Sairauksien vuoksi? Siis etenkin mielensairauksien? Vaikka sairaus olisi hoidossa? Aika vanhanaikaista.
Miksi jotkut vielä nykyäänkin syrjivät ihmisiä
51
622
Vastaukset
- Anonyymi
Aika harvat syrjivät, en minäkään.
- Anonyymi
Mt-diagnoosi on niin iso red flag et se sulkee suhteen mahdollisuuden pois. Kumppanin pitäis keventää omaa taakkaa, ei tuoda ongelmia lisää. Ei kukaan halua ryhtyä raahaamaan perässään jotain mt-potilasta kuin kivirekeä.
- Anonyymi
Keventää omaa taakkaa...😆 tajuan kyllä, mut kuullostat ite ihan hirveen vaivalloiselta ja arkisen puuduttavalta, et taitaa se kivireki olla jo ihan omasta takaa..?
Mt-ihmisetkin on persoonia. - Anonyymi
Kuinkas se mt diagnoosi sitten diagnosoidaan? Ammattilaisten mukaan ihminen joka huutaa taaksepoistua, marssii kuin ankanpojat, lyö kättä lippaaseen, pommittaa sairaaloita, kouluttaa tulevia sukupolvia tappamaan ei ole mielenterveysongelmainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Keventää omaa taakkaa...😆 tajuan kyllä, mut kuullostat ite ihan hirveen vaivalloiselta ja arkisen puuduttavalta, et taitaa se kivireki olla jo ihan omasta takaa..?
Mt-ihmisetkin on persoonia.Kevyesti viallisia persoonia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuinkas se mt diagnoosi sitten diagnosoidaan? Ammattilaisten mukaan ihminen joka huutaa taaksepoistua, marssii kuin ankanpojat, lyö kättä lippaaseen, pommittaa sairaaloita, kouluttaa tulevia sukupolvia tappamaan ei ole mielenterveysongelmainen.
Vaikka sota on hulluutta, niin onhan siinä kuitenkin johdonmukaisuutta, järjestelmällisyyttä ja suunnitelmallisuutta, johon mielisairaat harvemmin kykenevät. Itsepuolustuksessa en näe mitään väärää ja vaikka armeijan opit on mitä on, niin ei niitä isoja joukkoja oikein muutenkaan voi hallita, tai hulluudeksihan(hölmöydeksi) se itsepuolustuskin menisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kevyesti viallisia persoonia?
Onko sinun dnasi täydellinen?? Tai asenne? Kerro lisää itsestäsi, kyllä kiinnostaa kuulla!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko sinun dnasi täydellinen?? Tai asenne? Kerro lisää itsestäsi, kyllä kiinnostaa kuulla!
Ei se ole, kuvittelee vain 👾
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se ole, kuvittelee vain 👾
Niimpä, mut hyvä, että toi tuon pointinntähän keskjsteluun. Koska perinnöllisesti saatu alttius sairastua yhdistettynä traumaattiseen lapsuuteen on se mikä aiheuttaa käsittääkseni suurimman osan vakavista mielisairauksista.
Sittrn on niitä joilla on perinnöllinen alttius psykopatiaan ja joista saattaa kasvaa niitä väkivaltaisia ja tunnekylmiä ja jotka voi myös tappaa ja on jopa jo lapsena tappaneet vähintäänkin eläimiä. Monet rikolliset ovat psykopaattipiirteisiä vähintäänkin.
Sitten jos nämä kaksi yhdistyy, niin ollaan sielä vankimielisairaalassa. Mutta sen voin sanoa, että nämä ihmiset on niin pihalla, ettei taida juuri liikkua parisuhdemarkkinoilla. Ne on niitä, jotka voi impulssiivisesti tappaa, mutta niitä ei Suomessa kovin monia ole ja kaikki tiukasti valvonnassa.
Tämä on näkemys, ei tarkkaa tietoa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vaikka sota on hulluutta, niin onhan siinä kuitenkin johdonmukaisuutta, järjestelmällisyyttä ja suunnitelmallisuutta, johon mielisairaat harvemmin kykenevät. Itsepuolustuksessa en näe mitään väärää ja vaikka armeijan opit on mitä on, niin ei niitä isoja joukkoja oikein muutenkaan voi hallita, tai hulluudeksihan(hölmöydeksi) se itsepuolustuskin menisi.
Niin eli tarve hallita peittoaa todellisen mielenterveyden.
