Kun autoni on ikääntynyt ei tarvitse välittää takuuasioista juurikaan.
Lähes kaikki korjaamot osaavat tehdä ja tekevätkin yli 10 v autoihin rutiinihuollot ja korjaukset.
Suodattimet, öljyt, tulpat, jarru- ja jäähdytysnestevaihdot onnistuva kaikilta.
Hihnojen ja apulaitteiden vaihdot jarrureiontit, iskarit, pakoputket kaikilta onnistuu.
Pystyn tekemään kaikki itsekin, mutta esim. jakohihnan vaihto vaatii jonkin verran purkamista samoin kytkinremppa, joten tehköön korjaamo, samoin tuulilasin vaihto.
Joskus varsinkin uudemmissa on liiikaa elektroniikkaa joka vaatii tietotaitoa, mutta ullatus ullatus, sitäkään ei merkkikorjaamolta aina löydy.
Merkkihuollot puolustelevat hintojaan laitekannalla ja koulutuksen tarpeella.
Yllä mainituissa yleisimmissä huolto- ja korjaustöissä ei tarvita ruudinkeksijää, normaali järki ja hiukan kokemusta ja homma hoituu.
Jos monttöörin asenne on että autohuolto on paskaduunia on heppu väärällä alalla, menköön vellirahalla pelaamaan pleikkaria.
Ei ole auton takuusta huolta
26
269
Vastaukset
- Anonyymi
Olihan taas köyhältä melkoinen "tuleminen".
- Anonyymi
En ole köyhä mutta järkevä ja ennenkaikkea velaton.
Auto kun ei ole sijoitus.
Siksi minulla on varaa huollattaa missä parhaaksi näen ja parasta palvelua saan.
Näillä palstoilla arvotaan halvimpia ja luotettavimpia korjaamoita.
Mutta ainakaan ei minun tarvitse maksaa kiskurihintaa.
Kun ajat vekselivetoisella on sinun pakko tyytyä merkkikorjajamon hintoihin ja "palveluun".
Minun autossani huoltokirja on vain sitä varten että tiedän mitä on tehtävä ja milloin, se kun ei nosta auton arvoa tippaakaan.
Minun omanarvontuntoni ei tarvitse kohotusta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole köyhä mutta järkevä ja ennenkaikkea velaton.
Auto kun ei ole sijoitus.
Siksi minulla on varaa huollattaa missä parhaaksi näen ja parasta palvelua saan.
Näillä palstoilla arvotaan halvimpia ja luotettavimpia korjaamoita.
Mutta ainakaan ei minun tarvitse maksaa kiskurihintaa.
Kun ajat vekselivetoisella on sinun pakko tyytyä merkkikorjajamon hintoihin ja "palveluun".
Minun autossani huoltokirja on vain sitä varten että tiedän mitä on tehtävä ja milloin, se kun ei nosta auton arvoa tippaakaan.
Minun omanarvontuntoni ei tarvitse kohotusta.Ei auto ole taloudellisesti hyvä sijoitus, mutta sehän onkin kulutukseen ja käyttöön tarkoitettu hyödyke. Ei minullakaan ole velkaa ja elelen mukavasti ja autoni on aina uusi tai uudehko paremman luokan auto. Autoni huollatan merkkiliikkeessä ja näin se saa parasta huoltoa ja sitä arvostetaan vaihdon yhteydessä.
Sinä kovasti yrität nostaa omanarvontuntoasi esittämällä järkevää ja toimeen tulevaa automiestä ja se kuulostaa aika nololta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auto ole taloudellisesti hyvä sijoitus, mutta sehän onkin kulutukseen ja käyttöön tarkoitettu hyödyke. Ei minullakaan ole velkaa ja elelen mukavasti ja autoni on aina uusi tai uudehko paremman luokan auto. Autoni huollatan merkkiliikkeessä ja näin se saa parasta huoltoa ja sitä arvostetaan vaihdon yhteydessä.
Sinä kovasti yrität nostaa omanarvontuntoasi esittämällä järkevää ja toimeen tulevaa automiestä ja se kuulostaa aika nololta.Minulla on vuonna 2000 uutena ostamani auto. Alkuun huollatin jonkun vuoden merkkiliikkeessä ihan hölmöyttäni. Sen jälkeen olen tehnyt ne itse. Ne jotka ovat kädettömiä teettävät työt muilla. Minulla ei ole koskaan ollut "paremman luokan" Klongswagenia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auto ole taloudellisesti hyvä sijoitus, mutta sehän onkin kulutukseen ja käyttöön tarkoitettu hyödyke. Ei minullakaan ole velkaa ja elelen mukavasti ja autoni on aina uusi tai uudehko paremman luokan auto. Autoni huollatan merkkiliikkeessä ja näin se saa parasta huoltoa ja sitä arvostetaan vaihdon yhteydessä.
