Minusta tehtiin skitsofreenikko

Anonyymi-ap

Sellainen nimi lukee papereissa. Keksittiin psykoosi. En tiedä miten se tehtiin.

21

177

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Jotain aihetta annoit.

• Anonyymi
        UUSI

Mulle kantaan lyödään joskus mitä sattuu kun väittelen lääkärin kaa.. kostoksi merkkaa vaikka mitä ja joudun rekisterin pitäjää pyytää aina niitä ns kiukku diagnooseja poistamaan..
        Paiskasin oven kii ja sanoin lääkärille haistas sin--ä v-.....
        Seuraavana päivänä luki.. Epävakaa persoonallisuus.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mulle kantaan lyödään joskus mitä sattuu kun väittelen lääkärin kaa.. kostoksi merkkaa vaikka mitä ja joudun rekisterin pitäjää pyytää aina niitä ns kiukku diagnooseja poistamaan..
        Paiskasin oven kii ja sanoin lääkärille haistas sin--ä v-.....
        Seuraavana päivänä luki.. Epävakaa persoonallisuus.

Niin ja että suositus.. Lithium lääkitys..
        Olin unettomuudesta käymässä ja Lithimia joka maksan päälle ottaa olisi pitänyt popsia.. LOL!!🤡🤡💩💩

• Anonyymi
        UUSI

Lääkärit nykyään itse epävakaita snobeja joten ei tarvi kun sanoa vastaan ja oletkin sekopää.

• Anonyymi
      UUSI

Varsin tavallinen ja tuttu tarina. Monen kohdalle tehty asia. Valitettavasti.

Jos jonkun sanomista asioista, käytöksestä, olemuksesta tms. tehdään tulkinta, että se johtuu kyseisestä sairaudesta, vaikka psykoosioireet eivät sinällään yksistään ainakaan minun mielestäni todista mitään sellaisen sairauden olemassaolemista.

En tiedä yhtään toista niin leimaavaa diagnoosia, kuin tämä kyseinen sairaus, jonka perusteella jopa leimataan ja tuhotaan lääkityksillä ihmisten elämiä ja terveyksiä pysyvästi. Psykiatrian ja siellä toimivien pitäisi tukea ja auttaa heidän luokseen hakeutuvia ihmisiä, silti siellä tehdään vain edellä mainitulla tavalla.

Eikä kukaan tee asialle mitään, jotta meno muuttuisi.

• Anonyymi
        UUSI

Mikä hoito olisi saanut sinut paranemaan?

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä hoito olisi saanut sinut paranemaan?

Juttelu..Ei lääkitys.. Psykiatria on hötöä.. on nyt koettu... onneksi en syönyt ssri lääkitystä.. nyt työelämässä ja naimisissa..

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Juttelu..Ei lääkitys.. Psykiatria on hötöä.. on nyt koettu... onneksi en syönyt ssri lääkitystä.. nyt työelämässä ja naimisissa..

Lääkäri ei ole mikään juttelija! Jutella voit kenen kanssa vain, ilmaiseksi.
        Mutta hyvä, että nyt asiasi ovat kuitenkin kunnossa.

• Anonyymi
      UUSI

Edelliseen lisäys. itse pysyn hyvin kaukana itseään mielenterveysasiantuntijoiksi kutsuvista. Lääkitykset lopetin vain liian myöhään. Ikävä kyllä. Jos olisin tiennyt, että mitä psykiatria, siellä toimivat "ammattilaiset" ja lääkitysten vaikutukset ovat, en olisi koskaan mennyt heidän pakeilleen.

• Anonyymi
        UUSI

Mitä tapahtui? Miten lääkitykset vaikutti? Kauanko käytit ja Mitä lääkettä?