- Anonyymi
Yleensä "ongelmaisen ihmisen" kanssa suhteestakin tulee ongelmainen. Ja osa mt-potilaista on arvaamattomia ja mahdollisesti vaarallisiakin. Itse en ainakaan kaipaa elämääni ylimääräistä draamaa
- Anonyymi
Kyllä monet taviksetkin on ongelmaisia. Kateellisia, pahantahtoisia, ikäviä ja pahantuulisia jatkuvasti ja aina kyttäämässä muitten tekemisiä. Hauskaa ei ilman viinaa osata pitää ja ilopillereitä kuluu enemmän kun mitään kunnon mt-lääkkeitä koko Suomessa, säälittävää. Siinä kyllä kuolee ihminen pystyyn parissa vuodessa kun sellaseen ryhtyy. Monesti kauniit nuoret naisetkin naama väärinpäin jo parikymppisenä💩
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä monet taviksetkin on ongelmaisia. Kateellisia, pahantahtoisia, ikäviä ja pahantuulisia jatkuvasti ja aina kyttäämässä muitten tekemisiä. Hauskaa ei ilman viinaa osata pitää ja ilopillereitä kuluu enemmän kun mitään kunnon mt-lääkkeitä koko Suomessa, säälittävää. Siinä kyllä kuolee ihminen pystyyn parissa vuodessa kun sellaseen ryhtyy. Monesti kauniit nuoret naisetkin naama väärinpäin jo parikymppisenä💩
Joo ei se ole tavisten kanskaan aina ongelmatonta, mutta varmemmin saa ongelmat suhteeseen, kun ottaa mt-potilaan. Ovat usein epävakaita ja ailahtelevia ihmisiä, joskaan täysin ei voi yleistää. Esim. Masennuspotiöaat ovat asia erikseen
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei se ole tavisten kanskaan aina ongelmatonta, mutta varmemmin saa ongelmat suhteeseen, kun ottaa mt-potilaan. Ovat usein epävakaita ja ailahtelevia ihmisiä, joskaan täysin ei voi yleistää. Esim. Masennuspotiöaat ovat asia erikseen
Ei varmasti ole helppoa eikä ongelmatonta. Itsellä kuitenkin ollut elämässä kahden tavismiehen kanssa vastenmielisiä ongelmia valehtelusta ja pettämisestä ja tunnekylmyydestä joka lähenteli suoranaista hyväksikäyttöä ja nämä oli muiden silmissä niitä "kunnon ihmisiä"..mt-mies ollut uskollinen ja rehellinen elämänkumppani yli 20 vuotta, satunnaisesta draamasta huolimatta. Ja hänen ongelmat ei ole omavalintsisia, kuten noiden tavisten luomat, siinä on ero.
Nykyään on muotia olla itsekeskeinen, tunnekylmä omaneduntavoittelija joka ei arjessa ota toisia senkään vertaa huomioon ettei päin kävele kadulla kun on niin syvällä itsekeskeisyydessään, joten vaikea löytää ihmisistä mitään sellaisia piirteitä että heidän kanssaan haluaisi olla missään tekemisissä.
Varsinkin kun vielä syytellään ja sormella osoitetaan että olet hullu huono ihminen ja syypää koko maailman ongelmiin vaikka keskemäänkin nämä "hyvät ihmiset" vaan riitelee ja koittaa päteä sen sijasta että omalla henkilökohtaisella panoksellaan rakentaisivat parempaa yhteiskuntaa.
Sinuna olisin koittamatta luokitella ihmisiä niihin jotka on kelvollisia johonkin ja niihin jotka ei. Henk.kohtaisessa elämässäsi voit sitten itse valita.
"No people, no problem."
Josef Stalin - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei varmasti ole helppoa eikä ongelmatonta. Itsellä kuitenkin ollut elämässä kahden tavismiehen kanssa vastenmielisiä ongelmia valehtelusta ja pettämisestä ja tunnekylmyydestä joka lähenteli suoranaista hyväksikäyttöä ja nämä oli muiden silmissä niitä "kunnon ihmisiä"..mt-mies ollut uskollinen ja rehellinen elämänkumppani yli 20 vuotta, satunnaisesta draamasta huolimatta. Ja hänen ongelmat ei ole omavalintsisia, kuten noiden tavisten luomat, siinä on ero.
Nykyään on muotia olla itsekeskeinen, tunnekylmä omaneduntavoittelija joka ei arjessa ota toisia senkään vertaa huomioon ettei päin kävele kadulla kun on niin syvällä itsekeskeisyydessään, joten vaikea löytää ihmisistä mitään sellaisia piirteitä että heidän kanssaan haluaisi olla missään tekemisissä.
Varsinkin kun vielä syytellään ja sormella osoitetaan että olet hullu huono ihminen ja syypää koko maailman ongelmiin vaikka keskemäänkin nämä "hyvät ihmiset" vaan riitelee ja koittaa päteä sen sijasta että omalla henkilökohtaisella panoksellaan rakentaisivat parempaa yhteiskuntaa.
Sinuna olisin koittamatta luokitella ihmisiä niihin jotka on kelvollisia johonkin ja niihin jotka ei. Henk.kohtaisessa elämässäsi voit sitten itse valita.
"No people, no problem."