Sinä kovasti yrität nostaa omanarvontuntoasi esittämällä järkevää ja toimeen tulevaa automiestä ja se kuulostaa aika nololta.Omanarvon tuntoni säilyy ilman autolla brassailua.
En vain voi ymmärtää tuhlailevaa rahankäyttö, en edes mukavuus syillä.
Olen kyyninen hyväuskoisia kohtaan jotka paikkaavat omaatuntoaan valheellisella uskolla "parhaaseen juoltoon".
Kaiken lisäksi autotekniikka ei kehity luotettavammaksi vaan lisää rihveleitä kuten kosetys näyttö tekniikka.
Kun auton tarkoitus auttaa pääsemään paikasta toiseen ei uusimman vuosikerran auto täytä tarvetta sen paremmin kuin vanhempikaan.
Autoa arvon lasku on 8 vuodessa paremman luokan automerkeilläkin 4 500/a.
Liisattu pikkuauto 7 500€/a.
Nyt auton vaihtaja vertaa huoltokirjan hintaa ja vaihdon välirahaa.
Itse vertaan 10 vuotta sitten tehtyä hankitaani 7500€ tähän päivään n. 3000€ arvon alenema on vain 450€/a silti kyseessä on paremman luokan auto jota ei ole tarvinnut huollattaa merkkiliikkeessä millään verukkeella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Omanarvon tuntoni säilyy ilman autolla brassailua.
En vain voi ymmärtää tuhlailevaa rahankäyttö, en edes mukavuus syillä.
Olen kyyninen hyväuskoisia kohtaan jotka paikkaavat omaatuntoaan valheellisella uskolla "parhaaseen juoltoon".
Kaiken lisäksi autotekniikka ei kehity luotettavammaksi vaan lisää rihveleitä kuten kosetys näyttö tekniikka.
Kun auton tarkoitus auttaa pääsemään paikasta toiseen ei uusimman vuosikerran auto täytä tarvetta sen paremmin kuin vanhempikaan.
Autoa arvon lasku on 8 vuodessa paremman luokan automerkeilläkin 4 500/a.
Liisattu pikkuauto 7 500€/a.
Nyt auton vaihtaja vertaa huoltokirjan hintaa ja vaihdon välirahaa.
Itse vertaan 10 vuotta sitten tehtyä hankitaani 7500€ tähän päivään n. 3000€ arvon alenema on vain 450€/a silti kyseessä on paremman luokan auto jota ei ole tarvinnut huollattaa merkkiliikkeessä millään verukkeella.Oletkin sitkeä köyhä.
Elämässä on muitakin arvoja kuin kituuttaminen ja säästäminen ja jos on rahaa, niin kannattaa siitä nauttikin, koska sitä ei saa mukaansa lopun tullessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on vuonna 2000 uutena ostamani auto. Alkuun huollatin jonkun vuoden merkkiliikkeessä ihan hölmöyttäni. Sen jälkeen olen tehnyt ne itse. Ne jotka ovat kädettömiä teettävät työt muilla. Minulla ei ole koskaan ollut "paremman luokan" Klongswagenia.
Uutena auto kannattaakin huollattaa merkkiliikkeessä, säilyy takuut ja siellä tehdään tarvittavat päivityksen samalla. Jokainen voi toimia autonsa kanssa ihan miten haluaa, mutta oikeasti kukaan ei pidä samaa autoa yli 20 vuotta, se oli sitä 60-70 lukua kun jotkut papat tuota harrasti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutena auto kannattaakin huollattaa merkkiliikkeessä, säilyy takuut ja siellä tehdään tarvittavat päivityksen samalla. Jokainen voi toimia autonsa kanssa ihan miten haluaa, mutta oikeasti kukaan ei pidä samaa autoa yli 20 vuotta, se oli sitä 60-70 lukua kun jotkut papat tuota harrasti.
