Ei ole auton takuusta huolta

Anonyymi-ap

Kun autoni on ikääntynyt ei tarvitse välittää takuuasioista juurikaan.
Lähes kaikki korjaamot osaavat tehdä ja tekevätkin yli 10 v autoihin rutiinihuollot ja korjaukset.
Suodattimet, öljyt, tulpat, jarru- ja jäähdytysnestevaihdot onnistuva kaikilta.
Hihnojen ja apulaitteiden vaihdot jarrureiontit, iskarit, pakoputket kaikilta onnistuu.
Pystyn tekemään kaikki itsekin, mutta esim. jakohihnan vaihto vaatii jonkin verran purkamista samoin kytkinremppa, joten tehköön korjaamo, samoin tuulilasin vaihto.

Joskus varsinkin uudemmissa on liiikaa elektroniikkaa joka vaatii tietotaitoa, mutta ullatus ullatus, sitäkään ei merkkikorjaamolta aina löydy.

Merkkihuollot puolustelevat hintojaan laitekannalla ja koulutuksen tarpeella.
Yllä mainituissa yleisimmissä huolto- ja korjaustöissä ei tarvita ruudinkeksijää, normaali järki ja hiukan kokemusta ja homma hoituu.

Jos monttöörin asenne on että autohuolto on paskaduunia on heppu väärällä alalla, menköön vellirahalla pelaamaan pleikkaria.

26

337

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olihan taas köyhältä melkoinen "tuleminen".

      • Anonyymi

        En ole köyhä mutta järkevä ja ennenkaikkea velaton.
        Auto kun ei ole sijoitus.
        Siksi minulla on varaa huollattaa missä parhaaksi näen ja parasta palvelua saan.

        Näillä palstoilla arvotaan halvimpia ja luotettavimpia korjaamoita.
        Mutta ainakaan ei minun tarvitse maksaa kiskurihintaa.
        Kun ajat vekselivetoisella on sinun pakko tyytyä merkkikorjajamon hintoihin ja "palveluun".

        Minun autossani huoltokirja on vain sitä varten että tiedän mitä on tehtävä ja milloin, se kun ei nosta auton arvoa tippaakaan.
        Minun omanarvontuntoni ei tarvitse kohotusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ole köyhä mutta järkevä ja ennenkaikkea velaton.
        Auto kun ei ole sijoitus.
        Siksi minulla on varaa huollattaa missä parhaaksi näen ja parasta palvelua saan.

        Näillä palstoilla arvotaan halvimpia ja luotettavimpia korjaamoita.
        Mutta ainakaan ei minun tarvitse maksaa kiskurihintaa.
        Kun ajat vekselivetoisella on sinun pakko tyytyä merkkikorjajamon hintoihin ja "palveluun".

        Minun autossani huoltokirja on vain sitä varten että tiedän mitä on tehtävä ja milloin, se kun ei nosta auton arvoa tippaakaan.
        Minun omanarvontuntoni ei tarvitse kohotusta.

        Ei auto ole taloudellisesti hyvä sijoitus, mutta sehän onkin kulutukseen ja käyttöön tarkoitettu hyödyke. Ei minullakaan ole velkaa ja elelen mukavasti ja autoni on aina uusi tai uudehko paremman luokan auto. Autoni huollatan merkkiliikkeessä ja näin se saa parasta huoltoa ja sitä arvostetaan vaihdon yhteydessä.
        Sinä kovasti yrität nostaa omanarvontuntoasi esittämällä järkevää ja toimeen tulevaa automiestä ja se kuulostaa aika nololta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auto ole taloudellisesti hyvä sijoitus, mutta sehän onkin kulutukseen ja käyttöön tarkoitettu hyödyke. Ei minullakaan ole velkaa ja elelen mukavasti ja autoni on aina uusi tai uudehko paremman luokan auto. Autoni huollatan merkkiliikkeessä ja näin se saa parasta huoltoa ja sitä arvostetaan vaihdon yhteydessä.
        Sinä kovasti yrität nostaa omanarvontuntoasi esittämällä järkevää ja toimeen tulevaa automiestä ja se kuulostaa aika nololta.