Josef StalinTuo oli minun mielipide asiasta ja myöskin minun valinta. Jokainen varmasti itse päättää jatkossakin mihin on valmis ryhtymään ja millaisia riskejä ottamaan elämässään. Minun mielipide ei siihen vaikuta ja hyvä, että teillä on mennyt hienosti 👍
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli minun mielipide asiasta ja myöskin minun valinta. Jokainen varmasti itse päättää jatkossakin mihin on valmis ryhtymään ja millaisia riskejä ottamaan elämässään. Minun mielipide ei siihen vaikuta ja hyvä, että teillä on mennyt hienosti 👍
Sen vielä lisään, että minulla on ollut itselläkin yksi suhde, jossa oli varmasti diagnosoimattomia mielenterveysongelmia tai kenties tiedossa oleviakin, mutta minulle hän ei koskaan niistä puhunut. Meno oli hurjaa ja vaarallistakin, joten ei ikinä enää. Olen myös nähnyt sivusta tällaisia suhteita ja meno on ollut paikoin kamalaa niissäkin suhteissa, mutta tiedostan, ettei se tietysti kaikilla samanlasta ole, mutta ei kiitos kuitenkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuo oli minun mielipide asiasta ja myöskin minun valinta. Jokainen varmasti itse päättää jatkossakin mihin on valmis ryhtymään ja millaisia riskejä ottamaan elämässään. Minun mielipide ei siihen vaikuta ja hyvä, että teillä on mennyt hienosti 👍
Niin mielipide on kuin persläpi, se löytyy jokaiselta😃
Minullakin on mielipide ja se on sellanen että oksettaa kun vähä-älyiset tavikset harrastaa keittiöpsykologiaa ja kuvittelee niillä "tiedoilla", eli omilla kouluttamattomilla mielipiteillään olevansa oikeutettuja lokeroimaan, tuomitsemaan ja syyllistämään muita ihmisiä.
Ja mielipide on myös se, että kun mt-sanaa käytetään haukkumasanana samantyylisten toimesta niin se kertoo minusta kyllä jotain niistä ihmisistä eikä se ole mitään kunnollista ja järkevää, vaan rumaa osoittelua. Myös henkinen väkivalta on väkivaltaa.
Ehkä parempi vaan tyytyä tumputtaan ja käyttää vielä heijastinliiviä kauppamatkoilla jos pelkää ihmisiä ja elämää noin hysteerisesti.
Kiitos, meillä on upea ja hyvä elämä keskenämme, se on saavutus johon harva "terve" pystyy ja on pystynyt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen vielä lisään, että minulla on ollut itselläkin yksi suhde, jossa oli varmasti diagnosoimattomia mielenterveysongelmia tai kenties tiedossa oleviakin, mutta minulle hän ei koskaan niistä puhunut. Meno oli hurjaa ja vaarallistakin, joten ei ikinä enää. Olen myös nähnyt sivusta tällaisia suhteita ja meno on ollut paikoin kamalaa niissäkin suhteissa, mutta tiedostan, ettei se tietysti kaikilla samanlasta ole, mutta ei kiitos kuitenkin.
Ja vielä tähän sun kokemukseen ystävällisesti kommentoisin:
Häiriökäytös ei todellakaan tarkoita, että kyseinen henkilö on mielisairas, tätä just meinaan, et v..tu on skeidaa!!
Jos ihminen on epäluotettava ja holtiton, itsekäs ja arvaamaton ja täysin edesvastuuton käytökseltään, pettää, valehtelee eikä välitä muitten tunteista ja on mahdollisesti jops väkivsltsinen (kännissä)niin hän on todennäköisimmin vain paska yksilö tai esim huumeidenkäyttäjä ja väkivaltarikollinen.
Mt on se uneliaan näköinen, vähän nuhjuinen ihminen joka istuu hiljaa bussissa ja välttää katsomasta muihin. Vai oonko kamut väärässä?
Joskus tietty tulee psykoositapauksia, mut ne kyllä hoituu hyvin äkkiä lasareettiin toipumaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja vielä tähän sun kokemukseen ystävällisesti kommentoisin:
Häiriökäytös ei todellakaan tarkoita, että kyseinen henkilö on mielisairas, tätä just meinaan, et v..tu on skeidaa!!
Jos ihminen on epäluotettava ja holtiton, itsekäs ja arvaamaton ja täysin edesvastuuton käytökseltään, pettää, valehtelee eikä välitä muitten tunteista ja on mahdollisesti jops väkivsltsinen (kännissä)niin hän on todennäköisimmin vain paska yksilö tai esim huumeidenkäyttäjä ja väkivaltarikollinen.
Mt on se uneliaan näköinen, vähän nuhjuinen ihminen joka istuu hiljaa bussissa ja välttää katsomasta muihin. Vai oonko kamut väärässä?