• Anonyymi
      UUSI

Kenestäkään ei tehdä skitsofreenikkoa tuosta noin vaan.
      Psykooseista kärsin itsekin aikoinaan, useampaan kertaan, mutta ei minustakaan skitsofreenikkoa tehty, psykoosisairaus tuli diagnoosiksi.
      Enkä nyt väitä, että " minä minä " , tiedän muitakin ihmisiä, joilla on ollut psykoosi, eikä heistäkään ole tehty skitsofreenikkoja.
      Siihen diagnoosiinkin tarvitaan tietyt kriteerit, ennen kuin sellainen laitetaan.

• Anonyymi
        UUSI

jokainen skitsofrenia diagnoosi on virheellinen

kuten masennus diagnoosikin

koska nämä eivät ole sairauksia

• Anonyymi
      UUSI

Ei niitä skitsofreniadiagnooseja ihan satunnaisesti jaella. Aika painavat ja tarkoin määritellyt piirteet tarvitaan, että diagnoosin saa. Näin on ollut varmasti myös aloittajan kohdalla, vaikka hän ei sitä itse ymmärrä. Sekin osoittaa vaikeaa sairautta.

Tarvitaan aika paljon, että edes päätyy tilanteeseen, jossa arvioidaan skitsofrenian mahdollisuuttakaan. Ihan tuosta vaan ei ihmisiä poimita kadulta sattumanvaraisesti. Jokin asia on vienyt terveydenhuollon piiriin joko omaehtoisesti tai viranomaisten toimesta.

Paraneminen on miltei mahdotonta varsinkaan pysyvästi, vaikka lääkkeitä on. Muuta ei oikein ole. Kurja juttu.

• Anonyymi
      UUSI

Olen aika varma siitä, että tässäkin maassa on jopa kenties useita satoja tuhansia ihmisiä, joille on perusteettomasti annettu kyseinen diagnoosi. Ja vain sen perusteella, että yksilöllä on ollut elämässään vaikeuksia ja ongelmia, ja on hakeutunut niiden takia terveydenhuoltoon.

• Anonyymi
        UUSI

Jätät jotain kertomatta. Jos ihmisellä on vaikeuksia elämässä niin ei siitä saa skitsofrenia diagnoosia.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Jätät jotain kertomatta. Jos ihmisellä on vaikeuksia elämässä niin ei siitä saa skitsofrenia diagnoosia.

Juuri näin. On minullakin ollut elämässä vaikeuksia ja isoja ongelmia. En niihin ole lähtenyt apua hakemaan terveydenhuollosta, se ei ole oikea paikka.

Vaikeuteni ja ongelmani olen ratkaissut itse ja olen saanut asiani kuntoon. Sairaus on eri asia kuin elämässä eteen tulevat vaikeudet, joita tulee jokaiselle jonkinlaisia. Sairauteen voi saada apua terveydenhuollosta mutta ei kaikkiin elämän ongelmiin. Ne on hoidettava muulla tavalla.

• Anonyymi
        UUSI

Tähän väliin tulee faktoja.

Suomessa on noin prosentin verran skitsofreenikkoja eli noin 56 000 henkeä.

• Anonyymi
      UUSI

lääkärit lääkitsee sen jälkeen voimakkailla psyykelääkkeillä, pilleriä moneen kertaan pitkin päivää ja sit on hidaskulkuinen, unelias, jatkuvasti väsynyt, ylipainoinen, huonokuntoinen, huonoryhtinen, niskassa rasvapallo ja jolle on saattanut kehittyä jo 18 vuotiaana, rasvamaksa, haimatulehdus ja vatsahaava liian lääkityksen vuoksi
      sen lisäksi onlääkenisti jolla tulee riippuvuushäiriöt kun lääkettä pyrkii vähentämään
      samoin kuin huumeongelmaisille.
      surkeaa elämää
      suomessa on tämä kaupungistuminen, liian suuret koulukompleksit, tekemättömyys,sohvalla makailu, somen koukutus
      sairastuttanut nuoret
      heistä on tullut törkeitä, häikälemättömiä, ilkeitä, vaarallisia , tappavia
      monet velkahelvetissä rahankäytön taidot hukassa, huumeidenkäyttäjiä, kaduilla
      ja liikekeskuksissa notkuvia tatuoituja,lävistetyjä, aseiden kanssa kulkevia hulluja
      jotka sotkevat rikkovat ja varastavat ja vailla mitään tunne ja empatiataitoja.
      kotonaeimitään käsitystä mitä kakarat tekee eikä edes jaksa välitää , parempi kuin poissa jaloista.