Autoa ei tarvitse 2 vuoden takuun säilymisen vuoksi merkkihuollossa käyttää . 2 vuoden jälkeen pitää , koska se on tuon lisätakuun ehto .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autoa ei tarvitse 2 vuoden takuun säilymisen vuoksi merkkihuollossa käyttää . 2 vuoden jälkeen pitää , koska se on tuon lisätakuun ehto .
Väärin. Ei ole pakko, mutta takuun kanssa voi tulla ongelmaa ja tuotevastuun takuuajan jälkeen. Minkä merkin takuusta kirjotusvammainen puhut?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Uutena auto kannattaakin huollattaa merkkiliikkeessä, säilyy takuut ja siellä tehdään tarvittavat päivityksen samalla. Jokainen voi toimia autonsa kanssa ihan miten haluaa, mutta oikeasti kukaan ei pidä samaa autoa yli 20 vuotta, se oli sitä 60-70 lukua kun jotkut papat tuota harrasti.
On se ihan hyvä vaihtoehto tänäkin päivänä, että ostaa auton uutena ja ajaa sen joko ihan paaliin asti tai myy siinä vaiheessa kun se on joku 2000 +/- arvoinen 2000 +/- vialla varustettu. Siis jos omat taidot ei riitä sen 2000€ vian korjaamiseen 79€ osalla. Itsellä noin kävi viimeksi kampiakselin tiivisteen kanssa...taidot eivät olisi riittäneet, mutta onneksi youtube konsultoi. Merkkiliike arvioi korjauskustannukseksi 2250€ ja motonet veloitti osasta 79€ ja koska työkalut löytyivät omasta takaa, niin youtube-videon opastuksella vaihtui tiiviste 10 tunnissa...josta heräsi kyllä kysymys, että miten huollossa oli onnistuttu aikatauluttamaan työ 2000€ arvoiseksi...oletettavasti heidän tiivisteensä oli 3x kalliimpi kuin motonetin, joten loppu on ammattilaisen työtä-
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei auto ole taloudellisesti hyvä sijoitus, mutta sehän onkin kulutukseen ja käyttöön tarkoitettu hyödyke. Ei minullakaan ole velkaa ja elelen mukavasti ja autoni on aina uusi tai uudehko paremman luokan auto. Autoni huollatan merkkiliikkeessä ja näin se saa parasta huoltoa ja sitä arvostetaan vaihdon yhteydessä.
Sinä kovasti yrität nostaa omanarvontuntoasi esittämällä järkevää ja toimeen tulevaa automiestä ja se kuulostaa aika nololta.Vähävaraiset joutuvat miettimään auton arvostusta vaihdon yhteydessä. Köyhyyttä on monen laista.
- Anonyymi
"Köyhältä tuleminen"? Päinvastoin, jääpi rahhaa, kun osaa tehdä itse ja tilaa tarvittavat romppeet rajan ulkopuolelta. Katohan, kaikki ei tarvitse jatketta "sille" ja on tuo itsetunto kohdillaan. Rahalle löytyy parempaakin käyttöä, kun huollattaa kalliisti, pitää täyskaskoa... vai ekkönä ole huomannut, että valtio rokottaa autoilijoita yhtenä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Väärin. Ei ole pakko, mutta takuun kanssa voi tulla ongelmaa ja tuotevastuun takuuajan jälkeen. Minkä merkin takuusta kirjotusvammainen puhut?
Kun huollot on tehty ajallaan tuon 2 vuoden aikana ja on dokumentit käytetyistä osista ja öljyistä , niin tämä riittää . En tarkoita mitään merkkiä pelkästään kun tämä koskee kaikkia henkilöautoja eu; ssa . 2 vuoden ylittävät takuut edellyttävät merkkiliikkeen huoltoja . Mitä " kirjoitusvammaa " tarkoitat ?
- Anonyymi
Eipä ole omalle kohdalle sattunut sellaista , ettei merkkihuolto saa autoa kuntoon . Perushuollot teen kuitenkin itse . Myös jakohihnan vaihdoin itse .
- Anonyymi
Teetä huollot ja korjaukset aina merkkiliikkeessä. Samaa merkkiliikettä olen käyttänyt vuodesta 2004. Takuut pelaa ja homma toimii. Nyrkkipajat ovat mitä ovat.