Joskus tietty tulee psykoositapauksia, mut ne kyllä hoituu hyvin äkkiä lasareettiin toipumaan.Kyllä näitä mt-ongelmia on hieman laajemmallakin skaalalla ja se on faktaa, että osa on arvaamattomia ja vaarallisiakin, joten ei tässä sinunkaan "ammattinäkemystä" nyt sen enempää kaivata. Ja sinun mielipide ei ole sen kummempi, kuin minunkaan mielipide. Voit ottaa ihan minkä latviksen haluat, mutta se ei minun mielipidettäni käännä, eikä minun valintaani vaikuta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä näitä mt-ongelmia on hieman laajemmallakin skaalalla ja se on faktaa, että osa on arvaamattomia ja vaarallisiakin, joten ei tässä sinunkaan "ammattinäkemystä" nyt sen enempää kaivata. Ja sinun mielipide ei ole sen kummempi, kuin minunkaan mielipide. Voit ottaa ihan minkä latviksen haluat, mutta se ei minun mielipidettäni käännä, eikä minun valintaani vaikuta.
Oletko jotenkin itse narsistinen, kun ihan kuvittelet että haluan jotenkin vaikuttaa sinuun...älä kiitos kuvittele liikaa itsestäsi.
Tokihan minulla on yhtäläinen oikeus tuoda oma "mielipiteeni" esille kun paskanheitto muiden ihmisten olemista kohtaan alkaa ja mt-ihmisten haukkuminen ja syyllistäminenhän on jokapäiväistä tälläkin palstalla.
Jos kerran et ole kiinnostunut seurustelemaan mt-ihmisen kanssa niin mitä siinä edes vongut aiheesta???
Vastaus: koska tarvit jonkun alisteisen vertauskuvan surkealle elämällesi tunteaksesi itsesi edes hieman paremmaksi kun joku muu🤮🤮🤮🤏 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oletko jotenkin itse narsistinen, kun ihan kuvittelet että haluan jotenkin vaikuttaa sinuun...älä kiitos kuvittele liikaa itsestäsi.
Tokihan minulla on yhtäläinen oikeus tuoda oma "mielipiteeni" esille kun paskanheitto muiden ihmisten olemista kohtaan alkaa ja mt-ihmisten haukkuminen ja syyllistäminenhän on jokapäiväistä tälläkin palstalla.
Jos kerran et ole kiinnostunut seurustelemaan mt-ihmisen kanssa niin mitä siinä edes vongut aiheesta???
Vastaus: koska tarvit jonkun alisteisen vertauskuvan surkealle elämällesi tunteaksesi itsesi edes hieman paremmaksi kun joku muu🤮🤮🤮🤏Sinulla niitä narsistisia vivahteita näkyy olevan, kun alkaa tuo lapsellinen haukkuminen, kun ei olla liikuttavan yksimielisiä sinun kanssasi. Minua ei totta puhuakseni kiinnosta sinun jankutukset taikka mielipiteet paskaakaan 🙂
Sinä et onneksi tiedä minun elämästäni yhtikäs mitään, joten menehän jauhamaan paskaasi johonkin muualle 😅 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vastaus: koska tarvit jonkun alisteisen vertauskuvan surkealle elämällesi tunteaksesi itsesi edes hieman paremmaksi kun joku muu🤮🤮🤮🤏Minua alkaa epäilyttää, ettei se ole pelkästään puolisosi, jolla näitä mt-ongelmia on
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinulla niitä narsistisia vivahteita näkyy olevan, kun alkaa tuo lapsellinen haukkuminen, kun ei olla liikuttavan yksimielisiä sinun kanssasi. Minua ei totta puhuakseni kiinnosta sinun jankutukset taikka mielipiteet paskaakaan 🙂
Sinä et onneksi tiedä minun elämästäni yhtikäs mitään, joten menehän jauhamaan paskaasi johonkin muualle 😅Kyllä se olit ihan sinä itse joka puhuu jostain "latviksista". Asenteesi kyllä pullahtaneet selvästi ulos, joten älä itse lapsellisesti odota että kaikkien täytyisi olla kanssasi samaa mieltä ja niellä julkiset "mielipiteesi" niihin mitenkään reagoimatta.
Ja olet todella narsistinen, jos kuvittelet olevasi oikeutettu minua komentelemaan ja holhoamaan mopoaivoillasi🤣🤡
Pelkkää ylimielisyyttä joka tuli jo selväksi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minua alkaa epäilyttää, ettei se ole pelkästään puolisosi, jolla näitä mt-ongelmia on
Kaasuvalotus on niin eilistä, etkö yhtään parempaan pysty?
Mutta myönnän, että hieman kyllä triggeröin alkuperäistä kommentoijaa jonka ensimmäinen kommentti jatkoineen oli suht neutraali ja jopa hyväntahtoinen.
Onko se mielisairautta vai mitä? Kuulustelutekniikkaa kenties😁 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaasuvalotus on niin eilistä, etkö yhtään parempaan pysty?
Mutta myönnän, että hieman kyllä triggeröin alkuperäistä kommentoijaa jonka ensimmäinen kommentti jatkoineen oli suht neutraali ja jopa hyväntahtoinen.