        Minulla on vuonna 2000 uutena ostamani auto. Alkuun huollatin jonkun vuoden merkkiliikkeessä ihan hölmöyttäni. Sen jälkeen olen tehnyt ne itse. Ne jotka ovat kädettömiä teettävät työt muilla. Minulla ei ole koskaan ollut "paremman luokan" Klongswagenia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auto ole taloudellisesti hyvä sijoitus, mutta sehän onkin kulutukseen ja käyttöön tarkoitettu hyödyke. Ei minullakaan ole velkaa ja elelen mukavasti ja autoni on aina uusi tai uudehko paremman luokan auto. Autoni huollatan merkkiliikkeessä ja näin se saa parasta huoltoa ja sitä arvostetaan vaihdon yhteydessä.
        Sinä kovasti yrität nostaa omanarvontuntoasi esittämällä järkevää ja toimeen tulevaa automiestä ja se kuulostaa aika nololta.

        Omanarvon tuntoni säilyy ilman autolla brassailua.
        En vain voi ymmärtää tuhlailevaa rahankäyttö, en edes mukavuus syillä.
        Olen kyyninen hyväuskoisia kohtaan jotka paikkaavat omaatuntoaan valheellisella uskolla "parhaaseen juoltoon".
        Kaiken lisäksi autotekniikka ei kehity luotettavammaksi vaan lisää rihveleitä kuten kosetys näyttö tekniikka.
        Kun auton tarkoitus auttaa pääsemään paikasta toiseen ei uusimman vuosikerran auto täytä tarvetta sen paremmin kuin vanhempikaan.

        Autoa arvon lasku on 8 vuodessa paremman luokan automerkeilläkin 4 500/a.
        Liisattu pikkuauto 7 500€/a.
        Nyt auton vaihtaja vertaa huoltokirjan hintaa ja vaihdon välirahaa.

        Itse vertaan 10 vuotta sitten tehtyä hankitaani 7500€ tähän päivään n. 3000€ arvon alenema on vain 450€/a silti kyseessä on paremman luokan auto jota ei ole tarvinnut huollattaa merkkiliikkeessä millään verukkeella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Omanarvon tuntoni säilyy ilman autolla brassailua.
        En vain voi ymmärtää tuhlailevaa rahankäyttö, en edes mukavuus syillä.
        Olen kyyninen hyväuskoisia kohtaan jotka paikkaavat omaatuntoaan valheellisella uskolla "parhaaseen juoltoon".
        Kaiken lisäksi autotekniikka ei kehity luotettavammaksi vaan lisää rihveleitä kuten kosetys näyttö tekniikka.
        Kun auton tarkoitus auttaa pääsemään paikasta toiseen ei uusimman vuosikerran auto täytä tarvetta sen paremmin kuin vanhempikaan.

        Autoa arvon lasku on 8 vuodessa paremman luokan automerkeilläkin 4 500/a.
        Liisattu pikkuauto 7 500€/a.
        Nyt auton vaihtaja vertaa huoltokirjan hintaa ja vaihdon välirahaa.

        Itse vertaan 10 vuotta sitten tehtyä hankitaani 7500€ tähän päivään n. 3000€ arvon alenema on vain 450€/a silti kyseessä on paremman luokan auto jota ei ole tarvinnut huollattaa merkkiliikkeessä millään verukkeella.

        Oletkin sitkeä köyhä.
        Elämässä on muitakin arvoja kuin kituuttaminen ja säästäminen ja jos on rahaa, niin kannattaa siitä nauttikin, koska sitä ei saa mukaansa lopun tullessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on vuonna 2000 uutena ostamani auto. Alkuun huollatin jonkun vuoden merkkiliikkeessä ihan hölmöyttäni. Sen jälkeen olen tehnyt ne itse. Ne jotka ovat kädettömiä teettävät työt muilla. Minulla ei ole koskaan ollut "paremman luokan" Klongswagenia.