- Anonyymi
Muistaakseni vuosia sitten tuli laki, jotta saat autosi huollattaa muuallakin kuin merkkiliikkeessä. Se ei vain käytännössä ole toiminut ikinä. Merkkiliikkeet rikkoo räikeästi asiakkaidensa oikeuksia, eikä korvaa, jos joku muu on ollut näpelöimässä välissä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistaakseni vuosia sitten tuli laki, jotta saat autosi huollattaa muuallakin kuin merkkiliikkeessä. Se ei vain käytännössä ole toiminut ikinä. Merkkiliikkeet rikkoo räikeästi asiakkaidensa oikeuksia, eikä korvaa, jos joku muu on ollut näpelöimässä välissä.
Höpö höpö . Takuut toimii , kun on huollot tehty ajallaan ja oikeilla tarvikkeilla . Kuitit pitää olla .
- Anonyymi
Ei kai takuusta ole huolta tai haittaa, mutta jos tyrii ja takuu loppuu siihen turhan aikaisin, se kyllä haittaa.
- Anonyymi
Ootte te köyhiä. ei ole varaa pitää autoa ja koko ajan pelko perseessä että se hajoo.
Olin vuosia ilman autoa ja kun tulin kotimaahan ostin Mazda 929 jossa oli yli 300 tkm.
Ajoin sillä viisi vuotta.
Kaksi pikku vikaa siihen tuli.
Ohjaustehostimen hinapyörä irtosi, oli näet kiinnitetty plastik paddingilla.
Tonen vika oli automaattivahteiston alipainenkellon öljy vuoto imusarjaan.
Kaikki muu oli öljynvaihtohuoltoa ja kovaa ajoa.
Halpa ja mukava iso perheauto, annoin sen vielä vaihdossa ja sain kunnon hyvityksen
Myöhemminn olen ajanut huolettomia kilometrejä luotettavilla ruosteettomilla ranskaalisilla C5,406, 505. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ootte te köyhiä. ei ole varaa pitää autoa ja koko ajan pelko perseessä että se hajoo.
Olin vuosia ilman autoa ja kun tulin kotimaahan ostin Mazda 929 jossa oli yli 300 tkm.
Ajoin sillä viisi vuotta.
Kaksi pikku vikaa siihen tuli.
Ohjaustehostimen hinapyörä irtosi, oli näet kiinnitetty plastik paddingilla.
Tonen vika oli automaattivahteiston alipainenkellon öljy vuoto imusarjaan.
Kaikki muu oli öljynvaihtohuoltoa ja kovaa ajoa.
Halpa ja mukava iso perheauto, annoin sen vielä vaihdossa ja sain kunnon hyvityksen
Myöhemminn olen ajanut huolettomia kilometrejä luotettavilla ruosteettomilla ranskaalisilla C5,406, 505.Ketä kiinnostaa sun vanhat ranskikset tai mitkään muutkaan kokemukset niistä?
Vanhat ritsat voi kestää hyvin tai laueta kalliisti, ihan tuuripelejähän ne on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ketä kiinnostaa sun vanhat ranskikset tai mitkään muutkaan kokemukset niistä?
Vanhat ritsat voi kestää hyvin tai laueta kalliisti, ihan tuuripelejähän ne on.sinun tuurilla hajoaa vaikka rautakanki
- Anonyymi
Voiko uuteen säköautoon vaihtaa tuulilasia, vai onko se integroitu ajoneuvon käyttöjärjestelmään niin, että koko laite on vaihdettava uuteen?
- Anonyymi
Tuulilasin voi vaihtaa aivan kuten uudempiin polttareihinkin. Lasi vaihdetaan ja siihen liittyvät kamerat kalibroidaan uudelleen. Auton käyttis voidaan päivittää kummassakin tarvittaessa.
- Anonyymi
Kyllä minäkin vein yli 300000 ajetun ja yli 10v. Saksanpremiumautoni aina merkkikorjaamolle. Palvelu pelasi ja korjaamotakuu toimi. Toisin kuin pilipalikorjaamoilla missä on paskaiset tlat ja tuskin kaikkia työkalujakaan. Puhumattakaan ammattitaidosta tai osaamisesta.
- Anonyymi
Asiakkaiden mielestä parhaat autokorjaamot https://www.parasautohuolto.fi/
- Anonyymi
Kaikkea sitä yritetään rakentaa saadakseen rahaa mainoksista, eli ei kun rakentamaan joku turha sivusto ja tyrkyttää sitä nettiin ja jos onnistaa, niin saa myytyä mainostilaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 2152846
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1272736En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.781783Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k2371342Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va641324- 471108
- 991011
- 109866
- 46833
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka6833