Onko se mielisairautta vai mitä? Kuulustelutekniikkaa kenties😁Samalta kommentoijalta oli molemmat ja katso peiliin jos luulet jotenkin parempi ihminen olevasi 😅
Itse olet selvä narsisti ja mt-potilas, niinhän se aina on, että vakka kantensa löytää 🙂 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalta kommentoijalta oli molemmat ja katso peiliin jos luulet jotenkin parempi ihminen olevasi 😅
Itse olet selvä narsisti ja mt-potilas, niinhän se aina on, että vakka kantensa löytää 🙂Siis lisää vaan? Sulla vaan junkuttaa sama levy paikallaan että kuvittelet tietäväsi kaikkien asiat!
Ihan turha päteä ja haukkua muita latvalahoiksi jollain kutosen keskiarvon käsityskyvyllä.
Sinä et ole mikään mielenterveysalan ammattilainen eikä sulla ole mitään oikeutta yleistäen leimata jotain tiettyä ihmisryhmää huonoiksi ihmisiksi. Jos näin käyttäydyt, niin se on narsistista ylimielisyyttä.
Eli vaan kertoo siitä, millainen SINÄ olet. Ja tuolla v..tumaisella ja ylimielisellä asenteella kyllä kasaa vaikeuksia, joten älä itse kuvittele olevasi parempi kuin muut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samalta kommentoijalta oli molemmat ja katso peiliin jos luulet jotenkin parempi ihminen olevasi 😅
Itse olet selvä narsisti ja mt-potilas, niinhän se aina on, että vakka kantensa löytää 🙂Ja nämä sun "kokemukset " perustuu omiin paskoihin valintoihisi kun olet lähtenyt suhteeseen jonkun v.tun edesvastuuttoman rikollisen kanssa😆😭 ( josta et siis tiedä, onko edes mt)
Et syytät mt-ihmisiä yleisesti omista valinnoistasi, kun et parempaan pysty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja nämä sun "kokemukset " perustuu omiin paskoihin valintoihisi kun olet lähtenyt suhteeseen jonkun v.tun edesvastuuttoman rikollisen kanssa😆😭 ( josta et siis tiedä, onko edes mt)
Et syytät mt-ihmisiä yleisesti omista valinnoistasi, kun et parempaan pysty.Ei ihmekään, kun "ymmärrystä löytyy" mt-potilaille, kun olet itsekin sellainen. On "aivoitukset" ns. samoilla taajuuksilla 😅
Sinä et tiedä minusta ja suhteistani mitään, niin silloin on parempi pitää turpa kiinni 😅
Mutta narsistina toki kuvittelet tietäväsi kaikesta kaiken ja olevasi muiden yläpuolella ja se näkyy kirjoituksissasi, mutta hullun kanssa on turha tingata, se on loputon suo. Oletettavasti työttömänä aikaakin moiseen löytyisi, mutta minulla työt kutsuvat
- Anonyymi
Ihmiset ehkä ajattelevat, että "sairas ihminen vie minunkin voimat valittamisillaan" tai "toinen on impulsiivinen", jos on mentaalipuolen ongelmasta kyse. Voidaan hävetä toisen puhetyyliä tai ulkomuotoa, kun se ei ole "tavallinen". Hävetään harhoja ja pyheita. Jos on mielenterveyssairaus, niin valitettavasti ihmiset jätetään usein yksin. Nepsyistä tehdään tosi tv-ohjelmia.
- Anonyymi
Jos kävelen tuolla ihmisen kanssa, jolla on 130 kg painoa, kävelysauvat, hassut sukat, crocsit, paita ja joululegginsit, niin kaikki tuijottavat ja osa jopa naureskelee. En jaksa välittää. Jos menen impulsiivisen henkilön kanssa ruokakauppaan ja hän saa teinityylisen raivokohtauksen, niin kaikki ihmiset tuijottavat. En jaksa siitäkään välittää.
- Anonyymi
Kerron sulle nyt jotain: ei ihmisiä haittaa tuollaiset ilmaisdraamat ollenkaan, ompahan jotain jännitystä ja katseltavaa. Siinä mielessä tavikset on ok, ne pitää turpansa kiinni ja nauttii esityksestä kuten kuuluukin👍
Mietin, että vammaiset saa kyllä myötätuntoa, mut mt.t vaan halveksintaa. Mietin että niihin vammaisiin on kai sit helpompi jotenkin samaistua ja kohdata ne aikuismaisesti. Lähes kaikilla täälä ollut paska ja tunteköyhä, iloton ja henkisesti väkivaltainen lapsuus, niin vaikea uskoa ja ymmärtää, että joku on voinut pahasti seota kun itsekkään ei ole. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kerron sulle nyt jotain: ei ihmisiä haittaa tuollaiset ilmaisdraamat ollenkaan, ompahan jotain jännitystä ja katseltavaa. Siinä mielessä tavikset on ok, ne pitää turpansa kiinni ja nauttii esityksestä kuten kuuluukin👍
Mietin, että vammaiset saa kyllä myötätuntoa, mut mt.t vaan halveksintaa. Mietin että niihin vammaisiin on kai sit helpompi jotenkin samaistua ja kohdata ne aikuismaisesti. Lähes kaikilla täälä ollut paska ja tunteköyhä, iloton ja henkisesti väkivaltainen lapsuus, niin vaikea uskoa ja ymmärtää, että joku on voinut pahasti seota kun itsekkään ei ole.Joo ja ei tarvitse mennä teatteriin. 😀 On tosielämän teatteria. Toki välillä olisi kiva keskustella rauhassa, kun menee vaikka kahvilaan ja ihmiset tuijottelevat. En välitä enää siitä.