        Uutena auto kannattaakin huollattaa merkkiliikkeessä, säilyy takuut ja siellä tehdään tarvittavat päivityksen samalla. Jokainen voi toimia autonsa kanssa ihan miten haluaa, mutta oikeasti kukaan ei pidä samaa autoa yli 20 vuotta, se oli sitä 60-70 lukua kun jotkut papat tuota harrasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutena auto kannattaakin huollattaa merkkiliikkeessä, säilyy takuut ja siellä tehdään tarvittavat päivityksen samalla. Jokainen voi toimia autonsa kanssa ihan miten haluaa, mutta oikeasti kukaan ei pidä samaa autoa yli 20 vuotta, se oli sitä 60-70 lukua kun jotkut papat tuota harrasti.

        Autoa ei tarvitse 2 vuoden takuun säilymisen vuoksi merkkihuollossa käyttää . 2 vuoden jälkeen pitää , koska se on tuon lisätakuun ehto .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoa ei tarvitse 2 vuoden takuun säilymisen vuoksi merkkihuollossa käyttää . 2 vuoden jälkeen pitää , koska se on tuon lisätakuun ehto .

        Väärin. Ei ole pakko, mutta takuun kanssa voi tulla ongelmaa ja tuotevastuun takuuajan jälkeen. Minkä merkin takuusta kirjotusvammainen puhut?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uutena auto kannattaakin huollattaa merkkiliikkeessä, säilyy takuut ja siellä tehdään tarvittavat päivityksen samalla. Jokainen voi toimia autonsa kanssa ihan miten haluaa, mutta oikeasti kukaan ei pidä samaa autoa yli 20 vuotta, se oli sitä 60-70 lukua kun jotkut papat tuota harrasti.

        On se ihan hyvä vaihtoehto tänäkin päivänä, että ostaa auton uutena ja ajaa sen joko ihan paaliin asti tai myy siinä vaiheessa kun se on joku 2000 +/- arvoinen 2000 +/- vialla varustettu. Siis jos omat taidot ei riitä sen 2000€ vian korjaamiseen 79€ osalla. Itsellä noin kävi viimeksi kampiakselin tiivisteen kanssa...taidot eivät olisi riittäneet, mutta onneksi youtube konsultoi. Merkkiliike arvioi korjauskustannukseksi 2250€ ja motonet veloitti osasta 79€ ja koska työkalut löytyivät omasta takaa, niin youtube-videon opastuksella vaihtui tiiviste 10 tunnissa...josta heräsi kyllä kysymys, että miten huollossa oli onnistuttu aikatauluttamaan työ 2000€ arvoiseksi...oletettavasti heidän tiivisteensä oli 3x kalliimpi kuin motonetin, joten loppu on ammattilaisen työtä-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei auto ole taloudellisesti hyvä sijoitus, mutta sehän onkin kulutukseen ja käyttöön tarkoitettu hyödyke. Ei minullakaan ole velkaa ja elelen mukavasti ja autoni on aina uusi tai uudehko paremman luokan auto. Autoni huollatan merkkiliikkeessä ja näin se saa parasta huoltoa ja sitä arvostetaan vaihdon yhteydessä.
        Sinä kovasti yrität nostaa omanarvontuntoasi esittämällä järkevää ja toimeen tulevaa automiestä ja se kuulostaa aika nololta.

        Vähävaraiset joutuvat miettimään auton arvostusta vaihdon yhteydessä. Köyhyyttä on monen laista.


      • Anonyymi

        "Köyhältä tuleminen"? Päinvastoin, jääpi rahhaa, kun osaa tehdä itse ja tilaa tarvittavat romppeet rajan ulkopuolelta. Katohan, kaikki ei tarvitse jatketta "sille" ja on tuo itsetunto kohdillaan. Rahalle löytyy parempaakin käyttöä, kun huollattaa kalliisti, pitää täyskaskoa... vai ekkönä ole huomannut, että valtio rokottaa autoilijoita yhtenä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väärin. Ei ole pakko, mutta takuun kanssa voi tulla ongelmaa ja tuotevastuun takuuajan jälkeen. Minkä merkin takuusta kirjotusvammainen puhut?