• Anonyymi
        UUSI

Tuon tekivät.. 5 vuoden helvetti ja jatkuu... ei apua.. minun. vika koko bentso riippuvuus kuulemma.. minä uusin minä... 29 vuotta minä itse uusin ... Lääkäri ei niitä uusinut...

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Tuon tekivät.. 5 vuoden helvetti ja jatkuu... ei apua.. minun. vika koko bentso riippuvuus kuulemma.. minä uusin minä... 29 vuotta minä itse uusin ... Lääkäri ei niitä uusinut...

Ei lääkäri uusi reseptiä jos potilas ei itse tee uusimispyyntöä. Resepti vanhenee kyllä kun sitä ei uusi. Jos lääkäri ei ole pakottanut uusimaan reseptiä niin silloin sitä ei tarvitse uusia ja apteekista hakea lääkkeitä.

• Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

Ei lääkäri uusi reseptiä jos potilas ei itse tee uusimispyyntöä. Resepti vanhenee kyllä kun sitä ei uusi. Jos lääkäri ei ole pakottanut uusimaan reseptiä niin silloin sitä ei tarvitse uusia ja apteekista hakea lääkkeitä.

Ja lääkäri ei sinun asioihisi puutu, ellet itse hakeudu lääkärin hoitoon.

Minua ainakaan ei ole koko pitkän elämäni aikana yksikään lääkäri kaivannut eikä oma-aloitteisesti asioihini puuttunut millään tavalla. Itse asiassa nykyään ei lääkäriä pääse edes näkemään kovin helposti.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Anteeksi mies

En vaan osaa kohdata sinua ja olla normaali. En tiedä mikä vaivaa. Samaan aikaan tekee mieli tulla lähelle ja kuitenkin
      Ikävä
      57
      8517
    2. Mietin aina vain

Minä niin haluaisin nähdä sinut. Ei tuo yhden ainoan kuvan katsominen paljon helpota... Miksi sinä et voisi olla se roh
      Tunteet
      12
      3349
    3. Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa

Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r
      Ikävä
      26
      2490
    4. Palstan henkisesti sairaat ja lihavat

Täällä on sairaita, työttömiä ihmisiä kirjoittelemassa joilla ei ole tarkoituksena kuin satuttaa ihmisiä. Jos eksyt pals
      Ikävä
      114
      2000
    5. Kysely lieksan miehille

Olemme tässä pohtineet tällaista asiaa, että miten on. Tästä nyt on paljon ollut juttua julkisuudessakin aina sanomaleht
      Lieksa
      80
      1980
    6. Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta

kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.
      Maailman menoa
      351
      1663
    7. Saan kengurakkaan kotiin viikon päästä

Mitä tapahtui? Martina hehkutti tätä stoorissaan reilu viikko sitten, mutta eipä aussimiestä Suomessa näkynyt, vaan tapa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      241
      1412
    8. FinFamin ryhmät

Älkää hyvät ihmiset luottako tähän tahoon. Ryhmiä on, mutta eivät ne toimi. Ihmisiä savustetaan ulos, vaikka näissä piir
      Salo
      0
      1191
    9. Olen vähän

Hysteerinen se on totta. Etkai ymmärrä miten syvästi tunnen sinua kohtaan. Ja olet aina lähelläni. Olet osa jo jotain. I
      Ikävä
      10
      1075
    10. Osmo Peltola voitti ansaitusti Kultaisen Venlan - Kirvoitti yleisöltä mahtavan reaktion!

JEE, onnea Osmo! Osmo Peltola voitti Vuoden esiintyjän Kultainen Venla -palkinnon. Isä-Peltsin ja Osmon luontoseikkailu
      Suomalaiset julkkikset
      66
      1020
    Aihe