Vammaiset koetaan ns. "söpöinä", mutta "miekkari-ihmisiin" on ennakkoasenteita, kun ei tunneta. Ja just ajatellaan, että miksi toi sekoaa, kun en oo itse seonnut.
Väkivaltaa on ja päihteidenkäyttöä tai tunneköyhyyttä on tosi monella lapsuudessa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joo ja ei tarvitse mennä teatteriin. 😀 On tosielämän teatteria. Toki välillä olisi kiva keskustella rauhassa, kun menee vaikka kahvilaan ja ihmiset tuijottelevat. En välitä enää siitä.
Vammaiset koetaan ns. "söpöinä", mutta "miekkari-ihmisiin" on ennakkoasenteita, kun ei tunneta. Ja just ajatellaan, että miksi toi sekoaa, kun en oo itse seonnut.
Väkivaltaa on ja päihteidenkäyttöä tai tunneköyhyyttä on tosi monella lapsuudessa.No vammaset onkin söpöjä ja monet heistä osaa käyttäytyä todella hyvin. Syynä ehkä se että ovat saaneet paljon erityishuomiota ja opastusta pienestä pitäen ja tolkuttomasti ymmärrystä?
Kun taas vaikeisiin mt-lapsiin on suhtauduttu vähän toisen tyylisesti. Elämänkumppanini jäettiin vaan täysin yksin, esim lastenhuoneeseen pinnasänkyyn tuntikausiksi ilman mitään ruokaa ja hoivaa. Hänen terve sisaruksensa sai kyllä huomiota ja kaikkea muutakin, joten ymmärryksestä ei ollut kyse. Toivon, että varsinkin hänen äitinsä palaa helvetissä, hän on huono ja paha ihminen ja ansaitsee kurjan ja paskamaisen yksinäisen loppunsa. Mitään anteeksiantoa ei tule ikinä.
Muuten en ole pahantahtoinen:) - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vammaset onkin söpöjä ja monet heistä osaa käyttäytyä todella hyvin. Syynä ehkä se että ovat saaneet paljon erityishuomiota ja opastusta pienestä pitäen ja tolkuttomasti ymmärrystä?
Kun taas vaikeisiin mt-lapsiin on suhtauduttu vähän toisen tyylisesti. Elämänkumppanini jäettiin vaan täysin yksin, esim lastenhuoneeseen pinnasänkyyn tuntikausiksi ilman mitään ruokaa ja hoivaa. Hänen terve sisaruksensa sai kyllä huomiota ja kaikkea muutakin, joten ymmärryksestä ei ollut kyse. Toivon, että varsinkin hänen äitinsä palaa helvetissä, hän on huono ja paha ihminen ja ansaitsee kurjan ja paskamaisen yksinäisen loppunsa. Mitään anteeksiantoa ei tule ikinä.
Muuten en ole pahantahtoinen:)Vammaiset söpöjä? Voi herranduudeli. Menkäähän seuraavan kerran, kun näette vammaisen, niin vähän puristamaan poskesta ja jokeltakaa, että ”Voi, kun olet söpö!”.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No vammaset onkin söpöjä ja monet heistä osaa käyttäytyä todella hyvin. Syynä ehkä se että ovat saaneet paljon erityishuomiota ja opastusta pienestä pitäen ja tolkuttomasti ymmärrystä?
Muuten en ole pahantahtoinen:)Lapsuudesta kaikki lähtee, että mt-aikuisilla on lapsuudessa sattunut pahoja. Pienen lapsen hylkääminen on hirveää. Tuli tippa linssiin, kun luin uutisen pienestä vauvasta, jonka äiti oli jättänyt yksin kotiin nälkäisenä.
Rangaistus tulee tavalla tai toisella. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vammaiset söpöjä? Voi herranduudeli. Menkäähän seuraavan kerran, kun näette vammaisen, niin vähän puristamaan poskesta ja jokeltakaa, että ”Voi, kun olet söpö!”.