        Kun huollot on tehty ajallaan tuon 2 vuoden aikana ja on dokumentit käytetyistä osista ja öljyistä , niin tämä riittää . En tarkoita mitään merkkiä pelkästään kun tämä koskee kaikkia henkilöautoja eu; ssa . 2 vuoden ylittävät takuut edellyttävät merkkiliikkeen huoltoja . Mitä " kirjoitusvammaa " tarkoitat ?


    • Anonyymi

      Eipä ole omalle kohdalle sattunut sellaista , ettei merkkihuolto saa autoa kuntoon . Perushuollot teen kuitenkin itse . Myös jakohihnan vaihdoin itse .

    • Anonyymi

      Teetä huollot ja korjaukset aina merkkiliikkeessä. Samaa merkkiliikettä olen käyttänyt vuodesta 2004. Takuut pelaa ja homma toimii. Nyrkkipajat ovat mitä ovat.

      • Anonyymi

        Muistaakseni vuosia sitten tuli laki, jotta saat autosi huollattaa muuallakin kuin merkkiliikkeessä. Se ei vain käytännössä ole toiminut ikinä. Merkkiliikkeet rikkoo räikeästi asiakkaidensa oikeuksia, eikä korvaa, jos joku muu on ollut näpelöimässä välissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muistaakseni vuosia sitten tuli laki, jotta saat autosi huollattaa muuallakin kuin merkkiliikkeessä. Se ei vain käytännössä ole toiminut ikinä. Merkkiliikkeet rikkoo räikeästi asiakkaidensa oikeuksia, eikä korvaa, jos joku muu on ollut näpelöimässä välissä.

        Höpö höpö . Takuut toimii , kun on huollot tehty ajallaan ja oikeilla tarvikkeilla . Kuitit pitää olla .


    • Anonyymi

      Ei kai takuusta ole huolta tai haittaa, mutta jos tyrii ja takuu loppuu siihen turhan aikaisin, se kyllä haittaa.

      • Anonyymi

        Ootte te köyhiä. ei ole varaa pitää autoa ja koko ajan pelko perseessä että se hajoo.
        Olin vuosia ilman autoa ja kun tulin kotimaahan ostin Mazda 929 jossa oli yli 300 tkm.
        Ajoin sillä viisi vuotta.
        Kaksi pikku vikaa siihen tuli.
        Ohjaustehostimen hinapyörä irtosi, oli näet kiinnitetty plastik paddingilla.
        Tonen vika oli automaattivahteiston alipainenkellon öljy vuoto imusarjaan.
        Kaikki muu oli öljynvaihtohuoltoa ja kovaa ajoa.
        Halpa ja mukava iso perheauto, annoin sen vielä vaihdossa ja sain kunnon hyvityksen

        Myöhemminn olen ajanut huolettomia kilometrejä luotettavilla ruosteettomilla ranskaalisilla C5,406, 505.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootte te köyhiä. ei ole varaa pitää autoa ja koko ajan pelko perseessä että se hajoo.
        Olin vuosia ilman autoa ja kun tulin kotimaahan ostin Mazda 929 jossa oli yli 300 tkm.
        Ajoin sillä viisi vuotta.
        Kaksi pikku vikaa siihen tuli.
        Ohjaustehostimen hinapyörä irtosi, oli näet kiinnitetty plastik paddingilla.
        Tonen vika oli automaattivahteiston alipainenkellon öljy vuoto imusarjaan.
        Kaikki muu oli öljynvaihtohuoltoa ja kovaa ajoa.
        Halpa ja mukava iso perheauto, annoin sen vielä vaihdossa ja sain kunnon hyvityksen

        Myöhemminn olen ajanut huolettomia kilometrejä luotettavilla ruosteettomilla ranskaalisilla C5,406, 505.

