Vein hylsyn ampumaradalta

Anonyymi-ap

Piti intissä ampuharjoituksen jälkeen kerätä ampumaradalta hylsyt ämpäreihin ennen kuin lähdettiin. Siivouksen jälkeen ämpärit vietiin jo pois ja huomasin vielä yhden maassa ja otin sen taskuun. Onko laitonta, että otin hylsyn omaan haltuuni? Se on vielä hallussani.

12

572

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On todella laitonta. Patruunat oli laskettu ja kun hylsyt viedään uudelleen ladattaviksi, niin yksi hylsy puuttuu.

      • Anonyymi

        Oikeasti?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeasti?

        Kyllä! Ei täällä väärää tietoa anneta.


    • Anonyymi

      Hylsy on puolustusvoimien omaisuutta eli olet varastanut.

      • Anonyymi

        Lähetä hylsy puolustusvoimille niin voit nukkua yösi rauhassa.
        Jos jostain syystä tuo asia paljastuu niin sanktioita tulee aivan varmasti.
        Mutta onko se oikeasti pelkkä hylsy ettet lähetä koko patruunaa. Sitä joudut linnaan.


    • Anonyymi

      Juridisesti varmaan näin, mutta käytännössä, hauska avaus! Kysymyshän on tietenkin siitä, kuka on mokannut, kun hylsy on jäänyt maastoon. Muistan omana aikanani, kun ammunnat sattuivat kauniille kesäpäivälle, eikä ollut kiire, me keräsimme puolihuviksemne noin tuplamäärän hylsyjä smpumiimme nähden ammunnan jälkeen.

    • Anonyymi

      On laitonta. Aikoinaan toin lomille pari yli jäänyttä tulenkuvauspanosta ja kaverin kanssa talon edessä kadulla paukutettiin. Naapurikyylä soitti poliisit ja kiinni jäätiin. Ankaran poliisisedän kuulusteluun kutsuttiin kertomaan epätoivoista selitystä että tuntemattomalta mieheltä ostettiin. Oikein kerrottiin rikosnimikekin: Valtion omaisuuteen ryhtyminen tms. Ei siitä tainnut lopulta sen kummempaa seurata kuin kova läksytys että antakaahan olla viimeinen kerta kun paukkuja sieltä nyysitte.

    • Anonyymi

      Se on maanpetos rikos siviilillä rynkyn hylsy ja varastettu puolustusvoimilta.
      Nyt on yksi hyvy vähemmän ja mahdollista tappaa vihollinen yksi vähemmän, koska olet hylsyn varastanut.
      Kyllä siitä 10 vuotta ehdotonta tulee, jos kiinni jää.

    • Anonyymi

      Ei intti ihan turhaan järjestä varusmiehille jääneiden A-tarvikkeiden keräystempauksia joiden aikana palauttamisesta ei tule seurauksia.

    • Anonyymi

      Nyt ei maailma pelastu, vie hylsy metallinkeräysastiaan.

      • Anonyymi

        Ei, ei! Ole isänmaallinen ja ota yhteyttä lähimpään varuskuntaan hylsyn palauttamiseksi.
        Sotapoliisit tulevat sitten noutamaan sen ja toimittavat uudelleen ladattavaksi.


    • Anonyymi

      Hylsyjä löytyy kun käy ampumaradoilla. Laita hylsy hyllyyn koristeeksi ja muistoksi inttiajasta.
      Mielestäni hyvin vähäinen näpistäminen jos sitäkään. Eri asia jos olisit tuonut kotiisi intistä ampumattoman patruunan.
      Mutta muille opetukseksi ettei intistä kannata tuoda mitään esineitä mukanaan ei edes noita hylsyjä.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä sai sinut ajattelemaan mies...

      Ettet riittäisi minulle?😔
      Ikävä
      129
      1340
    2. Anteeksi

      että tein pahaa sulle. En ole täysijärkinen.
      Ikävä
      120
      1181
    3. Luulet olevasi pidetty

      Luulet olevasi pidetty ihminen ja tärkeä monille. Oikeasti et ole! Kukaan EI oikeasti sinua jeesaa, kun tarvitset olkap
      Ikävä
      102
      1000
    4. Ketä naista se poju tällä hetkellä vetää höplästä

      Sillä kun pitää aina olla joku höplästä vedettävä kierroksessa
      Ikävä
      279
      880
    5. Miksi olet sitten

      Yksin? Eikö kukaan kelpaa sinulle?
      Ikävä
      113
      867
    6. Miten murun juhannus meni

      ❤️🤗 Muistithan olla kiltisti 😁😘
      Ikävä
      48
      745
    7. Kalateltta

      Ollaan tulossa Kuhmoon Kamarimusiikkiin jos majoitus viela jarjestyisi kuitenkin. Milloin kalateltta aukeaa naillanakymi
      Kuhmo
      20
      745
    8. Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?

      Mitä ihanaa voisit tehdä, että saat kaivattusi?
      Ikävä
      52
      719
    9. Milloin olet viimeksi ollut hänen..

      Lähettyvillä??
      Ikävä
      30
      713
    10. Miten j mies

      Sun juhannus meni?
      Ikävä
      49
      619
    Aihe