No mun mielestä down-piirteet on tosi söpöjä ja usein iloisia ja nauravaisia mitä nähnyt mut ei ole tarvetta ketään alkaa silti lähentelemään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsuudesta kaikki lähtee, että mt-aikuisilla on lapsuudessa sattunut pahoja. Pienen lapsen hylkääminen on hirveää. Tuli tippa linssiin, kun luin uutisen pienestä vauvasta, jonka äiti oli jättänyt yksin kotiin nälkäisenä.
Rangaistus tulee tavalla tai toisella.Millä tavalla tulee? Oletan että Suomessa on paljon kaltoinkohdeltuja ihmisiä, joiden perustarpeista ei ole huolehdittu. Tai on jopa pahoinpidelty. Mitä muuta siitä tulee kuin uhrille ikuinen taakka. Millä tavalla se rangaistus tulee tekijälle?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lapsuudesta kaikki lähtee, että mt-aikuisilla on lapsuudessa sattunut pahoja. Pienen lapsen hylkääminen on hirveää. Tuli tippa linssiin, kun luin uutisen pienestä vauvasta, jonka äiti oli jättänyt yksin kotiin nälkäisenä.
Rangaistus tulee tavalla tai toisella.Vakavasti mielisairaat ihmiset on ihan eriasia, kun mielenterveysongelmaiset. Sitä ei moni ymmärrä.
Ja kyllä lapsuudessa jo on useimmilla se mieli hajonnut. Kun erityisen herkkä lapsi altistuu pahoinpitelylle oli se sitten henkistä tai fyysistä tai molempia, niin ikinä ei parane. Jumalauta elämänkumppanini ei edes pysty paskantamaan normaalisti kun tulee hätä, vaan pidättää ja pidättää. Ei varmaan tarvi miettiä miksi.
Sitten syyllistetään, että olet taakka yhteiskunnalle. Törkeää. Itse ole erittäin älyllinen ja ahkera ihminen. Ihan kun huvikseni minimieläkkeellä kitkutan homeisessa pienessä kämpässäni, sosiaalisesti lähes täysin eristyneenä ja vailla mitään toivoa siitä, että äänet joskus lakkaa kulumasta siksi koska vaan hieman väsähdän ja mieli hajoaa heti, tai en emotionaalisesti sekoa kun joku valehtelee minulle. Tai että muistan mitä eilen tapahtui koska skitsofrenia on syönyt lähes täysin muistini.
Todellinen taakka yhteiskunnalle on paskiaiset jotka pilaa muiden ihmisten elämän ja on aiheuttaneet tämän meille. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Millä tavalla tulee? Oletan että Suomessa on paljon kaltoinkohdeltuja ihmisiä, joiden perustarpeista ei ole huolehdittu. Tai on jopa pahoinpidelty. Mitä muuta siitä tulee kuin uhrille ikuinen taakka. Millä tavalla se rangaistus tulee tekijälle?
Uskon karman lakiin..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vakavasti mielisairaat ihmiset on ihan eriasia, kun mielenterveysongelmaiset. Sitä ei moni ymmärrä.
Ja kyllä lapsuudessa jo on useimmilla se mieli hajonnut. Kun erityisen herkkä lapsi altistuu pahoinpitelylle oli se sitten henkistä tai fyysistä tai molempia, niin ikinä ei parane. Jumalauta elämänkumppanini ei edes pysty paskantamaan normaalisti kun tulee hätä, vaan pidättää ja pidättää. Ei varmaan tarvi miettiä miksi.
Sitten syyllistetään, että olet taakka yhteiskunnalle. Törkeää. Itse ole erittäin älyllinen ja ahkera ihminen. Ihan kun huvikseni minimieläkkeellä kitkutan homeisessa pienessä kämpässäni, sosiaalisesti lähes täysin eristyneenä ja vailla mitään toivoa siitä, että äänet joskus lakkaa kulumasta siksi koska vaan hieman väsähdän ja mieli hajoaa heti, tai en emotionaalisesti sekoa kun joku valehtelee minulle. Tai että muistan mitä eilen tapahtui koska skitsofrenia on syönyt lähes täysin muistini.
Todellinen taakka yhteiskunnalle on paskiaiset jotka pilaa muiden ihmisten elämän ja on aiheuttaneet tämän meille.🫂🫂
- Anonyymi
Niistä tulee usein itsellekkin taakkoja. Siinä unohtaa itsensä. Vaikkei hän kertoisi omaa mt diagnoosia kyllä sen näkee käytöksestä.
- Anonyymi
Paljon lokeroidaan ihmisiä nuoresta lähtien eri diagnooseilla. Se on paha homma kun omaksutaan diagnoosit sitten omaan persoonaan. Itsellänikin jotain diagnooseja annettu joskus. En näe itseäni niiden kautta. Ymmärrän että toisiin ihmisiin lapsuuden traumat vaikuttaa eri tavalla. Niin kuin joku tuolla sanoi, niin kaikillahan niitä on ollut.
