Annetaan sipulitietoutta ja uusia vinkkejä eri sipulien käyttöön.
Itse tykkään etenkin valkosipulista , on myös terveyspommi. Laitan moneen lämpimään ruokaan ja silppuan raakana leivän päälle. Eipä ole flunsss iskenyt.
Nyt on sipuliviikko
4
208
Vastaukset
- AnonyymiUUSI
Aha.
Sipuliviikot, mikäpä siinä. Sen olen tiennyt, joskus järjestetään valkosipuliöitä. Aikoinaan Oulussa olen sellaisessa käynytkin. Muistaakseni jonkinlainen tori tapahtuma, myyntikojuja ja mukana haju. Silloin ei kyllä tainnut olla talvi.
Sipuleita kyllä kuluu, hyvä kasvi. Joskus kasvatellut valkosipulia, tuoreena tosi hyvää. Tykkään pikkelöidä punasipulia. Hyvän makuista ja näköistä. Lisäks helppoa tehdä. Yleensäkin pikkelöinti jes.
Valkosipuli kyllä hyvää, mutta harkinnan kans pitää syödä. Liika on liikaa. Ja onhan siinä mukana haju... Makuun ite tottuu helposti, eri asia tottuuko muut ihmiset hengityksen hajuun. Sitäpaitsi, mun mielestä ihminen alkaa dunkkaamaan muutenkin sille, jos paljon syö.
=DW= Sillä sipuli : perusaines ruuanlaitossa, hyvin säilyvä, ravinteikas, maukas ja edullinenkin. Ainakin keltasipulia pitää aina olla kotona. Valkosipulia käytän harvoin, maku on mielestäni liian hallitseva, tuoksu epämiellyttävä ja vatsakaan ei tykkää. Istutan valkosipuleita sipulikukkien joukkoon, narsissin sipulien tapaan ne karkottavat myyriä ja laihot ovat hyviä syötäviksi.
Punasipulia minäkin pikkelöin ja marinoin, esimerkiksi grilliruokien lisäkkeenä raikas ja maukas. Varsinkin kreikkalaiseen salaattiin viipaloin siitä raakana ihenkäyksenohuita viipaleita ja silputtuna se on merenherkkujen kanssa ehdoton. Nyt on blinikausi meneillään, trioon kuuluu smetana, mäti ja punasipulisilppu.
Purjo ei peitä mitään makuja, perunan kanssa keitto on klassikko. Ruohosipulia kasvaa meren rannalla joka kivenkolossa, talvella minulla on sitä ikkunalla yrttiruukussa. Hyvä tuote on paahdettu sipulirouhe, rapea suutuntuma ja paahteinen maku antaa vaihtelua vaikka pitsoihin ja lihamurekkeisiin tai salaatin päälle ripoteltuna. Julkkiskokit ovat innokkaita karamellisoimaan sipulia , mutta karkit karkkeina.- AnonyymiUUSI
Sitten on ihmisiä joille ei valkosipuli sovi edes ovat allergisia sille.
Itse pidän valkosipulista eri ruokien kanssa , salaatti sipuli on myös hyvää leivän päällä- AnonyymiUUSI
Makea sipuli.
Toimii hienosti salaateissa ja just leivän päällä.
Tolla nimellä sitä myydään. Isoja, vaaleita, kolmen verkkopakkauksessa. Mä nyt en varsin makeaksi sitä luonnehtisi, mun makuaisti sellainen kun on. Mutta mukavan makuinen mieto sipuli.
=DW=
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hetken jo luulin, että en ikävöi sinua koko aikaa
Mutta nyt on sitten taas ihan hirveä ikävä jotenkin. Tiedätköhän sinä edes, kuinka peruuttamattomasti minä olen sinuun r357031JOKO OLETTE KUULLET, MITÄ KIURUVEDELLÄ ON SATTUNUT!
Oletteko jo kuulleet, mitä Kiuruvedellä on sattunut, voi hyvänen aika? Aivan viime tuntien aikana olisi sattunut, jos t256077Nolointa ikinä miehelle
On ghostata nainen jonka kanssa on ollut ystävä tai ollu orastavaa tapailua pidemmän aikaa. Osoittaa sellaista moukkamai1003205Outoa että Trump ekana sanoutui irti ilmastosopimuksesta
kun Kaliforniaa riepottelee siitä johtuvat tuhoisat maastopalot. Hirmumyrskytkin ovat USA:ssa olleet tuhoisia.5562948V*ttuu että mä haluan sua
Jos jotain ihmistä voi kunnolla haluta, niin hän on se. Voi Luoja auta jo! Joku jeesus hjelppa mej!602797- 572373
Eli jos toisen hiki haisee ns. omaan nenään siedettävältä
Se kertoo hyvästä yhteensopivuudesta. Selvä! Olet mies minun. 🫵🥳342236- 332104
Sattuma ja muutama väärinkäsitys
vaikuttivat siihen millaiseksi tämä kaikki muodostui. Pienet aikanaan huomaamattomat käänteet. Seuraava näytös on jo tul321873Ei ois kyllä kivaa
Jos miestä ei kiinnostais ollenkaan minun seura. Aina huitelis ties missä tai olis omassa seurassaan. Kaikki muu ois kiv71441