkua jne. Älkäämme asettuko vihaan niitä kohtaan, jotka edustavat eri uskoa, joista on ehkä turhia ennakkoluuloja yms. Kohdatkaa kaikki Jumalan luomina ihmisinä, uskovaivat, tai edustivat ne mitä suuntausta, maailmankatsomusta, aatetta yms. tahansa.
Laitan taas napit korville ja alan "lääkitsee" itseäni. Ja toivon, että pääsisin myös joskus terapiaan. Arvelen, että mitkään lyhytterapiat eivät kohdallani toimi, mutta kunhan saisi edes sellaisen. On sekin tyhjää parempi.
"vääränlainen musiikki" voi joskus olla ihan terapeuttista
11
191
Vastaukset
- Anonyymi
siinäpä se evankeliumi ei korjaa sairauksia eikä tuo elämään onnea se vaan on rikkomassa sitä
- Anonyymi
esim raiskatut lapset kärsii
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
esim raiskatut lapset kärsii
toisena hetkenä on saarnaamassa evankeliumia mutta takaa paljastuu pimeä ihminen evankeliumia voi kuvata jopa rasistiseksi kun ei tiedä millä mielellä se on saarnattu se ei ole rakkauden teko lähimmäistä kohtaan
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
toisena hetkenä on saarnaamassa evankeliumia mutta takaa paljastuu pimeä ihminen evankeliumia voi kuvata jopa rasistiseksi kun ei tiedä millä mielellä se on saarnattu se ei ole rakkauden teko lähimmäistä kohtaan
Seurakuntien vastuulla on sekä nimittää että vapauttaa puhujat. Onhan todella tärkeä asia että väärä opettaja vapautetaan ja siirretään riviin julkisesti. Seurakunnan sisällä saattaa löytyä joku voimakas puolestapuhuja, joka manipuloi kotiseurakuntaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seurakuntien vastuulla on sekä nimittää että vapauttaa puhujat. Onhan todella tärkeä asia että väärä opettaja vapautetaan ja siirretään riviin julkisesti. Seurakunnan sisällä saattaa löytyä joku voimakas puolestapuhuja, joka manipuloi kotiseurakuntaa.
Puhujuus ei voi perustua seurakunnan sisäiseen valtapeliin eikä hyvävelitoimintaan. Puhujaakin tulee rakastaa totuudessa tekojen, puheiden ja käyttäytymisen perusteella.
- Anonyymi
Ite kuuntelen Iivoa. En siis sitä hiihtäjää, vaan räppäriä. Kolahtaa ja lujaa ja auttaa sairaaseen mielentilaani. Olen masentunut, autistinen, sekä välillä maaninen. Säätelen tunnetilojani musal ja nyt iskee Iivon melankolinen ja lyyrinen räppi.
- Anonyymi
masennukseen auttaa hengitys harjotukset
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
masennukseen auttaa hengitys harjotukset
Sen keskus on vatsassa
- Anonyymi
Kokeile ohrapirtelöä. Mulla se toimii enkä tunne masennusta tai apatiaa. Toinen juttu on että lääkkeeksi ottamaani pirtelöä olen nauttinut yhtäjaksoisesti kolmatta vuotta. Lääkitsemishommissa on pelattava varman päälle.
- Anonyymi
Ohrapirtelön juonnin lopetin koska aamulla oli niin karmia maku suussa.Longdrinkejä tai sitte alkosta kirkasta ja hyvä lantrinki,Valikoimaa kyllä riittää.
- Anonyymi
Jos psykiatrian avun piiriin pääset.Huonolla tuurilla saat hoidosta enempi haittaa kuin hyötyä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005027513- 2302630
- 262571
- 1601897
- 1141758
24h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?31479Kansallismieliset järjestöt muistelivat Tammisunnuntaita eri puolilla maata
Ugissa muisteltu kunnolla. 🔥 https://www.kansalainen.fi/kansallismieliset-jarjestot-muistelivat-tammisunnuntaita-eri-p01357- 761173
Nyt mielipiteitä kehiin?
Niin ,onko arvon kuhmolaiset teidän mielestänne kaupungin hommissa turhia työpaikkoja/työntekijöitä? Mielipiteitä tu621158IS: Paljastus - Tästä syystä Marika jätti Diilin kesken -Tilittää: "Jäi vähän karvas maku, koska..."
Diilissä lähti yllättäen yksi kisaaja. Voi harmi, leikki loppui liian varhain… Diilissä Jaajo Linnonmaa etsii vetäjää Ka41145