Törkeä rattijuopumus ja taistelusukeltaja

Anonyymi-ap

Sain syytteen törkeästä rattijuopumuksesta. Osaako kukaan sanoa vaikuttaako se taistelusukeltajaksi pääsyä armeijassa?

20

331

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Kysy sotilaspiiristäsi..oma mielipide on että ei ehkä vaikuta muuttaa tosi typerää lähteä kännissä ajamaan.
      Yleensä ne jotka kerran syyllistyy tekee se vielä uudelleen joten voihan se olla että katsovat että ole sopiva taistelusukeltajaksi..kysymällä tuo selvinnee.

• Anonyymi

Kännäily, ördääminen ja rattijuoppous luetaan armeijassa pelkästään eduksi, sinusta tulee viimeistään kuukaudessa taistelusukeltaja ja upseeriksi pääset viikossa.

• Anonyymi

Rikostausta vaikuttaa mihin vain.
      Olet varmaan helvftin ylpeä nyt itsestäsi?

• Anonyymi

Kun et kerro niin tuskin. Saitko myös tuomion, pelkkä syyte ei merkitse mitään.

• Anonyymi

Jos et pääse niin sano että haluat sivariin.

• Anonyymi

Voi vaikuttaa tai voi olla vaikuttamatta. Varusmiesaikoinani olin paikassa missä piti olla rangaistushistorialtaan nuhteeton, paitsi että olihan siellä surmasta tuomittukin. Ajohommissa ratti vaikuttaa, muissa tehtävissä ei välttämättä.

• Anonyymi

Reserviupseerikouluun ei pääse jos on tuollaisesta saanut tuomion, aliupseerikouluun vielä voi päästä. Mutta vaikka tuollainen ei estä asepalvelukseen pääsyä, tai edes aliupseeriksi, niin niissä koulutuslinjoissa joihin on paljon hyviä hakijoita, niin rannalle jää ruikuttamaan tuollaisen tuomion kanssa vaikka ei tähtäisikään upseerikoulutukseen.

• Anonyymi

Se että on jäänyt kiinni ratista kertoo jotakin henkisestä tasosta. Homma voi tyssätä psykoloogisiin testeihin.

• Anonyymi

Aloittaja selvästi katuu ja ymmärtää että tällaiset tyhmät teot vaikuttaa.
      Itse tuossa tilanteessa kertoisin rehellisesti kutsunnoissa mikä on tilanne ja pyrkisin taistelusukeltajaksi. Vannottava kylläkin että että oli virhe eikä tule toistumaan.

• Anonyymi

Kutsuntojen kautta ei pääse koulutukseen. Taistelusukeltajaksi haetaan ja pääsijät karsitaan sitten valintakokeissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kutsuntojen kautta ei pääse koulutukseen. Taistelusukeltajaksi haetaan ja pääsijät karsitaan sitten valintakokeissa.

Ja monelle ei tule kutsua valintakokeeseen syystä tai rattijouppoudesta.
        Eikä täässä ole kyse siitä onko itse rehellinen vai ei, armeijalla on lähtökohtaisesti pääsy noihin tietoihin. Omasta saapumiserästä jäi yksi kaikin puolin fiksun oloinen kaveri AUK:hon eikä päässyt RUK:hon, johtuen kahdesta ylinopeussakosta, olisi muuten tullut valittua ja olisi kuulunut valituistakin parhaaseen kolmannekseen, mutta valtio oli menettänyt häneen luottamuksen, eikä se palaudu vaikka mitä tekisi. Aliupseeriksi asti luottivat ja kersanttina hän kotiutui, eli jaksoi särmästi jatkaa vaikka pettymys paistoi päälle kun RUK:hon lähtijät julkaistiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mutta kutsunnoissa se päätös tehdään sinne testeihin menosta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja monelle ei tule kutsua valintakokeeseen syystä tai rattijouppoudesta.
        Eikä täässä ole kyse siitä onko itse rehellinen vai ei, armeijalla on lähtökohtaisesti pääsy noihin tietoihin. Omasta saapumiserästä jäi yksi kaikin puolin fiksun oloinen kaveri AUK:hon eikä päässyt RUK:hon, johtuen kahdesta ylinopeussakosta, olisi muuten tullut valittua ja olisi kuulunut valituistakin parhaaseen kolmannekseen, mutta valtio oli menettänyt häneen luottamuksen, eikä se palaudu vaikka mitä tekisi. Aliupseeriksi asti luottivat ja kersanttina hän kotiutui, eli jaksoi särmästi jatkaa vaikka pettymys paistoi päälle kun RUK:hon lähtijät julkaistiin.

Mistäpä tiedät että nuo ylinopeussakot oli se mikä vaikutti. Eivät yleensä anna tarkkaa tietoa miksi hylättiin. Siihen voi vaikuttaa moni muukin asia.
        Aloittajalle! Pyri vaan taistelusukeltajaksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mistäpä tiedät että nuo ylinopeussakot oli se mikä vaikutti. Eivät yleensä anna tarkkaa tietoa miksi hylättiin. Siihen voi vaikuttaa moni muukin asia.