Olen traumatisoitunut ja erityisherkkä. Kyllähän se minut erilaiselta saa näyttämään, mutta hullu en ole. Hulluja on ne lääkärit jotka lokeroi porukkaa, jotta saavat määrätä lääkettä. Mitään oikeaa apua ei anneta helpolla, kuten keskusteluapua. Ja joskus niistä psykoterapioista voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Pitäisi olla just oikea terapeutti, mutta harvoin natsaa.- Anonyymi
Mikäs siinä lokeroidessa hyvällä palkalla eikä tartte ruumiillista työtä tehdä. Lopputuloksellakaan ei niin väliä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikäs siinä lokeroidessa hyvällä palkalla eikä tartte ruumiillista työtä tehdä. Lopputuloksellakaan ei niin väliä.
Näinpä. Toivottavasti nuo laitetaan kaikki rikosoikeudellinen vastuuseen vielä, ihmiselämän tuhoamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Näinpä. Toivottavasti nuo laitetaan kaikki rikosoikeudellinen vastuuseen vielä, ihmiselämän tuhoamisesta.
Ei niitä laiteta eikä laiteta sotahullujakaan samaa porukkaa kun ovat. Psykiatrit, lääkärit, kantaupseerit toisiaan pitävät käsistä.
- Anonyymi
Ei se mt diagnoosi, vaan se miten käyttäytyy. Jos pitää itseään ylivertaisena ja kohtelee muita piittaamattomasti. Ne voivat olla luonteenpiirteitä, mutta valitettavasti ihminen esim mania vaiheessaan voi olla todella piittaamaton läheisistään.
Mulla on naapuri, joka sikailee, mutta ei tajua näköjään itse sitä. - Anonyymi
Johtuisko siitä, että kun lääkkeet jää syömättä niin ei enää tullakaan työpaikalle vaan lähdetään jonnekin sekoilemaan ja viisveisataan muitten mielipiteistä. Jos siitä tulee seurauksia niin muut ovat ymmärtämättömiä eivätkä tajua mt-sairauksia.
- Anonyymi
Terveet joilla ei ole diagnooseja saattavat olla vielä hullumpia kuin oikeet mielenterveys potilaat jotka toivottavasti käsittelevät traumojaan. Ihmisten joukossa liikkuu narsisteja ym joille ei oo diagnosoitu tauteja koska eivät omasta mielestään tee mitään väärää kellekään -siitä olisin huolissani.
- Anonyymi
Näin on ja kun vedetään kaksin käsin kokaiinia, piriä, pilveä, viinaa ja mielialalääkkeitä, laihdutuslääkkeitä kaikkia sekaisin niin voi hyvää päivää ja nykyhetken politiikasta näkee kyllä lopputuloksen. Meillä ja muualla.
- Anonyymi
Kaikki dissaaminen johtuu ymmärryksen puutteesta. Syitä siihen voikin olla monia. Usein omat ennakkoluulot, joskus huonot kokemukset. Jotlut kuuntelee ilkeitä puheitakin ja muodostaa sen pohjalta hölmöjä mielipiteitä ihmisistä.
Jasu- Anonyymi
👍🫶👍
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen perheenisä vaatii Suvivirren esittämisestä hyvityksiä
Itse lapsena uskonnonopetuksesta vissiin traumoja saanut ihka suomalainen (!) perheenisä vaatii Espoon kaupungilta korva5292619Vesikin maksaa, miksei hengitysilma?
Jatkuvasti itketään ettei ole rahaa mihinkään, mutta tilastojen mukaan rahaa on enemmän kuin koskaan, joten miksei asial532240Satuolennoista tarinointi ei kuulu peruskoulun tehtäviin
Opetustunteja on muutenkin käytössä vain rajallinen määrä. Eli nämä satuhommat koulun ulkopuolelle vapaaehtoisiin harras2062206Joensuun kaupunki levittelee tonttitietoja Keskisuomalaiselle
Sähköposteja ja tonttitietoja levitellään mm. Pasi Koivumaalle131648Mies profiloin sinut
Etsit täysin hallittavaa mutta samalla poikkeuksellista ihmistä. Etsit jotain mitä et koskaan tule saamaan.2191499Kiantama kartelli
Onko alhaisempaa kuin toimia ensin kartellissa ja lopuksi koittaa pelastaa nahkasa vasikoimalla muut kun jää kiinni? Eip501416- 971369
Oletko nainen alkanut kammoamaan minua
Sinua ei näy eikä kuulu, ja ilmeisesti kiertelet tilanteita. Oletko huomannut, että olet vieläkin ajatuksissani luvattom621181Saako 60 v vielä töitä? Arto Nyberg puhuu suoraan elämästä ilman töitä
Arto Nyberg täyttää tänään 60 v. Onnea! Nyberg totuttiin näkemään suoran haastatteluohjelman kapteenina vuodesta toise941151Unohdettu parannuksen kaste
Kuinka kauan kestää helluntailaisten kastekoulutus ja onko se tosiaan parannuksenkaste koulutusta ?6931055