        Ketä kiinnostaa sun vanhat ranskikset tai mitkään muutkaan kokemukset niistä?
        Vanhat ritsat voi kestää hyvin tai laueta kalliisti, ihan tuuripelejähän ne on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ketä kiinnostaa sun vanhat ranskikset tai mitkään muutkaan kokemukset niistä?
        Vanhat ritsat voi kestää hyvin tai laueta kalliisti, ihan tuuripelejähän ne on.

        sinun tuurilla hajoaa vaikka rautakanki


    • Anonyymi

      Voiko uuteen säköautoon vaihtaa tuulilasia, vai onko se integroitu ajoneuvon käyttöjärjestelmään niin, että koko laite on vaihdettava uuteen?

      • Anonyymi

        Tuulilasin voi vaihtaa aivan kuten uudempiin polttareihinkin. Lasi vaihdetaan ja siihen liittyvät kamerat kalibroidaan uudelleen. Auton käyttis voidaan päivittää kummassakin tarvittaessa.


    • Anonyymi

      Kyllä minäkin vein yli 300000 ajetun ja yli 10v. Saksanpremiumautoni aina merkkikorjaamolle. Palvelu pelasi ja korjaamotakuu toimi. Toisin kuin pilipalikorjaamoilla missä on paskaiset tlat ja tuskin kaikkia työkalujakaan. Puhumattakaan ammattitaidosta tai osaamisesta.

    • Anonyymi

      Asiakkaiden mielestä parhaat autokorjaamot https://www.parasautohuolto.fi/

      • Anonyymi

        Kaikkea sitä yritetään rakentaa saadakseen rahaa mainoksista, eli ei kun rakentamaan joku turha sivusto ja tyrkyttää sitä nettiin ja jos onnistaa, niin saa myytyä mainostilaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sanna Marin kysyi hämmästyneenä: Onko Suomessa jäänmurtajia?

      Nettilehden toimittaja kysyi Sanna Marinilta suoraan, että sovittiinko nuo jäänmurtajien kaupat jo 2019, jolloin Marin k
      Maailman menoa
      73
      3931
    2. Voiko normaali ihminen ryhtyä vasemmistolaiseksi?

      Tätä jäin pohdiskelemaan.
      Maailman menoa
      101
      3515
    3. SDP haluaa 40 000 nettomaahanmuuttajaa

      SDP:n Suunnanmuutos-vaihtoehtobudjetissa, käy ilmi, että demarit itse asiassa vaativat räjähdysmäistä ”työperäisen” maah
      Maailman menoa
      79
      3343
    4. Mikä tuota vasemmistolaisista jankkaavaa vaivaa?

      Pahasti on ihon alle, siis korvien väliin, päässeet kummittelemaan. Ei ole terveen ihmisen merkki jankata yhdestä asia
      Maailman menoa
      36
      2648
    5. Mitä ajattelit kun näit

      kaivattusi ensimmäisen kerran? xd
      Ikävä
      124
      1618
    6. Nyt meni lopulliset lämmöt.

      Alan käyttäytymään yhtä kylmästi miehiä kohtaan kuin mua kohtaan on käyttäydytty ja vain käytetty viimeiset pari vuotta
      Sinkut
      36
      1526
    7. Sulla on avaimet ja keinot

      Jos haluat jatkaa tutustumista. Itse olen niin jäässä etten pysty tekemään enää mitään. Pidempi keppi johon on helpompi
      Ikävä
      19
      1144
    8. Meitä ei tule

      Koska periaatteemme ovat rakkautta vahvempia. Tämä on siis koettelemus, jonka tarkoitus on vahvistaa meitä yksilöinä 😌
      Ikävä
      22
      1124
    9. Onko erityinen paikka jossa haluaisit nyt olla

      Onko joku spesiaali lempipaikka missä mieluiten olisit?
      Ikävä
      42
      1110
    10. Itseään kannattaa tarkastella realistisesti ja

      miettiä mihin ne rahkeet oikeesti riittää. Tyhmempikin ymmärtää että varakas ylemmän tason mies ei kelpuuta sellaista ku
      Ikävä
      118
      1026
    Aihe