Sakot vaikuttavat, koska sukeltajakoulutukseen pääsee noin 20 hakijaa.
        Tuohon porukkaan löytyy myös sakottamia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalle: Seuraava kurssi alkaa ensi vuoden tammikuussa. Onnea hakuun ja valintakokeeseen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Aloittajalle: Seuraava kurssi alkaa ensi vuoden tammikuussa. Onnea hakuun ja valintakokeeseen.

Seuraavat taistelusukeltajakurssit alkavat 1/2026 ja 1/2028.
        Nyt on menossa raivaajasukeltajakurssi ja seuraava 1/2027.
        Kurssit järjestetään siis joka toinen vuosi.

• Anonyymi

Varmuudella ei ainakaan helpota pääsyä. Vaikea sanoa kuinka tarkasti taustoja syynäävät, voivat syynätäkin kun hyväksyttäviä on pieni ryhmä. Ottaisitko itse 20:ksi parhaan jolla on merkintä törkeästä ratista vai 21:ksi parhaan jolla ei mitään merkintöjä ole? Luottamusbisnestähän tämäkin on, täytyy luottaa että on työkunnossa kun komennus tulee eikä makaa makkurissa.

• Anonyymi

Riippuu muista tekijöistä. Jos kyseinen rattituomion saanut olisi hakijoiden kovakuntoisin, ylivoimaisesti ja osoittaa katuvansa tekoaan niin valitsisin hänet.
        Hakijan täytyy tietää mihin on ryhtymässä. Taistelusukeltaja koulutus ei ole läpihuuto juttu.

• Anonyymi

Itse olin nuorempana rämäpää, armeijan jälkeen hukkui vanhempi veljeni, samaan aikaan kuoli mummoni ja pian jätti eka tyttöystävä, tämä oli nuorelle liikaa. Join alkoholia ja tappelin. Jouduin muutaman kerran putkaan.
        Sisimmässäni en tästä tykännyt sillä olin kunnianhimoinen. Viikonloppu ryyppäämään välillä kun olin työtön juoksin hurjia matkoja, pisimmät lenkit oli 50-60 km. Lenkillä juostessani tein etunojapunneruksia ja puriradan mäkeä hypin tasajalla kyykkyä ylös hartioilla iso litteä kivi. Taas tappelin. Itse en ollut syypää tappelun aloitukseen. Ns. toritappelu, elettiin vuotta 1985. Sain tuomion käräjillä. Se rauhoitti, löysin tyttöystävän. Jätin alkoholin. Menin töihin, nousin nopeasti työnjohtajaksi. Treenasin edelleen juoksua ja pyöräilyä ja hoidin lihaskuntoa ei. Hain poliisikouluun vaikka pelkäsin että turhaan haen. En tietenkään tullut valituksi.
        Olisin ollut aivan taatusti hyvä tai ainakin keskinkertainen poliisi, rikostutkimus kiinnosti koska tykkäsin ratkoa hyvinkin visaisia tehtäviä, olin hyvin kärsivällinen ja sitkeä puurtaja. Työnantajalle lojaali. Sairaslomia en pitänyt.
        Vuoden 1985 jälkeen olen elänyt nuhteetonta elämää. Kun olen hieman täydellisyyteen pyrkivä niin noudatan lakia lähes pilkun tarkasti.
        Eli ihminen voi muuttua, nuoruudessa tehdyt hölmöilyt voivat jäädä ainoiksi.

• Anonyymi

Jos on nuoruudessa hölmöillyt ja pyrkii vaikkapa poliisiksi tms jossa kerrottava itsestään niin salata ei pidä yrittää, on parempi että itse kertoo reilusti ja kertoo katuvansa ja selittää miksi on hölmöillyt.
      On huonompi asia jos peittelee asian ja vastapuoli saa sen selville.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin sinussa haluan koskea

Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä
      Ikävä
      41
      2233
    2. Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä

IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi
      Maailman menoa
      223
      1984
    3. Kerro nyt jotain

Itsestäsi minkä haluaisit kaivattusi tietävän?
      Ikävä
      111
      1538
    4. Toisen ihmisen sydämellä

leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo
      Ikävä
      142
      1265
    5. On tämä meidän ikäero jo turhan suuri

Kannattaisi tutustua samanikäisiin.
      Ikävä
      115
      1207
    6. PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan

kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki
      Ammattiliitot
      138
      1114
    7. Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."

Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1088
    8. Millaisena luonteena

Pidät kaivattuasi??
      Ikävä
      74
      999
    9. Mitä ajattelet kun

Katsot kaivattuasi silmiin? Mitä näet silmissä?
      Ikävä
      63
      954
    10. Olen otettu, mutta turhaan kulta testailet

Sinua minä vaan ❤️
      Ikävä
      70
      950
    Aihe